Reclamatiile individuale referitoare la calitatea produselor de provenienta comunitara pot fi depuse in Romania, si nu doar in tara de origine a produsului, la Centrul European al Consumatorilor deschis marti in Bucuresti. Termenul de solutionare a reclamatiilor se incadreaza intre cateva zile si zece saptamani.

Reclamatiile consumatorilor in domeniul achizitiilor transfrontaliere vor fi solutionate prin Centrul European al Consumatorilor, Romania, inaugurat marti, la Bucuresti, in prezenta comisarului european pentru Protectia Consumatorului, Meglena Kuneva. Centrul va asigura totodata consultanta si traducere pentru cetatenii europeni cu privire la drepturile pe care le au in calitate de consumatori.

“Luni am inaugurat un centru similar la Sofia, Romania si Bulgaria fiind ultimele din cele 29 de state (cele 27 de tari europene, alaturi de Norvegia si Islanda – n.r.) care alcatuiesc Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor”, a declarat comisarul european pentru Protectia Consumatorului, Meglena Kuneva.

La randul sau, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Dan Vlaicu, a subliniat importanta functionarii acestei institutii din perspectiva solutionarii reclamatiilor individuale venite din partea consumatorilor. “ANPC este printre putinele institutii din tarile europene care se ocupa de reclamatiile individuale. Acest centru reprezinta modelul european de organizatie nonguvernamentala care preia probleme individuale, lasand, in acest fel, posiblitatea ANPC de a se ocupa de controalele tematice pe domenii largi”, a spus Dan Vlaicu.

Potrivit acestuia, numarul reclamatiilor individuale venite anual din partea consumatorilor este de aproximativ 45.000, o parte a acestora reprezentand probleme privind achizitiile transfrontaliere, care vor fi solutionate, pe viitor, de Centrul European al Consumatorului.

“Daca cineva din Romania achizitioneaza o masina din Germania, spre exemplu, si constata o anumita problema legata de aceasta, se va adresa acestui centru. De asemenea, daca un cetatean din alt stat european are o problema privind produse sau servicii achizitionate din Romania, centrul de aici, impreuna cu centrul din tara respectiva, vor colabora pentru rezolvarea reclamatiei”, a explicat directorul Centrului European al Consumatorului, Razvan Resmerita.

In ceea ce priveste termenul de solutionare al unei astfel de reclamatii, Resmerita a precizat ca acesta poate dura “de la cateva zile pana la maximum zece saptamani”.

Potrivit directorului Centrului European al Consumatorului, institutia are un buget de 95.000 de euro pentru anul 2008, asigurat in proportie de 75% de catre Comisia Europeana, restul de 25 de procente provenind de la Guvern, prin ANPC. “Aceasta proportie se va mentine in primii doi ani, ulterior finantarea fiind de 50% din partea fiecaruia”, a mai spus Razvan Resmerita.

Centrul functioneaza in strada Nicolae Balcescu, numerele 32-34, etaj 4; telefon 021/3157149, fax 021/3110242, pagina web: www.eccromania.ro