Cum isi chinuie CFR-ul calatorii - Scurta enumerare a lucrurilor enervante cand mergi cu trenul

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 4 iulie 2013, 12:11 Economie | Consumator

Trenuri CFR
Foto: Hotnews
Sa mergi cu CFR-ul e un stres, iar daca o faci o data, nu vrei s-o repeti prea des. Nu e o exagerare, iar parcursul greoi, desele "furturi" de cabluri, vagoanele murdare si intamplarile neprevazute duc la o concluzie clara: calatoria cu trenul in tara este de evitat. Cateva comparatii cu tarile civilizate, mai multe intamplari tipic romanesti si paradoxuri absolut enervante puteti descoperi intrand in articol.

Despre cum era o calatorie cu personalul acum cativa ani,
puteti citi in acest reportaj.

Romania vs Ungaria - Lentoare vs rapiditate

Trenurile noastre se urnesc greu. Ati observat ca plecarea din gara a unui tren este lenta, garnitura accelereaza greu, se aude scrasnet dur de fiare si viteza mare este atinsa abia dupa cativa kilometri. Trenul se urneste cu adevarate "dureri ale facerii", toate angrenajele scartaie de-ti "streseaza" urechile...

Ei bine, la vecinii maghiari, chiar si trenurile personale, adica de cel mai jos rang, sunt cat se poate de rapide. Am putut observa cum, dinspre orasul vestic Gyor, catre granita austriaca, personalele "prindeau" 80-90 km/h pana sa treaca total de peronul haleti, apoi atingeau 140 km/h pentru un minut si apoi ajungeau in urmatoarea halta si franau rapid, continuand apoi parcursul constant.

La noi, personalul, sau Regio, cum ii zice de un an si ceva, nu atinge niciodata aceasta viteza si media este de 40-45 km/h, nu de peste 70, cum e la vecinii maghiari. Daca intre statii sunt 4 - 5 km trenul nu va ajunge la 140 km/h, ci se misca lent, fara vreun binevenit "puseu" de accelerare.

Evident ca infrastructura noastra e la pamant si, daca trenurile ar merge mult mai repede, s-ar putea petrece accidente, insa am luuat ca si comparatie Ungaria, nu Franta, Italia sau Spania, tari care au trenuri de mare viteza si fata de care comparatiile ar fi de prisos. Acolo e plin de automate de bilete, sistemul de online ticketing merge excelent, isr serviciile sunt mult mai bune. Cat despre viteza, in Franta poti parcurge 600 km in sub trei ore, iar la noi te chinui 12-13 ore in "trenurile foamei" unde colegii de compartiment stau cu sticlele de alcool si desfac ore in sir mancare impachetata in ziar si in celofan...

Sa nu mai spunem de interior: trenul Regio maghiar avea interior de Sageata Albastra, curat, cu afisaj pentru fiecare statie si anunturi audio pentru fiecare halta. La noi, WC-ul e de nefolosit, prizele sunt inca rare, iar in vagoane e acel miros "otetit" de sosete purtate in exces...

Naveta, un rau necesar cu stres secundar


Aproximativ o mie de oameni fac zilnic naveta Ploiesti-Bucuersti si retur, iar acest lucru nu e de mirare, mai ales ca in total poti face ca timp pana la serviciu mai putin decat un bucurestean care sta in Drumul Taberei si lucreaza in Titan. In Ploiesti sunt doua gari mari: cea de Sud, foarte aproape de Centru si cea de Vest, mai la periferie, insa apropiata de cateva cartiere. Cum trenul face cam 40-45 de minute pana la Gara de Nord, daca stai foarte aproape de gara in Ploiesti,  parcursul catre capitala poate fi chiar scurt.

Insa nu este mereu, fiindca, fata de trenurile din tarile civilizate, unde intre doua orase mari apropiate sunt multe zeci de curse pe zi, la noi, intre Ploiesti si Bucuresti sunt de la an la an tot mai putine, iar cele ramase nu sunt grozav gandite.

Chiar din contra, spre exemplu recent a fost scos un tren care pleca din Bucuresti seara la 19.10 catre Gara de Vest, astfel ca ploiestenii care vor sa ajunga dupa munca in Vest nu au niciun tren pentru mai bine de doua ore dupa 18.30, fiindca trenul de la 20.30 pleaca adesea cu intarziere din Bucuresti catre Ardeal, deoarece vine de la Constanta, ruta "blestemata" din punct de vedere al timpilor de rulare.

Un abonament la InterRegio (IR, combinatie intre fostele Accelerate si Rapide) costa aproape 300 de lei/luna intre Bucuersti si Ploiesti, insa cei care aleg confortul masinii personale pot plati chiar si 1.000 de lei benzina, ceea ce explica si de ce foarte multi trebuie sa continuie sa foloseasca trenul.

Si nu e deloc relaxant, fiindca macar lunar fiecare navetist are parte de un episod de intarziere "datorat" furturilor de cabluri. In cele mai rele cazuri trenul poate sta trei-patru ore in camp si atunci, instinctul de supravietuire al pasagerilor se pune in miscare si oamenii sar din tren in tren ca popcorn-ul la locurile unde se opresc toate, in speranta ca altul va pleca mai repede. Si nu e chiar gluma fiindca multi trebuie sa ajunga la serviciu si nu li se tolereaza intarzierile cu orele.

Inutil de spus ca in astfel de situatii pasagerilor nu li se spune nimic, minutele curg, "nasii" se plimba neputinciosi, incearca sa mai linisteasca oamenii sau se cearta cu cei care-i apostrofeaza pe motiv ca "asa ceva nu se poate". Sau aleg varianta in care se inchid in compartimentele de serviciu ca sa nu mai dea ochii cu pasagerii furiosi

Pasagerii nu au insa ce face, trenul sta zeci si zeci de minute in camp, iar ei pot doar sa dea telefoane prin care se scuza si incearca sa gaseasca colegi care sa le tina locul pana vor ajunge in Bucuresti, prin mila CFR-ului. De ajutor este un link pus acum doua - trei saptamani, catre un webcam care infatiseaza tabela de sosiri si plecari a Garii de Nord, el fiind util ca sa stii la ce sa te astepti.

Logica franta, ca-n Romania - Clasa a doua e ca vai de ea, dar clasa intai e si mai rea


Desi biletele de clasa 1 sunt cu peste 50% mai scumpe decat cele de a 2 a, calatorii care-si iau aceste bilete mai scumpe, in speranta ca vor merge confortabil, au - mai ales vara - surprize neplacute. Asta fiindca vagoanele sunt vechi, la destule trenuri IR care merg sute de kilometri, si deci peste zece ore, nici macar nu exista instalatii de aer conditionat, iar o buna parte dintre geamuri sunt blocate. La peste 30 de grade afara, in interior sunt cu peste zece in plus, iar sauna e garantata pe bani grei la clasa 1 a,

Tot din seria lucrurilor ilogice face parte si lipsa prizelor la clasa 1. Fiind vagoane care rulau si in anii 90' la clasa 1, ele nu au fost prevazute cu priza, iar la un tren poti avea ciudata situatie ca la clasa intai sa nu ai nici priza nici aer conditionat, iar la clasa a doua sa ai si priza si aer conditionat, fiindca sunt vagoane mai moderne.

Inutil sa mai insistam asupra faptului ca WC-urile, dupa doua - trei ore de calatorie, pot fi folosite fie tinandu-te de nas, fie cu masca de gaze, lucru de neinchipuit pentru trenurile din tarile civilizate unde hartia si sapunul rezista la baie pana la finalul calatoriei...

Pe de alta parte, nici romanii nostri nu au bunul-simt printre calitatile prioritare, astfel ca gasesti gume lipite langa masuta, PET-uri de bere sub banchete, pete pe scaune si gunoaie din plin...

Vagonul care a "intrat la apa" si trenul "esuat" in buza peronului


Ca te poti astepta la lucruri neplacute cand mergi cu CFR-ul au constatat si strainii sositi pe meleagurile noastre. De la dificultatea cu care poti gasi functionari care vorbesc engleza si pana la lipsa de confort, pentru ei calatoria este anevoioasa. Insa nu doar acestea sunt neajunsurile, iar mai jos iata dpua exemple de situatii neprevazute care intr-o tara normal NU AR TREBUI SA EXISTE.

Intr-o duminca aglomerata un tren pe relatia Brasov - Bucuresti a avut parte de mare inghesuiala si de multa nedumerire fiindca oameni nu-si gaseau locurile trecute pe bilet. Dar nu le gaseau fiindca nu existau, deoarece din motive necomunicate, in loc sa fie puse doua-trei vagoane cu opt locuri in compartiment, au fost puse vagoane cu doar sase locuri. Trenul fiind plin-ochi, un sfert dintre cei care au primit loc nu au avut unde sa stea, iar situatia a fost tipic romaneasca.

O alta intamplare s-a petrecut la inceput de 2012 cand a fost acea perioada cu zapada mare, de circa jumatate de metru. Intr-o seara,  un tren care a plecat din Bucuresti a ajuns 45 de minute mai tarziu la Ploiesti, dar a oprit cu cateva zeci de metri mai repede, astfel ca numai primele vagoane au ajuns in dreptul peronului, restul ramand in camp.

Cei cativa zeci de oameni care aveau Ploiestiul ca destinatie s-au vazut nevoiti sa sara in zapada mare si sa isi croiasca drum catre peron fiindca nu aveau de unde stii daca trenul va opri normal la peron. Riscul era mare, urmatoarea oprire era Campina, iar la cat de rare su8nt trenurile, mai ales noaptea, ar fi fost un dezastru reintoarcerea la Ploiesti.

Toata lumea stie ca suntem inca departe cand e vorba de trenuri si nu ne putem compara cu tarile civilizate. Partea foarte trista este ca de la an la an lucrurile sunt tot mai rele pe calea ferata si timpii de rulare sunt tot mai lungi.

Iar in timpul acesta, toate tarile serioase fac progrese uimitoare in domeniu: polonezii vor avea trenuri ce pot rula cu peste 200 km/h, in Vest s-au lansat si linii private de mare viteza, francezii au si versiuni mai ieftine ale TGV-ului, chinezii au lansat cea mai lunga linie de mare viteza, iar Japonia are planuri clare pana in 2050..

Te invitam sa povestesti experiente legate de calatoriile cu trenul, fie ele placute, fie nu..


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

17266 vizualizari

  • -28 (48 voturi)    
    Exagerari (Joi, 4 iulie 2013, 12:18)

    M. G. [utilizator]

    Un articol scris cu multe exagerari. Pe mine ma enerveaza cel mai mult sa vad calatori care nu platesc bilet si au pretentie de curatenie, trenuri rapide etc. Intai platesti si dup-aia ai pretentii. Daca nu esti multumit de conditii, nu mergi cu trenul, exista mereu alternative.
    • +15 (21 voturi)    
      ba deloc (Joi, 4 iulie 2013, 13:04)

      Cosminu [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      Stimate Marian G, daca nu faci naveta e inutil sa vorbesti. Eu fac naveta de 5 ani si aproape ca au fost mentionate toate problemele in acest articol. APROAPE. Nu s-a exagerat cu nimic.
      Si ca sa pari in tema ai mai bagat-o si pe aia cu "intai platesti si dup-aia ai pretentii" semn clar ca din decembrie (prietenii stiu de ce) nu prea ai mai mers cu trenul. Eu zic sa-i lasam pe altii care folosesc trenul sa-si dea cu parerea (daca sunt exagerari sau nu).
    • +4 (4 voturi)    
      Articol despre un adevar dureros (Vineri, 5 iulie 2013, 11:38)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      Au trecut 20+ de ani de la Revolutie si situatia de la CFR e din ce in ce mai rea. Am fost sapt trecuta cu un tren inter-regio pe o distanta de 300 de km.
      Prima problema: locul inscris pe bilet nu exista, a trebuit sa vorbesc cu nasul care m-a redirectat catre un alt loc. Se pare ca problema e cunoscuta, nasul avea o foaie pregatita.
      A doua problema: miros de urina insuportabil in vagon. Am vorbit cu acelasi nas care a ridicat din umeri, inteleg ca sefii dansului desi sunt informati nu fac absolut nimic in aceasta privinta.
      A treia problema: intarziere la plecare care pe parcurs s-a marit. Era un tren de noapte, deci nici vorba de caldura care ar fi putut perturba mersul trenului.
      A patra problema: Aer conditionat care nu functioneaza, e cald, miros de transpiratie, conditii cam precare de calatorit,

      In consecinta, o sa incerc sa evit astfel de calatorii in Romania. Din pacate, alegatorii desi sunt nemultumiti nu ar face niciodata un protest pe o astfel de problema, nu penalizeaza la alegeri faptul ca de 20+ ani sunt probleme penibile nerezolvate in zona aceasta, nu asteapta de la politicieni astfel de rezolvari.
  • -29 (37 voturi)    
    scapa de griji in 2 pasi usori (Joi, 4 iulie 2013, 12:18)

    dandra [utilizator]

    1. faci credit de 5000 euro
    2. iti iei un logan
    p.s. orice banca iti da 5000 de euro daca ai un venit minim de 1700 lei:)
    • +15 (17 voturi)    
      citeste tot (Joi, 4 iulie 2013, 13:09)

      Cosminu [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      si apoi dai tu 10 milioane pe luna pe benzina ..... dai impresia ca nu ai citit tot articolul
    • +18 (18 voturi)    
      lucrezi la o banca si vinzi credite? (Joi, 4 iulie 2013, 13:13)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      dandra, in articol este vorba despre mijlocul acela de transport ieftin, confortabil si ecologic, cu potential mare de transport rapid. discutia este de ce la noi este scump, inconfortabil si lent. daca toti utilizatorii lui si-ar lua loganul, e drept ca ar scapa guvernul de cfr calatori cu totul, dar am sta ca boii si mai mult in trafic si ne-am lua un credit si pentru benzina.
    • +7 (7 voturi)    
      Asa, si ? (Joi, 4 iulie 2013, 13:28)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      vrei sa spui ca iti iei Logan cu 5000 euroi ? vise ,taica , vise....
    • +1 (1 vot)    
      confunzi (Vineri, 5 iulie 2013, 17:12)

      manon [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Pleci cu masina cand calatoresti in interes personal sau daca ai masina de servici. Dar poate nu stii ca de cativa ani s-au taiat bugetele pentru calatoriile cu masina in interes de servici. Sau multi nu au carnet si sunt obligati sa mearga cu trenul in delegatii. Eu una calatoresc cu trenul foarte mult in interes de servici. Am masina personala dar nu imi convine sa o hurdubesc pe soselele tarii pline de soferi nebuni si gropi chiar daca as da doar 5000 euro pe ea. Pana la urma si pe acei 5000 de euro tot eu muncesc, de ce sa imi bat joc de masina?! si cu atat mai mult cu cat masina mea valoreza de cel putin 3 ori cat Loganul... Prin urmare draga mea nu te mai arunca cu capul inainte sa faci aprecieri la mijlocul de locomotie cand nu cunosti segmentul ocupational al celor care calatoresc. A, si mai sunt cei care prin forta imprejurarilor fac naveta.
      • 0 (0 voturi)    
        corect! (Joi, 1 august 2013, 10:36)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui manon

        problema nu este ca Loganul de 5.000 e o iluzie, sau ca nu vrei imprumut la banca. La noi noi la firma SUNT masini de servici, si bune, dar cu bnezina satam mai prost!
        trenul si autotrusimul personal sunt mijloace de transport DIFERITE, fiecare cu rostul lui. Sunt destinatii unde ajungi greu cu trenul, sau ai de mers mult in zona - masina este o necesitate! dar pentru a ajunge dintr-un capat in altul al tarii, autoturismul este ineficient, ar trebui sa poti merge bine cu trenul (sau avionul!).
        Noi avem interventii la Arad sau Chisinau, mai putin la Suceava sau baia Mare, crezi ca e o placere sa conduci toata noaptea iar dupa aia sa mergi la lucru?!
        Eu vreau sa spun ca "segmentul operational" este mai larg, si chiar cind merg in cnecdiu, sunt destinatii si circuite in care trebuei sa mergi cu masina, si altele in care ai VREA sa poti merge rapid si comfortabil cu trenul, sa poti admira peisajul, nu sa stai incordat la volan ...
        Si infine, exista si oameni ce NU isi pot permite nici macar acel Logan de 10.000 Euro! (romanii de regula se uita numai la pretul initial al masinii, ignora cu seninatate cheltuielile cu combustibilul, dar si cu intretinere, ce adauga mult la pretul teoretic),
  • +32 (32 voturi)    
    De la Timisoara la Bucuresti (Joi, 4 iulie 2013, 12:44)

    Ianis2 [utilizator]

    Fac lunar ruta Timisoara - Bucuresti si retur cu trenul de noapte. Cateva din nemultumirile mele:

    - se fumeaza la captele vagoanelor, controlorii si supra-controlul stiu despre ce e vorba dar nu iau nici o masura. Evident, fumul de tigara intra si in spatiul comun al calatorilor
    - CFR-ul are un angajat care se plimba toata noaptea si vinde hrana prin tren. Cel mai vandut produs este berea. Stiam ca e interzis sa consumi alcool in tren. Sa vezi cum arata un tren cu oltenti ce beau bere, fericiti ca merg la Bucuresti...
    - prizele nu functioneaza intotdeauna, controlorii dau din umeri si trec mai departe, te urci pe pereti timp de 9 ore
    - aerul conditionat, de foarte multe ori, aduce tot felul de mirosuri de mucegai si urina. In plus nu se poare regla, cel care sta la fereastra fie ingheata fie se imbraca gros atlfel se imbolnaveste
    - e inadmisibil ca pe un tren de noapte, dupa miezul noptii, sa nu se poata micsora lumina. Nu sa o stinga dar sa o diminueze. Sunt aprinse absolut toate neoanele.Nu e vagon de dormit dar nici nu poti sta cu lumina aia in ochi
    - in tren se asculta manele pe telefoane sau alte dispozitive, controlorul nu ia nici o masura. Nu plec niciodata la drum fara casti
    - mi s-a intamplat sa cumpar un loc care nu exista. Le-am facut ceva circ, si-au cerut scuze ca s-au schimbat vagoanele iar eu m-am plimbat de la un loc la altul de la TM la Buc.
    - deseori vad cum oamenii se cearta pe un loc dupa care constata ca unul avea locul in vag1 iar altul in vagonul 1 bis. Totala lipsa de inspiratie din partea CFR-ului, de parca s-ar fi terminat numerele din lumea asta. O gramada de batrani se trezesc in vagonul gresit, cu bagaje uriase dupa ei
    - se permite accesul animalelor in spatiul comun al trenului. Sa mergi de la TM la Buc cu un caine doberman intr-un spatiu in care mai sunt inca vreo suta de calatori e aberant. Cainele s-a urinat pe banca, stapanul a schimbat locul, cedandu-l unui fraier care s-a urcat ulterior fara sa stie ce s-a intampla
    • +7 (7 voturi)    
      Cainele (Joi, 4 iulie 2013, 12:51)

      benois [utilizator] i-a raspuns lui Ianis2

      Buna aia cu cainele!! :))) Am vazut si eu ceva asemanator.
      • +8 (8 voturi)    
        caine (Joi, 4 iulie 2013, 13:09)

        Ianis2 [utilizator] i-a raspuns lui benois

        Stai sa vezi cum e cand incepe cainele ala sa gafaie si sa saliveze si sa miroasa tot vagonul...
    • +12 (12 voturi)    
      Fa poze, filmeaza (Joi, 4 iulie 2013, 13:08)

      vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui Ianis2

      Data viitoare fa poza sau filmeaza problemele de la CFR, trimite-le la un ziar sau post tv si garantat se vor lua masuri, macar de gura lumii
  • +11 (11 voturi)    
    se vinde tot pe zero lei (Joi, 4 iulie 2013, 12:57)

    arthur_l [utilizator]

    e tragic ce se intampla.

    1. am mai comentat despre cfr marfa.

    eu comentez asa aiurea ca sa ma aflu in treaba.
    dar ce sa vedeti zilele astea, se vand la licitatie 3000 de vagoane de marfa. deci cfr marfa a fost luat cu cateva zeci de milioane de euro, iar numai pe vagoane se obtin 300 de milioane de euro

    2. cfr infrastructura. la mine in judet si cred ca sin in alte judete este acum un procit mare de refacere a cailor ferate. la mine in judet pe un tronson de 100 de km se inlocuieste sina, se fac podetele, podurile etc.
    cautati pe wiki pedia romania are 20.000 de km de cale ferata. de ce se baga bani in cfr infrastructura daca oricum o vor vine tot asa pe o suma record de maxim 100 de milioane iar cel care o cumpara numai daca vinde sina la fier vechi de pe 2000 de km va obtine tot asa un profit de 10 ori mai mare

    3. cfr calatori. urmeaza sa fie privatizata si cfr calatori - strategia e foarte simpla - conditii proaste, mizerie ca sa alunge calatorii la microbuze supraaglomerate, iar poi cfr calatori vandut

    4. garile si statiile cfr. urmeaza si acestea sa fie vandute , pentru ca banii de pe magazinele si chioscurile din gari nu merg la intretinerea garilor ci tot in buzunarele cui trebuie.
    erau gari mari care aveau frizerie in gara. acum nici o gara nu mai are apa curenta pe peron. deci daca mergi cu trenul trebuie sa iti iei o apa plata la 2 litri si sa te speli pe maini.

    concluzie
    deci nu mai fiti mirati cand vedeti atata mizerie si ca lipseste apa pentru ca totul e facut intentionat

    dupa ce cfr a fost subventionat timp de 20 de ani cu sume enorome de la stat care au ajuns in alte conturi, acum cfr-ul este pur si simplu distrus.
    dar asa cum am mai zis - dezastrul a inceput cand a fost divizat.
  • +7 (7 voturi)    
    Regio (Joi, 4 iulie 2013, 12:58)

    ov1d1u [utilizator]

    Calatoream des la bunicii mei cu un Regio, de la Gura Humorului catre Ciprian Porumbescu (jud. Suceava). Garnitura de tren era formata din ceea ce lumea numeste "rama", adica un tren ce seamana mai mult a metrou (si care e tot pe atat de galagios). Buba e ca ramele astea nu prea fac fata frigului iernii asa ca de multe ori in locul acestora era trimis un ditamai trenul compus dintr-o... locomotiva si un vagon. Binecunoscuta locomotiva, gandita probabil sa traga dupa ea zeci de vagoane, cara un amarat de vagon (asta in cazul in care se intreaba lumea de unde vin pierderile CFR-ului). Cel mai amuzant era de Craciun sau Revelion, cand respectivul vagon se umplea pana la refuz de etnici, care veneau acompaniati de galagie, mirosuri si risc de a-ti disparea telefonul din buzunar. Normal biletele erau o necunoscuta la ei, dar atata vreme cat nasul avea cu ce sa-si indese buzunarele...

    O alta remarca legata de traseul Gura Humorului - Suceava: o calatorie cu personalul (Regio) pana la Suceava costa 6.8 lei si dureaza (in functie de tren) intre 1h si 1h30m. O calatorie cu "ia-ma nene" (aka autostop) costa 7 lei si dureaza in jur de 40 de minute. Acum intrebati-va de ce acele garnituri sunt mai mult goale decat pline.
  • +14 (14 voturi)    
    partial adevarat (Joi, 4 iulie 2013, 13:08)

    dragsor [utilizator]

    cam de 2 ani fac din 2 in 2 saptamani ruta Bucuresti - Sibiu, plec deobicei cu IR 1527 vinere la 15.30 si ma intorc lunea cu IR 1528 care ajunge la 12 in Bucuresti
    vara rare ori poti sa spui ca esti intr-un vagon de clasa I-a! instalatia de aer conditionat ori nu functioneaza ori baga aer cald , geamurile sunt inchise si atmosfera este mai mult decat insuportabila
    iarna insa ori mori de cald ori paralizezi de frig cale de mijloc nu exista pe ruta asta
    dar cel mai neplacut lucru este faptul ca cel putin pana in Ploiesti trenul este superaglumerat ( mentionez ca garnitura are numai 3 vagoane) si la clasa I-a se vand bilete in picioare!
    nu stiu daca puteti realiza cum este sa clatoresti vara intr-un vagon neaerisit in care istalatia de aclimatizare este defecta sau baga aer cald si in plus calatorii stau si in picioare!
    sa nu mai spun de cei care se numesc in ghilimele nasi, vai mama lor, pe langa faptul ca-s certati cu apa si sapunul dau dovada si de multa prostie
    • +6 (6 voturi)    
      totul e intentionat facut (Joi, 4 iulie 2013, 13:33)

      arthur_l [utilizator] i-a raspuns lui dragsor

      dragul meu si eu am fost revoltat multi ani si aveam porniri deastea extreme - sa merg sa cumpar eu un robinet de apa de la rusi cu 20 de lei si sa il pun in gara sa aibe lumea sa bea apa.

      dar apoi mi-am dat seama ca e facut intentionat. din diverse motive - fie sa nu consume apa care oricum e din reteaua locala, fie sa isi bata joc de omanei.

      pe ruta sibiu - fagaras s-a schibat mersul trenurilor de i-a dat peste cap pe navetisti.

      deci e tragic...
    • +8 (8 voturi)    
      controlori prostovani (Joi, 4 iulie 2013, 14:10)

      Ianis2 [utilizator] i-a raspuns lui dragsor

      Da, ai dreptate cu privire la controlori. Eu prefer sa imi cumpar biletul in avans, online. De mai bine de un an de cand prefer varianta asta, n-am gasit un "nas" care sa nu se uite ca prostu' la biletul online, scarpinandu-se in cap. Controlorii traiesc in alta epoca

      Inca o chestiune pe care am omis-o: De cel putin 2 ani de cand fac ruta TM-Buc, absolut niciodata trenul de noapte nu a ajuns la capat, din nici o directie, la ora corecta. Intarzierea este regula.

      Ca tot sunt la lista a doua:
      - toalete fara apa, hartie si sapun, cu geamul de aerisire blocat, pline de fum de tigara si chistoace
      - vagon dezmembrat la capete, panourile de acces la zona electrica atarnand bezmetice in ritm de vals, oricine poate stinge si aprinde cam toata aparatura din tren. Niste teroristi ar mai lipsi.
      - usile de acces, automate, defecte. Sa ai locul la capatul vagonului si sa ai noroc de o usa ca asta si un wc imputit, sa tot mergi 9 ore....
      - elemente minime de siguranta absente! Intr-una din nopti, mergand la toaleta am constatat ca trenul mergea in plina viteza cu usa de coborare deschisa. Era model automat.
      Am reclamat controlorului, a strambat din umeri si a plecat mai departe. Daca se ducea la toaleta cu copil sau un batran?
  • +3 (5 voturi)    
    Încercaţi cu Regiotrans... (Joi, 4 iulie 2013, 13:33)

    Geos Costan [utilizator]

    Pe ruta Bucureşti - Braşov, există Regiotrans, care are tarife de Personal şi confort de Rapid. Nu are prize, e drept, dar măcar merge repede. Am fost de câteva ori şi mi-a plăcut - ordine, linişte (cât se poate), fără mirosuri, căldură (am fost iarna), scaune confortabile şi controlori cu bun simţ (unii mai fac excel de zel).

    În rest, nu pot să zic decât că nu prea părăsesc Transilvania, dar orarul CFR e aiurea, iar cu Regiotrans fac şi 8 ore din cauza infrastructurii...
  • +5 (5 voturi)    
    depinde (Joi, 4 iulie 2013, 13:49)

    H0mbre [utilizator]

    Calitatea vagoanelor depinde de tren, cred. Unele vagoane au aer conditionat, toaleta DECENTA, curent electric la 220V si chiar cabina de dush la vagonul cuseta. :-)

    Ce ma doare pe mine sunt timpii IMENSI de calatorie. Din cauza ca liniile sunt la CFR Infrastructura, ele sunt mereu stricate, cu restrictii de 5km/h si ajungi sa ai viteze medii de sub 40km/h (450km in 12 ore). Se tot repara liniile Bucuresti-Ploiesti si se fac maglevuri pe-acolo, iar intre timp rute uitate zac in paragina: Strehaia Severin, Sighet-Salva, etc.

    Vrem sa se repare si liniile non-centrale, nu doar pe unde "se vede".
  • +2 (4 voturi)    
    on/off topic (1) (Joi, 4 iulie 2013, 13:52)

    Reshape [utilizator]

    Germania, Offenbach, 11 minute de Frankfurt am Main. 11 minute pe site pentru ca in realitate faci cel putin 15. Azi am facut 30, nu stiu de ce, ca nici n-a nins, nici n-a fost canicula. Asta iarna, pe ninsoarea aia "teribila" cind aproape s-au pus 15cm de zapada a fost haos in gara din Frankfurt, care e de vreo 3-4 ori mai mare decit Gara de Nord: trenuri anulate, trenuri intirziate 2-3 ore, trenuri mutate la alt peron, totul bine garnisit cu mii de oameni, multi straini, cu afisaje moarte (chiar asa scria pe ele: "acest afisaj e mort"), cu un tavan prin care batea zapada.
    Acum citeva saptamini insa, cind a fost canicula aia infernala de 33 de grade, n-a mai fost asa de rau; cel putin n-a mai nins prin tavan. In rest insa e super: cum ziceam, trenurile intirzie 5 minute pe afisaj si macar 10 in realitate in 99% din cazuri. Uneori, probabil cuprinsi de remuscari, recupereaza. In sensul ca vine trenul mai devreme si pleaca mai devreme, dar asta e mai rar, nu mi s-a intimplat decit de vreo 3 ori. O singura data mi s-a intimplat sa ajung la dracu' in praznic, in Hanau, sa vedeti cum: intre gara mare din Frankfurt si Offenbach, unde trebuia sa cobor, e o singura statie: Frankfurt Süd. M-am urcat in tren in Frankfurt si am plecat cu numai vreo 15 minute intirziere. Pina in urmatoarea statie (adica FF Sud) am facut cam 30 de minute. Ne mai opream, mai dadeam cu spatele, chestii d-astea. In FF Sud ne zice nenea conductorul, prin statie, ca trenul asta e kaputt, ca scuze si ca sa ne dam toti jos si sa ne urcam in trenul de la linia ailalta. Asa am facut, toti. Ce a omis CFR-ul sa ne spuna e ca trenul cu pricina nu mai oprea in statiile intermediare. Da' mi-a placut de nemti! Ba, ce oameni! Unul n-a injurat, unul n-a zis Arschloch! Faceau numai "tz-tz-tz" si "dass ist unglaublich!" -- adica de necrezut.
    (va urma)
    • 0 (0 voturi)    
      sanchi! (Vineri, 5 iulie 2013, 18:37)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

      S-o fi intamplat o data!! Sau din an in Paste - or mai fi si exceptii!
      Mie NICIODATA nu mi s-a intamplat sa am probleme in Frankfurt - ba, chiar: ma urc in tren in Bruxelles sau Strasbourg sau Paris si stiu PRECIS cand voi ajunge in Budapesta!!
      (Cel mult mi s-a intamplat (rar) sa aiba intarzieri trenurile de lung-parcurs in Koln - dar si acolo f. rar si numai unele, de regula cele care veneau din Amsterdam).

      Singurul lucru pe care nu-l stiu: cand voi ajunge din Budapesta (adica de la Curtici, mai exact) in Bucuresti! Nu mi s-a intamplat NICIODATA sa nu aiba vreo 2 ore intarziere!!!
  • +1 (3 voturi)    
    on/off topic(2) (Joi, 4 iulie 2013, 14:15)

    Reshape [utilizator]

    Nici aia de acu' o luna, care au ramas in tren pentru ca nu s-a mai deschis usa automata n-au injurat. Eh, asta e, n-au mai coborit la FF Sud, au coborit in gara mare, frumoasa, curata, aranjata, unde nu miroase e pipi decit in pasajul subteran. Unul singur a facut gura, i-a zis nasului ca el ce face, ca el are afaceri (chiar arata a om de afaceri, avea chelie si diplomat d-ala metalic) ca trebuia sa prinda nu stiu ce avion...
    Azi insa, cum spuneam, a fost iar o zi deosebita. De la Offenbach la FFM sint trei trenuri dupa ora 9: la 9:04, la 9:13 si la 9:26. Eu l-am luat pe ala de 9:13 care a ajuns la 9:30 pentru ca in ala de 9:04, care a ajuns la 9:20 statea lumea ca in 104, pe culoarul dintre scaune. Nu mi-era mie de inghesuiala sau de mirosuri, care dimineata sint chiar placute, dar exact in vagonul in care era sa ma urc isi facusera tabara un grup de teutoni un pic alcoolizati si foarte veseli: strigau willkommen si faceau valuri de fiecare data cind se urca cineva. In vagonul al doilea in care am incercat sa ma urc cred ca era o gradinita a CFR-ului nemtesc ca era plin ochi cu copii care urlau, tipau si sareau. In al treilea n-am mai avut vreme sa-mi incerc norocul ca a si tisnit din statie (da, dom'le, au astia o acceleratie ceva de speriat!) si dus a fost.
    Dar se aude ca vor sa scumpeasca biletele si atunci totul o sa fie ca pe roate. Adevarul e ca la 123 de euro pe luna, cit ma costa acum cele 22 de minute teoretice de mers cu trenul zilnic, ce pretentii poti sa ai?
    Numai da Doamne, sa nu scada temperatura sub 5 grade si nici sa treaca de 30!
  • +4 (4 voturi)    
    Lipsa de strategie sau simpla prostie? (Joi, 4 iulie 2013, 15:32)

    SR. [utilizator]

    atunci cand mergi cu vagonul de dormit, de cele mai multe ori o sa ceri un loc in patul de jos pentru confort (mai ales vara in patul de sus e insuportabil) sau simplu pt ca ai probleme si nu poti sa te catzeri (cazul mamei mele)..
    probabil s-a sesizat si vreun "analist" din cfr ca gradul de ocupare a paturilor de sus este foarte mic, si a gasit solutia: nu vindem bilete in patul de jos decat daca patul de sus e ocupat!!!
    sincer nu am inteles aberatia asta; in bucuresti m-am mai descurcat zambind frumos, dar in baia mare, chiar si cu interventii (la sheful de gara!!), doamna de la casierie mi-a raspuns sec: nici daca vorbiti la sfantu' petru nu am cum sa va ajut; lasati banii la mine si daca vine cineva si cumpara patul de sus, va ajut eu si va retin patul de jos...
    pare o gluma proasta, dar in cazul meu a fost realitatea prosteasca.
    • 0 (0 voturi)    
      nici chiar asa! (Vineri, 5 iulie 2013, 18:45)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui SR.

      Poate avea ceva la cap tipa aia din Baia Mare.

      Pe mine, ori de cate ori au avut locuri mai multe, m-au intrebat unde prefer sa imi dea locul (si asta in orice oras de unde mi-am luat biletul).
      Nu ca n-ar avea CFR o GRAMADA de alte cusururi >:
  • +1 (3 voturi)    
    privatizarea este singura solutie (Joi, 4 iulie 2013, 16:28)

    levierul [utilizator]

    Pe cateva rute exista trenuri private. Am mers de mai multe ori pe ruta Brasov-Bucuresti cu Regiotrans si niciodata nu am avut probleme legate de aer conditionat, caldura, fumatori in spatii comune, betivi, caini sau altele asemenea. Personalul se poarta frumos si sunt chiar putini. Vitezele de deplasare nu pot fi modificate fiind inpuse de CFR Infrastructura, iar intarzierile sunt dictate tot de CFR. Parerea mea este ca in CFR au ramas multi incompetenti si lenesi care nu pot disparea decat daca se privatizeaza tot.
  • +4 (4 voturi)    
    trenurile ce nu mai exista (Joi, 4 iulie 2013, 17:02)

    Tritonul [utilizator]

    Cele mai enervante sunt trenurile care nu mai exista sau cele ce e programat sa nu le prinzi. E de necrezut ca acum, cand avem trenuri interregio, nu mai e niciun tren care sa lege Clujul de Craiova. Chiar si daca incerci cu legaturi pierzi legatura in Simeria la cateva minute. Nu cred ca cineva putea fii atat de imbecil incat sa faca din greseala un asemenea mers al trenurilor. Sigur e vorba de interesele firmelor de transport rutier.
  • +2 (2 voturi)    
    biciclete in tren (Vineri, 5 iulie 2013, 9:46)

    Cheie primara [utilizator]

    Pe ruta Bucuresti Brasov exista mai multe trenuri cu compartiment pt biciclete. Pe ruta Bucuresti Constanta inca nu s-a inventat si mare dificultate e sa te lupti cu nasii sa ramai cu bici in tren. Ca de la casa de bilte nici vorba sa primesti bilet pt bici, chiar si in conditiile in care sunt vreo 10 calatori in tot vagonu'.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt si exagerari, si o premiza gresita! (Joi, 1 august 2013, 10:19)

    hot news [utilizator]

    Premiza gresita este "intr-o tara normala, nu ar trebui sa se intample". Perfect adevarat, dar ce treba avem noi cu o tara NORMALA? Noi suntem in "democratia originala" a lui ion ilici!
    Sunt perfecta devarate observatiile despre mizeria din trenuri si pradoxul "la clasa intaia, sunt vagoane mai vechi, cu dotarile aferente".
    Insa nu cred paragraful cu "lentoare vs rapiditate". Da, am mers cu trenurile nostre si stiu ca merg incet, pronesc greu. Si inainte de 1989, ma amuza ca la intoarcerea dinspre Brasov, trenul "baga mare" pe ultimii Km inainte de Capitala. Se simtea ca merge repede, vagonul se zguduia, noaptea era luminata de fulgerele dintre pantograf si linia de contact, dar la ce bun ca atingea 90 la ora putin inainte de Chitila?
    Insa faza ca <<la ungur, personalul prinde 80 la ora inainte de a parasi peronul>> mi se pare greu de crezut. Cu o infrastructura buna, este tehnic posibil, dar extrem de ineficient!
    Se consuma multa energie pentru accelerare, dar nu apuci sa profiti de viteza mare, ca trebuie sa franezi! Nu, de aceea exista trenuri personale (locale) si respectiv accelerate, cel care opreste in toat haltele este imposibil sa atinga o viteza mare. Ce este absurd este sa pui personale pe distante mari - trenurile lente, cu orpiri dese, trebuie sa fie pt distante mici.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi