VIDEO Ministrul Agriculturii: O mare parte din laptele vandut in magazine nu este natural, fiind produs din lapte praf

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 23 aprilie 2012, 16:29 Economie | Consumator

O mare parte din laptele vandut in magazine nu este natural, fiind produs din lapte praf, iar vina apartine "probabil autoritatilor", a declarat luni ministrul Agriculturii, Stelian Fuia, la inaugurarea sediului Institutului National de Cercetare Dezvoltare pentru Bioresurse Naturale - BA Bucuresti: "Foarte mult din laptele pe care il cumparam din magazin de fapt este facut din lapte praf, deci nu este lapte natural", a afirmat Stelian Fuia, citat de Mediafax.

El a adaugat ca vina pentru aceasta situatie apartine autoritatilor si legislatiei: "Cine poarta vina? Vina o poarta probabil autoritatile, care la ora actuala ar trebui sa contureze acest proces. Poate exista si un vid legislativ pe aceasta tema".

El a amintit si despre anumite dezbateri din ultima vreme din presa care au avut ca tema branza contrafacuta.

Ministrul Agriculturii a mai spus ca viitorul registru al industriilor alimentare, pentru a carui infiintare exista un proiect de lege, ii va ajuta pe cumparatori sa stie "ce pun pe masa" in fiecare zi.






















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6367 vizualizari

  • +11 (13 voturi)    
    nimic nou sub soare (Luni, 23 aprilie 2012, 16:37)

    UglyKidJoe [anonim]

    si eu care credeam ca vaca isi "depune" laptele in cutia de carton...
    si de carne indesata cu amidon si alte bazaconii cine trebuie sa ne zica?
    • +1 (5 voturi)    
      nu trebuie sa ne mai miram de nimic! (Luni, 23 aprilie 2012, 19:07)

      Lojerel [anonim] i-a raspuns lui UglyKidJoe

      celebrele danone cu dioxina si tnuva cu dreaqu stie ce , sunt in cap de lista!
  • +28 (28 voturi)    
    Nume? (Luni, 23 aprilie 2012, 16:43)

    nano2k [utilizator]

    Vrem nume, nu acuzatii sau trimiteri voalate.
    Prea mult se comporta statul asta "cu manusi" cand e vorba de incalcarea legilor in domeniul alimentar.

    Nu va mai jenati sa le dati publice numele. Daca stiti ca se intampla asa ceva, inseamna ca stiti cine vinde lapte contrafacut. Informatia este vitala, tine de sanatate. Nu trebuie sa le dati amenzi, doar anuntati oamenii si piata isi va regla singura cererea si oferta care in momentul asta din cauza dezinformarii este viciata.

    Nu incepeti anchete si procese interminabile. Sau incepeti-le, insa informati in prealabil si publicul care sunt marcile de lapte care sunt produse din praf. Daca exista corectitudine in piata, aceasta va functiona impecabil, mult mai eficient si mai repede decat se poate misca orice alta institutie a statului.

    Pana umpleti dvs "vidul legislativ" se imbolnavesc oameni.
    • +13 (13 voturi)    
      Pai nu v-ati prins? (Luni, 23 aprilie 2012, 17:03)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Ca se merge mereu pe "o banca, laptele de pe piata, o firma, o persoana" dar niciodata cu nume si fapte clare?

      Exact ca in comunism! O sa stiu ca Romania a intrat in democratie atunci cand articolele vor fi scrie fara frica si corect.
      • +11 (11 voturi)    
        Articolele ca articolele (Luni, 23 aprilie 2012, 17:51)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

        Dar cei care sunt platiti sa ne apere de asemenea lucruri, ar trebui sa lase tehnica asta a cerselii...

        Pai ce ne zice dl ministru? Ca "o mare parte din laptele vandut nu este natural". Mai pe intelesul prostimii: cine se simte cu musca pe caciula, sa "sara in sus" cu ceva ca sa uitam o perioada de asta...

        Un ministru ori vorbeste in cunostinta de cauza (deci are dovezi), ori tace. In primul caz inseamna ca are dovezi, vreun laborator o fi facut niste analize probabil. Altfel, daca se merge asa, la modul general, suna mai degraba a taxa de protectie pentru cei care vand produse contrafacute. Plus ca mai arunca o umbra de suspiciune si peste cei care sunt corecti, daca or mai fi vreunii.
    • +10 (10 voturi)    
      stiu eu (Luni, 23 aprilie 2012, 17:35)

      eu [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Unul dintre nume ti-l spun eu! Este vorba despre produsele Dorna. Nu trebuie sa fii savant ca sa iti dai seama ca de indata ce gusti acel "lapte" te invaluie gustul de lapte praf - deci chimic!
      • -1 (7 voturi)    
        zvonerii (Luni, 23 aprilie 2012, 18:13)

        Pita [anonim] i-a raspuns lui eu

        Ahha, au aparut deja zvonerii. Eu zik ca Mitilact este laptele "chimic" :)). Apropo, cum vine laptele chimic? adica e un produs secundar din distilarea tzitzeiului? aha, deci Dinu Patriciu si-a bagat iar coada! Si eu naivul care credeam ca laptele praf e doar lapt deshidratat.
      • -2 (8 voturi)    
        laptele La Dorna e bun (Luni, 23 aprilie 2012, 18:37)

        dan [anonim] i-a raspuns lui eu

        exact acesta este motivul pentru care nu se dau nume. Pentru cultura ta La Dorna are singurele ferme certificate european din tara. Laptele La Dorna este unul foarte bun. Dar cind se dau nume bazate pe informatii imprecise, sau ca si in cazul acestui domn, barfe ordinare, producatorul poate sa falimenteze, desi avea un lapte bun. Aceste zvonuri sunt uneori raspandite tocmai de concurenti care au marfa mai proasta. Este normal si corect sa nu se dea nume, iar acest ministru stie foarte bine care sunt caile de blocare a unor produse de proasta calitate. Dar probabil ca tocmai de curind a cumparat actiuni la un anumit productor. sunt uimit de cita orbire si nestiinta exista in tara asta
        • +7 (7 voturi)    
          :) (Luni, 23 aprilie 2012, 20:25)

          diablo [anonim] i-a raspuns lui dan

          Si ce daca Dorna are ferme certificate european? Asta garanteaza ca si laptele vandut de ei este natural si bun?

          Pot sa cumpere lapte praf, sa-l amestece cu putin lapte de la "fermele certificate european" si gata businessul ...
          • -1 (1 vot)    
            Cerftificare (Marţi, 24 aprilie 2012, 10:33)

            dan [anonim] i-a raspuns lui diablo

            Da o certificare europeana exact asasta garanteaza, ca laptele este natural, ca vacile alea sunt sanatoase, ca se fac analize la lapte, ca pasteurizarea este facuta cum trebuie, ca oamenii au conditii umane de lucru, ca ceea ce scrie pe ambalaj corespunde cu realitatea etc. Asta fac certificarile, si se obtin foarte greu.
  • +8 (8 voturi)    
    nu cred, dacă nu dai nume (Luni, 23 aprilie 2012, 17:06)

    domu [utilizator]

    astea sunt tactici comuniste. dezinformezi populația ca să ieși tu în față că îți faci treaba ca ministru
  • +10 (10 voturi)    
    Lapte (Luni, 23 aprilie 2012, 17:06)

    Dana [anonim]

    Dar era clar ca lumina zilei si pina acum ca tot acest lapte care se vinde in magazine este facut din lapte praf. De unde atita lapte natural? Tot ce exista in magazine, la ora actuala, este orice altceva decit scrie pe amabalaj..Doar la producatorii autentici mai gasesti cite ceva cu adevarat natural, dar nici ei nu sint " cusher" 100%...
    • +3 (3 voturi)    
      si care-s aia? (Luni, 23 aprilie 2012, 18:34)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Dana

      daca stii, spune-ne si noua care sunt "producatorii autentici"
      • +8 (8 voturi)    
        Lapte (Luni, 23 aprilie 2012, 19:21)

        Dana [anonim] i-a raspuns lui Aramis

        Da, nu m-am exprimat bine, ma refeream la taranii care mai au cite o vaca si mai vind din laptele de prisos...la ei m-am referit cind am scris " producatori autentici". Imi cer scuze daca am sugerat altceva...
  • +13 (13 voturi)    
    si (Luni, 23 aprilie 2012, 17:24)

    doi [anonim]

    statul prin toate autoritatile sale ce pazeste?
    Eu nu ma duc sa cumpar lapte preparat din lapte praf. De ce nu scrie pe sticla cu litere de o schioapa "din lapte praf " ?
  • +15 (15 voturi)    
    nume? (Luni, 23 aprilie 2012, 17:31)

    roman [anonim]

    Astea ar trebui verificate si interzise pana la remedierea situatiei:
    - Danone - toate sortimentele sunt facute din lapte praf in proportie de 80-90%.
    - Friesland - marcile Oke si Milli dar nici Napolact nu e 100% fara lapte praf.
    - Brebac.
    - Albalact - Fulga si ZUZU
    - La Dorna de cand a fost preluat de Coca Cola.
    - TOATE MARCILE PROPRII ALE Real, Carrefour, Kaufland, Cora CONTIN UN FOARTE MARE PROCENT DE LAPTE PRAF.

    Acuzatiile de la Min. Agriculturii fara nume nu inseamna decat ca guvernul acopera infractorii.
    • +8 (10 voturi)    
      OF CATA DEZINFORMARE (Luni, 23 aprilie 2012, 18:06)

      Omul care stie! [anonim] i-a raspuns lui roman

      ///

      Da! Lapte ieftin = lapte praf in proportii variabile!!!
      Adica tot ce este private label! poate sa contina lapte praf! Tot ce este peste 4 lei nu prea!

      Mai exista si ceva si mai nasol chiar mai ieftin decat private label si este un lichid reconstituit din apa si lapte praf + ceva stabilizatori!
      Dar pe cutie nu scrie nicaieri ca e lapte doar are imagini sugestive pe cutie!!!!

      In principiu 50% din laptele consumat in romania este importat in PL si Hu !

      Importurile de lapte praf din china sunt ocazionale!
      Consumul varieza mult dupa sezons si disponibilitatea laptelui ieftin autohton!

      Din pacate grav este ca laptele colectat in romania este mai prost calitativ(amestecaturi, mizerie, prospetime variabila, infestari etc) si mai scup decat ce vine din HU su PL + HR + GR + BG etc la standarde superioare!

      Asta este, aia au ferme mai performante si standarde respectate

      Pana una alta cosumatorul in conjuctie cu hypermarketurile care imping pretul nesustenabil de jos/litru forteaza producatorii sa caute solutii alternative!!!

      Si situatia este mult mai neplacuta la iaurturi!

      Pofta buna oameni buni! Multumim UE(sarcasm) si *U*E tuturor ministrilor agriculturii din ultimii 20 de ani care in loc sa preia si sa retehnologizeze toate colectivele (asa cum au facut polonezii din fonduri UE) au furat si distrus tot!!!!!!!
      • +1 (1 vot)    
        laptele de la tarani nu e scump (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:31)

        iorgu [anonim] i-a raspuns lui Omul care stie!

        Laptele e cumparat de la tarani pe nimic ( 0,8-1 RON ), amestecat cu lapte praf, ambalat si vandut cu 4-5 RON!! Afacere nu gluma!
    • +2 (2 voturi)    
      dorna (Luni, 23 aprilie 2012, 21:34)

      luc [anonim] i-a raspuns lui roman

      La Dorna este proprietatea LACTALIS, faci o mare confuzie cu apa minerala Dorna care intr-adevar e a Coca Coca.
    • 0 (2 voturi)    
      Fulga de la Albalact = de incredere (Luni, 23 aprilie 2012, 22:40)

      milky [anonim] i-a raspuns lui roman

      E singura marca in care am incredere si pe care o consum de ani de zile. Calitate garantata.

      Bine ca s-au carat escrocii de evrei de la Tuva (faliment?) si au fost scoase de pe piata toate mizeriile ce se vindeau sub marca asta.
  • +10 (10 voturi)    
    meritam sa stim cine sunt (Luni, 23 aprilie 2012, 17:32)

    Dan [anonim]

    Ori face ministerul o lista cu firmele care fac asta, o idee cam din topor. Ori da o lege prin care obliga producatorii de lapte sa scrie pe ambalaj daca contine lapte praf si cat la suta. Sa vad eu cine mai cumpara lapte facut din praf.

    Ar fi binevenita si o lege care obliga producatorii sa specifice tara de provenienta a laptelui, fiindca unii aduc lapte cu cisterna din alte tari si il imbuteliaza aici.
  • +5 (5 voturi)    
    pt angajatul Monsanto (Luni, 23 aprilie 2012, 17:32)

    Mazeta [utilizator]

    Propun ca albinele sa fie modificate genetic astfel incat sa produca lapte iar vacile sa produca miere.
    • +4 (4 voturi)    
      nu'i mare lucru. (Luni, 23 aprilie 2012, 18:56)

      savanta de renume mondial [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      numai invata sa mulgi albina.
  • +3 (3 voturi)    
    HA HA HA (Luni, 23 aprilie 2012, 18:05)

    cititor [anonim]

    Secretul lui Polichinel. Ne spune Fuia cel.... să nu-i mai zic cum e că știe toată lumea.
    Păi ce mai sunt oameni care să creadă că laptele din cutiile ălea de carton valabil până la adănci bătrâneți ar putea să fie lapte cinstit, adică natural de la vacă?
    Eu nu cred că românii pot să fie așa de proști, sau mai ști? Uni or fi, dar sper că nu așa de mulți.
    Dar să nu credeți că laptele similar din țările ălea la care vă uitați așa ca la ceva grozav ar fi altfel.
    Nu noi am invental falsul in alimentație, noi îl ducem pe cele mai înalte culmi (așa ca și comunismul).
  • -2 (4 voturi)    
    intrebare (Luni, 23 aprilie 2012, 18:40)

    curios [anonim]

    De cind nu este laptele praf natural?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Powdered_milk
  • +3 (3 voturi)    
    lapte (Luni, 23 aprilie 2012, 18:43)

    szaki [anonim]

    Nu înţeleg nimic, pentru că fabricarea de lapte praf implică costuri foarte mari. Astfel laptele fabricat din late praf este mult mai scump. În concluzie laptele fabricat din acest praf nu se poate numi LAPTE PRAF.
  • -1 (3 voturi)    
    Asa e si in germania (Luni, 23 aprilie 2012, 18:44)

    Fraier [anonim]

    Am lucrat la fabrici mari de lapte din Germania. In toata europa este legislatie clara care permite transformarea din lapte in lapte praf si inapoi . Altfel ar fi pretul laptelui triplu si nici nu s-ar gasi . Se pare ca domn Ministru nu prea stie meserie.
  • +6 (6 voturi)    
    si iaurturile...? (Luni, 23 aprilie 2012, 18:47)

    Diana [anonim]

    De iaurturi nu se zice nimic? Sunt sigura ca produsele Napolact au amidon adaugat (sau ceva asemanator), pentru consistenta. La fel si produsele Danone. Au un gust tare ciudat.
  • +3 (3 voturi)    
    De Iaurt Praf ati auzit? (Luni, 23 aprilie 2012, 19:55)

    Adrian [anonim]

    Da iaurtul in majoritate este facut din praf de iaurt. Incepand de la Danone toti producatori de iaurt folosesc praf si nu fermentare etc. In principal din cauza bolilor care se transmit din lapte, multe bacterii au ajuns super rezistente la fierbere si rezista pana la 30 de minute de fierbere. vezi Mycobacterium Avium Paratuberculosis pe scurt MAP.
  • +3 (3 voturi)    
    O... A ... U (Luni, 23 aprilie 2012, 21:59)

    Crolis [anonim]

    La ce anume va asteptati, de fapt?! Noi vorbim aici de hrana a miliarde de oameni ( pe toata planeta asta) Cate vaci sa fie, sa faca atata lapte? Cand exista deja amenintarea ca peste 20 de ani deja vom incepe sa avem probleme grave cu mancarea, voi va agitati pe niste subiecte deja afumate! Da, nu cred ca mai exista vreun soi de hrana ieftina, accesibila ca pret, orice ar fi ea (carne, paine, rosii, lapte, cartofi, etc.) sa nu fie "neumblata" chimical. Si este si logic pana la urma. Cum sa hranesti un oras intreg, sustenabil si pe termen lung, cu o marfa care in mod normal, natural si nealterat se strica incepand cu a 3-a zi. Pai atat dureaza transportul uneori... Asa ca ... nu stiu unde vom ajunge oricum. Ca natural nu o sa mai fie nimic! Decat daca ai tu vaca si gradina de legume :)
    • +2 (2 voturi)    
      Nu asta e problema (Marţi, 24 aprilie 2012, 4:06)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Crolis

      Ci dorim sa fim informati, cerem prea mult? Nu a zis nimeni sa dam foc la laptele praf :)
  • -1 (1 vot)    
    incredibil (Marţi, 24 aprilie 2012, 8:15)

    ady [anonim]

    de slab..daca la un minister fac declaratii in halul asta ce te poti astepta de la altii?..pestele de la cap se impute//
    cum poti sa fii ministru si sa faci astfel de afirmatii vagi???
    ...iti da si impresia ca este neputincios..incredibil doamnelor si domnilor..
  • 0 (0 voturi)    
    Procesare (Marţi, 24 aprilie 2012, 8:46)

    Andrei [anonim]

    Laptele ce urmeaza a expira sau chiar gata expirat se trimite inapoi la fabrica producatoare, se transforma in lapte praf si se amesteca cu cel proaspat. Astfel, se evita pierderile cat se poate de eficient. Nu stiu de vreo lege europeana care sa reglementeze mentionarea pe cutie a procedurii detaliate de procesare a laptelui. Stie careva?
    • 0 (0 voturi)    
      mingea e in terenul guv (Marţi, 24 aprilie 2012, 9:17)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      pt ca este de notorietate coruptia la nivel colosal din institutiile care asigura siguranta cetateanului..aici sunt protectia consumatorului si corpul de control al guvernului
  • 0 (0 voturi)    
    pai... nu e ministru?! (Joi, 26 aprilie 2012, 5:32)

    Gigel [anonim]

    Bun, avem o problema. Cum o rezolva onor tovarasu' ministru de la Monsanto?

    A, nu face practic nimic? Ce surpriza....
  • 0 (0 voturi)    
    NATURAL NU CHIMICAL (Duminică, 5 ianuarie 2014, 19:34)

    VASILE [anonim]

    NOI VREM LAPTE NATURAL DIRECT DE LA TARAN si cred ca suntem liberi sa alegem ce consumam si apropo nu santem sclavii FMI SI AI EUROPEI


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică