Epopeea taxei auto

Tariceanu insista: Romania nu trebuie sa devina cimitirul de masini al Europei

de Dumitrina Galantonu     HotNews.ro
Miercuri, 12 martie 2008, 13:43 Economie | Consumator

Calin Popescu Tariceanu
Foto: AGERPRES
Taxa pentru poluare este in interesul Romaniei, a declarat premierul miercuri  la inceputul sedintei de Guvern: "Nu cred ca Romania are interesul sa desconsidere factorul de poluare si necesitatea protejarea sanatatii oamenilor si sa devina cimitirul tuturor masinilor uzate din Europa". Reactia vine la o zi dupa ce presedintele Basescu i-a trimis premierului o scrisoare prin care ii cerea sa elimine taxa auto.

De altfel, premierul a respins afirmatiile presedintelui potrivit carora Romania ar fi incalcat Tratatul de aderare, prin introducerea acestei taxe.

"Daca Romania ar fi incalcat Tratatul de aderare, am fi fost sesizati de Comisia Europeana sau ar fi existat o decizie a Comisiei Europene sau a Curtii Europene de Justitie in acest sens. Nu este cazul", a declarat seful Executivului.

Primul-ministru s-a declarat "extrem de dezamagit" de atitudinea presedintelui, apreciind ca aceasta afecteaza negocierile Guvernului cu reprezentantii Comisiei Europene. "Prin atitudinea pe care presedintele o adopta, negocierile premierului cu Comisia Europeana vor fi puternic afectate. In loc ca noi sa fim solidari in ceea ce priveste interesul Romaniei si al romanilor, exprimam pozitii de acest fel". Demersul presedintelui "este pur politicianist si de interes electoral", a apreciat premierul Tariceanu.

Tariceanu: Romania trebuie sa reduca poluarea prin taxa auto

Premierul a criticat limbajul dublu al unora: " Pe de-o parte Romania se angajeaza la aceste eforturi de diminuare a consecintelor schimbarilor climatice prin reducerea emisiilor de CO2, dar luptam impotriva unei taxe pentru poluarea autovehiculelor".

"Nu vad cum am putea sa ne imaginam ca, dupa ce ne-am raliat unui punct de vedere european, acum gasim diferite motive ca sa nu aplicam aceste reglementari", a continuat Tariceanu.

Taxa de poluare auto este una corecta si in acord cu regulile europene privind reducerea poluarii, norme pe care Romania trebuie sa le respecte, a concluzionat premierul.

Seful Executivului a subliniat ca noua formula de calcul al taxei va tine seama de toate observatiile primite si va raspunde unor cerinte majore: combaterea poluarii, mentinerea locurilor de munca in industria de profil din Romania, siguranta traficului, necesitatea reducerii comertului ilicit cu autovehicule second-hand.

Potrivit ministrului Finantelor, Varujan Vosganian, noua taxa auto va intra in vigoare la 1 iulie 2008.

Tariceanu: Sunt institutii media care fac campanie pentru samsarii ce vand masini in talciocul Vitan

Nu este pentru prima data cand premierul foloseste expresia "cimitirul de masini al Europei" pentru a justifica necesitatea acestei taxe. Si la inceputul acestui an premierul spunea ca taxa auto de prima inmatriculare nu a fost gandita sa aduca bani la buget ci ca o frana in calea aducerii in tara a masinilor de ocazie.

"In 2011 trebuie sa scoatem din circulatie masinile noneuro, si atunci cum pot eu sa privesc linistit cum noi importam aceste masini? Apoi noi desfasuram un program rabla de innoire a parcului auto, dam niste prime pentru asta, iar pe de alta parte se vrea sa importam rable", declara premierul.

Seful Guvernului s-a aratat nedumerit ca sunt institutii media care fac campanie pentru samsarii ce vand masini in talciocul Vitan si vor ca toata Romania sa se transforme intr-un astfel de talcioc unde sa se vanda de la televizoare si haine la masini second-hand.





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

2628 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    asta e bou sau ce ?? (Miercuri, 12 martie 2008, 13:53)

    eduard iorga [anonim]

    Pai si mama lui de idiot eu de ce am platit taxa de prima inmatriculare de 2380 ron la o skoda octavia II cu motor euro 4 si 0 km ??? Sau cumva masina asta e un mare HARB si eu nu stiu ?!!! Insa ii garantez ca stiu ce sa votez la alegeri , frate vreti bal bai bal o sa va dau , il votez pe vadim macar cu ala stiu ca nu am ce sa-i cer mai mult , mergem la nebuni cu totii si stim o treaba
    • +5 (7 voturi)    
      nu vrei sa vezi... (Miercuri, 12 martie 2008, 14:19)

      andu [anonim] i-a raspuns lui eduard iorga

      Arbitrului Tudor i s-a spus de doua persoane ca a gresit in meciul Steaua - CFR, si el a crezut. Lui Tariceanu i se spune acelasi lucru de catre justitia romana, de populatia Ro- 120.000 de contestatari, de parlament, de presedintele Basescu..., iar el crede ca un tatar in aberatiile lui. Rar mi-a fost dat sa vad atata invartosare si lacomie ca la cest premier. Doamne, numai tu il poti destepta!
      • +5 (7 voturi)    
        Destepta ? (Miercuri, 12 martie 2008, 15:03)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui andu

        Eu as zice asa: "-Doamne, numai tu il mai poti pedepsi !"

        Refuz sa cred ca Tariceanu face ce face din prostie. Sa fie clar, Tariceanu nu este prost. Tariceanu lupta pentru anumite grupuri de interese in detrimentul intregii populatii. Isi vede de buzunarul lui si este foarte constient de asta.
        • +2 (2 voturi)    
          Perseverenta in tilharie (Miercuri, 12 martie 2008, 16:23)

          Kap [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

          Isi dezvolta afacerile restrictionindu-ne noua drepturi de baza.Si ne minte in fata cu tupeu si ipocrizie ca o face pentru mediu.
          Tine cu dintii, in ciuda noastra si a UE, dar daca era vorba sa apere vreun drept al romanilor in fata UE, se dadea instantaneu in laturi.
          Mare nesimtire, poate il prinde cineva cind e pe scuterul ala pe care iese doar de imagine!
          • +1 (1 vot)    
            Tariceanu pe scuter (Joi, 13 martie 2008, 0:17)

            jov [anonim] i-a raspuns lui Kap

            Dau eu in el, cand e pe "scuter", cu masina a carei taxa a fot 80% din valoare. Atunci o sa stiu ca a meritat...
    • +2 (4 voturi)    
      nu il vota pe Vadim, te rog eu :) (Miercuri, 12 martie 2008, 14:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui eduard iorga

      serios vorbimd, crede-ma, mai bine platesti taxa, decat sa il favorizezi pe Vadim.
    • -1 (3 voturi)    
      si totusi... (Miercuri, 12 martie 2008, 17:57)

      taxariceanu [anonim] i-a raspuns lui eduard iorga

      ... chiar si o masina euro 4 polueaza. Draga Eduard, daca vrei sa scapi de taxa auto ia-ti o masina hibrida, la aia ai zero taxa de prima inmatriculare...
  • +4 (6 voturi)    
    Hmm.. (Miercuri, 12 martie 2008, 13:56)

    Myth [anonim]

    Pe langa faptul ca l-as scuipa in ochi pe Tariceanu pentru nesimtirea care o afiseaza fata de noi (taxa de "poluare", "drum" sau ce kkt o fi exista si in pretul combustibilului, si este reprezentata si de rovinieta - taxa asta este doar o modalitate de stoarcere de bani pt acoperirea gaurilor din buget facute de ei), sunt curios ce reprezinta "comertul ilicit cu autovehicule second-hand". Adica sunt un fel de droguri sau ce? Tariceanu asta e un cretin, impreuna cu handicapatul celalalt de Vosganian care nici el nu se descurca in minciunile proprii.
    • -2 (2 voturi)    
      nu te contrazic... (Miercuri, 12 martie 2008, 18:02)

      taxariceanu [anonim] i-a raspuns lui Myth

      ... atunci cand vine vorba de faptul ca banii din taxa se cheltuiesc aiurea dar vis-a-vis de comert ilicit n-ai dreptate: comertul ilicit e facut de cei care aduc rable de afara si le vand aici fara sa plateasca nici un fel de taxe (impozit pe venit, TVA, etc)! Taxa asta le face lor bishnitza neprofitabila !
      La munca ortodocshilor !
  • +5 (7 voturi)    
    eu cu cine votez? (Miercuri, 12 martie 2008, 14:02)

    cetateanul turmentat [anonim]

    Asta incepe sa ma scoata din pepeni. Nu mai rezist, efectiv isi bate joc de tot poporul roman. Am ajuns sa imi creasca tensiunea de cate ori citesc ce a mai facut imbecilul asta si clica lui. Am ajuns sa am acelasi sentiment de repulsie asa cum il aveam in 2004 inainte de alegeri pentru Nastase si acolitii lui. Nu se mai poate asa.. Din pacate nu avem prea multe optiuni la alegeri si stau si ma intreb precum cetateanul lui Caragiale: Eu cu cine votez?????
  • +6 (8 voturi)    
    mafioti ... (Miercuri, 12 martie 2008, 14:05)

    Dudu [anonim]

    Ford Focus - Euro 4, 0 km la bord: 200 Euro taxa platita de mine in aceasta luna.

    Gazele eliminate prin filtre Euro 4 nu le simti nici de stai cu nasu-n teava de esapament. Cum poate polua o astfel de masina ?

    Nemernicule de Tariceanu.
    • -6 (8 voturi)    
      ma lasi!!!! (Miercuri, 12 martie 2008, 14:10)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Dudu

      te pomenesti ca este mai curat aerul ca la munte????
    • -1 (3 voturi)    
      euro 4 (Miercuri, 12 martie 2008, 15:31)

      tt [anonim] i-a raspuns lui Dudu

      Daca ai asha de mare incredere trage un furtun de la teava de esapament inauntru da drumul la motor shi stai akolo o ora sa te bucuri de aerul curat pe care il scoate motorul tau!!
    • -1 (1 vot)    
      daca citesti cu atentie (Miercuri, 12 martie 2008, 18:05)

      taxariceanu [anonim] i-a raspuns lui Dudu

      in specificatiile masinii tale noi (pe are iti doresc sa o stapanesti cu placere) vei vedea o anume cantitate de emisii de CO2 la 100km. Asta inseamna poluare. Si pt asta dai la buget 200 eur.
      Daca vrei sa fii ecologist pur mergi cu bicicleta sau cu metroul: emisii zero :)
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 13 martie 2008, 9:37)

        rupert [anonim] i-a raspuns lui taxariceanu

        si metroul polueaza amice!
        producerea de energie electrica polueaza acolo unde aceasta se produce...
    • 0 (0 voturi)    
      poleaza (Joi, 13 martie 2008, 0:20)

      jov [anonim] i-a raspuns lui Dudu

      Poate erai ametit cand ai bagat nasul acolo...putin, dar poleaza...taxa e ilegala
  • +4 (6 voturi)    
    Interesu' poarta fesu' (Miercuri, 12 martie 2008, 14:11)

    Pepi [utilizator]

    Ca importator de masini noi cred si eu ca urmareste sa mentina taxa in forma actuala...
    Ca daca ar urmari ca Romania sa aiba un parc auto mai putin poluant si fara rable ar trebui sa faca altceva: sa interzica inmatricularea de masini care nu indeplinesc anumite norme de mediu (de exemplu, minim Euro3 acum, minim Euro4 peste 3-4 ani) si sa diferentieze impozitul pentru masini in functie de emisii. Ca atunci cand ai o masina NonEuro si ar trebui sa platesti impozit anual pe ea 1000€, sa spunem, sa vezi cat de rapid incerci sa scapi de ea! Dar nu! Mai bine inmatriculam numai masini noi si le pastram toate rablele care nu indeplinesc nici macar normele de acum 30 de ani!
    • 0 (0 voturi)    
      de acord (Joi, 13 martie 2008, 0:24)

      jov [anonim] i-a raspuns lui Pepi

      Asta e o idee cu adevarat buna si utila contra poluarii..."am mai auzit-o pe undeva". Problema nu e "cimitirul europei", problema cu adevarat e: "dacia, cimitirul romanului*"

      *Cu referinta la daciile mai vechi de 2 ani
  • +2 (2 voturi)    
    poluare fonica? (Miercuri, 12 martie 2008, 14:19)

    levi [anonim]

    ford mondea ruro 4 500 euro,poate ptr.poluare fonica
  • +6 (6 voturi)    
    Dezproprietarire ??? (Miercuri, 12 martie 2008, 14:20)

    Stoewer [anonim]

    Ce vrea idiotul sa spuna cu scoaterea din circulatie pana in 2011 a masinilor non-euro? Adica taranul roman, amarat, vai de mama lui, care cu greu a reusit sa faca bani de o Dacie cu 20 de milioane, sa nu mai poata circula? Sa nu incurce gipanele? Sa stea izolat in saracia lui la Cotofenii din Dos, sa nu le vedem saracia? Tariceanu se gandeste si ca omul cu venituri modeste are dreptul la mobilitate? La pretul combustibilului oricum nu circula mult, dar este dreptul li.

    Acest individ rupt de realitate. nu pricepe ca noi nu vrem sa importam rable, vream si noi ca la 6000 de euro (suma este data cu titlu de exemplu) sa luam ceva decent, cu Euro 3. Rable noneuro aproape ca nici nu mai gasesti. Din acestea au supravietuit numai cele in stare buna in occident.
    • +2 (2 voturi)    
      Salut (Miercuri, 12 martie 2008, 14:46)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Astazi suntem pe aceasi lungime de unde.
      Nu exista si nu va exista nicio lege din partea UE,care sa scoata masinile noneuro din circulatie.
      Singura discutie este ca dupa 2011 se va scade cantitatea CO2.Asta nu are nimic in comun cu noi cumparatorii cicu constructorii de automobile.
      Tariceanu nu este capabil sa inteleaga sensul treburilor,dara-mi-te sa vorbeasca.
      A mai declarat asta si nimeni nu l-a contrazis,asa crede ca este crezut si minte mai departe.
      Pai de ce masinile moderne aduse de romani de afara sunt mai poluante decat toate rablele roanesti?Daca taxa,atunci la toate si nu numai la cele aduse.
      Omul asta numai are simtul logicii?
      Mai bine ar spune asa vreau eu si gata,dar sa nu semene atatea minciuni,ca nu-l mai crede nimeni.
      Voi sunteti de vina,ca-i dati posibilitate sa va considere o masa mare de analfabeti si impotenti mental.
    • -2 (4 voturi)    
      jos UE (Miercuri, 12 martie 2008, 14:51)

      io [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Pai bine, spune-le lui UE faza cu taranul, ca ei impun chestia cu 2011 (ca si alte reguli si standarde tampite). De acord cu tine ca e super naspa. Deci jos UE!
    • +2 (4 voturi)    
      masini non euro (Miercuri, 12 martie 2008, 15:36)

      mariusika [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Interesant este ca nicaieri pe internet nu gasesti nimic cum ca vor fi interzise masinile non euro! Cu exceptia Romaniei desigur!! Tampitul asta notoriu numit Tartaceanu impreuna cu oligofrenul ala cu cioc dau interpretari personale fiecarei virgule venite de la marea uniune a statelor comunitare!!
  • +4 (6 voturi)    
    taxa (Miercuri, 12 martie 2008, 14:21)

    tt [anonim]

    Cum poate boul asta sa scoata tot felul de ineptii pe gura si sa nu il traga nimeni de maneca? Dobitocul nu stie ca nu au voie sa interzica circulatia unor mashini non-euro daca masina respecta norma de poluare a datei productiei? Suntem satui de pakaliciul asta ca de mere acre...am ajuns sa am o repulsie organica ori de cate ori il vad sau aud! Sa ne lase in pace si el shi cretinul alalalt care nu are habar nici cum il cheama!!!!
  • +7 (9 voturi)    
    interesanta treaba (Miercuri, 12 martie 2008, 14:24)

    Nicu [anonim]

    "Tariceanu: Sunt institutii media care fac campanie pentru samsarii ce vand masini in talciocul Vitan"
    Pai prietene, inst media fac ce vor ele..... asta e societatea in care traim!
    Cred ca esti necajit ca nu fac ce le recomanda guvernul penal, da' asta e!
    Oameni buni, ce se aude de alegeri? Cand sunt?
  • +3 (5 voturi)    
    Unde e Fondul de Mediu? (Miercuri, 12 martie 2008, 14:26)

    Harley Davidson [anonim]

    Ipocritul si arogantul de tradiceanu sa spuna mai intii unde sint banii de la Fondul de Mediu, si apoi sa ne abureasca cu "polutia".
    Acum importa HD si le face reclama prin oras. Mai vrea profit, nu-i ajunge cit a scos pe Citroen.
  • +4 (4 voturi)    
    jos taxa de protectie a rablelor (Miercuri, 12 martie 2008, 14:28)

    zvezda [anonim]

    Romania este o tara plina de rable, iar de vina este aceasta taxa, care exista de multi ani sub diferite denumiri. Din cauza acestei taxe romanii isi vand intre ei harburile, in loc sa le caseze si sa-si ia masini mai bune de afara. In lipsa acestei taxe, cineva care dispune de putini bani nu si-ar mai lua o dacie din 80, pericol public, ci si-ar lua cu aceiasi bani o masina din 95, euro 2 sau chiar euro 3. Dacia din 80 nu ar mai cumpara-o nimeni si proprietarul ei ar trebui sa o caseze.
    Daca vrem parc auto mai nou, siguranta mai mare in trafic si poluare mai mica trebuie facute 2 lucruri: 1. eliminata taxa si 2. taxa ecologica pentru toate autovehiculele care circula in Romania (in functie de cantitatea de emisii poluante / km si nr de km efectuati).
    Pentru o tara normala, jos taxa de protectie a rablelor!
    • -2 (2 voturi)    
      interesant punct de vedere... (Miercuri, 12 martie 2008, 18:15)

      taxariceanu [anonim] i-a raspuns lui zvezda

      ...dar eu cred ca totusi eliminarea taxei ar aduce pe langa daciile rable (pe care proprietarii lor le vor carpi si le vor repara pana mor) si o multime de alte hodoroage care ne vor sufoca.
      Nu ma crezi ? Da o fuga pana in Bulgaria sa vezi cum pe langa vechile lada ciuruite de timp se plimba zeci de bmw-uri, opel-uri si alte cazaturi aduse in lipsa unei taxe !
      • -1 (1 vot)    
        protejeaza rablele (Joi, 13 martie 2008, 0:46)

        zvezda [anonim] i-a raspuns lui taxariceanu

        Si o sa-ti explic de ce. In Romania nu exista o criza de masini, ca sa poti spune ca taxa a avut efectul scontat. Nu ma crezi? Ia orice ziar de mica publicitate si o sa vezi sute si mii de masini de vanzare, pentru toate buzunarele. Singura problema e ca de aceiasi bani iei o masina mai proasta in Romania decat in Germania de exemplu. Diferenta de pret provine exact din taxa de prima inmatriculare. Cand compari Romania cu Bulgaria trebuie sa tii cont si de alti factori, altfel compari mere cu pere. Realitatea romaneasca este ca taxa asta adauga o suma la pretul oricarei masini, dar nu reduce nr de masini. Astfel ca orice rabla valoreaza ceva si deci nu ajunge la fier vechi unde ii e locul ci la piata de masini. Eliminarea taxei va face ca cererea de astfel de rable sa dispara complet. Numai asa se va innoi parcul auto, nu bagand mana in buzunarul oamenilor. Cred ca e foarte clar ca taxa de prima inmatriculare ridica pretul rablelor. Deci le protejeaza. Multi sunt sustinatori ai taxei tocmai din cauza asta, pentru ca ei considera ca vor pierde bani. Nu vor pierde, sau mai bine zis isi vor recupera pierderea la urmatoarea masina, pe care o vor cumpara mai ieftin. Considerind ca vei avea tot timpul o masina, nu vei contabiliza pierderea niciodata.
        Jos taxa de protectie a rablelor!
  • -6 (6 voturi)    
    ... are dreptate premierul (Miercuri, 12 martie 2008, 14:29)

    Florin [anonim]

    Sunt de acord cu punctul de vedere al premierului ,,, ma surprinde totusi atitudinea d-ului presedinte Basescu dar se pare ca devenit si el demagog. Respect pentru Tariceanu, abordeaza problema obiectiv.
    • +2 (2 voturi)    
      Pa langa (Miercuri, 12 martie 2008, 17:53)

      activistu [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Esti totalmente pe langa, e vorba de un drept al nostru de a ne cumpara orice fara taxe din UE indiferent ca e nou sau vechi.
      ce ai spune daca PC-ul tau ar fii mai scump cu 50% ca asa vrea Dnul Tariceanu ?
  • +1 (1 vot)    
    Taxa de .... ????? (Miercuri, 12 martie 2008, 14:33)

    Vasilescu Dan [anonim]

    A facut cineva o statistica cu masinile s.h. introduse in tara in 2006 si 2007? Cat reprezinta in procente cele Euro 4, Euro 3 si restul ? Daca sunt "harburi" de ce trec de RAR ? Si cate masini nonEuro sau Euro 2, intrate in circulatie inainte de aplicarea legii cu taxa, mai circula ?
    Cand vom avea raspunsuri la aceste intrebari vom putea discuta de taxa de poluare/inmatriculare sau vor dori sa-i zica.
  • +3 (3 voturi)    
    EURO 4 = MASINA POLUANTA? (Miercuri, 12 martie 2008, 14:38)

    tudor [anonim]

    Unde e taxa "de mediu" cand pentru un motor cu euro 4 si masina noua platesti peste 20 de milioane daca ai motor mai mare?? Iar la aceasta modificare a taxei o sa fie si mai mare? Deci, Tariceanu, unde-i mediul aici?
  • +1 (1 vot)    
    asta e handicapat! (Miercuri, 12 martie 2008, 14:48)

    mama lui... [anonim]

    Pai bai idiotule, crezi ca pentru un roman 2,3 sute de euro e un nimic? ba e taxa, ba nu e taxa , ba de la vara e alta taxa! Tocmai am platit 161.4 ron pentru un opel zafira nou! Iarta-ma ca mi-am luat un harb care o sa te ploueze pe tine cand mergi pe motocicleta! O sa ramai in tara asta tu si basescu ca sa va certati intr voi! noi suntem tot mai scarbiti...daca te-as avea in fatza ti-as stalci figura! imbecilule!
  • +1 (1 vot)    
    mda (Miercuri, 12 martie 2008, 15:28)

    mda [anonim]

    ca principiu e normal ca cele care polueaza mai tare sa aiba o taxa mai mare nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Nu e sanatos (Miercuri, 12 martie 2008, 15:34)

    Kate [anonim]

    Deci daca vine cu asa un argument... el nu vede ca romania e deja un cimitir, daca te uiti bine si numeri cate dacii vechi sunt in romania care polueaza de 10 ori mai mult decat orice masina din vest... totul e o chestie politica.. nimic din ce se face in romania nu e in interesul cetateanului
  • +1 (1 vot)    
    Nu e sanatos (Miercuri, 12 martie 2008, 15:34)

    Kate [anonim]

    Deci daca vine cu asa un argument... el nu vede ca romania e deja un cimitir, daca te uiti bine si numeri cate dacii vechi sunt in romania care polueaza de 10 ori mai mult decat orice masina din vest... totul e o chestie politica.. nimic din ce se face in romania nu e in interesul cetateanului
  • +1 (1 vot)    
    samsar de lux (Miercuri, 12 martie 2008, 15:34)

    calin [anonim]

    daca tizul tariceanu isi permite sa-i faca pe cei ce comercializeaza masini second-hand "samsari", atunci cred ca el poate fi considerat un samsar "de lux", singura diferenta intre el si cei dintai fiind vechimea autoturismelor comercializate; sunt convins ca daca "samsarii din Vitan" si-ar permite ar vinde si ei masini noi, la fel ca si CPT;
  • +2 (2 voturi)    
    Asta-i taxa veche la noi: taxa pe fumarit. (Miercuri, 12 martie 2008, 15:49)

    aurel [anonim]

    Dar de ce nu reducem noxele de la industriile poluatoare ? De ce nu dezvoltam o data agricultura ? Cine imi arata o statistica a poluarii ? Doresc sa stiu care este procentul de poluare al autovehiculelor fata de totalul celorlalti factori poluatori. De ce nu plantam pomi si nu ii inchidem pe cei care au distrus padurile si care continua sa le taie si acum. Adica, cum ? Unii s-au imbogatit taind padurile (au distrus mijloacele naturale pentru depoluiare) si nu platesc taxe ? Pai, ia puneti taxe de poluare pe industria mobilei, pe gatere si alte cele ! De ce s-a scumpit rovignieta si de ce acum se plateste pe norme euro de poluare ? Aia nu e taxa de poluare ? Ziaristii nu stiu asta ?
  • +1 (1 vot)    
    tov. tricicleanu (Miercuri, 12 martie 2008, 15:58)

    misu [anonim]

    asa om n/am mai vazut! Cum poate sa spuna ca taxa e legala, din moment ce UE tipa la noi de mai bine de un an ca trebuie sa renuntam la ea? Ori are probleme grave de sanatate, ori se crede unicul destept intr-o tara de tampiti! Astept alegerile!!! Dar ... cu cine votez???
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 12 martie 2008, 16:15)

      e [anonim] i-a raspuns lui misu

      ...din pacate nu ai cu cine! Ai pus o intrebare extrem de simpla dar plina de intelepciune: "cu cine votez?".
      Pai unu confunda ministerul cu afacerile proprii, altul asfateaza continuu pe bani mei, altul pune borduri tot pe banii mei...si asa mai departe!
      intre timp eu am platit 17 milioane taxe pentru o masina noua pentru ca cea veche a fost rapusa de gropile soselelor pentru care platesc!
      vine ea si ziua aia...din pacate dupa cum spun nu am cu cine vota...dar nici cu voi!
  • -2 (2 voturi)    
    tristilor (Miercuri, 12 martie 2008, 16:08)

    toteu [anonim]

    sunteti foarte tristi
  • +1 (1 vot)    
    Votati (Miercuri, 12 martie 2008, 16:25)

    Transilvanian man [anonim]

    Sunt pe aici cativa care se intreaba cu cine sa voteze ...ce sa zic eu si eu aveam aceeasi dilema ...dar daca vom vota pe vadim voiculescu bombonel mitrea sau ilici unde vom ajunge.Ce sa zic eu m-am hotarat si voi vota PD-L pt simplul motiv ca TREBUIE SA II PUNA CINEVA LA PUNCT PE ORDINARII DE LA PUTERE .Daca voi vota altfel....din pacate va fi din ce in ce mai rau ...
    • -2 (2 voturi)    
      bine gandit! (Miercuri, 12 martie 2008, 18:10)

      buna_idee [anonim] i-a raspuns lui Transilvanian man

      Foarte bine, foarte bine, voteaza-i ca par baieti destepti mai ales ca nu prea zic nimic. Decat ce zice poporul, ca asa se aleg mai sigur.

      Ne vedem peste 4 ani sa vedem ce ordinari au pus la punct si cati au mai aparut si inflorit (Vantu, Videanu etc). Ce daca n-au nici o doctrina sau idee, cui ii trebuie asa ceva? Principiul de baza e "Rotim hotii intre ei, cu cat mai prosti cu atat mai bine".
  • -3 (3 voturi)    
    samsarilor (Miercuri, 12 martie 2008, 16:27)

    toteu [anonim]

    Observ ca e plin site-ul de handicapati si agramati. Mai idiotilor, pai asta este singura masura inteligenta a lui Tari, sa nu lase toate cataragele in tara. Dar ce sa inteleaga cei cu IQ-ul sub 60 (IQ=coeficient de inteligenta).

    Normal ca UE face presiune sa eliminam taxa, ca sa le primim toate epavele si harburile.

    Sunt si alte argumente in favoarea taxei, dar daca nu sunteti capabili sa le intelegeti p'astea simple, banale, rudimentare, nu are niciun sens sa umblam cu rafinamente.
    • +1 (1 vot)    
      bine ca esti tu destept (Miercuri, 12 martie 2008, 16:50)

      zvezda [anonim] i-a raspuns lui toteu

      Ai adus vreun argument cumva, sau ai iesit si tu sa iti exprimi public prostia? Da-i inainte, e gratis.
      Uite, eu o sa-ti demonstrez ca taxa protejeaza rablele: pretul unei dacii din 80 "bine intretinuta" (reparatii facute numai cu sarma de calitate), e de vreo 400-500 EUR. Daca dispare taxa, masina aia nu mai valoreaza absolut nimic, ZERO, pentru ca la banii aia gasesti in Germania masini euro 2, cu directie, frana... La toate rablele din Romania o sa le scada pretul (la multe pina la 0) daca se scoate taxa. O sa spuna unii ca va creste numarul de masini. Statisticile arata ca taxa in forma ei actuala nu a infranat deloc importurile de second hand. Doar a bagat mana in buzunarul oamenilor. Eu personal nu cred ca lumea o sa se inghesuie sa-si cumpere harburi, dar o taxa ecologica pe care sa o plateasca toate autovehiculele (nu doar cele care intra acum in tara) ar rezolva cu siguranta problema. Numai asa vom putea scapa de harburile din Romania.
      Jos taxa de protectie a harburilor!
      • -1 (1 vot)    
        aiurea (Miercuri, 12 martie 2008, 18:18)

        io [anonim] i-a raspuns lui zvezda

        Ce statistici arata bre ? Bulgaria, fara taxa, a importat mult mai multe harburi decat Romania, iar la masini noi avem de departe mai multe vandute ca bulgarii. Mai uite-te odata in statisticile alea.
        Iar Daciile vechi oricum nu se caseaza, doar ca pe langa Dacii o sa ma intre si toate Opelurile din 80, deci alte rable, si uite asa-nfloreste deficitul, creste inflatia si mai arata si orasele si mai urat decat acum ... Nu se pune taxa la masinile deja inmatriculate exact ca sa descurajeze importurile, ca si-asa stam ca naiba acolo.
        • 0 (0 voturi)    
          mai gandeste-te (Miercuri, 12 martie 2008, 20:16)

          zvezda [anonim] i-a raspuns lui io

          Care va sa zica daca iti iei citronel nou nu creste deficitul, nu? Sau poate ai vrea sa circulam toti cu logan (desi nu stiu daca si in cazul ala profitul nu iese din tara). Nu am acum la indemana statistici oficiale, dar iti spun sigur ca din 2005 incoace importul de masini second a crescut puternic an de an. Daciile vechi se vor casa, daca se pune o taxa ecologica sanatoasa la non euro. Si tot asta va descuraja total importul de masini foarte vechi. Dar lasa lumea sa aduca de la euro 3 in sus.
          Pe mine argumentul cu sustinerea industriei ma lasa rece (asta nu e liberalism, iar uzinele dacia nu impart profitul cu mine), argumentul cu deficitul ma lasa si mai rece, ca daca imi iau masina noua o sa iasa din tara si mai multi bani. A mai ramas poluarea si siguranta traficului. Ca sa le rezolvam pe ambele trebuie sa scapam de rable. Cum? Taxa ecologica mare la non euro si eliminarea taxei de prima inmatriculare pentru a permite oamenilor sa-si cumpere masini mai bune. Imi mentin parerea ferma ca aceasta taxa protejeaza rablele din Romania si implicit intretine poluarea si gradul scazut de siguranta a circulatiei.
    • 0 (0 voturi)    
      Idiot esti tu. (Joi, 13 martie 2008, 18:10)

      Eli. [utilizator] i-a raspuns lui toteu

      Mie mila de cei ca tine.
  • +1 (1 vot)    
    WANTED (Miercuri, 12 martie 2008, 16:54)

    Florin [anonim]

    se cauta ansamblu om-masina / tariceanu-harley.
    Gasitorului recompensa daca din greseala trece peste acest ansamblu... impreuna cu camionul din dotare.
  • +1 (1 vot)    
    fara voturi si fara citroen cumparat (Miercuri, 12 martie 2008, 17:17)

    stefan [anonim]

    e singura noastra modalitate, de a-l faulta, cu partidul lui de hot de buzunar si reprezentanta lui citroen cu tot. nu votam si nu cumparam. la asta ar trebui sa se faca o campanie la realitatea, sa vezi cum s-ar inmuia marele protector al mediului :). daca ii pasa asa de tare de mediu, de ce nu taxeaza sutele de mii de dacii 1300 si 1310 si basculele antice pe care le vezi de la palatul parlamentului pana in ultimul catun din tara?

    deja m-am saturat sa m-i se urce sangele in cap de fiecare data cand ii aud minciunile de doi bani despre cum ii pasa lui de tara asta. regula de baza la politicianul roman: ii doare fix in pula de popor, cand intelegem odata acest lucru?
  • +2 (2 voturi)    
    domnu taxiceanu' (Miercuri, 12 martie 2008, 17:33)

    gabi [anonim]

    -te invit sa inspiri noxele camionelor si autobuzelor care circula pe strazile din romania si sunt de cand bunica!

    -sa stai la trecerea de pietoni si sa treaca vreun trabantel sau vreun camion roman!

    -iti vei dori sa stai cu botul numai in teava de esapement a unui golf 4 euro 3!
  • +1 (1 vot)    
    euro? (Miercuri, 12 martie 2008, 18:49)

    zvezda [anonim]

    Si ca ce chestie se stabileste in Romania o taxa in euro? Am trecut cumva la moneda euro si n-am aflat eu? Sau guvernul nu are incredere in moneda nationala? Ce-i porcaria asta?
  • +1 (1 vot)    
    Tariceanu e un BOU ! (Miercuri, 12 martie 2008, 19:51)

    Nicolae [anonim]

    O dacia din 2000 produsa fara sistem de calitate functional e mai poluanta cu 30% decat un 'Kadet' Ddin 1980 care are verificarea tehnica germana TUV.-Si de 10 ori mai nesigura.
    Lipsa taxelor ar permite curatirea in trei ani a cel putin 1 milion de masini.
    Bugetul ar castiga deoarece taxele si impozitele s-ar plati in Romania de pentru masinile care acum se inscriu afara .(sa nu mai vorbim ca 1 milion de masini casate inseamna o resursa de 1 milion tone de fier vechi in tara).
    Atitudinea primului ministru exprima cinism !
    • +1 (1 vot)    
      Jos taxa de protectie a rablelor! (Joi, 13 martie 2008, 0:56)

      zvezda [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Avem un parc auto invechit, poluant si periculos tocmai pentru ca de ani de zile avem taxe pe importul de masini. E cumva criza de masini in Romania? NU! Atunci ce am rezolvat? Pai nimic, doar ca noi cumparam masini mai proaste pe bani mai multi! Asta reduce poluarea? Dimpotriva! Aceasta taxa literalmente protejeaza rablele! Aud aceleasi texte expirate cu "cimitirul de masini al Europei"... pai masinile in Romania intineresc cumva? Numai in Europa imbatranesc? Noi avem deja un mare cimitir de masini, din pacate in circulatie, protejat de taxa de prima inmatriculare.
      Jos taxa de protectie a rablelor!!!
  • +2 (2 voturi)    
    RABA de 16 tone (Miercuri, 12 martie 2008, 19:51)

    Negru(de fum) [anonim]

    Ba amritilor,ce va stofocati atita,comparativa RABA de 16 tone,Scania si Volvo neamule ,cum ham cumparat eu bre din GErmanica,din alea care scoate fum mult si negru neamule,de ii fac pe toti din strada negri ca mine.Alea au motoare euro 18 bre ,la inima de tigan imi mere fumul neamule.2 bucati,ham cumparat ,unul era dric iunainte da nu-i bai,si n-am dat o para la ce va vaioetati voi .Mie chiar imi place Tartoriceanu asta ,ca nu mia luat nimika bani la hinmatriculare.Conclozia ma nefericitilor toata lumea sa cumpere masini de peste 4 tone si nici o taxa de platit.Da sa aveti grija nenicule sa fie din 69-74 .
  • +1 (1 vot)    
    bani de pomana (Miercuri, 12 martie 2008, 23:00)

    tricliceanu [anonim]

    Numai un idiot poate crede ca impunand o asemenea taxa si descurajeaza importul de harburi... mai mult, o incurajeaza. Dar, deh, ne trebuie bani de campanie electorala...

    Spre exemplu am gasit o masina bunicica si dispun de 7000 de euro pentru a o cumpara. Dar, pentru ca exista o taxa de prima inmatriculare, eu nu o pot cumpara, ci trebuie sa caut una mai proasta, mai veche, mai poluanta si mai ieftina ca sa imi ajunga banii si de masina si de taxa... Aproape ca ma forteaza sa cumpar una mai proasta... Sau sa fac un credit si sa-mi iau una noua (eventual un citroen?).

    Deci, toarshu' Tariceanu, lasati-o ca macane.

    Iar pentru emisiile de CO2, taxa ar trebui sa se gaseasca in pretul combustibilului, nu la inmatriculare, ca nu cred ca esti frate cu Nostradamus ca sa stii tu cat o sa merg eu cu masina... Desi, daca ma uit mai bine parca semanati... Amandoi catolici, amandoi cu parul grizonat, amandoi cu invarteli, poate-poate prostiti lumea si nu vede cum va umpleti buzunarele...
  • +1 (1 vot)    
    Praf in ochi si Ochii-n soare! (Miercuri, 12 martie 2008, 23:58)

    Mirciuc [utilizator]

    Cum de ... taxa pentru o masina noua dichisita cu toate cele trebuitoare sa aiba TAXA mai mare decit o masina la mina a doua, cind daca vrei sa nu lasi sa intre masini vechi in tara trebuie sa pui taxa mare pe masinile nedotate cu sisteme antipoluare si la cele care au KM rulati, nu aproape noi.

    Ideea ca o masina noua va produce materiale poluante mai mult timp in Romania daca este noua e o IDEE demna pentru Baietii Destepti.

    De ce nu taxeaza orice reinmatriculare de autovehicole indiferent de producator si provenienta si nu se introduce si pentru persoanele fizice taxarea pruductiei de materiale poluante, precum pentru persoanele juridice. Si ca sa fie toti cetatenii tratati in mod egal aceasta taxa ar trebui sa fie introdusa in pretul carburantului si virata direct de pompagii.

    DAR TRAIUL IN MINUNATA, FASCINANTA SI MIROBOLANTA ROMANIE NE TOACA TOT TIMPUL SI NERVII.

    Nu degeaba gesturile extreme sunt la ordinea zilei.
    Sinucideri, Crime, Cocotati pe stilpii de inalta tensiune si pe acoperisuri de blocuri, Autoincendieri ..... s.a.m.d.
    Vezi la STIRI, imediat dupa publicitate.
  • +1 (1 vot)    
    Tampitul!!!!!!! (Joi, 13 martie 2008, 8:24)

    Transilvanian man [anonim]

    Asta nu e numai hot dar e si tampit ...ce tupeuuuuu de pnl-ist are .NU II E RUSINE LEPADATURII SA SCOATA ATATEA INEPTII.Repet pt a nu stiu catea oara PROCURATURA, DNA de ce nu se autosesizeaza referitor la deturnarea fondurilor de la mediu ...pt ca asta este DACA aceasta taxa a fost una de mediu .E clar ca nu e una de mediu si de ACEEA E UNA FISCALA .Dar sunt sigur ca daca eu sau oricare alt cetatean facea astfel de greseli eram deja in puscarie ....
  • +1 (1 vot)    
    Netremnici. (Joi, 13 martie 2008, 9:19)

    Eus [anonim]

    Taxa ii avantajeaza pe dealerii din Romania a Marcilor de afara.
    Cum ? Foarte simplu:

    -bataia mare este pe EURO3: masini foarte bune, foarte apropiate tehnologic de EURO4, pe care la cumperi de-afara la preturi extraordinar de bune (De ex. iti iei un Audi A4 din 2002-2004 la preturi variind intre 10.000 - 14.000 Euro).

    -Dealerii din Romania au o masina medie, noua, Euro 4 la preturi de peste 11.000. Am spus medie, deoarece cele din clasa LUX sau MARE pornesc de la peste 20-22.000 euro.

    -Se observa cum ar fi afectati dealerii romani daca aceasta taxa ar fi scoasa. Printre acestia se afla si TARICEANU, mare importator de CITROEN (intr-o opinie proprie o masina frantuzeasca, slaba calitativ)

    -TARCEANU este numit PRIM MINISTRU in 2005, si imediat "rumanul adevarat" Tiriac, (cel mai mare dealer din Romania) ii propune un parteneriat. Pentru cei ce cunosc zona de nord a Bucurestiului, Metrou Aurel Vlaicu, stiu ca acolo se afla Porche Bucuresti (detinut de Tiriac), cu doua showroomuri. Zona este foarte scumpa, excusivista, iar cine detine un spatiu de expozitie trebuie sa se considere norocos. Ei, exact in 2005, unul din showroom-uri ii este cedat firmei care distribuie CITROEN, evident a "stimnoicuiapartine".

    Sa mai dezvoltam ideea ? Nu cred ca este cazul ... Trageti singuri concluziile.
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte bine!!! (Joi, 13 martie 2008, 11:21)

    anonim [anonim]

    Ba fratilor vreti sa ajungem ca bulgarii. Ati vazut ce e Buc-Pit de masini cu numere de Germania care isi iau directia catre Bulgaria, vreti sa va duce-ti copii, nevestele si prietenii la groapa luati in plin de vreo ciara cu un ursulet de 100 Euro sau vreun pusti dus cu capul intr-un opel astra 1990 care lasa in urma lui un fum de 200m mai rau ca Trabantul. Este foarte normala taxa de poluare, ala cu Skoda, ce crezi ca aia dc e euro 4 nu polueaza, daca mai e si diesel..... Si in al doilea rand daca se scoate taxa moare industria auto care e pe un trend ascendent in Romania. Asta vreti? Sau romanul vede doar nteresul lui, sa-si cumpere un SH ieftin, daca se poate gratis. Haine tot SH va luati?
    Intradevar ar pute a sa fie mai mica pt masini noi dar dupa aceea sar boschetarii ca isi urmareste tariceanu interesele ca e importator de Citroen, si binenteles comunisti de UE.
    • 0 (0 voturi)    
      oooofffff - stupid people (Joi, 13 martie 2008, 12:48)

      rupert [anonim] i-a raspuns lui anonim

      anonimule, aberezi suparator de rau!
      productia de autoturisme in Romania a inregistrat o crestere substantiala in 2007, nu a avut nicio legatura cu taxa de prima inmatriculare!!!

      Dacia a produs mai mult decat in 2005, mai mult si decat in 2006, iar in 2008 va produce chiar mai mult decat in 2007, si tot asa...
      Ford a declarat ca peste 95% din productia de la Craiova este destinata exportului, Mercedes, de asemenea, nu va produce 200.000 autoturisme pentru piata romaneasca.

      Esti analist pe piata auto si nu stiam noi? Daca da, cine te-a angajat, anonimule?

      Asa cum sustin cititorii pe acest forum, taxa auto creste artificial preturile tuturor masinilor, a rablelor existente in parcul auto romanesc, si a masinilo rexcelente din punct de vedere tehnic aduse din spatiu UE!

      Uniunea Europeana va elimina orice fel de taxa la achizitionarea unui autoturism, deoarece asa se incurajeaza achizitia de masini mai putin poluante!

      Si spuen anonimule, de ce guvernul tariceanu NU sustine alte industrii de genul:
      - industria constructoare de masini agricole (vezi Tractorul Brasov)
      - industria laptelui, a carnii (vezi scandalurile generate de taxele mari percepute de hypermarketuri)
      - industria turismului (turismul romanesc este la pamant!)

      DE CE ANONIMULE???
      In cadrul acestor industrii lucreaza mai multi oameni decat in cea producatoare de masini!

      Stupid people!!!
      Mi se ridica sangele in crestetul capului cand citesc comentarii aruncate cu prastia!
      D-aia merge tara prost, ca orice ghitza le stie pe toate...
  • 0 (0 voturi)    
    tariceanu insista, insist si eu (Joi, 13 martie 2008, 11:49)

    zvezda [anonim]

    Sloganul cu cimitirul era valabil in 90, cand pe piata nu erau masini, era un gol imens (lumea era satula de dacii, care oricum nu erau destule, nu stiu cati isi amintesc cum trebuia sa astepti cativa ani buni sa-ti poti lua o masina pe vremea aia). Atunci s-ar fi adus orice, cum s-a si adus o scurta perioada pina s-a pus frana. Acum nu mai e deloc aceeasi situatie. Acum oferta de masini depaseste cererea. Acum problema e doar pretul, umflat de taxa de prima inmatriculare. Din cauza taxei suntem fortati sa cumparam masini mai proaste, pentru ca de obicei bugetul fiecaruia e limitat la o anumita suma, din care trebuie platita si taxa. Tot din cauza taxei nimeni nu isi caseaza masina, pentru ca taxa a ridicat pretul tuturor masinilor si orice rabla valoreaza minim cateva sute de euro in orice hal ar fi. Taxa protejeaza rablele! Lasati piata sa functioneze liber, sa scapam de rable!

    Care e strategia reala a lui tariceanu: el stie ca cea mai mare parte a romanilor nu-si permit sau nu doresc sa-si cumpere masini noi (devalorizarea unei masini nu e liniara, ci e cea mai mare in primii 3 ani). El stie ca acestia isi vor cumpara masini mai proaste, dar nu-i pasa lui de poluare, siguranta, etc. El mizeaza pe nehotarati! Pe aia vrea sa-i faca sa-si cumpere masini noi, daca se poate citroen. Sigur ca per total poluarea este mai mare, siguranta circulatiei mai redusa, chiar si deficitul bugetar e mai mare. Numarul de masini nu e influentat deloc! Doar calitatea lor. As vrea sa inteleaga asta cat mai multi, pentru ca numai daca guvernul va intelege ca ne-am prins, ca nu suntem fraieri, vor schimba placa.

    Jos taxa de protectie a rablelor!
  • 0 (0 voturi)    
    javra care aplauda rabla (Joi, 13 martie 2008, 14:56)

    rabla [anonim]

    da esti o javra,inca una mare ,te bati in piept cu programul RABLA dar ai uitat sa spui ca tu esti JAVRA.Esti o Javra pt ca iti bati joc de un popor intreg pentru ca interesul tau asa ese satisfacut ,esti o JAVRA pt ca imi spui mie ca e in interesul meu sa platesc taxa de prima inmatriculare dupa ce ma bucur si eu ca intru in UE si scap de taxe vamale cica ,esti o JAVRA pt ca tu vinzi masini si probabil in beneficiul tau e bine ca aceasta taxa sa existe ,esti o JAVRA ca datorita mie si altora ai ajuns acolo si acum nu iti mai pasa de mine,esti o JAVRA pt ca susti o taxa care nu are nmic de a face cu poluarea ,esti o JAVRA pt ca ma taxezi si cand umplu rezervoru si cand incepe anul si cand imi expira asigurarea si cand fumez si tot nu ti ajunge ,deci in concluzie esti omare JAVRA si iti doresc sa te prinda o haita mare de caini in calduri sa te rezolve poate poate iti revi .........
  • 0 (0 voturi)    
    soriciul gros (Joi, 13 martie 2008, 21:36)

    papadie [anonim]

    mare nesimtit prim ministrul asta al Romaniei. pur si simplu isi bate joc de noi.
  • 0 (0 voturi)    
    luptati si asa (Vineri, 14 martie 2008, 9:50)

    resp [anonim]

    Scrieti oficialilor UE sa nu se lase pacaliti de guvernantii nostrii.
    Nu ne putem astepta la nimic bun de la niste smecheri ordinari. Banditii tot banditi. Trebuie sa reclamam in continuare taxa la UE. Sa nu ii slabim pina nu se renunta total la taxa.
    Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
    6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si direct pe mail.
  • 0 (0 voturi)    
    Interes (Vineri, 14 martie 2008, 21:28)

    Dumi [anonim]

    Dragii mei, omu' are interes sa ne luam toti Citroen nou, sa mai faca si el un comision. Nu mai vorbesc de faptul ca este sustinut de asociatia producatorilor si importatorilor de automobile care DORESC desigur sa luam numai masini noi de la ei, nu pentru poluare ci pentru COMISION !!!

    Toate cuvintele sunt numai promovarea unui interes comercial, cui ii pasa de ROMANU' de rand?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă