Interviu HotNews.ro

Profesorul Andrew Goldsworthy: Radiatiile telefoniei mobile afecteaza sistemul imunitar, decalcifiaza si scad calitatea spermei

de Magda Barascu     HotNews.ro
Marţi, 24 iunie 2008, 20:44 Economie | Consumator

Andrew Goldworthy, cercetator la Londra
Foto: Hotnews
Andrew Goldsworthy este profesor de biologie la Imperial College London. Este autorul a numeroase studii legate de efectele telefoanelor mobile si antenelor GSM asupra organismului uman. HotNews.ro a stat de vorba cu el la Londra si l-a intrebat de ce nu sunt facute publice rezultatele studiilor lui si nu exista o reala dezbatere asupra acestui subiect. (vezi detalii biografice)

HotNews.ro: De ce sunt antenele GSM mai periculoase decat telefoanele mobile?

Andrew Goldsworthy: In momentul in care formezi un numar de pe telefonul mobil, esti expus radiatiilor numai pe durata apelului si organismul tau incearca sa se protejeze.

Daca traiesti in apropierea unei antene GSM, esti de opt ori mai expus riscului imbolnavirii cu cancer, potrivit studiilor personale.

Andrew Goldsworthy, citand alte studii (in cazul de fata, ale dr. Oberfeld din Austria)

Acest act de auto-protectie consuma energie, energie care este luata fie din stocul de resurse fizice propriu care este de obicei intr-un proces temporar. Daca traiesti in apropierea unei antene GSM, organismul foloseste acelasi mecanism de auto-aparare.

Numai ca acest sistem este activat tot timpul si foloseste mult mai multa energie decat isi permite organismul sa consume. Unii oameni sunt afectati mult mai rau decat altii si efectele se resimt pe durata zilei, se simt obositi si au dureri de cap destul de des si furnicaturi.

In timpul somnului, cand organismul ar trebui sa-si foloseasca sistemul imunitar pentru a scapa de bacterii, pentru a se odihni si a se reface, energia necesara acestul proces este luata din acelasi stoc. Ceea ce predispune la imbolnaviri frecvente, se poate ajunge la cancer, pentru ca te bazezi pe sistemul imunitar sa elimine celulele cancerigene care altfel s-ar multiplica. Are sens pana aici rationamentul?

Andrew Goldsworthy cerceteaza de peste 30 de ani efectele biologice ale campurilor electromagnetice. Mai multe detalii biografice la http://www.hese-project.org/
hese-uk/en/heseuk/profile.php
?id=ag

HotNews.ro: Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) sustine ca nu exista studii, dovezi concrete care sa demonstreze care este efectul undelor GSM asupra organismului uman. Ce parere aveti despre declaratiile reprezentantilor OMS privind rezultatele studiilor dumneavoastra?

Andrew Goldsworthy: Din punctul meu de vedere, OMS greseste. Si argumentul este gresit. Persoana responsabila de proiectul telefoanelor mobile, Michael Rapercholli, este un fost consultant pentru industria de telefoane mobile. Inainte sa lucreze la OMS, a oferit consultanta in telecomunicatii. Si acum s-a intors la industria de telecomunicatii.

Este subiectiv si impartial. Si daca va uitati la imaginea creata de OMS, tot ce sustin ei, este ca cercetarea privind efectele asupra sanatatii cauzate de catre telefoanele mobile si antenele GSM are prioritate redusa. Nu spun ca ignora cercetarile facute sau cele viitoare, ei spun ca exysta prioritate scazuta deoarece studiile respective nu au fost facute de catre OMS. Nu exista un motiv anume.

Michael Rapercholli, este un fost consultant pentru industria de telefoane mobile. Inainte sa lucreze la OMS, a oferit consultanta in telecomunicatii. Si acum s-a intors la industria de telecomunicatii. Este subiectiv si impartial.

Andrew Goldsworthy, cercetator Londra

Chiar daca este de interes general pentru public. Deoarece oamenii pot alege sa foloseasca sau nu telefoanele mobile si aleg sa le foloseasca pentru ca stiu ca sunt sigure si OK. Daca locuiesti langa o antena GSM, atunci nu ai de ales, este iradiat tot timpul si prezinti un risc ridicat din punct de vedere medical, este ca si cum ai folosi telefonul mobil non-stop. Exista numeroase studii in lumea asta facute de cercetatori celebri care arata cum radiatiile cauzate de catre telefoanele mobile deterioreaza celulele organismului uman.

HotNews.ro: De ce sunt anumite persoane afectate intr-o masura mai mare de radiatiile antenelor GSM, telefoanelor mobile sau conexiunilor wi-fi?

Andrew Goldsworthy: Exista persoane care sufera de sensibilitate electromagnetica. Ei chiar simt radiatiile, simt furnicaturi, se curenteaza si au dureri de cap. Una din fiicele mele este asa.

Am trei fete, una dintre ele simte radiatiile, celelalte doua nu. Sunt multiple motive pentru care sunt asa, au membranele celulelor mai groase deoarece nivelul calciului din sange este mai ridicat.

Sunt unii oameni care au venit sa-mi ceara sfatul si au inceput sa ia doze de calciu, se administreaza in orice forma de cancer, si mi-au spus ca au inceput sa se simta mai bine.

Populatia are diferite niveluri de calciu in sange, in principal datorate hormonilor, dar pot exista si alte cauze, unele enzime raspund la radiatii, de exemplu. Unele persoane au sisteme de auto-aparare si pot controla momentul in care acest sistem trebuie activat. Ce incerc sa demonstre prin studiile mele este ca nu orice persoana care fumeaza moare de cancer si nu toata persoanele care sufera de aceeasi boala reactioneaza la fel la acelasi medicament prescris.

Suntem diferiti. Nu exista reteta 100%. Daca se va demonstra ca toti cei care au folosit telefoane mobile vor muri sase saptamani mai tarziu, OK, dar asta n-o sa se intample niciodata. Unii pot muri in 10-15 ani, dar nu toti. Din nou, am dovezi bazate pe observatii personale, persoanele care au trait in apropierea antenelor GSM prezinta un risc ridicat la cancer.

Din nou am dovezi bazate pe observatii personale, persoanele care au trait in apropierea antenelor GSM prezinta un risc ridicat la cancer.

Andrew Goldsworthy

Si exista cazuri descoperite de catre doctorul Oberfeld din Austria, este primul care-mi vine in minte, care a descoperit ca daca traiesti in apropierea unei antene GSM, esti de opt ori mai expus riscului imbolnavirii cu cancer, potrivit studiilor personale pe care le-a efectuat in apropierea unei antene GSM.

Forme diferite de cancer, cancerul la creier si cancerul la san fiind formele cel mai des intalnite. Cercetarile in aceasta directie sunt insa descurajate. Companiile de telefonie mobila nu au de gand sa sponsorizeze asa ceva si descurajeaza pe oricine incearca ceva in acest sens.

HotNews.ro: Un studiu recent publicat de cotidianul The Independent luna trecuta arata ca antenele GSM sunt mai daunatoare decat fumatul.

Andrew Goldsworthy: Este destul de dificil sa te pronunti in legatura cu subiectul acesta, deoarece datele de care ai nevoie nu sunt intotdeauna disponibile, si nu exista dovezi stiintifice legate de fumat, spre deosebire de telefoanele mobile. De exemplu, daca expui celule umane radiatiilor produse de un telefon mobil obisnuit, mai mult de 15 ore, poti sa observi cu usurinta cum modifica ADN-ul. Nu exista astfel de dovezi  in privinta fumatului. Trebuie ca mai intai cancerul la plamani sa se instaleze.

HotNews.ro: Vivienne Reding, comisarul UE pentru telecomunicatii, a declarat ca radiatiile transmise de antenele GSM nu afecteaza persoanele expuse. Ce parere aveti despre declaratiile facute?

Andrew Goldsworthy: Nu pot sa intreb decat ce dovezi are in momentul in care face astfel de declaratii? Declaratiile facute de oficiali nu prezinta nici un fel de dovezi de obicei, raman la nivel declarativ. Cred ca sunt surprinsi chiar si ei, deoarece apar din ce in ce mai multe dovezi privind modificarea ADN-ului cauzata de telefoanele mobile obisnuite.

Nivelul radiatiilor la 100 de metri departare de o antena GSM este de 100 de ori mai mare sau chiar mai mult. Si se arata surprinsi deoarece si un nivel scazut al radiatiilor poate avea aceleasi efecte. Ceea ce nu ma surprinde. Deoarece cauza acestor efecte nu este incalzirea aparatului, dupa cum sustin ei. Cauza sunt radiatiile care afecteaza membrana celulelor indepartand ionii de calciu din ea. Este nevoie de foarte putina energie, nu este nevoie de campuri foarte puternice, ci este produsa de campuri foarte fine care preferential ataca ionii de calciu sanatosi.

Se intampla si la un nivel scazut al radiatiilor, se intampla la toate nivelele de radiatii din apropierea antenei GSM, chiar si la sute de metri distanta. Nu ma refer aici la efecte psihosomatice, avem de-a face cu efecte reale care sunt vizibile la celulele vii.

Industria telefoniei mobile vrea sa ne convinga ca sunt efecte psihosomatice, dar putem merge impreuna intr-un parc, din apropierea locuintei mele unde imi plimb cainele. Este acolo o antena GSM destul de puternica, se vede din departare si este foarte aproape de un numar mare de persoane. Si puteti observa cum mor copacii din parcul respectiv si cat de sanatos arata. Lucrurile acestea au efecte asupra tuturor celulelor vii din jurul antenei respective, nu numai celulelor umane, au efecte si asupra animalelor si plantelor. Exista anumiti cercetatori care au aratat ca albinele din jurul zonei respective mor.

HotNews.ro: Asociatia Operatorilor de Telefonie Mobila sustine ca studiile legate de efectele antenelor GSM asupra organismului uman nu reprezinta o cercetare echilibrata.

Andrew Goldsworthy: Motivul pentru care ei sustin acest lucru este ca au investit sume enorme de bani in cercetare si nu fac sa publice decat rezultatele care ii pun intr-o lumina favorabila. Stiu acest lucru deoarece am aplicat personal pentru finantare din partea companiilor de telefonie mobila acum cativa ani. Idea mea era de a incerca sa vad daca radiatiile pot avea efecte mai putin daunatoare asupra organismului uman.

M-am dus la un interviu si unul din primele lucruri care mi s-au spus a fost legat sumele de bani care trebuie platite persoanelor care pretind ca au fost afectate de catre radiatiile cauzate de antenele GSM. Iar finantarea pe care ar fi urmat s-o primesc ar fi avut loc daca as fi prezentat rezultatele studuiului intr-o lumina favorabila. Va las sa trageti singura concluziile. Nu o sa divulg numele companiei mobile, dar va asigur ca este un jucator mare pe piata.

HotNews.ro: Ce-i sfatuiti pe oamenii care folosesc telefoanele mobile sau traiesc in apropierea antenelor GSM?

Andrew Goldsworthy: Personal, am un telefon mobil care in majoritatea timpului sta inchis. Si este folosit doar in cazuri de urgenta. Pentru ca, desi este deschis si nu il folosesti, emite radiatii deoarece compania de telefonie mobila tine evidenta locului in care se afla utilizatorul. Cred ca mesajul ar putea fi urmatorul: OK, sunt persoane care folosesc telefonul mobil, dar sa incerce sa -l foloseasca cat mai putin posibil.

Si nu folositi telefonul mobil daca aveti la indemana telefonul fix, pentru ca aveti grija de fertilitatea dumneavoastra in felul acesta.

Unele lucrari de specialitate publicate in ultima vreme, care sustin ca fertilitatea la barbati este redusa in urma folosirii telefonului mobil, calitatea spermei scade cu 25%, in cazul in care telefonul mobil este folosit mai mult de 4 ore pe zi.

Andrew Goldsworthy

Si exista un mare semn de intrebare in ceea ce priveste restul.

Ceea ce ingrijoreaza si mai tare este ca nu se cunoaste efectul radiatiilor asupra ovulului. Daca radiatiile afecteaza producerea ovulului, efectele nu vor aparea pana la adolescenta copilului, adica intr-o perioada de cel putin 15 ani.

Nu stim nimic despre cum afecteaza radiatiile  fertilitatea feminina. Industria telefoniei mobile incurajeaza folosirea telefonului mobil indiferent daca femeia este insarcinata, scopul lor este de a face cat mai multi bani. Si le este teama ca s-ar putea ajunge la un final catastrofic daca toate datele despre aceste efecte ar fi aduse la cunostiinta publicului.

Asa ca pot sa le inteleg atitudinea, au buzunare foarte largi si sume de bani fabuloase si pot plati cercetatorii sa faca genul de studii pe care si le doresc, pe cand cercetatorilor independenti le este foarte greu sa-si gaseasca finantare pentru a demonstra ceva ce deja s-a demonstrat si a duce cercetarea mai departe, de exemplu, efectul radiatiilor asupra ADN-ului.

Este un lucru acceptat de catre toata lumea, mai putin de catre industria telefoniei mobile.

N-am putut obtine finantare ca sa demonstrez din nou aceste efecte. S-a demonstrat ca rezultatele in urma studiilor realizate de catre independenti sunt luate in seama si exista multe semne de intrebare asupra studiilor finantate de catre companiile din  industria telecomunicatiilor.

Andrew Goldsworthy

HotNews.ro: Companiile de telefonie mobila vand noi produse cu tehnologie avansata despre care spun ca nu radiaza precum vechile aparate, de exemplu telefoanele de generatie noua, 3G. Sunt mai sigure aceste produse decat cele vechi?

Andrew Goldsworthy: Initial, am crezut ca 3G este mult mai sigur si ca radiaza mai putin. Dar am realizat ca nu este asa. Inca cercetez motivele pentru care radiaza in mod similar. Persoanele care sunt sensibile la radiatii au reactii mult mai dure la 3G, dar inca nu pot explica de ce.

Ceea ce ma ingrijoreaza este ca toate noile tehnologii, si urmeaza sa apara inca una intr-un an sau doi, sunt lansate pe piata inainte de a fi testate. Toata lumea stie ca este afectata sanatatea umana, si industria telefoniei mobile poate sa testeze noile tehnologi pentru a observa efectele.

De exemplu Guvernul britanic a vandut frecventele 3G pe suma de 23 de miliarde de lire sterline. Nu pot sa revina acum si sa spuna, ne pare rau, nu puteti folosi aceste frecvente deoarece fac rau sanatatii oamenilor, nu-i asa? S-ar crea panica in randul populatiei. Una din publicatiile OMS vrea sa faca un studiu despre cum sa livreze stiri oamenilor, ar trebui spus ca exista efecte ale radiatiilor cauzate de telefoanele mobile, care ar fi perceptia publica asupra acestui fapt?

Oamenii din industria media stiu foarte bine aceste lucruri si sunt descurajati sa publice materiale despre aceste lucruri deoarece se pierde publicitate din partea operatorilor de telefonie mobila. Imi aduc aminte ca am fost invitat in cadrul unei emisiuni televizate in direct si mi s-a spus dinainte sa am grija ce spun sa nu panichez populatia, asa mi-a spus producatorul. Am spus in direct ca efectele telefoanelor mobile nu sunt de natura psihosomatica si interviul a fost scurtat imediat.

HotNews.ro: De ce sunteti interesat de efectul telefoanelor mobile si al antenelor GSM asupra corpului uman?

Andrew Goldsworthy: Mi-am inceput cariera ca botanist, incercand sa observ efectele campurilor electrice asupra plantelor. Am vrut sa vad daca efecte similare au loc si asupra altor organisme. N-am vrut sa testez acest lucru pe animale, nu folosesc animalele pe post de cobai, nu imi place idee de a face experimente pe animale.

Nu am nici un interes financiar, nu fac bani din vanzarea produselor care te protejeaza impotriva radiatiilor, ceea ce investesc pentru aceste cercetari este investitie proprie de timp, bani si nervi. Nu castig absolut nimic de pe urma studiilor pe care le fac, este doar satisfactia pe care o am putand sa ajut la salvarea vietii unei persoane, la protejarea sanatatii ei si pot sa vad unele lucruri mai usor, acesta este singurul motiv.

Am incercat de mai multe ori sa contactez Agentia pentru Protectia Sanatatii si sa le prezint rezultatele cercetarilor mele, dar nu au vrut sa stie. Si este ingrijorator deoarece retelele wireless au inceput sa fie folosite in scoli. In Marea Britanie mai mult de jumatate din scolile primare sunt conectate la Internet prin retele wireless.

Am rugat persoanele de la Agentia pentru Protectia Sanatatii sa se uite la rezultatele scolare ale copiilor care frecventeaza scoli fara wireless si sa faca o comparatie cu cealalta jumatate. Nu au vrut sa stea de vorba despre acest lucru. Si asta in ciuda faptului ca varsta la care sunt deprinse abilitatile de citire si scriere a copiilor din scolile primare a crescut de la instalarea retelelor wireless.

Nu vor sa cerceteze si sa studieze acest lucru. Inchid ochii in mod deliberat. Sunt foarte multe persoane care sunt constiente de pericolul la care suntem expusi si vor sa stie mai mult si sa se faca mai mult si sunt persoane care au foarte multi bani si nu vor sa se stie mai mult decat este necesar. In final, este foarte simplu, despre asta este vorba.

Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

Fetelor ... (Marţi, 24 iunie 2008, 21:17)

#DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

... tineti telefoanele mobile cat mai departe de cocoselul iubitului.
    Tmobile (Marţi, 24 iunie 2008, 21:31)

vodafone [anonim]

Inca un articol impotriva retelelor de telefonie mobila. Periodic apare cate unul. De ce nu se face un studiu cu cobai la cuptorul cu microunde, sau expusi la radiatii de la emitatoare radio care au puteri de ordinul miilor de watti? Tot unde electromagnetice sunt si alea. Insa astora li se zice "radiatii". Domnii ziaristi formatori de opinie probabil ca nu au auzit de diferenta dintre radiatiile ionizante si cele neionizante, dintre undele electromagnetice si radiatiile corpusculare. Aceiasi ziaristi care nu sunt capabili sa arate unde se gaseste motorul unui avion isi permit sa emita judecati de valoare si in cazul catastrofelor aviatice si al telefoniei mobile...Bravos
      cobaii-mor-mai-repede-prezenta-telefoanelor-mobile (Marţi, 24 iunie 2008, 22:27)

mihaela [anonim] i-a raspuns lui vodafone

haha (Miercuri, 25 iunie 2008, 10:59)

x [anonim] i-a raspuns lui mihaela

"Potrivit studiului realizat de specialistii belgieni, pe care postul de televiziune nu-l precizeaza"
    sasa (Marţi, 24 iunie 2008, 21:36)

sasasasa [anonim]

Ar fi interesant sa facem un mic experiment: absolut toti operatorii sa opreasca toate emitatoarele timp de cateva zile sa vedem daca oamenii acestia se vor simti mai bine. Mi s-a intimplat o data sa intalnesc un batran care locuia langa un pilon GSM proaspat construit. Mosul se plangea ca de cand au ridicat acel pilon a inceput sa resimta consecintele radiatiior: dureri de cap, ameteli, etc. Ce e interesant si nu stia mosu este ca de fapt emitatorul nu functiona si nici nu functionase vreodata, neavand inca bransament la reteau electrica si nici legatura de microunde cu restul retelei, catre BSC. Caz clar de autosugestie.
      sasasa - sau nu (Miercuri, 25 iunie 2008, 0:33)

Vasile [anonim] i-a raspuns lui sasasasa

Daca stii ce inseamna un BSC, e clar ca lucrezi in domeniu. Si atat timp cat de acolo iti castigi painea, este evident ca le vei tine isonul celor care spun ca nu exista efecte adverse. Doar asa, ca sa-ti platesti ratele la banci...
        Nu e chiar asa (Miercuri, 25 iunie 2008, 8:33)

dan [anonim] i-a raspuns lui Vasile

Chiar daca lucreaza in domeniu, ma indoiesc ca isi face griji in privinta unor astfel de studii in afara efectelor pentru sanatatea proprie. In mod sigur nu risca sa ramana fara job din cauza unor astfel de "studii".Cerea pe piata e enorma; incearca maine sa interzici comunicatiile in benzile GSM si cele apropiate si atunci sa vezi revolutie pe piata. Nici nu iti inchipui cit de multe lucruri depind de aceste comunicatii.

Am pus studii in ghilimele pentru ca ceea ce sustine respectivul profesor, daca intr-adevar sustine asa ceva si nu e vorba doar de unn jurnalist disperat dupa senzational, sunt niste aberatii. Iar daca o persoana ar putea dovedi ca sesizeaza vreun efect al radiatiilor emise de o antena GSm poate primi un premiu de 1 milion de dolari din partea fundatiei Randi - www.randi.org/research/index.html . Mai pe romaneste, nici o persoana nu a putut dovedi in conditii de laborator ca este sensibila la radiatii, desi sunt sute care afirma acest lucru.

A, si telefonul mobil emite in radiatii permanenta, contrar a ceea ce scrie in articol. Doar ca atunci cind vorbesti emisia este mult mai puternica iar telefonul este tinut apropae de cap. Iar radiatiile de la o antena GSM sint infime comparativ cu cele emise de telefonul personal, cum este evident pentru orice persoana cu doua notiuni elementare de matematica, intensitatea cimpului scade invers proportional cu patratul distantei. Antena este la cel putin citeva zeci de metri, in mod normal la jumatate de kilomeetru. Telefonul este la 5cm. Faceti un calcul. Pentru ca antena sa aiba un efect comparabil ar trebui sa prajeasca pasarea din zbor, plus ca nici o instalatie electrica de bloc nu ar face fata sa o alimeteze.
        • +1 (1 vot)
          ... (Miercuri, 25 iunie 2008, 17:34)

make21 [anonim] i-a raspuns lui dan

Telefonu mobil emite raditie in perioade scurte de timp cand nu e folosit de ex o data la cateva ore deci nu emite permanent
        sau ca... (Miercuri, 25 iunie 2008, 9:22)

Catelu [anonim] i-a raspuns lui Vasile

Sau esti student la o facultate tehnica si ai dat pe la cursuri, sau pur si simplu un om care a vrut sa stie cum merge minunatia de gadget pe care o tii in mana.
        Oare despre campul produs de antenele radio/TV sau de statiile de transformare de ce nu se pomeneste nimic?
      sensibilitate la campuri electromagnetice (Miercuri, 25 iunie 2008, 11:03)

Dan Deac [anonim] i-a raspuns lui sasasasa

O mare parte din cele spuse in articol le-am vazut la diverse cunostinte. De exemplu persoana in cauza folosea doar un anumit tip de telefoane de la restul(cele pe care le-a testat) avand dureri de cap. Studii cu privire la efectele microundelor s-au facut inca din anii 70 doar cu alte scopuri. Cata vreme se obtin bani din asta nici un studiu independent nu va fi acceptat,
    Pentru Uzi: (Marţi, 24 iunie 2008, 21:40)

Vlad [anonim]

Mie mi se pare scary si nu un articol de facut caterinca.

Viitorul suna sumbru.
    prostii (Marţi, 24 iunie 2008, 22:08)

bau bau [anonim]

Articolele astea cu teoria conspiratiei merg la oamenii neinformati si creduli ca painea calda...Sa fim seriosi...Eu lucrez in domeniu de 5 ani nu am nici pe dracu, si nici colegii mei mai vechi in bransa nu prezinta nici o anomalie; nu i-a cresut nici unuia nici o mana in plus, nu au chelit mai repede decat altii si nu a murit nici unul din cauze...nenaturale. Va spun eu la ce dauneaza radiatiile: e infinit mai greu acum sa montezi antene pe blocuri in orase pentru a creste calitatea acoperirii... Toti idiotii se scandalizeaza ca operatorul X are semnal de doi bani in zona cutare din Bucuresti dar daca e vorba sa le instalezi pe casa scarilor cateva antene sa le rezolvi problema te iau pe sus ca vrei sa ii omori cu radiatiile.
      exista solutie (Miercuri, 25 iunie 2008, 0:39)

Octavian Ion [utilizator] i-a raspuns lui bau bau

Hai, lasati garagra, mai mariti un pic suma de bani pe care o platiti lunar , puneti antenele alea un pic mai sus pe niste schele construite pe acoperisul blocului si gata problema, mare scofala.
      nici o anomalie... (Miercuri, 25 iunie 2008, 10:56)

eu_operatoru' [anonim] i-a raspuns lui bau bau

Daca matale dupa 5 ani nu vezi nici o anomalie, inseamna ca nu te-ai uitat!
      Stiu o groaza de persoane ce au lucrat la instalarea de echipamente GSM si care au facut copii dupa inceperea activitatii in telecom! Ia ghici! Toti au fete!
      limitat (Miercuri, 25 iunie 2008, 22:58)

conversatie [utilizator] i-a raspuns lui bau bau

Vai cat de limitat esti! Doar ce te afecteaza pe tine e important, restul sunt baliverne. Mai citeste si tu inainte sa vorbesti, conspiratia e in capul tau. Mic si gol.
    Prostii? Nu cred... (Marţi, 24 iunie 2008, 23:29)

Vlad [anonim]

Vizualizati va rog
    (cum se face popcorn cu ajutorul a 3 telefoane mobile), si apoi va rog sa-mi spuneti ca telefoanele mobile nu prezinta risc pentru om.
      Wa boule (Miercuri, 25 iunie 2008, 1:56)

alx [anonim] i-a raspuns lui Vlad

Ce-i cu tine wa, traiesti pe luna? Nu imi vine sa cred ca esti chiar atat de incompetent incat nu-ti dai seama ca faza de pe youtube cu telefoanele si popcornul e fake. Adica fals ba, nu te mai chinui sa cauti in dictionar sa vezi ce inseamna. Ce lume de 2 bani...
        este chiar pe bune (Miercuri, 25 iunie 2008, 9:31)

Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui alx

incearca si tu. S-ar putea sa ai o mica surpriza.
        Sunt sigur ca ai cel putin inca 2 colegi curiosi daca este adevarat.

Te costa doar popcornul pt microunde.
        Daca erai mai atent, pe youtube gasesti cam vreo 7-8 filmulete facute in genul ala, iar intr-un caz boabele erau pe sol ceea ce exclude incalzirea de dedesubt pt ca si oamenii erau langa ele.
          haha (Miercuri, 25 iunie 2008, 11:02)

x [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

mare e gradina domnului...
          haha (Miercuri, 25 iunie 2008, 13:22)

VAV [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

Dumneata de LASERI ai auzit, domnule?
    Lupte grele (Miercuri, 25 iunie 2008, 0:26)

OZ [anonim]

IMHO asistam la o lupta intre furnizorii de telefonie fixa si cei de telefonie mobila. Pentru utilizatori (cel putin pentru unii dintre ei) e mult mai comod sa-si ia terminalul mobil dupa ei in loc sa alerge sa raspunda la telefonul fix sau sa impanzeasca locul cu fire si telefoane fixe. Iar daca ne gandim la ofertele de telefonie "fixa" dar utilizand tehnologia mobila (parca la Vodafone se numeste "Acasa") ale companiilor de telefonie mobila e usor de inteles ingrijorarea celor din aceeasi bransa cu Romtelecomul.

Ca radiatiile electromagnetice au influenta asupra organismului uman se stie de mult iar factorul SAR este folosit nu numai in legatura cu telefoanele mobile. Iar pentru cei care isi desfasoara activitatea profesionala in prezenta unor campuri electromagnetice sunt impuse prin lege niste limite maxime admisibile de expunere, se fac determinari, se iau masuri de protectie... Nimic nou. Cuvantul cheie aici este "profesional", adica zi de zi, 8 sau mai multe ore. "Amatorii" sunt in mod normal tinuti la distanta de astfel de campuri.

Ce mi-a sarit in ochi in articol este ca una-doua se vorbeste de antene GSM, mai degraba decat despre telefoane. In sfarsit, s-a gasit unul care sa puna punctul pe i. Pentru ca nu-mi foloseste la nimic sa-mi inchid telefonul mobil atata timp cat la fiecare colt de strada ma lovesc de cateva antene GSM.

Dar ce a uitat sa spuna domnul si ceea ce uita sa spuna toti cei care s-au atarnat de sirena asta cu "radiatiile emise de telefoanele mobile" este ca aceeasi gama de frecvente se foloseste de zeci de ani inclusiv in telefonia fixa si mai ales ca aceeasi gama de frecvente ne bombardeaza in permanenta si fara discriminare din spatiul cosmic (pe asta se bazeaza radioastronomia), asa ca orice studiu serios ar trebui sa ia niste masuri pentru eliminarea influentei acestei radiatii care nu este deloc neglijabila, inainte de a emite concluzii despre efectele asupra sanatatii.
    mai asteptati 10-15 ani... (Miercuri, 25 iunie 2008, 0:50)

romi [anonim]

... si poate veti fi ca cei care in anii 50' se uitau la experimentele cu bombe nucleare facute de Statele Unite, din transee, la 10-20 km distanta si protejati de masti de gaze... li s-a spus ca e sigur, nu va fi nici o problema... Dupa o vreme si-au dat seama ca nu a fost bine... E sinistru.
    Si Si (Miercuri, 25 iunie 2008, 1:38)

Alin [anonim]

Clar trebuie facute mai multe studii de calitate pentru a se putea dovedi efectele, de institutii diferite, pentru a se reduce oarecum influentele companiilor interesate. Problema e ca doar in timp vor aparea efectele nocive, deci va mai trebui sa treaca ceva ani pana sa avem problemele. Dar acel profesor abereaza la fel de bine ca multe persoane care nu au cunostinte din biologie, e doar o gargara care prinde bine la public. Speram sa aiba un discurs logic, bazat pe date din studii, dar ce spune e neargumentat de evidente.
  • -1 (1 vot)
    sateliti (Miercuri, 25 iunie 2008, 2:53)

efect de sera [anonim]

dar despre sutele de sateliti care transmit spre Terra de ce nu spuneti ceva?
      au putere f mica (Miercuri, 25 iunie 2008, 9:35)

Mihai [anonim] i-a raspuns lui efect de sera

Au putere extrem de mica.
      La fel si statiile GSM, daca sunt la distanta nu sunt periculoase.
      nu este acelasi lucru (Miercuri, 25 iunie 2008, 9:37)

Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui efect de sera

satelitii au in general emisiile focalizate pe o anumita zona (in general unde se afla releul terestru).
      Bineinteles ca exista si satelitii care "prind" si emit semnalul pe intregul glob. Dar astia sunt foarte putini fiind folositi in general de oamenii de afaceri putrezi de bogati si de catre armate. Numarul telefoanelor satelit comparativ cu cele "civile" este minuscul.

In caz ca nu stii, se recomanda sa nu fii in apropierea unei anten Radar cand emite. Cancerul este aproape sigur.

Diferenta este data de puterea semnalului.
        FUD (Miercuri, 25 iunie 2008, 10:36)

http://mascuzati.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

Asta mi se pare prostie cu mot. Sigur c-or fi unii sateliti militari cu transmisie focalizata, nu te contrazic. Insa aia sigur emit cat mai incet, n-are nici un rost sa afle inamicul cand si cat transmiti, nemaivorbind de sansa de a afla ce transmiti.

In rest, ai naibii sateliti trebuie sa acopere zone cat mai mari... GPS-ul e global, televiziunea, la fel. Telefonia de care zici tu - Thuraya, la fel.

Diferenta cum ii spui e un lucru mai complicat, si e data de puterea semnalului (de fapt de densitatea semnalului in zona in care masori) si de lungimea de unda. Fizic, lumina vizibila si razele X cancerigene sunt unul si acelasi lucru, insa cu lungimi de unda diferite. Ca sa ai efect nasol, trebuie sa: i) ai suficienta energie pe unda ca sa desfaca moleculele organice in cauza si ii) lungimea de unda sa rezoneze cu legaturile din moleculele in cauza.
    Adevarat/Neadevarat (Miercuri, 25 iunie 2008, 4:02)

Marius_Ultras [anonim]

Multumesc Hotnews.ro pt articol si tutror care le pasa de sanatate si nu numai de bani.
    Daca domnul in cauza este profesor... si a studiat efectele radiatilor antenelor GSM...cum spun unii "prostii" sau "nu cred, nu e adevarat"....a-ti studiat voi ceva? Nu credeti puneti-va antene in curte,pe bloc,sau unde vreti...si asa o faceti un adevarat test...si dupa comentati ce zic alti profesori. Mai multe articole in acest sens sunt binevenite....publicitate la telefonia mobila avem in fiecare zi,oriunde si pe orice cale....studii nu prea...DE CE?
    sperma (Miercuri, 25 iunie 2008, 4:16)

wanker [anonim]

sa ne dam cu totti tari ca sperma e buna ca restu' sanatatii nu conteaza

daca vrei sa convingi o mansa de wankeri ca e rau sa foloseasca o tehnologie trebuie sa ii convingi ca l1b1 va fi aafectata si ca daca folosesc telefonu' mobil prea mult vor fi afectacti sexual.

bajetz daca datz pree multee telefonee pe mob1l vetz avee probl3m3 cu cze ej@cul@tz

k0k$ukruz freekeenk w@nurz u weel n3w3r knoow whoow mootch yhoow soook
    Efectele antenelor GSM- caz real (Miercuri, 25 iunie 2008, 6:36)

mihailjan [anonim]

Esti dus cu pluta (Miercuri, 25 iunie 2008, 8:30)

What? [anonim]

Wanker, esti dus rau...
    OMS in slujba oamenilor ??? (Miercuri, 25 iunie 2008, 8:45)

inginer [anonim]

OMS este o organizatie francmasonica, si cu asta s-a spus tot.
  • -1 (1 vot)
    Sponsori (Miercuri, 25 iunie 2008, 9:00)

Raduxo [anonim]

Daca ar spune si cine a sponzorizat studiul, s-ar lamuri toate problemele :D
  • +1 (1 vot)
    3G (Miercuri, 25 iunie 2008, 9:31)

Anonim [anonim]

Tehnologia 3G nu are cum sa radieze mai putin, deorece tehnolgia radio de la antena la tel.mobil a ramas aceeasi. De la antena pana in centrala si mai departe pana la cealalta interfata informatia se transporta ca si informatia pe Net, pe tehnologie IP. Asta inseamana o eficientizare a transportului informatiei pentru operatorul GSM, care duce la costuri mai mici pentru acesta. In rest, partea radio ramane aceeasi. 3G-ul foloseste aceleasi frecvente si puteri electromagnetice, numia ca aduce bani mai multi operatorului si clientul poate sa dea huta pe Net cu mobilul.
      oare? (Miercuri, 25 iunie 2008, 23:20)

make21 [anonim] i-a raspuns lui Anonim

Nu sti ce vorbesti tataie mai documenteazate si apoi mai dati cu parerea,observ ca sunt sute de specialisti aici care nici macar nu stiu ce inseamna GSM dar ei isi dau cu parerea.
    bun (Miercuri, 25 iunie 2008, 10:02)

liviu [anonim]

asa o fi
    DAR
    undele sunt peste tot GPS, satelit, radio etc + ca undele sunt si cand nu vorbesti la mobil...
    dispozitivele wireless etc
    alea nu fac rau? ca doar e acelasi principiu....
    x (Miercuri, 25 iunie 2008, 10:06)

alx [anonim]

Cum adica in telefonia fixa este utilizata aceasi gama de frecventa ? In articol este vorba despre frecvente utilizate de telefoanele mobile pentru accesul in retea. Aceste frecvente sunt utilizate si in sens invers, dinspre piloni/antene spre terminalele mobile.
    Bine-nteles ca suntem inconjurati de radiatii electromagnetice provenite din tot soiul de surse, inclusiv din spatiu, dar problema este data de nivelul lor, adica de intensitatea campului electromagnetic.
    Iar dl. Goldsworthy sustine ca radiatiile electromagnetice cu frecventele si nivelul utilizate de telefonia mobila reprezinta un pericol pentru sanatate. Evident ca unii oameni sunt mai predispusi decat altii la a fi afectati de ele ...
    Adevarat (Miercuri, 25 iunie 2008, 10:46)

Hancu [anonim]

Acest om de stiinta este coleg cu mine. Aveti certa incredere in el. Amandoi avem pareri argumentate si pertinente. Si eu am prezis cutremure, si el prezice imbolnaviri. Dupa crime si violuri, cutremurele si radiatiile sunt pe locul doi in vanzarea ziarelor. :-)).
  • +1 (1 vot)
    Antenele si Radiatiile (Miercuri, 25 iunie 2008, 10:47)

Ma C [anonim]

Un lucru este absolut sigur ! Aceste unde afecteaza capacitatea omului. Lucrez in cladirea de la Casa Scanteii si in mod inevitabil in jurul orelor 13 - 14 aproape zilnic (in functie de oboseala si stresul acumulate pana la acea ora la serviciu) ma cuprinde o ameteala - un cascat si o stare de-mi vine sa pic din picioare. De ce???? pt ca toate antenele de la Realitatea sunt directionate direct pe geamurile noastre. Poate ca mai contribuie si emitatorul din varful cladirii si statiile GSM si cele ale "secu"- Ideea este ca in aceasta vechitura de cladire si in jurul cred ca este cea mai mare concentrare de radiatii din bucuresti - Exceptie facand poate cladirea de pe malul Dambovitei de la Ciurel si zona din preajma unitatii militare de langa str Fabrica de Glucoza unde se repara si se tezteaza statiile radar ale armatei.
    eee? dar ce vroiati sa traiti o vesnicie ? pretentiosilor !
      oboseala.... (Miercuri, 25 iunie 2008, 11:20)

gelu [anonim] i-a raspuns lui Ma C

eu zic ca acel cascat si starea de lesin iti vine de la cat ai de mult de lucru...
      Te poti duce sa te culci.... (Miercuri, 25 iunie 2008, 11:47)

gabi [anonim] i-a raspuns lui Ma C

Te poti duce sa te culci daca iti e somn pe la ora 14....si o sa iti fie si mai somn, acum, ca vin caldurile :))))
    Efectul radiatiilor EM (Miercuri, 25 iunie 2008, 12:33)

kiope [anonim]

asupra oamenilor (implicit vietatilor) creste odata cu frecventa si cu intensitatea. Somnolenta, caderea parului, ametelile, greturile fac parte din gramada mare care inca nu este complet cunoscuta.
    Profesorul de mai sus spune adevarul. Efectele sint cunoscute dar nu sint masurate. Nu stim cit de mult ne afecteaza. Totusi va puteti face o imagine asupra realitatii observind ca exista toate mijloacele, exista si banii, exista si oamenii dispusi sa le faca (masuratorile) si cu toate astea nu avem rezultatele. Ba mai mult cind apare subiectul in orice discutie sar niste "destepti" care incep sa te ia peste picior, sa-ti arate cit de incult si lipsit de perspectiva esti in comparatie cu ei, bla bla. Descurajarea cercetarilor este alt adevar pe care-l spune profu'.
    Amintiti-va despre masina electrica sau despre sursele alternative de energie. Ele exista bine mersi dar pina magnatii petrolului au un cuvint de spus in dezvoltarea si utilizarea lor vom folosi petrol pina si la spalatul pe dinti. Va incurajez sa nu credeti tot ce vi se ofera pe tava ca fiind bun si sanatos dar mai ales sa ginditi cu neuronul (in pauzele de iradiere bine-nteles) daca mai puteti.
    In incheiere o incurajare: Bucurestiul este o caldare uriasa pusa intr-un cuptor cu microunde.

:)
      telefonia mobila (Miercuri, 25 iunie 2008, 13:23)

Robert [anonim] i-a raspuns lui kiope

Sunt zone in Suceava, unde locuiesc, unde pe arii restranse sunt adevarate paienjenisuri de antene GSM. La acestea se adauga si cele apartinand diferitelor societati de cablu si radio/tv.
      Reactia celor care traiesc sub "ciupercile"de radiatii sunt slabe si nebagate in seama de autoritati sau companii de telefonie.
      Ar trebui demarata o campanie nationala impotriva acestor "poluatori cu radiatiii electromagnetice"care sa-si mute la distante acceptabile antenee din orase. .Un gen de campani de strangere de semnaturi, care sa dea posinbilitatea enmiterii unei legi deinterzicere a acestora in orase....chiar nu exista nici o o forma de aparare impotriva acestor impostori???
    telefoanele mobile=riscuri mari (Miercuri, 25 iunie 2008, 13:21)

maryam [anonim]

Cu toate ca multi nu cred, telefoanele mobile care au revolutionat in ultimii 15 ani cel putin lumea comunicatiilor facilitand extrem de mult legaturile interumane fac destul de mult rau.

In urma cu cativa ani, un amarican a dat in judecata sonny ericsson si a castigat cateva milioane de dolari dovedind, fireste, cu probe ca motivul cancerului la creier este folosirea excesiva a telefonului mobil, lucru nespecificat pe instructiuni!

De fapt, este cel putin hilar ca unii nu realizeaza pericolul, probabil ca peste alte cateva zeci de ani va scrie pe ele ceea ce scrie astazi pe tutun, se va face apel la populatie de genul "Consumul excesiv de... dauneaza grav".

Pana atunci, insa se vor fi imbolnavit/decedat multe sute de mii la fel ca in cazul alcoolului, tutunului........
    GSM (Miercuri, 25 iunie 2008, 14:44)

discutabil_indiscutabil [anonim]

are perfecta dreptate in ceea ce sustine.
    a fost o vreme in care lumea mergea sa-si faca raze mai mult de moft , ca dupa 10 ani sa se constate ca toti au murit toti de cancer. ulteorior s-au inventat si alte metode de diagnosticare, decat expunerea la o lampa cu radiatii X.
    Oamenii sunt dependeti de campul terestru , de radiatia acestuia. Toate functiile noastre biologice, anatomice, depind de acest camp . Daca devine incluentat de un altul extern, evident ca si noi vom avea de suferit, pentru ca din pacate omul nu este proiectat ca sa "ecraneze" aceste influente ci sa se "adapteze" la ele. Costurile adaptarii nu se vad azi, sau maine ci in timp. Pericolul e determinat defapt de numarul mare de persoane care pot fi afectate.
    In Romania, toate intitutiile n-au nici o treaba cu locuitorii din tara noastra, mMa indoiesc ca ii vor preocupa vreodata pe ai nostrii functionari si "ministrasi" macar sa studieze problema.
  • -1 (1 vot)
    prostii fizice in articol (Miercuri, 25 iunie 2008, 15:21)

ing. E.D. [anonim]

Asta imi aduce aminte de studiile in care numai Coca Cola e super-daunatoare. Nu Pepsi, nu Frutti-Fresh.
    Arta cu tendinta.

Sa luam de exemplu o fraza din text:
    "Nivelul radiatiilor la 100 de metri departare de o antena GSM este de 100 de ori mai mare sau chiar mai mult. "

mai mult decat ce ?
    mai mult decat la 1000m departare ?
    mai mult decat langa antena ?
    dar asta e o prostie. pornind de la antena puterea semnalului (la frecv. GSM) descreste in primii 3m de 100.000 ori. Pentru cunoscatori, cu 50dB.

Deci ajungi rapid la cativa nano-wati.

Mai mult decat campul emis de un tub catodic de la un televizor clasic, non-LCD.
    Ati omorat poporu' cu televizoru'.

Deci cancer de la tubu' catodic nu poti sa faci...
    Ci numai de la GSM...
      ing? (Miercuri, 25 iunie 2008, 23:27)

conversatie [utilizator] i-a raspuns lui ing. E.D.

esti inginer sau doar te prefaci? in oricare din cazuri esti o cantitate neglijabila, de neluat in seama. omul vrea sa zica faptul ca la o anumita distanta de antena GSM radiatia este mai mare fata de situatia in care nu ar exista antena. pot fi greseli la cifre sau in traducere. ti-as zice ca esti carcotas, dar ti-as face un compliment, asa ca iti urez iradiere usoara, ca nu doare acum.
  • -1 (1 vot)
    retarzi (Miercuri, 25 iunie 2008, 16:50)

smith [anonim]

ii admir pe cei care pun botul la asfel de articole fiind paraleli cu orice fel de stiinta .... lucru de altfel apreciabil .
    Duceti'va in padure la o raza cat mai mare de orice "radiatie" ca sa traiti fericiti pana la 100 de ani ... degeaba. ..comunicare placuta cu tortze !
      dar tu? (Miercuri, 25 iunie 2008, 23:08)

conversatie [utilizator] i-a raspuns lui smith

dar tu ce crezi ca esti? mai pune si tu botul pe o carte, mai citeste si altceva pe net, cauta pe google/schoolar cate articole sunt scrise pe subiectul asta. cap sec!!
    De ce nu se spune oare? (Miercuri, 25 iunie 2008, 19:27)

Alin [anonim]

Indiferent de ce ingaima lucratorii in domeniul telefoniei mobile, este evident, ca antenele GSM sunt toxice.
    De ce nu se popularizeaza asta? Pentru ca sunt sume fabuloase in joc.
    Ce putem face? In loc sa murim cu un an mai devreme datorita cancerului produs de radiatiile GSM putem muri cu un an si o luna mai devreme datorita cancerului dar in plus, iritati si deprimati de imposibilitatea apararii.
    Minciuni (Joi, 26 iunie 2008, 3:05)

George Z [anonim]

Radiatiile fac rau. S-a studiat de mult timp ca radiatiile produc mutatii la nivelul celulelor.
    Antenele GSM sunt foarte, foarte daunatoare.
    Emit permanent, au putere mare de patrundere, au energie mare.
    Observati ca semnal telefonic aveti si in subsolul blocurilor.

Cei care afirma contrariul sunt fie angajati ai societatilor de telefonie fie oameni neinformati.
      inteligenta doare..... (Vineri, 27 iunie 2008, 11:31)

Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui George Z

Cred ca se bat campii cu o mare frenezie pe forumul asta.....Ca sa te apuci si sa sustii ca cineva e vinovat de ceva iti trebuie PROBE. Pina atunci persoana, institutia, etc este considerata nevinovata. Concret, la ora actuala, nu a fost demonstrat clar ca exista vre-un prejudiciu medical adus unei persoane prin folosirea telefoanelor mobile de 20 de ani de cand s-au inventat si folosit pe scala larga. Cine zice altceva sa vina cu exemple concrete nu cu prostii de prin ziare!
      Pe de alta parte, pun pariu ca toti cei care blaeaza tehnologia (GSM, GPS, Wireless, etc) o folosesc cu maxim de succes acasa si la servici dar, fatarnici fiind se pling pe acest forum ca nu? asa e stilul ramanului. Nu mai vreti telefonie mobila ? foarte simplu: renuntati la telefoane ! daca suficienti clienti renunta la telefoane si contracte firmele respective vor da faliment si vor inchide retelele. Hai sa va vad, cati aveti tupeu sa nu mai folositi nimic care emite radiatii pentru ca daca nu stiati , cam tot ce e alimentat la priza in casa emite radiatii (pentru "profesionistii" acestui forum gasiti explicatii apropos de curentul electric in fizica de clasa 8-a). Haideti sa facem o lume mai buna, fara cancer sau modificari celulare ADN in care sa mergem pe jos, sa urcam la etajul 20 pe scari, sa caram cu spatele marfa sau cu carul cu boi, etc. Nu o sa traim mai mult, din contra, o simpla apenticita o sa ne omoare pentru ca nu o sa mai fie salii de operatii aseptice, dar o sa murim mai sanatosi de batrinete la 50 de ani asa cum faceau si predecesorii nostrii acum 500 de ani.

P.S. (pentru cine stie ce inseamna asta..) Cand s-a inventat locomotiva unii oameni de stiinta au dat in scris ca o sa murim cand mergem cu trenul prin sufocare. Si nu erau niste oarecari ci tocmai crema stiintei imperiului britanic.

P.P.S. Sa nu uitati sa va aruncati electrocasnicele la gunoi !
        pentru Laurentiu (Luni, 30 iunie 2008, 10:53)

biono [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

> Cred ca se bat campii cu o mare frenezie pe forumul asta.....
        -
        Orice om are dreptul la o parere .. chiar daca nu e prea isteata .. :)

> Ca sa te apuci si sa sustii ca cineva e vinovat de ceva iti trebuie PROBE.
        -
        Un om de rand sa aduca PROBE ??? Insa este nevoie de presiunea oamenilor pentru a se face studii NEPARTINITOARE cu privire la aceasta problema!! Nu se poate vorbi de impartialitatea corporatiilor care au facut "studii" cu privire la influenta radiatiilor GSM asupra organismelor vii si in speta asupra omului.
        > Nu mai vreti telefonie mobila ?
        -
        Nimeni nu doreste extremele. Iar tu te situezi la una din ele.
        > foarte simplu: renuntati la telefoane ! daca suficienti clienti renunta la telefoane si contracte firmele respective vor da faliment si vor inchide retelele.
        ---
        In general buna idee! de a boicota firmele care dau in cap omului. In acest caz prea multa lume a cazut in capcana ... Singurul lucru practic este de a limita pe cat posibil influenta negativa a tehnologiilor de acest gen.

> Hai sa va vad, cati aveti tupeu sa nu mai folositi nimic care emite radiatii pentru ca daca nu stiati , cam tot ce e alimentat la priza in casa emite radiatii (pentru "profesionistii" acestui forum gasiti explicatii apropos de curentul electric in fizica de clasa 8-a).
        ---
        Depinde de frecvanta, intensitate, timp de expunere, specificul organismului expus si altele pe care nu le stiu ... Si sa nu uitam ca organismul uman este cel mai complex si usor de influentat organism!

> Haideti sa facem o lume mai buna, fara cancer sau modificari celulare ADN in care sa mergem pe jos, sa urcam la etajul 20 pe scari, sa caram cu spatele marfa sau cu carul cu boi, etc.
        ---
        Combati o extrema situandu-te in cealalta extrema. Nu e bine! A nega existenta problemei nu e o solutie.

> Cand s-a inventat locomotiva unii oameni de stiinta ...
        -
        seamana cumva cu cei de la corporatii care au facut "studiile" depre nenocivitatea radiatiei GSM?
    Pt. autoarea articolului (Miercuri, 4 februarie 2009, 1:46)

ALEX [anonim]

"Este subiectiv si impartial. Si daca va uitati la imaginea creata de OMS, ...." Cred că aţi vrut să traduceţi :"Este subiectiv şi părtinitor .", altfel nu prea are logică . În rest , f. interesant articolul . Locuiesc la aprox. 100 m de o antenă cosmote , am încercat împreună cu vecinii să oprim amplasarea ei în zonă ,dar cum era de aşteptat nu am avut succes . A trecut aprox. un an . Am în curte doi peri de patru ani ale căror crengi se înegresc şi se usucă , deşi i-am îngrjit cum trebuie . Să fie mai sensibili , să existe o posibilă legătură ? , poate studiază cineva şi la noi .
    antene gsm (Vineri, 12 iunie 2009, 19:38)

florinus58 [anonim]

vreau sa pun stupi cu albine la aprox.1 km. de 3 antene gsm le afecteaza ?
    Radiatii (Marţi, 24 mai 2011, 19:52)

geo [anonim]

Nu putem aprecia efectele pe termen lung, telefonia mobila este la inceput. Trebuie sa treaca zeci de ani pana cand vom vedea (cei care mai raman) daca ne distruge sau nu.