Cum se inmatriculeaza o masina noua in Bucuresti. Studiu de caz al unei batai de joc

de Mihai Brezeanu     unbtc.ro
Vineri, 29 iulie 2016, 17:02 Economie | Consumator

Aglomeratie la inmatriculari
Foto: unbtc.ro
Pe relativ proaspata cladire de pe Soseaua Pipera 49 (net-ul vestea deschiderea ei candva prin 2008), drumul care uneste Bucurestiul de cartierul Pipera al orasului Voluntari, troneaza 6 litere: DRPCIV. Adicatelea, Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare. Care Directie, conform site-ului oficial, tine de Ministerul Afacerilor Interne.

La interior, multiple panouri ne vorbesc despre Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Permiselor, entitate subordonata Institutiei Prefectului Municipiului Bucuresti si despre Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor Simple Ilfov, parte din Ministerul Afacerilor Interne.

Sa nu complicam lucrurile. Ce e important e ca orice cetatean al Bucurestiului are treaba, de orice fel, cu un automobil, fie ca doreste sa-l conduca, sa-l inmatriculeze, sa-l radieze, sa-l cumpere la mana a doua, e obligat sa treaca prin cladirea de mai sus. Care cladire se gaseste la aproximativ 10 minute de mers pe jos de statia de metrou Aurel Vlaicu. Mersul pe jos se poate desfasura legal, pe trotuar, pana la gardul institutiei. Apoi, dupa cum se poate vedea si mai jos, gardul intrerupe trotuarul si cetatenii sunt obligati sa mearga pe carosabil.

Odata intrati in institutie, cetatenii privesc panourile de admirat in figura de mai jos. Daca le urmeaza, ii asteapta multiple ghisee, in fata carora sunt cozi semnificative. Ce rol are fiecare ghiseu, cetatenii pot afla doar intrebandu-i pe cei de la coada.

„Degeaba imi vorbiti mie ca va acosteaza persoane dubioase in curte. Eu am treaba doar cu interiorul cladirii, afara, in curte, nu e treaba mea”, mi-a marturisit politistul de serviciu intr-una din zilele acestei saptamani, cand i-am vorbit de multiplii cetateni cu iz interlop care acosteaza nestingheriti cetateni derutati, oferindu-se sa-i ajute contra-cost sa capete informatii sau sa rezolve probleme pe care sunt platiti sa le rezolve cei din cladirea DRPCIV.

Sa zicem ca, totusi, trecem de neajunsurile semnalate mai sus si incercam sa ne rezolvam problema pentru care ne aflam in vizita in locul sus-descris. Pentru una bucata inmatriculare automobil nou, cumparat in iunie 2016, a trebuit ca, in iulie 2016, sa:

  •     Stau la coada 2 ore si 50 de minute pentru a depune actele in vederea inmatricularii si a plati, doar cash, taxa de 85 de lei numere preferentiale (cele doua operatiuni se fac la acelasi ghiseu)
  •     Revin a doua zi si Stau la coada 1 ora si 10 minute pentru a primi placutele de inmatriculare si certificatul de inmatriculare ale masinii. Aceasta coada, un lung sharpe ce ocoleste stalpi formand o dantela cu aer baroc, se impleteste cu cea de la depunere acte pentru Pasapoarte Ilfov

Operatiuni banale, care intereseaza imensa majoritate a populatiei, se transforma intr-un calvar ce nu are corespondent in realitatea romaneasca a momentului. De ce? Din vina, nesimtirea, incompetenta, coruperea cui? Institutuia Prefectului Municipiului Bucuresti? Ministerul Afacerilor Interne? Ambele? Alte entitati?











11012 vizualizari
  • -13 (29 voturi)    
    minciuni sfruntate (Vineri, 29 iulie 2016, 17:29)

    bancher [utilizator]

    M-am saturat pana peste cap de ziaristii care fac din tantar armasar, exagerand cu buna stiinta lucrurile, doar ca sa le citeasca si lor cineva scrierea.
    Am fost de destule ori la Pipera in ultimii ani pentru diverse lucruri: radiere auto, inmatriculare auto, preschimbare permis auto, declarat pierdute placutele de inmatriculare, ridicat placutele de inmatriculare noi, ridicat permis auto nou si mi-am facut o impresie: totul este foarte organizat, trebuie doar sa te interesezi unde sa stai la coada. Nu am nimerit niciodata mai mult de 4-5 persoane inainte, dar totul merge repede, si, daca se fac cozi, se mai deschid ghisee. La ridicat placute nu eram decat eu la coada.
    cei de la ghiseu au fost relativ amabili, si au incercat sa ma ajute (nu am avut copie dupa un document, si mi-au spus unde sa fac copie, am facut copie, iar la intoarcere nu am mai stat la coada).
    E adevarat ca pe strada (dar nu in curtea institutiei) te pot aborda tot felul de persoane sa iti vanda tipizate, dar ii refuzi politicos pe motiv ca deja ai.
    Acum e lux la Pipera, fata de cum era la Udriste acum 10 ani.
    • +17 (17 voturi)    
      republica Ploiesti (Vineri, 29 iulie 2016, 18:40)

      emil_ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      HaHaHa Asteptat doar 3 ore pt depunere acte si eliberat numere a 2-a zi? In Romania? Parfum!
      Pai veniti la Ploiesti sa vedeti cum stati jumatate de zi la coada si iti inchide don'soara agent geamul la 4:30 ca s-a inchis programul.
      Eliberare acte & placute oficial peste 5 zile lucratoare (in realitate nu au fost gata nici atunci macar si le-am luat abia peste 7 zile dupa stat iar la coada kilometrica).
      Caz real: depus acte pe 13 Iulie ridicat numere pe 22.
      Traiasca Romania dodoloatza!
    • +12 (12 voturi)    
      Nu prea... (Vineri, 29 iulie 2016, 18:50)

      palex [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Si eu am avut treburi pe acolo in ultimii ani, si niciodata nu am vazut coada ca acum, vara asta. La ora 9 dimineata, parcarea era PLINA! Cu greu gaseai loc de parcare, desi au deschis inclusiv aleea de parcare pentru angajati. Aceeasi chestie la inmatriculari, permise, pasapoarte. Cozi imense, de ore de stat in picioare. Asta include parinti cu copii (unii extrem de mici) tinuti in picioare cu orele si asa mai departe. Cea mai frumoasa chestie este ca plata online a taxelor pentru pasaport nu a facut decat sa incurce si mai mult lucrurile. Ghici ce, poti plati online, dar nu poti depune chitanta in aceeasi zi (trezoreria nu te crede...) Mai raman posta (15 lei comision si DOUA formulare, nu s-a unificat nicio taxa) si Trezoreria, care e la mama dracului (fata de Pipera). Sincer sa fiu, de unde era foarte civilizat si liber, Pipera a devenit infern. A, referitor la samsari, te iau la rost inclusiv pe scarile de la intrare...
    • +8 (8 voturi)    
      stimabile, minti!!! (Vineri, 29 iulie 2016, 19:28)

      dece [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      si eu am inmatriculat cateva masini acolo, din 2008 in 2011! Si omul are perfecta dreptate: politistii indolenti sunt mana in mana cu interlopii, iar la cozi stai cu orele!
      Lucrezi acolo si tie frica ca o sa zbori in urma controlului?!
      Daca tot ai pomenit de Udriste- mare lucru nu s-a schimbat, doar cozile sunt mai mari, aglomeratia mai mare, lenea mai multa, interlopii de afara si dinauntru sunt mai multi!
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt vreo 40 de ghisee, dar nu ajung (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 19:46)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui dece

        Daca maine se prezinta 10% din populatia Bucurestiului sa-si schimbe permisul sau sa-si puna numere preferentiale la masina, se vor face programari prin 2017...

        Au mai fost prin 2013 si 2014 conjuncturi care au produs aglomerare (inmatriculare fara taxa de mediu, prelungire permis fara vizita medicala), iar daca se vor deschide 1000 de ghisee ca sa nu stea nimeni la coada, cine plateste oamenii din spatele lor atunci cand nu vor mai fi solicitanti, adica vreo 8 luni pe an ?

        Mai vorbim cand se incheie programul Rabla si cand se termina concediile ( multi sunt romani cu domiciliul in strainatate care isi preschimba/prelungesc documente).
    • +5 (5 voturi)    
      Uite cum trebuie sa fie, 5 minute (Vineri, 29 iulie 2016, 19:28)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Prezinti contractul de vanzare cumparare, id/permis conducere si asigurare. Platesti fee-ul si in 10 secunde ai plate number-ul. Beat that.
    • +1 (1 vot)    
      serios ? (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 14:11)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Amice esti probabiul seful acelei institutii.
      Am fost in cladirea respectiva prin 2009 cand era civilizata si existau chiar automate care dadeau bonuri de ordine ia pe tabele electronioce se afisau numerele de oridine care trebuiau sa se prezinte in fata ghiseului. Asteptai pe bancile de la fereastra si era civilizat.
      Am fost din nou acolo in iunie acest an si nu mi-a venit sa cred ce bataie de jos a ajuns. Cele spuse in articol reflecta exact realitatea din ziua de astazi.
  • +26 (26 voturi)    
    Rusine sa va fie! (Vineri, 29 iulie 2016, 17:45)

    MisuG [utilizator]

    Haideti sa va descriu situatia reaa de-acolo: cetateanul cinstit si cu obraz subtire asteapta la coada cuminte sa-i vina randul, samsarii cu obrazul gros au deja pilele care-i asteapta la ghiseul de informatii (chiar lucratorii care ar trebui sa ofere informatii). Acestia le preiau discret documentele, dupa care le predau discret celor care lucreaza cu publicul, astfel incat samsarii cu obrazul gros sa nu cumva sa astepte la rand sa li se faca rau.
    Toleranta sefilor de-acolo este cea la care ar trebui umblat! Rusine sa va fie!
    Am vrut sa-i filmez, insa din pacate nu mai aveam baterie la telefon....:(
    • +11 (11 voturi)    
      I-am văzut și eu pe șmecherii (Vineri, 29 iulie 2016, 19:08)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui MisuG

      care se baga-n față la cozile din clădirea DRPCIV din Pipera, ei măcar încercă să reducă timpul necesar cetățenilor pentru ridicarea diferitelor acte eliberate de stat. Trebuie preluat zelul lor de cel care conduce serviciile din acea clădire. Am întâlnit și un lucru bun, pașaportul mi-a fost livrat prin curier acasă.
  • +14 (14 voturi)    
    @autor - esti norocos cu 4 ore de asteptare (Vineri, 29 iulie 2016, 17:46)

    jescu [utilizator]

    Bine ca n-ai avut treaba cu ghiseele Enel si Distrigaz.
    La Enel Energie Muntenia(sector 4 - Giurgiului) acum 2-3 ani am luat zi libera, am stat pana la inchiderea programului Enel si tot nu mi-a venit randul, a trebuit sa revin a doua zi, ca nu ma inghesuisem dimineatza sa obtin bon de ordine cu numar mic. La Distrigaz(Parcul Carol) a durat o zi intreaga, dar macar am rezolvat intr-o zi. Astia aveau prea putine ghisee, la cata lume era. La Enel ghisee erau, ori nu lucra nimeni la ele, ori nu primeau pe nimeni, cica le-a spus seful sa faca altceva(dar nu relatii cu publicul). Prin spate se dadea spaga sa-ti primeasca actele mai repede, "pe alta cale", si probabil ca ghiseele care nu lucrau procesau defapt cererile venite prin spate (mecanism ingenios...). Eu am pierdut 3 zile din concediu pentru aceste 2 ghisee.
    • -5 (5 voturi)    
      Sunt curios (Vineri, 29 iulie 2016, 18:39)

      ictin [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      De ce oare te-ai dus la sediile Distrigaz si Enel? Eu unul mi-am tras teava de gaza separata, am instalat centrala, am vandut apartamentul, am cumparat altul, mi-am reinnoit contractele la enel si GDF si nu nici macar nu stiu unde se afla exact aceste sedii
  • +9 (13 voturi)    
    Asta se intampla de 26 de ani (Vineri, 29 iulie 2016, 17:59)

    cartofil [utilizator]

    Ce se intampla pe vremea lui ceasca nu pun la socoteala. Dar cred ca nu intamplator. Daca esti de acord sa colaborezi cu o firma de inmatriculari, scapi de cozi dar si de bani. Nu cred ca firmele apartin politistilor dar prietenilor sigur.
  • +13 (13 voturi)    
    Asa este (Vineri, 29 iulie 2016, 18:12)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Am pus si eu niste poze la sectiunea HotReporter de aici de pe site, puteti sa va uitati....

    Partea super nasoala este ca in aceiasi cladire se fac si pasapoarte si inmatriculari, si permise....si ATENTIE, la PERMISE, este singurul centru unde se elibereaza din toooooot Bucurestiul, sunt 3 ghisee, si o singura femeie care iti inmaneaza (saraca, imi era mila de ea de cum tipau oamenii la ea si cum plangeau alte femei la rand, si dansa inca se tine....eu inebuneam acolo)
    Si dupa o zi in care am venit cu 20 min inainte de deschidere si am stat la o coada de vreo 1000 persoane, am venit in urmatoarea dimineata cu 2h inainte de deschidere, adica la 6 dimineata, si eram doar al 30-lea la coada.....
    Deci....e RUPERE ce e acolo
    • -4 (6 voturi)    
      exagerezi (Vineri, 29 iulie 2016, 19:02)

      moima [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Am fost pentru permis pierdut. Sunt 7-8 ghisee unde se preiau actele, se semneaza declaratiile, se fac pozele. Totul in acelasi loc.

      Am stat la coada 20 de minute. La fiecare ghiseu erau cate 3-4 persoane. La cel la care am stat eu erau 3 persoane si unul inauntru.

      Avand in vedere ca am avut de inlocuit un permis pierdut acum 22 de ani (prin 94) a durat ceva pana cand l-au identificat in baza de date veche.

      Una peste alta, in exact 12 minute cererea mea a fost solutionata, am facut poza si am plecat.

      Am revenit a doua zi si mi-am ridicat permisul in 30 de minute de asteptare.

      Nu stiu ce sa zic, cred ca e si subiectiv tratat subiectul si depinde si de momentul in care nimeresti acolo. probabil ca sunt perioade mai aglomerate si perioade mai relaxate.

      Daca ar merge peste tot treaba asa, adica sa-ti rezolvi orice problema birocratica in niste zeci de minute de asteptare, ar fi impecabil.

      As vrea ca toate serviciile din tara asta sa functioneze macar cum merg astia de la permise.

      la pasapoate si inmatriculari nu-mi dau cu parerea pentru ca nu am apelat la ei deocamdata.
  • +12 (12 voturi)    
    O bataie de joc! (Vineri, 29 iulie 2016, 19:03)

    mihai1983m [utilizator]

    Zilele trecute a trebuit sa inmatriculez masina si confirm faptul ca se sta cu orele la cozi interminabile. Pentru depunerea actelor am sosit la 10.00 si la 15.31 fix am predat documentele domnului de la ghiseu. Lucratorul dorea sa plece la 15.30 desi nu anuntase decat cu jumatate de ora inainte, in conditiile in care la coada mai erau 15-16 oameni. Oricum am reusit sa-l fortez sa-mi ia dosarul cu acte, altfel cred ca faceam o criza de nervi. Pentru ridicarea CI+talon am stat la o coada serpuita cam o 1h15m.
    E o adevarata bataie de joc faptul ca exista un singur loc in Bucuresti unde poti sa depui actele pentru inmatriculare, pt pasapoarte..etc. Ar trebui fiecare primarie de sector sa poata face aceste treburi, din start ar fi 6 puncte de lucru... Dar cred ca nu exista interes din partea celor care conduc lucrurile mai sus..
  • +8 (8 voturi)    
    inmatriculare nemteasca (Vineri, 29 iulie 2016, 20:17)

    alternativxax [utilizator]

    să vă prezint „calvarul” înmatriculării unei mașini în Germania.
    Cu o seară întainte cauți pe net o asigurare auto. Faci cererea pt. aceasta și primești pe mail/SMS numărul confirmării (eVB – elektronische Versicherungsbestätigung).

    a doua zi de dimineață, la ora 06.45 mă aflam la o coadă lungă deja de vreo 150m la biroul de înmatriculări. la ora 07:02 s-au deschis ușile și a început programul cu publicul (este foarte probabil ca ceasul meu să fi fost înainte).

    de la recepție/informații am primit un bon de ordine și m-am așezat apoi în sala de așteptare. după vreo 10-15 min mi-a venit și mie rândul să intru la „Beamter”.
    Acte necesare:
    1. talonul vechi al mașinii (Zulassungsbescheinigung)
    2. cartea de identitate a mașinii (Fahrzeugbrief)
    3. TÜV valabil
    4. buletin
    5. eVB

    Funcționaraul public respectiv a tastat și el vreme de vreo 5 min în calculator și mi-a printat pe loc noul talon și noua carte a mașinii cu datele mele. Pentru impozit am dat nr. de cont bancar, m-a pregătit Umweltplakette (bulina aia verde din colțul dreapta jos al parbrizului), apoi mi-a printat chitanța de plată și cam asta a fost.

    Cu acea chitanță am mers jos la casierie să plătesc. Până de curând casieria era formată din 2 ghișee, care au fost extinse cu 3 automate de plată. Pe chitanța pe care am primit-o există un cod QR care se scanează, iar plata la aceste automate se poate face ori cash ori folosind EC-Karte (cardul de debit). suma de plată: vreo 40€

    după ce am plătit, am mers la ghișeul unde se pun abțibildurile cu land-ul și valabilitatea TÜV-ului pe nr. de înmatriculare, apoi am terminat (îmi păstrasem nr. de înmatriculare pe care le-am avut).

    ora la care am ieșit de la biroul de înmatriculări: 07.35

    cei care trebuie să primească nr. nou de înmatriculare merg împreună cu chitanța de mai devreme la orice chioșc de lângă biroul de înmatriculări și își fac pe loc tablele cu nr. de înmatriculare, apoi se întorc cu ele la ghișeul cu abțibildurile. timp suplimentar: vreo 10 min.
  • +4 (4 voturi)    
    Programul Rabla (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 0:28)

    micul_licurici [utilizator]

    Nu cumva cozile mari de la DPRCIV sunt cauzate de programul Rabla ?

    Pentru cei ce nu stiu s-a practicat urmatoarea schema in prima jumatate a anului:

    Foarte multi oameni care au dorit sa cumpere o masina noua au fost la dealeari si au platit un avans pentru masina. Masina a fost fabricata, apoi a stat frumusel in curtea dealer-ului pana s-a dat drumul la programul Rabla, program care a intarziat foarte, foarte mult anul asta.

    Cand s-a dat drumul la program s-au facut contracte de vanzare cumparare la foc automat, de altfel tichetele din program s-au terminat in timp record: 2 saptamani.

    Atunci cand mii de oameni cumpara o masina in interval de 2 saptamani e normal ca se vor bulucii toti sa o si inscrie masina ca nu o pot inscrie peste 3 luni...

    Eu as fi curios daca aceasta aglomeratie va persista si peste 2-3 luni cand programul Rabla va fi deja istorie pentru anul 2016.

    P.S. Am avut si eu treaba pe la DPRCIV acum cativa ani si mi s-a parut totul extrem de bine organizat, eu cred ca este o conjunctura nefavorabila generata de prog. Rabla care a intarziat nepermis de mult anul asta, acolo a fost defapt buba, la DRPCIV se vede consecinta acestui lucru.
  • +2 (2 voturi)    
    Programul Rabla (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 0:28)

    micul_licurici [utilizator]

    Nu cumva cozile mari de la DPRCIV sunt cauzate de programul Rabla ?

    Pentru cei ce nu stiu s-a practicat urmatoarea schema in prima jumatate a anului:

    Foarte multi oameni care au dorit sa cumpere o masina noua au fost la dealeari si au platit un avans pentru masina. Masina a fost fabricata, apoi a stat frumusel in curtea dealer-ului pana s-a dat drumul la programul Rabla, program care a intarziat foarte, foarte mult anul asta.

    Cand s-a dat drumul la program s-au facut contracte de vanzare cumparare la foc automat, de altfel tichetele din program s-au terminat in timp record: 2 saptamani.

    Atunci cand mii de oameni cumpara o masina in interval de 2 saptamani e normal ca se vor bulucii toti sa o si inscrie masina ca nu o pot inscrie peste 3 luni...

    Eu as fi curios daca aceasta aglomeratie va persista si peste 2-3 luni cand programul Rabla va fi deja istorie pentru anul 2016.

    P.S. Am avut si eu treaba pe la DPRCIV acum cativa ani si mi s-a parut totul extrem de bine organizat, eu cred ca este o conjunctura nefavorabila generata de prog. Rabla care a intarziat nepermis de mult anul asta, acolo a fost defapt buba, la DRPCIV se vede consecinta acestui lucru.
    • 0 (0 voturi)    
      DA (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 16:16)

      CzCa [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      Respect pentru logica si explicatie. Subscriu integral. Pentru inmatriculare am fost si la Udriste acum ani (8 ore coada la depunere, cateva zile la procesare, inca 8 ore la ridicare), si in Pipera acum cativa ani (max 1h. la depunere, idem a doua zi la ridicare). Acum, ce sa vezi, am asteptat cu banii in mana lansarea Rabla, masina n-a ajuns inca in curtea dealer-ului, dar confirm ca acesta avea curtea plina cu masini "in asteptare".
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa talon auto (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 7:23)

    Kanessa [utilizator]

    Salut,

    Saptamana viitoare voi trece si eu prin aceasta incercare herculiana. Am o intrebare: este adevarat ca taxa de 37Ron pentru emitere talon auto se poate achita direct la ghiseu impreuna cu cei 85 Ron pentru placute preferentiale?
    Multumesc anticipat!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version