Autostrazile din Romania au fost conectate cu cele din Ungaria. Pe hartie

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 5 iulie 2011, 17:35 Economie | Companii

Harta autostrazilor care vor fi construite in Romania
Foto: Andreea Paul Vass
Romania si Ungaria au semnat astazi, la Budapesta, acordurile privind conexiunea autostrazilor intre autostrazilor intre Arad - Nadlac (Romania) si Csanadpalota- Mako- Szeged (Ungaria) si intre Cluj Napoca- Santaul Mare (Romania) si Nagykereki-Szolnok (Ungaria). "Semnarea acestor acorduri reprezinta o garantie in plus ca autostrazile romanesti vor fi racordate la cele europene", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu, cu ocazia semnarii acordurilor.

Potrivit unui comunicat al ministerului, scopul acestor acorduri este de a crea conditiile necesare asigurarii unei legaturi directe prin racordarea autostrazilor de pe teritoriul Romaniei cu cele de pe teritoriul Republicii Ungare, de a stabili punctele de conexiune intre cele doua autostrazi, pe linia frontierei comune si de a reglementa conditiile tehnice de realizare a jonctiunii rutiere intre cele doua autostrazi.

In baza Acordurilor incheiate, se vor infiinta cate un grup de lucru la nivel de experti, pentru fiecare conexiune de autostrada, care se va reuni alternativ, pe teritoriile celor doua state, si la care vor participa specialisti ai ambelor tari in domeniul proiectarii, constructiei, intretinerii si managementului de drumuri si poduri si alti specialisti, dupa caz.

  • "Faptul ca dupa doar sase luni de la intalnirea noastra de la Bucuresti am reusit sa inlaturam toate obstacolele birocratice care amanau conectarea autostrazilor de la granitele romano-maghiare arata ca ambele administratii au inteles si inteleg importanta accelerarii proiectelor noastre comune in beneficiul cetatenilor romani si maghiari. De la intalnirea cu domnul Volner (n.red. Pal Volner, ministrul Dezvoltarii Nationale) de la Bucuresti din decembrie 2010 s-au realizat progrese considerabile in contractarea fondurilor europene pentru infrastructura de transport dupa ce in ultimele luni am semnat contracte de 1,4 miliarde de euro. Numai pentru autostrazile de pe coridorul 4 pe tronsonul Nadlac-Sibiu contractele insumeaza 1,12 miliarde de euro, ele urmand a fi finalizate in 2013", declarat ministrul Anca Boagiu.

Portiunea Arad-Nadlac face parte din Coridorul Pan-european IV, pentru acest tronson fiind incheiate recent contractele de proiectare si executie. In schimb, Cluj Napoca- Santaul Mare face parte din Autostrada Transilvania, proiect inceput de peste sapte ani, constructorul fiind Bechtel.

In cadrul proiectului autostrazii Arad-Nadlac, s-au semnat, recent, contractele cu cei doi constructori, lucrarea fiind impartita in doua tronsoane:

  • Proiectare si executie autostrada Nadlac- Arad si Drum de Legatura, lotul 1, km 0+000- 22+218, valoare estimata 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade- Monteadriano Engenharia e Construcao- Donep Construct, valoare oferta castigatoare 382.959.483,93 lei
  • Proiectare si executie autostrada Nadlac- Arad si Drum de Legatura, lotul 2, km 22+218- 38+882, valoare estimata 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare oferta castigatoare 411.489.216,09 lei

Ungaria tocmai a inaugurat recent autostrada care leaga Szeged de Mako, tronsonul de la Mako la frontiera urmand sa fie terminat anul viitor.

Potrivit oficialilor Ministerului Transporturilor, Arad-Nadlac se va lega la autostrada din estul Ungariei in 2013.


Citeste mai multe despre   







  


19566 vizualizari
  • +13 (21 voturi)    
    Bechtel (Marţi, 5 iulie 2011, 17:47)

    HP [utilizator]

    Autostrada aia e jenanta deja. Mai dati-o in aia ma-sii de treaba fratilor, nu sunteti in stare sa faceti un rahat de DRUM.

    Castiga o firma licitatia, sar 10 cu contestatii. Dupa aia vin toti pulifricii ca nu le convine pretul de expropriere (de parca jaful lor de teren ar fi valorat ceva inainte sa auda de autostrada) si Statul Roman nu e in stare sa-i trimita dracului.

    Vai de capul nostru.
    • +4 (6 voturi)    
      mai usor... (Marţi, 5 iulie 2011, 18:29)

      Dnn [utilizator] i-a raspuns lui HP

      cu Bechtelu e incurcata rau treaba. Practic oficialii spun ca prin contractul incheiat, Bechtel ne are la mana si ca rezilierea contractului ar fi dezastruos de scumpa. Oricum, sunt clujean si am urmarit mereu in presa declaratiile aparute. La un moment dat Boc zicea ca se incearca o renegociere a contractului in termenii costurilor standardizate. Pe de alta parte tot boc ii indemna pe subcontractori sa preseze Bechtelul pentru platile neefectuate. Mai mult datoriile statului catre Bechtel sunt destul de mari; adeca pur si simplu statul refuza sa plateasca.
      Pana la urma probabil ca politica e ca situatia sa se taraganeze continuu ca Bechtel sa fie nevoita sa negocieze sau sa plece de bunavoie. Sau poate numai imi dau si eu cu parerea.. :).
      • +3 (7 voturi)    
        So ? (Marţi, 5 iulie 2011, 19:00)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Dnn

        Ce-mi pasa mie de toate tehnicalitatile astea ? 7 ani e enorm. Trebuia sa fie gata in maxim 3. GATA !
        • +5 (5 voturi)    
          Pai cam aia e situatia (Miercuri, 6 iulie 2011, 8:23)

          ion [anonim] i-a raspuns lui HP

          Pai ar trebui sa iti pese. Contractul Becthel a fost practic "cadoul" nostru pentru administratia americana, care ne-a sprijinit tare in integrarea noastra cu vestul.

          Cadoul e pentru ei, nu pentru noi. Contractul e foarte favorabil pentru ei si grozanic pentru noi. Finantare nu avem pentru contract. De iesit nu putem. Practic contractul e blocat pana cand situatia economica ne va permite sa pompam cateva miliarde bune de euro in fundul acestui contract. Optimist vorbind, din 2013 incolo.

          Daca nu te intereaseaza asta, asta este. Poti sa fii indignat, dar realitatea tot aia o sa ramana.
          • +2 (2 voturi)    
            nasoala declaratia cu "cadoul" (Miercuri, 6 iulie 2011, 10:16)

            marius [anonim] i-a raspuns lui ion

            absolva si PSD-ul si PNL-ul si PD-ul de orice responsabilitate cu privire la pretul piperat al autostrazii.

            inca o data se demonstreaza ca sunt toti la fel :))
        • +2 (2 voturi)    
          sperle! (Miercuri, 6 iulie 2011, 9:57)

          prudent [anonim] i-a raspuns lui HP

          contractul a fost semnat NUMAI pt. drumul drept, FARA poduri, FARA intersectii, FARA... Crestrile de preturi vine IN SPECIAL de acolo. Ce nu puteau fi prevazute erau: situri arheologice si bombe ecologice (gropi ca la Campia Turzii etc). Asa ca valoarea initiala de 2 mld. dolari era o sperla tip Nastase. Viaductul de 29 km costa mai mult decat toata autostrada Buc-Ploiesti si nu ai ce face.
      • +1 (3 voturi)    
        mai... (Miercuri, 6 iulie 2011, 9:59)

        me [anonim] i-a raspuns lui Dnn

        bechtelu (impreuna cu apanova, romgaz si alte cateva) sunt pretul platit pentur UE respectiv NATO...
        ca orice plata trebuie sa-i multumeasca pe aia care primesc nu pe aia care dau... (sua, franta etc)
        d-asta nu face nici o firma nimic...
        si in stilul asta nici nu vor face.
        eu preferam sa nu fim niciin ue nici in nato da sa avem dracu niste contracte calumea!!!
        evident, ce nu a fost plata la ue si nato... a fost spaga la psd, pdl, pnl, s.a.m.d.
  • -2 (8 voturi)    
    konektivitate (Marţi, 5 iulie 2011, 18:09)

    nuconteaza [anonim]

    conexiunea s-a realizat pe usb, nu pe fir.
    baga like daca iti place.
  • +5 (9 voturi)    
    interesanta harta! (Marţi, 5 iulie 2011, 18:12)

    Lucian* [utilizator]

    Eu stiu ca arata foarte sexi ceea ce se vede in imagine si sper sa vedem macar asta inainte de 2020 sau inventarea teleportarii.
    La prima vedere as zice ca mai trebuie facuta:
    - o autostrada in partea de sud intre Bucuresti si Orsova.
    - o autostrada care sa conecteze Constanta de Galati si sa se continue pana in Nordul moldovei si de acolo sa mearga pana la granita sau sa carmeasca spre vest unind Muresul si terminandu-se in Oradea.
    - mai trebuie o conectare intre Oradea si Moravita trecand prin Timisoara.
    - o conexiune mica intre Sibiu si Brasov.

    In momentul acela vom putea zice ca avem un "schelet" de autostrazi de la care se poate continua dezvoltarea zonala a transporturilor.

    Chiar si asa, nu se vede nici o idee clara de a grabi tranzitul prin tara a vehiculelor care doar tranziteaza Romania.
    • +1 (1 vot)    
      de acord (Miercuri, 6 iulie 2011, 11:17)

      acinigrev [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      intru totul de acord. acum asa cum arata planul traversam romanioa doar de la est la est la vest cu o increngatura care nu va sigura prea multa eficienta ...
  •    
  • +5 (5 voturi)    
    Autostrada care ESTE (Marţi, 5 iulie 2011, 18:14)

    flo3009 [anonim]

    Diferenta dintre ei si noi este ca ei au ajuns unde noi va trebuii sa ajungem !!
    Cand vom ajunge este o alta discutie dar importante sunt actele caci pentru ele platim impozite si taxe...
  • +1 (7 voturi)    
    Ne-ai inebunit cu coridoru IV (Marţi, 5 iulie 2011, 18:16)

    xman [anonim]

    dar cand vine vorba despre continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania taci ca porcu-n papusoi, bine ca-ti faci tu autostada sa mergi la mamica.
  • +9 (9 voturi)    
    Tot suspendata? (Marţi, 5 iulie 2011, 18:19)

    Marius Paraschiv [anonim]

    Fac pariu cu oricine de aici ca aia in 2, maxim 3 ani trec de Mako si ai nostri nici nu incep construirea tronsonului romanesc?
    Se mai impotmolesc in despagubiri(nu inainte de a face loc lui alde becali sa cumpere terenul pe nimic sa-i desproprietareasca statul consistent), se mai fac vreo 30 de contestatii la licitatii, se mai risipesc fondurile de vreo 6 ori de or sa ajunga ungurii cu a lor in Afghanistan inainte sa terminam noi cu studiile de fezabilitate:)
    • +1 (3 voturi)    
      un an (Marţi, 5 iulie 2011, 19:34)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Marius Paraschiv

      Conform declaraţiilor, tronsonul dintre Mako şi graniţa românească va fi gata într-un an. Şi n-am motive de neîncredere când este vorba de unguri. Tronsonul de până la Mako trebuia să fie gata la sfârşitul acestui an şi l-au terminat şi inaugurat în aprilie.
  •    
  • +6 (8 voturi)    
    iugoslavia vecinul nostru de la S-E (Marţi, 5 iulie 2011, 18:33)

    mihai [anonim]

    tocmai am aflat de pe harta ca suntem invecinati cu iugoslavia. nice!
    • +5 (5 voturi)    
      iugoslavia (Marţi, 5 iulie 2011, 19:28)

      eroan [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Harta e mai veche, aparea pe ea doar A1. Au gasit-o prin sertare la minister si au completat restul cu carioca.
  • +2 (4 voturi)    
    Titlu eronat (Marţi, 5 iulie 2011, 18:44)

    x [anonim]

    Titlu eronat.
    ?
    "Autostrazile din Romania au fost conectate cu cele din Ungaria. Pe hartie"
    ?
    Ar fi fost bine ca autostrazile SA FIE; conectate, chiar pe hirtie.
    Dar ...
    CARE autostrazi?
  • 0 (4 voturi)    
    vor fi... intr-o joi, pe 2 !!!!! (Marţi, 5 iulie 2011, 19:19)

    costica [anonim]

    Eu ma intreb cum se angajeaza dna Boagiu cand ea habar nu are ce si cum va fi... pana prin anul 2070 nu o sa se vada romanii racordati la lumea buna.... cu politicienii astia nici o sansa pana prin 2070.....da' pe hartie, da bine.... ma mir ca Boc nu le-a si inaugurat deja !!!!!
  •    
  • +3 (3 voturi)    
    ...bai, da' spre Turcia ...nimic ? (Marţi, 5 iulie 2011, 19:48)

    bm [anonim]

    ...noi vrem si spre Turcia o autostrada !
    • -2 (2 voturi)    
      multe mai vrei (Miercuri, 6 iulie 2011, 9:02)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui bm

      nu vrei si spre Moscova? ha?
  • +3 (3 voturi)    
    Oare cine o va inagura? (Marţi, 5 iulie 2011, 19:50)

    haiducul [anonim]

    Daca va fi gata prin 2112...probabil ca Boc al XVII lea impreuna cu Contesa Udrea MVC.
  • +4 (4 voturi)    
    Ahahahahahhahahaha (Miercuri, 6 iulie 2011, 1:11)

    Ahahahahah [anonim]

    Ahahahahahahahahahahahahahahahaahaahahaaaaaaaaaa OMG ce gluma buna. Ahahahahhahahahahhahahahahahahahh cica interconectarea autostrazilor, ahahahahha aia (ungurii) mai au de facut cate 15-20 km pana la granita cu Romania si apoi le "interconecteaza" cu autostrazile noastre :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD OMG
  • +1 (1 vot)    
    Harta cu Iugoslavia??? (Miercuri, 6 iulie 2011, 8:21)

    Mihai [anonim]

    Observ pe harta ca apare Iugoslavia!!! O harta mai recenta nu ati gasit???
  • 0 (2 voturi)    
    aiureala (Miercuri, 6 iulie 2011, 9:01)

    anonim [anonim]

    daca traia ceasca erau terminate autostrazile de mult .
    sa-i vad pe cei ce conduc Romania azi cum ar costrui o alta casa a poporului sau un transfagarasan ori niste hidrocentrale... Poate in 5o de ani sau de loc
    ceasca a fost ucis in seara de Craciun Oare astia ce merita? ca salarii au vile masini de lux au firme au, in rest.........
    • 0 (2 voturi)    
      De ce nu emigrezi tu in Cuba, sa ne lasi in ... (Miercuri, 6 iulie 2011, 9:50)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui anonim

      liniste aici.
      Este GRAV ca mai sunt persoane care gandesc ca tine. Tind sa cred ca habar nu ai cum a fost pe vremea lu Ceasca de vorbesti asa ...
      Coane, au murit oameni la Casa Poporului si la Canale, de oboseala si de foame, oameni ingropati acum in ciment (ex. Vidraru ...) ....
      Esti total pe langa subiect tovarase. Vrei comunism, mergi in Cuba ....
      • 0 (2 voturi)    
        Cum sa fie pe langa subiect? (Miercuri, 6 iulie 2011, 10:53)

        pionier [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Cum sa fie pe langa subiect?!?!
        Pe vremea comunistilor se muncea pe rupte si rezultatele se vad si acum:
        blocuri, baraje, sali, etc...
        Daca Ceausescu isi propunea sa faca autostrazi erau terminate in maxim 10 ani.
        Nu merita sa fie omorat. Nu a fost chiar asa de despot si a avut viziuni.
        • 0 (2 voturi)    
          lol (Miercuri, 6 iulie 2011, 12:08)

          a [anonim] i-a raspuns lui pionier

          cum se muncea? pe rupte? lol.
          Maestre, tu ai venit cu 2-3 exemple de pe vremea comunistilor si traiesti cu impresia ca se muncea? alea s-au facut ca a existat interes de sus, dar cum cu 2 flori nu se face primavara, nici alea 2-3 exemplu nu inseamna nimic.
          Da, foarte frumos si bine ca s-au facut, dar nu veni sa spui ca se muncea (generic). Se fura de se rupea de peste tot si totul era facut la oha.
          Eu zic sa te mai interesezi, ca de trait pe vremea lor e clar ca nu ai facut-o.

          Da, nu merita sa fie omorat, dar din alte motive, nu ca a avut viziuni. A avut niste fixuri, nu viziuni. Tu crezi ca s-a construit Transfagarasanul ca ii pasa de oameni? daca ii pasa nu ii muncea pana mureau. S-a construit ca i s-a pus lui pata, exact cum fac si alti despoti.

          Incearca sa faci diferenta intre una si cealalta, ca e grav. Te mai si crede lumea.
  • +1 (1 vot)    
    mda... (Miercuri, 6 iulie 2011, 9:54)

    me [anonim]

    si cand ies eu la pensie peste 35 de ani... o sa se taie panglica...la noi autostrazile se fac de catre firme care dau multa spaga , (bani sau, intrat in nato etc) si construiesc la pret de 10 ori mai mare si in timpi de 10 ori mai mari...
    asta e romania...
    aruncam bani aiurea... si apoi taiem de la fraieri ca sa putem arunca in continuare aiurea cu bani...
  • 0 (0 voturi)    
    pe hartie e ok (Miercuri, 6 iulie 2011, 11:32)

    ned [anonim]

    de vreo 20 de ani toate arata bine pe hartie..intre timp ne-am pierdut vremea, nervii si masinile pe drumurile din romania...orice harta nu prea mai are niciun efect..pana nu vor exista in realitate, nici nu mai conteaza!


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă