Sistemul de administrare al bagajelor din Terminalul 5 al aeroportului londonez Heathrow, cel mai nou si scump terminal, raporteaza cate 900 de bagaje pierdute pe zi, anunta The Guardian. Exista probabilitatea ca unul din 12 pasageri sa-si piarda bagajul in terminalul care a costat peste 4 miliarde de lire sterline.

Problema bagajelor pierdute vine la 3 luni de la deschiderea aeroportului, cand peste 500 de curse British Air, singurul "chirias" al terminalului, au fost anulate din cauza esuarii sistemului de administrare al bagajelor. Incidentul a costat British Airways aproximativ 16 milioane de lire sterline.

Situatia bagajelor pasagerilor care ajung in Terminalul 5 si iau o cursa spre alta destinatie inca nu s-a schimbat in bine nici pana acum. Aproximativ 80 din 1.000 de bagaje care trec prin terminal nu ajung la destinatie, spre deosebire de media de 65-70 de bagaje pierdute in tot restul aeroportului.

British Airways (BA) a declarat ca principalele cauze a bagajelor pierdute sunt intarzierea unor curse si aglomeratia de pe pista. De asemenea, compania aeriana a declarat ca de vina mai este si legatura defectuoasa intre Terminalul 5 si celelalte terminale ale aeroportului.

"Sunt multe bagaje care intra in aeroport in Terminalul 4 si trebuie transferate manual pana in T5 pentru ca nu exista un sistem mecanic pentru acest transfer. Dar acest sistem este in constructie si speram pe viitor sa remediem problemele actuale", a declarat purtatorul de cuvant al British Airways.