Razboi intre producatorii autohtoni si marile lanturi de magazine

Patronatele din industria alimentara cer impunerea unui cod de bune practici pentru hipermarketuri

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 6 martie 2008, 11:32 Economie | Consumator

Cod de bune practici pentru marile magazine
Foto: AGERPRES
Micii producatori sunt nemultumiti de practicile marilor lanturi de magazine, practici pe care le considera abuzive, discriminatorii si neconcurentiale. Producatorii din industria alimentara fac un apel la interventia statului in relatia cu hipermarketurile. Ei sustin ca marile magazine le impun sa includa in pretul produselor diverse taxe care ar duce la scumpirea exagerata a produselor si care, ulterior, ar intra in buzunarele hipermarketurilor, anunta Antena 3. Incalcarea intelegerii cu marile lanturi ar risca sa ii arunce afara de pe rafturile magazinelor pe producatori. Saptamana viitoare vor avea loc, la sediul Ministerului Agriculturii, negocieri intre producatori si reprezentantii hipermarketurilor.

Mai exact, patronatele si sindicatele din industria alimentara si din domeniul agriculturii doresc realizarea unui Cod de bune practici comerciale pentru supermarketuri, care sa impiedice "abuzurile" marilor magazine.

Motivul - practicile care, sustin producatorii, ar duce la scumpiri exagerate ale produselor alimentare, la eliminarea de pe piata a anumitor produse si la introducerea altora, din import.

Laptele, ouale, carnea de pui, salamul de porc sau vinul sunt doar citeva dintre produsele aparent ieftine de pe piata româneasca. Producatorii sustin, ca preturile cu care acestea ajung pe rafturile supermarketurilor si hipermarketrurilor sunt de câteva ori mai mari decât la producatori.

Producatorii se plang ca hipermarketurile le impun tot felul de conditii pentru a-i lasa sa-si vinda marfa. Una ar fi ca furnizorii sa nu vânda unor magazine de cartier mai ieftin decat pretul agreat de hypermarketuri. incalcarea intelegerii cu marile lanturi l-ar putea arunca pe producator de pe raft. Pentru a nu isi pierde locul pe piata, producatorii sunt nevoiti sa includa in pret taxe si comisioane care nu reflecta calitatea, dar care, spun ei, intra in buzunarele marilor magazine. Producatorii se plâng ca li se impun, prin contract, taxe care pot ajunge si la 40% din valoarea contractelor.

Unii producatori mai sustin ca, prin politica de forta in achizitii, hipermarketurile nu doar scumpesc artificial marfurile ci isi si priveaza cumparatorii de o parte dintre marfurile favorite, din cauza ca nu toti producatorii isi permit sa plateasca taxele cerute de marile magazine.





















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

2555 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Mda... Uite si subiectul de larg interes. (Joi, 6 martie 2008, 12:23)

    un trecator [anonim]

    Ce mai e de spus? Poate doar ca trebuie sapat putin (asa cum se presupune ca trebuie sa faca un jurnalist) prin toata afacerea.

    http://jaunetom.wordpress.com/2008/03/04/vino-la-corakauflandcarrefourbilla-avem-cele-mai-mici-preturi-sa-mori-tu/
  • +1 (1 vot)    
    politica anti-concurentiala (Joi, 6 martie 2008, 12:40)

    Alex [anonim]

    Este incorecta din punct de vedere concurential, practica super-markerturilor de a impune producatorulor exclusivitatea produselor sau/si preturi minime pentru alte magazine.
    Astfel, daca vand la alte magazine acelasi produs, pretul va fi deja majorat nu din vointa producatorului, ci datorita contractului cu supermarketul (care se lauda cu o marja de profit minima, in schimb despre taxe nu mentioneaza nimic).
    Acum puteti sa va imaginati ca lozinca "daca gasesti la altcineva produsul la un pret mai mic iti dam banii inapoi !" este f posibila tocmai datorita contractului incheiat cu producatorul.
    Consiliul concurentei ar trebui sa se sesizeze si sa interzica astfel de practici.
  • 0 (0 voturi)    
    Anticoncurential... sa mori tu ? :) (Joi, 6 martie 2008, 13:14)

    Hadrian [anonim]

    Sau comunism...
    Io unul is mai batraior si nu mai vreau sa vaz magazine care vand toat aceleasi lucruri. In care sa vanda toti retardatii care, in anul 2008 inca nu au aflat de marketing si stiu doar "productie" si "patriotism". De astia - sa nu mai aud de ei, sa mearga cu branza lor "no-name" la Camera de Comert si sa declare faliment.

    Frate, este la mintea cocosului:
    daca un comersant vede un produs bun, cu priza la public, va face totul sa aiba exclusivitate pe el. Ii poate cere exclusivitate furnizorului, dar si furnizorul poate sa mearga bine mersi la concurenta si sa obtina conditii mai bune.

    Si har domnului, are de unde alege, ca sunt la fiecare colt de strada.
    • +1 (1 vot)    
      esti sigur ? (Joi, 6 martie 2008, 13:41)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

      Esti sigur ca are de unde sa aleaga ? Cate supermarketuri sunt in Romania ? Oricum toate practica aceiasi strategie (impun taxe mari de raft si publicitate).
      Au avut grija inainte sa elimine mai toate magazinele de la "colt de strada" mai inainte si sa educe consumatorul ca e mai bine sa vina la market sa umple portbagajul.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 6 martie 2008, 14:14)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Cred ca cea mai mare problema o reprezinta lantul Carrefour, care are o politica foarte abuziva. Am inteles ca au altfel de taxe, nu cele de raft, iar o firma mica poate fi adusa pana la faliment si nu au fost putine cazurile. Baza acestor abuzuri este faptul ca daca nu ai produse in acest hipermarket nu prea existi...
      • 0 (0 voturi)    
        Da, domnule :) (Joi, 6 martie 2008, 15:47)

        Hadrian [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Iaca 40 de nume - din surse "independente"
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Supermarket

        Iar chestia cu "eliminat magazinele de colt de strada" - nimeni nu a impiedicat patronii de magazine de proximitate sa se adapteze.
        Printre altele - sa ofere servicii de minima decenta si mai ales sa aiba oferta. Asta pentru ca - in cazul cumparatorilor de proximitate - pretul nu conteaza !!!
        • 0 (0 voturi)    
          si totusi... (Joi, 6 martie 2008, 18:03)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

          Nu am nimic cu serviciile din supermarketuri si sunt de acord ca este mai usor si mai civilizat sa-ti faci cumparaturile acolo.

          Problema este politica abuziva de dictare a pretului (de tip comunist) intr-o economie de piata. Ajunge mai important comerciantul decat producatorul pentru ca ei decid ce se vinde, cine vinde si la ce pret.
          • 0 (0 voturi)    
            Totusi, clientul are dreptate (Joi, 6 martie 2008, 23:03)

            Hadrian [anonim] i-a raspuns lui Alex

            ... si cel mai aproape de client este vanzatorul.

            Pe scurt - da: intr- piata adevarata (de bunuri de larg consum):
            1. clientul decide ce se vinde si la ce pret
            2. comerciantul decide cine vinde alegand furnizorul care este in stare sa sa acopere cerinta clientului
            3. furnizorul (uneori chiar producator), daca vrea sa influenteze acest proces, sa binevoiasca sa isi faca produsele de calitate si sa si le promoveze.

            Daca va reusi sa faca pe clienti sa il intrebe pe comercianti de produsele lui - e tare.

            Daca nu, sa se adapteze.

            Daca nici asa - sa se apuce de alta meserie.
            • 0 (0 voturi)    
              Concluzia? (Vineri, 7 martie 2008, 13:27)

              Alex [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

              Incepe sa se contureze o concluzie aici: numai furnizorii puternici se pot adapta si pot negocia conditii avantajoase cu lanturile se hypermarketuri (vezi CocaCola, Nestle si alte multinationale).
              Ceilalti supravietuiesc pe linia de plutire sau dau faliment.
              Rezultatul ? un numar restrans de producatori si lanturi de magazine puternice (unele brand-uri de hypermarket au deja aceiasi actionari).
              Si cel mai probabil, o gama standard, restransa de produse pe raft.
              Deci, clientul castiga ?
              • 0 (0 voturi)    
                Sa se adapteze sau sa plece acasa (Marţi, 11 martie 2008, 17:12)

                Hadrian [anonim] i-a raspuns lui Alex

                Eu as spune COMPETITIVI si nu neaaparat puternici. Big is not necessary beautiful. Daca luam exemplul alor mari - citati de tine, io nu vreu sa le fac reclama - macar stiu ca se bat ca chiorii intre ei, aflu despre productele lor din publicitate, nu prea am auzit sa dea rateuri cu calitatea, ca le cumpar la Jimbolia sau la Vama Veche - sunt peste tot la fel.
                2. Puternici cum zici tu sau competitivi cum zic io, as mai intinde putin plaja, nu m-as limita doar la numele mari (carora - inca o data - n-am chef sa le fac reclama). Avem har domnului si produse . firme autohtine care se descurca binishor - si alea trebe date de exemplu.
                3. In nici un caz nu sunt de acord ca toti producatorii sa fie intretinuti intr-un fel sau altul pe seama comerciantilor (adica a cumparatorilor finali). Daca tara nu isi permite subventii ca un Ungaria, Franta, Polonia, daca furnizorii sunt atata de cascati incat sa nu se inghesuie nici macar la bani pe gratis (vezi Sapard), atunci sa nu ne jaluim si sa cautam vinovati.
                Cine nu se adapteaza - dispare...
                Vor dispare producte romanesti, le vor locul produse straine (in loc de branza in scoarta de brad vom hali camembert). Ne va parea rau si vom mesteca cu obida "bun camembertu'".
                Vor dispare furnizori romani - shit happens. Daca nu vor sa traiasca, ce vrei sa le facem ? Sa ii transformam in regii autonome ???
                • 0 (0 voturi)    
                  cine vrea sa fie o sluga bine platita cu are decat (Miercuri, 12 martie 2008, 9:47)

                  Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

                  1) Daca tu vrei sa mananci scump si prost, e treaba ta. Dar nu generaliza. Nu ai auzit de ai mari sa dea rateuri? Nu ai auzit tu, dar nu inseamana ca nu se-ntampla.

                  Nu-mi vine un exemplu de alimente acum in cap, dar MATTEL a da-o in bara cu papusile anul trecut rau de tot, mai rau decat un cinez care face papusi in baie.

                  2) Cat priveste "camambertu"", nu uita ca se produce in alta parte, nu in ROmania. Asta insemana ca "halind camambert" cum spui tu, contribui la cresterea capitalului si la profitul din afara tarii, adicatelea retezi din sansele copiilor tai (daca ai acum sa-ti traiasca, iar daca nu, cand o sa ai o sa intelegi mai bine ce spun).
                  3) Banii SAPARD zici tu ca sunt "gratis"??? Nu stii ce spui, imi pare rau. La SAPARD trebuie sa favci dovada ca ai TU banii, si dupa aia ti se analizeaza proiectul. Se finanteaza cel mult 50% din buget, rar 75% si pe baza de decontare- adica inti pui tu banii, ii platesti, si dupa aia ti se deconteaza. NU sunt gratis deloc! Numai firmele mari isi pot permite asemenea finantarim plus ca imbecilitatea romaneasca a functioanrilor a impus niste conditii si niste imbarligaturi de ti se face greata (nu e locul aici, dar intreaba pe cineva care a incercat si o sa te lamuresti)
        • 0 (0 voturi)    
          cat de batran?! (Vineri, 7 martie 2008, 8:51)

          Catelu [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

          Practica eliminarii de pe piata a concurentilor prin pret nu e chiar ceva nou pentru cine a trait in secolul 20.
          Supermarket-urile au inceput prin preturi mici, sub cele ale magazinelor "de cartier" si au ajuns acum sa aiba preturi peste cele ale magazinelor "de cartier" care au supravietuit acestei perioade.
          Exact pentru asta exista Cosiliul Concurentei: sa vegheze ca practicile comerciale ilegale sa fie stopate si sanctionate. Sigur, la noi in bantustan Consiliul Concurentei sunt o sleahta de burtosi care ard gazul, dar in Europa lucrurile se misca...
        • 0 (0 voturi)    
          Cresc preturile (Miercuri, 12 martie 2008, 9:39)

          Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

          Conform contractului dintre producatori si hipermarketuri, preturile de vanzare la terti nu pot fi mai mari decat cele de factura la hipermarketuri.

          Din aceasta cauza, buticurile NU pot vinde decat MAI SCUMP decat hipermarketurile.

          Este matematic imposibil ca un buytic sa vand mai ieftin decat un hipormarket in aceste conditii.

          Asta stiu si patronii buticurilor, care vor cauta sa ia numai produse care se vand rapid pentru a compnsa cresterea aceasta artificiala. Asta inseamana automat reducerea automata a diversitatii ofertei: daca un produs A se vinde de 2 ori mai repde decat un produs B (ambele vandute si la hipermarket), tunci ma voi aproviziona cu mai mult A si mai putin (sau deloc) cu B.

          Produsul A se vinde mai bine nu neaparat pentru ca e mai bun decat B (sau pentru ca raportul calitate/pret ar fi mai bun) ci pentru ca are o reclama mai buna. Reclama e mai buna daca vand in volum mare, pentru a avea un profit marginal cat mai bn. Productie mare inseamna rentabilitate la hipermarket mai mare decat la butic, asa ca voi vinde mai putin la butic si mai mult la hipermarket.

          Rezultatul final este eliminarea lui B si din butic si din hipermarket, cu scaedere generala a diversitatii (ofertei, cum ii spui tu).

          Mai mult, de obice producatorul lui A este un concern, in timp ce producatorul lui B este mai mic (de multe ori, IMM sau firma cu capital romanesc). Un concern poate aproviziona usor si din alte state membre, ceea ce va mari presiunea asupra lui B.

          Rezultatul este decapitalizarea lui B, scaderea concurentei si crtesterea pretului lui A, in paralel cu scaderea pretului fortei de munca pe care o utiliza B (volumul scade, forta de munca scade, asa ca o parte din lucratori devin someri. Asta face sa creasca oferta de forta de munca pe care A o poate utiliza, ceea ce duce la scaderea pretului fortei de munca si la A.

          Cred ca acum e clar de ce politica practicata de hipermarketuri este anticoncurentiala, si impotriva diversitatii
  • 0 (0 voturi)    
    Fondul problemei (Joi, 6 martie 2008, 13:24)

    Fondul problemei [anonim]

    este analizat la:

    Dilema consumatorului: dictatura pietei sau dictatura statului?

    http://blog.fabricadebani.ro/andreeavass/2008-02-19/293377/Dilema-consumatorului%3A-dictatura-pietei-s---.html

    si la

    Cand devenim ostaticii unei piete libere?

    http://blog.fabricadebani.ro/andreeavass/2008-02-07/283120/Blue-jeans-la-5-euro-perechea.html
  • +1 (1 vot)    
    si in Europa (Joi, 6 martie 2008, 14:02)

    realwahl [anonim]

    sunt dezbateri similare, tot cam in acelasi timp.

    Oare s-au grabit hypermarketurile din RO sa incaseze profiturile exagerate, sau Romania ajunge din urma Europa?

    PS: Ce tare ar fi sa dea CE o rezolutie in domeniu, inainte de gasirea unei solutii in Ro :)))
  • 0 (0 voturi)    
    Subiect interesant (Joi, 6 martie 2008, 16:34)

    Dansu [utilizator]

    1. Subiect foarte interesant si sensibil.
    2. Si totusi ce zic hiper-marketurile.
    3. Dilema:
    Producatori slabi in fata unor lanturi de magazine puternice = preturi mari cu profitul marit spre partea de comert. (Monopolul comerciantilor)
    Exemple: aratate mai sus - paine/lapte/oua/ etc - contra Cora/Metro etc..
    Producatori puternici in fata unor magazine mici = Preturi mari cu profituri pe productaori. (monopolul producatorilor)
    (Exemplu Coca Cola contra nenumarate magazinase ( apropo: de ce nu prea se vinde Coca cola in Metro?). Daca-si face cineva iluzia ca producatorii vand ieftin cand pot vinde scump - se inseala amarnic.
    In concluzie: in ambele cazuri consumatorii au de pierdut.

    Singura optiune cat de cat rezonabila - ar fi producatori puternici ( si cu desfacere proprie) contra lanturi puternice. Dar producatorii nostri autohtoni nu stiu decat sa produca marfa proasta si sa se planga la stat.
    Exemple de cei ce nu fac asa (produc marfa relativ buna si relativ ieftina - cu independenta spre desfacere): Transilvania&EURO Drinks& Comp (Fratii Micula). Nu sunt fan al lor (dimpotriva) - dar stiu sa negocieze - si in Metro & Carr.. & Co nu e mult mai ieftin (si nici mult mai scump) ca in celelalte magazine. Iar lanturile de Hiper... nu au exclusivitate.
    Oricum cea mai proasta solutie ar fi sa se amestece statul - astfel ar fi garantata doar spaga.
  • 0 (0 voturi)    
    plangaciosii din industrie (Joi, 6 martie 2008, 20:50)

    andrei [anonim]

    ce zic cei din industria carnii/alimentara e de un comunism pur. m-a busit rasul in masina azi cand i-am auzit. nu au branduri pe carne macra, nu-i obliga nimeni sa se duca in retailerii mari, sa-si duca agentii de vanzari la training. au o gramada de cai pt a rezolva problemele si ei se plang. P&G nu a vandut doua luni intr-o retea mare de retailer si s-a intprs imediat pt ca si-a dat seama ce valoreaza sa nu fii prezent. ei stau si se plang ca retailerii duc banii in afara, dar producatorii de unde si-au luat masini de procesat carnea? din germania, turcia sau italia, asa ca asta e inc-o prostie. in loc sa planga pe la colturi sa se gandeasca la faprul ca au fost niste imparati pana acum cu micile magazine si-si puneau pret de comun acord cu o marja de profit de 25% in sus pe cand retailerii traiesc din margini de 5%-10% max, ceea ce inseamna pret mai mic pt cumparatorii finali. asa ca sa termine cu aberatiile astea.
  • 0 (0 voturi)    
    ...sa gandim putin .... (Joi, 6 martie 2008, 21:54)

    laurentiu [anonim]

    Pentru inceput sa nu uitam ca "hipermarketul" este o investitie! Aici au fost bagati bani si nu putini daca ne referim la marii jucatori din piata.
    Aceste diverse taxe nu sunt o noutate pentru nimeni si nici nu vor disparea, ci doar vor capata alte denumiri sau alte forme.
    Daca unul din producatori nu va mai plati "taxele" va fi exclus din respectivul hipermarket si din altele daca va face o politica din acest comportament.
    Locul lui la raft va fi ocupat de alt producator care va plati si care sta la "usa" in acest moment.
    Ministerul Agriculturii sa medieze .... sa fim seriosi, nu are nici o calitate in aceasta disputa si nu uitati ca aceste "taxe" reprezinta venituri pentru hipermarketuri si la care se platesc impozite catre Stat.
    PRODUCATORI daca vreti sa vindeti si sa nu platiti "taxe" investiti in magazine proprii.....,altfel......
    • 0 (0 voturi)    
      nu taxele sunt problema (Vineri, 7 martie 2008, 13:37)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui laurentiu

      Esenta problemei nu sunt taxele (necesare pentru amortizarea investitiei hypermarketurilor) ci interdictia de a mai vinde la alte magazine sub pretul cerut de hypermarket. Asta este factorul care determina crestera in avanlansa a preturilor pe piata.
    • 0 (0 voturi)    
      "armetica" (Miercuri, 12 martie 2008, 10:03)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui laurentiu

      "Impozite la Stat"??? Fii serios!

      De unde ai scos chestia asta? Ai auzit de repatrierea profitului si de "plimbarea maimutei"? Adica, plimbarea scriptica a venitului de la un retailer ditnr-o tara cu impozit mic, la acelasi retailer intr-o tara cu venituri mari?

      Chiar crezi ca ANAF e in stare sa controleze un hipermarket, cand au nevoie de 5 zile sa elibereze un certificat pe care ar trebui sa-l scoata pe loc din calculator???

      Si, nu te supara, nu e vorba de producatori, pentru ca pot fi in aceeasi situatie si comercianti (interpusi).

      Un producator, de-aia e producator, ca asta stie sa faca cel mai bine- la asta se pricepe. De ce-l obligi tu sa se priceapa si la comert?

      Problema e in clauza de pret minim socotita fata de factura la hipermarket- adica in obligatia pe care si-o ia producatorul (fortat de fapt de hypermarket!) de a nu vinde la terti sub pretul DE FACTURA la hypermarket. Pretul de factura INCLUDE "TAXELE", ceea ce face ca din start un produs vandut la terti sa fie mai scump cu... taxele!

      Hai sa-ti dau un exemplu (de dargul calculului):
      A vinde carnati la hypermarket cu urmatoarea structura de pret:
      a) Pret de cost = 10 lei/kg
      b) Adausul lui comercial = 2 lei /kg
      c) "Taxe" = 3 lei/kg

      Total pret (fara TVA)= 15 lei kg

      Hipermarketul adauga 1 leu/kg, adausul lui.
      In realitate insa, profitul hipermarketului e foramt din:
      3 lei /kg ("taxe") + 1 leu/kg (adaus comercial) = 4 lei
      Pret la raft (fara TVA) = 16 lei/kg

      Daca A vrea sa vanda la butic, atunci este obligat conform contractului sa vanda cu MINIM 15 lei/kg (pretul de factura catre hypermarket).

      Buticul, daca vrea sa vand, va adauga, sa zicem acelasi adaos ca si hipermarketul, adica 1 leu/kg.

      Profitul REAL al Buticului este 1 le/kg, fata de profitul REAL al hypermarketului (calculat ca mai sus) care e de 4 lei/kg.

      Daca Buticul vrea sa aiba acelasi profit REAL ca si hypermarketul, atunci evident adauga 4 lei/kg.

      Rezulta pret la raft de (15+4)=19 lei/kg!
  • 0 (0 voturi)    
    Hypermrche-urile ne indoapa cu produse cancerigene (Vineri, 7 martie 2008, 13:32)

    lica [anonim]

    Nu este o practica proprie Romaniei ci se regaseste peste tot in Europa, motiv pentru care problema a fost deja luata in colimator de Comisia Europeana care pregateste un pachet de reglementari pentru a reduce presiunea marilor lanturi precum Carrefour si Metro asupra producatorilor autohtoni.
    Dar procesul e lung, ca toate procesele ce vin de la UE.
    Asa ca pana atunci ar fi bine ca mici producatori sa-si faca magazine de desfacere proprii, iar consumatorii sa se mai educe si sa le mai treaca febra hypermache-urilor, daca vor sa mai guste in viitor produse de calitate si sa nu se mai indoape cu E-urile cancerigene vandute de aceste lanturi de magazine.
  • 0 (0 voturi)    
    dorintele se indeplinesc... (Miercuri, 12 martie 2008, 7:26)

    ion ion [anonim]

    Eu sunt proprietarul unui mic magazin traditional !
    Clientii imi ridica in slavi (fara sa-i intrebe nimeni) supermarketurile!
    Oricat de mult m-as stradui sa fiu de corect , amabil si rabdator , observ un fel de "lua-var naiba de buticari excroci" din partea lor.
    Orice oferta e privita cu suspiciune chiar si de catre unii din clientii foarte vechi. Asta in conditiile in care calitatea si servirea au fost mereu exemplare.
    Desigur am si clienti fideli -altfel as fi dat faliment demult. Totusi observ un mare procent de oameni care pur si simplu ii urasc pe comercianti , dar ii iubesc pe marii retaileri. Intr-o buna zi vom inchide cu totii.Parca vad ca dupa aceea comerciantul traditional de pe "vremuri" va fi plans.
    Adevarul este ca nimic nu se dezvolta fara voia clientului. Ceea ce se intampla acum este ceea ce isi doresc oamenii.Ai grija ce-ti doresti , s-ar putea sa ti-se indeplineasca !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi