Blestemul Banatului: DN 6, Drobeta Turnu Severin - Timisoara

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 8 octombrie 2008, 17:22 Economie | Consumator

DN 6, un cosmar
Foto: Hotnews
De sase ani, Banatul este bantuit de un blestem lung de 220 de kilometri. Un adevarat monstru hranit din banii si din nervii nostri. HotNews.ro va invita astazi sa aflati povestea unei incredibile neglijente a autoritatilor: DN 6, intre Drobeta Turnu-Severin si Timisoara.

In urma cu doi ani priveam cu uimire, undeva pe drumul dintre Herculane si Caransebes, cum un sofer agita furios un levier in directia unui politist sictirit si a doi agenti fosforescenti de la Compania Nationala a Drumurilor. In jurul sau se ridicase in rotocoale praful macadamului care apoi ii albea fin parul.

Imbracat intr-un costum sobru, omul se inrosise de furie si se ineca cu propriile-i cuvinte. Tocmai fusese surprins ca circula fara rovignieta si amenda primita valora peste 100 de euro la acea vreme. Dar furia omului in costum nu fusese declansata de valoarea amenzii, ci de locul unde o primise: pe una dintre cele mai cunoscute non-sosele ale Romaniei.

DN6 cinci ore si 220km
Foto: Hotnews
Atat de celebra incat si vicepresedinta Bundestagului german, Susanne Kastner, a contemplat indignata Drumul National cu numarul 6, cel care face legatura intre Drobeta Turnu-Severin si Timisoara. Daca exista o limba in care ar trebui inventat un cuvant special care sa denumeasca soselele care nu sunt asfaltate, drumurile care nu sunt netede si strazile care sunt doar colectii de gropi, atunci limba romana este aceea.

Olimpiada de la Atena loveste in asfaltul banatean

Pentru cei care, loviti de soarta, sunt obligati sa circule pe DN6 intre Timisoara si Turnu-Severin, povestea acestui drum nu aduce decat revolta si speranta, ioc! Dintotdeauna soseaua a avut o calitate indoielnica, dar anul 2003 a adus cu el si inceputul lucrarilor de reabilitare. Startul a fost dat pe segmentul dintre Lugoj şi Timişoara, 65 de kilometri care puteau fi usor parcursi in 45 de minute.

Dar au aparut constructorii greci de la firma Efklidis, care dupa ce au semnat un contract castigat sub administratia ministrului PSD, Miron Mitrea, au inceput sa sparga, sa macine si sa concaseze halci intregi din sosea fara sa mai aseze nimic in loc. Cozi imense de masini au inceput sa astepte la semafoare trecerea celor doua ore, cat dura acum sa strabati cei 65 de kilometri.

DN6 Caransebes-Herculane
Foto: Hotnews
Oamenii erau rabdatori... in sfarsit se repara soseaua. Si dupa doi ani, in 2005, soseaua continua sa se repare – de una singura de aceasta data, fiind parasita complet de muncitori -, iar pe alocuri unde aparuse, asfaltul nou capatase mladierea unei dantelarii.

Dupa trei ani in care soseaua nu reusise sa se repare singura, iar firma greceasca intrase, se pare, in incapacitate de plata din cauza Olimpiadei de la Atena (!?) - informatie furnizata de autoritatile din cadrul Companiei Nationale a Drumurilor -, contractul cu Efklidis a fost reziliat pe motivul „neseriozitatii constructorului”.

Locul grecilor a fost luat la un an distanta de spaniolii de la FCC Construcciones, care au semnat un contract sub administratia ministrului Ludovic Orban. In februarie 2008 au reinceput lucrarile pe un drum oricum aflat in lucru de 5 ani. Insa locul pare a fi blestemat, pentru ca la aproape sase ani de la prima cazma infipta pe DN6 intre Lugoj si Timisoara, Compania Nationala a Drumurilor se plange din nou de „ritmul scazut de derulare a contractului”.

Intre timp, pe marginea soselei au inflorit service-urile auto si vulcanizarile, s-au inmultit injuraturile si, cu toate acestea, din timp in timp, agentii fosforescenti ai rovignetelor tot isi mai fac aparitia.  

Blestemul se extinde

DN6 coada inspre Herculane
Foto: Hotnews
Incepand cu anul 2005, blestemul s-a intins ca o valvataie catre est. Contractul pentru reabilitarea portiunii dintre Lugoj si Caransebes a fost castigat de aceiasi greci de la Efklidis, care spargeau sisific deja de doi ani drumul dintre Lugoj si Timisoara. In acelasi an, de aceasta data sub administratia ministrului PD, Gheorghe Dobre, o alta firma greceasca (Pantechniki SA) a castigat licitatia pentru portiunea dintre Caransebes si Domasnea, iar mai la est, inspre Herculane, contractul a revenit unor firme cu sediul in Italia (Garboli si Tirrena).

La trei ani de la semnare, Compania Nationala a Drumurilor vorbeste despre grecii de la Pantechniki ca despre „constructorul care nu respecta prevederile si executa lucrarile intr-un ritm scazut inca de la semnarea contractului”. In prezent, Pantechniki este vazuta ca „o problema mare care se va termina prost”.

Despre italieni nu prea se vorbeste de rau, desi termenul de finalizare al lucrarilor pentru portiunea dintre Domasnea si Herculane a fost stabilit pentru data de noiembrie 2008, iar stadiul fizic al lucrarilor este in prezent de doar 45%. Dar spre deosebire de firmele din Grecia, ei macar lucreaza. Incet, dar lucreaza.  

Bata prioritara

Astazi, cei 220 de kilometri dintre Timisoara si Turnu-Severin se parcurg in aproximativ cinci ore. Viteza medie de deplasare a masinilor este de 45 km/h, dar viteza de distrugere a nervilor soferilor tinde catre infinit.

Saptamana trecuta, doua coloane de masini s-au intalnit in dreptul unui semafor din muntii Banatului. Loc de intors nu era decat prin santurile care inconjurau soseaua europeana si nationala. Au inceput claxoanele isterizate si, cum agenti de dirijare ai traficului nu se gaseau prin preajma, cativa soferi si-au scos batele din portbagaj, transformandu-le in indicatoare violente ale prioritatii.

DN6 Timisoara-Lugos
Foto: Hotnews
Un tirist barbos care injurase pana atunci pe bulgareste, a amutit uimit. Privelistea omului redus la stadiul animalic de catre blestemul unei sosele este unica in Europa. Trebuie sa vii in Banat ca sa vezi asa ceva.

Pe cine injuram?

Soferii de pe DN6 injura, dar nimeni nu stie exact pe cine sa injure. Unii injura Compania Nationala a Drumurilor, dar odata cu semnarea contractelor, firmele castigatoare devin pe deplin responsabile de intretinerea si starea drumului respectiv. Desi pare ilogic, pe durata desfasurarii contractului, Compania Nationala a Drumurilor are obligatia legala doar de a verifica corectitudinea semnalizarii rutiere.

Mai mult, Compania Nationala a Drumurilor nu are la dispozitie un buget multianual, fapt incredibil pentru ca nimeni in lume nu poate proiecta sosele pe care sa le construiasca in exact un an.  

Altii ii injura ba pe greci, ba pe italieni, dar este greu de aflat cine se ascunde cu adevarat in spatele firmelor implicate in lucrarile din Banat la DN6. Mai mult, surse din cadrul Companiei Nationale a Drumurilor ne-au dezvaluit ca proiectele erau acordate pripit in perioada 2002-2005.

Constructorii se agata de orice amanunt al unor contracte alcatuite in dezavantajul statului roman, si cum profitul, nu filantropia, se numara printre obiectivele lor, statul sfarseste intotdeauna prin a plati suplimentari de 50% firmelor implicate (suplimentari posibile prin contract). Licitatiile au drept criteriu principal pretul minim, astfel ca toate proiectele sunt subevaluate de catre constructori.

Criteriul termenelor de predare nu exista in caietele de sarcina si, prin urmare, cazurile in care lucrarile se incheie la timp sunt foarte rare. Mai mult, legislatia obliga Compania Nationala a Drumurilor sa joace in negocierile cu constructorii rolul fraierului si al pacalitului. Un rol jucat insa pe nervii si banii soferilor.

Si totusi, cine este responsabil pentru cei sase ani de lucrari si pentru nisipul de pe DN6 infipt printre neuronii conducatorilor auto?

Dintre cele cinci firme care au castigat licitatiile pentru reabilitarea sectiunii Timisoara – Turnu Severin pe DN6, patru s-au dovedit a fi neserioase si au depasit cu mult termenele de executie. Fantastic ghinion, nu-i asa? Si totusi, purtatorii acestui ghinion au un nume. Ei sunt acei ministri ai transporturilor sub a caror conducere s-au semnat contractele cu pricina: Miron Mitrea (PSD) si Gheorghe Dobre (PD).

Coincidenta nefericita prin care patru firme „neserioase” au castigat aceste contracte incita la nenumarate speculatii. Dar, dupa sase ani de batjocura nimeni nu mai are chef de speculatii, ci de capete taiate. Romania este insa o tara pasnica si capetele nu cad atat de usor.






Citeste pe Stirile ProTV

Adevaratul vampir care suge sange si ucide peste 10.000 de oameni in fiecare an. Cazul misterios inregistrat in Romania

Oamenii de stiinta americani au descoperit ca un gandac aparent inofensiv este in realitate un adevarat vampir care suge sange si e responsabil de moartea a mii de oameni anual. Gandacul Triatoma Dimiata aduce un pic cu ochiul-domnului de la noi, insa nu e deloc o gaza inofensiva.








11200 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Bun articol... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 17:42)

    Pink Panther [anonim]

    ...proasta gestiune!

    Mda, Bucurestiul este departe...si drumurile proaste il fac si mai departe...

    Se mai mira cineva ca oamenii din vestul tarii prefera sa-si petreaca vacantele si weekend-urile in strainatate?

    Sau ca incet incet Budapesta si Viena inlocuiesc Bucurestiul...la toate carevasazica!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Glumesti (Joi, 9 octombrie 2008, 10:59)

      Sauron [anonim] i-a raspuns lui Pink Panther

      Tu compari ce e in Bucuresti cu ce e acolo. In Bucuresti sunt drumurile bune. Am fost in septembrie in zona aia in concediu si nu cred ca-ti imaginezi ce e acolo :D. N-am vazut drumuri in halul ala nicaieri pe unde am trecut.
      Tot in zona aia am vazut minuni de serpentine pe 2 benzi (1 dus, 1 intors) minuscule cu tiruri si cu tot tacamu unde te puneau sa astepti in curba, in panta la semafor si un nefericit de pod cu o gaura in el pe care se mergea pe o singura banda si chiar se mergea. Am facut poze la gaura aia si crede-ma ca nu era chiar mica. Noi in masina mica am trecut la musta de ea, tirurile treceau cu cauciucu prin ea. Si era tot pe dn, nu pe drum de tara.
      E geniala zona aia in ceea ce priveste drumurile. Mai bine te impusti decat sa mergi pe acolo.
    • 0 (0 voturi)    
      tu nu stii ce vorbesti (Vineri, 10 octombrie 2008, 0:56)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Pink Panther

      Pentru mine, in tara, exista trei drumuri atat de nenorocite ca nu le-as recomanda nici celui mai mare dusman:
      1. DN 6, Caransebes - Timisoara. Eu ocolesc drumul asta pe DN7, Ploiesti - Sibiu - Deva
      2. Nu stiu exact cat dracu e dar drumu care leaga Suceava de Maramures pe la Campulung Moldovenesc... iti vine sa te iei la palme.
      3. In caz ca vrei sa vezi cat de rezistent este tractorul tau poti sa incerci sa urci la Sfanta Ana. Garantat va ajunge la destinatie cu mai putine piese decat a prevazut inginerul proiectant.

      In general noi nu prea avem drumuri bune in tara si afirmatia este gratuita! In seara asta la 22:30 am trecut de la Dimitrov si-apoi stanga la P-ta Iancului pe soseaua Iancului. Ce sa-ti spun... la intersectii asfaltul deja are sleauri si valuri iar cum au inteles oamenii aia sa puna asfalt pe langa linia de tramvai... poti sa te-ascunzi si-ascunsa pe-acolo!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Eu evit acest drum intotdeauna. (Miercuri, 8 octombrie 2008, 17:44)

    Ludovic Orban [anonim]

    Nu are rost sa iti rupi masina, nu stiu cine i-a recomandat lui Suzane Kastner drumul asta, dar a sfatuit-o prost.

    Cu elicopterul se ajunge in 45 de minute de la Timisoara la Turnu Severin si peisajele sunt superbe.

    Profit de acest articol pentru a face un apel la romani sa nu circule pe acest drum, intr-adevar, cum a remarcat si reporterul, e dezastru.

    Cu stima,
    Leo
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:05)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui Ludovic Orban

      S Kastner venea la Severin; n-a sfatuit-o nimeni!..pe unde sa dea?!?!E vorba de o vizita de acum citeva luni.
    • 0 (0 voturi)    
      exista drum alternativ (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:12)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Ludovic Orban

      Nu pentru a scuza starea drumului national, dar exista un drum alternativ foarte bun: Timisoara - Resita - Anina - Bozovici - Herculane - Severin.

      Peisajele sunt superbe, dar este cu cativa zeci de km mai lung si cu mai multe serpentine. DIn cate stiu, tirurile nu circula pe aici.

      Asta pana afla toti si il strica si pe asta, desi este f bun calitativ.
      • 0 (0 voturi)    
        Fals!! (Joi, 9 octombrie 2008, 10:13)

        Bebe [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Bozovici- Herculane este un dezastru. Drum peticit cu valuri , iar in final inainte de Drobeta este de-a dreptul drum comunal.
        • 0 (0 voturi)    
          Exact (Joi, 9 octombrie 2008, 14:51)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui Bebe

          Acum 2 sapt am mers pe drumul ala. Pana la Anina toate bune si frumoase, dupa Anina, pe unde era drum bun nu era marcat, si puteai te duci linistit in decor, iar pe unde era marcat era dezastruos.
    • +2 (2 voturi)    
      Dezastru e prea putin spus!!!!!! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:24)

      un banatean [anonim] i-a raspuns lui Ludovic Orban

      Articol excelent!!!
      DAAAARR...Nu pot sa cred ca dezastru de acolo nu a fost mai bine prezentat. Era o ocazie excelenta sa atragem atentia asupra unei hotii care afecteaza cel putin 1 .000.000 de romani!!
      Ai batrani zic ca drumul asta prin anii '80 era o splendoare. Normal putem zice: mai putine masini, drum militar strategic => bine intretinut.

      Faci 5-6 ore de la TM-Severin(daca ai noroc) DAR conteaza foarte mult CUM ii faci!!! Groaza e intre Caransebes -Herculane. Aici am parcurs personal 20km intr-o ora. Si vai..in ce conditii..saraca mea masina.. Semafoare am prins doar 3 deci se putea si mai rau. TM - caransebes ambele rute sunt praf: Buzias si Lugoj. Pe drum vezi portiuni in care ti se par desprinse de realitate(chiar si pentru un roman obisnuit cu asta). Si nu ma refer la peisaj...

      Am decis ca pe drumul ala nu mai am ce cauta pana nu se repara. Am incercat si alte rute ocolitoare.
      Pt cei care au treaba acolo, si nu sunt din zona: drumul "de ocolire" TM-Oravita-Moldova Noua - Orsova (adauga 90km la distanta normala)e si el lucru plus ca "sunt santiere" inainte de Orsova. Posibil sa castigati la timp, dar eu n-am reusit.
      Ce mai poti face e sa mergi pe Resita-Bozovici-Herculane(un adaus de 60km).
      Asta e cea mai buna varianta de drum la calitate si timpul scos:Tm-Resita impecabil, Resita - Bozovici, la fel,. apoi un drum normal pana la Herculane, cu o portiune mica distrusa imediat cum intrii pe E70.

      Ce-i mai grav e ca incepe sa se strice si Orsova-DTSeverin...

      E momentul sa raspunda cei vinovati!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      drum intre Timisoara si Orsova (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:43)

      Ted Serban [anonim] i-a raspuns lui Ludovic Orban

      Atunci care ar fi alternativa ca sa ajungi la Orsova, lasand la o parte helicopterul?
  • +1 (1 vot)    
    Inca una... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 17:53)

    santiago [anonim]

    Eu ma mir ca mai scrie cineva in presa noastra despre subiecte de genul asta. Imi pare bine ca se scrie, imi pare rau ca nimeni nu intelege nimic.
    De exemplu toata lumea asteapta ca presa sa rezolve toate cazurile astea strigatoare la cer, fara sa tina seama ca presa e si ea manipulata, corupta etc. Sau aseapta ca cineva (oricine) sa le rezolve problemele.
    Oamenii au iesit in strada doar cand a fost vorba sa le mai dea Guvernul 1 leu in plus la salariu, si atunci scosi de lideri de sindicat cu interese politice (si nu numai)
    Eh daca le spui sa iasa la vot atunci au treaba sa bea o bere de leul ala in primit in plus. Nu mai zici sa se revolte pentru toate relele hienelor astora care merita de zeci de ori soarta lui ceausescu...
  • +2 (2 voturi)    
    informatiile din articol sunt 100% corecte (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:06)

    alex [anonim]

    Am avut nesansa sa circul si eu pe drumul asta blestemat. Pur si simplu este incredibil cat de prost poate sa arate aceasta "poteca europeana".

    Peste 200 kilometri de hartoape, santuri, pamant necompactat, pietris, zoaie, etc.
    Nu poti crede ochilor ce simt rotile masinii cu care te deplasezi... drumul asta este o rusine imensa pentru Romania ca tara europeana; nu cred sa existe vreun drum satesc prin alta tara din spatiul UE. Si ganditi-va ca sunt 220 kilometri!

    Asa ca dle Tariceanu, daca anuntati cu mandrie ca suntem tara cu cea mai mare crestere economica din Europa, anuntati ca suntem printre altele, si tara cu cele mai proaste drumuri din Europa!

    In asemenea conditii, nu vad cum ar putea inflori economia in zona respectiva, atata timp cat transporturile sunt aprope nefunctionale pe acest drum! Mai ajungem cele 9% crestere economica acolo dle Tariceanu?

    Din pacate, toti din cei responsabili acuza pe altii, nimeni nu da solutii, noi ramanem cu un drum rutier care va ramane in folclorul european!

    RUSINE!
  • 0 (0 voturi)    
    Alt drum de evitat (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:09)

    ovidiu [anonim]

    Un alt exemplu: E58 - o autostrada care porneste din Viena, trece prin Slovacia, Ucraina, intra in Romania prin vama Halmeu de unde capata statutul de poteca nationala. Daca segmentul Halmeu - Seini - Baia Mare - Ileanda - Dej este cat de cat practicabil, portiunea Dej - Bistrita este un adevarat dezastru. Va trebuie nervi si mult norc sa parcurgeti aceasta bucata din E58.
  • 0 (0 voturi)    
    Inca mai exista? (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:13)

    Oli [anonim]

    "Spune dl. Geo, spune" ... ca bine zici. Sa le fie rusine d-lor ministrii, cand faci un asa un contract trebuie garantii ... sa depuna garantii in banca constructorul, ca altfel nu-l poti constrange cu nimic. Noroc ca se poate ajunge/pleca in/din Timisoara si cu avionul si cu trenul.
  • 0 (0 voturi)    
    alt drum (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:18)

    alex [anonim]

    poiana largului - vatra dornei - cluj

    exact ca drumul din articol
  • +1 (1 vot)    
    bataie de joc (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:18)

    Lola [anonim]

    Cineva acolo sus isi bate joc de noi. Mai grav este ca noi stam ca oile si nu facem nimic. La asa turma, asa ciobani!!!
    Haideti mai fratilor sa tipam mai tare. Sa tipam ca vrem (si) DRUMURI. HotNews se angajeaza ca face o intreaga serie de articole (ii ajutam noi cu ponturi) si noi ne angajam ca facem si semnam petitii. HotNews te bagi?

    Printre toate ONG-urile din peisajul mioritic nu exista si unul care sa aiba vreo legatura cu drumurile? La Protectia Consumatorului nu merge sa trimitem mii, zeci si sute de mii de reclamatii?
  • +4 (6 voturi)    
    capitala mea (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:22)

    MNU [anonim]

    Nu numai acest drum, TOATE drumurile din vest arata cat de mult "iubeste" bucurestiul vestul tarii. Eu locuiesc in Timisoara si deja de mult, pentru mine, bucurestiul NU MAI ESTE capitala. Cu parere de rau o spun dar... Budapesta, Viena, Beograd sunt capitale mai apropiate de Timisoara. Budapesta se lupta mai mult decat bucurestiul pentru drumurile de pe la noi. Budapesta si Beogradul au un plan pt o autostrada Beograd-Timisoara-Szeged. Si exemplele ar putea continua.
    Romania este condusa de niste imbuibati de la buc. care si-au facut "autostrada sezoniera" A2 (spre mare) iar acum isi fac una catre munte. Iar necajitii se bat ca chiorii pe o potecuta numita pretentios "drum national".
    Eu personal fac cele mai dese drumuri de la TM spre vest pe drumuri adevarate. Asa gandesc si investitorii care ne ocolesc sau se limiteaza la o fasie ingusta langa granita de vest a tarii ca sa nu fie nevoiti sa "circule" in mocirla de pe la noi.
    SA TRAITI BIINEEE!!
    • -3 (9 voturi)    
      VOI, ACOLO... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:57)

      CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui MNU

      Sunteti prea cretini sa intelegeti ce e cu voi! Pai, mai animalule, pe vremea lui Mitrea cam tot cabinetul era din Ardeal plus un supliment din Tm (ala care s-a impuscat in koaie) si madam din Lugoj (care fura bani din programele europene!) Asa ca, hai sictir mai dobitocule!!
      • +4 (6 voturi)    
        noi, aici... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 20:21)

        MNU [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

        nu e mare diferenta dar madam e nascuta in Resita, crescuta si educata in bucale.
        Adevarul supara... nu-i asa?
        • -1 (3 voturi)    
          iarasi... (Joi, 9 octombrie 2008, 0:28)

          abc [anonim] i-a raspuns lui MNU

          Eu stiu drumul asta, aproape ca mi-am rupt o data masina in el, insa de atunci nici ca-l mai folosesc. Acestea fiind zise despre drum, am citit comentariile sperand sa nu mai dau iarasi peste bagatori de strambe ca mnu/ciombe (nu m-ar mira sa fie una si aceeasi persoana), care nu scapa nici o ocazie sa incerce sa atate romanii unii impotriva altora. Va rog frumos ignorati astfel de postari, indiferent de virulenta lor. Eu imi iubesc tara si ma doare sufletul de toate relele care se intampla in ea, insa sunt convins ca singura sansa pe care o avem este sa tinem unul cu altul, roman cu roman si sa punem impreuna umarul sa o scoatem din situatia in care este.
          • +1 (1 vot)    
            mai (Joi, 9 octombrie 2008, 9:46)

            cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui abc

            cum sa fie acelasi? sunt doi cretini diferiti. Glumesc acum. MNU e ok. Dar e pacat ca exista astfel de sentimente in tara asta. Eu am trait in provincie. Acolo am intalnit foarte multa lume care ura bucurestiul si oamenii din acest oras, care spunea ca sunt increzuti si se cred mai presus decat restul oamenilor din tara asta. De 3 ani sunt in bucuresti si intalnesc si aici persoane care vorbesc despre cei din provincie ca fiind tarani, fie pentru accentul lor, fie pentru niste usoare diferente culturale. Am fost si in SUA si pot sa-ti spun cu mana pe inima ca desi vorbesc engleza foarte curat imi spuneau ca le place mai mult sa auda engleza cu accent est european. Asta si pentru ca o parte dintre ei vorbeau engleza-mexicana sau erau asiatici sau africani. Asta inseamna o lectie de toleranta. Am avut probleme tot cu est europenii, un grup de polonezi care se considerau mai presus decat americanii sau romanii si care refuzau sa serveasca negrii clienti. Pana s-a trezit un polonez dintr-asta cu nasul pe sus ca i-a scos un negru pistolul si si-a revizuit atitudinea. Nu am nimic nici cu provincialii, nici cu bucurestenii, nici cu polonezii, nici cu negrii. Daca te straduiesti sa intelegi ca oamenii sunt diferiti si provin din culturi si medii diferite potisa treci peste astfel de sentimente xenofobe. Oricum la noi prostia e groasa pentru ca diferentele sunt minore ca suntem unii langa altii, dar suntem noi primitivi.
  • +2 (2 voturi)    
    solutia (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:40)

    Nautilus [anonim]

    1. Luam un Trabant, reglam carburatorul in asa fel incat sa nu mai stea la relanti si defectam ambreiajul
    2. Il punem pe Orban la volan la Turnu Severin si il obligam sa ruleze pana la Timisoara intr-o zi cu trafic intens

    :D

    ~Nautilus
  • 0 (2 voturi)    
    da, suntem animale (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:43)

    uimitu [anonim]

    toti suntem niste animale neispravite. pentru ca asa ceva se poate intampla . acel drum e o halucinatie si masura hotiei, a prostiei si indiferentei noastre si a banatenilor care pe deasupra sunt si fuduli.
    animalele din timisoare sunt mandre nevoie mare ca dau fuga la viena pe autostrazile ungurilor si ii doare pula de fratii banateni mai din sud .
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:38)

      Rosu [anonim] i-a raspuns lui uimitu

      Lasa, ca nu toti ni-s timpiti ignoranti si lipsiti de patriotism... Si eu mi-s timisorean si nu ma doare acolo unde ai zis dumneata ci ma doare sufletul... Cei care o dau intruna cu capitala lor Viena sau Budapesta scuipa in fata parintilor si bunicilor lor... Nu-s in stare sa deschida gura cand trebuie, nu voteaza, nu au principii si pareri ferme... Au doar frustrari si nemultumiri pur si simplu si rezolvarea cea mai la indemana este sa isi inchipuie ca ar fi altfel...

      Cei mai mitici dintre banateni sunt aia care scuipa in tara lor... Bunicul meu, taran banatan a fost ranit in razboi la Nistru, aparand Basarabia si intors acasa nu a cirtit niciodata. A fost un roman si un banatan respectat si care a iubit Romania. Azi toti fomistii injura tara asta dar nu ar pune unul mana pe o lopata macar sa planteze un copac...
      Mai demult Banatul era o gradina frumoasa datorita harniciei oamenilor... Acuma toti stau si halucineaza nostalgic zicandu-si in sine ipocrit ca "Banatu-i fruncea"... Is fruncea numa aia care pun branca la lucru, nu orice linge-blide ii bun sa sa mandreasca cu stramosii...

      Generatii de ingrati... Invatati sa respectati pe altii si sa va respectati pe voi insiva si pe urma vin si restul... Pana una alta munca formeaza caracterul...
      • 0 (0 voturi)    
        Un comentariu f bun si pertinent (Joi, 9 octombrie 2008, 1:50)

        DanCC [utilizator] i-a raspuns lui Rosu

        +1
      • 0 (0 voturi)    
        Prea tare (Joi, 9 octombrie 2008, 9:50)

        cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui Rosu

        cel mai tare comentariu pe care l-am citit pana acum pe site-ul asta. foarte tare.
      • 0 (0 voturi)    
        Foarte frumos (Joi, 9 octombrie 2008, 10:59)

        Remus [anonim] i-a raspuns lui Rosu

        Adevarat spirit de mandrie nationala. Lipseste multora
      • 0 (0 voturi)    
        Excelent (Joi, 9 octombrie 2008, 16:51)

        MatrixInside [utilizator] i-a raspuns lui Rosu

        Nu cred ca mai pot adauga ceva.
        +1
  • +6 (6 voturi)    
    felicitari- jurnalism european (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:36)

    arabu [anonim]

    Acest articol este ca o briza de aer proaspat dupa ce jesi dintr-un grajd. Ma refer la calitatea jurnalistica a acestui articol... Dupa vedete, cancanuri, mizerii din fotbal, vad in fine un articol care trateaza probleme reale, si pe deasupra este bine documentat. Cunosc drumurile din Banat, si este incredibil ce se intampla aici. Degeaba ne plangem de mitici, la aceasta situatie au dus si incompetenta organelor locale. Inca o data felicitari...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i asa? (Joi, 9 octombrie 2008, 10:32)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui arabu

      Nu-i asa ca scrie excelent VM?
      Si, pentru fanii patriotismelor regionale sau locale, 30 de secunde de Google o sa aduca o dezamagire -- VM e craiovean :-)
    • 0 (0 voturi)    
      true, true (Joi, 9 octombrie 2008, 12:12)

      IO [anonim] i-a raspuns lui arabu

      Administratia locala in TM si CS sta la plaja, in prezent sunt bani nelimitati pentru infrastructura, trebuie doar sa ceara (sa scrie proecte dar probabil ca au dat skip la abecedar) si sa monitorizeze ca se face treaba, daca pe greci nu-i targe nimeni de urechi mi se pare logic sa-si ia banii si sa dispara.
  • +2 (2 voturi)    
    nepasare (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:37)

    stefan [anonim]

    Chiar nu imi vine nimic in minte referitor la o solutie a situatiei drumurilor romanesti in special , si a celor din vest in particular. Cel care amintea de mersul la vot sper ca a facut o gluma, pentru ca e evidenta nepasarea, incompetenta si coruptia celor alesi; asta indiferent de partid. Presa scrie, nimeni nu o ia in seama, lumea iese in strada doar pentru fotbal (ca nu e la TV, ca Poli nu mai e Poli, etc.). Ar fi o solutie anarhia (vazand situatia din articol, vorbele lui M. Badea nu mai par atat de inepte), sau dictatura (dar cine sa fie dictatorul)? Pana atunci se pare ca problemele se incearca a fi rezolvate in stilul neanderthalian (cu bata de baseball pe care multi soferi o au la indemana, mai nou cu pistolul). nu cred ca merge asa. Cred ciomagul si pistolul sunt folosite gresit, impotriva cui nu trebuie. Oare ce solutii mai avem?
  • 0 (0 voturi)    
    foarte necesar (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:48)

    gabi [anonim]

    era nevoie de un asemenea articol. trec destul de des pe acest drum EUROPEAN si mai nimic in bine... de 3 ani tot frecventez si parca ii din ce in ce mai rau,,, au facut unele portiuni insa am inceput prin alta parte... am apucat si eu in coloana de saptamana trecuta, 2 ore am stat, mergeam 1-2 metri pe minut!!!!!!!!!!! ii drum european!!!!!!!!! chiar ma gandeam de ce nu apare pe la tv ca sa ne mandrim cu el... ce pot zicem... stim cum merge treaba pe la noi
  • +1 (1 vot)    
    DE CATIVA ANI... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:53)

    CIOMBE [anonim]

    Tot sustin, pe unde pot ca trebuie desfasurata o campanie pentru desfiintarea rovignetei! Pe mine m-au oprit inainte de Orsova niste cretini de la AND (pe unul am vrut sa-l calc!) Facusem cca. 7 ore de la Passau si 5 ore de la Caransebes pana langa Orsova! Cretinii pot fi vazuti zilinic si stau numai pe sensul dinspre Caransebes catre Orsova! In rest aveti grija sa platiti rovigneta ca maine intram in 2009!
  • +5 (5 voturi)    
    o tara de toata jena (Miercuri, 8 octombrie 2008, 21:52)

    rroman [anonim]

    Asa tara, asa conducatori! Manele, seminte, peturi si pungi de plastic. Smen, hotie, smecherie. In loc de verdeata mausolee ale nationalitatilor conlocuitoare, munti de gunoaie. In loc de drumuri, transee.Nu e vorba de banateni, ardeleni, munteni, moldoveni. E vorba de noi toti, de Guta, Adi Minune, OTV. Astia suntem. Hai sa mai bem un pet de bere, sa vedem cine a mai spart vreun cap cu un topor la stirile de la ora 5 si sa ne prefacem indignatu. Sus paharul! Hai sa traim!
  • -3 (3 voturi)    
    Pentru mers... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:13)

    Paganel [anonim]

    ... spre/dinspre Timişoara mai există o variantă, aflată în stare (aproape) excelentă (la vremea când am trecut - mai 2008 - mai erau mici porţiuni în lucru) este cea prin Clisura Dunării, între Moldova Nouă şi Orşova. Şoseaua era, la vremea respectivă aproape pustie, iar peisajul + superb! De la Timşoara se ajunge pe şoseaua spre belgrad, până la Deta şi apoi prin Oraviţa (drumul e bun).
    Pentru autorul aritcolului: când mai scrieţi materiale care au legătură cu geografia, staţi cu o hartă la îndemână: Iată o "mostră" de "geografie": "iar mai la est, inspre Herculane, contractul a revenit unor firme cu sediul in Italia (Garboli si Tirrena)." După ştiinţa mea, de la Caransebeş la Orşova, şoseaua are, în general, direcţia nord-sud, străbâtând un culoar cu caracter tectonic, ce separă Munţii Banatului (vest) de Carpaţii Meridionali (est).
    Şi încă o corectură: Banatul, istoric, cum se vine dinspre Craiova, nu începe la Drobeta-Turnul Severin, ci la Orşova. Reşedinţa judeţului Mehedinţi este, încă, în Oltenia!
    • 0 (0 voturi)    
      Paganel ... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 23:17)

      victor_lambda [anonim] i-a raspuns lui Paganel

      ... daca te uiti atent la coordonatele celor 2 orase:

      Caransebes - 45°25′17″N, 22°13′19″E
      Orsova - 44°43′31″N, 22°23′46″E

      vei observa ca nu e suficient sa mergi pe "directia nord-sud" ci trebuie sa mergi putin si spre est ;)
      • 0 (0 voturi)    
        Dacă... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 23:40)

        Paganel [anonim] i-a raspuns lui victor_lambda

        ... aţi fi citit cu atenţie comentriul meu, aţi fi văzut că am precizat că drumul merge, în general, pe direcţia nord-sud! Şi, în al doilea rând, ca o minimă dovadă de respect şi "cei 7 ani" de-acasă, nu cred că ne cunoaştem, ca să "ne tragem de şireturi", încât să mă luaţi "la per-tu"!
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 9 octombrie 2008, 9:37)

          victor lambda [anonim] i-a raspuns lui Paganel

          L-am citit cu atentie ... dar din exprimarea "drumul merge, în general, pe direcţia nord-sud" nu rezulta ca merge putin si spre est ... poate foarte bine sa mearga "în general, pe direcţia nord-sud" si in particular spre vest !
          In ceea ce priveste problema cu sireturile si "la per-tu" ... fiecare cu parerea lui.
        • 0 (0 voturi)    
          bai frate (Joi, 9 octombrie 2008, 9:55)

          cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui Paganel

          ai intrat vreodata pe un forum? vrei sa ti se vorbeasca cu dumneavoastra? ///
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Joi, 9 octombrie 2008, 8:44)

        ciprian [anonim] i-a raspuns lui victor_lambda

        De parca asta e problema, ca e Orsova cu 5 km mai la est de Caransebes:)
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 9 octombrie 2008, 9:38)

          victor lambda [anonim] i-a raspuns lui ciprian

          Nu e o problema ... e doar un simplu exercitiu ...
    • +1 (1 vot)    
      Nu poti vorbi serios (Joi, 9 octombrie 2008, 1:14)

      SKB [anonim] i-a raspuns lui Paganel

      Am fost de doua ori pe clisura, ultima oara acum o saptamana. Am regretat ca nu am mers pe Caransebes. O fi pe traseul ala aglomeratie, pamant tasat, gropi, etc, dar 1. macar iti dai seama care e poteca; 2. nu sunt gropi chiar de 30 de cm. Am coborat de doua ori sa vad daca mai am roti. Am atins de 3 ori cu scutul de sub masina diverse denivelari. N-am gipan, dar eu zic ca Opel Astra nu e tocmai masina joasa sau sensibila.

      Tocmai de asta traseul e pustiu. Iar peisajul e tipic romanesc. Cand spuneti peisaj superb observati si PET-urile si pungile de pe marginea drumului? Dar ruinele lasate de Ceasca?

      Dati o tura pana la Balaton, sau pana in Alpii austrieci. ALEA sunt peisaje superbe. Sunt patriot, dar tre' sa recunosc ca unguri stiu sa-si vanda balta aia de 100 de ori mai bine decat noi marea.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 9 octombrie 2008, 9:48)

        victor lambda [anonim] i-a raspuns lui SKB

        Sa dam "o tura pana la Balaton, sau pana in Alpii austrieci" ... daca asta ne recomanzi inseamna ca ai fost pe acolo ... asa ca te rog sa raspunzi sincer: n-ai ramas asa, cu un gust amar, de monotonie, plictiseala ... sa mergi doar pe drumuri fara gropi (incredibil, sa ai posibilitatea sa mergi si pe autostrazi ...) ... partenerii de trafic sa fie (in marea majoritate) niste fraieri care respecta limitele de viteza, nu merg cu proiectoarele de ceata aprinse doar asa sa vada "dusmanii" ca au, nu te claxoneaza, nu dau "blitzuri" ... pe marginea drumurilor sa nu vezi PET-uri si pungi de plastic "cita frunza, cita iarba" ...
  • 0 (0 voturi)    
    Severin e in Oltenia, desteptule (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:49)

    anonim [anonim]

    Respecta istoria si geografia stimate ziarist.
    • +1 (1 vot)    
      C-asa-i olteanu' (Joi, 9 octombrie 2008, 1:03)

      SKB [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Pentru ca o sosea de 224 de km are 20 de km prin taramul minunat al oltenilor, trebuia sa scrie undeva chestia asta. MARE. SA VADA LUMEA CA UN CAPAT DE BANAT E LEGAT LA MEHEDINTI.

      Am facut drumul asta de mai multe ori in ultimii ani si eu unul am ajuns la concluzia ca e tinut intentionat in starea asta, sa le fie mai greu oltenilor sa ajunga in Timisoara.
  • 0 (0 voturi)    
    Articol exceptional (Joi, 9 octombrie 2008, 0:04)

    Crisan Alexandru [anonim]

    De multe ori citesc comentariile la facute pe seama unuor articole aparute pe HotNews.Am avut cateva tetnative de a scrie si eu 2-3 raduri.Din pacate asa cum facem de mutle ori mi-am spus: " Lasa ca au scris altii si pentru mine !"
    Ei bine acum nu m-am putut abtine ! Felicitarile mele domnului Vlad Mixich.Calitatea articolului este exceptionala din toate punctele de vedere :exactitatea informatiilor ,sarcasm,umor .....deznadejde.
    Exceptional !!!Felicitari !As propune infiintarea unei rubrici cu topic de interes national , cum de exemplu este starea acestei sosele ,la care acelasi talentat autor sa revina periodic cu update-uri.E interesant feedback-ul acestui articol!Oare se va intampla ceva in urmatoarea perioada ca urmare a acestui demers ?
    Imi este clar ca e vorba de multa spaga pentru semnarea acestor contracte.Merita scormonit cum s-au semnat contractele ,care sunt clauzele , care e atitudinea autoritailor la adresa celor care au catsigat licitatia.
    Un alt topic de interes national e spaga !Ar merita o campanie pe HotNews.
    Felicitari.keep up the good work. !!
  • 0 (2 voturi)    
    catstrofa unei natii jalnice! (Joi, 9 octombrie 2008, 0:19)

    liviol [anonim]

    Eu stau in Bucuresti, sunt timisoarean si faceam drumul asta cam o data pe luna!Am gasit rute ocolitoare, pe langa cele spuse de voi, mai avem o varianta pe TG jiu-petrosani-Hateg-Caransebes!Desi Caransebes -Lugoj devine insuportabil
    Recent am fost pana la Focsani(aprox aceeasi distanta ...parcursa in 2 ore cu o medie de 110 la ora).Amici de pe aici imi povesteau de drumurile expres care sunt in Moldova.....Nu vreau sa comentez mai mult(Sechelariu fratele, Mitrea, Basescu...and so on)
    Deci...cei care acuzati banatenii ca isi aleg capitala la Viena, Budapesta...mai puneti-va un pic in locul lor.NE-AM SATURAT!NU MAI SUPORTAM MICIMEA ACESTEI TARI si a mizeriilor care ne conduc!
    Spuneti sa iesim in strada......Ha ha-o sa ne rada in nas cu toti(toti acei smecheri de romania)
    Pb banatenilor este ca au o singura viata (ca noi toti) si nu isi doresc sa o piarda luptand cu morile de vant miticesti!
    La revedere...stingeti lumina!
    • -1 (1 vot)    
      PLEACA!! (Joi, 9 octombrie 2008, 7:45)

      CIOME [anonim] i-a raspuns lui liviol

      ///Te tine cineva cu forta in Bucuresti?
  • 0 (0 voturi)    
    Power of the people (Joi, 9 octombrie 2008, 9:24)

    Cata [anonim]

    Power of the people - asa se numeste in tarile civilizate... Trebuie sa iesim in strada pentru adevaratele probleme; 4000 de timisoreni au iesit in strada pentru Poli; oare de ce pentru probleme serioase nu se protesteaza? Daca nu tragem noi pe nimeni la raspundere, nimeni nu va face nimic in tara asta; ba mai mult, incompetenta, lipsa interesului si lacomia sunt pe primul loc pentru cei pusi sa faca treaba.
  • 0 (0 voturi)    
    Banat-Moldova (Joi, 9 octombrie 2008, 9:45)

    daniel [anonim]

    Asa este :infrastructura in Moldova si Muntenia este mult mai buna decat prin Banat. Din pacate pentru cei din Banat capitala tarii este tot in Bucuresti, dar asta este oameni buni nu mai visati la Budapesta sau Viena zau asa, va pierdeti timpul. Locul vostru e in Romania si mie in place mai mult in Paris sau New York, dar nu ma plang pe unde apuc de asta.
    Stiti cum ar zice un banatean get beget daca ar fi in locul meu? Ce ma intereseaza pe mine ca nu se circula in Banat e treaba lor ca stau in coltul ala de tara, ca eu oricum iau avionul pana la Viena.
    Stima.
  • +1 (1 vot)    
    Asta e cel mai simplu... (Joi, 9 octombrie 2008, 10:04)

    liviol [anonim]

    @ Ciome....o sa plecam cu totii care ne dorim normalitate! Ma tine natura jobului, insa...fii sigur ca nu vreau sa-mi petrec restul vietii in aceasta mocirla!
    Europa unita....tocmai asta inseamna, sa imi pot stabili resedinta unde imi place, daca ma duce capul si bunul simt sa ma integrez in respectiva comunitate!
  • 0 (0 voturi)    
    Focus lume...FOCUS!!! (Joi, 9 octombrie 2008, 11:04)

    un banatean [anonim]

    hai sa ne pastram focalizarea!!!
    de ce trebuie sa deviem de la subiect?? drumul ala e groaznic, o stim toti, o stie si autorul care a scris un articol excelent.

    dar sunt si in banat drumuri bune.
    de ex, eu sunt de loc din resita si acum 5 ani era destul de rau drumul timisoara-resita. de prin 2004-2005 s-au pus sa-l repare si au facut o treaba neasteptat de buna. de ce de aici se poate?
    apoi, ca sa merg mai departe cu "investigatia"(asta e un cuvant exagerat, o gluma), daca vrei sa mergi de la resita la valiug/muntele semenic, iti vine sa te iei cu mainile de par: gropi, muncitori care stau, sau cand lucreaza nu fac ce trebuie, lucrari nesemnalizate ca sa le iei in plin cand iesi din curba:d
    apoi, drumul resita-anina-bozovici de care am zis si mai sus, e perfect!! am ramas socat sa vad ca "se poate". apoi, moldova-noua orsova e iarasi ok pe portiuni, deci se poate dar nu total :(.

    pe mine ma face sa plang o alta chestiune: aceste lucruri se vor rezolva de la sine(sau fortat), la un moment dat, si lumea va uita: bine ca ne-am scapat, vor zice multi!!!! asta e cel mai grav lucru care se poate intampla si pe care, cred eu, se bazeaza cei care ne fura(poate nu constient, dar ii ajuta mult oricum acest comportament al nostu)

    eu propun sa furnizam autorului articolului cat mai multa munitie!!! sa stam focalizati pe problema: de ce undeva se poate, cu exemple, pe cand in alte locuri nu?? nu ma refer la austria/ungaria/germania ci la micuta noastra romanie, si chiar banat in special.
    cine sunt cei responsabili si ce au ei de zis in privinta asta??
    • 0 (0 voturi)    
      Despre articol in sine (Joi, 9 octombrie 2008, 11:28)

      Rosu [anonim] i-a raspuns lui un banatean

      Intradevar un articol de calitate, o perspectiva care are relevanta.
      Subscriu la comentariul precedent.
      • 0 (0 voturi)    
        Mi-am mai adus aminte de un drum (Joi, 9 octombrie 2008, 13:59)

        un banatean [anonim] i-a raspuns lui Rosu

        Mi-am mai adus aminte de un drum.
        Timisoara-Lipova: era execrabil cu aprox 1 an in urma. Am avut proasta inspiratie sa "aleg" acest drum ca sa ajung din Arad in Tm; eram de fapt la Vladimirescu, si am zis sa nu mai trec aradul si sa merg pe "aglomeratul" tm-arad. Mare greseala!! Ploaia si gropile m-au facut sa nu mai vreau sa calc pe drumul ala.

        Timisoara-Cenad in schimb, e un drum excelent. Ce anume face ca anumite drumuri sa poata fi facute ok si altele nu?? E ciudat si frustrant.
  • 0 (0 voturi)    
    Mizerie (Joi, 9 octombrie 2008, 12:45)

    Mitut [anonim]

    Solutia ar fi simpla in astfel de situatii - tragerea la raspundere penala a celui care a intocmit PROST contractul cu constructorul neserios
  • 0 (0 voturi)    
    Mi-am indoit janta in gropile alea (Joi, 9 octombrie 2008, 12:55)

    Laurentiu [anonim]

    autoritatea nationala a drumurilor nu-si face nici treaba de supraveghere a semnalizarii lucrarilor.
    veneam dinspre severin spre caransebes si stiam ca inainte de caransebes se lucra, era asfaltul efectiv sapat, se circula pe o banda pe pamant/pietris/ce-o fi fost, la 50 cm mai jos decat asfaltul de pana acolo.
    era noapte, faruri din fata si un singur indicator inainte cu vreo 1-2 km care indica "drum cu denivelari". nici n-am apucat sa franez (desi aveam 60 la ora, spre disperarea tirului din spate care m-ar fi calcat...) pana m-am trezit in groapa si mi-a sarit capacul, mi s-a indoit janta ingrozitor, etc... bine ca am scapat cu viata, daca veneam cu 90 km/h cine stie ce se intampla. ce semnalizare e aia la asa ceva? drum cu denivelari de la 1-2 km in fata? bataie de joc!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Severin-Timisoara (Joi, 9 octombrie 2008, 13:17)

    Un severinean [anonim]

    Locuiesc in Dr Tr Severin si vreau sa va spun ca nu putea lipsi bomboana de pe coliva: cu catva timp in urma au aparut semafoarele si gropile conexe si intre Orsova si Severin, asa ca ti se poate intampla sa faci si aici 1-2 ore (multi au patit asta). Timpul normal e de 15 minute (max). Exista in zona foarte multi oameni care fac naveta Severin-Orsova... Un lucru demn de luat in seama: s-au inmultit de atunci, in mod considerabil, accidentele si, cine stie zona, stie ca drumul e plin de viaducte si prapastii, asa ca...
    Pentru naivii care pot pica in plasa traseului ocolitor Severin-Timisoara prin Moldova Veche-Oravita, spun ca am facut si asta si am regretat. Cel putin pe portiunea Dubova-Svinita (cca 25km) nu se poate trece pe treapta 2 de viteza, cu o masina normala. Peisajul (drumului) e selenar si-ti trebuie un vehicul lunar tip Apollo, sau un Lunahod, sau, ramanand pe Pamant, cel putin un 4x4.
    Vinovatiile sunt evidente, nu stiu de ce multi comentatori filozofeaza.
    Vorba lui Badea: traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul! Problema e ca mai e un pic si acest timp va fi ocupat pe drumuri.
  • 0 (2 voturi)    
    Vestul tarii (Joi, 9 octombrie 2008, 13:19)

    Miles Teg [anonim]

    In ultimii ani am umblat destul de mult prin toata tara. Din pacate, ma vad nevoit sa subscriu comentariilor care sustin ca drumurile din Muntenia si Moldova sunt mult, mult mai bune decat cele din Banat si Ardeal. Dupa mine, acest lucru este o adevarata sfidare la adresa ardelenilor si banatenilor. Sa nu va mai mire, atunci, ca vrem cu totii afara din RROMANIA. Solutia ar fi simpla. Bucurestiul sa ramana capitala RROMANIEI balcanice. Pentru vestul tarii avem de unde alege o capitala (si Timisoara si Clujul pot dobandi cu lejeritate acest statut). Cat despre directia generala de deplasare, duceti-va, dragi mitici rromani la Istanbul, asa, pe autostrada voastra a soarelui pana la C-ta, dupa aia luati-o direct prin Marea Neagra, inot (grija mare sa nu esuati la bulgari ca va iau aia la cotonogeala !). Noi, restul, o luam incet catre Budapesta si Viena. Amin.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 9 octombrie 2008, 15:41)

      victor lambda [anonim] i-a raspuns lui Miles Teg

      " duceti-va, dragi mitici rromani la Istanbul, asa, pe autostrada voastra a soarelui pana la C-ta"

      ... autostrada asta a soarelui nu merge pina la Constanta - se termina la Cernavoda, iar cei 60 de km pina la Constanta in sezon se intimpla sa ii faci si in mai mult de 2 ore ...
  • +1 (1 vot)    
    felicitari pentru articol!! (Joi, 9 octombrie 2008, 18:24)

    o banateanca [anonim]

    Cata vreme in functie de conducere vor exista flamanzi,dornici sa-si umfle conturile,incheiand contracte pe spagi grase,care nu vor fi verificati si trasi la raspundere, nu avem nici o sansa!!!!
    Felicitari voua ca trageti semnale!!...cine stie poate printr-o minune se intampla ceva...
  • 0 (0 voturi)    
    DRUM MIZERABIL E 70 (Sâmbătă, 11 octombrie 2008, 13:45)

    soferu [anonim]

    acum am venit de la herculane -caransebes. dom`le a cumplit! am zis ca am nimerit in anii 1910-1930. compania aia de drumuri, cum dracu i-o zice, ar trebuie sa ne plateasca ca pentru ca mergem pe drumul ala...
    evitati dn 6!!! mergeti oriunde altundeva, decat pe ruta aia.
  • 0 (0 voturi)    
    Herculane-Lugoj (Miercuri, 15 octombrie 2008, 11:08)

    Suparatu din Baneasa [anonim]

    ///ilie sarbu) vrea sa candideze pt presedentia senatului.///, din 2004 de cand am trecut spre lugoj pe ruta asta prin sud (de atunci o iau numai pe valea oltului) crdeam ca s-a asfaltat si s-a reparat in asa fel incat acum trebuie facute reparatii, dar de unde nenica ?! ///nu au fost in stare nici pana acum sa-l repare. Atunci era in lucru , ceva semafoare ceva tir-uri, si ma gandeam ca int-un an or fi si ei naibi in stare sa toarne niste beton si apoi asfalt. Ce mare /// estye ba frate sa faci niste cofraje pe margine si sa torni beton ???? haaaa ? ca raman cu gura cascata ca la reclama aia cu iaurtu ala ieftin facut din colorant si agenti de ingrosare, laptele nici nu a trecut pe langa el macar
  • 0 (0 voturi)    
    Concluzia...mea... (Miercuri, 29 octombrie 2008, 21:53)

    Anonim [anonim]

    Am citit cu mare interes si cu o oarecare uimire, cum de se mai scrie si despre problemele din afara CAPITALEI?!. Felicitari pentru domnul Vlad Mixich-reporter si pentru redactor care a aprobat acest articol!!! Bravo pentru comentarii!!! ..confirrm si eu dezastrul pe aceasta relatie (Dr. Tr. Severin- Timisoara). In 2000 aveam nevoie de 2.30h (ritm normal) 2.00 (apasat) ; astazi sub 5 ore nu o scot si mai amsi 70C.P. in plus fata de acum 8 ani...concluzia trageti voi ...Dar tot cautand o alta posibititae de a ajunge din Timisoara la Bucuresti am constat ca .....Transilvania este cam rupta de Moldova(care are drumuri de vis ..)si Tara Romaneasca ....din punctul de vedere a cailor rutiere.. DE CE? este cumva Intamplator ??? ..nu stiu ....Nu sunt separatist si nu am astfel de tendinte dar constat cu tristete ca legaturile rutiere intre orasele din Transilvania sunt de proasta calitate , subdimensionate si fara centuri de ocolire a oraselor mari. Nu cred ca este un secret(istoric) ca pe vremea imperiului Habzburgic Transilvania a fost tinuta in frau prin mentinerea drumurilor de proasta calitate intre orasele importante(Cluj, Brasov, Timisoara, Oradea, etc.) in asa fel incat nu se putea dezvolta schibul economic intre ele. >>>Se repeta istoria ???>>>
  • 0 (0 voturi)    
    salut (Sâmbătă, 24 iulie 2010, 21:20)

    george [anonim]

    salut tuturor cunt din italia imi aduc aminte in 2001 cand am venitin itaia am trecut prin ungariasi prin slovenia si ei au avut drumuri jalnice nu au avut autostrazi dar in timp de 2 anide zile au facu totul autostrazi nazionale mergi peele si acum ca prin aer.in 2006 am facut ultimul drum de timisoara severin 7 ore 220km cand din italia pana la timisoara faceam 12 ore 1400km.sa va spun eu oameni sun de vina ca inca mai circula pe asemenea drumuri ar trebui sa va impuneti sa faeti plangeri voi snteti aia care trebuie sa faca ceva pt tara aia daca nu cu conducerea pe care aa avuto si pe care o are o sa ajunga vai de mama ei.o sa vina timpuri si mai grele pt romania.imi pare foarte rau ca este o tara frumoasa.mai vor sa se intoarc tineretul acasa.ma fatemi il paiacere di andare a fare in culo politicienilor si toata conducerea tari.george din italia


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică