Guvernul a trimis miercuri la Bruxelles noua taxa auto: pana la 90 la suta reducere pentru rable

de D.T., A.V     HotNews.ro
Marţi, 8 ianuarie 2008, 15:42 Economie | Consumator

Se va umple Romania de rable?
Foto: AGERPRES
Guvernul a aprobat miercuri un memorandum referitor la noua taxa auto pentru masinile second-hand, sustin surse din Executiv. Proiectul prevede in esenta reducerea taxei in functie de vechimea masinii. Astfel, pentru masinile noi, taxa auto se va reduce cu doar cateva procente iar pentru cele cu vechime de 20 de ani, taxa scade cu 90%. Potrivit surselor citate, la Guvern a avut loc o ultima discutie cu organizatiiile patronale, urmand ca propunerea finala sa fie trimisa  la Bruxelles. Comisia Europeana a declansat in martie 2007 procedurile actionarii statului roman in justitie din cauza taxei auto.

Pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, taxa in vigoare ar urma scada doar cu 3%. Pentru un autovehicul cu vechima curpinsa intre 9 luni si 1 ani, reducerea ar fi de 10% iar pentru o masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 2 ani taxa scade cu 15%. Acestea ar fi cateva din propunerile Guvernului. Datele publicate de Informatia de Cluj, confirmate de surse din Guvern, ar urma sa fie aprobate maine dar  datele finale ar putea suferi unele modificari.

In acest moment, taxa auto se calculeaza in functie de vechimea masinii si de capacitatea cilindrica. Taxa creste cu cat o masina este mai veche si are o capacitate cilindirca mai mare. Astfel, pentru o masina de 6 ani cu o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa ajunge undeva la 3000 de euro. La o vechime de peste 6 ani, noile reguli prevad o reducere de 41%. Prin urmare, in situatia de mai sus, taxa se va reduce si va ajunge la aproximativ 1800 de euro.

Vosganian: “Mi se pare corect asa”

Ministrul finantelor, Varujan Vosganian, anuntase inca din luna decembrie, intr-un interviu HotNews.ro-BBC, principiul dupa care se va calcula noua taxa auto: “viziunea pe care am propus-o si pe care primul ministru a acceptat-o, si fiindca e vorba de o taxa care se plateste o singura data, este aceea de a se plati functie de capacitatea de poluare a masinii pe durata sa de viata. Propunerea pe care am facut-o se refera la faptul ca o masina, cu cat ii scade valoarea de piata, la aceeasi cilindri, la aceeasi marca, ii scade si valoarea taxei. Deci mie mi se pare corect asa, nu stiu de ce Camera Deputatilor in 2006 a dat o alta formulare, dar mie mi se pare corect ca taxa sa fie in corelare cu valoarea masinii si atunci cred ca aceasta tema se va absorbi.”

Comisia Europeana a declansat in martie 2007 procedurile legale impotriva Romaniei din cauza taxei de prima inmatriculare a autovehiculelor. Taxa intrase în vigoare la 1 ianuarie 2007.  Intre timp, a fost declansata a doua etapa a procedurii de “infringement”. Este faza premergatoare actionarii Romaniei la Curtea Europeană de Justitie. Dupa mai bine de jumatate de an de corespondenta si consultari, Bruxelles-ul “s-a saturat de amanarile oficialilor romani”, dupa cum au declarat pentru HotNews.ro surse comunitare.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

24585 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    taxa (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:17)

    bobo [anonim]

    Incredibil de nesimtiti sunt....si mai comenteaza ca vor sa protejeze tara de harburi, cand ei tocmai asta fac: incurajeaza cumpararea masinilor vechi de 20 de ani.

    Daca vrei ceva din 2003-2004, plateste tata...sau ia-ti cutia de chibrituri...
    • 0 (0 voturi)    
      dispar vechile dacii (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:49)

      madalin [anonim] i-a raspuns lui bobo

      O veste buna .
      Un prim efect : in 3, 4 ani vor disparea de pe sosele daciile vechi, masini concepute in ani 60.

      Si efectul pe termen lung este ca se va reinprospata parcul auto pentru ca vor scadea mult preturile masinilor si noi si rulate.
    • -1 (1 vot)    
      taxa (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 15:19)

      ghe [anonim] i-a raspuns lui bobo

      taxa este de prima-inmatriculare, nu de poluare; cea de poluare se va regasi in impozitele si taxele viitoare
  • 0 (0 voturi)    
    smart (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:26)

    mephisto [anonim]

    pe premisa ca ca masinile vechi emana noxe mai multe decat masinile noi, inteleg ca taxa aceasta e cu atat mai mica cu cat masina polueaza mai mult.
    inteligent!

    tin minte ca concepusera taxa asta tocmai pentru a incuraja innoirea parcului auto. acum vad ca se incurajeaza tocmai contrariul.
    si mai inteligent!

    nici nu comentez ca e an electoral si masura aceasta are un iz populist.
    • 0 (0 voturi)    
      explicatie (Luni, 14 ianuarie 2008, 9:21)

      ice [anonim] i-a raspuns lui mephisto

      Au facut un calcul pe hartie si au vazut ca masinile vechi reprezinta un procent mic din importurile de masini. Grosul vine de la masinile noi sau cu o vechime de pana in 6 ani. Aici au marit taxa, din ceea ce citeam intr-un ziar, iar gradual au micsorat-o pentru autovehiculele vechi. De fapt au dat cu o mana (oare??) si au luat cu alta... care ne doare mai tare
  • 0 (0 voturi)    
    Matematica (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:31)

    Alex [anonim]

    Din articol:
    Astfel, pentru o masina de 6 ani cu o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa ajunge undeva la 3000 de euro. La o vechime de peste 6 ani, noile reguli prevad o reducere de 41%. Prin urmare, in situatia de mai sus, taxa se va reduce si va ajunge la aproximativ 1200 de euro.

    41%*3000=1230 eur reducere!!!

    Deci taxa este 3000-1230=1770 sau aproximativ 1800 EUR.

    Ca sa fie taxa 1200 eur reducerea e de 60%.
    • 0 (0 voturi)    
      citeste inca odata (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:54)

      Walter [anonim] i-a raspuns lui Alex

      "Prin urmare, in situatia de mai sus, taxa se va reduce si va ajunge la aproximativ 1800 de euro."-inseamna ca tu numai platesti 3000 Euro,ci ca.1800.,deci se va reduce cu 1200 Euro.
      Tu ai inteles invers.
    • 0 (0 voturi)    
      bine ca esti tu destept (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:57)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Alex

      daca citeai mai atent scrie ca va ajunge la 1800 de euro nu 1200 nu stiu unde ai vazut tu 1200 da ma rog.
    • 0 (0 voturi)    
      unde ati vazut voi taxa de 3000 euro (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 13:07)

      viorel [anonim] i-a raspuns lui Alex

      eu am luat masina din 2001, euro 4, 1600 cmc si am platit taxa 342 euro ... de unde ati ajuns voi la 3000 ?
      • 0 (0 voturi)    
        vezi pentru euro 2 (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 15:09)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui viorel

        cred ca au calculat pentru motor 1600cmc, euro2, vechime 6 ani, acolo intr-adevar ajunge la 2964 Euro. Nu cred insa ca cineva e atat de prost incat sa-si ia masina de 6 ani cu euro2, gasesti si euro 4 daca vrei.
        • 0 (0 voturi)    
          da de unde ? (Joi, 10 ianuarie 2008, 12:42)

          gabi [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

          de ce vbesti despre prostie? daca au preturi diferite si aleg ceva mai ieftin, nu inseamna ca-s prost. Faci si finantele altora?
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Luni, 14 ianuarie 2008, 9:27)

          ice [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

          Romanii o sa isi ia preponderent masini diesel. Doar cele cu o vechile 1-2 ani o sa aibe Euro 4. Celelalte Euro 3. Incadrez aici gama VW (si eventual si afiliatii) care e de o popularitate imensa la noi: mai ales motorizarile 1900 cmc TDI. La care dai ~1800 Euro pe taxa. Ma refer la taxa actuala ca pentru cea noua nu am gasit nicaieri un calculator. In ideea ca dai pe masina 10.000 Euro, platesti TVA 1900 si mai dai si pe taxa de prima inmatriculare: mi se pare scandalos sa dai 3700 Euro statului - mai bine de o treime din valoarea masinii. Asta e jaf!
  • 0 (0 voturi)    
    ipocrizia ingroapa Romania (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:50)

    mihaitha [anonim]

    "Propunerea pe care am facut-o se refera la faptul ca o masina, cu cat ii scade valoarea de piata, la aceeasi cilindri, la aceeasi marca, ii scade si valoarea taxei. Deci mie mi se pare corect asa, nu stiu de ce Camera Deputatilor in 2006 a dat o alta formulare"

    Siiiigur ca da! Si marmota impacheta de zor la ciocolata! Acum un an cand il intrebau ziaristii de ce e taxa mai mare pentru masini intre 2 si 4 ani decat pentru alea mai vechi de 6 ani o dadea din colt in colt si cauta explicatii cretine!
    Mama lor de hoti, asta demonstreaza cat de ipocriti au fost si inca sunt. Puteau sa spune simplu 'asta a fost smenu nostru si noah, nu ne-o iesit'.
    • 0 (0 voturi)    
      pai chiar sunt ipocriti! (Marţi, 15 ianuarie 2008, 14:02)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui mihaitha

      credea careva ca taxa are ceva de a face cu poluarea?
      Nu are nimic de a face si modificarea asta o si dovedeste.
      Ei vor doar niste bani in plus care sunt mult mai usor de obtinut asa decat prin reducerea fiscalitatii si comsarea taxelor.
  • 0 (0 voturi)    
    Ipocrizie (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:52)

    alin [anonim]

    Vosganian e cel mai ipocit om de pe lumea asta.
    Se bate cu pumnii in piept ca vrea taxa de poluare. My Ass. SIngura varianta de a reinnoi parcul auto este urmatoarea, poate o comentati sau inspira pe cineva care ar putea veni cu un proiect, si anume:

    Sa se permita importarea oricarei masini indiferent de norma de poluare atata timp cat aduci dovada casarii unei masini cu un grad de poluare inferior celei importate. Astfel se va reinnoi parcul auto, cei care vor sa aduca masini si nu au sa caseze vechi, vor cumpara de la badea Ion Dacia de 30 de ani cu 5 milioane, astfel toti vor fi fericiti si se poate vorbi intr-adevar de o reinnoire gradata a parcului auto.

    Pentru cei care nu pot aduce la schimb dovada casarii unei masini mai vechi sa li se aplice taxa de prima inmatriculare, pardon, taxa lui Vosganian "de poluare".
    • +1 (1 vot)    
      nu prea cred ca e o idee buna :) (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:19)

      dan [anonim] i-a raspuns lui alin

      im primul rand nici un om normal nu caseaza masina decat daca chiar nu poate sa o vanda. face orice cu masina aia...o vinde pe un leu la vreo ruda pe la tara, o da cadou de nunta ...nush ...face orice cu masina aia numa nu o caseaza.
      pe de alta parte, daca s-ar aproba ideea ta ar sari imediat pretul rablelor ;)
      asa ca o sa ajungi sa iei o dacie de 30 de ani cu 2-3000 de euro.
      • 0 (0 voturi)    
        nu trebuie taxa de inmatriculare (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 19:20)

        Madalin [anonim] i-a raspuns lui dan

        Taxa de prima inmatriculare nu este necesara. Ea nu exista in majoritatea tarilor europene. Ar trebui introdus un impozit anual in functie de norma de poluare aplicabil si masinilor deja existente in tara, avand o valoare foarte ridicata pentru cele non-euro si modica pentru cele euro 4. Apoi nimeni nu ar aduce rable din vest. Asa s-ar curata parcul auto si s-ar incuraja si cumpararea de masini noi. Cu 500 - 1000 euro cumperi din vest o masina euro 2 in stare buna, bani cu care in Romania abia iti iei o saracie de Dacie.
        • 0 (0 voturi)    
          CORECT!!! (Luni, 21 ianuarie 2008, 11:45)

          Cip [anonim] i-a raspuns lui Madalin

          Pai, clar ca asta ar trebui facut! Sa plateasca toti, anual, un bir pe poluare. Daca te zgarcesti (sau nu ai bani pentru altceva...) la o Dacie 1300 din 79, ok, economisesti la pretul ei (poate e chiar mostenire de la tata), dar macar atunci platesti pentru poluarea si nesiguranta la care ii obligi pe altii, prin faptul ca esti tu "ECONOM".
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 10:48)

      yon [anonim] i-a raspuns lui alin

      Ipocrizie are DREPTATE..Asta ar fi solutia cea buna pt reinnoire.Din pacate zarurile sint aruncate si interesele batute in cuie.
    • 0 (0 voturi)    
      Optima idee ! (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 17:53)

      Gicu [anonim] i-a raspuns lui alin

      Din pacate pe astia ii doare undeva de poluare. Ce ii intereseaza e sa-si burduseasca buzunarele.
    • 0 (0 voturi)    
      pretext (Luni, 14 ianuarie 2008, 9:29)

      ice [anonim] i-a raspuns lui alin

      Alin, asta e doar un pretext. De fapt ei vor bani. Sigur ca ideea ta e buna, cel putin in opinia mea, dar nu cred ca ar fi de acord guvernantii... ca doar taxa asta e vaca de muls
  • 0 (0 voturi)    
    de fapt, dp lor dv, are sens (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:52)

    santa [anonim]

    cine are bani de masina noua sau p'aproape, ii lasam taxa mare sa il fortam sa ia masina noua de la dealeri cough*citroen*cough, nu ceva de 6 luni - 1 an din europa, masina care ar polua practic la fel de putin ca una noua.
    cine oricum nu are bani de masina noua ci doar 1-2 mii de euro, sa il lasam sa isi ia o mizerie veche de 30 de ani ca poate mai adunam nijte voturi.


    cit despre partea cu poluarea, nenea vosganian haleste materie fecala (nepoluanta) cu polonicu. cine abia isi permite 1-2 mii de euro pt o masina, o sa o tina inca 30 de ani (sunt prin tara o circa de hirburi de pe vremea lui gheorghiu dej. pe cind cine isi permite 15-20 mii pe o masina noua, probabil isi va permite peste 3-4-5 ani sa isi ia alta noua si mai putin poluanta.


    pina la urma se trezesc si europenii si vad ce au pe cap si vor da romaniei mult meritatul sut in coor.
    raus din lumea civilizata, neandertalienilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mi se pare corect (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:55)

    sadwank [anonim]

    Aceasta taxa este ilegala. Vreau sa-mi iau masina veche de 20 de ani dar nu voi plati nici macar 10 euro taxa pentru ea, nu ma intereseaza ca a scazut cu 90%.
    Prefer sa emigrez.
  • -1 (1 vot)    
    taxa (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:56)

    Vlad [anonim]

    Vreau sa-mi arate si mie cineva "harburile" de peste 20 de ani din europa care polueaza mai mult decat daciile 1300 de care este bucurestiul plin.
  • 0 (0 voturi)    
    Cel mai prost guvern! (Marţi, 8 ianuarie 2008, 16:59)

    alyi [anonim]

    In primul rand, asistam la o sarada a acestui guvern foarte slab. Ne pun sa platim mai mult pe masini noi, si sa platim mai putin pe cele vechi. Niste nesimtiti, care urmaresc in acest moment doar castigarea capitalului politic pierdut. In loc sa finalizeze contractul Ford, si atragerea altor investitii mari in tara, pentru ca romanul sa munceasca in tara lui si sa aiba un trai decent, ei construiesc Mall-uri, si ne pun sa cumparam masini vechi. Afara cu acesti nesimtiti care nu au deloc un spirit national in ei. Vom avea magazine mari, si ne vom permite doar masini vechi si proaste.
  • 0 (0 voturi)    
    Este o greseala, nu pot fi atat de tampiti (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:15)

    A.G. [anonim]

    Pana mai decurand se laudau ca protejeaza productia proprie, daca fac ceea ce ati scris, inseamna ca Tariceanu si Vosganian sunt ca blondele, le moare neuronul de plictiseala. Sa nu intelegeti cumva ca amandoi au numai un neuron, nu, sunt ceva mai destepti, fiecare cu neuronul lui.
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere? (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:22)

    jiji [anonim]

    Pe baietii de la Bruxelles nu in intereseaza propunerile... Daca imi aduc aminte bine in ultimele declaratii se spunea ca vor sa vada legea noua si dupa aia hotarasc daca sa dea sau nu in judecata Romania! In concluzie propunerea = gargara, baietii sunt satui, pana nu iese legea nu conteaza ce rahat mananca guvernantii. Deci ... alta vrajeala a meseriasului Vosganan....
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 18:18)

      petru [anonim] i-a raspuns lui jiji

      Lasa ca si pe ue-isti ii doare-n cot de noi. Au avut experienta Poloniei si Ungariei si ei credeau ca Romania o sa faca exceptie si nu o sa bage taxa; trebuiau sa-i ciufuleasca acu un an pe ai nostri si pana acu sa fie scoasa taxa sau nici sa nu fie, ca la bulgari.
  • -2 (2 voturi)    
    Dacia mareatza (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:23)

    Gabbone [anonim]

    e la mishto de ochii lumii, se umple tzara de harburi? sa fim serioshi, ca romanii au si reputatie ca-si iau numai harburi :). guvernul nu vrea sa lase taxele pentru ca o sa moara mizeria aia de dacie, care face ceva bani acum.
  • +1 (1 vot)    
    ba (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:26)

    mihai tita [anonim]

    ignorantilor, pai alea din poza sunt harburi? :) ia mergi cu alea cateva luni si dupa aceea urca-te intr-o dacie
  • 0 (0 voturi)    
    taxa prost gandita (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:27)

    Wizard [anonim]

    Taxa asta a fost prost gandita de la inceput si la fel e si acum.
    Daca se vrea o taxa care sa reduca poluarea e simplu. Fiecare masina are un nivel de poluare care se poate masura sau care se stie din specificatiile producatorului.
    In functie de asta se poate aplica o taxa la prima inmatriculare fie ca masina e noua fie ca e veche. Daca masina ta iti polueaza mult atunci platesti taxa mare, daca iti polueaza putin platesti taxa mica fara sa conteze cat de veche e masina.
  • +1 (1 vot)    
    macar va fi corecta (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:29)

    gigi [anonim]

    insa ma intriga putin imaginea articolului si titlul de sub. masinile acelea sunt (ca) harburile europei, sau cum, ca nu inteleg.

    dac-ar fi asa 'harburile' de la noi...
  • 0 (0 voturi)    
    Aproape fara cuvinte (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:45)

    Cosmin [anonim]

    Am ramas putin stupefiat de aceasta stire. Auzisem cum ca ar vrea sa faca acest tip de modificari insa tot am tras speranta ca nu o sa iasa chiar in forma asta. Oricum e inca o dovada de nesimtire crasa din partea unei clase politice corupte pana in maduva oaselor si mai mult care pupa pe oricine prinde oriunde prinde ca sa le fie lor cald si bine. Parerea mea este ca aceasta masura care contrasteaza complet scopul initial al introducerii taxei va fi luata pentru a mai inchide gura cateva luni oficialilor UE. Poate poate,se gandesc ai nostri guvernanti, vor fi si aia multumiti ca or sa scape de masinile lor vechi in felul asta. Cum se poate ca eu care imi cumpar o masina noua sa platesc taxa de "poluare" pt ea iar pt una de 20 ed ani sa se reduca taxa cu 90%? Eu tot nu inteleg...dau in cap si la Dacia care cu Loganul chiar a golit strazile patriei de multe rable in ciuda multor voci critice. Ar merita sa fie dati in judecata de fiecare care este pus sa plateasca aceasta taxa nenorocita ca sa se invete minte. Pacat ca tot din banii nostri vor plati cheltuielile de judecata si taxele :(
    Oricum, ii doresc lui Vozganian sa-i fie la fel de bine pe cat ne face si el noua.
  • 0 (0 voturi)    
    nu va mai luati de baiatu meu!!! (Marţi, 8 ianuarie 2008, 17:49)

    mama lu' varu-jan [anonim]

    e si el saracu complexat ca o are mica, dar sa stiti ca nu vrea sa faca rau, el atata stie. ca cand ierea mic si-l trimiteam cu caprele, el mergea cu boii. asa si acu', ca domnu tariceanu numa la prostii il invata de ma injura lumea pe mine. nu stiu ce sa ma mai fac cu el. mai "incurajati-l" si voi, poate-i vine mintea la cap, ca nu-i baiat rau. doar ca-i prea destept pentru secolu' asta si lumea nu-l intelege.
  • 0 (0 voturi)    
    bir (Marţi, 8 ianuarie 2008, 18:17)

    suvy [anonim]

    ministri mai prosti ca astia nu am mai vazut,taxa de prima inmatriculare este impropriu spus,deoarece fiind cetateni ai UE ,taxa de prima inmatriculare ar trebui sa se plateasca doar la masinile noi care se inmatriculeaza pt. prima data, celelalte fiind deja la a doua inmatriculare,asa ceva este de domeniul SF,oare au sta mult pana au gandito? pt. mama lu'va-jan,oare mica pt.secolul acesta?Dumnezeu sa-l ierte....
  • 0 (0 voturi)    
    pt cei ce nu sunt de acord cu noua taxa (Marţi, 8 ianuarie 2008, 18:18)

    calin [anonim]

    de fapt pt cei carora nu li se pare normala noua varianta a taxei:
    - taxa creste odata cu gradul de poluare al masinii si in varianta noua
    - in cadrul aceleiasi grupe de poluare (ex euro2), taxa scade cu vechimea autoturismului; e foarte logic avand in vedere ca si masinile, oricat ar fi ele de volskwagen-uri, au o durata medie de viata; cu alte cuvinte, o masina mai veche mai are poate rula teoretic mai putin decat una mai noua, inca o data, cu acelas grad de poluare(euro2 ex); continuand rationamentul, cineva care achizitioneaza o astfel de masina mai veche, va putea rula deci o perioada mai mica de timp (de ex inca 6 ani in loc de 8) si deci va polua mai putin (6 ani in loc de 8) deci ar fi normal sa plateasca mai putin; nota bene taxa se plateste O SINGURA DATA, pentru toata perioada de viata a masinii, atata cat a mai ramas
    - in al treilea rand, m-as bucura f mult sa vad clasa media romaneasca ca traieste mai bine, si nu sunt foarte interesat de cei "cu bani"; noua forma a taxei le da posibilitatea primilor sa schimbe un harb (Dacie sau orice ar fi) cu ceva mult mai nou si mai bun, mult mai sigur pe drumurile noastre; nu va ganditi numai la cei tineri, asa zisi "vitezomani", ganditi-va si la ceilalti, asa zisi "sunday drivers, soferii de duminica" pt care elementele de siguranta sunt pe primul loc in alegerea unei masini;
    - si ar mai fi si alte lucruri pozitive care se vor simti probabil in timp ca o consecinta a acestei masuri
    - de un singur lucru imi pare rau, dar asta e, si anume ca d-nul prim-ministru a confundat statul cu firmele domiei sale si a condus guvernul ca un om de afaceri, care ia orice masura pentru ca afacerile lui personale sa prospere in dauna sa-i zicem romanului de clasa medie-low
  • 0 (0 voturi)    
    merci pentru cenzura (Marţi, 8 ianuarie 2008, 18:53)

    Cristea [anonim]

    Marii profesionisti de la hotnews preiau stirea legati la ochi. Puisorilor, poza e cu masini de colectie, nu cu harburi. Acolo aveti in fata felinarelor o Alfa Romeo Giulia GT Veloce model 1966. Dar fac pariu ca voi nu vedeti nici o diferenta intre asta si un Volkswagen Golf model 1986. Am spus asta intr-un comentariu cenzurat, normal, nu scuipam inspre Vosganian (merita, dar sa trecem) ci aratam ca si ei sunt ageamii, nu numai imbroboditii de ministri. Cenzurati-l si pe-asta, academicienilor.
    • 0 (0 voturi)    
      gramatica (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 1:36)

      nea [anonim] i-a raspuns lui Cristea

      invata sa scrii nea Cristea inainte sa dai cu mucii in fasole
      • 0 (0 voturi)    
        gramatica (Joi, 10 ianuarie 2008, 18:09)

        gramaticu' de serviciu [anonim] i-a raspuns lui nea

        M'da Nea! Tu esti obisnuit sa scrii "una s-au alta" (eventual... "i-ti" dai seama...) si daca cineva scrie corect il taxezi ca e corigent la gramatica.
        Mesajul lui Cristea este scris perfect din punct de vedere al gramaticii. Si nu numai...
        Deci: cine scrie una sau alta, cred ca iti dai seama ca sta muuult mai bine cu gramatica decat tine.
    • 0 (0 voturi)    
      merci pentru cenzura (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 9:32)

      RETROMOBIL CLUB ROMANIA [anonim] i-a raspuns lui Cristea

      Va multumim !
  • 0 (0 voturi)    
    Time is ticking away (Marţi, 8 ianuarie 2008, 19:14)

    Avocatu [anonim]

    Propunerea de modificare nu rezolva o chestiune esentiala: restituirea taxelor incasate nelegal pentru masinile second-hand pina in prezent, asa cum ne-a cerut Comisia. Prin urmare, ne vom alege cu un proces la Luxemburg in urmatoarele luni.
    Veste "buna" pentru Varu Jean: o alta instanta a dispus inmatricularea fara taxa ilegala - Tribunalul Mures, sentinta civila nr. 525 din 14 noiembrie 2007, dosar nr. 3287/102/2007.
    • 0 (0 voturi)    
      definitiva? (Marţi, 8 ianuarie 2008, 19:58)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui Avocatu

      Hotarare definitiva si irevocabila? Fara drept de apel?
  • 0 (0 voturi)    
    culmea nesimtiri (Marţi, 8 ianuarie 2008, 19:36)

    bebe [anonim]

    Nu pot sa cred cita nesimtire "conduce "acest guvern care inca odata incearca sa protejeze APIA de ce nu a scazut taxa mai mult pentru a incuraja aducerea in tara masini Euro 3 si 4 de 2-6 ani pentru ca fac concurenta masinilor autohtone si cele noi care au un un raport calitate pret jalnic . Au incercat sa reduca poluarea ???Asa poate crede minisrtul"mediului "finantistul Vozganian
  • 0 (0 voturi)    
    Citronizie (Marţi, 8 ianuarie 2008, 19:59)

    Taxiceanu [anonim]

    De rasul curcilor , cat de prosti ne cred astia ?! Orice taxa de a 2-a inmatriculare este IMORALA si ar trebui sa fie ILEGALA , numai ca legea e facuta pt a avantaja categoria IMPORTATORILOR DE MASINI NOI . Pai cum adica taxa va fi discutata cu reprezentantii APIA ? Ce avantaj vor avea acestia daca se anuleaza taxa de a doua inmatriculare , din moment ce o masina second potzi s-o aduci de afara fara sa treci pe la SHOURUMURILE LOR luxoase ?! Da te incarci in tren ori autocar si potzi sa-ti gasesti o masina f buna la 2 - 5 ani pe bani de nimic in comparatie cu oferta lor ! ASTA ESTE pretejarea CITROIENILOR ori a CITROENELOR ?! RUSHINOIU !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Incompetenta si Nesimtire (Marţi, 8 ianuarie 2008, 20:46)

    M Popovici [anonim]

    Cata nesimtire poate sa existe in acest guvern, nu pot sa cred! Aceasta taxa este impotriva drepturilor omului si nu aduce beneficii decat importatorilor de masini = Tariceanu si Tiriac. Oamenii astia isi bat joc de o tara intreaga, cu atat mai mult cu cat poluarea nu are nici o legatura cu taxa. Ca sa intelegeti, rafinaria din Darmanesti a fost redeschisa de curand prin interventii directe la guvern, cu toate ca nu respecta nici o norma de poluare. Aerul din orasul Darmanesti a devenit in cateva luni imposibil de respirat, e un dezastru ecologic ce se intampla acolo. Mergeti domnilor ziaristi si faceti un reportaj despre zona Darmanesti si despre poluarea pe care Tariceanu & company au autorizat-o cand au redeschis rafinaria. In loc sa lingeti mana puterii, aveti curajul si responsabilitatea sociala sa relatati adevaratele probleme ale tarii.
  • -1 (1 vot)    
    Exemplu in LEI? (Marţi, 8 ianuarie 2008, 21:35)

    Vlad [anonim]

    Am stat si analizat poza atasata cu noile valori privind calculul taxei auto, unde in stanga este atasat un exemplu.

    De cand taxa auto e in lei? Si pe deasupra doar 420 lei. Macar is RON?

    Ceva e putred.
  • -1 (1 vot)    
    rable = ? (Marţi, 8 ianuarie 2008, 21:46)

    anonim [anonim]

    poate redactorii dvs ar trebui sa fie mai atenti. automobilele din fotografie nu sunt rable, ci vehicule istorice cu care toti ar trebui sa ne mandrim.
    rable sunt rabele cu care dau zapada pe strazi si ikarusurile galbene din bucuresti.
    • -1 (1 vot)    
      rable + ? (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 9:31)

      RETROMOBIL CLUB ROMANIA [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Va multumim !
  • 0 (0 voturi)    
    Varza (Marţi, 8 ianuarie 2008, 22:02)

    Ghita [anonim]

    Varza ... atunci sa dea retroactiv banii platiti de cei ce deja si-au inscris masina si sa vedem de unde vor lua banii sa acopera masuri populiste. Vedeaias aruncati in groapa istorie pe toti neo-liberalii astia in frunte cu sustinatorul PSD de la alegerile din 2004 penalul Dinu Patriciu si prietena lui Propusa Ministra a Justitiei Nicolai cu toate dosarele penale ale rudelor ei.
  • 0 (0 voturi)    
    O MARE VRAJEALA (Marţi, 8 ianuarie 2008, 22:26)

    costas [anonim]

    1. e an electoral
    2. n-avem norme - alea o sa apara abia cand o sa fie alegeri si se vor aplica la sfarsitul anului ,,,, cand vor fi alegeri sa se bata cu pumnu in piect
    3. e an electoral
    4. e an electoral
    vom avea mari surprize ... e an electoral
  • 0 (0 voturi)    
    taxe masini (Marţi, 8 ianuarie 2008, 22:34)

    DORU SERBAN [anonim]

    Cine ar purea sa ma lamureasca in privinta acestei taxe? Eu vreau sa aduc masina mea din california in Romania. Aici nu prea avem masini de 1600cm; a mea e de 3,6 litri, Nissan. cat m-ar costa taxa de inmatriculare? Masina e din 2003. Multumesc pentru raspuns
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 11:00)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui DORU SERBAN

      Din cate am inteles s-ar putea aduce cu repatriere dar e mai complicat
  • 0 (0 voturi)    
    umpleti tara d rancote (Marţi, 8 ianuarie 2008, 23:11)

    dan [anonim]

    bine ca avem sosele si autostrazi nu ca altfel pe unde vor circula sutele de mii de harburi pe care le vor aduce ciumetzi in tara .
    Succes la platit impozite
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto... (Marţi, 8 ianuarie 2008, 23:34)

    cititor [anonim]

    Baieti acum se poate scrie ce vreti dar nu se schimba nimic din ceea ce vor cei de la conducere...voi va aduceti aminte cum a cazut Ceausescu ? Daca intereseaza pe cineva, singura solutie este ca oamenii normali care nu vor sa fie umiliti tot timpul de unul ca Tariceanu (si alti politiceni) este sa se organizeze o iesire in strada,in fata guvernului ,cred ca asa ar da de gindit,daca nu ...tariceanu o sa-si faca afacerile in continuare, guzganul rozaliu(care se descurca cu orice partid) face afaceri dubioase pentru el, alti la fel iar cei ......o sa plateasca in continuare ca sa aiba politiceni ce imparti.
  • 0 (0 voturi)    
    incredibil (Marţi, 8 ianuarie 2008, 23:45)

    alex [anonim]

    mai oameni buni, voi chiar nici acum nu ati inteles defapt esenta ?? Ceea ce face gigelul de Tariceanu se cheama "protejarea clientelei politice" pentru ca sa fii om politic, trebuie sa ai bani in spate, si partidul la fel, de unde vin acesti bani ? din sponsorizari, de unde sponsori ? IMPORTATORII SI DEALERII AUTOHTONI, care ar fi murit primii odata cu 1 ianuarie 2007, cand ar fi scazut vanzarile cu 90%, pentru ca tot romanul si-ar fi adus masina din germania, cu 5000 euro imi trag un Golf4 din 2001-2002, de moare vecinul de la 3.
    - nenea tariceanu are prieteni care ii sufla in ceafa "baga bai taxa auto ca o sa murim de foame, nu ne mai cumpara romanii masinile"
    Un exemplu ce DOVEDESTE ca taxa e bagata la ordinul clientelei politice, e faptul ca guvernul nu stie ce sa faca cu banii stransi pana acum din taxa auto, nu au niciun plan, NIMIC!! se vor evapora acei bani.
    -voi chiar credeti ce zice la TV, cand acum te incurajeaza sa cumperi masini vechi, E CLAR, nenea tariceanu NU VREA sa ne aducem masini noi si bune din occident.
    - Dar stiti ce e mai trist ? faptul ca e asa totul pe fatza, adica 90% reducere taxa pentru masini de 20 ani, si 3% reducere pentru masina cu euro4 ??
    E atat de evident, NE PROSTESC PE FATZA, ungurii ies in strada si devasteaza budapesta cand nu le convine ceva, iar noi stam si inghitem rahaturile altora...
    Off unde esti tu Tzepes, unde esti mai tata, intoarce-te si fa ordine
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrazi nu... suprataxe auto, da! (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 0:42)

    teompa [anonim]

    Este revoltator ce se intampla in ROmania: referitor la taxa speciala de inmatriculare, cum este posibil ca pretul unei masini sa fie dublat printr-o suprataxa, doar din interese personale. E ca si cum ai dubla pretul unui Olcit daca ii faci plinul. Nu ne lasati sa traim in tara cu salariile astea de supravieturire; dincolo se pun restrictii la munca, chiar daca suntem du drepturi depline. Am scapat de nenorocita de tranzitie de aproape doua decenii din Romania si ne asteapta o alta tranzitie in UE. Suntem un popor de nomazi, asemeni rromilor cu care europenii ne confunda peste tot. Suntem in UE: masinile au fost inmatriculate odata in UE, de ce sa mai platit acea taxa aberanta, mai ales prin valoarea ei? Daca erau din Asia, mai ziceam si eu si nu erau inmatriculate. Asta ati facut guvernatntilor, ne-ati condamant la ratare in tara noastra, pentru ca prin salarii de om normal nu poti sa faci nimic. Ma face sa cred ca in '89 n-a fost o revolutie in care poporul sa aiba de castigat, ci o lovitura de stat de pe urma careia au beneficiat porcii tranzitiei. Mai lasati si poporul sa traiasca! Romania este o tara scumpa, dar saraca... printre cele mai scumpe masini din Europa, pentru cei mai saraci din Uniunea Europeana! Am scapat de comunism si am dat de o libertate, in care cei de la putere isi fac de cap, sau care libertate, pe omul de rand nu-l ajuta la nimic: n-ai ce face cu ea sau nu te asculta nimeni. Singura solutie e sa emigram in patria noastra mai mare, UE, unde cu siguranta ne va fi mai bine!!! Faceti economia functionala si nu mai luati bir de pe romani, mai ceva ca turcii pe vremea lui Mircea cel Batran.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 0:45)

    gigi becali [anonim]

    ideea asa cum o stie toata lumea e ca taxa e ilegala sub orice forma a ei.
    problema insa ramane ca romanilor in general le place mai mult sa se planga si sa palavrageasca decat sa faca ceva util in privinata asta - (ex: demonstratii in fata guvernului, pichetarii de sedii, aparitii tv etc pana cand acesti ministrii/ guvern / taxa pica....) ca pe afara in strainatatzuri dar na asta e afara nu la noi....
  • 0 (0 voturi)    
    asta da (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 0:45)

    alexx [anonim]

    asta de taxa de inmatriculare.n-am vazut asa guvern corupt si incompetent in viata mea! ne forteaza sa le cumparam Citroenurile si Golanurile. fac ceva pe masinile lor. prefer sa-mi iau o masina veche de 10 decat sa circul cu un Golan. dar nu pot pentru ca mUEceanu nu face altceva decat sa-si protejeze afacerea.DEMISIA JOS TARICEANU SI SATRA LUI DE CAMATARI!
  • +1 (1 vot)    
    da (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 0:50)

    alexx [anonim]

    fratilor suportati taxxele daca i-ati votat! JOS PNL JOS TARICEANU
    JOS
    BASESCU
  • -1 (1 vot)    
    hârburile Europei ... (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 1:34)

    the [anonim]

    In afara de "Cristea" si inca vreo doua persoane, nimeni n-a remarcat ca "hârburile" din poza sunt un rallye de old-timere de colectie ... si ce colectie !!!
    Pe prima Alfa spider, de altfel, geamul stânga spate, se vede si sigla rallyului ...
    Succes la comentarii :)))
    • -1 (1 vot)    
      hirburile Europei (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 9:34)

      RETROMOBIL CLUB ROMANIA [anonim] i-a raspuns lui the

      Va multumim !
  • -1 (1 vot)    
    Ultima suta (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 1:47)

    Sebastian [anonim]

    eu nu imi fac griji, desi chiar astept disparitia taxei cu pricina ca sa imi aduc si eu contributia la "harbuirea" parcului nostru auto... pun ramasag ca, daca toata istoria taxei asteia nu piere pana la sfarsitul anului, va fi principal subiect de promisiuni electorale. si cum alde PNL are de-a bile negre ( Tariceanu, Orban, Noricuta etc.) e aproape clar ca va disparea de la suprafata conducerii si, odata cu el, si produsul de varf, taxa de prima inmatriculare.
    cat despre protejarea mediului, invocata de guvern, dar cusuta cu atat de multa ata alba, incat pare o rochie de mireasa, o scurta vizita la mica publicitate auto (interna si externa) si veti putea observa ca o masina adusa de afara ( cu taxa platita cu tot) comparativ cu una similara vanduta in tara la aceiasi bani cu prima, e mai noua cu 3-4 ani de obicei. asta e, poate, un efect al taxei, insa e de luat in calcul. practic, ajungem la indeplinirea dorintei guvernantilor: cu 7-8.000 de euro iti iei fie un logan, fie un mondeo din 2000 si asta doar pentru ca ti-e lene sa iti aduci de afara unul din 2002 - 2003.
  • 0 (0 voturi)    
    3000 eu????ati prostit sau mintiti intentionat (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 8:40)

    dani [anonim]

    fratilor o masina 1,6 eu4 benzina de 6 ani costa cam 400 eu sa o inmatriculezi(am prieten cu un focus din 2002 si atat a dat) 3000 eu unde dreaq ati vazut voi???3000 eu poate non euro!! dar exista masina veche de 6 ani non euro?????
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 9:20)

      bobo [anonim] i-a raspuns lui dani

      Fa calculul si la un euro3, nu o sa iti mai dea chiar 400, dar nici 3000 pentru 1.6 intr-adevar.

      Imi place ca stam ca pokemonii si plangem pe forumurile de profil in loc sa iesim dracu in strada...
    • 0 (0 voturi)    
      euro 4 de 6 ani? (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 10:59)

      suca [anonim] i-a raspuns lui dani

      unde ai vazut dani masina cu euro 4, si cu vechime de 6 ani???
  • 0 (0 voturi)    
    IDIOTI (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 8:48)

    alex2319 [utilizator]

    Scopul e sa protejam mediul.. si ei incurajeaza cumpararea rablelor .. care emit cele mai multe noxe.. mi se pare aberant.. plm
  • 0 (0 voturi)    
    TAXA AUTO (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 8:49)

    donator de flegme pt TAXICEANU [anonim]

    Este inimaginabil ce fac astia cu noi.Nu am destula saliva.I-mi pare rau ca i -mi lipsesc , cuvintele.
  • 0 (0 voturi)    
    masini secpond hand (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 8:56)

    carcotasul [anonim]

    Deci o noua smecherie!!! Guvernul la inceput spunea ca trebuie sa protejam tara de masinile vechi pentru a nu deveni lada de gunoi a Europei. Acum ce face? Scada taxa de inmatriculare dupa vechimea autoturismului....deci cei care au putini bani in buzunar va cumpara o masina veche de 6 ani, 10 ani sau 20 de ani:))) Pai atunci cum ramane cu poluarea? De ce nu lasam posibilitatea unui roman sa-si cumpere o masina second hand euro 3 sau 4 sa zicem din Germania, cu vechime de 3 ani, care nu este poluanta si de ce nu ajuta romanii sa-si vanda toate daciile poluante care in viata lor nu au vazut un catalizator??? Guvernul doreste sa ajute populatia sau se gandeste de fapt la propriile interese? Am auzit multe comentarii ale cetatenilor europeni sositi pe meleagurile noastre referitoare la taxa auto si vreau sa va spun ca am ajuns de rasul Europei...eu in schimb am ajuns sa plang!
  • +1 (1 vot)    
    Va dau in judecata!! (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 9:12)

    B-69-GTV [anonim]

    pt. ca:
    1-Alfa mea nu este RABLA!!!
    2-nu ati acoperit nr. de inreg!!
    3-fotografia are copyleft. All right?!
  • -1 (1 vot)    
    Drept la replica (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 9:23)

    RETROMOBIL CLUB ROMANIA [anonim]

    Stimata redactie,

    Ilustrarea articolului "Guvernul aproba miercuri noua taxa auto: pana la 90 la suta reducere pentru rable" semnat
    de D.T. HotNews.ro si publicat
    Marţi, 8 ianuarie 2008, consideram ca este lipsita de profesionalism si o jignire adusa la adresa comunitatii colectionarilor de vehicule istorice din Romania care nu sunt niste rable. RETROMOBIL CLUB ROMANIA www.retromobil.ro este un organism UNESCO, membru al Federatiei Internationale a Vehiculelor Istorice www.fiva.org si desfasoara o activitatea cultural sportiva care are ca scop conservarea patrimoniului tehnic. In fotografia prezentata de Dvs apar masinile membrilor, membri, sigla clubului, bannerul unui dintre sponsori cat si placheta Raliului International CARPATI RETRO. Prezentarea acestei fotografii intr-un alt context decat cel real, o competitie sportiva, consideram ca aduce grave prejudicii de imagine RETROMOBIL CLUB ROMANIA. In aceasta situatie ne vedem nevoiti sa va solicitam eliminarea de urgenta a fotografiei respective si publicarea acestui mesaj ca drept la replica. Multumim.
  • -1 (1 vot)    
    Actualitatea in imagini (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 10:20)

    NU SUNTETI JURNALISTI ! [anonim]

    Se poate scoate si poza de pe prima pagina, de la Actualitatea in Imagini, macar in ceasul al 12-le ati putea sa va cereti scuze pentru lipsa de profesionalism.
  • -1 (1 vot)    
    ce vrajeala (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 10:31)

    johnny [anonim]

    Eram sigur ca asa fac...mulge tariceanu in continuare ca doar nu ar face o lege pentru oameni...sa ii scada lui afacerile?
    Asa ca a scos bagheta magica si incearca sa mai faca o vrajeala...dar nu tine ca stim cu toti si vede si un copil din clasa I vrajeala asta!
    Ce spun am reduso!....dar cat au reduso?
    Ce sa mai vorbim nesimtire pe fata....sincer ma scarbeste atitudinea si felul in care explica ei existenta acestei taxe!
    In primul rand e ilegala.....cat ar reduceo ei tot ilegala ramane....daca vor sa faca o taxa pentru masinile aduse din import ...sa faca domnule,cum e si in alte state ....sa fie de cateva sute de euro si sa nu difere in functie de vechime sau norma de poluare!Si uite asa nu s-ar mai creea confuzii si nici nu ar mai fii discriminatorie!
    Oricum imi e sila de guvernul asta si cu toate ca nu prea le am eu cu politica si nu prea am fost la vot...ma ambitioneaza ca pe viitor sa merg la ca sa nu mai avem asemenea oameni in guvern ...in parlament...si in senat!
    Am si eu o intrebare pentru ei......nu le e rusine sa se uite in oglinda dimineata ....cand stiu ca fac rau la o tara intreaga?.....din partea me RUSINE SA VA FIE!
  • +1 (1 vot)    
    taxa auto (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 10:31)

    JE [anonim]

    bai fratilor din articol inteleg ca taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de vechimea masinii si capacitatea cilindrica .Eu stiu ca se calculeaza in functie de norma de poluare pt ca sunt masini din 2001-2002 care-s euro 4.si stiam ca la o masina de 1600 cc cu euro 3 se ia cam 1200 de euro taxa . Sunt derutat complet de calculul afisat in articol.3000 de euro dai la o masina euro 2.
  • 0 (0 voturi)    
    Bai hahalerelor care sunteti hahalere (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 10:37)

    10000 de $ [anonim]

    Cand vad cata incrancenare este pe unii, zau dc nu iti vine sa dai foc la jumatate de tara in care sa bagi toti retardatii care nu inteleg termenul discriminare si hotie. Da eu vreau sa imi aduc o masina de 18 ani care functioneaza si arata mai bine ca un kkt de citroen sau dacie sau alta trotineta de 8000 euro la showroom. Dar prostii satului care nu stiu despre ce vb le place sa manance k - k - t pt ca asa e romanu mancator de fel. O sa-si cumpere draq masini de 1000 de euro ca sa bage apoi inca 2-3 mii ca sa le repare, multa minte aveti mah, mi-e scarba de prostia romanilor ... pacat dar mai bine v-ar cruta D-zeu de o astfel de viata
  • -1 (1 vot)    
    evoluam, dragilor (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 10:38)

    ToX [anonim]

    Oameni buni, n-o sa se duca nimeni Germania sa-si aduca o rabla de 20 de ani, atata timp cat tara e plina de Loganuri. Eu unul a trebuit sa ma limitez la o masina de 11 mii de euro din care am platit taxa 1200, pentru ca este euro 4 si e din 2002. Daca nu as fi fost limitat de taxa de 1200, si as fi platit sa zic, 300 poate as fi fost tentat sa mai strang bani si sa-mi iau un seria 5 din 2004, care pana acum, la un motor de 2.5 era taxa 1800 de euro, probabil acum se va reduce la jumatate. Si nu cred ca vreo masina de provenienta straina din 2002 incoace, polueaza mai mult decat RATB-urile de pe linia 102.
  • 0 (0 voturi)    
    Variante (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 11:16)

    zzz zzz [anonim]

    Am o dacie veche, ce maninca lejer 2-3 litri de ulei la mia de km. Dar uleiul e ieftin. Insa va dati seama cat poluez cu ea. Nu merita sa ii mai schimb setul ca m-ar costa prea mult, si nu merita investit in acest harb. Cand pornesc de la stop, nu va recomand sa stati in spatele meu. Nici cu masca de gaze. As schimba-o, dar va spun ca logan nu vreau sa iau cu 10 mii de euro. Asa ca, o sa mai umblu cu ea, pana se va scoate taxa asta tampita, sa pot si eu sa imi aduc ceva decent la vreo 3-4 mii de euro, bani la care as gasi un euro2 sau chiar euro3, cu care va asigur ca as polua mai putin. Sunteti de acord cu mine?
    • 0 (0 voturi)    
      si apoi (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 19:38)

      bla bla bla [utilizator] i-a raspuns lui zzz zzz

      ce-ai sa faci cand se scoate taxa (daca o sa apucam ziua aia)? Iti iei masina care polueaza mai putin, dar pun pariu ca ai sa vinzi Dacia chiar si pt un PET de bere si altcineva va conduce harbul :)
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari !!! (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 12:59)

    Simona [anonim]

    Felicitarile mele domnilor parlamentari , din groapa de gunoi a Romaniei pe care vroiati sa o evitati, faceti acum o Romanie PLINA DE GUNOI, foarte incurajator domnule Vosganian, taxe mici - poluare MARE, taxe mari - poluare MICA, ce alegere "potrivita" ! banii nostrii de pe vechea taxa calculata cand ii primim inapoi ????
  • 0 (0 voturi)    
    Noua Groapa de GUNOI a UE in urmatori 2 ani .. :D (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 13:45)

    dan [anonim]

    hehe .. stati linistit ... macar s`o goli parcu auto al nemtilor, olandezilor, austriecilor... etc ..... de harburi .... ca este loc destul aici ... in Mandra Eterna si Fascinanta Romanie ... big deal .. :)
  • 0 (0 voturi)    
    parca era taxa pe poluare (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 13:48)

    tetelu [anonim]

    De ce nu se spune nimic despre norma de poluare?

    De ce trebuie sa platesc o taxa de 500 euro pentru o masina euro 5? Ar trebui sa fie 0 .
    In fosta taxa nici nu aveau optiune pentru euro 5, nu exista in norme decat maxim euro 4...

    Si de ce au redus taxa in functie de pretul masinii?
    Astfel devine o taxa pe valoarea masinii, fara nici o legatura cu poluarea...

    E doar un mod de mai aduce niste bani la buget. Probabil ca sa aiba bani de unde sa acopere gaurile datorate santajelor PSD..
  • 0 (0 voturi)    
    ??????????? (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 14:27)

    Eu [anonim]

    Stimabile ministru, chiar crezi ca suntem asa de prosti??? Adica la o masina care scoate fum de nici nu stii unde esti daca stai in spatele ei, reduci taxa cu 90 % si la una nou nouta care emite 20% fata de cele de peste 20 de ani, adica emite in 5 ani cat cealalta intr-unul singur, lasi taxa la fel?!!! Abia astept sa fie dat in judecata statul si sa ii oblige sa dea taxa inapoi. Atunci sa ii vad ce mai zic si cum mai mint. NERUSINATI
  • 0 (0 voturi)    
    Comisarul european de taxe a precizat... (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 15:41)

    popas [anonim]

    Comisarul european pe taxe a reiterat faptul ca "...Aceasta taxa NU poate fi una ecologica, atata timp cat principalul criteriu in stabilirea cuantumului acesteia il reprezinta varsta produsului; taxa ar trebui sa reflecte emisiile produse"

    Cu alte cuvinte, o masina polueaza la fel de mult, sau la fel de putin (in functie de norma de poluare - non-euro, euro 1, euro 2, euro 3, euro 4, euro 5), indiferent daca are 1 luna sau 20 ani...

    Sau mai pe intelesul ministrului vosganian:
    o masina cu vechimea de 5 ani si norma de poluare euro 4 polueaza mai putin decat o alta masina cu vechimea de 1 an, insa cu o norma de poluare de grad inferior (non-euro, euro 1, euro 2 sau euro 3)

    Abia astept sa ajunga Romania la CE, sa vad cum argumenteaza guvernul decizia de a pastra aceasta taxa a rusinii, a incompetentei, a relei-vointe...

    Haideti sa auzim si ce parere are CE...
  • 0 (0 voturi)    
    nesimtitii (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 16:41)

    goe [anonim]

    Trag de timp, e evident. Daca vreun avocat citeste, as vrea sa stiu daca nu se poate face si la noi un "class action", pentru returnarea taxei nenorocite, inainte sa mai asteptam nu stiu cati ani pana ne rezolva altii problema.
    Nimeni n-o sa-si aduca o masina mai proasta decat cea pe care o are deja. Daca se scoate taxa, rablele alea din 80 legate cu sarma nu vor mai valora NIMIC. Deocamdata, o asemenea masina se vinde cu 4-500 de euro, pentru ca saltul de pret la o masina mai buna e foarte mare, din cauza acestei taxe! Daca toti cei cu posibilitati mai reduse care astazi conduc dacii din 80 legate cu sarma si-ar lua masini euro 2, ar fi un mare progres dpdv al poluarii.
    Noi suntem demult o groapa de gunoi, mai rau de atit nu cred ca se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    Tot mare este!!! Tot interesul lor il urmaresc! (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 17:38)

    fffffff [anonim]

    Tot mare este taxa!!! Si tot noi vom da banii inapoi!! Avocatul poporului nu ne poate apara de Tariceanu si Vosganian???? :)))) noi radem...dar ei rad de noi....ca le cresc dividentele de la firme...si se mira ce prosti suntem...ca nu iesim in strada in jurul Guvernului sa nu ii mai lasam sa intre acolo si sa isi bata joc de noi...pe banii nostrii!!!
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 22:40)

      BYA [anonim] i-a raspuns lui fffffff

      te apreciez ptr propunere dar sa trecem la fapte sa fixam o zi pe forum in care sa ne intalnim toata lumea care e nemultumita [si te asigur ca sunt fff multi ]in fata guvernului
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 19:29)

    anonim [anonim]

    Incurajeaza achizitionarea masinilor mai vechi de pe pitele vestice; prin taxa aceasta se sanctioneaza "varfurile" tehnologiei auto in materie de reducere a noxelor - adica o masina produsa in 2007 este mai poluanta decat una veche de 6 ani ? de aceea trebuie platit mai mult ?
  • 0 (0 voturi)    
    jos guvernul (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 20:04)

    adi [anonim]

    Pentru acesti guvernanti s-ar merita sa se mai faca o revolutie si sa fie dati jos de la putere. Ar fi cazul sa iasa romanul in strada, in fatza guvernului si sa nu ii mai lase pe acesti nesimtiti care nu stau acolo pentru interesele lor personale sa mai ne conduca tara.
    Dar cum nu facem nimic, ne meritam soarta.
  • 0 (0 voturi)    
    proasta documentare (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 21:50)

    mh [anonim]

    Conform calculatorului oficial al Ministerului Finantelor, o masina de pana la sase ani, de 1600 cmc si norma de poluare euro 3, taxa speciala este in valoare de 1140 de euro. V-ati informat gresit, ati realizat un copy/paste perfect, caracteristic presei romanesti, dupa prostia aia din ziarul clujean. Dar, intr-adevar daca va puneti si cautati bine probabil ca veti gasi si masini din 2002 cu euro2. Desi m-as mira sa fie cineva vaca proasta sa isi ia de afara, la acelasi pret, o masina euro2 si nu euro3. Succese in informarea viitoare.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 22:25)

    Bya [anonim]

    n-mi vine sa cred ce tupeu au c----i din guvern ori cum asa ne trebuie suntem un popor de lasi sau de bulan--iii doar ne tragem din decebal si traian!
  • 0 (0 voturi)    
    nu abandonati lupta (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 22:54)

    resp [anonim]

    Nu ne putem astepta la nimic bun de la niste smecheri ordinari. Banditii tot banditi. Trebuie sa reclamam in continuare taxa la UE. Sa nu ii slabim pina nu se renunta total la taxa.
    Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
    6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
  • 0 (0 voturi)    
    Jos taxa auto! (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 23:00)

    ioan daniel [anonim]

    Taxa auto este ilegala: trebuie sa ne aparam drepturile altfel.
    - taxa nu este de prima inmatriculare, ea mai fiind deja platita odata pentru masinile second-hand;
    - este mult prea mare pentru nivelul de trai al romanilor;
    - economia tarii trebuie facuta functionala, nu impuse biruri pe te miri ce;
    - este aberant sa dublezi, triplezi valoarea unei masini printr-o suprataxa, care, de altfel nu se justifica;
    - poporul roman sa traiasca la el acasa, dar nu se poate in asa conditii, suprataxa auto fiind si ea o cauza;
    - de ce am mai intrat in UE daca nu ne bucuram de niste privilegii si anume de a avea o masina buna si mai ieftina sau un loc de munca in strainatate;
    - tranzitia a durat asa de mult si va mai dura, se pare, incat am pierdut vremea si viata in desisul istoriei de trecere din rau in mai rau; asa nu se mai poate!
    PROPUN SA PUNEM DE O GREVA. As vrea sa ne organizam mai multa lume, sa autorizam un mars, nu se mai poate asa, fratilor! In caz ca nu mi se alatura nimeni, voi cumpara o masina de dincolo, cu euro 2, voi circula catva, 3 luni, parca, dupa care o voi parca in fata Guvernului SI VOI DECLARA GREVA FOAMEI! Este revoltator cum isi bat joc politicienii de noi. Unde sa plecam? Cine ne mai apara, daca nu ne aparam noi drepturile? Pentru cine are ceva de spus impotriva suprataxei auto, il astept la jos_taxa_auto@yahoo.com E dreptul nostru sa ne impotrivim la legi care sunt in defavoarea noastra, ele fiind propice doar celor din clanul porcilor care s-au ingrasat si se ingrasa de pe urma tranzitiei la economia de piata si a tranzitiei la UE. Sa traim bine... ?! Nu traim mai bine cu vorbe populiste, ci in conditii de trai decent. Inca o data, JOS SUPRATAXA AUTO!
  • 0 (0 voturi)    
    da (Joi, 10 ianuarie 2008, 0:29)

    alexx [anonim]

    haideti fratilor sa iesim in strada! sa le aratam noi cine conduce tzara! nu ne putem lasa condusi, batjocoriti de curuptul de Tariceanu! asa nu se mai poate! haideti sa punem bazele unei noi revoluti! jos mafiotu, jos dictatoru!
  • 0 (0 voturi)    
    Libera circulatie a marfurilor (Joi, 10 ianuarie 2008, 11:33)

    Razvan [anonim]

    Libera circulatie a marfurilor.
    Pentru cei care vorbesc de rable am un singur sfat, sa ia un manual de drept comunitar si sa-l citeasca, rable sau nu, suntem in comuntatea europeana si trebuie sa respectam leagea.
  • 0 (0 voturi)    
    jegosi (Joi, 10 ianuarie 2008, 13:17)

    florin [anonim]

    imi vine sa sparg ceva de ciuda ca nu avem nici un cuvant de spus, noi oamenii de rand. hai sa iesim in strada, FRANCEZII se bat cu politia pe strazi pt drepturile lor noi inghitim in sec. nu se mai poate asa, este nevoie de o demonstratie majora si eventual cineva sa ii rupa picioarele lu tariceanu si restu sa ia exemplu, mama lor de jegosi isi bat joc de noi pe banii nostri.
  • 0 (0 voturi)    
    conruptii (Joi, 10 ianuarie 2008, 15:53)

    an [anonim]

    haideti sa iesim in strada sa faca cineva pe un site cu o data si o ora si sa iesim toti . nu se mai poate traii
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa in Danemarca (Joi, 10 ianuarie 2008, 22:05)

    ovidiu [anonim]

    In Danemarca un cretin a considerat la fel in urma cu ceva ani( s-a ajuns la taxe de pana la 180%)
    Au numit-o taxa ecologica pentru incurajarea "mersului pe bicicleta" si folosirea mijloacele de transport in comun.
    Un exemplu: Peugeot 307 ajungea in 2006 la 37.000 EUR in Danemarca.

    Culmea ii ca si-au dat seama ca au gresit, si acum nu mai pot sa renunte la ea pentru ca a devenit o problema sociala.

    Banii nu se pot returna inapoi datorita sumei imense incasate de la populatie iar actualii proprietari nu vor putea sa-si mai vinda masinile(sau sa le returneze in leasing).

    Deci nu avem voie sa cedam, scrieti cui trebuie , in engleza, hai sa ne mobilizam.

    Ce naiba, noi i-am pus acolo, noi ii dam jos!
  • 0 (0 voturi)    
    Iesit in strada (Joi, 10 ianuarie 2008, 22:06)

    Ovidiu [anonim]

    Sunt din Timisoara, daca pichetam guvernul vin si eu!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa auto (Vineri, 11 ianuarie 2008, 8:09)

    Adi [anonim]

    Parca taxa era pentru poluarea mediului. Se pare ca masinile peste 20 de ani polueaza mai putin ca cele noi. Ne facem de ras cu modul acesta de jecmanire a populatiei. Nu va este rusine, nu stiti de unde sa mai furati banii oamenilor. Ar trebui sa invatati ca pentru banii pe care ii dam pentru taxa minume noi muncim si voi ne jumuliti de bani si nu faceti nimic pentru ei, cel mult taiati o chitanta. Rusine sa va fie.
    • 0 (0 voturi)    
      comisia (Vineri, 11 ianuarie 2008, 14:49)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Noroc ca cei de la comisia europeana si mai ales comisarul pentru taxe nu sunt nascuti ieri si nici ajunsi la Bruxelles cu pluta, nu se vor lasa pacaliti
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere Taxa Auto (de mediu) (Vineri, 11 ianuarie 2008, 14:43)

    Danny [anonim]

    Salutare!
    Parerea mea este ca nici taxa existenta si nici cea care se doreste nu sunt corecte.
    Ea ar trebui sa fie calculata dupa norma de poluare si nr de kilometri efectuati.
    Daca o masina cu eur4 face 100.000 km/an polueaza mai mult ca si una cu eur2 care face 5-10.000 km/an. Corect? Dar din pacate nr de km nu se pot controla.
    Apropo de durata de viata, aceasta este relativa. Pot sa am masina eur2 si sa mai circul mult si bine cu ea sau sa iau una noua, platesc taxa mare si se intampla sa fac accident (nu doresc nimanui). Se mai returneaza banii? Sau efectiv nu mai circul cu ea (deci nu mai fac ITP).
    Daca chiar se doreste sa se schimbe parcul auto sa faca aceasta taxa sa fie platita la efectuare verificarii periodice obligatorie, adica o data la 2 ani, astfel vei plati doar pe durata aprox exacta (+-max 2 ani) de viata a masinii si in functie de gradul de poluare. Astfel vor disparea Daciile si alte masini f poluante iar taxa nu s-ar simti asa tare la bugetul celui care achizitioneaza o masina, indiferent ca e noua sau second hand. In acest fel nu mai poate fi vorba nici de discriminare iar banii ar putea fi folositi intr-adevar pt protectia mediului.
    Voi ce credeti?
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Vineri, 11 ianuarie 2008, 21:03)

      suca [anonim] i-a raspuns lui Danny

      sunt de acor danny! Taxa trebui platita de toti poluatorii, pe mai multe perioade... daca o platesti odata, inseamna o poavara fiscala mare, si are scop protectionist.
    • 0 (0 voturi)    
      Propunere gresita (Sâmbătă, 12 ianuarie 2008, 11:09)

      Nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Danny

      Ce parere ai insa de taxele pt mediu deja introduse in pretul benzinei? Cum se pupa ele cu propunerea ta? Ca sa te lamuresc unde gresesti:

      "Daca o masina cu eur4 face 100.000 km/an polueaza mai mult ca si una cu eur2 care face 5-10.000 km/an. Corect? Dar din pacate nr de km nu se pot controla."

      Daca o masina Euro4 face 100.000 km/an, consuma1.5 tone benzina. La fel si cea cu Euro2, care parcurge numai 10.000 de km, consuma 0,15 tone benzina.
      Din pacate pt rationamentul tau, in pretul benzinei este deja inclusa o taxa de mediu.Faci km multi=>consumi mai multa benzina=>platesti mai multa benzina deci si taxe pt poluare.

      Propunerea ta nu face decat sa impoziteze de doua ori acelasi lucru,iar asta e ilegal oriunde in Europa sau in lumea civilizata.
  • 0 (0 voturi)    
    inca o revolutie (Vineri, 11 ianuarie 2008, 15:30)

    anonimul [anonim]

    in strada . Sa tremure gacii pe ei de frica
  • 0 (0 voturi)    
    Nu taxa,ci impozit anual ridicat (Vineri, 11 ianuarie 2008, 23:35)

    Nu Conteaza [anonim]

    Asta e solutia pt protectia mediului si inoirea parcului auto:

    Taxa de inmatriculare functie de valoarea de iata a masinii, si impozit anual functie de nivelul de poluare. Ai masina noua,care polueaza putin-impozit anual mic. Ai rabla cu motor mare si poluant-4000 de euro impozit anual.
    Scurt! Si fiecare isi cumpara masina in functie de impozitul anual. Nu stiu cati vor zice ca renteaza sa cumperi o rabla de 1500 de euro,chiar daca taxa de inmatriculare e mica, dar sa plateasca valoarea masinii an de an, la impozitul anual.

    Si vor cumpara romanasii nostrii masini rezonabile si ca vechime,dar si ca poluare, si nu mai are nimeni de ce sa se planga!
  • 0 (0 voturi)    
    iesim in strada (Sâmbătă, 12 ianuarie 2008, 21:19)

    soferul [anonim]

    sunt de acord cu toata lumea sa iesim in strada sa ne aparam drepturile politiceni au bani nu ai intereseaza noua cine ne apara drepturile ....cineva trebuie sa infintieze un sindicat al celor care nu sunt de acord cu acesta taxa exagerata ,ROMANIA este o tara cu un nivel slab de trai inca se mai merge cu caruta ....este un atentat la bunul trai al romanulul de rand masina este o nevoie ei vor sa ne il faca un lux ??? nu suntem in U.E?
  • 0 (0 voturi)    
    avertisment pt javre (Duminică, 13 ianuarie 2008, 1:50)

    io [anonim]

    jucativa voi cu nervi nostri,eu cred ca ati uitat ca acest popor si-a omorat presedintele, nu ne mai credeti prosti ca asa a facut si ceausescu,taxa asta este doar in interes personal ,si nu are nici un suport,trebuia sa face-ti strazi ca sa nu mai avem probleme deci tot voi sunte-ti vinovati javrelor care conduce-ti tara,....care de fapt nu stiti sa conduce-ti o tara,
  • 0 (0 voturi)    
    TAXA AUTO (Duminică, 13 ianuarie 2008, 2:05)

    io [anonim]

    PAI HAIDE-TI FRATILOR SA VORBIM SI SA IESIM IN STRADA CA NU SE MAI POATE,ALTI SA FURE CU SACU SI ALTI SA NU POATA SA INSCRIE O MASINA,JOS TARICEANU SI TOATA CLACA DE BORFASI,,,.ASTEPT PROPUNERI DE ACTIUNE
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Duminică, 13 ianuarie 2008, 14:11)

    yo [anonim]

    in toate tarile se plateste taxa de prima inmatriculare...cum era in cipru pana acum ceva timp?cum este in belgia,suedia,spania...etc?
    corect este sa se faca un catalog cu valoarea fiscala a masinilor in functie de model si an...
    si sa stabileasca un procent fix...din valoarea fiscala..(gen spania)..e simplu...
    dar cine sa gandeasca...????reducere 41%,10%,15%...e perioada de solduri..
  • 0 (0 voturi)    
    Asa cum e descrisa, noua taxa e o mare tampenie. (Duminică, 13 ianuarie 2008, 18:57)

    GicaContra [anonim]

    Daca este mai mare pentru o masina euro 5 decat taxa pentru o masina euro 4 veche de 6 ani, aceasta taxa e oarecum aberanta.
    Si nu este o taxa de mediu. Tampenia aia cu nr. anilor de functionare nu tine in RO, unde baietii ruleaza rable cu piese SH (provenite din cimitire de masini) si cate 25 de ani.
    Este corect sa se puna o taxa de mediu pentru prima inmatriculare in Ro a oricarei masini, fie ea vece sau noua, dar banii sa fie directionati catre proiecte de mediu.
    Nu cred ca e bine sa fie redusa taxa pentru masinile euro 2 si 3, decat daca cumparatorul face intai dovada casarii unei masini mai poluante (noneuro, euro 1), masina detinuta de cel putin 1 an (pentru a preveni afacerile cu dacii vechi).
    Si nici nu sunt de acord cu o invazie de rable euro 1 si 2 pe strazile patriei si asa aglomerate de nebuni. Sau, daca vor sa aduca rable, sa li se mareasca impozitul anual in functie de vechimea masinii si de gradul de poluare. Evident, masinile istorice cu acte speciale (de colectie) trebuiesc excluse. Altfel, toti pustii idioti o sa-si aduca masini vechi, puternice, ieftine si foarte poluante, ca sa faca "liniute" cu ele, omarand oameni nevinovati.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa de SPAGARI (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 11:19)

    cristian [anonim]

    Taxa este tampita si in forma asta. V-ati cuparat recent masina noua???? Ati vazut cat castiga la garantie???? ...Masina costa putin dar costurile de intretinere sunt imense.
    V-ati intrebat cumva cate relatii din fosta nomencaltura,,,,actuala (plozi, bastarzi, etc) lucreaza in aceste firme pe salarii URIASE? Va spun eu NU ESTI ANGAJAT NICI MACAR CA UCENIC DACA NU ESTI RECOMANDAT...DE FOSTI OCHI ALBASTRII SAU ACTUALI...(Nu este paranoia securista ci fapte....cine vrea dovezi le pot arata)
    A fost o politica clara din partea furnizorilor de masini pe vremea Vacaroiu ca sa se poata misca in piata sa-si faca relatii
    Presa ar trebui sa se sesizeze...sau poate ca nu ....ca am vazut de unde si-a luat masina domnu Cristian Tudor Popescu...inginerul jurnalist...foarte avntajos.
    Deci ca sa va explic in final...taxa este .....perfecta si in forma actuala pentru dealeri de masini noi.
    Pentru ei a fost facuta deoarece Domn Prim Ministru are un brand de sustinut....la fel ca si fratele mai mare a lui Basescu (ca si el este in circuitul vesel al masinilor noi)
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere... (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 16:26)

    Shhhh [anonim]

    Daca tot se vrea a fi "taxa de mediu" eu sunt perntru adoptarea unei masuri similare cu cea din Germania si anume: in functie de cantitatea de emisii poluante (verificata din 2 in 2 ani) orice masina inmatriculata plateste impozit de mediu.
    Eu am avut o masina de 1900 cmc din 1992. Pentru aceasta, taxa era de aproximativ 200 EUR anual. Pentru masinile noi si nepoluante, aceasta taxa era infima.
    Deci, domnilor guvernatori, daca doriti o taxa de mediu aplicati-o asa. Sa vedem cine mai doreste sa aiba o Dacie din '80 care polueaza cat 10 masini germane din 90.
    Ca sa nu mai vorbim ca acelasi tip de taxa ar trebui aplicata si autovehicolelor cu tonaj mare care polueaza mult mai mult (si care din cate stiu sunt scutite de taxa de prima inmatriculare).
    Vreti Romanie curata? Faceti asa! Vreti bani sau promovarea intereselor proprii? Continuati cu taxa voastra stupida...
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Joi, 17 ianuarie 2008, 1:15)

    netlux [anonim]

    Dar fara taxa nu se poate? e o "vrajeala" justificarea cu mediul...ce s-a platit din bugetul statului pentru mediu pana acum? firmele trebuie sa plateasca pentru aplicarea de norme europene de natura ecologica la tehnologia lor,noi platim gunoiul menajer...adica o sa vedem niste angajati ai statului plantand pomi,flori,spaland cu detergent strazile patriei noastre,aducand oxigen cu cisterna? aiurea...bani stransi pentru a nu fi consumati in circuitul economic pe bunuri si asa mai " aranjam" inflatia...
  • 0 (0 voturi)    
    cred ca nu inteleg (Marţi, 22 ianuarie 2008, 19:45)

    flavi [anonim]

    mai fratilor...cred ca nu inteleg de ce sunteti asa entuziazmati...in primul rand , e cea mai tampita teorie de calcul , in al doilea rand vom fi invadati de masini vechi pentru ca acum isi permite omul sa aduca o masina veche de 15 ani de afara. nu stiu cati dintre voi se ocupa cu comertul de masini, dar pana acum se duceau masini cat de cat mai noi pentru ca se puteau inscrie, nu pentru ca asa si-ar fi dorit badea gheorghe, lui i-ar fi fost bun si un golf 2....dar acuma...:)) foarte frumos...vrem sa stopam poluarea, sa eliminam rablele, dar dam mana libera, sa intre in tara cate vor :)) faina treaba si toata lumea e fericita si felicita noua taxa si pe ministru care a inventat-o :)) schimbarea regilor, bucuria prostilor, sau scuze, daca am inteles eu gresit , inseamna ca eu sunt tampit si nu mai stiu sa citesc, dezi e o logica matematica...scade taxa = masini ieftine = masini vechi.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa ne organizam (Marţi, 22 ianuarie 2008, 20:32)

    somnix [anonim]

    OK, sunt de acord cu ce a spus majoritatea si intradevar daca NU facem nimic si stam cu mainile in san atunci meritam ce ne fac guvernantii. CIneva sa faca un forum sa ne dea o adresa si sa stabilim o data la care sa ne strangem in Bucuresti in fata guvernului. SUnt convins ca vom fi cateva mii cel putin. Jos taxa ilegala Muieeee tariceanu!
  • 0 (0 voturi)    
    lamuriti-ma va rog (Joi, 24 ianuarie 2008, 0:33)

    sammy [anonim]

    am nevoie de niste rasp va rog( cine zice k stie ) vreau sa imi cumpar un bmw din 95 sa zicem k e 2000 eu. kti bani imi trebuie (total) sa umblu linistit cu el prin romania inmatriculat???
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Joi, 24 ianuarie 2008, 11:30)

    gigi [anonim]

    Nu observati ca loveste tot in cei nevoiasi si apara afacerile altora?De ce o masina euro 3 de 5-7 ani are taxa mai mare decit cea noua?Au luat in calcul ca cele mai cautate masini second hand sunt cele intre 3-7 ani, asta e opinia mea.Au probleme mari dragii nostri guvernanti si nu au timp sa se gindeasca la cei multi.De fapt nu au nici un interes ,nu?
  • 0 (0 voturi)    
    cine? (Duminică, 27 ianuarie 2008, 19:25)

    simona [anonim]

    daca eu am platit anul trecut 1700 euro pt taxa, CINE imi va da diferenta de bani?
    mai am vreo sansa sa iau inapoi diferenta?daca stie careva raspunsul, il rog sa imi spuna a id symy_ely.....plsssssssssss........ms
  • 0 (0 voturi)    
    taxa inmatriculare (Vineri, 8 februarie 2008, 13:51)

    taxa auto [anonim]

    daca pana acum taxa era menita sa incurajeze cumpararea de masini noi se pare ca acum vom avea o taxa exact pe invers

    http://www.autodir.ro/blog/calculator-taxa-inmatriculare.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri