Mai mult de jumatate dintre tinerii din Romania, cu varste intre 14 si 17 ani, detin un smartphone, iar 86% dintre ei interactioneaza prin intermediul retelei de socializare Facebook, reiese din rezultatele editiei a doua a Raportului 'Consumer Report 2015', publicate de agentia de media Starcom MediaVest, citeaza Agerpres.

Conform indicatorilor rezultati din datele analizate, 95% dintre adolescenti au in buzunar un telefon mobil, dar 54% se pot lauda ca detin un smartphone.

Cea mai frecventa activitate saptamanala a celor chestionati este auditia sau vizionarea de muzica prin intermediul terminalelor pe care le au (58%), in timp ce pentru 56% dinte ei realizarea de fotografii reprezinta un hobby. De asemenea, 51% dintre tinerii chestionati socializeaza prin intermediul unei retele dedicate, cu ajutorul telefonului si numai 48% se joaca.

La nivel national, studiul citat arata ca 9 din 10 adolescenti detin un cont pe Facebook, iar 8 din 10 folosesc Youtube ca sursa principala de continut video si muzica. Instagram si Twitter sunt mult in urma in preferintele tinerilor, cu 18% din total la nivel national, respectiv 14%.

In ceea ce priveste petrecerea timpului liber prin intermediul terminalelor electronice, 88% dintre tinerii intervievati au declarat ca se joaca saptamanal pe orice tip de device, 57% au spus ca prefera PC-ul sau consolele Wii si Playstation, in timp ce 54% opteaza pentru jocuri online, iar 53% pentru PC.

Raportul 'Consumer Report 2015' a fost realizat pe mai multe categorii de consumatori romani, respectiv adolescenti (14-17 ani), tineri singuri, necasatoriti si fara copii (18-34 de ani), familii cu copii pana in 14 ani sau familii fara copii, in care au fost incluse cupluri cu varste de peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie.

Analiza are la baza informatii provenite de la organisme sau companii de cercetare (BRAT-SNA Focus, Gemius etc.), dar si din cercetarile proprii Starcom.