Material sustinut de Agrobiotechrom

Fundatia Bill si Melinda Gates se sperie de OMG?

Vineri, 13 octombrie 2017, 11:10 Economie | Consumator

Cercetatorii de la Universitatea din Arizona au modificat genetic un hibrid de porumb, astfel incat planta insasi suprima aflatoxina sub niveluri detectabile, chiar si atunci cand este infectata cu ciuperca Aspergillus, care produce in mod normal aflatoxine. Ei au raportat rezultatele studiului lor in revista Science Advances la inceputul acestui an.

Monica Schmidt, botanist genetician in cadrul Universitatii din Arizona, a condus o echipa care a folosit ARN de interferenta pentru a produce inhibarea unor gene adaugate, induse de gazda. Procesul a implicat inglobarea unei molecule din ciuperca Aspergillus intr-o planta de porumb. Cand planta si ciuperca schimba biti mici de informatii genetice in timpul infectiei, mecanismul care produce aflatoxina este inhibat.

Fundatia Bill si Melinda Gates, care a sustinut in trecut mai multe proiecte de cercetare pentru dezvoltarea unor plante modificate genetic cu toleranta superioara la seceta, a oferit fondurile initiale pentru cercetare, dar a refuzat propunerea de finantare a fazei a II-a, chiar daca asa-numita tehnica de cal troian a fost 100% eficienta, nu a afectat planta de porumb in nici un alt mod si a facut imposibil ca ciuperca sa dezvolte rezistenta.

Doi recenzenti au intrebat daca fundatia a vrut sau nu sa se implice in cercetarea asupra OMG-urilor. In replica, reprezentanti ai Fundatiei au declarat ca nu este ceva neobisnuit ca la un proiect sa fie finantata doar prima faza. In ceea ce priveste acest proiect, Fundatia a decis sa exploreze alte modalitati de a elimina aflatoxina din porumb, au spus acestia.

La randul sau, Schmidt a declarat ca ar putea intelege neincrederea publicului fata de companiile care au folosit OMG-uri pentru a-si spori profiturile, dar declara ca doreste ca aceasta neincredere sa nu se extinda la cercetarea cu privire la OMG-uri care vizeaza reducerea bolilor si a foametei.

Schmidt spera sa poarte discutii si cu alte grupuri publice si private si cu societatile producatoare de seminte in aceasta iarna despre continuarea cercetarilor efectuate de Universitatea din Arizona. "Este esential ca acest proiect sa nu fie abandonat. S-ar putea salva vieti si ar spori posibilitatea de a asigura hrana oamenilor", spune ea.

In Africa, un porumb fara aflatoxina ar salva vieti. Clima tropicala este ideala pentru dezvoltarea mucegaiului si a infectiilor cu aflatoxine la porumb. Multi africani se hranesc cu porumbul pe care il produc. Continutul de aflatoxina este responsabil de subdezvoltarea copiilor, de cresterea incidentei cancerului hepatic si, pe fondul scaderii imunitatii, la cresterea susceptibilitatii la boli cum ar fi HIV si malaria.

Articolul original este disponibil pe www.wallacesfarmer.com

Citeste mai multe despre

[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

vezi sa nu manance Bill si familia lui OMGuri (Vineri, 13 octombrie 2017, 23:22)

hopsinoi [utilizator]

mancati voi si familiile voastre, voi astea care faceti reclama la OMGuri! vorbim peste 10 ani.
      Stai linistit, ca OMG se mananca de 20 de ani (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 10:26)

tarsic [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

si n-a patit nimeni nimic pana acum.
        Vrei sa zici (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 12:45)

ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui tarsic

de 7000 de ani.
        S-au mai modificat tehnicile de modificare/selecție, dar esența e aceeași.
          Gresesti (sau minti) (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 13:25)

OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

Modificarea genetica inseamna adaugarea unei gene intr-o specie in care gena nu ar fi aparut in mod natural.

Deci, modificarea genetica este o actiune de a forta aparitia unor specii, de exemplu un porumb care produce otrava.

Exista diverse biotehnologii, printre care "marker-assisted selection" - adica selectia de care vorbesti tu si mai apoi, separat, este modificarea genetica, sunt doua lucruri diferite.

Nu stiu daca incurci borcanele intentionat sau nu, dar oricum, gresesti.
          • +1 (1 vot)
            Esti in eroare (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 16:40)

pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

OMG-urile sunt de mai multe tipuri

-organisme cisgenice, care contin gene de la organisme inrudite
            -organisme intragenice, cere contin fragmente din mai multe gene apartinand organismelor inrudite
            -organisme subgenice, carora le-a fost eliminta una sau mai multe gene
            -organisme transgenice, care contin gene de la organusme neinrudite

Tu te referi doar la ultima, insa si celelalte sunt tot OMG-uri, iar unele tehnici sunt folosite inca de la aparitia agriculturii.

Porumbul nu produce otrava, ci capata trasaturi biologice care-l fac rezistent la seceta, la insectele daunatoare sau la actiunea ierbicidelor. OMG-urile necesita o cantitate mai mica de pesticide.

In Ro (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 13:38)

Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

Se planteaza pe arii extinse OMG , fermierii cazand prada santajului Agentiilor care gestioneaza platile cu ajutoare de la UE. Unii recunosc ca pt ei si familia lor planteaza separat seminte traditionale
          • +1 (1 vot)
            Nu e nici un santaj (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 16:27)

pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

Fermierii planteaza OMG din cauza avantajelor.
        N-a patit nimeni nimic (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 13:34)

Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui tarsic

Pentru ca nu exista nici un studiu stiintific si nici nu vom vedea vreodata unul. Totusi, unii nutritionisti sustin ca gustul, mirosul si culoarea intensa din fructele si legumele traditionale ne protejeaza de boli prin intarirea sistemului imunitar.
          Nu sunt studii ? (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 16:27)

pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

Sunt peste 3000 de studii care certifica siguranta OMG. Consumul OMG este sigur atat pentru animale cat si pentru oameni. Peste 280 de institutii de la nivel national si international, incluzand academii de stiinta, asociatii profesionale ale oamenilor de stiinta, Organizatia Mondiala a Sanatatii, Uniunea Europeana, Organizatia pentru Agricultura si Alimente din cadrul ONU, atesta siguranta OMG.
    Fundatia nu o considera o abordare buna (Sâmbătă, 14 octombrie 2017, 1:22)

OmulNou [utilizator]

“While the University of Arizona work was not selected for phase two, the Foundation is funding other approaches to aflatoxin control,” the statement said in part.

De ce ati postat asta acum? Articolul e din martie 2017.