Trusted Brands 2015: Care sunt marcile in care au incredere romanii - studiu Reader's Digest

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 5 mai 2015, 17:07 Economie | Consumator

Romanii sunt consecventi in optiunile de consum si le raman fideli marcilor care reusesc sa le castige increderea, este una dintre concluziile studiului Trusted Brands 2015, realizat de Reader's Digest in sapte tari europene, printre care si Romania.

Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a cincisprezecea editie in Europa si a zecea editie in Romania, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea consumatorilor in ultimul an.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2015 au reconfirmat ca romanii sunt consecventi in optiunile de consum si le raman fideli marcilor care reusesc sa le castige increderea: din cele 38 de categorii pentru care s-a votat in Romania, doar cinci si-au schimbat liderii in acest an. La majoritatea categoriilor, castigatorii raman aceiasi, indiferent de schimbarile care se produc pe piata. Sapte branduri au reusit chiar sa isi pastreze prima pozitie in topul increderii timp de un deceniu, de la inceputul studiului (de ex. Borsec la categoria Apa minerala, Ariel la categoria Detergent, Petrom la categoria Benzinarii, ProTV la categoria Televiziune).

Schimbari de lider au aparut, in acest an, la urmatoarele categorii: Electrocasnice (unde Bosch a reusit sa depaseasca Philips, castigatorul traditional), Companii de asigurari (unde Allianz Tiriac trece pe primul loc, in defavoarea Astra Asigurari), Telefonie mobila (unde Samsung a surclasat Nokia), Operator de telefonie mobila (unde Orange a preluat primul loc de la Vodafone, castigatorul editiei precedente), Produs de ingrijire a parului (Nivea a trecut pe prima pozitie, ocupata anul trecut de Head&Shoulders).

Dupa ce, in ultimii ani, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, si 2015 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in acestea se mentine constanta. Anul acesta avem 17 categorii castigate de marci autohtone.

Sectiunea dedicata Institutiilor ne-a oferit o surpriza placuta: in Romania, increderea in Uniunea Europeana, internet si companiile internationale este cea mai mare, comparativ cu celelalte tari europene participante la studiu. Jumatate dintre romani au incredere in UE, fata de media de numai 27% a celorlalti europeni.

La sectiunea Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%) si pilotii (89%). Interesant este insa ca, pentru prima data, urca pe podiumul increderii o noua categorie profesionala: mestesugarii, carora nu mai putin de 79% dintre romani le-au acordat increderea lor. Pe ultimul loc al clasamentului se mentin politicienii: acestia s-au prabusit in ultimul an de la procentul de incredere de 9% la 5%, cu 9% mai mica decat media europeana. Astfel, romanii sunt respondentii cu cea mai mica incredere in politicieni dintre europenii participanti la studiu.

In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brands in campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs - lucru care se intampla de cativa ani incoace si in Romania. Branduri de renume, precum Ariel, Borsec, Eurovita, Medlife, Nivea, Fuchs, Avon si altele, au ales deja sa afiseze emblema Trusted Brands, dovada increderii consumatorilor, in campaniile lor.

Trusted Brands 2015 s-a desfasurat concomitent in sapte tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune si un numar de maximum 18 categorii locale. Este important sa subliniem ca participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica", "Intelegerea nevoilor clientilor" si "Responsabilitate sociala".

Studiul a fost realizat in perioada septembrie - noiembrie 2014, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader's Digest din tarile participante: Austria, Elvetia, Finlanda, Germania, Portugalia, Romania si Rusia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 285.396 de chestionare cu intrebari deschise, dintre care 50.000 in Romania. Selectarea esantionului consultat a fost efectuata astfel incat sa reflecte profilul populatiei din fiecare tara. Din Romania au fost analizate 1.986 de chestionare completate. Procesarea datelor si a rezultatelor a fost operata de catre compania britanica Wyman Dillon Ltd..

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com.

Castigatori Trusted Brands Romania 2015:

Categorii europene:

- Automobile: Volkswagen
- Electrocasnice: Bosch
- Computere personale: HP
- Telefonie mobila: Samsung
- Operatori telefonie mobila: Orange
- Camere foto: Nikon
- Agentii de turism: Paralela 45
- Banci: Banca Transilvania
- Carduri de credit: Visa
- Companii de asigurari: Allianz Tiriac
- Furnizori servicii internet: RCS & RDS
- Benzinarii: Petrom
- Vitamine: Eurovita
- Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
- Analgezice: Algocalmin
- Produse de ingrijire a parului: Nivea
- Produse de ingrijire a pielii: Nivea
- Produse de machiaj: Avon
- Detergenti: Ariel
- Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

- Produse de panificatie: Vel Pitar
- Produse lactate: Napolact
- Produse din carne: Cris-Tim
- Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
- Condimente: Fuchs
- Ape minerale: Borsec
- Hrana pentru animale: Pedigree
- Clinici private: Medlife
- Cafea: Jacobs
- Pasta de dinti: Colgate  
- Farmacii: Catena
- Retailer electrocasnice: Altex
- Sapun: Dove
- Deodorant: Nivea
- Centre comerciale: Kaufland
- Cotidiene: Adevarul
- Statii radio: Europa FM
- Statii TV: Pro TV


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
3699 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    Pai par a fi cele din reclame (Marţi, 5 mai 2015, 18:45)

    liviul [anonim]

    desi din timpul acordat TV-ului doar 5-10% ma uit la posturile cu reclame.

    Acum vad ca romanul de rand chiar se uita la reclame, si cumpara pe baza lor... OMG ! cata manipulare :(
    • 0 (0 voturi)    
      Off (Luni, 19 septembrie 2016, 23:55)

      Pai da [anonim] i-a raspuns lui liviul

      Pai, da! Ca astia aveau un buget de marketing la ora respectiva si si-au cumparat si premiile respective. Doar nu credeai ca a facut cineva un studiu elaborat, nu?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă