Din 25 martie toate avioanele care apartineau companiilor low-cost se vor muta pe aeroportul Otopeni, relateaza Ziarul Financiar. 6.600 de pasageri se vor alatura celor 14.000 care tranzitau zilnic cel mai mare aeroport al Romaniei.

In urma acestei modificari au de castigat in primul rand cafenelele, barurile si restaurantele din interiorul aeroportului Otopeni si, in al doilea rand, companiile de taxi si hotelurile care se gasesc in aproprierea aeroportului, scriu ziaristii de la ZF.

Dintre principalele companii low-cost, Blue Air a depus deja programul de zbor la Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti. Se vor mentine aceleasi ore privind decolarea si aterizarea aeronavelor pe majoritatea rutelor. Specialistii afirma ca mutarea poate sa genereze un razboi surd intre marile companii de linie si cele low-cost (Blue Air, Wizz Air, GermanWings), in care primele vor incerca sa fure clientii de la low-cost prin numeroase oferte speciale, iar aeronavele low-cost vor sta la rand pentru a decola sau ateriza in urma curselor de linie.

In plus, chiar daca mentiona initial ca aceasta schimbare va duce la o crestere a preturilor de 4%, compania aeriana Wizz Air a majorat tarifele pentru zborurile dupa 25 martie de doua sau chiar de trei ori pentru unele cazuri, biletele pentru unele rute similare ajungand la acelasi nivel cu preturile practicate de Tarom, potrivit sursei citate.