"Statul este liber sa liciteze celelalte sase tronsoane care au ramas fara nicio pretentie din partea Bechtel. Era clauza sa nu licitam tronsoanele ramase. Acum le putem licita", a afirmat ministrul transporturilor.
- Cele sase tronsoane la care renunta Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii - Gilau si si Suplacu de Barcau - Bors, acestea insumand 118 kilometri.
In plus, statul roman a reusit sa obtina reducerea costurilor la 6,9 milioane de euro pe kilometru. Boagiu sustine ca in cazul in care s-ar fi continuat contractul cu Bechtel, costurile ar fi ajuns la 9,9 miliarde de euro pentru cei 415 kilometri din autostrada Brasov-Bors. In noile conditii, statul va plati in total 3,8 miliarde euro. "Risipa pe care nu o va mai face statul roman este de 6 miliarde de euro", a precizat Boagiu.
- "Daca ne raportam la ce a fost executat, pretul pe kilometru a scazut de la 14,7 milioane euro la 6,9 milioane, daca ne raportam la toate costurile, inclusiv avocati, de la 24 milioane euro", a explicat Boagiu.
In cadrul negocierilor, Ministerul Transporturilor a beneficiat de sprijinul ambasadei SUA si presedintelui Traian Basescu, a precizat Boagiu.
- "Putem spune ca astazi am ajuns la un rezultat favorabil statului roman, un rezultat pe care l-am obtinut cu sprijinul acordat de ambasada Statelor Unite in Romania, sustinuti de Guvernul Romaniei, si, nu in ultimul rand, de presedintele statului roman, Traian Basescu",a spus Boagiu.
"Bechtel a inteles ca si Romania este o tara europeana in care nu poti sa faci chiar tot ceea ce iti doresti si ca, daca nu va intra in aceasta normalitate si nu se va supune standardelor de cost existente, sansele de a continua sa lucreze in Romania sunt minime", a mai spus Boagiu.
Potrivit acesteia, una din realizari in urma negocierilor cu compania americana este aceea ca, dupa finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors de catre Bechtel, statul roman va putea sa scoata la licitatie lucrarile pentru celelalte sase tronsoane, fara nici o pretentie din partea companiei.
"Era una din clauzele existente in contract care ne obliga ca, pe o perioada de doi ani, sa nu licitam pe nici unul dintre tronsoanele ramase", a explicat Anca Boagiu.
Referindu-se la stadiul lucrarilor, Boagiu a spus ca din totalul de 2,2 miliarde de euro, cat era prevazut initial in acest contract pentru executarea celor 413 km de autostrada, au fost cheltuiti 1,25 miliarde de euro, in conditiile in care au fost executati 54 km. Acum, statul roman a obtinut finalizarea tronsonului de la Suplacu de Barcau - Bors la pretul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar pentru celelalte tronsoane care au ramas, costul pe care Ministerul Transporturilor il estimeaza, tinand cont de relief si de complexitatea lucrarilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.
Aceasta a mai spus ca platile restante catre compania americana se ridica la 90 de milioane de euro, suma urmand sa fie platita in doua transe, una imediat dupa rectificarea bugetara si celalata la finalul anului.
La randul sau, premierul Emil Boc a afirmat ca s-a decis la nivel politic ca tronsonul Gilau-Mihaiesti sa fie scos imediat la licitatie. "Am decis la nivel politic, in coalitie, ca tronsonul de la Gilau la Mihaiesti. Dupa ce se semneaza intelegerea cu Bechtel sa fie scos imediat la licitatie, pentru ca proiectarea este finalizata si lucrarile pot fi reluate imediat. De asemenea, sa se reia proiectarea pe tronsonul Targu Mures - Campia Turzii, in vederea organizarii licitatiei de executie", a declarat Boc.
bravo lor (si lu bombonel) au contractat o lucrare, s-au facut ca muncesc, au dat cu var, au primit banii, iar acu se lasa si pleaca cu banii in buzunar si ne zic sa le multumim ca nu ne cer si guma de la nadragi :)))
deci om destept nu e ala care castiga o medalie la vreo olimpiada de fizica sau matematica
ci ala care da un TUN de 4 miliarde de euro de la o tzara intreaga, si nimeni nu stie de fapt ce s-a intamplat :)))))))
In NATO am intrat pentru ca avea Bush nevoie de aliati, nu are nici o legatura cu Bechtel.
Haideti sa va mai dau un exemplu de un stat care mai avea nevoie de aliati: acum ceva timp un anume Mailat a inflamat (in mare parte pe buna dreptate) presa din Italia, insa unele publicatii/TV, din intamplare multe comandate de Berlusconi, au infierat la maximum prezenta romanilor in Italia in asemenea hal incat situatia a devenit aproape exploziva. Dupa vreo cateva saptamani de "prigoana", brusc, in aceleasi ziare au inceput sa apara articole pro romani, interviuri cu Mutu sau Ramona Badescu.
Dedesubtul de care nu stie foarte multa lume este ca al nostru minister al apararii refuzase sa semneze un contract de 700 milioane euro cu o firma italiana. Presiunea aparuta in presa italiana a dus la "inmuierea" partii romane care a semnat contractul, dupa care au aparut articolele pro Romania.
Astfel de afaceri nu se fac intre demnitari, ci intre firme sustinute de demnitari. Vezi si cazul Irak. Cate firme de stat americane sunt implicate in reconstruirea Irakului? Foarte putine. Cate sunt private? Aproape toate. Iar in CA-urile firmelor sunt foarte multi politiceni, chiar de prim rang, fost vicepresedinti etc.
adica, pe romaneste, am dat spaga la nato, iar bechtel cu trebuia.
asa s'a calit otelul.
pardon, asta e alta carte.
asa s'a scris istoria..recenta.
istoria dupa bombonel, vezi bine !
De vina suntem politicienii nostrii si nu cumparatorii!
Probmela este ca alte tari din est (nici macar Bulgaria) nu si-au vandut perlele in contrapartida cu statutul de membru UE.
Politicienii se imbraca vai de capul lor(si nu ca nu ar avea bani), au o atitudine de cersetori cand merg, Basescu se milogea de Sarkozy(si l-a mai vazut si o lume intreaga)...ce sa le ceri sa negogieze ceva, cine sa-i respecte?
Oricum ...trebuie sa recunosc ca tanti Boagiu a facut o treaba excelenta! si tine mai mult de demnitatea romaniei, decat de bani.
Este clar ca s-a implicat ambasadorul USA, se vede ca a avut meseria de lobby-ist ! baiat destept
bechtel este firma privata, n'are aface cu nato.
sa presupunem ca s'ar fi facut presiuni dela wash, in favoarea bechtel.
dar contractul ? partea romana, dece l'a facut atat de prost ? adica, pe ce comision au semnat acel contract in forma care este ?
ce panze s'au achizitionat de catre matusa tamara pe acel comision ?
acum, ca s'a ajuns la un liman, dece nu sunt trasi la raspundere si cercetati cei ce'au negociat contractul ?
bombonel, copilotul sau si ceilalti aliati socialisti (de dreapta) se bateau cu pumnii in piept ca vor baga pe boc, base si toti vinovatii la mititica, cand vor veni ei. in slujba poporului..
ce'ar fi sa se inceapa acum, sa dea si ei un exemplu personal si sa vada cum este !?
Acest contract cu Bechtel putea fi reziliat oricind. Este o mare minciuna ceea ce ni se spune de 7 ani incoace ca in caz de anulare Romania ar fi fost tirita prin tribunale internationale si ar fi trebuit sa plateasca daune cit costul intrgii autostrazi. Nu este adevarat.
Traian Basescu putea rezilia contractul fara probleme inca din 2005. L-a continuat doar pentru a fi sigur ca Statele Unite il mentin la putere.
Traian Basescu stia ca Romania plateste din bugetul de stat mai mult decit dublul pretului normal si nu a intreprins nimic pentru a opri lucrarile, din 2005 si pana azi, invocind mereu sperietoarea tiririi Romaniei prin tribunale internationale si plata unei daune de 5 miliarde euro catre Bechtel.
Uite ca acum s-au reziliat 300 km din cei 415 km si nu am fost tiriti in fata nici unui tribunal.
Basescu a actionat ca un avocat al Bechtel in toti acesti ani (2005 - 2011).
Bravo, sinteti inventivi!
Cu logica stati mai slabut.
Sa presupunem ca ai dreptate, ca acesta ar fi fost pretul pentru ca US sa-l mentina pe Basescu la putere (desi, sa fiu sincer, eu l-am votat pe Basescu de capul meu, nu m-a fortat nimeni), dar sa zicem ca tine.
Si totusi, ramine o intrebare (la care tu cu siguranta stii raspunsul pentru ca se pare ca stii si ce continea contractul securizat si semnat de Nastase cu Bechtel): De ce l-au mai anulat? Adica ar fi fost suficient sa zica "hai ca am redus costurile la jumatate" si toata lumea ar fi fost multumita. Si nici nu ar fi trebuit sa apara Ambasada SUA in toata povestea. S-ar fi facut asa, mai pe sest.
Oricum se pare ca sinteti mai multi uselei care n-aveti somn. Fac pariu ca Nastase e unul din ei, se plimba la ora asta in pivnita aia a lui tapetata cu foita de cupru si cloceste variante de planuri in functie de ce o sa apara in presa din clauzele secrete.
PS: orice contract de asemenea anvergura semnat intr-o tara ca romania fara nici un orizont si fara nici un plan pe termen lung batut in cuie, unde cand se schimba guvernarea si vin altii se schimba total directia sunt facute beton pentru cel care arunca cu spagutza, ca nu degeaba fac aia miliarde de euro fara sa faca nimic...exemplu:ai auzit ca statul tre sa plateasca omvului 600 mil euro? ia zi cu cat au cumparat ei petromul? sunt multe astfel de exemple
cum de ai uitat ca arogantu a dat cu batul pe contractul cu bechtel?
http://www.autostrada-transilvania.ro/2005.htm
http://www.autostrada-transilvania.ro/2006.htm
http://www.autostrada-transilvania.ro/2007.htm
http://www.autostrada-transilvania.ro/2008.htm
Lucrarile au inceput in iunie 2004, si s-au sistat in iulie 2005. Dupa renegociarea contractului(Gheroghe Bodre), lucrarile au repornit in 2007.
Contractul initial de la care s-a pornit(AKA Nastase) s-a executat timp de 1 an dupa care s-a renegociat. Cine l-a pus pe papagalul de dobre sa renegocieze?
Marele success portocaliu a fost "plata bazata pe lucrari executate / facturi". Asa e cand lucrezi cu amatori(portocalii), nu platesti la lucrare finalizata, lucrezi la facturi.
Pacat de tara asta - e condusa numai de incompetenti.
Asteptarea mea e ca in final costul autostrazii sa ajunga la 11 miliarde de euro dupa aceasta renegociere.
Pe de alta parte, speram din tot sufletul sa nu se politizeze acest "succes". Totusi, luand in considerare campania din ultimele luni in care s-a aratat cat este de pagubos acest contract si cat de greu este sa il inchei fara a plati zeci de miliarde de miliarde, nu ma surprinde modul in care este prezentat acest "real succes".
Atat pot sa spun, felicitari doamna Boagiu! Sunteti poate singura competenta intr-o mare de incompetenti (altfel nu-mi explic de ce nu s-a incheiat sau dus la capat acest contract in ultimii 6 ani). E pacat insa de romanii care inghit orice galusca le arunca politicienii.
Sa nu mai mentionam ca, desi erau foarte multe informatii ca americanii vor mai construi doar tronsonul respectiv, ministresa ne-a dat de inteles ca au batut palma cu Bechtel pe 7 mil euro/km pe tot restul lucrarii.Ce minciuna!!!
Plus ca turcii in negocierile cu firmele romanesti se comportau de-a dreptul impertinent. Adevarati ieniceri.
Managementul turcesc a fost execrabil.
Ce bine ar fi daca acest demers se va face in avantajul tarii si nu in cel al unei haite de baroni asa cum s-a intamplat in cazul primului contract intr e Bechtel, Mitrea si Nastase acceptat sub nasul lui Iliescu.
Toata stima pentru Anca Boagiu & Co.!
ca se tot vehiculeaza numele lu Nastase.
oricum e bine ca sa reusit asta si ma bucur ca femeia boagiu a avut oo.
independentu.
Din decembrie 2004 până în 2005 a ocupat funcția de Ministrul al Transporturilor, Construcțiilor și Turismului în Guvernul Tăriceanu.
Contractul pentru construirea autostrăzii Braşov-Cluj-Borş a fost negociat în anul 2003, a fost semnat cu firma americană Bechtel în anul 2003 şi renegociat de către Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în anul 2005 pentru încadrarea clauzelor contractuale în prevederile legale în vigoare şi reducerea costurilor
Cu un contract trecut in secret de stat costurile au ajuns la 30 milioane / km . Felicitari celor care au reusit sa inchida acest contract !
Scuze de comentariul infantil, insa mi-e greu sa-mi imaginez ce negativisme se pot aduce unei asemenea stiri. Dar sunt convins ca uslasii vor gasi ei ceva, ca nu se poate sa avem papura fara nod, nu?
Cu un astfel de contract, nu trebuie sa fii geniu sa-ti dai seama ca pretul va creste din ce in ce mai mult.
Nu va mai victimizati! Oricum sunteti de tot rasul!
Nu credeam ca o sa spun asta vreodata vreunui politician, dar felicitari tuturor celor care au reusit aceasta isprava.
1. Nastase. A reusit sa prosteasca o tara intreaga - cica ne-au primit americanii in nato pentru un rahat de autostrada de cateva miliarde, americanii care cheltuie doar cu NATO 600 de miliarde pe an.
2. Ministrii transporturilor de dupa nastase, inainte de Boagiu. Io stiu doar de Orban si Berceanu, dar au fost mai multi. mult mult mumu!
3. Bechtel. Stiu ca nu e vina cui cere, dar totusi nu pot sa nu ii antipatizez grav pe golanii de la bechtel.
Multumiri:
1. Boagiu. Nu stiu care e treaba de are doamna asta oo mai de otzel decat ceilalti oameni politici. Poate se pregateste pentru presedintie. Nu stiu. Dar imi place si o iubesc. Sanatate multa stimata doamna.
2. Boc. poate ies si acum deontologii si ne mai explica afirmatia de acu 2 ani: boc e cinstit, dar asta nu conteaza pt prim ministru. Tre sa fii smecher. E, nu zau!
Cu ocazia asta am aflat si cat costa contractul. 10 miliarde. Io cred ca e momentul sa desfacem o sampanie, 6 miliarde nu sunt din drum.
Nastase! tu cand te muti la hotel de 5 Zabrele?
Oricum e draguta si remarca privitoare la costul total pe km (incluzand avocatii si exproprierile). Probabil unii au castigat mai mult decat Bechtel-ul.
Decat un proces costisitor pentru ambele parti unde nu se stie care ar fi fost solutia mai bine ca au cedat si unii si altii , iar noi am reusit sa reducem costurile.
Si la problemele pe care le au la ei in tara crezi ca firma Bechtel nu are probleme?
In afara de noi si albanezi nu am mai auzit de alte contracte de construire autostrazi.
Sunt curios cum comenteaza d-l Iliescu.
De fapt realizez ca nu pot sa-i las pe Bombonel,Rommel,Mazarel si Crinel sa conduca tara mea.
De oameni de acest tip avem nevoie.
Felicitari doamna!!!!
Iar daca mai dati afara cateva "pete" de la PDL,
SIGUR VA VOTEZ!
Destul de corect, nu credeti?
Bineinteles ca, pe langa asta, sunt si spagile enorme date politicienilor (atat balcanici cat si yanchei), dar contractele astea (semnarea si anularea) au fost hotarate sus de tot.
Va fi PDLul in stare sa-si promoveze valorile? Sper ca da, fiindca PNLul sigur nu e in stare cu un muzeograf la conducere (bugetar toata viata lui), iar de PSD - nici nu are sens sa mai discutam.
Eu unul m-as bucura cel mai mult sa o vad pe doamna Boagiu cat mai sus in conducerea PDL!
Ce sa facem daca politicienii vostri ne-au pus sa va facem si autostrazi !
Nu-i frumos sa refuzi si ne-am apucat de treaba cu americanii de la Bechtel!
Ce bine-i la voi in Romania !
La noi orice amarata de centura ce trece prin afara localitatii se considera a fi in "regim de autostrada"!
Asa, suntem 20 la suta civilizati si 80 la suta ciobani inculti ca tine si ca tac-tu ala moldovean.
Mare noroc, intr-adevar, cu Ilici si democratia lui originala. Dictatura, auzi. Inca bine ar fi unpic de dictatura, sa ia asa la random parlamentarii si sa ii bage la beci.
Iar cand apar fraierici din astia ca tine, sa le arda niste bulane peste mecla.
Daca tot nu te simti mai bine, da-ti doua perechi de palme, inchide televizorul, ia o poza de-a lui iliescu, pune-o sub perna si culca-te.
Te poti gandi ca daca nu iti cumperi un Rolls-Royce faci o economie de un sfert de milion de euro. Dar mai departe? Daca vrei sa faci ceva cu economia asta ... Unde-s banii? Chestie de Gâga...
ps. Sa va asteptati acum la inventarea a tot felul de grosolanii referitoare la acest ministru curajos la televiziuni precum Antene (1,2,3,4...)
...la a doua negociere doar s-au redus sensibil din costuri si s-a scos proiectarea;
...ceea ce s-a reusit acum este cea mai buna varianta pt a se scapa de niste costuri astronomice (conform contractului de baza) ...parerea mea!
Pe langa cele 3,6 miliarde vor fi contractate firme pentru celelalte 6 tronsoane care firesc, vor trebui platite cu cateva miliarde.
Ce-am avut si ce-am pierdut ?!
Cifre: 9,9 miliarde ar fi costat autostrada terminata.
3,6 miliarde va costa autostrada TERMINATA (415 km)
6 miliarde se economisesc in noua varianta.
1,2 miliarde va fi lozul total incasat de golanii de la bechtel pentru cei cativa zeci de km pe care ii construiesc in total.
Deci, repet, 3,6 miliarde va costa autostrada IN TOTAL, include si platile extratereste deja facute lui bechtel, si include si platile mult mai pamantene pentru restul tronsoanelor.
Si inceteaza cu fanfaronada asta idioata, ca nu sunt toate albe sau negre. "Ori esti cu Basescu, ori esti cu Iliescu". Numai un dobitoc poate face asemenea departajari. Toti sunt o apa si un pamant, crezi ca au 3 perechi de coaie PDL-istii ?
Nici macar nu e meritul lor pentru ceea ce merge bine pe la noi, e meritul catorva indivizi din Guvern cu putina viziune si multa vointa, sprijiniti din spate de presedinte.
Asa ca nu ma tot aburi cu PDL-ul lu' peste, ca sunt la fel de plini de infractori si de nereformabili ca si ceilalti. Baroni de judet, corupti si toti umflatii de 50 de ani cu afaceri a la Sierra Leone.
Hai sictir! Adevarul e ala ca dumneata bati campii!!! Se cunoaste chiar de pe vremea cand a fost incheiat acest contract ca era unul rusinos si extrem de dezavantajos pentru Romania. Chiar presa de la acea vremea a scris enorm pe tema asta. Dumneata bati campii cu nonsalanta. Si mai slabeste-ma cu tovarasul Mitrea, alt mare mafiot pesedist. Ala ce naiba sa zica? Ca doar facea parte din guvernul Nastase. Doar n-o sa-l dea in gat pe Nastase cand chiar si el a fost direct implicat in aceasta afacere urata. Repet, hai sictir! Ia-l acasa pe Nastase si spala-l pana cand nu mai ramane nici o pata!
P.S. Dumneata ai macar habar ce-i ala un contract?
numai ce era asfalt pe sol era cuprins in aia 2,2 miliarde. pentru result bechtel avea mana libera sa ceara si 100 miliarde, daca se trezeau ei de dimineata cu chef de bani.
Nu cred ca Nastase a semnat acest contract ca sa intram in NATO sau ca sa platim nu stiu ce polite politice ci ca sa castige el si gasca lui un ban "cinstit".
Cat despre ce s-a realizat acum nu pot spune decat felicitari atat pentru realizare cat si pentru initiativa.
Sunt curioasa daca fostii ministri, indiferent de culoarea politica, au initiat ceva in acest sens. Daca nu au facut-o inseamna ca au fost incompetenti si ar trebui sanctionati politic.
- daca acceptati negocierea, atunci preluati cateva tronsoane si castigati 3 miliarde de euro.
- daca nu acceptati negocierea o sa ramaneti cu bani neincasati de 200 de milioane si o sa lungim contractul nedefinit, pe ani si ani de zile in care nu o sa mai incasati nimic. Si acest lucru s-ar fi intamplat indiferent de guvernare: pur si simplu in urmatorii 3-5-7 ani guvernul nu avea de unde sa scoata 7 miliarde de euro, in conditiile in care nu se puteau accesa fonduri europene pe acest tronson.
E posibil ca negocierile sa fi fost nasoale si dure in spatele usilor. Dar e un lucru bun ca s-au limitat pierderile si s-a ajuns finalmente la un pret rezonabil/km de autostrada. Plus eliberarea de tronsoane pentru o noua licitatie. Pana la urma si aia de la bechtel au mancat destui bani din carca noastra, ca urmare a "bunavointei" lui Bombonel: au castigat aproape 30 de milioane de euro pe fiecare km de autostrada realizat.
chiar nu ne putem scutura de jugul lor? nu putem fi uniti si sa spunem nu prostie, furturilor, spagilor?
treaba asta trebuie sa o incepem cu noi insine si sa o terminam cu ai nostrii guvernanti indiferent de culoare. nu lucreaza pentru mine .... platitorul de taxe ce munceste pana la 20 de ore pe zi - afara cu el nu la alegeri ci mai repede si sa cautam sa punem altul in locul lui inainte de a strica prea mult. uitati-va la bulgari: turism in floare, agricultura de duduie, etc ... au luat cativa externi si li s-a pus in brate tema ... bulgaria infloreste si la noi ... iese scaiul.
TREZIREA SOMNOROSILOR.
118 Km -> 3800 mil. Euro => 32.2 mil euro/Km
295 Km -> 6100 mil. Euro => 20.6 mil euro/Km
Legenda:
mil->milioane
totusi ma gandesc sa nu fie vre-o smecherie la mijloc... nu vad vreo multinationala sa renunte vreodata de bunavoie la muuult bani...
in tara asta fiecare roman statea cu fruntea sus ?
si cu buzunarul plin ?
si aveam si vreo 4.000.000 de romani in tara si nu pribegi prin lume ?
o invit pe dna.boagiu sa negocieze si ceva din datoria germaniei ...aia istorica de enspe miliarde de euro pentru ca se pare ca are sange in instalatie!!!
Bravo Anca BOAGIU! Ai reusit sa reziliezi un contract care... se zvonea pe la colturii, reprezenta in subsidiar nota de plata pentru integrarea Romaniei in NATO. Cu atat mai mult BRAVO!!!
P.S. preturile din standarde sunt limita superioara asadar ofertele candidatilor pot fi mult mai mici si in principiu castiga oferta cu pretul cel mai mic... ;)
Am citit pe undeva ca si pe la 10 12 noaptea o gasesti prin minister.
Le-a bagat pe gat mobile la toti directorasii care erau "pe teren" sau "in concediu" ca sa poata dea de ei si sa-i intrebe de sanatate.
Puteti conta pe votul meu in 2012.
de platit paote nu mai platim 6 mild. pentru restul de 6 tronsoane ramase de la bechtel....pe care o sa le licitam............dar 5.5 mild. tot o sa dam sa le fac vrun smecher de partid basescian!
ce parere aveti? p
oate ma lamureste si pe mine un baiat din asta care sustine pdlul! !
app. situl acesta este al lui pdl??????????????? pdl?????????????????(editat de HotNews.ro)
ghici ghicitoarea mea