In acest inceput de an friguros, in care preturile cresc, in care nici macar capsunarii veniti in vacanta nu mai reusesc sa sustina nivelul leului si in care imaginea justitiei din Romania risca sa fie asociata cu cea a Noricai Nicolai, exista totusi si stiri care ne descretesc fruntile. Nu fiindca sunt bune ci fiindca sunt hilare. Meritul pentru aceste momente vesele ii revine ministrului economiei si finantelor Varujan Vosganian, scrie Mihai Damian pe blogul lui Doc.

Astfel intr-un interviu pe care dl. Vosganian l-a acordat lui Dan Tapalaga la sfarsitul lui anului trecut, dl. ministru ne vorbeste despre noua versiune a taxei de prima inmatriculare :

“Propunerea pe care am facut-o se refera la faptul ca o masina, cu cat ii scade valoarea de piata, la aceeasi cilindri, la aceeasi marca, ii scade si valoarea taxei. Deci mie mi se pare corect asa, nu stiu de ce Camera Deputatilor in 2006 a dat o alta formulare, dar mie mi se pare corect ca taxa sa fie in corelare cu valoarea masinii(…)”

Poate ca celor care au platit aceasta taxa nu le vine deloc sa rada cand citesc declaratia de mai sus, dar in serios nu cred ca poate s-o ia cineva. Dlui Vosganian i se pare corect un principiu care este exact contrar celui care sta la baza calcului taxei actuale ! Si de altfel n-a inteles de la inceput de ce Camera a votat blestemata de taxa sub aceasta forma. Doar ca i-a luat mai bine de un an - dintre care o buna perioada in fruntea finantelor - ca sa-si exprime in cuvinte neintelegerea. Ca sa-l ajutam un pic pe dl. ministru sa inteleaga ce si cum, ar trebui sa-i amintim o declaratie din martie 2007 a colegului si sefului sau de partid si de guvern.

“Daca nu le convine titulatura, o sa-i spunem taxa pentru o Romanie curata sau pentru pastrarea slujbelor’, a spus Tariceanu, aratand ca taxa nu este doar o masura de protectie a mediului, ci si de mentinere a zeci de mii de locuri de munca din industria auto.”

Ramane sa speram ca, plecand de la textul de mai sus si de la faptul binecunoscut ca industria auto produce masini noi, dl. Vosganian va intelege cum stau lucrurile. Daca nu, il poate intreba pe dl. Tariceanu cum vine cu “corelarea pe dos” care face taxa actuala mai mare pentru masinile vechi.

Daca cu taxa n-a prea inteles cum s-au intamplat lucrurile, in schimb legea pensiilor a facut-o dl. Vosganian cu mana lui. Sau ma rog, cel putin a semnat-o cu mana lui. Poanta este ca dl. ministru are mai nou mari rezerve. Nu financiare, ci dimpotriva, in legatura cu finantarea cresterii pensiilor din 2009 ! Aflam acest lucru din stenograma convorbirii de la Cotroceni cu presedintele si sindicatele, publicata azi de Evenimentul Zilei. Iata fragmentul :

“Luati toate declaratiile mele publice din timpul amicalei noastre dispute si veti vedea ca eu despre anul 2009 nu am spus o vorba. Decat in CSAT intre noi doi. Domnule presedinte, nu am angajat guvernul mai mult decat pot duce. […] Corect este ca noi sa incercam sa aplicam legea asa cum este si, daca vedem ca nu putem, venim la parlament si spunem: „Parlament draga…” (Varujan Vosganian, in dialog cu presedintele Basescu si reprezentantii sindicatelor)

Carevasazica in mod intelept dl. Vosganian nu a angajat raspunderea guvernului prin declaratii nesabuite despre 2009. In schimb a promovat legea care angajeaza guvernul nu numai pentru 2009 ci in mod definitiv ! Ei, si daca chiar nu se poate, se ocupa “dragul de Parlament” sa modifice legea in sensul micsorarii pensiilor. Ca are dragutul de el suficienta popularitate incat s-o mai faca si pe asta. Sau daca nu, are o solutie si consiliera ministrului dna Daraban : taiem o daraba de la buget si o dam la pensii.

N-ati gustat glumele ministrului ? Pacat, suntem in anul electoral 2008 si trebuie sa radem cu dl. Vosganian si trupa lui de circ pana mai putem. Maine va fi oricum mai rau dupa cum spun Murphy si diversi analisti financiari mai seriosi. Iar cand ne-o fi mai rau vom putea sa ne inspiram din cunoscutul dicton autohton pe care dl. ministru il aplica deja : “Bani nu exista, (Varu)jan rezista”.

Comenteaza subiectul pe blogul lui Doc.