Linia de metrou Bucuresti – Otopeni va costa 244 milioane euro

de Andreea Flintoaca     HotNews.ro
Vineri, 21 martie 2008, 15:37 Economie | Consumator

Valoarea estimata a proiectului de constructie a liniei de metrou Bucuresti-Otopeni este de 243,95 de milioane de euro, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, citat de Mediafax. “In maximum o luna, studiul de fezabilitate va fi pregatit pentru ca Guvernul sa aprobe indicatorii tehnico-economici ai liniei de metrou Bucuresti-Otopeni”, a spus Orban.

Linia care va face legatura cu aeroportul Otopeni va avea o lungime de 19 kilometri, din care 12 kilometri vor fi pe traseul actual, iar restul - pe o linie de cale ferata noua. Pe traseul noii linii va exista un tunel care va avea lungime de un kilometru, iar investitia va fi realizata in doi ani si jumatate dupa semnarea contractului, a mai precizat ministrul.






















3073 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    hmm... (Vineri, 21 martie 2008, 15:44)

    loco [anonim]

    parca citeam ca in citiva ani se va construi un aeroport mai mare in sudul capitalei, iar Otopeni va fi ca un fel de aeroport secundar. Oare asa se face la noi fara sa se gandeasca sau or vor construi metrou si la noul aeroport din sud?
    • 0 (0 voturi)    
      puiule! (Vineri, 21 martie 2008, 16:10)

      marius [anonim] i-a raspuns lui loco

      vor construi cate metrouri va fi nevoie pentru toate aeroporturile de care va fi nevoie!
      pai nu-ti dai seama pe terenul cator expropriati de lux va trece metroul asta? ca oricum il duci, tot prin Pipera si Baneasa tre sa treaca?!
      ce, construiesc din averea lor?
    • +3 (3 voturi)    
      care e prob ? (Vineri, 21 martie 2008, 16:38)

      fane [anonim] i-a raspuns lui loco

      Un metrou in zona aia se justifica si din alte pdv.
      Exista o populatie in continua crestere care are nevoie de acest serviciu.
      Apoi, cand or construi aerop ala din sud, n-au decat sa-l lege si pe el la transp in comun.
      F multe mari orase din Europa au mai multe aeroporturi, si toate sunt cumva legate de metropola (metro, tren, etc.).
      Deci cele 2 eventuale metrouri/trenuri nu trebuie privite neaparat ca proiecte care se exclud reciproc.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 21 martie 2008, 16:51)

      DanXP [anonim] i-a raspuns lui loco

      ce pot sa zic, planuri si idei sunt destule, dar mai putin practica... adica peste 40 de ani se va face aeroportul ala daca se va face, cat despre linia de metrou.. in 10 ani.. oricum eu astept linia Ghencea-Universitate ca aici in zona e crima si macel dimineata si seara, si cum se face mallul ala mare, si cum orashul se extinde mai mult spre autostrada.. deja va devenii super sufocant si e chiar necesara linia asta. Dar ca sa nu speram prea mult, mai ales ca vin alegerile si oamenii vor sa atraga atentia, mai bine nu bagam de seama orice comentarii care ar putea ramane vise ca si Dracula park sau eu stiu ce alte zeci de mii de proiecte au mai fost
  • +2 (2 voturi)    
    Decongestionare (Vineri, 21 martie 2008, 15:55)

    b09d4n [utilizator]

    Legat de subiect, este normal sa fie majoritatea la suprafata, avand in vedere ca traseul este in mare parte pe camp.

    Asa este si la Budapesta... trenul de vacanta are un tunel pana aproape de centru, unde aree statie comuna cu metroul. Trenul de week end are cate o liniespre fiecare punct de atractie din jurul orasului.

    Legat de Orban... normal, in campania electorala multe proiecte se lanseaza. Au avut destul timp sa inceapa lucrarile insa nu au facut nimic... decat au cedat presiunilor si au marit pensiile. Nici acum nu sunt convins ca am scapat de socul rezultat de astfel de masuri populiste.

    AVEM VOT UNINOMINAL!
  • 0 (0 voturi)    
    re:hmmm (Vineri, 21 martie 2008, 16:02)

    remus [anonim]

    de fapt baneasa devine un cvasi-aeroport. cel din sud va avea rolul de a detasa o parte din curse de pe otopeni pentru a-l dezcongenstiona. perspectiva de dezv a transportului aerian e extrem de mare, asa k privind in perspectiva sper sa aujnga cele 3 pe care le vom avea
  • +1 (1 vot)    
    nu chiar (Vineri, 21 martie 2008, 16:07)

    l [anonim]

    Linia de metrou spre Otopeni va deservi mult mai mult oamenii care lucreaza in nord decat aeroportul efectiv.

    Otopeniul in sine nu are atat de multi calatori anual cat sa merite construirea unei linii speciale. Dar numarul de oameni care lucreaza in zona din nordul capitalei este destul de mare, iar o linie de metrou acolo va fi cat se poate de utila pentru degajarea traficului pe DN1
  • 0 (0 voturi)    
    Campania electorala... (Vineri, 21 martie 2008, 16:08)

    Claude [anonim]

    Sa inteleg ca ai terminat de facut autostrazile Orbane de incepi acum noi proiecte?.... Probabil ca ori visezi ori joci "The Sim's". Cita nerusinare!!!
  • +1 (3 voturi)    
    aici se vorbeste de metrou sau de o linie de cale (Vineri, 21 martie 2008, 16:11)

    Alin [anonim]

    1 - de cand candideaza la primaria bucuresti Orban planifica tot felul de proiecte de infrastructura in jurul Bucurestiului dar nu demareaza niciunul ce sa mai vorbim de finalizat (port si aeroport in sud, centura ocolitoare de tip autostrada, centura pe 4 benzi pe traseul actualei centuri s.a.m.d)
    2 - din stirea asta nu se intelege mare lucru pentru ca se spune ca ar fi vorba despre o linie de metrou "din care 12 kilometri vor fi pe traseul actual". exista cumva vreo linie de metrou pe traseul Bucuresti - Otopeni si eu nu stiu? Mai mult continuarea ma face sa cred ca este vorba despre calea ferata dintre Bucurest isi Otopeni: "iar restul - pe o linie de cale ferata noua. Pe traseul noii linii va exista un tunel care va avea lungime de un kilometru"
    • 0 (0 voturi)    
      traseu actual (Sâmbătă, 22 martie 2008, 13:36)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Alin

      se refera, sper, la M4 gara de nord pana la laromet, unde ar trebui sa iasa la suprafata, face ţuşti peste balta si tine-o tupiluş prin papusoi (ma rog, padure) pana la otopeni. probabil, trece DN1 pe dedesubt si gata, daca vrea, ajunga pana la aeroport:)
  • 0 (2 voturi)    
    ce vorbiti voi? (Vineri, 21 martie 2008, 16:19)

    dans [anonim]

    mai tata, voi si ganditi cand scrieti, sau doar faceti copy-paste?
    care "12 km pe traseul actual"? unde sunt kilometrii astia si pe care traseu, intre Victoriei si Otopeni?

    Daca va fi in principal pe la suprafata, cum pare, va fi ca RER din Paris, ceea ce este ok, dar e imposibil sa coste doar 250 mil euro.
  • 0 (2 voturi)    
    E an electoral, deci facem de toate (Vineri, 21 martie 2008, 16:21)

    Ludovic al XII-lea Orbanul [anonim]

    Din gura facem multe:

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2597225-deputatii-vor-ancheta-politica-supermarketurilor.htm

    http://www.realitatea.net/160016_Profesorii-de-liceu-ar-putea-primi-anul-viitor-150-de-euro-pentru-a-si-cumpara-haine-.html

    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-2599777-evenimentul-zilei-orban-metroul-fost-copilul-vitreg-transporturi.htm

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2570023-bucurestiul-avea-noua-sosea-centura-3-ani-proiect-valoare-1-07-miliarde-euro.htm

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2546041-curtea-constitutionala-procurorii-nevoie-aviz-parlament-cazurile-nastase-mitrea-pacuraru-seres.htm
  • -2 (2 voturi)    
    Vorba lu' Badea... (Vineri, 21 martie 2008, 16:27)

    eu [anonim]

    ... o sa vedem noi o linie noua de metrou sau aeroport, sau trafic normal, sau curatenie.... cand ne-om vedea ceafa !!!
  • 0 (2 voturi)    
    Electorale (Vineri, 21 martie 2008, 16:51)

    Casargoz [anonim]

    Ni se arunca in fata tot felul de realizari viitoare, studii de fezabilitate pentru viitoarele guverne, unde este podul peste Dunare de la Braila al lui Mitrea, dar centura Bucurestiului a lui Mitrea, dar podul peste dunare de la Braila ce urma a fi construit de japonezi?
    La final de mandat guvernantii apeleaza la consultanta si elaboreaza studii de fezabilitate. Pe mine nu ma intereseaza studiile de fezabiliate, pe mine ca cetatean ma intereseaza proiectele finalizate sau in curs de executie. Sa nu uitam ca Basescu isi datoreaza pozitia nu farmecului personal de matroz ci pasajului Basarab. Si nu pot uita nici de faptul ca a blocat proiectul lui Bechtel doar pentru a plati apoi mai mult, dupa renegocieri.
  • +1 (1 vot)    
    arde si in drumul taberei (Vineri, 21 martie 2008, 16:52)

    sam [anonim]

    proiecte, proiecte...vrem si in dr. taberei metrou, ca se circula catastrofal, imbatranim in RATB
  • +1 (3 voturi)    
    244 si ceva (Vineri, 21 martie 2008, 17:08)

    carcotasu [anonim]

    Imi place suma asta. Adica nu aproximatic 250mil ci fix 244. Atat de precis au calculat-o. Dupa care o sa apara lucruri neprevazute si probabil ca or sa o mai ajusteze asa pe la vreo 955 de milioane virgula 84.
  • +1 (3 voturi)    
    numa vorbe (Vineri, 21 martie 2008, 18:28)

    Radu [anonim]

    Cum zicea cineva mai sus: deodata o sa avem studiul intr-o luna si sa vezi ca si linia o sa fie gata pan la anu' Mdea... vin alegerile... democratia asta nu mai e ce-a fost. Mi se face greata cand ii aud p-astia pe la TV cu ce-o sa facem si ce-o sa invartim...offf
  • 0 (0 voturi)    
    metrou??? (Sâmbătă, 22 martie 2008, 11:11)

    tatae [anonim]

    Frumos, mult prea frumos ca sa fie si adevarat! Chiar daca vor incepe lucrarile (sic) aduc doar un exemplu concret ca sa fie elocvent gandul meu, de cat timp e nevoie de finalizarea portiunii de traseu intre statia Chibrit si Bucurestii Noi (doar o statie)????? Sa mai pun intrebarea prosteasca si naiva cat a costat si cat va mai costa? Extrapolati si dumneavoastra si faceti singuri calculele aproximative cam cat va dura aceasta linie de metrou pana la Otopeni (calendele grecesti ori Pastele cailor)!
    • 0 (0 voturi)    
      daca vor.. pot (Sâmbătă, 22 martie 2008, 13:42)

      mir [utilizator] i-a raspuns lui tatae

      Doamne ajuta!
  • 0 (0 voturi)    
    Dezinformare in masa (Joi, 27 martie 2008, 14:14)

    Ciprian [anonim]

    Aceasi stire si in Compact astazi dar suna un pic diferit (mult dupa parerea mea umila). Stirea suna astfel: S-a aprobat din partea japonezilor un imprumut de 300 milioane de euro pentru demararea liniei de metrou respective insa proiectul costa 1 miliard de euro. Cei 244 milioane de euro de sunt mentionati aici sunt defapt pentru un proiect al prea stimatului domn Orban care "ar dori" o cale ferata care sa inceapa pe linia de centura si sa se continue cu un tronson nou spre Otopeni. In nici un caz nu metrou de 244 milioane de euro. Aceasta stire este o combinatie proasta intre doua stiri diferite si anume un plan concret(Metroul) si o nalucire a lui nea Orban.
  • 0 (0 voturi)    
    mai mult decat necesar metrou otopeni (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 17:37)

    alex [anonim]

    Este indiscutabila necesitatea metroului in Aeroportul Otopeni , acesta aduce zeci de beneficii : fluidizarea traficului rutier si automat protejarea mediului . Peste tot in Europa exista statie de metrou in aeroport , ne facem de ras fata de stainii care vin la noi in tara atat ca turisti cat si ca investitori . Eu as considera utila inca o statie de metro si mai departe de Otopeni , la Balotesti deoarece acea zona s-a dezvoltat foarte mult in ultimul timp si majoritatea locuitorilor lucreaza in Bucuresti si neavand alta alternativa folosesc masina .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version