Guvern: Vor fi inchiriate sau inchise peste 2.000 km de linii de cale ferata

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 23 iunie 2011, 10:18 Economie | Companii

Infrastructura CFR
Foto: Agerpres
Guvernul Romaniei a aprobat un act normativ pentru inchirierea sau inchiderea de catre CFR SA a unor linii de cale ferata. Vor fi inchiriate peste 1.000 de kilometri de linii neinteroperabile si vor fi inchise peste 1.100 de kilometri, din care 661,3 kilometri in infrastructura feroviara publica. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, sustine ca procesul de inchidere si de inchiriere va produce economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor de cale ferata.

  • "Prin inchirierea a peste 1000 km de linii neinteroperabile, CFR S.A. si CFR CALATORI S.A. vor face economii de 32,2 milioane lei, respectiv 36,8 milioane lei. Efortul bugetar va fi indreptat catre dezvoltarea si modernizarea principalelor linii de cale ferata, respectiv a infrastructurii feroviare interoperabile care are un total de 7.007,7 km, pe care se desfasoara cea mai mare parte a traficului de calatori si marfuri, iar pentru infrastructura feroviara neinteroperabila vom incuraja in continuare atragerea de capital privat. In ceea ce priveste inchiderea liniilor nerentabile, vorbim de un  total de 1.104,621 km, 661,300 km din infrastructura feroviara publica si 443,321 km parti din infrastructura feroviara privata aflata in patrimoniul CN CFR SA si economii de 40 milioane lei la bugetul CFR S.A. Ne respectam astfel angajamentul de a aplica planul de restructurare si eficientizare care sa asigure viabilitatea economica a companiilor feroviare", a precizat Anca Boagiu.

Incepand cu anul 2004 au fost inchiriate, pana in prezent, sectii de circulatie pe calea ferata cu o lungime insumata de peste 2.000 km, restul de peste 1.000 km din totalul de 3.268,2 km urmand a fi supuse inchirierii.

Conform Hotararii, principalele conditii de inchiriere vizeaza preluarea personalului de la CFR si CFR Calatori, aflat pe sectiile supuse inchirierii, obligativitatea mentinerii infrastructurii la aceiasi parametri, obligativitatea gestionarii sectiilor in conditii de siguranta a traficului si asigurarea necesarului minim de operatiuni de intretinere si reparatii a infrastructurii.


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

3659 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    A inceput marea praduiala ... (Joi, 23 iunie 2011, 10:26)

    Marse [anonim]

    ... la caile ferate ? Vor fii inchise, vandute pe nimic tot lor, distruse ? Vad ca Basel deja a decis ca Regele e tradator, probabil ca si reteaua de cai ferate, construita de Carol I e contra interesului national ...
    • +5 (9 voturi)    
      corectare (Joi, 23 iunie 2011, 11:10)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Marse

      praduiala a inceput de mult la CFR, de pe vremea cand ex-ministrul actualul presedinte si viitorul rege Basescu conducea transporturile terestre, ca pe alea maritime le rezolvase
      • +1 (1 vot)    
        Precizare (Joi, 23 iunie 2011, 14:43)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Bineinteles cel mai mare tun s-a tras in vremea PSD

        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-5423425-mihai-necolaiciuc-fost-trimis-judecata-procurorii-dna.htm

        Dar asta mai putin conteaza acum,daca nu sunt rentabile azi - conservati-le , pentru ca vom avea nevoie de ele in viitor .Trenurile nu au nevoie de baterii si sunt deja electrice .
  • +3 (3 voturi)    
    mormne de fier vechi.. (Joi, 23 iunie 2011, 11:06)

    DA, [anonim]

    si vile cu turnulete langa Alexandria si Strehaia se vor preface caile ferate romane

    Acesti nnoROci.. nu inteleg ca sunt bunurile tarii facute cu cheltuiala.....

    Vor inchiria ce inca mai merge iar baietii destepti vor scoate bani de acolo.

    vor inchide ce nu merege deloc dar si de acolo se vor scoate bani buni, din fier, o gamada, mormane, din cablurile de cupru, cabluri de semnalizare, etc


    UNDE ESTI TU TEPES DOAMNE, Trezeste-te romane ca ramai in fundul gol....
  • +2 (2 voturi)    
    tepes-aici sunt (Joi, 23 iunie 2011, 11:51)

    TEPES [anonim]

    Vor fi inchise linile nerentabile. Asa sa fie. Dar cred ca vor inchise linile care leaga marele magistrale , adica linile care vor deveni prin privatizare surse de venit pentru unui cetateni. Credeti ca se vor inchide? Se vor privatiza si in miinele unor escroci care vor precepe taxe de trafic mult mai mari.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa vanda tot (Joi, 23 iunie 2011, 13:08)

    Mihai [anonim]

    Ce surpriza vor avea politicienii cand fluxul feroviar se va muta pe sosea si masinile lor de 100.000 de euro vor fi blocate in trafic alaturi de Dacia 1310 si Matiz.

    Vor avea bani, dat tot in Romania vor locui, pentru ca in afara nu pot epata!

    Ha, ha, ha!
  • +1 (1 vot)    
    Redirectionarea (Joi, 23 iunie 2011, 13:17)

    Ro [anonim]

    traficului auto de marfa ar trebui facuta spre calea ferata pentru fluidizarea si usurarea amaratelor noastre de sosele, pentru reducerea consumului de carburant, dar cine sa gandeasca in ansamblu...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version