Romanii sunt cei mai generosi bautori de bere din Europa, reiese dintr-un studiu recent realizat de compania independenta de marketing si consultanta "Added Value” si initiat de SABMiller, privind preferintele europenilor in materie de consum de bere si bauturi alcoolice.

Romanii sunt primii din Europa care ar "face cinste” cu o bere chiar daca stiu ca gestul nu le va fi intors cu aceeasi ocazie. 91% dintre romani sunt gata sa ofere o bere unui prieten fara sa astepte alta in schimb, in timp ce suedezii sunt cel mai putin dispusi sa faca acest gest.

În ceea ce priveste numarul maxim de persoane pentru care un european ar „face cinste” cu o bere, studiul arata ca romanii ocupa si aici primul loc, cu peste 10 persoane, urmati de belgieni, olandezi si spanioli.

Cand vine vorba de plata, cehii par sa fie cei mai „corecti” bautori de bere, ocupand primul loc al clasamentului in ceea ce priveste impartirea costului consumatiei: 97% dintre cehi platesc doar propria consumatie, in timp ce 82% dintre olandezi si 77% dintre belgieni impart „frateste” (50:50) costurile.

Francezii au obiceiul de a plati chelnerului dupa fiecare „rand” de beri comandate, in timp ce romanii (84%), germanii (81%) si cehii (90%) prefera mai degraba sa achite la sfarsit. Europenii sunt cu adevarat iubitori de bere. Danezii si suedezii sunt cei care prefera berea cu orice ocazie.

Dintre europeni, danezii sunt cei care prefera cel mai mult sa bea berea acasa cu familia, in timp ce suedezii conduc topul in ceea ce priveste consumul de bere la prima intalnire, la intalnirile de afaceri si atunci cand iau cina la restaurant. În ceea ce priveste ocaziile de consum, majoritatea romanilor (94%) prefera sa bea berea acasa, la mesele cu familia, 61% la cinele de la restaurant, 54% dintre acestia beau bere la nunta, in timp ce numai 23% consuma bere la intalnirile de afaceri.

Studiul facut de compania „Added Value” la initiativa SABMiller a fost realizat prin intervievarea online a peste 7.500 de persoane din 15 tari europene, din fiecare tara raspunzand peste 500 de persoane in legatura cu preferintele lor de consum pentru bauturile alcoolice.