​Ministerul Transporturilor va avea o noua institutie in subordine, aceasta urmand sa se ocupe de reglementarea si coordonarea transportului public suprateran şi subteran din Capitala si judetul Ilfov, potrivit unei ordonante aprobate marti de Guvern. Noua institutie se va numi Autoritatea Metropolitana de transport. Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Alexandru Nazare, sustine ca pentru functionarea autoritatii vor fi angajate circa 70-80 de persoane "prin redistribuire sau din afara".

Avand in vedere ca RATB este in subordinea Primariei Capitalei, din consiliul de conducere al autoritatii va face parte si un reprezentant al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

In total, consiliul de conducere al autoritatii este format din 7 membri: Preşedintele Director General al A.M.T.B., doi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, şi câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Consiliului Judetean Ilfov şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Potrivit secretarului de stat, infiintarea autoritatii este o cerinta a Fondului Monetar International.

Autoritatea va fi finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Noua institutie va putea percepe tarife pentru emiterea de avize şi autorizaţii.

Autoritatea se va ocupa cu planificarea, coordonarea şi organizarea transportului public de persoane cu metroul autobuze, troleibuze, tramvaie precum şi a transportului regional pe calea ferată.

Atributiile Autoritatii Metropolitane

  • Stabilirea strategiei de dezvoltare a transportului public pe aria sa de competenţă;
  • Avizarea planurilor de transport integrat, pentru toate modurile de transport din aria sa de acţiune (inclusiv transportul regional pe calea ferată) pe baza analizei cererii de transport public, a structurii acesteia şi preferinţelor călătorilor;
  • Elaborarea de studii de marketing şi valorificarea rezultatelor acestora;
  • Coordonarea unitară a programelor de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii şi materialului rulant;
  • Asigurarea cadrului legislativ şi de reglementare specific şi armonizare cu legislaţia în vigoare;
  • Organizarea unui sistem eficient de informare a călătorilor;
  • Implementarea de instrumente de coordonare a vânzărilor de titluri de călătorie comune şi elaborarea de propuneri privind integrarea şi política tarifară.
  • Cooperarea cu autorităţile care gestionează managementul traficului, administrarea străzilor, administrarea parcărilor, planul de urbanism, etc.
  • Planificarea în domeniul politicii tarifare şi de taxare