Un studiu arata ca exista trei tipuri care reprezinta comportamentul consumatorului: nomadul, jucatorul si negustorul, iar mai mult de jumatate din cei chestionati (52%) doresc oferte personalizate in magazin, pe baza datelor personale din contul lor de fidelitate la magazin, in timp ce 82% vor sa aiba posibilitatea de a returna o achizitie online, potrivit news.ro.

Oracle a anuntat constatarile din acest an ale unui studiu global care a cuprins evaluarea a 15.607 de consumatori din patru regiuni principale: EMEA (Franta, Germania, Italia, India, Spania, Suedia, Regatul Unit), NA (Canada, SUA), LAD (Brazilia, Chile, Columbia, Mexic) si JAPAC (Australia, China) pentru a identifica preferintele si atitudinile lor cu privire la comertul cu amanuntul. ￯Pe fundalul unui peisaj al comertului remodelat in mod radical de inovatiile digitale, din raport reies trei macro tendinte la nivel global in ceea ce priveste comportamentul consumatorilor: un consumator total omnichannel, care profita de un mix de puncte de angajament digitale si fizice; un cumparator experimentat, care cauta experiente comerciale noi, inovatoare si bazate pe tehnologie si un vanator care tine seama de pret, mereu in cautarea celui mai bun raport calitate-pret", arata raportul, intitulat "Comertul cu amanuntul in 4 dimensiuni: Sa intelegem comportamentul consumatorului intr-o era a relativitatii".

"Pentru a echilibra aceste tendinte comportamentale si a reusi sa ajunga la acesti consumatori, marcile trebuie sa genereze inovatii pe trei fronturi", a spus Ray Carlin, vicepresedinte senior si director general al Oracle Retail. Nomadul este un cumparator agil, care nu este loial unei marci sau unui canal si care va analiza mai multe optiuni de a studia si de a localiza produsele inainte de a cumpara.

Din studiu a reiesit ca 42% dintre consumatorii din aceasta categorie cumpara acum atat online, cat si din magazin in fiecare saptamana, iar 73% vor sa returneze cumparaturile online la un magazin cu amanuntul. In acelasi timp, 55% vor sa verifice stocul produselor pe mobil in timp ce se afla in magazin. Jucatorul foloseste tehnologia pentru a-si conduce si a-si directiona experienta de cumparare si cauta marci care reinventeaza calatoria cumparatorului.

Un procent de 44% dintre familii au mentionat ca vanzatorii virtuali sunt importanti, 35% sunt favorabili ideii de livrare aproape in timp real prin drone sau masini fara sofer. De asemenea, 43% adora ideea de a putea sa tipareasca tridimensional articole de moda personalizate. Pentru genul negustor, comportamentul de cumparare este dirijat de fiorul castigului si de reduceri. 84% spun ca preturile competitive si promotiile in primul rand sunt aspectele cele mai importante ale experientei lor de cumparare.