Studiu: Cel putin 5% din tineri au simptome de dependenta de social media

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Joi, 30 aprilie 2015, 18:07 Economie | Consumator

Touch screen gigantic
Foto: Comisia Europeana
Rezultatele preliminare ale unei cercetari pe tema obiceiurilor tinerilor realizat de Universitatea din Amsterdam arata ca aproximativ 5% din adolescenti pot fi clasificati drept depedenti de social media. Informatiile sunt publicate de HORIZON - Revista UE de cercetare si inovare

Simptomele de dependenta, sau utilizare obsesiva, pot include mintirea in legatura cu timpul petrecut online, utilizarea retelelor sociale ca o forma de escapada, pierderea interesului in a se intalni cu oamenii si stari de iritabilitate. 

Profesoara Patti Valkenburg, de la Universitatea din Amsterdam, a analizat date legate de utilizarea obsesiva a retelelor sociale, pe baza aceleiasi definitii si acelorasi noua citerii folosite pentru a analiza tulburarile create de jocurile pe computer. 

Potrovit prof. Valkenburg, 5 % este un numar semnificativ. „Firmele de publicitate sunt fericite pentru ca pot influenta 5% din audienta, este important pentru acestea”, a declarata aceasta pentru revista HORIZON. 


Cele noua simptome ale utilizarii obsesive: 

1) Petrecerea unei durate semnificative de timp gandindu-se sau creand fantezii despre acestea
2) Nevoia de a petrece si mai mult timp pentru a simti efectele asteptate
3) Sentimente de neliniste, furie, frustrare, anxietate sau tristete atunci cand nu le pot utiliza
4) Tentative nereusite de a opri, controla sau reduce utilizarea
5) Utilizare in scopul de a ameliora starile negative
6) Continuarea utilizarii, in ciuda consecintelor negative
7) Mintirea celorlalti despre, sau ascunderea duratei petrecute online
8) Diminuarea altor activitati recreative
9) Pierderea sau aproape pierderea unor oportunitati importante de a relationa. 

Articol realizat de EurActiv.ro












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
743 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Ei ca sa vezi (Joi, 30 aprilie 2015, 18:34)

    sile [anonim]

    Pai social media = comunicare. O fi rau sa fii dependent de comunicare?
    • 0 (0 voturi)    
      SM (Joi, 30 aprilie 2015, 20:43)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui sile

      Social media = pseudo comunicare.

      Inlocuirea comunicarii cu pseudo-comunicare este un lucru rau, da!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi