Predilectia pentru consum a americanilor a atins, in luna noiembrie, cel mai scazut nivel din ultimii 2 ani.

Potrivit raportului lunar al Universitatii din Michigan pentru studiul comportamentului consumatorilor, citat de site-ul MarketWatch.com, predilectia pentru consum a americanilor a ajuns, in luna noiembrie, la un

index de 76,1, comparativ cu 80,9, in luna octombrie, si fata de o cifra de 92,1, in luna noiembrie a anului trecut.

"Cresterea preturilor la combustibili si mancare a avut un impact devastator asupra bugetului familiilor americane", a declarat Richard Curtin, coordonatorul studiului.

Cheltuielile consumatorilor vor continua sa ramana la un nivel scazut tot restul anului 2007 si in primele luni ale anului 2008, mai arata studiul, care precizeaza ca "riscul unei crize economice este nelinistitor de mare".

In plus, economistii avertizeaza ca piata muncii ar putea fi slabita, un raport al Guvernului relevand faptul ca tot mai multi americani traiesc din ajutorul de somaj.

Cresterile de preturi la mancare si combustibil au dus la o inrautatire a situatiei financiare a americanilor chiar cu 60% in cele mai nefericite cazuri, mai arata studiul.

Consumatorii sunt ingrijorati de faptul ca veniturile lor ar putea sa nu tina pasul cu cresterea preturilor.

Potrivit aceluiasi studiu, planurile privind achizitionarea de locuinte, autoturisme sau de obiecte de uz casnic care pot fi folosite pe termen lung - precum mobilier sau produse electrocasnice - au scazut in luna noiembrie.

Planurile privind achizitionarea de mobila sau produse electrocasnice nu au mai atins un nivel atat de scazut de 15 ani, iar planurile privind cumpararea de autoturisme au atins un nivel mai scazut doar la inceputul anilor 90.