Articol sustinut de AgroBiotechRom​

Ce beneficii pot oferi plantele modificate genetic fermierilor care isi cultiva produsele in regim organic - webPR

Miercuri, 23 decembrie 2015, 13:16 Economie | Consumator

Agricultura organica
Foto: Wikimedia Commons
Ati mancat astazi hrana organica? Daca ati luat masa, indiferent de ce ati servit, atunci tehnic vorbind ati mancat organic. Prin definitie, toata hrana este organica, dar poate ca nu a fost si crescuta potrivit standardelor acestei industrii.

Multi aleg sa manance produse organice certificate pentru ca sunt de parere ca ar fi mai curate sau lipsite de chimicale. Cu toate acestea, cele mai moderne plante cultivate sunt organisme modificate genetic si ele nu pot fi certificate ca "organice".

Organizatia Australian Organic sustine ca acest lucru se intampla din cauza faptului ca nu exista studii pe termen lung privind impactul lor asupra sanatatii umane.

Printul Charles a avertizat nu de mult ca cel mai mare dezastru asupra mediului inconjurator al tuturor timpurilor este reprezentat de cultivarea plantelor modificate genetic. Verzii australieni sustin, la randul lor, ca "hrana modificata genetic nu a fost inca demonstrata a fi sigura (...) Randamentul culturilor nu a crescut, dar folosirea pesticidelor in hrana noastra a devenit mai extinsa. Singurii care profita de pe urma modificarii genetice sunt companiile care au in portofoliu produse modificate genetic".

Cu toate acestea, rezultatele cercetarii in domeniu ii contrazic. Potrivit celei mai cuprinzatoare meta-analize de pana acum, care cuprinde 147 de publicatii, cercetatorii de la Universitatea Goettingen au ajuns la concluzia ca adoptarea tehnologiilor de modificare genetica au redus utilizarea de pesticide cu 37%, au crescut randamentul culturilor cu 22% si au marit profitul fermierilor cu 68%.

[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.