Executivul a aprobat infiintarea unui nou organism guvernamental: Autoritatea Metropolitana de transport

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 30 august 2011, 20:27 Economie | Companii

 documente
​Ministerul Transporturilor va avea o noua institutie in subordine, aceasta urmand sa se ocupe de reglementarea si coordonarea transportului public suprateran şi subteran din Capitala si judetul Ilfov, potrivit unei ordonante aprobate marti de Guvern. Noua institutie se va numi Autoritatea Metropolitana de transport. Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Alexandru Nazare, sustine ca pentru functionarea autoritatii vor fi angajate circa 70-80 de persoane "prin redistribuire sau din afara".

Avand in vedere ca RATB este in subordinea Primariei Capitalei, din consiliul de conducere al autoritatii va face parte si un reprezentant al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

In total, consiliul de conducere al autoritatii este format din 7 membri: Preşedintele Director General al A.M.T.B., doi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, şi câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Consiliului Judetean Ilfov şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Potrivit secretarului de stat, infiintarea autoritatii este o cerinta a Fondului Monetar International.

Autoritatea va fi finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Noua institutie va putea percepe tarife pentru emiterea de avize şi autorizaţii.

Autoritatea se va ocupa cu planificarea, coordonarea şi organizarea transportului public de persoane cu metroul autobuze, troleibuze, tramvaie precum şi a transportului regional pe calea ferată.

Atributiile Autoritatii Metropolitane

  • Stabilirea strategiei de dezvoltare a transportului public pe aria sa de competenţă;
  • Avizarea planurilor de transport integrat, pentru toate modurile de transport din aria sa de acţiune (inclusiv transportul regional pe calea ferată) pe baza analizei cererii de transport public, a structurii acesteia şi preferinţelor călătorilor;
  • Elaborarea de studii de marketing şi valorificarea rezultatelor acestora;
  • Coordonarea unitară a programelor de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii şi materialului rulant;
  • Asigurarea cadrului legislativ şi de reglementare specific şi armonizare cu legislaţia în vigoare;
  • Organizarea unui sistem eficient de informare a călătorilor;
  • Implementarea de instrumente de coordonare a vânzărilor de titluri de călătorie comune şi elaborarea de propuneri privind integrarea şi política tarifară.
  • Cooperarea cu autorităţile care gestionează managementul traficului, administrarea străzilor, administrarea parcărilor, planul de urbanism, etc.
  • Planificarea în domeniul politicii tarifare şi de taxare


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1559 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    componenta (Marţi, 30 august 2011, 20:42)

    fl [anonim]

    presdinte ruda (prieten) cu boc, basescu, udrea
    vicepresdinte ruda (prieten) cu boc, basescu, udrea
    vicepresdinte ruda (prieten) cu boc, basescu, udrea
    vicepresdinte ruda (prieten) cu boc, basescu, udrea
  • +2 (2 voturi)    
    mda... (Marţi, 30 august 2011, 20:48)

    Marcel Ionita [utilizator]

    cica suntem la restructurari


    alti bugetari, alti bani de la buget alte licitatii si alte motive sa-l bag pe boc de unde a iesit cu demagogia lui ieftina. Basescu vine la pachet.
    • 0 (0 voturi)    
      chiar nu gandesti? (Miercuri, 31 august 2011, 7:53)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Marcel Ionita

      nu trebuia o viziune UNITARA pt. toata zona metropolitana? actuala lipsa de coordonare costa de sute ori mai mult! NU se fac licitatii (sau instructorul tau de partid ti-a zis altfel?)
  • 0 (2 voturi)    
    impactul social (Marţi, 30 august 2011, 21:55)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Din textul proiectului de reglementare reiese
    faptul ca acesta NU ARE IMPACT SOCIAL!?
    Probabil ca autorii habar nu au ca pensionarii
    aveau gratuitate pe mijloacele de transport ale RATB (autobuze,troleibuze si tramvaie) insa nu
    aveau gratuitate la metrou.De acum incolo,adio
    gratuitatilor!! Sa mergem pe jos ca sa ne prelungim viata!!
  • 0 (0 voturi)    
    Puteti incepe.. (Marţi, 30 august 2011, 23:29)

    VictorM [anonim]

    legand statia de metrou Otopeni de linia M1 adica cea mai importanta. Astfel, un vizitator al Bucurestiului sa faca 20 min pana la Unirea, nu 50, schimband 4 metrouri..
  • +1 (1 vot)    
    bravo (Marţi, 30 august 2011, 23:33)

    dragoshf [utilizator]

    in sfarsit, trebuia facuta de mult, bine ca se se face
    • 0 (0 voturi)    
      TER (Miercuri, 31 august 2011, 14:09)

      ter [anonim] i-a raspuns lui dragoshf

      Trebuia facuta acum 15 ani. Zona metropolitana a Bucurestiului s-a dezvoltat extrem de mult, insa toti acesti functionari care ar trebui sa dezvolte serviciile sau infrastructura macar in acelasi timp cu dezvoltarea zonei, nu sunt capabili nici macar sa inteleaga ca asfaltul si canalizarea in aceste zone este necesara, si nicidecum nu reprezinta un lux.
      Aceasta autoritate ar trebui sa gandeasca in regim de maxima urgenta implementarea proiectului TER. Pentru cine nu stie, este vorba de conectarea retelei de cale ferata din zona metropolitana cu reteaua de cale ferata a metroului, asa cum exista in tarile civilizate.
      Ar trebui sa reglementeze tot in regim de urgenta transportul (unic in Europa) cu MaxiTaxi, acele masini insalubre, vechi, rablagite, fara program de circulatie si fara statii, cu soferi care nu dau niciun bilet si care opresc absolut unde vor muschii lor.
  • 0 (0 voturi)    
    E tot scaderea numarului de bugetari? (Marţi, 30 august 2011, 23:47)

    Marius [anonim]

    Asta e tot din capitolul scadem numarul de bugetari?
    Pai cum angajam din afara?
    Cu cei care i-ati dat afara din Minister ce faceti? Aia macar mai stiau ceva meserie. Dar, banuiesc, cei nou veniti s-au specializat la PDL si sunt superbuni. Nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Obiectiv clar (Miercuri, 31 august 2011, 8:50)

    Semo [utilizator]

    A.M.T.B. este instituţia publică desemnată să asigure politica privind planificarea
    strategică, monitorizarea şi avizarea activităţilor privind autorizarea, organizarea şi controlul
    functionării serviciilor de transport public de călători ...


    Toata lumea s-a lamurit ce face aceasta institutie publica? o.O
  • +1 (1 vot)    
    primul obiectiv (Miercuri, 31 august 2011, 9:24)

    bedexe [utilizator]

    Banda unica pentru RATB cu timpi exacti de sosire in statii.

    Avantaje:
    - se va reduce numarul de masini
    - oamenii vor deveni mai relaxati
    - nu se va mai pierde timp
  • +1 (1 vot)    
    despre AMTB (Miercuri, 31 august 2011, 9:43)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Ca de obicei,romanii au pus carul inaintea boilor;aici trebuia inceput cu educatia soferilor,
    care vorbesc pe mobil cat dureaza cursa si care deschid usile dupa plecarea din statii si,mai departe,cu un control riguros al blatistilor.Aici,la Praga,amenzile pentru blat sunt enorme,cam 25 de EUR!!Si mai este ceva,inspirati-va de la PID - cel mai performant
    sistem european de transport in comun (Prazska Integrovana Doprava)...Puteti incepe chiar cu site-ul actualului RATB care,in noua versiune,este mizerabil - umbli cu mouse-ul pe desktop pana iti vine rau,ca sa gasesti ceea ce-ti trebuie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică