Supliment www.infoomg.ro​​

Wall Street Journal: Oamenii de stiinta incearca sa afle mecanismul de trasmitere a genelor de la o specie la alta - webPR

Joi, 1 octombrie 2015, 13:28 Economie | Consumator

​Oamenii de stiinta au descoperit o metoda prin care genele de la o specie pot trece direct la o alta specie - metoda naturii de a crea organisme modificate genetic. Descoperirea este relevanta in contextul dezbaterilor privind alimentele modificate genetic. Oponentii OMG-urilor au sustinut in mod frecvent ca transferul de gene intre specii realizat intr-un laborator, cum ar fi de exemplu introducerea unei gene bacteriene in porumb pentru a il face mai rezistent in fata insectelor, n-ar putea avea loc in mod natural si este, prin urmare, lipsit de etica si potential nesigur.

Genele sunt de obicei transmise in cadrul aceleiasi specii, de la parinti la tineri, un proces cunoscut sub numele de transfer vertical de gene. Dar, in ultimii ani, oamenii de stiinta au identificat mai multe cazuri de transfer de gene orizontal, materialul genetic fiind transportat de la o specie la o alta total diferita, care se intampla sa traiasca in acelasi mediu.

[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
  • +1 (1 vot)
    Superburuienile, gratie Monsanto, ameninta fermele (Joi, 1 octombrie 2015, 15:48)

Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

"Given that almost all cotton grown in the state is genetically engineered to be resistant to glyphosate — the main ingredient in Monsanto’s Roundup herbicide — palmer amaranth’s creep into Georgia cotton fields meant the weed had built up a resistance as well. And soon, palmer had spread across the state.

Nothing could kill palmer. It can grow to seven feet in height, drowning out cotton plants and destroying farm equipment. A few farms lost the palmer battle and closed up shop."

“It is the single largest threat to production agriculture that we have ever seen,” said Andrew Wargo III, the president of the Arkansas Association of Conservation Districts.