Expatii considera Bucurestiul unul dintre orasele est europene in care este bine sa locuiesti

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Marţi, 4 martie 2008, 11:42 Economie | Consumator

Expatii europeni considera Bucurestiul un oras bun in care sa locuiesti, potrivit unui sondaj realizat de firma de consultanţă în resurse umane ECA International. Capitala Romaniei ocupa locul 14 intr-un top al tuturor oraselor europene, gratie progreselor facute in domeniul sigurantei, al locuintelor si sistemului sanitar.

Gratie acelorasi progrese, Bratislava este cel de-al doilea oras est european care s-a situat in topul rezidentilor straini, pe locul 20. Primul loc in preferintele acestora il ocupa, in Europa, Copenhaga, urmata de trei orase elvetiene - Geneva, Basel si Berna - si alte trei germane, Dusseldorf, Bonn si Munchen.

Expatii asiatici au pus si ei Copenhaga pe lista oraselor preferate, dar doar pe locul cinci. Ei considera Singapore cel mai bun loc din lume in care sa traiesti, pentru siguranta si nivel scazut al poluarii, pentru dezvoltarea infrastructurii si o rata a criminalitatii scazuta.

Singapore a fost preferat altor orase precum Hong Kong (locul 15) si Shanghai (locul 78). In preferintele asiaticilor se mai inscriu, in ordine, Sydney, Kobe 9japonia), Melbourne, Canberra, Vancouver, Yokohama, Wellington si Dublin.

In Orientul Mijlociu, capitala Bahreinului, Manama, este orasul pe care cei mai multi l-au trecut in preferintele lor, alaturi de Dubai si Muscat.

Pe ultimul loc la nivel mondial se situeaza Bagdadul, din cauza lipsei de siguranta si securitate a orasului.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4772 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    asta-i prea de tot! (Marţi, 4 martie 2008, 12:11)

    Geo [anonim]

    Intr-adevar, este bine sa locuiesti in Buc - are borduri noi-noute, gropi adanci, trafic exemplar, bulevarde largi, locuri de parcare cate vrei, primari harnici, etc.
    As mai evidentia lipsa totala a gunoaielor aruncate pe trotuar, curatenia exemplara de pe malurile Dambovitei...
    In plus, aerul este nepoluat, parcurile sunt multe si bine intretinute (mai ales parcul Bordei), are blocuri frumoase, nu exista caini comunitari, infractionalitatea este aproape inexistenta (cand joaca Dinamo cu Steaua fanii se imbratiseaza), taximetristii sunt calmi si politicosi.
    In privinta sigurantei publice, recomand cu caldura cartierele Ferentari si Rahova.
    Sa traiti bine!
    • +1 (1 vot)    
      INTOXICATIE / INTOXICARE (Marţi, 4 martie 2008, 13:09)

      Romanul [anonim] i-a raspuns lui Geo

      Locul 14 pe Europa, la nivelul tarilor Est-Europene (care or fi vreo 20)

      Suntem tari! Pe un loc fruntas!

      Ce banc bun!
      • 0 (0 voturi)    
        nu (Marţi, 4 martie 2008, 16:29)

        io [anonim] i-a raspuns lui Romanul

        nu, bre, 14 in total in Europa cica. Din est cica e primul, mai e Bratislava pe 20 ...
    • 0 (0 voturi)    
      in Elvetzia nu potzi sa faci dush dupa ora 10.... (Marţi, 4 martie 2008, 18:14)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Geo

      ca regulamentul blocului de locuintze nu permite pt ca itzi deranjez vecinii,
      ce minunat.............este..............sa ajungi repede acasa sa te speli ca sa nu deranjezi pe Greta cu zgmotul apei................ce frumos.......ce minunat........
    • +2 (2 voturi)    
      Romania avanseaza (Miercuri, 5 martie 2008, 11:22)

      ROMAN [anonim] i-a raspuns lui Geo

      Poate nu atat de repede si eficace cum ne dorim cu totii, insa handicapul era mare, am luat startul de departe, mult in urma vesticilor si chiar a unora din est. Asa ca orice veste bune trebuie primita cu satisfactie si optimism (nu exagerat, doar lucid). In ultimii 8 ani avem crestere PIB constanta, in medie 5,5%/an (pe 2007 am obtinut 6%) si am ajuns sa fim pe locul 44 in lume (in dolari PPP), la nivel de Cehia si Norvegia (PIB global, nu pe locuitor). In fiecare an castigam locuri in clasamente economice si de competitivitate, avem romani care devin cunoscuti in lumea intreaga si aduc premii de prestigiu, de ce sa ne auto-denigram inutil? Dimpotriva, in alte tari s-ar face o imensa propaganda pt. un asemenea rezultat (primul oras din Europa de est preferat de straini), auto-critica e foarte utila si necesara, insa cand e exagerata devine o nevroza, o patologie. Romanii pot fi mandri de ceea ce au realizat deja in mai putin de 20 de ani (membri UE si NATO), un amic arab imi spunea ca "nici in 50 de ani o tara de-a noastra nu putea face atata":)) (de ce credeti ca vin la noi?). Criticati nereusita, nu succesele, astea trebuie promovate peste tot in jurul nostru!
      • 0 (0 voturi)    
        bine spus (Miercuri, 5 martie 2008, 13:00)

        X-LESCU [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

        Felicitari pentru randurile scrise. Sunt intru-totul de acord cu tine.M-am saturat de romanii complexati care se autodenigreaza.Am mai scris si voi mai scrie nu suntem nici mai buni nici mai rai decat altii.
  • +1 (3 voturi)    
    afirmatii gratuite (Marţi, 4 martie 2008, 12:12)

    silviu [anonim]

    Cu riscul seismic atat de ridicat, fiind cea mai poluata capitala din Europa, cu traficul infernal, cu o piata imobiliara nematurizata, cu toate celelalte probleme majore cu care se confrunta Bucurestiul el reprezinta un "oras bun in care sa locuiesti".
  • -1 (3 voturi)    
    Expat (Marţi, 4 martie 2008, 12:18)

    dbcooper [anonim]

    Ce e aia expat?
    • +1 (3 voturi)    
      expat = expatriat (Marţi, 4 martie 2008, 12:33)

      Horatius [anonim] i-a raspuns lui dbcooper

      Expat (expatriat) este angajatul unei multinaționale trimis (detașat) să lucreze în altă țară decât cea de baștină. Multe multinaționale prezente în RO au angajați străini (a se citi non - români) la nivelul managementului superior.
    • 0 (2 voturi)    
      Expat (Marţi, 4 martie 2008, 12:36)

      Geosan [anonim] i-a raspuns lui dbcooper

      Ex-pat, adica fara pat, cu alte cuvinte, boschetar, aurolac.
      • +1 (1 vot)    
        supeeer (Marţi, 4 martie 2008, 19:59)

        andi [anonim] i-a raspuns lui Geosan

        mor de ris :)
    • +2 (4 voturi)    
      Expat nu exista in romana (Marţi, 4 martie 2008, 12:36)

      andu [anonim] i-a raspuns lui dbcooper

      este un cuvant care nu exista in limba romana si care in engleza reprezinta prescurtarea de la "expatriate" - o persoana care traieste in afara granitelor tarii.cuvantul asta a fost inventat astfel incat sa nu jignesti directorii din multinationale care traiesc in alte tari decat in cele de origine unde conduc filiale - nu poti sa-i chemi "emigranti"
  • 0 (6 voturi)    
    cum sar romanii sa isi denigreze orasul...... (Marţi, 4 martie 2008, 12:44)

    gigi [anonim]

    Mioritza este prezenta in tot......cum se plang romanasii ca aici e jale..........ca e urat......ce patetici pot fi.........go to Canada sa ai un sef pakistanez and enjoy Happy Holidays ca de Craciun nu mai poate fi vorba.................
    • +3 (3 voturi)    
      denigrarea orasului (Marţi, 4 martie 2008, 13:13)

      Darth Vader [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Noi nu ne denigram orasul, doar prezentam adevarul gol-golut, fie iti convine, fie nu.
      Personal, nu m-as duce pana in Canada, dar in loc sa locuiesc la Bucale, prefer Budapesta, Praga, Viena, etc. - adica orice alta capitala din UE (cu exceptia Sofiei)
    • 0 (0 voturi)    
      Ai vrea tu Canada (Marţi, 4 martie 2008, 18:34)

      Canadezul [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Nu mai vorbiti prostii despre Canada daca nu ati fost niciodata acolo. Nu vorbiti doar din ce va povestesc prietenii.
      In marea 'metropola' Bucuresti in cartierul superselect 'Primaverii' un apartament costa 3000euro/mp. Asta inseamna ca o casa de 200mp costa 600.000 euro , cam 1 milion de dolari canadieni. In Toronto cu banii astia iti cumperi o casa mai mare si cu mult mai mult confort.
      Cat despre civilizatie, curatenie si multe alte aspecte nici nu poate fi vorba de vreo comparatie.
      Ca sunt chinezi si pakistanezi. Romania va fi plina de ei in urmatorii 5 ani. Tot mai multi romani vor pleca in occident asa ca singura solutie va fi aducerea asiaticilor
      • -1 (1 vot)    
        asa, si?... (Marţi, 4 martie 2008, 19:33)

        Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Canadezul

        In Viena se vand apartamente de 50-100mp cu 600.000 EUR, iar austriecii, care se spune ca nu sunt tocmai largi la mana, nu comenteaza :P

        ~Nautilus
  • +1 (1 vot)    
    LOL (Marţi, 4 martie 2008, 12:45)

    fatman [anonim]

    Expatii de prin Botswana, Nigeria si Sudan, poate. Avand in vedere ca oricand pot sa serveasca un boschetar la capac sau natur, cu broccoli.

    PS: In cloaca aia de Bucuresti m-am imbolnavit de nervi si de inima.
  • +5 (5 voturi)    
    definitie expat (Marţi, 4 martie 2008, 12:53)

    SS [anonim]

    As adauga o definitie "localizata". EXPAT= Angajat al unei companii straine, remunerat cu un salariu mult peste media Bucurestiului, care locuieste intr-o zona centrala, linistita, cu verdeatza. Este normal ca in aceste conditii sa ti se para OK Bucurestiul, un oras unde preturile sunt mici (raportat la remuneratie), cu multe localuri cochete, cu multe femei frumoase, cu resurse culturale, de entertainment, infrastructura ok (daca locuiesti in centru), aproape de munte si de mare. Sigur ca e un oras OK.
    • +1 (1 vot)    
      exact (Marţi, 4 martie 2008, 13:09)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui SS

      definitie perfecta :)
    • -1 (1 vot)    
      si? (Marţi, 4 martie 2008, 16:32)

      io [anonim] i-a raspuns lui SS

      da, da sa stii ca asta e definitia expatului oriunde. Peste tot sunt platiti peste nivelul localnicilor si e una din cele mai bune "meserii" la nivel mondial, daca nu cea mai buna.
      • 0 (2 voturi)    
        Pai (Marţi, 4 martie 2008, 17:12)

        ApH [utilizator] i-a raspuns lui io

        Expatii sunt in general de la middle-manageri in sus, este si normal ca sunt platiti peste nivelul localnicilor. Dar de obicei, un expat si un roman in aceeasi firma, pe pozitii similare, au salarii apropiate. Cel putin asa se intampla unde lucrez eu...
        • 0 (0 voturi)    
          expat=consultant (Marţi, 4 martie 2008, 20:35)

          aquariusblend [anonim] i-a raspuns lui ApH

          Serios? Dupa mine expat=consultant. Nu neaparat manager, poate fi si IT, Finance, Medicina, Mergers&Acquistions etc. De exemplu tu iei cat ia un consultant ORACLE sau SAP adica intre 600-1000 euro pe zi??? Repet, ca sa nu crezi ca e vorba de o eroare: 600-1000 euro pe zi? Chiar sunt curios de raspuns! Faptul ca esti mid-manager in Romania iti poate da un pic de boost la self-esteem dar nu la buzunar....
          • 0 (0 voturi)    
            Hmmm (Marţi, 4 martie 2008, 22:41)

            Aph [anonim] i-a raspuns lui aquariusblend

            Pai dupa mine, consultantii nu intra in aceasi oala. Un consultant vine pentru un proiect anume, isi face treaba si pleaca. Cam cu asta ma ocup si eu. Poate dura o saptamana, o luna, hai un an, in timp ce un expat vine pe un anumit post, de obicei in urma unei promovari in cadrul multinationalei, sau pentru a aduce knowledge. Se muta cu familie si tot tacamul aici, iar in 2-3 ani sau chiar mai mult, pana cand este din nou promovat, isi ia catrafusele si pleaca in alta parte. Cel putin, asa vad eu problema...
            • 0 (0 voturi)    
              pentru Ahp (Miercuri, 5 martie 2008, 1:34)

              aquariusblend [anonim] i-a raspuns lui Aph

              Ar fi interesant sa faci un sondaj pe piata. In IT peste 90% sunt consultanti cum le spun eu. Probabil ca in mid-management 90% sunt expati cum le spui tu. Si sa stii ca si consultantii stau cu anii pe proiecte. Stiu cazuri de 6 ani ca si consultant IT pe aceeasi pozitie. Tot knwoledge si know-how aduc si ei. Acuma ca unii se lasa pacaliti si devin angajati permanenti capatand automat si titulatura de expati e altceva :) Si un consultant are in contract in afara de daily rate specificate accommodation, transportation, flight tickets. Nu toti dar cei vechi in meserie cauta toti asta. Cuvantul promovare e inexistant in consultanta, lumea lucreaza pentru bani si eventual si ceva experienta in domenii noi daca e posibil. Nu promovezi ci doar evoluezi. Cel putin in IT :)
          • 0 (0 voturi)    
            @aquariusblend (Miercuri, 5 martie 2008, 11:27)

            George [anonim] i-a raspuns lui aquariusblend

            "De exemplu tu iei cat ia un consultant ORACLE sau SAP adica intre 600-1000 euro pe zi???"
            Raspuns: da, 650. Pe zi. Roman de colea (nu din bucuresti ci de sus, de unde se pune harta-n cui).
            • 0 (0 voturi)    
              @george (Miercuri, 5 martie 2008, 14:10)

              aquariusblend [anonim] i-a raspuns lui George

              Si iei banii astia constant, in fiecare zi lucratoare a anului din ultimii 6 ani? In tara ?Sau abia acum ai intrat acum in meserie:)... Faptul ca esti PM e o mare dezamagire, azi esti si maine nu mai esti...pe cand IT-ist esti toata viata....there's no way back:)
  • +2 (2 voturi)    
    expat, imigrant, emigrant (Marţi, 4 martie 2008, 13:05)

    adrian [anonim]

    imigranti sunt strainii veniti Romania.
    emigranti sunt romanii plecati in tari straine.
    e simplu, e ca la export si import.
    iar expatii sunt tot imigiranti dar mai de lux, in sensul ca pleaca de bine ce le e la mai bine in timp ce ceilalti pleaca de rau ce le e si nu ajung mereu la mai bine. oricum, expat este un cuvant importat de curand, fara o traducere clara
  • +2 (2 voturi)    
    anti expat life (Marţi, 4 martie 2008, 13:11)

    anti expat life [anonim]

    Am avut de a face cu "expatriatii" astia! Ne considera ( pe buna dreptate): primitivi, pasnici, supersaraci, avem case urate,masini inutil de superscumpe, superficiali, dam banii inutil pe lucruri luxoase care musai trebuiesc vazute , taximetristi excroci, avem femei exhibitioniste si "proaste", mancam prost si nesanatos chiar daca avem bani...
    • +1 (1 vot)    
      si ce nu e adevarat (Marţi, 4 martie 2008, 13:55)

      alex [anonim] i-a raspuns lui anti expat life

      Si deci ce nu e adevarat in parerile lor despre noi?....
  • +1 (3 voturi)    
    Bucuresti (Marţi, 4 martie 2008, 13:45)

    laurro [anonim]

    Nu este raiul pe pamant aici in Bucuresti. Cu toata nebunia si aglomeratia specifica marilor aglomeratii urbane, acest oras are farmecul lui. Forta si puterea lui iti intra in vene, te stimuleaza si iti da acea dorinta de a fi primul in cea ce faci si cel mai bun. Modifica mentalitati si comportamente, te atrage si pana la urma cedezi atractiei si oriunde te-ai duce in lume, dupa un timp ii simti lipsa ! Este ca un drog. Plin de viata, atat ziua cat si noaptea, cu o multitudine de locuri unde te poti simti excelent, sau cu centre comerciale pt. toate gusturile, Bucurestiul este cel mai "vestic" oras din estul Europei.
    Pt. cei care vin din locuri mai linistite la inceput este un calvar, dar dupa un timp se adapteaza si intra in ritmul acestui oras.
    Cunosc multe cazuri de ardeleni linistiti care dupa un timp au devenit bucuresteni sadea !
    Stilul de viata , libertatea si lumea pestrita intalnita in Bucuresti este pe placul multor straini si este chiar o surpriza placuta pt. multi straini.
    • +1 (3 voturi)    
      Aham (Marţi, 4 martie 2008, 14:19)

      Ducu [utilizator] i-a raspuns lui laurro

      Fiind nascut in Bucuresti sunt obisnuit cu toate cele, fie bune fie rele, dar am multi prieteni din provincie care la inceput era complet bulversati. Starea asta dura cam cateva luni, dar dupa ce se obisnuiau imi ziceau ca nu mai suport sa se intoarca acasa pentru ca e prea multa plictiseala.

      Pot sa inteleg foarte bine cum acesti expatii prefera Bucurestiul, el fiind un oras relativ ieftin pentru ei si cu distractie si viata de noapte la nivel european.
  • -2 (2 voturi)    
    expatii astia au dreptate dom'le (Marţi, 4 martie 2008, 13:58)

    unu [anonim]

    da ce ne facem cu inpatii? sau blajanii? cum, nu stiti ce sunt blajanii? un fel de inpati, neaosi, care simt nevoia de a extinde limitele anoste si untrendy ale romanian language. cand voi fi mare si ma voi face jurnalist, voi scrie si eu articole care sa graviteze in jurul unor expatii si-i voi lasa pe cititori sa fabuleze despre ce ar putea insemna... chiar daca subiectul va trece neobservat. d-na blajan, noi cititorii inculti si anosti suntem interesati de subiecte mai putin profunde
    • +2 (2 voturi)    
      Praf (Marţi, 4 martie 2008, 14:15)

      Ducu [utilizator] i-a raspuns lui unu

      Esti cam pe langa subiect amice. Folosirea cuvantului expat este perfect valabila in acest caz pentru ca nu exista in limba romana un cuvant care descrie aceelasi lucru.

      Daca nu-ti place subiectul articolului esti liber sa nu-l citesti. Titlul era destul de clar, deci nu cred ca te-a pacalit cineva in a-l citi.
  • 0 (0 voturi)    
    De chestie (Marţi, 4 martie 2008, 14:17)

    X [anonim]

    Desi sunt de acord ca e viata in bucuresti e de rahat are si laurro dreptate. Eu unu cand am plecat mai mult de 2 sapt din tara imi era la un moment dat dor de bucuresti de agitatie de fete frumoase si de activitati sociale seara. By the way Vienna oras civilizat si frumos da sa nu incerca sa cauti la 11 seara in timpu saptamanii un bar mai aratos ca e totu inchis sau gol.
    Si ca fapt divers saptamana asta am avut belele cu o firma de casco, cu o banca (incompetenti rau) si cu niste samsari, un expat nu vede nimic din lucrurile astea, cum s-a scris mai sus, el iese de la munca seara tz are bani de un bar de fitze, traficu mai lejer, hotel sau o viluta/apartament prin cartieru' francez intre case de fotbalisti si herastrau si de ce s-ar plange?
    • 0 (0 voturi)    
      Vienna (Marţi, 4 martie 2008, 20:48)

      aquariusblend [anonim] i-a raspuns lui X

      In Vienna Incearca Bermuda Bar, langa Donau Kannal :) E agitatie zilnica acolo de fapt toata zona colcaie de expati....sau barul 1516 care e in centrul Viennei langa Palatul Belvedere al printului Eugeniu de Savoya. Cand ajungi in 1516 intreaba de Cristina e o chelnerita simpatica din Cluj acolo:) Ambele locuri mentionate sunt in Innerstadt..sau langa Prater e agitatie acolo pana dimineata tot timpul saptamanii...deci nu-i chiar asa pustie Vienna!
  • 0 (2 voturi)    
    mentalitatea de romani...ei vad numai gropile... (Marţi, 4 martie 2008, 15:51)

    gigi [anonim]

    totul e rau....totul e nasol.....ei "e" premiantzi si meritau ce este mai bun pe lumea asta.....nimic nu era ata de bun pt ei.......cum sa suporte romanii munca.....lor le trebuie totul de a gata...........direc la Viena trebuiau sa se nasca......acolo totul e perfect si ei ,romanii,meritau asta....au avut 10 la algebra si au muncit pt asta................meritau .....nu ?....au o viatza ce se consuma de pomana cand ei erau indreptatzitzi sa "consume" top noch.....ca ei merita.....si nu e de rangul lor sa amenajeze un oras.....le pute.....ei "e" intelctuali"......nu?......ei spun adevarul......nu trebuie sa ne rusinam cu adevarul.....nu ?.....dar sa spunem si cat e criminalitatea la Paris sau la Viena.....de 3 ori mai mare ca la Bucuresti......asta nu putem sa spunem.....ca e rusinica.......nu ?.......ce penibili sunt romanii astia mioritici......
    • -1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 4 martie 2008, 17:30)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Excelent! Uite si un exemplu care sa intareasca cele spuse de tine:
      http://www.britishexpat.com/expatforum/country/viewtopic.php?t=6982
    • 0 (0 voturi)    
      gigi, (Miercuri, 5 martie 2008, 12:34)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui gigi

      scrie,bre," top notch",sa intelega toti expatii...
      • 0 (0 voturi)    
        intotdeauna romanii pronuntza cu accent britanic.. (Miercuri, 5 martie 2008, 16:19)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui vasile

        sa fie ei corectzi....de parca un englez ar scrie vreodata in viatza lui Bucuresti in loc de Bucharest......dar noi spunem adevarul....
  • +2 (2 voturi)    
    Fite de dimbovita (Marţi, 4 martie 2008, 16:13)

    Hamburg [anonim]

    Mitici mofturosi si murdari, care arunca gunoiul din casa pe geam, apoi tot ei injura ca e murdar orasul.
    Niste obraznicaturi care in provincie isi fac de cap, incalcind toate regulile de circulatie. Si va mai mirati ca va blocati in trafic? Circulati ca nebunii.
    • -1 (1 vot)    
      fitze de complexat (Marţi, 4 martie 2008, 16:38)

      io [anonim] i-a raspuns lui Hamburg

      Bai, daca nu-ti place si stai in Hamburg ce te trezesti sa comentezi ? Ce am zis io ceva ca e plictiseala in Germania sau unde stai ? Ce-s cu aerele astea de superioritate complexata ?
      Daca n-ai ceva pozitiv de zis mai bine nu zi nimic. Ia uite, bre!
    • -1 (1 vot)    
      Ai dreptate (Marţi, 4 martie 2008, 17:29)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui Hamburg

      numai ca daca ma gandesc la problema care o ridici, cu regulile de circulatie... Vezi ca nu toate masinile cu numar de Bucuresti sunt conduse de mitici... Si asta nu era o problema acu' 10 ani, se circula absolut decent cum circula acum aprox. 30% dintre soferi... Stau si ma gandesc cine o fi adus asta Bucuresti, sa fie oare cei care vin din orase cu 3 treceri de pietoni si 2 intersectii?!?
  • 0 (0 voturi)    
    expat (Marţi, 4 martie 2008, 16:49)

    io [anonim]

    eu sunt expat... am stat in singapore si acuma sunt in atena am stat si in franta belgia si ungaria....

    singapore rules.... imi pare rau de bucuresti da nici cu salariu dublu sau diurna dubla nu as sta acolo ..... singapore este si va ramine pe locul 1 forever !!!! romania are mult de invatat de la ei ..... da n-are cine ... cine putea sa invete nu mai e in tara ....
    • -1 (1 vot)    
      cum le stii tu pe toate.... (Marţi, 4 martie 2008, 19:12)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui io

      singapore rules.....ce chestie.....ce rafinat esti....cum noi de aici avem de invatzat si nu putem ca suntem prosti....mda.....nu ne duce capul.....sigur..........dar ia povesteste despre dicatura din Singapore......asta de ce nu zici.......pe vremea lui Ceausescu traficul era perfect.....tu cam asta vrei sa ne zici.........smart guy.....
    • 0 (0 voturi)    
      expat (Miercuri, 5 martie 2008, 7:21)

      minup [anonim] i-a raspuns lui io

      Singapore e un oras curat si disciplinat. Am stat acolo in 2004 si seara muream de plictiseala cu toate barurile lor. Colegii mei din Singapore nu stiau cum sa emigreze in Australia,USA,Canada, Europa.
      Majoritatea tinerilor sunt intr-o depresie continua.Bucuresti-ul macar e vesel,se face haz de necaz.
      • 0 (0 voturi)    
        singapore (Miercuri, 5 martie 2008, 14:54)

        alt_io [anonim] i-a raspuns lui minup

        Da, am stat si eu in Singapore si da, e cel mai tare oras ! Plictiseala ? Cred ca nu stiti ce vorbiti. Mie mi-a placut super mult.
        Iar asta cu dictatura e super tare. Da, e o dictatura, dar de baieti destepti. Sunt bogati, au bani, da stiu sa atraga invetitori si tuturor le merge bine, nu numai lor. Deci care e problema ?
        Singurul aspect unde ar mai avea de lucrat probabil e protectia sociala ... dar poate de aia merge bine intr-un fel. Cat timp muncesti, totul e OK.
  • +1 (1 vot)    
    V-ati intepat (Marţi, 4 martie 2008, 17:46)

    Hamburg [anonim]

    Poate imi explica si mie cineva cum pot circula 2 mil de masini pe stradute de 5 m latime. Normal ca aum 10 ani se circula bine. Atunci nu avea masina tot romanul cu alocatii sociale.
    Trebuie darimat vreo 40% din Bucuresti, altfel poate sas va fie primar si Papa Pius, nu va face nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    cred ca e adevarat (Marţi, 4 martie 2008, 17:57)

    toto [anonim]

    am multi prieteni, cunoscuti expati in Bucuresti. Marea lor majoritate au o parere buna despre traiul aici, de aia cei mai multi isi prelungesc contractele sau cunosc chiar cativa care si-au deschis prorpiile afaceri dupa ce si-au terminat contractele cu multinationalele in care lucrau. Atunci cand locuiesti intr-o zona rezidentiala, ai posibilitati de recreere si distractie, oamenii sunt prietenosi, mai ales cu strainii, poti sa te duci in week end la mare sau la munte, traiul in Bucuresti este mai mult decat OK. Bineinteles ca sunt probleme, nu este totul roz, dar mass media exagereaza, de fapt orasul chiar se schimba in bine. Traficul este ingrozitor in orele de varf, dar in ce oras de peste 2 milioane locuitori nu e asa? Personal cred ca lumea e mult mai civilizata decat in anii 90, desi inca sunt multe uscaturi. Ideea e ca trebuie sa ne uitam cu obiectivitate si sa scapam de sindromul romanului care vede doar ce e negru la noi si alb la ei. Prea suntem obisnuiti sa gandim numai in negru si alb. Mai exista si gri inchis si gri deschis. Nu e cazul sa fim extremisti in aprecieri.
    • 0 (0 voturi)    
      despre sindromul romanului care vede numai negru (Marţi, 4 martie 2008, 18:41)

      canadezul [anonim] i-a raspuns lui toto

      Multi romani se simt jigniti atunci cand un roman care traieste in occident vorbeste nu tocmai frumos despre situatia din Romania.
      Am locuit 40 de ani in Romania si stilul de viata si felul de a fi a romanilor mi se parea ceva normal. Abia dupa ce am locuit cativa ani in Canada am putut sa fac diferenta intre ce inseamna o tara civilizata si una balcanica. Daca nu ai locuit macar un an intr-o tara civilizata nu ai cum sa realizezi lucrul asta. Foarte multi romani stabiliti in Canada spun ca pentru nimic in lume nu s-ar mai intoarce sa traiasca in Romania
      • -1 (1 vot)    
        oare ungurii din Canada vorbesc la fel despre . (Marţi, 4 martie 2008, 19:38)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui canadezul

        asa virulentzi or fi si ungurii canadezi despre Ungaria.....nu prea imi vine a crede.....romanii sunt mai speciali....mult mai speciali.....nu ?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu vreau sa ma intelegi gresit (Marţi, 4 martie 2008, 22:36)

          Canadezul [anonim] i-a raspuns lui gigi

          Nu am nici o idee preconceputa. Cand eram in Romania, felul de a fi a romanilor mi se parea normal. Mi se parea normal sa vad bodegi si oameni beti pe strada, eram obisnuit cu strazile stricate, cu mizeria. Pur si simplu nu eram constient ca ar putea fi altfel.
          Am multi prieteni romani plecati peste tot in lume, Franta, Austria, Arabia Saudita, Spania.
          Toti au aceeasi senzatie de discomfort cand viiteaza Romania. Te agaseaza nesimtirea multor soferi care te claxoneaza si te injura daca nu te dai din calea lor, te deranjeaza snobismul multor romani si multe alte lucruri, lumea agitata si stresata, mizeria de peste tot ....
          Eu am vizitat Bucurestiul acum 3 ani. Nu vreau sa spun ca nu s-a schimbat
          Asta este din pacate realiatea Romaniei dar romaniloe din tara li se pare ca cei care au emigrat sunt aroganti cand spun lucrurile astea. Nu vrea nimeni sa jigneasca pe nimeni dar pur si simplu asta e realitatea.
          Cat despre unguri e normal sa nu vorbeasca ca romanii pentru ca au si dece. Ungaria este mult mai civilizata si curata decat Romania. Am fost in 94 in Ungaria si am vazut cat de curata e. Ungaria e plina de autostrazi. Romania nu
          • 0 (0 voturi)    
            ce nu o sa intzelegi tu in canada ta... (Miercuri, 5 martie 2008, 0:22)

            gigi [anonim] i-a raspuns lui Canadezul

            este ca o tzara trebuie sa o si iubesti nu numai sa o critici......ca o tzara nu inseamna numai un cumul de criterii hoteliere...si ca nesimtzitzi icare populeaza Romania sunt conatzionalii mei....probababil tu esti deja un canadian autentic....asta schimba radical problema......totzi romanii sunt critici obiectivi ai Romaniei........analisti.....ce ridicol.....
            • +1 (1 vot)    
              Iubirea de tara nu exclde critica (Miercuri, 5 martie 2008, 6:09)

              Canadezul [anonim] i-a raspuns lui gigi

              Tu nu iti critici copilul atunci cand greseste?
              Adica tu consideri ca daca eu spun ca in Romania e mizerie asta inseamna ca nu iubesc Romania? din contra. vreau ca si in Romania sa fie civilizatie asa cum este si in vest. Ti se pare normal ca la vestitele manastiri din nordul Moldovei, cand intri in WC-urile publice sa calci efctiv in rahat? sau ti se pare normal ca atunci cand vrei sa ajngi la Voronet sau la oricare alta manastire sa-ti rupi masina in gropile de acolo? Daca tu consideri ca e normal atunci nu mai avem ce discuta. Daca spun lucrurile astea negative despre Romania o spun pentru ca vreau sa vad o schimbare si in Romania si in mentalitatea romanilor
              • 0 (0 voturi)    
                iubirea inseamna si sa construiesti nu doar sa ple (Miercuri, 5 martie 2008, 8:47)

                gigi [anonim] i-a raspuns lui Canadezul

                si cine sa repare in Romania mon cher ?
                cei care pleaca .....adica e greu pe aici si ne carabanim pt ca o viatza avem dar la o adica dam lectzii la romani despre cum trebuie sa faca .......?!.....hmmm....si repet cine sa le schimbe ? deci mai usor cu sfaturile din tribuna daca nu esti pe teren....enjoy multicultlaritatea pe acolo....
          • 0 (0 voturi)    
            si de ce au plecat ungurii in Canada...? (Miercuri, 5 martie 2008, 11:46)

            gigi [anonim] i-a raspuns lui Canadezul

            daca era asa de bine la tzara lor...
    • +1 (1 vot)    
      Sa-ti spun eu care e realitatea (Marţi, 4 martie 2008, 22:42)

      Un emigrant [anonim] i-a raspuns lui toto

      Un expat castiga mult mai mult in Romania decat in tara lui. Cunosc cazul unui roman din Canada care lucreaza in Bucuresti. Firma ii plateste 3000eiro pe luna pentru cazare plus salariu mai mare decat in Canada, un spor pentru faptul ca va lucra intr-o tara saraca. Stainilor le convide de minute sa traiasca in Bucuresti. Cu banii care ii primesc de la firma pentru cazare isi pot permite sa plateasca cazarea plus sa 'sponsorizeze' si o studenta fara bani pentru diverse 'servicii' asa ca e normal sa le placa Bucurestiul.
      In orasul meu natal am gasit tipe foarte faine care o faceau pentru 30 euro /ora ceea ce in occident e imposibil de gasit.
      Acuma Bucurestiul o fi mai scump dar sunt si multe fete fara bani care pentru o renta lunara fac orice
  • +1 (1 vot)    
    Bucurestiul nu e nici pe departe raiul pe pamant (Marţi, 4 martie 2008, 18:36)

    Ion [anonim]

    Cei care nu au calcat in viata lor in Bucuresti isi inchipuie ca aici curge lapte si miere dar NU e asa.Bucurestiul este un oras poluat, murdar si supraaglmerat in care nu se mai poate trai. Eu as da orice sa pot pleca din Bucuresti.In bucuresti nu e niciodata aerul curat, tot timpul miroase a fum de masina si am vazut multi oameni care se plang de dureri de cap aproape zilnic plus ca vara mori de caldura si iarna de frig si cand nu e fum de masina e fum de la gunoaiele care ard pe maidane..Asa ca ii sfatuiesc pe toti cei care nu sunt din Bucuresti si vor sa vina aici sa ramana acolo unde sunt ptr ca acolo conditiile de viata sunt cat de cat omenesti, aerul e respirabil si poti sa mergi pe strada fara sa te gandesti ca oricand poti fi accidentat intr-un oras in care se circula haotic.
    • +1 (1 vot)    
      critici tipic romanesti (Marţi, 4 martie 2008, 21:40)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Cred ca adevarul este undeva la mijloc, referitor la poluare si trafic pot aminti de doua capitale europene unde se circula poate chiar mai rau decat in Bucuresti, si anume Roma si Paris. Nu mai criticati Bucurestiul ca si prin alte locuri este rau.
    • -1 (1 vot)    
      Nelamurire (Marţi, 4 martie 2008, 22:44)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Pai si, ce te retine sa pleci? Zici ca ai da orice... Sau si tu ai vrea sa traiesti la Viena?
  • +1 (1 vot)    
    Puturosi cu fite (Marţi, 4 martie 2008, 20:56)

    John [anonim]

    V-ati luat masini ca zarghitii, acum muriti cu poluarea voastra cu tot. Mai sinteti si murdari. Asteptati sa faca primarul totul.
    Aici, in SUA, daca nu-ti dezapezesti drumul din fata casei cu peste 2 m de limita ta, primesti amenda 600 dolari.
    A doua zi, daca n-ai rezolvat, muncesti in folosul comunitatii 2 saptamini. Indrazneste sa contesti! Ti se dubleaza pedeapsa.
    Voi numai cu dictatura invatati sa fiti civilizati.
  • +1 (1 vot)    
    Ciinele Patriot !! (Miercuri, 5 martie 2008, 4:03)

    Capsunarul !! [anonim]

    Dar pe Japonezul pe care l-a muscat ciinele l-ati intrebat ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi