Hipermarketurile se plang de sumele pe care le platesc pentru muzica ambientala din magazine

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:02 Economie | Consumator

Marile retele comerciale vor scumpi produsele pe care le comercializeaza pentru a compensa recenta triplare a sumelor pe care le platesc Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania pentru muzica ambientala din magazine, potrivit Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR).

"Ceea ce ne mai framanta in acest moment sunt monopolurile legale, iar recent toti utilizatorii de muzica ambientala (magazine, restaurante, hoteluri etc) au fost afectati de triplarea practic a redeventelor incasate de Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania (UCMR) pentru muzica ambientala difuzata", a declarat pentru Mediafax Alexandru Vlad, vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR).

Daca pana in 2011 un magazin de 15.000 de metri patrati (suprafata medie a unui hipermarket) platea 1.270 de lei pe luna, acum plateste 3.600 de lei, adica 43.200 de lei pe an.

"Inmultiti 3.600 de lei cu 12 luni si apoi cu numarul de magazine de suprafata mare construiti in ultimii 10 ani, iar apoi intrebati-va unde se duc banii respectivi", a adaugat Vlad.

Adrian Iorgulescu, presedintele Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania, spune ca toti banii incasati pentru muzica ambientala din magazine se duc catre autori. Taxele se platesc atat pentru muzica autohtona, cat si pentru cea straina.

"Banii pentru Madonna se duc catre ea, iar cei pentru Michael Jackson catre mostenitorii acestuia", a completat Iorgulescu.

Alexandru Vlad a afirmat ca magazinele platesc drepturi de autor. "Se poate spune si ca Horia Moculescu, Marius Teicu sau Adrian Iorgulescu scumpesc mancarea romanilor", a spus el.

Practic, cele peste 130 de hipermarketuri care functionau la sfarsitul anului trecut platesc acum pentru muzica aproximativ 6 milioane de lei (peste 1,3 milioane de euro).

"Orice cost trebuie acoperit din activitatea curenta, iar acest lucru nu poate fi in niciun caz in beneficiul consumatorului. Legatura cu clientul este foarte simpla: orice comerciant incearca, pe cat posibil, sa-si acopere costurile", a afirmat reprezentantul AMRCR.

El a adaugat ca, spre deosebire de alte state, legislatia romaneasca nu le permite magazinelor sa negocieze cu compozitorii si interpretii care decid sa se dezafilieze de la organismele de gestiune colectiva.

"Acest fapt lezeaza, in opinia mea, insusi dreptul la asociere libera, cat timp autorii operelor muzicale sunt obligati la o asociere fortata. Insasi constitutionalitatea reglementarilor legale in cauza ar trebui temeinic analizata. Sumele pe care toti membrii AMRCR le platesc pentru muzica ambientala sunt foarte mari, in special cele datorate Uniunii Compozitorilor, ele fiind calculate in functie de suprafetele de vanzare ale magazinelor. Avand in vedere ca avem de-a face cu un monopol, chiar daca este vorba de un monopol legal, credem ca un cuvant greu ar trebui sa-l aiba in aceasta disputa si Consiliul Concurentei", a afirmat Alexandru Vlad.

Adrian Iorgulescu a mai spus ca triplarea redeventelor a facut obiectul unor negocieri si ca, oricum, sumele care se plateau inainte erau derizorii.

Vicepresedintele AMRCR afirma ca magazinele nu pot renunta la muzica ambientala, care creaza o atmosfera placuta atat pentru clienti, cat si pentru angajati.

Sunt, insa, si magazine care au renuntat la muzica ambientala.

"Pretul energiei a crescut, pretul alimentelor a crescut, drepturile de autor pentru muzica din magazine au crescut. Fiecare banut in plus ajunge sa se regaseasca in preturile de la raft. Cum, insa, salariile nu urmeaza aceeasi traiectorie, ne straduim pe cat putem sa ne protejam clientii prin preturi cat mai bune, asa ca am preferat sa nu mai dam muzica in magazinele noastre", explica Pawel Musial, director general al Profi Rom Food, care detine reteaua Profi.

Se apropie Craciunul, asa ca doamnele mai in varsta, care clatina nostalgic din cap prin magazine cu cosul in mana ascultand colindele lui Stefan Hrusca, trebuie sa stie ca o parte din banii pe care ii platesc in plus pentru mancare ajung si la el.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4798 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    muzici (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:11)

    bobideul [utilizator]

    p-ai sa-shi angajeze fiecare supermarket un compozitor ! sa-l plateasca direct !:))
    • +3 (7 voturi)    
      atentie (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:28)

      Kapo [utilizator] i-a raspuns lui bobideul

      ca sa isi vanda muzica, un compozitor e obligat sa fie membru UCMR, implicit magazinele vor plati taxa catre Uniune, din care compozitorul va primi drtepturile de autor! E o aberatie, dar asa sunt legile in Romania!
      • +3 (5 voturi)    
        hmm (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:04)

        bobideul [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

        nashpa daca lumea ia o gluma prea in serios shi comenteaza mult prea serios!

        si ca sa ducem gluma mai departe: daca angajeaza lautari sa cante live la raionul de mezeluri?
      • 0 (0 voturi)    
        nu e obligat! (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 2:22)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

        da' de CAND e Madonna (sau chiar Hrusca, care e cetatean canadian de multisor) "membru UCMR?

        Hai, ca asta fu tare :))
    • 0 (2 voturi)    
      Uf! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:48)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui bobideul

      Greu e să citeşti tot articolul?
      Uite, te ajut eu:
      "El a adaugat ca, spre deosebire de alte state, legislatia romaneasca nu le permite magazinelor sa negocieze cu compozitorii si interpretii care decid sa se dezafilieze de la organismele de gestiune colectiva."

      Deci ce spui tu nu se poate, că nu permite legea. Asta e problema. Eu am mai făcut muzică ambientală, dar nu aş putea încheia un contract cu vreun magazin, fiindcă nu mă lasă legea.
      • +1 (3 voturi)    
        sau (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 0:22)

        rpd [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Sa "negocieze" cu artisti straini, care nu se supun legilor din romania.
  • +6 (6 voturi)    
    a adaugat vlad... (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:24)

    firuierbii [utilizator]

    "cum adica sa platim muzica cind platim cu aceiasi bani patru angajati doar... domnul cu pricina a uitat sa adauge un mic calcul cu procentul din cifra de afaceri dat pe muzica si cam cit ar insemna raportat la o punga de pulpe."

    lasa sa fie liniste. sa le scoata si pe alea care vorbesc pe nas sa ne convinga ca totul e un chilipir si de-abia isi platesc chiria cu preturile cu care ne oferteaza.
    • 0 (0 voturi)    
      Liniste (Joi, 8 noiembrie 2012, 12:46)

      adro [utilizator] i-a raspuns lui firuierbii

      Adica supermarketurile ne vand obligatoriu muzica, pe care tot noi o platim. Si se plang de asta. Ce ipocrizie! E mai rau ca la posturile de radio, pe care nu le platesti pentru ca traiesc din reclame.

      Mie muzica din supermarketuri imi provoaca o stare de stress, e agasanta si enervanta. Aflu acum ca trebuie sa platesc daca vreau sa fiu stresat?

      Si asa, in Bucuresti sunt diferente consistente de preturi intre super(hiper)marketuri. Ai de unde alege. Asta inseamna concurenta. Vad totusi ca cele scumpe sunt tot pline si nu inteleg: ori nu e criza, o ducem foarte bine si aruncam cu banii in prostie, ori sunt prea putine si trebuie sa mai construim ca sa crestem concurenta in fiecare zona a orasului.
  • +1 (5 voturi)    
    Hai sictir Dl. Alexandru Vlad!!! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:25)

    artistul000 [utilizator]

    Moculescu, Madonna si Jackson ...sunt responsabili cu cresterea preturilor la mancare ...

    de ce nu puneti aceste costuri in pretul produselor de lux? Cel care vine sa cumpere mancarea sunt sigur ca nu vine la tine ca sa o auda pe Madonna ...

    sau ...
    RADIO??
  • +5 (5 voturi)    
    simplu (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:33)

    dandra [utilizator]

    supermarketurile sa puna in surdina pe radio!
    • +1 (1 vot)    
      nu chiar (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:14)

      firuierbii [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      un radio are aceeasi problema de copyright, adica ar trebui ca suparmarchetul sa plateasca radioul pentru "public performance" sau prin contract.

      s-apoi, la radio afli ca la un magazin cu multe consoane se gaseste apa de ploaie doar azi la 10 ron 100 ml. ce se face concurenta, se inteleg unii cu altii?
  • +3 (3 voturi)    
    au dat de greu ... (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:36)

    George Romania [anonim]

    tot de la clienti erau banii cu care se platea muzica.
  • +7 (7 voturi)    
    sau sa dea alta muzica (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:46)

    MPatrick [utilizator]

    poate ceva clasic, e scutita de drepturi de autor, nu?
    sa ne mai lase cu madonna sau cu smiley, mai rau ne oboseste creierul....
    • +2 (2 voturi)    
      nu se poate :D (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 2:29)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui MPatrick

      Tre' sa gaseasca o muzica care sa ne spele pe creieri, sa ne "fragezeasca" pt. ca sa le cumparam k*turile alea de produse (care sunt refuzate in Occident, ca fie s-au invechit, fie nu au corespuns de la inceput la calitate) :D

      Nu merge cu orice, ashaaaa... ce credeti voi? PLUS ca vine Craciunul - si altfel te bate copchilu la cap, cand aude colinde ;)

      Dar apropo: CE "autor" au colindele? ca eu stiu ca sunt mostenite din mosi-stramosi... >:
  • +5 (7 voturi)    
    Hipermarket sau discotecă? (Marţi, 6 noiembrie 2012, 17:49)

    aqualung [utilizator]

    S-a gândit vreun hipermarket să reducă costurile renunțând complet la muzica „ambientală”
    • +2 (2 voturi)    
      nu (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:27)

      bogdanlungu [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      pentru ca nu sunt prosti. prostii cumpara produse scumpe.
    • +4 (6 voturi)    
      Exact! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:34)

      Cocolina [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      Eu efectiv ma fac cu nervii cand sunt la cumparaturi cu muzica asta enervanta in urechi...ma agita,nu ma pot concentra,creeaza asa o atmosfera haotica,de agitatie generala...Prefer zero muzica.
    • +1 (1 vot)    
      zice in articol.. (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 2:30)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      ... cei din reteaua Profi... ;)
      Ia te uita!!! Unii care nu manipuleaza cu muzica - poate ca ar merita sa cumparam de la ei ;)
  • +1 (3 voturi)    
    muzica (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:01)

    d2arrow [utilizator]

    Este usor pui la intrarea in magazin un afis pe care mentionezi:
    ""In incinta magazinului nu se asculta muzica:"" si nu vor plati nimic.
  • +4 (4 voturi)    
    hm.... (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:30)

    hot news [utilizator]

    "Ceea ce ne mai framanta in acest moment sunt monopolurile legale" --- pacat ca nu va intereseaza oligopolurile legale, cum ar fi situatia de pe piata supermarketurilor.

    Cred ca daca deschide Consiliul Concurentei o ancheta s-ar putea sa platiti voi bucurosi taxa aia care apropo, nu inseamna nimic comparat cu veniturile voastre
  • +3 (3 voturi)    
    Asta da stire! (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:47)

    cometica [utilizator]

    Atata ma intereseaza ce muzica ascultati voi in prostiile alea de (asa zise!) magazine... ce sa zic!
    Si va mai pun aia sa o si platiti prin pretul produselor!
    Ce jalnic ati ajuns la oras! Va ingramaditi in hardughiiile alea de magazine, umpleti cosurile cu mancare artificiala si apoi va plangeti ca va doare stomacul, capul, dantura..., va umpleti cosurile cu haine si apoi cand le spalati se alege praful de ea, fiindca a avut patronul grija sa aduca marfa proasta si ieftina... si acum cica muzica scumpeste marfa din jegurile ale de magazine! Ha, ha... ce va trag astia in tepe!
    • 0 (0 voturi)    
      Fara cinism (Joi, 8 noiembrie 2012, 13:11)

      adro [utilizator] i-a raspuns lui cometica

      Si tu unde traiesti de te crezi superior? Tu de unde iti cumperi haine de care nu se alege praful cand le speli? Ai "patroni" care-ti aduc marfa mai buna? Asa e, sunt proaste, patronii sunt prea putin interesati de clienti si mult mai mult de profit. Nu ai de unde alege, gasesti aceeasi marfa peste tot. Problema generala in Romania.

      Dar ce ai facut TU pana acum ca lucrurile sa mearga mai bine? E usor sa fii critic cu mainile in buzunar. De ce nu-ti deschizi TU un magazin in care sa vinzi marfa de calitate? Te-as aprecia, ducem lipsa de patroni preocupati de ideea de a contribui la binele societatii. As cumpara de la tine.

      Si eu cred in avantajele vietii de provincie, dar nu sunt cinic si acuzator fata de cei constransi sa traiasca la oras, sa sufere anumite constrangeri si sa le fie exploatata lipsa de optiuni. Pana la urma suntem toti o comunitate si ne ajutam reciproc (si cu interventia statului). De exemplu, de la oraseni vin banii (din taxe) pentru subventia agriculturii de la sate. Unde mancarea e mai naturala ca in supermarket...
  • +3 (3 voturi)    
    Liniste. (Marţi, 6 noiembrie 2012, 18:50)

    modelino [utilizator]

    Nu ar fi mai simplu sa nu ne mai faceti capul mare cu tot felul de mizerii muzicale? Sa fie liniste si atunci moculescu nu mai primeste bani. O sa vina sa cumpere si el parizer in liniste.
  • +1 (1 vot)    
    Alternatova (Marţi, 6 noiembrie 2012, 19:06)

    anonnymous [anonim]

    Cu 48,000 RON un magazin poate angaja un compozitor propriu care sa ii faca muzica personalizata. Mai exact o agentie de publicitate care sa ii creeze niste coloane sonore pentru magazin in functie de raion, perioada anului, perioada zilei etc.
  • +2 (2 voturi)    
    sa bage radio... (Marţi, 6 noiembrie 2012, 19:20)

    likurici [utilizator]

    ...ca sint emisiuni de radio ca lumea...nu e cazul sa dau eu nume,insa se gasesc pe piata destule posturi...oricum platim taxa radio de musai ca de voie buna...si de radio nu se poate lega uniunea lui peste ...macar asa,un pic de boicot la cresterea de preturi...
  • +2 (2 voturi)    
    stop muzica (Marţi, 6 noiembrie 2012, 19:35)

    bedexe [utilizator]

    mai simplu, daca se vaita ca ii costa mult.

    dar 3600 lei ei ii scot fara nicio problema din chirii si volumul vanzarilor.

    si in plus e mai bine fara.

    dar... oare... nu le-au zis niste psihologi sa puna muzica sa se simta omul bine si o sa cumpere mai mult ?

    mai sta si la o masa, mai baga si o bautura ...
  • +2 (4 voturi)    
    vai vai (Marţi, 6 noiembrie 2012, 19:56)

    alike [utilizator]

    "se plang" =))

    pai ditai hipermarketul ia angajati "trei la litru", cu plata pe sponci si ore suplimentare la greu, si aia cu muzica indraznesc sa-l tapeze de bani? pai treaba-i asta?
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 8 noiembrie 2012, 13:21)

    a.nonim [utilizator]

    Hai sa fim seriosi, 3.600/luna reprezinta mai putin decat costurile cu un singur angajat. Pentru un magazin de 15.000 m2, care are zeci (indirect poate sute) de angajati, e o suma nesemnificativa. Pliantele si reclamele stradale pe care le vezi la tot pasul costa mult mai mult. Atata timp cat recunosti ca muzica iti creaza anumite avantaje, de ce sa nu reconosti si faptul ca e normal sa platesti?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică