Actualizat acum

(P) Lucian Aldescu: Cea mai mare problema pentru DPD este ca romanii nu precizeaza codul postal corect

de     Smile Media
Marţi, 19 noiembrie 2013, 10:29 Economie | Consumator

Lucian Aldescu
Foto: DPD
Este Black Friday un motor de crestere al pietei de curierat? Este piata pregatita pentru un astfel de eveniment? Ce solicitari speciale vin din partea clientilor? Lucian Aldescu, CEO DPD Romania a discutat online cu cititorii HotNews despre semnificatia Black Friday pentru piata de curierat din Romania.

           


Cele mai importante fragmente din interviu:

  • Comertul online este principalul motor de crestere in ultimii ani in zona de curierat. Anul acesta vor fi doua zile de Black Friday si atunci ne vom putea organiza si mai bine. Ceea ce ne dorim anul acesta este sa respectam acelasi timp de livrare ca si cum nu ar fi niciun Black Friday si in maximum 24 de ore sa ajungem la usa fiecarui cumparator.
  • Astazi cifra de afaceri a DPD Romania pe partea de online reprezinta undeva intre 30% si 40% din venit si din volumele noastre. In continuare, in Romania suntem siguri ca exista loc de crestere. In acest domeniu nu trebuie sa uitam ca in Romania vor vinde online, nu numai cei din Romania. Clientul nostru cumpara si din Europa si viceversa, adica magazinele noastre online vand si in Europa.
  • In ultimii trei ani DPD a construit tot felul de solutii prin care incercam sa anuntam destinatarul cand ajungem. La anul vrem sa creem un mesaj interactiv prin care clientul poate sa spuna cand doreste sa-i fie livrat coletul, iar dupa aceea la nivel de Europa dorim sa atingem intervalul de 1 ora. Asta inseamna ca in momentul in care scanam coletul ii vom spune clientului ora la care vom ajunge la el. Ca sa se intample acest lucru avem nevoie de date complete de livrare. Cel mai mare obstacol pentru DPD in Romania este codul postal. Cand nu avem codul postal corect, intreg mecanismul se da peste cap.
  • Problema este de timp si securitate. Deja livrarea cu incasarea la ramburs inseamna mai mult timp pentru curier. Deschiderea coletului la livrare va inseamna si mai mult timp. Mai bine am merge catre un sistem in care cumparatorul poate sa returneze lejer si facil coletul pentru a primi pana la urma produsul pe care si-l doreste.

Scurta biografie

Lucian Aldescu este in prezent CEO al companiei de curierat DPD Romania. El si-a inceput cariera in domeniul transporturilor si logisticii incepand cu 1994, ca logistic manager, in cadrul companiei belgiene Eculine. In 1997 fondeaza, alaturi de James Gray-Cheape, Pegasus Courier, compania care a fost achizionata in 2008 de catre grupul GeoPost – Yurtici Cargo si a preluat numele de DPD. Lucian Aldescu este absolvent al programului de MBA Tiffin University si a fost presedinte al A.O.C.R. (Asociatia Operatorilor de Curierat din Romania) in perioada 2009-2011.


Citeste mai multe despre   













7328 vizualizari

  • Probleme cu coletele (Marţi, 19 noiembrie 2013, 14:05)

    daniel [anonim]

    Am o mare suparare legata de modul in care mi-au ajuns cateva colete. Fara sa intru in detalii, este vorba de diverse deteriorari pe care le-am constat dupa deschidere.
    Au firmele de curierat o politica clara legata de deschiderea coletului la destinatie? Daca da, curierii de ce nu aplica acest lucru. Ti-au adus coletul la usa, te pun sa semnezi si au fugit inainte sa apuci sa faci ceva.
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:05)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel

      Curierul este un operator postal conform legislatiei in vigoare si care este regulata de catre ANCOM, acesta nu are dreptul sa deschida coletul decat cu acordul expeditorului sau la livrare. In cazul in care coletul este deteriorat il va deschide impreuna cu destinatarul si va intocmi un proces verbal.
  • intrebare (Marţi, 19 noiembrie 2013, 18:23)

    beever [anonim]

    Eu mi-am cumparat anul treuct o camera foto special ca sa o pot darui cuiva imediat (a doua zi). coletul a ajuns luni in loc de vineri...eu cu cine sa ma "cert" in cazul asta? cu firma de curierat sau cu magazinul online?
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:08)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui beever

      Folosind numarul de transport puteti intra pe site-ul firmei de curierat si verifica istoria coletului. In cazul in care coletul a fost ridicat la timp de la magazin, acesta nu are nicio vina in cazul in care coletul a intarziat la dvs. din cauza curierului, acesta trebuie, in urma unei reclamatii in scris sa va explice cauza intarzierii. In orice situatie este bine sa semnalizati in scris acest lucru catre magazin si curier, pentru a se lua masuri in viitor.
  • nedumerire (Marţi, 19 noiembrie 2013, 21:34)

    dervin [anonim]

    De ce mai toti curierii suna sa-ti iei coletul chiar cand se afla in fata blocului? Poate nu sunt acasa la momentul ala, v-ati gandit? Este asa de greu sa dai un sms inainte sau sa anunti din timp?
    • r (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:10)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dervin

      Prin serviciul Predict lansat de catre DPD acum 2 luni, in fiecare dimineata, cand coletul iese in livrare se transmite catre destinatar un sms sau e-mail prin care se anunta intervalul de timp estimat cand curierul va fi la usa dvs. Acest interval de timp il dorim sa il reducem de la 3 ore, in prezent, la 1 ora spre sfarsitul lui 2014.
  • termene de livrare (Marţi, 19 noiembrie 2013, 23:15)

    ghita [anonim]

    Ce termene de livrare aveti si in ce conditii nu le onorati?
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:13)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ghita

      Conform ANCOM termenul este de 36 de ore maxim, DPD asigura 24 de ore catre 85% din localitatile din Romania. Nu respectam timpul de livrare in conditii meteo nefavorabile sau cand detaliile de livrare nu sunt complete. Cateva exemple: localitate fara strada, bloc fara scara, lipsa cod postal, mai ales pentru acele localitati cu aceeasi denumire din judete diferite.
  • piata de curierat (Marţi, 19 noiembrie 2013, 23:28)

    danub40 [anonim]

    e clar ca piata de curierat a luat avant odata cu magazinele online. comentariile de pana acum arata ca sunt destule nemultumiri legate de curieri. Concret, ce face firma dvs. pt a reduce numarul nemultumitilor? Ce plan de bataie aveti pt blackfriday?
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:16)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui danub40

      Pentru Black Friday ne-am pregatit incepand cu luna august si anume am antrenat personal nou care sa suplimenteze capacitatea de livrare pentru aceasta perioada. De asemenea, am luat legatura cu magazinele online si am decis impreuna cantitatile maxime pe care le vom livra in fiecare zi in conditiile in care dorim sa pastram aceleasi standarde de calitate. In plus, am pregatit un call-center cu oameni suplimentari pentru aceasta perioada care este la dispozitia dvs. 24h din 7 zile pentru a trece cu succes de aceasta perioada.
  • Buna ziua! (Marţi, 19 noiembrie 2013, 23:39)

    SlayerSS [anonim]

    Buna ziua!

    Ce aduceti dvs, nou pe piata competitiva de altfel a firmelor de curierat? Si cand ma refer la dvs. ma refer la firma DPD, desigur!

    Si nu doresc un raspuns standardizat (ca suntem cei mai buni, ca suntem cei mai rapizi samd), ci unul sincer din care sa reiasa clar avantajele fata de celelalte companii rivale...

    Va multumesc si o zi frumoasa sa aveti!
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:19)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui SlayerSS

      In 2014, DPD doreste sa introduca in toata Europa serviciul "1 hour Predict" pe care l-am explicat intr-un comentariu anterior. Vom incerca o solutie noua pentru plata cu cardul si va recomandam tuturor sa folositi cardul. De asemenea, DPD in Europa, in 2014 doreste sa ofere solutie de livrare catre o locatie langa dvs., de unde dvs. veti putea alege sa ridicati coletul in loc sa il primiti la usa.
  • tara de nemultumimti (Marţi, 19 noiembrie 2013, 23:48)

    dorel [anonim]

    romanu' daca nu e nemultumit, nu e important! dle Aldescu va rog sa le explicati cum functioneaza un serviciu de curierat. Care este timpul maxim alocat pt o livrare (adica de la ajuns la adresa pana la plecarea spre urmatoarea)? Si ca un exercitiu, ce s-ar mai putea face pt a scurta timpul unei livrari?
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:23)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorel

      Este bine sa intelegem ca livrarile catre persoane fizice, cu ramburs, pentru curier inseamna timp. De aceea, informatiile corecte date de destinatar, mesajele pe care noi le trimitem catre destinatar legate de ora de sosire a coletului si modalitatea de plata sunt foarte importante in a reduce timpul de livrare si pentru eficientizarea curierului. Cred ca primul lucru, si cel mai important, pe care il putem face pe viitor este sa renuntam la solutia de plata cash si sa incercam sa folosim plata cu card. Trebuie sa intelegem ca un curier, in fiecare zi, are un traseu stabilit, el trebuie sa ia la rand stocurile, deci trebuie sa ii acordam incredere si intelegere. In cazul in care in urma mesajului nostru destinatarul doreste o alta zi de livrare, va rugam sa anuntati acest lucru pentru ca si coletul dvs. sa nu determine o pierdere de timp si bani pentru toata lumea.
  • intrebari interesante (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 0:03)

    sunt interesat de [anonim]

    1. cat de mult din cifra dumneavoastra de afaceri reprezinta comertul local (romania-romania)?
    2. ce crestere va va aduce acest an Black Friday?
    3. cat de mari va asteptati sa fie decalajele in acest an de black friday?
    4. cat de mult va focusati pe cresterea timpului de cut-off? exista concurenti, precum DHL, care au probleme serioase in aceasta privinta.
    5. in afara de Bucuresti, care zone le considerati ca avand potential de crestere din punctul de vedere al businessului dvs?
    6. intentionati sa lansati servicii de ServicePoint in Romania?
    • r (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:28)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sunt interesat de

      1. 80-85%
      2. Cresterea pentru Black Friday - 40-50%
      3. Nu dorim sa avem decalaje in acest an. Ne-am pregatit din timp si dorim sa pastram termenul de 24 de ore.
      4. Incercam sa controlam timpul de cut-off pentru ca dorim sa pastram un termen de livrare standard si, mai mult, trebuie sa tinem cont de anotimpul in care suntem. Orice intarziere poate determina decalajele mentionate.
      5. Zonele care inregistreaza crestere economica si consum.
      6. Da. Ne ajuta.
  • 2 Black friday (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 0:12)

    roman24h [anonim]

    Cum Flanco si emag au cam furat startul, se pare ca vom avea 2 zile de black friday. Va ajuta aceasta segmentare la o mai buna livrare?
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:43)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui roman24h

      Da. ne ajuta.
  • curierat de nisa (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 0:21)

    patriot007 [anonim]

    Piata de curierat s-a tot dezvoltat, au aparut si servicii de nisa. Ce parere aveti de curieratul de noapte? La DPD care este ora maxima de livrare? Cum vedeti evolutia unei firme de curierat ultrarapid (motociclete, scutere, biciclete)?
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:28)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui patriot007

      DPD ofera un serviciu pentru magazinele online de livrare in aceeasi zi in Bucuresti cu ultima ora de livrare 22.
  • Probleme colete (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 1:21)

    User_X [utilizator]

    Buna,

    Sunt administratorul unei firme si avem contract cu firma dvs, facem livrari cu DPD pe plan international.

    Din pacate in ultima vreme tot mai multe probleme apar cu livrarile, iar felul cum aceste probleme sunt tratate de departamentul de "Customer Service" este sub orice critica.

    In calitate de CEO ce masuri luati pentru a monitoriza activitatea departamentului si cum asigurati o rezolvare cat mai buna a problemelor?

    Exemple:
    1. La orice colet deteriorat in timpul transportului, se da vina automat pe ambalaj. Am avut colete care ni s-au intors efectiv in bucati, dar tot ambalajul era de vina!
    2. Mailurile continand probleme, trimise departamentului "Customer Service" sunt ignorate complet! Primim raportul in clientul de mail ca cel putin 4-5 persoane au deschis mailul, dar nimeni nu raspunde! O nesimtire completa ...
    3. Mailurile fiind ignorate, nu aveam alta alegere decat sa va trimitem anumite solicitari prin posta (cu confirmare de primire), ca sa avem si o dovada legala. Raspunsul de la DPD venea dupa 7 luni!!
    4. Firma dvs nu respecta standardele INCOTERMS, de mai multe ori ni s-a cerut achitarea unor taxe suplimentare care clar nu pot fi atribuite livrarilor DAP.

    Datorita acestor probleme consideram tot mai serios sa cautam alternative serviciilor dvs.
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:33)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui User_X

      Va multumesc mult pentru ca ne-ati scris si suntem siguri ca putem gasi impreuna cele mai bune solutii pentru ca si coletele dvs. sa ajunga in conditii bune la destinatii. Ambalarea coletelor cade in sarcina dvs, DPD poate sa va recomande diferite tipuri de ambalaje. Trebuie sa intelegem ca pana la destinatie, coletul dvs. trece prin diferite centre de sortare automatizate cu benzi, sortatoare, cititoare de greutate si de coduri de bare care, in cazul in care ambalarea nu este corecta, participa la distrugerea coletului. Un mare succes pentru un vanzator este sa asigure la timp marfa cumparata de catre beneficiar si atunci e foarte bine sa cheltuim putin mai mult pe ambalare decat sa pierdem bani prin timpul pierdut, costuri suplimentare si in final, chiar pierderea clientului.
      Va rugam mult sa incercati un nou mod de ambalare care sa respecte standardele. Putem face teste la noi in hub sa ne asiguram ca totul este ok.
  • Termen livrare (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 1:27)

    User_X [utilizator]

    Va rog sa-mi spuneti care este termenul MAXIM de livrare la un colet pe teritoriul Europei. Ce despagubiri oferiti in cazul depasirii termenului maxim? De exemplu, am avut cazuri in care timpul de livrare a depasit 30 de zile, iar destinatarul deja dorea sa renunte la comanda.
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:37)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui User_X

      Termenul de livrare depinde de modul de transport- aerian sau rutier. DPD are o retea rutiera de livrare la nivel european, timpul de livrare cel mai mare il avem pentru Irlanda si Marea Britanie. Cand termenul de livrare se depaseste si pot sa va spun ca la nivel de Europa perfomanta de livrare DPD, conform ofertei standard, este in jur de 98% pe segmentul B2B si undeva la 89% pe segmentul B2C. Orice depasire a termenului are un motiv si acest motiv trebuie clarificat si, de comun acord, solutionat.
  • tarife (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 9:09)

    marius daman [anonim]

    Buna ziua,
    Va rog sa-mi explicati de ce tarifele de curierat in cazul unor expeditii din Romania care tari din UE sunt cu mult mai mari decat cele platite la colete venite din UE in Romania (nu ma refer numai la DPD)
    multumesc
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:38)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius daman

      Pentru ca tarifele de livrare din Romania sunt mai mici decat cele din Europa.
  • comert online (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 9:13)

    ciprian [anonim]

    Ce procent din cfira dv de afaceri il reprezinta livrarile magazinelor online? Cum vedeti dinamica vanzarilor pe internet in viitorii ani si cum vreti sa va pozitionati fata de concurenta in aceasta piata a cometului online?
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:40)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ciprian

      40% din cifra de afaceri reprezinta comertul online, iar DPD isi doreste sa fie "specialistul B2C" care ofera solutii atat locale, cat si la nivel european. DPD este partenerul magazinelor online. Cu DPD puteti vinde produsele dvs. in toata Europa.
  • costuri transport (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 9:49)

    vlad [anonim]

    care este costul minim pe careun comerciant il poate achita pentru un colet de 1 kg?
    evident in conditii discutate....
    multumesc
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:42)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlad

      Costul minim este determinat de volumul oferit de catre comerciant, destinatia si valoarea coletului. Va rugam sa ne transmiteti aceste date in scris si in cel mai scurt timp va vom transmite si costul minim.
  • Ambalaj (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:43)

    User_X [utilizator]

    Nu mi-ati raspuns la intrebare:
    "In calitate de CEO ce masuri luati pentru a monitoriza activitatea departamentului si cum asigurati o rezolvare cat mai buna a problemelor? "

    In ceea ce priveste ambalarea coletelor, ele sunt cele originale, asa cum sunt aduse de alte firme de curierat din toate colturile Europei, si NICIODATA nu am avut cazuri in care coletele importate sa fie deteriorate de alte firme de curierat. Problemele cu deteriorarea coletelor apar NUMAI cand se transporta cu DPD. Deci ambalajul lor este 100% corespunzator.
    • R (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:11)

      Lucian Aldescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui User_X

      Echipa DPD o consider ca si o echipa de oameni responsabili si care trebuie sa iubeasca ceea ce fac. Masurile pe care le luam vin in urma feed-back-ului dvs. ca si consumator, in urma evaluarilor periodice pe care le facem si in urma monitorizarii indicatorilor de calitate pe care ii folosim la nivel local si european. Suntem mandri ca Romania se numara printre locatiile DPD fruntase din Europa la aceste valori. Acum am luat legatura cu Customer Service si daca este vorba de cazul identificat de noi, vorbim de colete care nu respecta dimensiunile standard DPD si care din cauza manipulailor repetate pot suferi deteriorari.
  • livrare cu intarzaiere - Oradea (Luni, 23 decembrie 2013, 22:54)

    lucian popa [anonim]

    buna seara,
    am cumparat un tv de la emag in 20.12.2013 dupa care am primit mesaj de la emag ca in data de 23.12.2013 va ajunge coletul pana seara (in 21.12.2013 la ora 15:00 coletul a fost livrat de emag firmei de curierat DPD) - in seara de 23.12.2013 n-am primit inca nimic, verificand transportul am constatat ca el se afla din 22.12.2013 la depozitul DPD Sibiu (nu inteleg de ce trebuie sa stea acest colet 2 zile ... sper ca nu mai mult ... intr-un depozit in tara). Maine 24.12.2013 este ajunul Craciunului si SPER ca, coletul o sa ajunga sub brad ...
  • mariana.misoanca@ymail.com (Vineri, 14 martie 2014, 1:52)

    CARMEN [anonim]

    Buna seara,am o rugaminte de a va intreba pe cei de la DPD
    Eu am un pachet care a pornit de pe oceanul indian si a ajuns in india,deci pana acolo sa facut plata...dar ni sa spus ca fara probleme de acolo va pleca catre romania si plata va fi achitata la destinatar,...atunci eu nu inteleg de ce acea suma nu o pot plati cand imi va ajunge pachetul??se poate ca compania DPD din India sa trimita pachetul....si la destinatie sa fie platit?Va rog mult sami dati un raspuns...multumesc.
  • Lipsa profesionalism Dpd.... (Joi, 8 decembrie 2016, 14:00)

    Daniel [anonim]

    Incredibil cat de nesimtiti pot fi!! Cine? Cei de la curierat.... comanda facuta de pe 18 noiembrie, din Buc.in Buc, abia in data de 05.12.2016 mi-au adus comanda, si surpriza.... Comanda a fost impartita in 3 pachete, au adus 2, pe al treilea l-au facut pierdut... pe site-ul lor in traking apare ca mi-au livrat toate cele 3 pachete!! La tel.nu raspunde nimeni, la email nici atat... am deja 3 sesizari scrise la Emag, Anpc-ul este in vacanta... Din ianuarie daca tot nu raspunde nimeni nimic, o sa-mi iau o luna de concediu ca sa-i iau la rand: Emag, Dpd, Anpc, Politie, Instanta.... Ca sa fie totul complet, la prima intentie de livrare nici macar nu a venit la adresa, spunand ca el este parcat la 200m, si nu poate pleca de acolo :)
    Frustarea este maxima, de aceea am sa arunc cu noroi in ei pe unde am posibilitatea..... Si eu lucrez in vanzari de cativa ani, iar pt.mine cel mai important lucru sunt clientii, traiesc din recomandari, voi cei de la Dpd ce recomandari primiti pe forumurile online?? Va injura toata lumea, nu va da de gandit lucrul acesta?
  • Un client cu cod postal corect (Joi, 15 decembrie 2016, 12:38)

    Calin [anonim]

    D-le Aldescu, la ora asta nu stiu daca mai sunteti CEO sau nu, problema DPD-ului nu e codul postal scris de clientul neatent sau neinformat ci lipsa aproape totala de comunicare si neprofesionalism de care dau dovada agentii din zona. Eu stau de 10 ZILE sa primesc un colet la 60 KM distanta de Oradea si inca nu l-am primit. 60 de km domnule Aldescu. Si daca veneau pe jos cu el si tot ajungea in mai putin de 10 zile. E o rusine!!!! Dati un search pe Google sa vedeti ce recenzii are DPD curier pe zona de Bihor. Dar stiti ce ma deranjeaza mai mult? In 7 zile dupa intrarea in depozitul din Oradea coletul este dat ca iesit, incerc sa-l sun pe curier, care, bineinteles ca nu raspunde la nici un apel iar pe seara constat cu stupoare ca este trecut ca nelivrat datorita adresei gresite, lucru complet neadevarat. Probabil muschii d-lui curier au vrut ca el sa plece mai repede acasa. Dar stiti ce ma revolta mai mult? Faptul ca in 3 zile abia am reusit sa vb. doar de 2 ori cu serviciul clienti de la centru (numarul ala cu 031 in fata) dupa zeci de apeluri facute. Si credeti ca s-a rezolvat? NU! Asta e batjocura! Asta trebuie sa va dea de gandit domnule Aldescu, sau care o fi CEO la ora asta. Treziti-va! Din partea mea aveti un mare scuipat pe sigla DPD si probabil o reclamatie catre ANPC!
  • Reclamatie (Vineri, 28 aprilie 2017, 20:47)

    dorina [anonim]

    D-le Aldescu, la ora asta nu stiu daca mai sunteti CEO sau nu, problema DPD-ului nu e codul postal scris de clientul neatent sau neinformat ci lipsa aproape totala de comunicare si neprofesionalism de care dau dovada agentii dvs. La intrarea in depozitul din Timisoara coletul este dat ca iesit, iar acum constat ca este trecut ca nelivrat datorita adresei gresite, lucru complet neadevarat. Asta e bataie de joc! Acum ce trebuie sa fac ? Sa merg dupa colet marti la sediul dvs din Timisoara ? Eu stau in Girocului, pana in Ghiroda fac o ora cu masina , ce fel de servicii faceti dvs cand trebuie sa merg eu dupa colet ? Verificati si dvs: awb: 17265032191137


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică