VIDEO Anca Boagiu: Statul roman intrerupe contractul cu Bechtel pentru 6 tronsoane de autostrada fara a mai acorda depagubiri/ Compania americana va mai lucra doar pe 2 tronsoane la jumatate de pret

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 3 august 2011, 22:35 Economie | Companii

Autostrada Transilvania
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la finalul sedintei de Guvern de miercuri. Acesta este unul din rezultatele negocierilor purtate in ultima perioada cu Bechtel. Compania americana a acceptat sa finalize lucrarile deja incepute la doua tronsoane, urmand sa renunte la celelalte sase  fara a mai primi despagubiri de la statul roman.

"Statul este liber sa liciteze celelalte sase tronsoane care au ramas fara nicio pretentie din partea Bechtel. Era clauza sa nu licitam tronsoanele ramase. Acum le putem licita", a afirmat ministrul transporturilor.

  • Cele sase tronsoane la care renunta Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii - Gilau si si Suplacu de Barcau - Bors, acestea insumand 118 kilometri.

In plus, statul roman a reusit sa obtina reducerea costurilor la 6,9 milioane de euro pe kilometru. Boagiu sustine ca in cazul in care s-ar fi continuat contractul cu Bechtel, costurile ar fi ajuns la 9,9 miliarde de euro pentru cei 415 kilometri din autostrada Brasov-Bors. In noile conditii, statul va plati in total 3,8 miliarde euro. "Risipa pe care nu o va mai face statul roman este de 6 miliarde de euro", a precizat Boagiu.

  • "Daca ne raportam la ce a fost executat, pretul pe kilometru a scazut de la 14,7 milioane euro la 6,9 milioane, daca ne raportam la toate costurile, inclusiv avocati, de la 24 milioane euro", a explicat Boagiu.
Aceasta a precizat ca pentru cei 54 de kilometri de autostrada construiti pana in prezent s-au efectuat plati de 1,25 miliarde de euro.

In cadrul negocierilor, Ministerul Transporturilor a beneficiat de sprijinul ambasadei SUA si  presedintelui Traian Basescu, a precizat Boagiu.
  • "Putem spune ca astazi am ajuns la un rezultat favorabil statului roman, un rezultat pe care l-am obtinut  cu sprijinul acordat de ambasada Statelor Unite in Romania, sustinuti de Guvernul Romaniei, si, nu in ultimul rand, de presedintele statului roman, Traian Basescu",a spus Boagiu.

"Bechtel  a inteles ca si Romania este  o tara europeana in care nu poti sa faci chiar tot ceea ce iti doresti si ca, daca nu va intra in aceasta normalitate si nu se va supune standardelor de cost existente, sansele de a continua sa lucreze in Romania sunt minime", a mai spus Boagiu.

Potrivit acesteia, una din realizari in urma negocierilor cu compania americana este aceea ca, dupa finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors de catre Bechtel, statul roman va putea sa scoata la licitatie lucrarile pentru celelalte  sase tronsoane, fara nici o pretentie din partea companiei.

"Era una din clauzele existente in contract care ne obliga ca, pe o perioada de doi ani, sa nu licitam pe nici unul dintre tronsoanele ramase", a explicat Anca Boagiu.

Referindu-se la stadiul lucrarilor, Boagiu a spus ca din totalul de 2,2 miliarde de euro, cat era prevazut initial in acest contract pentru executarea celor 413 km de autostrada, au fost cheltuiti 1,25 miliarde de euro, in conditiile in care au fost executati 54 km. Acum, statul roman a obtinut finalizarea tronsonului de la Suplacu de Barcau - Bors la pretul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar pentru celelalte tronsoane care au ramas, costul pe care Ministerul Transporturilor il estimeaza, tinand cont de relief si de complexitatea lucrarilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.

Aceasta a mai spus ca platile restante catre compania americana se ridica la 90 de milioane de euro, suma urmand sa fie platita in doua transe, una imediat dupa rectificarea bugetara si celalata la finalul anului.

La randul sau, premierul Emil Boc a afirmat ca s-a decis la nivel politic ca tronsonul Gilau-Mihaiesti sa fie scos imediat la licitatie. "Am decis la nivel politic, in coalitie, ca tronsonul de la Gilau la Mihaiesti. Dupa ce se semneaza intelegerea cu Bechtel sa fie scos imediat la licitatie, pentru ca proiectarea este finalizata si lucrarile pot fi reluate imediat. De asemenea, sa se reia proiectarea pe tronsonul Targu Mures - Campia Turzii, in vederea organizarii licitatiei de executie", a declarat Boc.



Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

14604 vizualizari

  • +40 (54 voturi)    
    mda (Miercuri, 3 august 2011, 22:47)

    eu [anonim]

    dar de banii dati pana acum nu fac nimic pe alea 6 tronsoane ? ca banii i-au luat deja hamericanii si bombonel :D

    bravo lor (si lu bombonel) au contractat o lucrare, s-au facut ca muncesc, au dat cu var, au primit banii, iar acu se lasa si pleaca cu banii in buzunar si ne zic sa le multumim ca nu ne cer si guma de la nadragi :)))

    deci om destept nu e ala care castiga o medalie la vreo olimpiada de fizica sau matematica

    ci ala care da un TUN de 4 miliarde de euro de la o tzara intreaga, si nimeni nu stie de fapt ce s-a intamplat :)))))))
    • -21 (49 voturi)    
      NATO (Miercuri, 3 august 2011, 23:38)

      vercingetorix [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Cand o sa intelegeti ca acest contract este factura pe care platim pentru intrarea in NATO? Aduceti-va aminte cand am aderat si in ce conditii.
      • +44 (62 voturi)    
        aiureli (Joi, 4 august 2011, 3:30)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui vercingetorix

        Factura asta o platim pentru coruptia lui Nastase si poate prostia altora.
        In NATO am intrat pentru ca avea Bush nevoie de aliati, nu are nici o legatura cu Bechtel.
        • -10 (20 voturi)    
          aliati (Joi, 4 august 2011, 9:31)

          un roman [anonim] i-a raspuns lui Socrates

          Bush avea nevoie de carne de tun.Dar daca poti convinge pe cineva de care ai nevoie, ca de fapt el are nevoie de tine, si-l mai si convingi sa plateasca pentru asta, atunci nu e bai (intr-un fel se numeste succes diplomatic)
        • +4 (4 voturi)    
          naivitate? (Joi, 4 august 2011, 19:14)

          vercingetorix [utilizator] i-a raspuns lui Socrates

          Mi-e greu sa cred ca puteti fi atat de naiv incat sa aveti impresia ca am aderat la NATO numai pt ca Bush avea nevoie de aliati.

          Haideti sa va mai dau un exemplu de un stat care mai avea nevoie de aliati: acum ceva timp un anume Mailat a inflamat (in mare parte pe buna dreptate) presa din Italia, insa unele publicatii/TV, din intamplare multe comandate de Berlusconi, au infierat la maximum prezenta romanilor in Italia in asemenea hal incat situatia a devenit aproape exploziva. Dupa vreo cateva saptamani de "prigoana", brusc, in aceleasi ziare au inceput sa apara articole pro romani, interviuri cu Mutu sau Ramona Badescu.

          Dedesubtul de care nu stie foarte multa lume este ca al nostru minister al apararii refuzase sa semneze un contract de 700 milioane euro cu o firma italiana. Presiunea aparuta in presa italiana a dus la "inmuierea" partii romane care a semnat contractul, dupa care au aparut articolele pro Romania.

          Astfel de afaceri nu se fac intre demnitari, ci intre firme sustinute de demnitari. Vezi si cazul Irak. Cate firme de stat americane sunt implicate in reconstruirea Irakului? Foarte putine. Cate sunt private? Aproape toate. Iar in CA-urile firmelor sunt foarte multi politiceni, chiar de prim rang, fost vicepresedinti etc.
      • +4 (16 voturi)    
        dare de mita ? (Joi, 4 august 2011, 9:59)

        Natolescu [anonim] i-a raspuns lui vercingetorix

        adica spui ca am dat mita sa intram in nato?cum vine asta ?pai ce exemplu e asta? atunci de ce sa nu ia toata lumea mita?mai degraba este un zvon aruncat in piata de mitrea/nastase ca fatada pentru afacere.
        • 0 (2 voturi)    
          dar din dar se face (Joi, 4 august 2011, 12:19)

          anton pann [anonim] i-a raspuns lui Natolescu

          nato :-)
          adica, pe romaneste, am dat spaga la nato, iar bechtel cu trebuia.
          asa s'a calit otelul.
          pardon, asta e alta carte.
          asa s'a scris istoria..recenta.
          istoria dupa bombonel, vezi bine !
      • +7 (9 voturi)    
        ..corect! (Joi, 4 august 2011, 11:26)

        vlahul [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

        iar Petrom este plata catre Austrieci pt UE. Pana la vanzarea catre ei, Austria era impotriva intrarii romaniei, apoi si-ai schimbat pozitia.. "dragi de ei".

        De vina suntem politicienii nostrii si nu cumparatorii!
        Probmela este ca alte tari din est (nici macar Bulgaria) nu si-au vandut perlele in contrapartida cu statutul de membru UE.

        Politicienii se imbraca vai de capul lor(si nu ca nu ar avea bani), au o atitudine de cersetori cand merg, Basescu se milogea de Sarkozy(si l-a mai vazut si o lume intreaga)...ce sa le ceri sa negogieze ceva, cine sa-i respecte?

        Oricum ...trebuie sa recunosc ca tanti Boagiu a facut o treaba excelenta! si tine mai mult de demnitatea romaniei, decat de bani.
        Este clar ca s-a implicat ambasadorul USA, se vede ca a avut meseria de lobby-ist ! baiat destept
        • +1 (3 voturi)    
          vlahul (Joi, 4 august 2011, 12:31)

          wasabi [utilizator] i-a raspuns lui vlahul

          Vlahul hai la utopia si lasa politicile pe forumuri ..:D
      • -2 (2 voturi)    
        pretul nato si tablourile matusii (Joi, 4 august 2011, 12:14)

        charlemagne [anonim] i-a raspuns lui vercingetorix

        cam asta este stilul bombonistque.

        bechtel este firma privata, n'are aface cu nato.
        sa presupunem ca s'ar fi facut presiuni dela wash, in favoarea bechtel.
        dar contractul ? partea romana, dece l'a facut atat de prost ? adica, pe ce comision au semnat acel contract in forma care este ?
        ce panze s'au achizitionat de catre matusa tamara pe acel comision ?

        acum, ca s'a ajuns la un liman, dece nu sunt trasi la raspundere si cercetati cei ce'au negociat contractul ?

        bombonel, copilotul sau si ceilalti aliati socialisti (de dreapta) se bateau cu pumnii in piept ca vor baga pe boc, base si toti vinovatii la mititica, cand vor veni ei. in slujba poporului..

        ce'ar fi sa se inceapa acum, sa dea si ei un exemplu personal si sa vada cum este !?
    • -11 (19 voturi)    
      pai romanilor le plac smecherii cu mertzane (Miercuri, 3 august 2011, 23:56)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui eu

      de ce te miri?
    • -45 (57 voturi)    
      Autostr Behtel = Taxa protectie platita de Basescu (Joi, 4 august 2011, 0:28)

      iancu [anonim] i-a raspuns lui eu

      Autostrada Bechtel este nimic altceva decit o taxa de protectie pe care Traian Basescu o plateste americanilor din 2005 incoace pentru a fi mentinut la putere de catre US.

      Acest contract cu Bechtel putea fi reziliat oricind. Este o mare minciuna ceea ce ni se spune de 7 ani incoace ca in caz de anulare Romania ar fi fost tirita prin tribunale internationale si ar fi trebuit sa plateasca daune cit costul intrgii autostrazi. Nu este adevarat.

      Traian Basescu putea rezilia contractul fara probleme inca din 2005. L-a continuat doar pentru a fi sigur ca Statele Unite il mentin la putere.

      Traian Basescu stia ca Romania plateste din bugetul de stat mai mult decit dublul pretului normal si nu a intreprins nimic pentru a opri lucrarile, din 2005 si pana azi, invocind mereu sperietoarea tiririi Romaniei prin tribunale internationale si plata unei daune de 5 miliarde euro catre Bechtel.

      Uite ca acum s-au reziliat 300 km din cei 415 km si nu am fost tiriti in fata nici unui tribunal.

      Basescu a actionat ca un avocat al Bechtel in toti acesti ani (2005 - 2011).
      • +40 (50 voturi)    
        hai, ca ma si miram (Joi, 4 august 2011, 1:47)

        NewLevel [anonim] i-a raspuns lui iancu

        Ma si miram cum o sa mai scoateti camasa si cum o sa o dati invirtita ca sa pice tot in capu' lu' Basescu.
        Bravo, sinteti inventivi!
        Cu logica stati mai slabut.
        Sa presupunem ca ai dreptate, ca acesta ar fi fost pretul pentru ca US sa-l mentina pe Basescu la putere (desi, sa fiu sincer, eu l-am votat pe Basescu de capul meu, nu m-a fortat nimeni), dar sa zicem ca tine.
        Si totusi, ramine o intrebare (la care tu cu siguranta stii raspunsul pentru ca se pare ca stii si ce continea contractul securizat si semnat de Nastase cu Bechtel): De ce l-au mai anulat? Adica ar fi fost suficient sa zica "hai ca am redus costurile la jumatate" si toata lumea ar fi fost multumita. Si nici nu ar fi trebuit sa apara Ambasada SUA in toata povestea. S-ar fi facut asa, mai pe sest.
        Oricum se pare ca sinteti mai multi uselei care n-aveti somn. Fac pariu ca Nastase e unul din ei, se plimba la ora asta in pivnita aia a lui tapetata cu foita de cupru si cloceste variante de planuri in functie de ce o sa apara in presa din clauzele secrete.
      • +23 (27 voturi)    
        hai da cum asa? (Joi, 4 august 2011, 4:57)

        adyQ [utilizator] i-a raspuns lui iancu

        ia zi mah cine a semnat acel contract?? ca tot ii dai cu base in sus base in jos, tu chiar crezi ca aia dupa ce au dat spaga la tot guvernul sa fie semnat contractul asa cum vor ei nu si-au luat nici o clauza de precautie? hahaha ce prostii vorbesti...hai zine acuma ca si contractul cu omv pt petrom poate fi reziliat asa fara nici o durere de cap, ca as vrea sa o aud si pe asta :))
        PS: orice contract de asemenea anvergura semnat intr-o tara ca romania fara nici un orizont si fara nici un plan pe termen lung batut in cuie, unde cand se schimba guvernarea si vin altii se schimba total directia sunt facute beton pentru cel care arunca cu spagutza, ca nu degeaba fac aia miliarde de euro fara sa faca nimic...exemplu:ai auzit ca statul tre sa plateasca omvului 600 mil euro? ia zi cu cat au cumparat ei petromul? sunt multe astfel de exemple
      • +13 (15 voturi)    
        esti amnezic? (Joi, 4 august 2011, 8:12)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui iancu

        sau doar te faci ca esti amnezic?
        cum de ai uitat ca arogantu a dat cu batul pe contractul cu bechtel?
      • +12 (16 voturi)    
        @iancu (Joi, 4 august 2011, 8:43)

        ics [anonim] i-a raspuns lui iancu

        Iancu, Iar te-ai uitat pana dimineata la Antena 3?
        • -4 (12 voturi)    
          putina istorie nu strica (Joi, 4 august 2011, 10:16)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui ics

          Articole legate de autostrada transilvania:
          http://www.autostrada-transilvania.ro/2005.htm
          http://www.autostrada-transilvania.ro/2006.htm
          http://www.autostrada-transilvania.ro/2007.htm
          http://www.autostrada-transilvania.ro/2008.htm
          Lucrarile au inceput in iunie 2004, si s-au sistat in iulie 2005. Dupa renegociarea contractului(Gheroghe Bodre), lucrarile au repornit in 2007.
          Contractul initial de la care s-a pornit(AKA Nastase) s-a executat timp de 1 an dupa care s-a renegociat. Cine l-a pus pe papagalul de dobre sa renegocieze?
          Marele success portocaliu a fost "plata bazata pe lucrari executate / facturi". Asa e cand lucrezi cu amatori(portocalii), nu platesti la lucrare finalizata, lucrezi la facturi.
          Pacat de tara asta - e condusa numai de incompetenti.
          Asteptarea mea e ca in final costul autostrazii sa ajunga la 11 miliarde de euro dupa aceasta renegociere.
          • +3 (5 voturi)    
            Multe minusuri.. nicio reactie (Joi, 4 august 2011, 12:33)

            justin [utilizator] i-a raspuns lui mircea

            In mod normal nu trebuie felicitat cineva care isi face treaba si este platit pentru asta. In cazul guvernului de fata insa, doamna Boagiu, fiind printre singurii din guvern care isi face treaba, cred ca merita felicitari. Felicitari doamna Boagiu!

            Pe de alta parte, speram din tot sufletul sa nu se politizeze acest "succes". Totusi, luand in considerare campania din ultimele luni in care s-a aratat cat este de pagubos acest contract si cat de greu este sa il inchei fara a plati zeci de miliarde de miliarde, nu ma surprinde modul in care este prezentat acest "real succes".

            Atat pot sa spun, felicitari doamna Boagiu! Sunteti poate singura competenta intr-o mare de incompetenti (altfel nu-mi explic de ce nu s-a incheiat sau dus la capat acest contract in ultimii 6 ani). E pacat insa de romanii care inghit orice galusca le arunca politicienii.
      • +5 (7 voturi)    
        La mintea cocosului (Joi, 4 august 2011, 10:45)

        Rammy [utilizator] i-a raspuns lui iancu

        De ce nu o taxa de protectie ptr Nastase?Din moment ce contractul a fost semnat de el.Adica Nascase a semnat un contract pagubos ptr toti romanii ca sa...surpriza....iasa Basescu presedinte.Isi baga escrocu ouale in saramura ptr Basescu?!Pe cine incercati sa pacaliti?
    • +1 (1 vot)    
      fizic nu pleaca! (Joi, 4 august 2011, 7:27)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui eu

      ce s-a facut pe celelalte tronsoane (daca) adica exproprieri, devieri, deschideri de organizari de santier etc nu pleaca din tara!
    • -14 (16 voturi)    
      chiar nu-mi vine sa cred! (Joi, 4 august 2011, 8:22)

      omo [anonim] i-a raspuns lui eu

      Ministresa n-a mentionat absolut nimic de faptul pe tronsonul de la Suplacu de Barcau pana la Bors lucrarile sunt executate in proportie de peste 36%, ceeace inseamna ca o mare parte din cei 1,25 mld euro platiti pana acum acopera cheltuielile facute cu cei 64 de km! Si aceasta omisiune ma face sa trag concluzia ca astia se lauda ca vor face kilometrul cu 7 mil de euro, "uitand" sa spuna cat s-a platit deja pana acum.
      Sa nu mai mentionam ca, desi erau foarte multe informatii ca americanii vor mai construi doar tronsonul respectiv, ministresa ne-a dat de inteles ca au batut palma cu Bechtel pe 7 mil euro/km pe tot restul lucrarii.Ce minciuna!!!
    • +5 (5 voturi)    
      Eroare (Joi, 4 august 2011, 10:06)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui eu

      Bechtel nu a lucrat niciodata la autostrada.A sub contractat lucrarile firmei turcesti Enka.Turcii au facut lucrarile in stil turcesc.Mai interesant ce au pazit cei care trebuiau sa verifice lucrarile si modul de executare a contractului.Daca ii verificau zilnic centimetru cu centimetru plecau demult ca nu mai era de furat.
      • +3 (3 voturi)    
        Da (Joi, 4 august 2011, 15:21)

        Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

        Exact. Am cunoscut personal activa turci din conducerea Enka si mi-au spus ca autostrada a fost un cadoul pentru participarea Turciei la operatiunile din Irak.
        Plus ca turcii in negocierile cu firmele romanesti se comportau de-a dreptul impertinent. Adevarati ieniceri.
        Managementul turcesc a fost execrabil.
  • +57 (63 voturi)    
    !!! (Miercuri, 3 august 2011, 22:53)

    neo [anonim]

    IN SFARSIT!
    Ce bine ar fi daca acest demers se va face in avantajul tarii si nu in cel al unei haite de baroni asa cum s-a intamplat in cazul primului contract intr e Bechtel, Mitrea si Nastase acceptat sub nasul lui Iliescu.
    Toata stima pentru Anca Boagiu & Co.!
  • +48 (52 voturi)    
    asa (Miercuri, 3 august 2011, 22:55)

    ady [anonim]

    mama ce-au mai furat astia ..si cand te gandesti ca Nastase a semnat asa un contract pagubos..interesant ar fi de aflat la cine intra banu diferenta pana la 20 mil de euro /km
    • +22 (28 voturi)    
      Pai (Joi, 4 august 2011, 0:23)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui ady

      1 km = 4 case :))))
      • 0 (0 voturi)    
        Hmmm (Luni, 8 august 2011, 14:45)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

        Acum intra in cele 6 case ale baseascai cele mari...vilei buzatei....palatul tatalui....firmele fratelui....etc
  • +47 (57 voturi)    
    prea tare (Miercuri, 3 august 2011, 22:58)

    turistul [anonim]

    noroc cu boc si cu basescu, daca ramanea bombonel la putere vindea si chilotii de pe noi ...
  • -36 (50 voturi)    
    sa nu sara postacii pdl (Miercuri, 3 august 2011, 23:01)

    adi [anonim]

    nu proclamati o victorie pdl in asta. actualul contract a fost semant tot de PDL prin min DOBRE
    ca se tot vehiculeaza numele lu Nastase.

    oricum e bine ca sa reusit asta si ma bucur ca femeia boagiu a avut oo.

    independentu.
    • +21 (21 voturi)    
      oare? (Joi, 4 august 2011, 0:52)

      donache [anonim] i-a raspuns lui adi

      Gheorghe Dobre este un politician român, membru al Partidului Democrat.
      Din decembrie 2004 până în 2005 a ocupat funcția de Ministrul al Transporturilor, Construcțiilor și Turismului în Guvernul Tăriceanu.

      Contractul pentru construirea autostrăzii Braşov-Cluj-Borş a fost negociat în anul 2003, a fost semnat cu firma americană Bechtel în anul 2003 şi renegociat de către Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în anul 2005 pentru încadrarea clauzelor contractuale în prevederile legale în vigoare şi reducerea costurilor
    • +20 (22 voturi)    
      are mustata Dobre? (Joi, 4 august 2011, 7:34)

      bula [anonim] i-a raspuns lui adi

      ca daca n-are il cheama Mitrea si a semnat contractul (a spus-o chiar el la iRTV aseara). Ba chiar a declarat la iRTV ca la semnare costul era de 5,8 mil/km. Ce n-a spus (si a facut Dobre) era ca NICIUN pod, podet, intersectie, viaduct, deviere de utilitati, ecologizari (vezi Turda) NU ERA CUPRINS in pret! Cand s-au adaugat astea, FARA EXPROPRIERI, costul a crescut de doua ori (fara surprizele ce s-ar mai fi putut descoperi ulterior -site arheologic si altele). Evident nici PROIECTAREA lucrarilor de arta nu era cuprinsa. Actualul pret negociat cu A.Boagiu cuprinde toate astea. Numai laude pt. aceasta reusita.
  • +51 (55 voturi)    
    - (Miercuri, 3 august 2011, 23:01)

    aurel [anonim]

    Incepe sa-mi placa de Boagiu asta
  • +49 (51 voturi)    
    transparenta ! (Miercuri, 3 august 2011, 23:01)

    blackbird [utilizator]

    s-a vazut ca transparenta aduce costuri scazute, calitate poate chiar si o scadere a coruptiei daca toate cartile sunt pe masa vizibile de toti.

    Cu un contract trecut in secret de stat costurile au ajuns la 30 milioane / km . Felicitari celor care au reusit sa inchida acest contract !
  • +33 (55 voturi)    
    Nu e bine! (Miercuri, 3 august 2011, 23:02)

    nano2k [utilizator]

    E o rafuiala politica, Basescu e un dicatator ca ia de la unii si da la altii dupa bunul sau plac. Huo Base, huo Boc, huo autostrada!

    Scuze de comentariul infantil, insa mi-e greu sa-mi imaginez ce negativisme se pot aduce unei asemenea stiri. Dar sunt convins ca uslasii vor gasi ei ceva, ca nu se poate sa avem papura fara nod, nu?
  • +41 (45 voturi)    
    BRAVO ! (Miercuri, 3 august 2011, 23:03)

    utug [anonim]

    Incredibil. Bravo Dna Boagiu.
    • -21 (25 voturi)    
      si pina la urma cum ramine? (Miercuri, 3 august 2011, 23:30)

      dica [anonim] i-a raspuns lui utug

      deci o autostrada cu fostul contractor era 2.2 miliarde..cu km f scump, iar acum cu un cost la la juma platim 3.8 miliarde???? ha, alti romani destepti. oricum peste 10 ani cind e gata (vezi stadionul ala cu un cost la inceput si altul la receptie) aceasta autostrada va costa mai mult decit canalul panama, ...smecheri sint peste tot....
      • +15 (17 voturi)    
        Vai de tine, vai de noi (Joi, 4 august 2011, 8:08)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui dica

        Pretul de 2.2 miliarde era la vrajeala. Nastase a semnat un contract unde Bechtel putea cere si 100 miliarde pe km, fara ca statul roman sa poata face ceva. Daca am fi fost in China, acum stimabilul era deja ciuruit de gloante.

        Cu un astfel de contract, nu trebuie sa fii geniu sa-ti dai seama ca pretul va creste din ce in ce mai mult.
  • +42 (48 voturi)    
    asa! (Miercuri, 3 august 2011, 23:07)

    cristi [anonim]

    pana la urma s-a vazut ca "cel mai bun prieten al SUA in Romania e Geoana"! :) Bravo Anca Boagiu, bravo Boc si bravo Base! Punem in balanta!
  • -5 (17 voturi)    
    test (Miercuri, 3 august 2011, 23:12)

    test [anonim]

    test
    • -2 (10 voturi)    
      Lol (Joi, 4 august 2011, 0:01)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui test

      Bine zis! A functionat!
    • 0 (6 voturi)    
      alo (Joi, 4 august 2011, 8:11)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui test

      va dati minusuri intre voi ?
      Nu va mai victimizati! Oricum sunteti de tot rasul!
  • +54 (56 voturi)    
    Felicitari! (Miercuri, 3 august 2011, 23:13)

    Mircea [anonim]

    Nu ma intereseaza informatiile din culise, motivul pentru care Bechtel a renuntat la atatia bani, ma bucur ca se rezolva aceasta mare problema. As fi si mai bucuros daca ar fi luati la suturi si pusi sa sape la autostrada toti cei care au semnat contractul initial.

    Nu credeam ca o sa spun asta vreodata vreunui politician, dar felicitari tuturor celor care au reusit aceasta isprava.
    • +2 (16 voturi)    
      avioane? (Miercuri, 3 august 2011, 23:35)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Avand in vedere sublinierea:(se economisesc 6 miliarde), probabil de 2 din cele 6 vom lua avioane de la Licurici. Foarte bine - decat sa stam sa ne miram ce scump e fara sa facem nimic, mai bine sa luam avioane.
      • +11 (13 voturi)    
        de undeva! (Joi, 4 august 2011, 7:35)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui Io

        avioane tot trebuie cumparate!
  • +38 (44 voturi)    
    BRAVO!! (Miercuri, 3 august 2011, 23:17)

    tornado [anonim]

    in sfisit sa reparat ceva din ce a fact dl. nastase !! care a demostrart ca este ipotriva statului roman!
    • +7 (7 voturi)    
      ti-am dat plus, (Joi, 4 august 2011, 0:03)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui tornado

      dar sa stii ca, zilele trecute, Basescu zicea despre Nastase ca : "a fost un prim-ministru bun"!
      • +6 (8 voturi)    
        Fata de Tariceanu (Joi, 4 august 2011, 9:45)

        ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        :)
      • +5 (7 voturi)    
        a zis-o dar (Joi, 4 august 2011, 10:21)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        in comparatie cu moliceanu.
  • +36 (38 voturi)    
    Mumu, multumiri (Miercuri, 3 august 2011, 23:23)

    zet [anonim]

    Mumu:
    1. Nastase. A reusit sa prosteasca o tara intreaga - cica ne-au primit americanii in nato pentru un rahat de autostrada de cateva miliarde, americanii care cheltuie doar cu NATO 600 de miliarde pe an.
    2. Ministrii transporturilor de dupa nastase, inainte de Boagiu. Io stiu doar de Orban si Berceanu, dar au fost mai multi. mult mult mumu!
    3. Bechtel. Stiu ca nu e vina cui cere, dar totusi nu pot sa nu ii antipatizez grav pe golanii de la bechtel.
    Multumiri:
    1. Boagiu. Nu stiu care e treaba de are doamna asta oo mai de otzel decat ceilalti oameni politici. Poate se pregateste pentru presedintie. Nu stiu. Dar imi place si o iubesc. Sanatate multa stimata doamna.
    2. Boc. poate ies si acum deontologii si ne mai explica afirmatia de acu 2 ani: boc e cinstit, dar asta nu conteaza pt prim ministru. Tre sa fii smecher. E, nu zau!
    Cu ocazia asta am aflat si cat costa contractul. 10 miliarde. Io cred ca e momentul sa desfacem o sampanie, 6 miliarde nu sunt din drum.
    Nastase! tu cand te muti la hotel de 5 Zabrele?
  • +20 (22 voturi)    
    intradevar (Miercuri, 3 august 2011, 23:51)

    toro [anonim]

    Asta e o veste buna. Foarte buna.
  • -17 (19 voturi)    
    dpdv american (Joi, 4 august 2011, 0:09)

    catalin [anonim]

    Nu pot sa nu ma intreb de ce nu au renuntat americanii daca contractul era ''beton''. Oare nu s-au saturat si ei de coerenta guvernului? Personal cred ca daca ar fi avut banii la timp nu ar fi fost nici o problema. Poate costa mai mult dar era in graficul de realizare, deci problema este mai mult la noi.
    Oricum e draguta si remarca privitoare la costul total pe km (incluzand avocatii si exproprierile). Probabil unii au castigat mai mult decat Bechtel-ul.
    • +8 (10 voturi)    
      Nici americanii nu sunt perfecti! (Joi, 4 august 2011, 8:53)

      corina [anonim] i-a raspuns lui catalin

      O fi fost contractul in favoarea lor, dar nici ei nu au executat la timp lucrarile.
      Decat un proces costisitor pentru ambele parti unde nu se stie care ar fi fost solutia mai bine ca au cedat si unii si altii , iar noi am reusit sa reducem costurile.
      Si la problemele pe care le au la ei in tara crezi ca firma Bechtel nu are probleme?
      In afara de noi si albanezi nu am mai auzit de alte contracte de construire autostrazi.
    • +6 (6 voturi)    
      mita (Joi, 4 august 2011, 12:43)

      mim [anonim] i-a raspuns lui catalin

      americanii (in tara lor) au o lege care penalizeaza/amendeaza companiile americane care primesc/dau mita. poate le-a adus aminte ambasadorul de legislatia americana...
  • +31 (33 voturi)    
    boagiu (Joi, 4 august 2011, 0:13)

    paul [anonim]

    Vroiam sa nu mai merg la vot la urmatoarele alegeri.....dupa aceasta realizare, mai analizez.
    Sunt curios cum comenteaza d-l Iliescu.
    De fapt realizez ca nu pot sa-i las pe Bombonel,Rommel,Mazarel si Crinel sa conduca tara mea.
    De oameni de acest tip avem nevoie.
    Felicitari doamna!!!!
    Iar daca mai dati afara cateva "pete" de la PDL,
    SIGUR VA VOTEZ!
    • +11 (15 voturi)    
      Boagiu la Capitala! (Joi, 4 august 2011, 7:38)

      curios [anonim] i-a raspuns lui paul

      primar!!! ne trebuie "cojones".
  • -12 (18 voturi)    
    gurile rele (Joi, 4 august 2011, 0:24)

    adada [anonim]

    Gurile rele spun ca semnarea contractului "in alb", in vmea lui bombo, s-a facut pentru ca SUA sa ne "bage" in NATO, iar anularea lui acum s-a facut ca rasplata pentru acceptarea de catre Romania a amplasarii scutului anti-racheta.
    Destul de corect, nu credeti?
    Bineinteles ca, pe langa asta, sunt si spagile enorme date politicienilor (atat balcanici cat si yanchei), dar contractele astea (semnarea si anularea) au fost hotarate sus de tot.
    • +12 (14 voturi)    
      Patriotul (Joi, 4 august 2011, 8:10)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui adada

      Romani, m-au obligat aia din NATO sa fur!
  • +31 (33 voturi)    
    Cu Boagiu, Funeriu si Macovei ati mai avea o sansa (Joi, 4 august 2011, 0:30)

    V.R. [utilizator]

    ... sa castigati alegerile!

    Va fi PDLul in stare sa-si promoveze valorile? Sper ca da, fiindca PNLul sigur nu e in stare cu un muzeograf la conducere (bugetar toata viata lui), iar de PSD - nici nu are sens sa mai discutam.

    Eu unul m-as bucura cel mai mult sa o vad pe doamna Boagiu cat mai sus in conducerea PDL!
  • +27 (29 voturi)    
    ...s-a mai inchis o gaura din buget! (Joi, 4 august 2011, 0:40)

    Lexus [anonim]

    I love you...Anca :)))
  • +14 (16 voturi)    
    hm.... (Joi, 4 august 2011, 0:47)

    flooorin [anonim]

    Sa nu ne bucuram prea tare ca vine USL la putere mai mult ca sigur si nu mai vedem autostrazile terminate :(
  • +30 (32 voturi)    
    felicitari! (Joi, 4 august 2011, 1:21)

    ana [anonim]

    De aici de peste ocean imi scot palaria in fata dumneavoastra doamna!
  • -26 (28 voturi)    
    Sunteti naivi (Joi, 4 august 2011, 2:33)

    Jiji [anonim]

    Orice negociere noua va aduce comisioane pt actuala conducere. Totusi intre pdl si psd voi alege Prm ca Vadim si a aruncat hotii imediat din partid
  • +4 (8 voturi)    
    fel-la-fel :))) (Joi, 4 august 2011, 6:55)

    AMERI-ENKA [anonim]

    Noi (ENKA) am venit in Romania ca toti turcii : sa vindem rahat, baclava si blugi prespalati !
    Ce sa facem daca politicienii vostri ne-au pus sa va facem si autostrazi !
    Nu-i frumos sa refuzi si ne-am apucat de treaba cu americanii de la Bechtel!
    Ce bine-i la voi in Romania !
    • +3 (3 voturi)    
      Razi tu... (Joi, 4 august 2011, 22:00)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui AMERI-ENKA

      Probabil nu ai vazut autostrazile turcilor. La turci toate autostrazile au minim 3 benzi/sens, orice alt drum oricat de bun este considerat drum national!

      La noi orice amarata de centura ce trece prin afara localitatii se considera a fi in "regim de autostrada"!
  • -23 (29 voturi)    
    PDListi imputiti! (Joi, 4 august 2011, 7:12)

    Javra de base [anonim]

    Pe forumul asta numai scarbe de PDListi.............bai javrelor pina acum cine a afost la putere si a platit facturile alea exorbitanta la Bechtel? Bai scarbelor nenorocite acum cind se apropie alegerile au inceput Pdlistii sa manjeasca ochii cu cacat la prostime! Imputitilor si ordinari nenorociti ......asta sunteti si asta o sa ramaneti!
    • +10 (14 voturi)    
      . (Joi, 4 august 2011, 9:35)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Javra de base

      Daca eram condusi doar de guverne ca asta, acum eram mai puternici ca polonia si nu in ultimul rand, civilizati.

      Asa, suntem 20 la suta civilizati si 80 la suta ciobani inculti ca tine si ca tac-tu ala moldovean.
      • -8 (14 voturi)    
        basescian imputit! (Joi, 4 august 2011, 10:40)

        javra de base [anonim] i-a raspuns lui HP

        Daca eram condusi de guverne ca asat ne umplea tara de prosti ca tine.........asta e un raspuns de foarte departe de tine..........strangulatule de foame, app. domn Base nu da doi bani pe javrele basesciene care il sustin, pe el il intereseaza dictatura! Aaaaaaa: mars la cacat, nu te lua de tata incult nesimtit!
        • +4 (8 voturi)    
          Da, da (Joi, 4 august 2011, 12:00)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui javra de base

          Da, mare noroc ca nu am fost, am scapat de prosti si am ajuns pe cele mai inalte culmi ale dezvoltarii economice, cu structuri mafiote generalizate in toata tara, cu datul si luatul de spaga invatate din clasa a IV-a, inculti, analfabeti, putori, ingamfati si sarantoci.

          Mare noroc, intr-adevar, cu Ilici si democratia lui originala. Dictatura, auzi. Inca bine ar fi unpic de dictatura, sa ia asa la random parlamentarii si sa ii bage la beci.

          Iar cand apar fraierici din astia ca tine, sa le arda niste bulane peste mecla.
      • -1 (7 voturi)    
        Esti tare... (Joi, 4 august 2011, 11:53)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui HP

        super tare.. daca raspunzi la injuraturi cu injuraturi.. atunci esti la acelasi nivel cu celalalt!
    • +16 (20 voturi)    
      Ai un atac de panica, nu te speria. (Joi, 4 august 2011, 9:53)

      nick [anonim] i-a raspuns lui Javra de base

      Trece. Incearca sa te relaxezi, respira usor, gandeste-te la ceva frumos, bea un pic de apa.
      Daca tot nu te simti mai bine, da-ti doua perechi de palme, inchide televizorul, ia o poza de-a lui iliescu, pune-o sub perna si culca-te.
    • +8 (12 voturi)    
      mai incet... (Joi, 4 august 2011, 10:05)

      lol [anonim] i-a raspuns lui Javra de base

      ho! ca nu face bine la inima !
    • +12 (16 voturi)    
      Ce sa-i ceri (Joi, 4 august 2011, 10:15)

      CGiboi [utilizator] i-a raspuns lui Javra de base

      PDListi, ne PDListi, macar oamenii pe aici nu jignesc ca la usa cortului, ca tine. Atat te-au invatat parintii, atata stii. Nici nu pot sa cer mai mult de la un personaj ca tine. Esti motivul pentru care am plecat din tara. TU si cei ca tine! Nici macar nu stii sa scrii corect si coerent in limba Romana. Ar trebui sa ti se interzica sa vorbesti. Te-as coase la gura, vorba Parazitilor.
  • +14 (16 voturi)    
    O veste buna (Joi, 4 august 2011, 7:43)

    SS [anonim]

    Doamna Boagiu contati pe votul meu.
  • -15 (17 voturi)    
    REFUZ MINCIUNA (Joi, 4 august 2011, 8:00)

    STAN PATITU [anonim]

    Si-au vazut visul cu ochii! Au scapat de astia care nu sunt capabili sa dea spaga. Sa vezi acum cum o sa merga treaba, ca si pana acum la celelalte autostrazi facute in Romania. Marea minciuna cum ca vor termina cativa km cu numai 6,5 milioane/km mascheaza realitatea ca lucrarile de terasamente, sute de viaducte si poduri sunt deja facute. Ca sa vedeti cat de mare este minciuna ganditi-va ca se spune ca Bechtel a incasat 1,5 miliarde si a facut 50km !!! Se ascunde deliberat ca pentru a turna asfaltul trebuie sa faci terasamentele, podurile, viaductele si tunelurile care reprezinta grosul costurilor. Transilvania fiind o regiune deluroasa costurile sunt mai mari decat pentru o autostrada de ses. Culmea este ca se induce oamenilor deliberat o ura fata de astia care mascheaza perfect gandurile murdare ale celor care vor sa-si faca mendrele cu banii statului. Or sa faca alte licitatii si vor arata cat de ieftin au tocmit ei autostrada uitand sa spuna ca s-au executat deja mare parte din lucrarile de infrastructura ale acesteia.
    Te poti gandi ca daca nu iti cumperi un Rolls-Royce faci o economie de un sfert de milion de euro. Dar mai departe? Daca vrei sa faci ceva cu economia asta ... Unde-s banii? Chestie de Gâga...
    • +3 (5 voturi)    
      din cate am inteles eu (Joi, 4 august 2011, 15:21)

      pipiurae [anonim] i-a raspuns lui STAN PATITU

      bechtel urmeaza sa termine lucrarea pe portiunile unde au inceput efectiv sa lucreze. daca circuli pe a3, si cobori la gilau (cluj vest), poti sa constati ca mai departe peisajul e neatins. de aici pana la celalalt tronson pe care urmeaza sa-l termine (suplacu de barcau), deduc, ca peisajul e la fel de neatins. terenul fiind dificil, o sa fie nevoie si aici de viaducte s.a. cred ca noul pret e un pret mediu, care sa includa toate astea. if you can read me
  • +16 (18 voturi)    
    Bechtel (Joi, 4 august 2011, 8:15)

    Steliana [anonim]

    Doar 3 cuvinte: BRAVO, dna Boagiu!

    ps. Sa va asteptati acum la inventarea a tot felul de grosolanii referitoare la acest ministru curajos la televiziuni precum Antene (1,2,3,4...)
  • -11 (13 voturi)    
    matematica asta (Joi, 4 august 2011, 8:22)

    Cata [anonim]

    "Boagiu a spus ca din totalul de 2,2 miliarde de euro, cat era prevazut initial in acest contract pentru executarea celor 413 km de autostrada, au fost cheltuiti 1,25 miliarde de euro, in conditiile in care au fost executati 54 km." Deci in contractul initial un km de autostrada iesea cam 5.6 milioane/km. Cine a renegociat contractul initial de a ajuns la "costurile ar fi ajuns la 9,9 miliarde de euro pentru cei 415 kilometri din autostrada Brasov-Bors" ? Nu cred ca cei care au semnat contractul initial. Deci marea reusita acum e ca au reparat un pic din prostia facuta tot de ei cu renegocierea contractului. Treziti-va oameni buni la realitate. Astept minusurile de rigoare.
    • +2 (4 voturi)    
      ...e foarte simplu! (Joi, 4 august 2011, 17:49)

      Lexus [anonim] i-a raspuns lui Cata

      ..cei 2,2 mld. erau intradevar pt costul celor 413km, insa nu erau luate in calcul: viaducte, poduri, iesiri/intrari, decontaminari, proiectare si alte lucrari;
      ...la a doua negociere doar s-au redus sensibil din costuri si s-a scos proiectarea;
      ...ceea ce s-a reusit acum este cea mai buna varianta pt a se scapa de niste costuri astronomice (conform contractului de baza) ...parerea mea!
  • -8 (10 voturi)    
    Deci cum e calculul ? (Joi, 4 august 2011, 8:34)

    HP [utilizator]

    Inainte era 9,9 miliarde pentru 8 tronsoane, acum e 3,6 miliarde pentru 2 tronsoane. Nu vad castigul.

    Pe langa cele 3,6 miliarde vor fi contractate firme pentru celelalte 6 tronsoane care firesc, vor trebui platite cu cateva miliarde.

    Ce-am avut si ce-am pierdut ?!
    • +10 (14 voturi)    
      Nu stim sa citim, stim doar sa scriem. (Joi, 4 august 2011, 9:42)

      zet [anonim] i-a raspuns lui HP

      Articolul e cat se poate de clar, te-as trimite sa citesti din nou. Dar daca era de citit, citeai din prima.
      Cifre: 9,9 miliarde ar fi costat autostrada terminata.
      3,6 miliarde va costa autostrada TERMINATA (415 km)
      6 miliarde se economisesc in noua varianta.
      1,2 miliarde va fi lozul total incasat de golanii de la bechtel pentru cei cativa zeci de km pe care ii construiesc in total.
      Deci, repet, 3,6 miliarde va costa autostrada IN TOTAL, include si platile extratereste deja facute lui bechtel, si include si platile mult mai pamantene pentru restul tronsoanelor.
      • -2 (6 voturi)    
        ? (Joi, 4 august 2011, 12:02)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui zet

        Am pus o intrebare legitima, nu reusesc sa-mi invart mintea in jurul datelor din articol, par destul de vagi.
      • +3 (3 voturi)    
        sau mai mult? (Joi, 4 august 2011, 12:14)

        Agitu [anonim] i-a raspuns lui zet

        Cel putin din articolul asta eu nu pot sa trag concluzia ca Bechtel o sa faca ce mai are de facut pentru cele doua sectoare in banii astia. Mai degraba presupun ca vor mai cheltui ceva. Cum sa inteleg ca cei 1.25 + 0.09 datorie acopera 54km sau toti 118km pt cele doua tronsoane ale Bechtel?
    • +7 (11 voturi)    
      Ia-l acasa!!! (Joi, 4 august 2011, 9:44)

      George [anonim] i-a raspuns lui HP

      Ia-l acasa pe Nastase si roaga-l sa-ti gestioneze conturile si veniturile pe care le ai! Ia-l ma acasa ca vad ca-ti place tare mult de el. Te bagi in seama si defapt habar n-ai pe ce lume traiesti. Ce expertiza ai dumneata ca sa-ti dai cu parerea pe tema asta ba nesimtitue! Contractul ala era unul extrem de pagubos pentru tara iar cel care l-a incheiat si semnat a fost tovarasul Hadrian Nastasepatrucase. Ce va mai place voua s-o dati cotita cand stapanii vostrii sunt prinsi la furat! Ia-l ba acasa pe Nastase si spala-l la momite!
      • -1 (5 voturi)    
        Auzi mai Gheo' (Joi, 4 august 2011, 12:06)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui George

        Eu nu inteleg de unde ai dedus tu ca as fi ceva acolit al lui Nastase. Cat despre dreptul la parere, il avem cu totii. Poate unii ca tine nu ar trebui sa aiba dreptul la opinii, insa.

        Si inceteaza cu fanfaronada asta idioata, ca nu sunt toate albe sau negre. "Ori esti cu Basescu, ori esti cu Iliescu". Numai un dobitoc poate face asemenea departajari. Toti sunt o apa si un pamant, crezi ca au 3 perechi de coaie PDL-istii ?

        Nici macar nu e meritul lor pentru ceea ce merge bine pe la noi, e meritul catorva indivizi din Guvern cu putina viziune si multa vointa, sprijiniti din spate de presedinte.

        Asa ca nu ma tot aburi cu PDL-ul lu' peste, ca sunt la fel de plini de infractori si de nereformabili ca si ceilalti. Baroni de judet, corupti si toti umflatii de 50 de ani cu afaceri a la Sierra Leone.
    • +5 (5 voturi)    
      expertii (Joi, 4 august 2011, 10:01)

      Agitu [anonim] i-a raspuns lui HP

      vreau si eu un calcul mai coerent, in articol sunt aruncate diverse cifre si cel putin mie mi se pare ca nu se pupa. E clar totusi ca si Bechetlul tre sa iasa in castig, nu renunta ei asa doar ca i-a rugat frumos dom' Presedinte. Suma de 3.6 din ce inteleg eu e calculata de doamna ministru ca total pe cei 415km de autostrada. Faptul ca bechtelul ia mai mult de jumate din ei pe mai putin de jumate din autostrada e partea a doua, dar cum ziceam tre sa castige si ei ceva. Avantajul statului ar fi ca pe ce ramane poate sa contracteze mult mai ieftin si sa nu mearga in continuare cu sumele bechtelului pe toata lungimea (9.9 miliarde/415km).
  • +15 (17 voturi)    
    in sfirsit (Joi, 4 august 2011, 8:47)

    liliana c [anonim]

    valori autentice : funeriu, boagiu, monica macovei, udrea... bravo pdl se poate si altfel ... asa era mottoul vostru in campanie in care cred si sustinatorii vostri, cetateni normali de buna credinta.. . anca boagiu ultima revelatie...felicitari doamna ministru
  • +12 (14 voturi)    
    Bechtel (Joi, 4 august 2011, 8:48)

    Ioan [anonim]

    Omul sfinteste locul ! Bravo Doamnei Boagiu ! O dovada elementara ca avem nevoie de caractere , cinste si dragoste de tara pentru toti cei care ne reprezinta in guvern si cu atat mai mult pentru presedintele tarii . Restul sunt vorbe goale si mincinoase . Tot ce-i jalnic in Romania are o singura cauza majora : coruptia . Apoi vin celelalte : incompetenta, clientela politica , etc
  • -9 (13 voturi)    
    Adevarul... (Joi, 4 august 2011, 8:54)

    catalin_mattei [utilizator]

    Ar fi interesant de vazut care este adevarul.. pentru ca sunt foarte multe voci care afirma ca acest contract a fost semnat la pret de 5.7 mil euro/km si a ajuns la niste costuri enorme in perioada ministrilor transporturilor din guvernarea DA... chiar aseara fostul ministru Mitrea reafirma acest lucru.. nu am vazut comunicate in care sa se dezminta aceste informatii si cu toate astea contractul este pus in spatele guvernarii Nastase.. poate ca ar trebui sa se faca public contractul si fiecare aditional semnat la acesta.. asa cum vom cunoaste adevarul... iar daca d-na Boagiu considera ca M Mitrea dezinformeaza in mod voit sa vina cu documente si sa demaste minciunile ( posibile) pe care le vehiculeaza un membru important al PSD...
    • +6 (10 voturi)    
      Pe scurt! (Joi, 4 august 2011, 9:38)

      IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Am sa las deoparte orice urma de delicatete si am sa-ti spun...
      Hai sictir! Adevarul e ala ca dumneata bati campii!!! Se cunoaste chiar de pe vremea cand a fost incheiat acest contract ca era unul rusinos si extrem de dezavantajos pentru Romania. Chiar presa de la acea vremea a scris enorm pe tema asta. Dumneata bati campii cu nonsalanta. Si mai slabeste-ma cu tovarasul Mitrea, alt mare mafiot pesedist. Ala ce naiba sa zica? Ca doar facea parte din guvernul Nastase. Doar n-o sa-l dea in gat pe Nastase cand chiar si el a fost direct implicat in aceasta afacere urata. Repet, hai sictir! Ia-l acasa pe Nastase si spala-l pana cand nu mai ramane nici o pata!

      P.S. Dumneata ai macar habar ce-i ala un contract?
      • -3 (7 voturi)    
        Pt ca... (Joi, 4 august 2011, 11:58)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

        pt ca esti un marlan obisnuit sa indoi spinarea sub un stapan ar fi bine sa mai citesti ce am scris... Vreau adevarul.. eu vreau contractul sa il citesc.. dar tu esti obisnuit sa injuri caci atat te duce capul si atat te lasa stapanii.. mai mult nu am ce vorbi cu oameni care nu au nici 7 ani d'acasa.. ce se naste din marinar doar limbaj de cartier poate avea.. de ce sa citim noi contractul?.. mai bine luam de bun ce a spune basescu sau altii ca el.. ca de asta ati stat indoiti si sub nastase si veti sta si sub viitorii.. tu esti din ala care trebuie sa aiba stapan mai baiete.. sa te eliberezi nu poti ca nu ai sti sa iti gestionezi libertatea... ia tu pe madamele si neneii tai si dati atunci o replica pe ce spune Mitrea.. daca nu o dati inseamna ca are dreptate.. e la mintea cocosului ( dar ala are si el cu 2 neuroni mai mult ca tine)...Si nu fii tembel sa iti bati joc de numele unui Bratian schimonosindu-i numele caci esti un nimic fata de el.. un nimic , un sclav
    • +7 (11 voturi)    
      Ba da, s-a spus de zeci de ori (Joi, 4 august 2011, 9:45)

      zet [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Costa 2,2 miliarde autostrada, fara niciun podet, pod, ramificatie, punct de acces, consolidare :))
      numai ce era asfalt pe sol era cuprins in aia 2,2 miliarde. pentru result bechtel avea mana libera sa ceara si 100 miliarde, daca se trezeau ei de dimineata cu chef de bani.
      • +3 (5 voturi)    
        merci.. (Joi, 4 august 2011, 12:00)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui zet

        merci de raspuns.. ma bucur ca mai exista si oameni cu capul limpede si nu doar marlanei ca Bratelu sau cum isi zice care mai rau face pdl-ului
  • +15 (19 voturi)    
    ce sa mai zic .... (Joi, 4 august 2011, 9:09)

    anca [anonim]

    FUNERIU, BOAGIU, BOC ... acestia sunt oameni de care are nevoie Romania . Nu sunt nici jmecheri, nici inalti si frumosi, nici trasi prin inel ..sunt cinstiti si muncitori si Doamne cat imi mai plac mie calitatile astea !!! O sa-i votez atat timp cat imi inspira incredere si onestitate , asa cum o fac acum .... Desteapta-te romane !!!!
  • +11 (15 voturi)    
    Concluzie (Joi, 4 august 2011, 9:31)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Pentru contractul dezavantajos pentru Romania incheiat cu Bechtel, pentru privatizarea Petrom dar si pentru alte multe nazbatii financiar-economice, tovarasul Nastase trebuie bagat rapid la puscarie!!! Pentru foarte, foarte multi ani. Individul asta a lucrat impotriva intereselor tarii si a prejudiciat statul roman. Nu sunt de acord cu afirmatia lui Basescu care spune, nu inteleg din ce motiv, ca tovarasul Nastase a fost un premier bun. Poate bun la furat. Il felicit insa pe Basescu pentru faptul ca a reparat, impreuna cu ambasada americana, ceea ce a nenorocit Nastase.
  • +9 (11 voturi)    
    O veste buna (Joi, 4 august 2011, 9:36)

    Claudia [anonim]

    Am vazut in multe postari aici ca Bechtel = SUA. Eu nu cred ca SUA se vinde atat de ieftin, pe o autostrada pentru o firma de constructii.
    Nu cred ca Nastase a semnat acest contract ca sa intram in NATO sau ca sa platim nu stiu ce polite politice ci ca sa castige el si gasca lui un ban "cinstit".
    Cat despre ce s-a realizat acum nu pot spune decat felicitari atat pentru realizare cat si pentru initiativa.
    Sunt curioasa daca fostii ministri, indiferent de culoarea politica, au initiat ceva in acest sens. Daca nu au facut-o inseamna ca au fost incompetenti si ar trebui sanctionati politic.
  • +9 (11 voturi)    
    Sincer, nu credeam ca or sa reuseasca (Joi, 4 august 2011, 9:47)

    ion [anonim]

    Nu credeam ca se va reusi modificarea contractului. banuiesc ca s-a negociat la modul:

    - daca acceptati negocierea, atunci preluati cateva tronsoane si castigati 3 miliarde de euro.

    - daca nu acceptati negocierea o sa ramaneti cu bani neincasati de 200 de milioane si o sa lungim contractul nedefinit, pe ani si ani de zile in care nu o sa mai incasati nimic. Si acest lucru s-ar fi intamplat indiferent de guvernare: pur si simplu in urmatorii 3-5-7 ani guvernul nu avea de unde sa scoata 7 miliarde de euro, in conditiile in care nu se puteau accesa fonduri europene pe acest tronson.

    E posibil ca negocierile sa fi fost nasoale si dure in spatele usilor. Dar e un lucru bun ca s-au limitat pierderile si s-a ajuns finalmente la un pret rezonabil/km de autostrada. Plus eliberarea de tronsoane pentru o noua licitatie. Pana la urma si aia de la bechtel au mancat destui bani din carca noastra, ca urmare a "bunavointei" lui Bombonel: au castigat aproape 30 de milioane de euro pe fiecare km de autostrada realizat.
  • -5 (7 voturi)    
    costuri ascunse... (Joi, 4 august 2011, 9:55)

    stefan [anonim]

    mai fratilor e de departe matematica ... daca pana acum am dat 1.25 mld pe 54 km de autostrada si de fapt trebuia sa platim 2.2 mld pe 413 km .... faceti si voi singuri socoteala .... bechtel a luat ~56% din ce trebuia si a facut ~13% prin extrapolare calculul de finalizare era imens fata de ce se scrisese in contarctul initial. la ora actuala am platit o suma de kko pe un drum prin campie de 23 mil /km cand oriunde se face cu preturi de la 2.5-6 mil/km si la 10-12 ajung alea prin munti cu tunelare si viaducte. am fost si vom fi vaca de mult a rusilor, americanilor si a altor natii ce au un simt mai dezvoltat - excrocheria -. vai de capul nostru cu toti politicienii nostrii. acum 2 zile vorbeam de o imensa investitie a "poporului platitor de taxe" combinatul de la calarasi ... e lugubru acum iar pe vremuri nu existau decat 2 in LUME (romania si japonia). sa mai dau exemple? uitati-va in jurul vostru...la ce au spetit urmasii nostrii si cum au ajuns o mana de derbedei ce se misca doar in favoarea lor pe la guvernare spre folosul a nici 1% din popor. DESTEPTAREA PROSTILOR. au ajuns curcile sa rada de noi si suntem batjocura tuturor. ne consideram europeni dar ei ne considera ca si bananieri prin faptul ca suntem SLUGI, LASI, CORUPTIBILI pana in ultima legatura adn a fiintei noastre.

    chiar nu ne putem scutura de jugul lor? nu putem fi uniti si sa spunem nu prostie, furturilor, spagilor?

    treaba asta trebuie sa o incepem cu noi insine si sa o terminam cu ai nostrii guvernanti indiferent de culoare. nu lucreaza pentru mine .... platitorul de taxe ce munceste pana la 20 de ore pe zi - afara cu el nu la alegeri ci mai repede si sa cautam sa punem altul in locul lui inainte de a strica prea mult. uitati-va la bulgari: turism in floare, agricultura de duduie, etc ... au luat cativa externi si li s-a pus in brate tema ... bulgaria infloreste si la noi ... iese scaiul.


    TREZIREA SOMNOROSILOR.
    • +4 (6 voturi)    
      Mda... (Joi, 4 august 2011, 10:41)

      George [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Du-te si culca-te ca pari tare ostenit!
  • +7 (9 voturi)    
    FELICITARI ! (Joi, 4 august 2011, 10:01)

    Tom Macaragiu [anonim]

    nu stiu cat a pierdut statul roman, adica noi, in acest contract, dar e bine ca s-a pus capat acestui asasinat economic pus la cale de bombonel.
  • +1 (1 vot)    
    Calcule valori medii (Joi, 4 august 2011, 10:07)

    ...calcul [anonim]

    413 Km -> 9900 mil. Euro => 23.9 mil euro/Km
    118 Km -> 3800 mil. Euro => 32.2 mil euro/Km
    295 Km -> 6100 mil. Euro => 20.6 mil euro/Km
    Legenda:
    mil->milioane
  • +6 (10 voturi)    
    hau-hau-tostrada miraculoasa (Joi, 4 august 2011, 10:08)

    hau-hau-tostrada [anonim]

    Daca va amintiti, in 2008 domnul prrrim ministru Tariceanu, in urma unui Revelion de succes in compania bunului prrrieten Adrian Nastase ne anunta prrretul autostrazii Bucuresti -Brasov, tineti-va bine: 57 milioane de euro / kilometru. No comment. (Cautati in presa vremii!!!)
  • +8 (12 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 4 august 2011, 10:28)

    ionel [anonim]

    Foarte bine. De ar ramane aceeasi oameni in guvern vreo 10 ani de acum incolo. De Boagiu si Funeriu are tara nevoie. Ar fi frumos sa apara si prin alte ministere nume ca acestea. Felicitari.
  • +5 (5 voturi)    
    ma... (Joi, 4 august 2011, 10:44)

    me [anonim]

    totu suna foarte bine...
    totusi ma gandesc sa nu fie vre-o smecherie la mijloc... nu vad vreo multinationala sa renunte vreodata de bunavoie la muuult bani...
    • +5 (5 voturi)    
      F16 (Joi, 4 august 2011, 11:22)

      skyradio [anonim] i-a raspuns lui me

      24 de F16 si reactorul 3 si 4 de la Cernavoda.Multumit?
  • -1 (5 voturi)    
    abureli... (Joi, 4 august 2011, 12:18)

    dn [anonim]

    "Bechtel a inteles ca si Romania este o tara europeana in care nu poti sa faci chiar tot ceea ce iti doresti si ca, daca nu va intra in aceasta normalitate si nu se va supune standardelor de cost existente, sansele de a continua sa lucreze in Romania sunt minime", a mai spus Boagiu........aha........ si marmota invelea ciocolata.......
  • -1 (5 voturi)    
    Felicitari dnei Boagiu (Joi, 4 august 2011, 12:19)

    Audit [utilizator]

    dar acest contract s-a reziliat politic. Fără dubiu se datorează lui Băsescu şi poziţiei sale filoamericane.
  • +3 (5 voturi)    
    Bravo lor.. si multumim din inima bombonel (Joi, 4 august 2011, 12:22)

    jorj [anonim]

    Oare cum au fost convinsi sa renunte la ciolan jepcari de la Bechtel ???? Oricum poate mai vine o data bombo sa ne mai faca un cadou ca cea mai scumpa autostrada din univers asha ca sa ne invatam minte sa ii numaram lui ouale.
  • +2 (4 voturi)    
    /// (Joi, 4 august 2011, 12:35)

    Asfaltatorul [anonim]

    Realitatea ar fi cam asa.Bechtel a primit..a..aa.. a castigat licitatiile la autostrazi, avand doar niste birouri.Acestea au dat in subcontractare la firmele baietilor din esalonul intai din Romania.Poate au existat si esalonul doi si trei, iar ultimii subcontractori, care erau executantii lucrarii au facut autostrada. Numai ca trecand lucrarea prin mai multe maini, fiecare si-a adaugat ceva bani.Asa se explica pretul exorbitant pe km in tara noastra. Pana la urma Bechtel s-a prins de combinatia romanilor si ca sa nu se faca de ras pe plan mondial, a hotarat sa plece din Romania. Fiind niste gentlemeni, din aceiasi gasca de hoti mondiala, au realizat ca nu e bine sa faca valuri la o tara de idioti romani. Surpriza mare va fi ca urmatoarele licitatii vor fi castigate de catre firme romanesti, autohtone, care au deja ceva experienţă in drumuri, ca doar tot ele au facut si pana acum. Astept ancheta care sa arate prin cate maini a trecut subcontractarea construirii de autostrazi.
  • +3 (5 voturi)    
    va dati seama ? (Joi, 4 august 2011, 13:46)

    ion [anonim]

    ca daca nu furau nenorocitii astia care ne-au condus,
    in tara asta fiecare roman statea cu fruntea sus ?
    si cu buzunarul plin ?
    si aveam si vreo 4.000.000 de romani in tara si nu pribegi prin lume ?
    o invit pe dna.boagiu sa negocieze si ceva din datoria germaniei ...aia istorica de enspe miliarde de euro pentru ca se pare ca are sange in instalatie!!!
  • +4 (6 voturi)    
    In sfarsit am scapat de preturi orientative... (Joi, 4 august 2011, 13:58)

    eulgo [anonim]

    Prietene daca o sa faci o analiza a preturilor stabilite prin standarde raportat la ce se intampla in lumea civilizata o sa vezi ca suntem acolo. Oricum in plus exista o mare diferenta intre standardele de pret actuale si preturile orientative din contractul cu Bechtel.. Sper ca intelegi ca in vechiul contract nu era trecut un pret asa cum cer conditiile de forma ale unui contract ci erau trecute preturi orientative.... plus penalitati...multe penalitati..... penalitati pt orice... In plus pe ce s-a lucrat cu Bechtel s-a platit in medie 25 mil eur / Km ... cel mai mult din intreaga lume. Asadar intrucat avem suficiente motive sa fim pesimisti macar atunci cand e de bine sa vedem lucrul asta.
    Bravo Anca BOAGIU! Ai reusit sa reziliezi un contract care... se zvonea pe la colturii, reprezenta in subsidiar nota de plata pentru integrarea Romaniei in NATO. Cu atat mai mult BRAVO!!!
    P.S. preturile din standarde sunt limita superioara asadar ofertele candidatilor pot fi mult mai mici si in principiu castiga oferta cu pretul cel mai mic... ;)
  • -4 (6 voturi)    
    Sa fim obiectivi (Joi, 4 august 2011, 14:00)

    Nicolae [anonim]

    Hai sa fim obiectivi. Nastase a semnat un contract nasol pentru stat intrucat avea multe prevederi in favoarea bechtel. Pe de alta parte vin si intreb si eu: ce au pazit ministrii D.A. - Dobre, Berceanu, Orban si Boagiu timp de 8 ani?? La Bechtel s-au platit cei 1,2 miliarde de catre ... PDL??? Ei bine da, s-au platit de portocalii si spagile s-au luat si de portocalii, ca altfel nu plateau ei tona de facturi. Nu facea Ministerul Transporturilor presiuni asupra firmelor care supervizau lucrarile sa dea acceptul pentru conformitatea lucrarilor, desi ele erau de foarte slaba calitate???? Cine conducea Ministerul - psd sau pdl??? Cine receptiona lucrarile neconforme??? Cum se face ca deja au aparut probleme la cei 52 km de autostrada din cauza materialelor proaste?? Hai sa fim seriosi, si psd si pnl si pdl au luat spaga la greu in acest contract. Referitor la Comarnic - Brasov am vazut ca un pdl-ist vorbeste de Tariceanu dar contractul l-a semnat BERCEANU iar contractul prevedea ca in 30 ani statul sa plateasca 4 miliarde EURO pentru.. 58 km autostrada (adica vreo 70 milioane euro/km...super-tare!!!). Berceanu a reziliat contractul ca era caz clar de puscarie... si noi am ramas cu un tronson de autostrada in....aer. Cine plateste milioanele de euro cheltuite pentru Comarnic-Brasov si ... nimic pe teren???Cine plateste pentru imposibilitatea de a avea un transport civilizat pe valea Prahovei??? Berceanu sau PDL??? sau aici e vina tot a lui nastase???
  • +3 (5 voturi)    
    Felicitari!! (Joi, 4 august 2011, 14:02)

    szeckely [anonim]

    In sfarsit avem un ministru adevarat care se lupta pt a construi autostrazi si a face ceva cu adevarat in tara asta dar nu vrem sa apreciem si unii stau si vb de ceva de care nu au habar, le este mai usor sa dea cu noroi in basescu ca e de vina basescu. cred ca suntem singura tara care ne injuram presedintele doar pt ca cere ca lucrurile sa mearga bn in tara asta si apropo de asta, ar trebui sa fim mandriiiiii de tara noastra si ca putem sa vb limba noastra,limba romana!!!! nu sa asteptam toti sa pice ceva din cer!
  • +5 (7 voturi)    
    Bravo Doamna. (Joi, 4 august 2011, 14:14)

    Vlad [anonim]

    Si cand spun bravo Doamna, vb. despre o doamna in adevaratul sens al cuvantului.
    Am citit pe undeva ca si pe la 10 12 noaptea o gasesti prin minister.
    Le-a bagat pe gat mobile la toti directorasii care erau "pe teren" sau "in concediu" ca sa poata dea de ei si sa-i intrebe de sanatate.
    Puteti conta pe votul meu in 2012.
  • +3 (3 voturi)    
    recomandare (Joi, 4 august 2011, 14:24)

    bgf [anonim]

    Ca sa va faceti o idee despre acest contract va rog sa cititi Confesiunile unui asasin economic. Acolo o sa aflati ce a insemnat acest contract pentru Romania.
  • -4 (6 voturi)    
    De ce sa credem o asa parcarie? (Joi, 4 august 2011, 16:01)

    Bagator de seama....... [anonim]

    bai oameni buni si pdlisti ce sunteti , nu cumva reducerea costurilor de contructie a autostrazii sunt pentru ca bechtel a renuntat la 6 tronsoane de autostrada si automat acum platim decit 2 tronsoane de autostrada cu.....2.2 mild. nu e acelasi // in care ne-am scaldat pina acum?
    de platit paote nu mai platim 6 mild. pentru restul de 6 tronsoane ramase de la bechtel....pe care o sa le licitam............dar 5.5 mild. tot o sa dam sa le fac vrun smecher de partid basescian!
    ce parere aveti? p
    oate ma lamureste si pe mine un baiat din asta care sustine pdlul! !
    app. situl acesta este al lui pdl??????????????? pdl?????????????????(editat de HotNews.ro)
  • +1 (3 voturi)    
    Fotografie (Joi, 4 august 2011, 20:42)

    Vizitiul [utilizator]

    Frumoasa fotografie!
  • -1 (1 vot)    
    BRAVO ROMANIA! AI INCEPUT SA TE TREZESTI (Luni, 8 august 2011, 2:07)

    NTatiana [anonim]

    Bravo d-nei Boagiu !!! trebuia sa vina si momentul cand Romanii sa se trezeasca la realitate si sa ''apuce taurul de coarne'' !!! sper sa se tezeasca si restul politicienilor indiferent de cularea politica...sa simta toti ca sunt ROMANI INAINTE DE TOATE !!!
  • 0 (0 voturi)    
    da halatul cit a costat? ghicitoare (Miercuri, 10 august 2011, 22:36)

    geffox [anonim]

    Un anumit stat s-a opus cel mai abitir sa intram in ue. Dar tot amintrat si statul respectiv, de nervi, a cumparat o firma de stat roamaneasca de e prin orice top 50 Europa de Est (fara marele urs) la un pret cam cit titularii de la AC Milan.
    ghici ghicitoarea mea


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version