Articol sustinut de AgroBiotechRom

Cercetatorii din Florida ofera noile limete mov - webPR

Marţi, 11 octombrie 2016, 11:28 Economie | Consumator

Gratie catorva mici mutatii genetice, cocktailul dumneavoastra marguerita ar putea, foarte curand, sa  capete o subtila tusa de lavanda si, de asemenea, sa fie benefic pentru sanatate. Cel putin asa sustin cercetatorii Centrului de Cercetare si Educatie in Domeniul Citricelor de la Universitatea din Florida. Ei au modificat codul genetic al limetelor (limes), ceea ce face acest fruct mai rezistent si mai sanatos. In plus, a rezultat si o culoare noua. Cercetatorii vor publica rezultatele acestui studiu in numarul din ianuarie al Buletinului Oficial al Societatii Americane de Stiinte Horticole, potrivit unui comunicat de presa.

Limes-ul a primit o nuanta noua, mov, de la niste molecule numite antocianine. Aceleasi molecule sunt responsabile de culoarea specifica a afinelor si a vinului rosu. Prin adaugarea unor gene de la struguri negri si portocale rosii la limetelor mexicane, cercetatorii au creat un lamaia verde care ar putea sintetiza propriile sale antocianine. Cercetatorii au observat ca noile gene au schimbat, de asemenea, culoarea radacinilor si frunzelor noului arbust. Studiile anterioare au aratat ca antocianinele sunt antioxidanti puternici care pot reduce probabilitatea aparitiei cancerului, a bolilor de inima, obezitatii si diabetului.

Noul tip de limete ar putea avea, de asemenea, o mare influenta asupra industriei de citrice din Florida. Acest stat, desi produce multe dintre cele mai populare soiuri de portocale si grapefruit, nu are o clima prea prielnica pentru portocalii rosii. De ani de zile, cultivatorii de portocale din Florida au incercat sa gaseasca o cale de a aclimatiza aceasta varietate de citrice, dar nu au gasit inca o cale.

Aceste lamai verzi modificate genetic, care contin gene de portocala rosie, ar putea reprezenta primul pas spre dezvoltarea unui nou tip de citrice portocalii, care ar putea sa creasca in climat cald si umed din Florida. Adaugarea de portocale rosii pe lista de citrice produse in Florida, ar putea oferi un punct luminos intr-un prognostic sumbru pentru industrie. Pe masura ce culturile de citrice din Florida sunt din ce in ce mai amenintate de bacterii, fermierii sunt mai deschisi la varietati rezistente la boli ale arbustilor. Cu toate acestea, ramane de vazut daca si consumatorii vor fi la fel de entuziasti...

Mai multe pe: infoomg.ro

Fotografii ale noului tip de limes, ca si varianta originala a articolului, sunt disponibile pe: www.popsci.com

[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
    OMG! (Marţi, 11 octombrie 2016, 14:49)

baciul-vrancean [utilizator]

Pe cand castraveti albastri?
    culoare la moda (Marţi, 11 octombrie 2016, 14:54)

simur [utilizator]

... si astia tot cu mov? ....
  • -1 (1 vot)
    Mult (Marţi, 11 octombrie 2016, 20:50)

xolv [utilizator]

salam cu soia si GMO, proiectul alimentar al marxismului de sec XX, respectiv XXI.
    • +1 (1 vot)
      trebuie sa hranesti cumva (Miercuri, 12 octombrie 2016, 8:25)

eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui xolv

7 miliarde de furnici. nu crezi ?
  • +1 (1 vot)
    Bun asa ... (Miercuri, 12 octombrie 2016, 10:06)

Carcalete [utilizator]

... si dupa ce incepem sa consumam lime mov modificat genetic o sa vedem ca ne-au crescut si niste pene.
      De bufnita mov (Miercuri, 12 octombrie 2016, 10:54)