Articol sustinut de AgroBiotechRom

Cum vor cercetatorii sa foloseasca genomul ananasului pentru a obtine culturi rezistente la seceta mai eficiente - webPR

Vineri, 11 decembrie 2015, 14:31 Economie | Consumator

Ananas
Foto: stocksnap.io
Cercetatorii incearca sa afle, prin secventionarea genomului, mai multe despre atributele care ii permit ananasului sa prospere in medii unde resursele de apa sunt limitate. Noile descoperiri, publicate in jurnalul de specialitate Nature Genetics, ofera informatii cu privire la complicata istorie evolutiva a sorgului si a orezului, plante care impart un stramos comun indepartat cu ananasul.

Oamenii cultiva ananasul de mai bine de 6.000 de ani, in prezent acesta putand fi gasit in special in sud-vestul Braziliei si in nord-estul Paraguayului. Mai bine de 85 de tari produc anual circa 25 de milioane de tone de ananas care valoreaza aproximativ 9 miliarde de dolari.

Ca multe alte plante, stramosii ananasului au suferit o serie de duplicari ale genomului. Gasirea ramasitelor acestor duplicari la diferite specii de plante ii ajuta pe cercetatori sa studieze istoria lor evolutiva comuna, dar si pe cea independenta.

"Analizele indica faptul ca genomul ananasului prezinta o duplicare in minus a intregului genom in comparatie cu plantele erbacee alaturi de care imparte un stramos comun, facand din ananas cel mai bun grup care poate fi utilizat in cadrul studiului genomului plantelor cerealiere", afirma Ray Ming, profesor de biologie a plantelor la Universitatea din Illinois, si cel care a condus acest proiect.

Prin munca depusa, cercetatorii au descoperit doua duplicari ale intregului genom in evolutia ananasului si au confirmat descoperirile precedente legate de existenta a trei astfel de duplicari in cazul plantelor erbacee.

Potrivit explicatiilor date de Ming, fotosinteza transforma energia solara in energie chimica, permitandu-le plantelor sa creasca tesuturile care sustin viata pe Pamant. Ananasul realizeaza un tip special de fotosinteza, numit CAM - prescurtarea denumirii in limba engleza Crassulacean Acid Metabolism, care a evoluat independent in peste 10.000 de specii de plante. Dintre acestea, ananasul este cea mai valoroasa planta din punct de vedere economic.

[P] Tu ce mananci azi la birou? Preparate culinare delicioase, care iti asigura energia necesara pentru intreaga zi

In intelepciunea populara se spune ca "toamna se numara bobocii". Adaptata la secolul vitezei, aceasta zicala arata ca toamna se numara proiectele, care vin pe banda rulanta si trebuie finalizate cu brio in cel mai scurt timp. Iar intr-o perioada plina de task-uri solicitante la birou, masa de pranz reprezinta singura perioada in care va puteti incarca cu energia necesara pentru a le duce la bun sfarsit. Cum, de multe ori, programul nu va permite sa gatiti acasa preparatele culinare preferate, foodpanda.ro, cea mai mare platforma de comenzi de mancare din Romania, va intampina cu cea mai variata gama de mancaruri gustoase, pline de vitamine si proteine sanatoase, care va dau energie pentru intreaga zi.