Reprezentantii Primariei Capitalei, Metrorex si SNTFC au testat sambata biletul unic, ce va fi pus in circulatie, incepand cu data de 3 noiembrie, pe liniile RATB si metrou, in cadrul proiectului privind integrarea tarifara, informeaza Agerpres. Tichetele unice vor fi valabile pentru circulatia cu metroul si cu toate mijloacele de transport public in comun de suprafata, cu exceptia liniilor turistice si expres, linia de cale ferata urmand sa intre in sistem la o data ulterioara.

"Biletul unic va fi disponibil si pe calea ferata imediat ce va fi pus in functiune inelul de cale ferata al Capitalei ca tren regional. Vor intra in functiune imediat ce se vor pune in functiune trenurile urbane care vor merge pe inelul de cale ferata al Bucurestiului. Mai sunt de facut anumite lucrari la infrastructura, iar dupa ce se finalizeaza va fi pus in functiune. Sunt bilete valabile pe anumite perioade de timp. Daca un calator valideaza biletul la 59 de minute, el va putea merge in sistem pana va iesi din sistem, nu este practic exclus daca nu si-a terminat traseul. Sunt bilete care se incadreaza in filosofia oraselor europene privind modul de taxare", a declarat pentru Agerpres Ion Dedu, seful Directiei de Infrastructura din PMB.

Dedu a precizat ca biletele sunt valabile numai pe trenurile regionale care vor intra in sistem, in momentul de fata fiind valabil doar pentru trenurile care vor circula pe linia de centura a Bucurestiului.

"Este un prim pas si pentru calea ferata. In momentul de fata va fi trenul care va circula intre Gara Progresul si Gara de Nord sau Basarab", a explicat Dedu.

Biletul unic pentru transportul cu metroul si RATB va fi pentru 60 de minute - 5 lei, pentru 90 minute RATB si CFR - 5 lei, 90 minute in RATB, metrou si CFR (inelul de centura) - 7 lei, 10 calatorii pe RATB si Metrou in sistem de 60 minute - 30 lei si abonamentul pentru 24 ore in RATB Metrou - 16 lei.

Potrivit reprezentantilor RATB, biletele unice vor fi puse in vanzare in chioscurile de emitere si reincarcare ale RATB si in statiile de metrou.

Purtatorul de cuvant al RATB, Constantin Tobescu, a tinut sa arate ca introducerea acestor bilete va conduce la o mobilitate mai mare a calatorilor. "Daca nu doresti cu un anumit mijloc ca este prea aglomerat, poti sa alegi altul, in acelasi pret", a explicat acesta.