Dezbatere HotNews.ro

Se deschide Cutia Pandorei? Prima antena GSM demolata

de Manuela Preoteasa     HotNews.ro
Luni, 3 noiembrie 2008, 13:20 Economie | Consumator

 documente
(03 Nov 2008) RTF, 8KB
(03 Nov 2008) DOC, 63KB
Comuna Greabanu, satul Livada Mica, judetul Buzau. O antena instalata in curtea unei batrane starneste protestul vecinilor, care nu si-au dat acordul pentru instalarea acesteia, pe care legea il prevede. In lipsa lui, instanta a considerat antena ilegala si a decis demolarea ei. Orange si-a dat jos antena vineri, 31 octombrie.

Adresa debransare Orange de la reteaua electrica
Foto: Asociatia pentru Protectia Consumatorilor
Context
Este prima decizie de acest fel, care, spun avocatii, poate creea un precedent, ce poate "inrauri" sentinte similare.

Potrivit datelor ANRCTI, in Romania au fost instalate 20.000 de statii de telefonie mobila, dintre care jumatate in intravilan. Acordul vecinilor este definit de legislatie ca: "acord in forma autentica" (autentificat la notar), pe verticala si pe orizontala, adica astfel:

- la blocuri: 50% plus unu dintre locatari, precum si, obligatoriu, acordul tuturor proprietarilor de la ultimul etaj.
- la curti: acordul locuitorilor din imediata vecinatate.

Cazul de la Greabanu (Buzau)

Informatia pe scurt
  • noiembrie 2006: Cativa proprietari din Buzau constata in curtea unei vecine in varsta o statie de telefonie mobila de peste 60 de metri  pe care sunt montate mai multe antene GSM. Ei nu-si dadusera acordul pentru o astfel de constructie. Batrana, primeste 400 RON/luna 'chirie de antena'.
  • decembrie 2006: proprietarii intenteaza proces companiei Orange, Primariei Grebanu, Consiliului Judetean Buzau, pentru anularea autorizatiei de constructie, singura cale de a demola statia.
  • dupa ce pierd la prima instanta, proprietarii castiga in apel, ulterior aceasta decizie pastrandu-se si in urma epuizarii altor cai de atac. 
  • 24 ianuarie 2008, verdictul definitiv: instanta decide irevocabil anularea autorizatiei de constructie si demolarea statiei de telefonie mobila. Pierd in instanta si Primaria, si Consiliul Judetean, pentru acordarea ilegala a autorizatiei.
  • 25 februarie 2008: proprietarii depun cerere de executare silita. Cateva zile mai tarziu, Orange contesta.

Antena din Livada Mica a devenit amintire Foto: APC
Final:
  • Prin sentinta civila nr. 1204/1 septembrie 2008, judecatoria Ramnicu Sarat presedintele APC Romania a fost autorizat sa demoleze releul GSM situat la adresa de mai sus. 
  • vineri, 31 octombrie 2008: operatorul Orange da jos antena.

Argumentele principale cu care s-a castigat procesul

  • Nerespectarea de catre Orange a acordului vecinilor. Acordul trebuia autentificat la notar.
  • Explicatii: Necesitatea acordului face parte din categoria avizelor prealabile si obligatorii pentru emiterea autorizatiei de construire a acelor lucrari care, prin natura lor, nu au destinatie de locuinta. Partile s-au considerat vatamate prin lipsa acordului exprimat in forma autentica in cazul amplasarii constructiei (potrivit Legii 453/2001 pentru modificarea Legii 50/1991).

Legislatie romaneasca


Autorizarea oricarei constructii (prin urmare si aceea a unei statii de telefonie mobila GSM) trebuie sa indeplineasca minimum doua reguli de acord al proprietarilor: 50% +1 din proprietarii unui bloc (condominium) si, obligatoriu, acordul tuturor proprietarilor care locuiesc la ultimul etaj. In cazul locuintelor de tip resedinta, toti vecinii trebuie sa isi dea acordul pentru ca autorizatia de constructie, eliberata de primarie, sa fie legala.

Prevederi:

●    Legea 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
●    Legea 453/2001 privind modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
●    Legea nr. 554/2004, legea contenciosului administrativ
●    art 68 lit. t din Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale
●    art. 4 lit. b din Legea 50/1991.

Cine sunt 'vecinii' in cazul Greabanu
  • Dumitra Barbu (58 ani) este o persoana care locuieste singura, de la moartea sotului, de acum 25 de ani, este casnica, desi de profesie ospatar.
  • Milicu Leu s-a nascut in octombrie 1945, in comuna Murgesti, iar acum locuieste in Livada Mica: este  de profesie sofer, in prezent pensionar.
  • Costel Stanciu a intervenit in proces putin dupa declansarea acestuia, ca o alta parte afectata de amplasarea constructiei. Stanciu detine in zona casa parinteasca, fiind un al treilea proprietar din vecinatate al carui acord nu a fost cerut odata cu instalarea statiei de telefonie mobila.
Proprietarii din Livada Mica au avut un atu in persona dlui Stanciu. Acesta preda la Academia de Studii Economice din Bucuresti, la Catedra de Merceologie si Managementul Calitatii, avand un doctorat in acest domeniu. In linia specializarii sale, profesorul Stanciu reprezinta, ca presedinte, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC), fondata pentru apararea drepturilor si intereselor consumatorilor.

Rolul profesorului Stanciu a fost cheie in desfasurarea procesului, acesta realizand o temeinica documentare legala pentru acest caz, cheia intregului caz.
Am citit mii de pagini, zilnic, timp de 1 an am alocat 2-3 ore acestui caz. Succesul are la baza multa, multa munca. Am avut multe nopti albe, ma trezeam si cautam prin legi argumente pentru sustinerea acestui caz. Am muncit foarte mult, dar a meritat, fiindca am invins doi giganti: Orange si Societatea de avocati-Musat si asociatii. Multa lume nu realizeaza aceasta performanta, atata timp cat nu esti implicat intr-un proces nu poti realiza dificultatea procesului si marimea succesului. Intr-o tara in care se afirma ca mai mult de jumatate din judecatori sunt dalmatieni, ca Justitia este blocata, se intampla si minuni! Este cea mai mare realizare a mea!”

Cazul va inrauri alte decizii

In practica juridica europeana, jurisprudenta joaca un rol esential. Ce inseamna aceasta? Odata pronuntata o sentinta, cazuri similare au sanse sa fie finalizate prin verdicte simialre. In Romania aceasta regula nu se aplica generalizat, insa, orice caz “poate inrauri alte decizii”, spun avocatii consultati de HotNews.ro.

Precizari Orange Romania
Compania de telefonie sustine ca a pus la dispoziţia Primăriei Grebanu toate actele solicitate de aceasta, astfel încât nu ne poate fi imputat un eventual viciu în eliberarea autorizaţiei.
La baza deciziei de anulare a autorizaţiei de construcţie nu au stat motive legate de preocuparea pentru viaţa sau sănătatea oamenilor.

Initiativa in Parlamentul European

Reamintim ca, pe 16 iulie 2008, grupul liberal din Parlamentul European a introdus la Bruxelles, în circuitul procedural al Parlamentului European, un raport privind efectele câmpurilor electromagnetice asupra sănătăţii. Iniţiativavine ca urmare a multiplelor dezbateri din mai multe ţări europene,  mai ales din România şi Belgia, referitoare la efectele biologice ale câmpurilor magnetice produse de noile tehnologii. (vezi comunicatul ALDE)

Comenteaza: crezi ca se deschide Cutia Pandorei sau e doar un caz izolat?





















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

12735 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    antene mari? (Luni, 3 noiembrie 2008, 14:05)

    alex [anonim]

    Din cate stiu eu, este interzisa amplasarea antenelor radio de mare putere in spatiu intravilan, si aici ma refer la acele schele mari pe care sunt amplasate zeci de cazane parabolice.
    Chiar in Bucuresti am vazut cateva schele gigantice, una pe langa stadionul Dinamo.

    Amplasarea micro-antenelor de emisie verticale, cum sunt cele de pe blocuri, nu prezinta pericol pentru populatie (avand puterea de emisie de doar 24 watts/ antena, cat un bec slab), insa parabolicele mai sus amintite creeaza campuri electromagnetice de intensitate mare, pot fi periculoase pentru sanatate.
  • +1 (1 vot)    
    care lege prevede... (Luni, 3 noiembrie 2008, 14:10)

    stefan [anonim]

    care lege prevede obligativitatea

    "50% +1 din proprietarii unui bloc (condominium) si, obligatoriu, acordul tuturor proprietarilor care locuiesc la ultimul etaj."
    • +1 (1 vot)    
      care lege prevede obligtivitatea... (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 9:50)

      Delia [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Legea privind inffintarea si functionarea asociatiilor de proprietari (L230/ 2007).
      Mai apare ceva si in legislatia legata de autorizarea constructiilor (acordul in forma autentica a vecinilor).
      • +1 (1 vot)    
        revenire (Marţi, 18 noiembrie 2008, 15:54)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui Delia

        in legea respectiva nu se spune nimic despre acordul tuturor proprietarilor de la ultimul etaj.

        Daca ma insel te rog sa imi spui exact care articol si care litera.

        Merci anticipat.
    • 0 (0 voturi)    
      antene pe bloc (Duminică, 19 noiembrie 2017, 1:13)

      Antenar [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Blocurile vecine sunt mai expuse la radiatii decat blocul de sub antena ucigasa. Avizul trebuie luat dela absolut toti vecinii pe raza de 1000 m, aviz unanim, daca unul refuza atunci instalarea antenei ucigase nu trebuie sa aiba loc. Parlamentul trebuie sa dea legi stricte si sa interzica montarea de antene in zone locuite. Firmele GSm pot sa construiasca turnuri in afara localitatilor la min 1000 m de cel mai apropiat imobil locuit. Daca lumea tace sau daca lumea cand iese in strada nu cere si interzicerea antenelor ucigase, atunci firmele de telef-mob isi vor face de cap ca sa aiba profituri cu orice risc pentru cetatenii romani.
  • -4 (4 voturi)    
    doua cauze (Luni, 3 noiembrie 2008, 14:12)

    tyty [anonim]

    sunt dintr-o zona rurala si abia de curand am reusit sa avem doua antene gsm. este culmea prostiei sa le demontezi , cand nu este clar daca fac rau cuiva, dar este sigur ca ajuta mii de oameni. totusi, nu inteleg prostia operatorilor de a le amplasa in curtile oamenilor, cand le pot amplasa in alte zone, destul de apropiate, cu potential de energie electrica si paza, pentru a nu fi vandalizate.
    • 0 (2 voturi)    
      dezbateri in toata Europa (Luni, 3 noiembrie 2008, 16:02)

      sempere [anonim] i-a raspuns lui tyty

      dezbateri nu sunt numai in Romania si Belgia, ci in toata Europa. In Uk sunt zeci de asociatii care militeaza impotriva antenelor de ani de zile. La fel si in Germania, Franta, Italia, Spania. S-au facut inclusiv manifestatii stradale.
      In Spania intr-un sat s-a facut referendum pentru instalarea unei antene GSM si votul satenilor a fost negativ.
      • +1 (1 vot)    
        si un link (Luni, 3 noiembrie 2008, 16:09)

        sempere [anonim] i-a raspuns lui sempere

        Exista sute de pagini de Internet dedicate efectelor radiatiilor. Aceasta e una:
        http://www.mast-victims.org/
      • 0 (0 voturi)    
        dar nu e vorba de asta! (Vineri, 29 noiembrie 2013, 13:19)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui sempere

        Radiatiile probabil ca FAC rau, nu este demonstrat cu certitudine. Insa aici nu era vorba de efectele radiatiilor ne-ionizante, ci de LEGALITATE, care a fost grav incalcata!
        Antena aceea a fost ridicata si functiona in mod ILEGAL!
  • +4 (4 voturi)    
    noiembrie 2006 - octombrie 2008 (Luni, 3 noiembrie 2008, 14:48)

    antena [anonim]

    aproape 2 ani de emisie
    si cu ce costuri? 100 eur/luna + ceva costuri de judecata.

    ce usor e sa-ti bagi picioarele in lege si in oameni in conditiile in care legea si practica juridica il favorizeaza pe infractor.

    sincer la starea justitiei din romania 2 ani mi se pare destul de putin
  • +1 (3 voturi)    
    ba o inchide (Luni, 3 noiembrie 2008, 15:29)

    iul [anonim]

    Demolarea antenelor GSM inseamna inchiderea cutiei Pandorei. Sa faca gigantii GSM cercetari si sa gaseasca solutii care nu imbolnavesc populatia. Eu am lucrat 9 luni intr-o cladire cu antene GSM pe ea si mereu m-am simtit rau si fara energie. Cand m-am mutat de acolo mi-am revenit la normal. Poate a fost o coincidenta, dar mai bine ma pazesc de asa ceva.
  • +4 (4 voturi)    
    Dacă ați știi.... (Luni, 3 noiembrie 2008, 15:33)

    Dan [anonim]

    Dacă ați știi care este nivelul radiațiilor la 100m de antene, v-ați îngrozi.
    Spre exemplu școala 146 de pe str Panduri.
    Un grup de antene se află pe clădirea de peste drum.
    Nivelul radiațiilor în școala este între 50 și 200 de ori mai mare decât limita admisă.
    În clasele de la etaj care au expunere directă, nivelul este de 1500 de ori mai mare decât limita.

    Dacă nu ai antena pe bloc, dar stai vis-a-vis de un bloc cu antenă, atunci vei fi mult mai radiat decât cei de sub antenă.
    • +1 (1 vot)    
      limita admisa (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:41)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Lumea tot aude de lucrurile astea, dar informatiile de la surse diferite nu sunt coerente, si uneori se bat cap in cap. Oamenii nici macar nu mai stiu daca trebuie sa se teama sau nu... Asta apropos de discutia legata de antenele GSM instalate pe blocuri pe care guvernul a atenuat-o prin brosurele si pliante "linistitoare".
      Care este, concret, aceasta limita admisa? Si cine a stabilit-o? Si pe ce baza?
      Si daca avem pe blocul de vis-a-vis o antena GSM si suntem ingrijorati, cum putem afla nivelul radiatiei din casa? Exista vreo firma care poate face astfel de masuratori la cererea clientului?
      Inca ceva, exista vreun studiu oficial despre relatia intre afectiunile ce pot aparea si nivelul radiatiei absorbite? Un link, ceva?
      • +2 (2 voturi)    
        da, guvernul (Luni, 3 noiembrie 2008, 20:34)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

        Si tot Guvernul le da "spor de radiatii" TUTUROR celor care lucreaza in Primarii, Prefecturi, Parlament etc.etc.... pentru ca, cica, sunt supusi radiatiilor de la antenele de pe cladiri!
        Daca au bagat brosuri si pliante "linistitoare", si daca antenele alea nu prezinta nici un pericol, sa le ia dracului sporurile inapoi!
  • +1 (1 vot)    
    Articol (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:05)

    Cosmin [anonim]

    Felicitari pentru articol! Remarc documentarea, expunerea, cantitatea de informatie, prezentarea opiniilor partilor implicate.
    Inca odata felicitari!
    • 0 (4 voturi)    
      toata lumea e desteapta (Luni, 3 noiembrie 2008, 22:17)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      In acest caz nu este vorba nici de autorizatii nici de radiatii. este vorba de proverbiala invidie romaneasca, care nu permite ca o baba oarecare sa castige niste bani pentru ca in curtea ei pustie a crescut o antena. Acea antena, se va reconstrui probabil in alta curte alaturata, va radia la fel, dar beneficiarul va cinsti corespunzator eventalii contestatari. Imi este rusine ca sunt roman si conational cu oameni (oare?) cum sunt cei din satul asta!
  • +1 (1 vot)    
    f simplu (Luni, 3 noiembrie 2008, 20:03)

    Mihai [anonim]

    nu vad care e problema... radiatii, ne-radiatii...
    s-a incalcat legeam se suporta consecintele... atat de simplu ar trebui sa fie...
    Mihai
    • +1 (1 vot)    
      corect! (Luni, 3 noiembrie 2008, 20:36)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Nu "radiatiile" sunt "the issue" aici - ci modul in care s-a dat autorizatia!
      Si? Astia l-au ales pe acelasi primar?
  • +1 (1 vot)    
    o batalie sau razboiul (Luni, 3 noiembrie 2008, 21:44)

    el_inquilino [anonim]

    ar fi bine sa vedem si alte succese impotriva mizeriilor pe care le fac gigantii de telecomunicatii


    http://human-body.weblog.ro

    gasiti aici studii despre efectul radiatiilor asupra organismului facute in mai multe state ale UE
  • +1 (1 vot)    
    legea respectiva se aplica doar la antene? (Luni, 3 noiembrie 2008, 23:55)

    break_noon [anonim]

    sau si la alte constuctii?

    "Necesitatea acordului face parte din categoria avizelor prealabile si obligatorii pentru emiterea autorizatiei de construire a acelor lucrari care, prin natura lor, nu au destinatie de locuinta"

    Un garaj intra in categoria lucrarilor ce trebuie sa primeasca aviz din partea tuturor vecinilor? Ma refer aici la garajele din jurul blocurilor, care aglomereaza practic un spatiu comun, ingradind zona vizuala. Astfel de garaje se pot darima/anula datorita nerespectarii acestor reglementari?
  • +1 (3 voturi)    
    Antenele GSM = Pericol ! " COD GALBEN " (Marţi, 4 noiembrie 2008, 8:11)

    Dragusin Ioan [anonim]

    ATENTIE !!!! " COD.... Foarte GALBEN " !!!!
    Stimate d-le Costel Stanciu , 3 -Nov- 2008
    Am reusit vineri = 31 Oct , sa vad la stirile unor posturi centrale T.V. , evenimentul reusitei d-vs , al demolarii acelui releu de telefonie mobila din comuna buzoiana Grebanu , stire prezentata cam tendentios si in deradere , cu interviuri luate unor cetateni rurali ce pareau anlfabeti , betivi , tampiti si invidiosi pe vecina care plangea dupa chiria de 2000 Euro pierduta prin demolarea releului ORANGE. , precum am vazut si pretentiile aberante de 100.000 Euro pe care firma de telefonie GSM vrea sa le impuna ca despagubiri Primariei Grebanu , pentru a fi in castig si a produce ura intre localnici si impotriva d-vs care aveti o casa in vecinatatea releului demolat, in ideea ca or sa va puna in cap primaria si comunitatea . Azi v-am pus la posta un plic recomandat , pe adresa A.P.C.R , plic care contine doua ziare locale cu articole despre evenimentul demolarii si F. important , o revista medicala cu un articol competent despre efectele ucigase ale expunerii permanente / continuue la dozade radiatii E.M. , in care este semnalata o actiune oficiala a deputatei din Parlamentul U.E. = Daciana Sarbu , printr-o sesizare la U.E. a cazurilor de cancer cerebral , leucemie si alte boli declansate de expunerea la doze constante de radiatii E.M. , fapt prezentat deja de de Dl Prof. Dr. Vlad Ciurea = neurochirurg la Clinica Bagdasar -Arseni din Bucurest
    • +1 (1 vot)    
      vreau si eu articolul ala! (Marţi, 4 august 2009, 11:39)

      dorina [anonim] i-a raspuns lui Dragusin Ioan

      Domnul Dragusin,

      langa blocul nostru e o antena GSM de 1 an si sotul meu de atunci are un tiuit continuu in urechi si se plange de simptome de cancer. Permanent suntem obositi si am inteles ca deoarece locuim la etaj suntem foarte expusi.
      Puteti sa ne dati un sfat: ce sa facem? cum ne luptam cu inconstiientii astia?
    • +1 (1 vot)    
      Sunt interesata (Duminică, 27 ianuarie 2013, 11:31)

      Oana Stoica [anonim] i-a raspuns lui Dragusin Ioan

      Puteti sa-mi dati o copie a acestui articol,, revista medicala cu un articol competent despre efectele ucigase ale expunerii permanente / continuue la dozade radiatii E.M. , in care este semnalata o actiune oficiala a deputatei din Parlamentul U.E. = Daciana Sarbu"
  • -1 (3 voturi)    
    N-aveti minte, dar aveti opinie... (Marţi, 4 noiembrie 2008, 10:00)

    Ciolarion [anonim]

    Cita ipocrizie!! Majoritatea au acum doua telefoane, telefon fix mobil, sau telefoane cu doua sim-uri. Toti vor semnal bun si arie de acoperire totala. s-a vrut si in metrou sa nu cumva sa ramina omu fara semnal.
    Cind insa e vorba de antene....toata lumea e contra. Nici unul nu are alta opinie. Este la fel ca in cazul incalzirii globale. Toti striga stop, dar arunca punga de gunoi pe geamul masinii.
    Asa sa v-ajute Dzeu.
    • -2 (2 voturi)    
      corect (Marţi, 4 noiembrie 2008, 10:10)

      iul [anonim] i-a raspuns lui Ciolarion

      da, sunt de acord; ne trebuie alte solutii tehnice
  • 0 (0 voturi)    
    ATENTIE LA METROU (Marţi, 4 noiembrie 2008, 10:59)

    inginer [anonim]

    Ca sa "detaliem" putin ce inseamna aceste radiatii...
    1.O simpla antena care trebuie sa sustina simultan 32,64 sau 128 de telefoane de ale dvs are la emisie o putere standard de 36 W RF x nr de canale in benzile 900 si 1800 Mhz.la care se mai pune si cistigul antenei pe directie de 3-6 db deci o crestere a puterii radiate efectiv de pina la 4 ori.
    2.In zonele aglomerate e f posibil ca sa functioneze 80-100% din canale si rezulta o putere insumata de miii de Wati RF radiata.
    3 Daca ( inca ) nu se cunoaste ,spectrul de frecvente din zona 900-1800 de MHZ este de multe ori mai periculos decit cel din gama de 100 de MHZ unde exista majoritatea radiourilor FM.
    4. ATENTIE LA METROU unde exista cel mai periculos si intens cimp electromagnetic mai nou de un an de zile. S-au instalat antene chiar desupra capetelor dvs la citiva cm ( ex la Izvor )Ginditi-va ca atunci cind metroul vine din tunel antenele respective trimit puterea maxima spre telefoanele din metrou care sunt sute....putem spune ca statiile de metrou au devenit un cuptor cu microunde pentru oameni unde noroc ca nu ne "prajim" prea mult timp....
    Asta e daca unii vor sa vorbeasca oriunde ....avem si avantaje si dezavantaje
    Si ne mai paste inca ceva....viitoare retea metropolitana in WI-MAX ...!!!
    • 0 (0 voturi)    
      De unde cifrele astea? (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 20:07)

      Bogdan Radu [anonim] i-a raspuns lui inginer

      Nu cred ca sunteti inginer, nu de telecomunicatii...
      1. vreau si eu va rog sa imi aratati intr-un studiu, curs sau alt material pertinent cum ati ajuns la aceste cifre abracadabrante
      2. stiti ca toate cuptoarele cu microunde lucreaza in 2.4 GHz? Nu,... doar daca ati avea simpla cultura generala pe aceasta tema ati stii acest lucru
      3. Campul FM detine suprematia in mediul urban ca "poluare electromagnetica"
      4. NU lucrez la niciun operator GSM sau CDMA, nu sunt inginer radio, dar am bunul simt ca atunci cand lucrez intr-o bransa si/sau ma pot informa sa o pot face astfel incat sa pot da o informatie veridica mai departe
    • 0 (0 voturi)    
      Ce telefon e mai bine sa ai? in 450 MHz sau 2100 ? (Marţi, 7 iulie 2009, 11:52)

      Ionutz [anonim] i-a raspuns lui inginer

      Eu am 2 telefoane : Zapp in 450 Mhz si Digi.Mobil in 2100 Mhz .Care din el radiaza mai mult ? Si apropo care-i diferenta dintre antenele curente si alea Wi-Max despre care vorbeai mai sus.
  • 0 (0 voturi)    
    monitor (Marţi, 4 noiembrie 2008, 11:09)

    symbian [anonim]

    Pentru cei care vor sa afle nivelul "radiatiilor" va recomand un soft ce se numeste Netmonitor. Are multe versiuni si functioneaza pe majoritatea telefoanelor, de la Nokia3310 pina la cele mai sofisticate, cu Symbian.
  • 0 (2 voturi)    
    Wow... (Marţi, 4 noiembrie 2008, 12:18)

    Dorian [anonim]

    Sunt curios cati din cei care injura aici nu au telefon mobil...si cati injura cand raman fara semnal. Sunteti ipocriti. Balcanici, de fapt.
    Whatever...
  • -1 (1 vot)    
    mama, cati ingineri avem (Marţi, 4 noiembrie 2008, 12:58)

    celularul [anonim]

    Fratilor, daca tot sunteti atat de porniti pe aceste antene eu va propun sa renuntati la telefonia celulara ca doar nu a murit nimeni fara ea, ce , pana in 1996 nu ati trait bine mersi, nici nu stiati ca exista telefonie mobila. Nu ar fi mai bine daca am reveni la telefonia fixa, pe fir sau poate si mai ecologic la porumbeii calatori? Daca nu va place incepeti sa studiati, poate descoperiti o noua modalitate de transmisie a datelor si a vocii fara sa emiteti radiatii si uite asa se imbogateste si Romania!!!
  • +1 (1 vot)    
    informare (Marţi, 4 noiembrie 2008, 15:23)

    break_noon [anonim]

    Totul tine de informare. Poate daca toata lumea ar fi mai informata in legatura cu pericolele la care se expune el sau altii cind utilizeaza un anumit produs (telefoane mobile - radiatii, masini - poluare, mincare - E-uri, etc) poate ca s-ar schimba si atitudinea fata de aceste produse.
    Majoritatea produselor pe care le folosim nu au aparut neaparat din necesitate, ci din comoditate, plus ca multe au fost prezentate, cel putin la inceput ca si necesitate, iar lumea si-a schimbat obiceiurile, pentru a se adapta la noile necesitati.

    Din punct de vedere tehnic, sa montezi o antena in subsol, la metrou, e simplu. Dar e si sanatos? Sa stai practic intr-un cuptor cu microunde?

    La fel si cei care stau cu antenele pe bloc/in curte, sau cu vecini in aceasta situatie. Poate ca unii sunt invidiosi pe vecinii care primesc chirie pentru asa ceva, dar daca ar fi cazul meu, cred ca mai degraba as alege sa dau bani lunar decit sa stau cu asa ceva linga mine.

    Vreau semnal, dar se pot cauta alte solutii (de exemplu, montarea intr-un parc, pe un stilp inalt de 30-40 metrii a antenei respective). Sa fie la distanta suficient de mare de zonele unde stau permanent oamenii.
    Iar pentru zonele aglomerate, montind multe antene, de putere mica, se reduce aceasta problema foarte mult.
    Pentru cei care monteaza antene, e mai simplu sa puna putine antene de putere mare (costuri mai mici, intretinere mai usoara) decit multe antene de putere mica (mai costisitor, iar cu intretinerea, mai multa bataie de cap)
  • -1 (1 vot)    
    dl Stanciu si mizeriile domniei sale (Marţi, 4 noiembrie 2008, 16:10)

    Bogdan Radu [anonim]

    Chiar daca a castigat acest caz dl Stanciu este un dalmatian. Folosindu-se de numele APC (pe care multi il condifnda cu ANPC) dansul a fost si multa vreme promotorul unei campanii impotriva antenelor radio din orase mai ales, dupa care mergea cu mana intinsa la operatori cerandu-le sponsorizari "ca s anu mai fie nevoit sa scrie artciole in presa anti operatori)

    iar alex (anonim) nici macar nu stie ce inseamna putere mare...
  • -1 (1 vot)    
    informare corecta???!!! (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 19:36)

    anonim [anonim]

    Toti oamenii vor semnal bun dar nu se intreaba "cum???", Oameni buni cu cat antenele GSM sunt mai rare cu atata puterea respectivelor aparate de este mai mare, dar daca a-r fi puse mai des radiatiile a-r fi minime. De exemplu cunosc oameni care lucreaza sub antene de telefonie de 15 ani si nu au nici pe dracu nimic, si alti indivizi care au o antena de un an p bloc s-au langa bloc au tot felu de boli, presupun ca daca anena nu a-r fi funcionala ei tot s-ar imbolnavi (oameni bolnavi cu bibilica). In cazu batranei e vb de invidie mai bine sa moara capra vecinului decat sa cresc si eu una.

    Lumea nu e informata corect.
    • -1 (1 vot)    
      informare corecta (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 20:01)

      Bogdan Radu [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Mai mult decat corect stimate domn... Intr-adevar lumea nu intelege nimic din acest bombardament mass-media, iar in cazul acelei batrane a fost vorba de invidie cu multa grija cultivata de Mr Stanciu
    • +1 (1 vot)    
      nu ai habar (Marţi, 4 august 2009, 11:49)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Mai omule,
      Unii oameni sunt mai sensibili, au aparatul de masura incorporat in organism si stiu sa il citeasca. Aparatul ala arata ca e foarte periculos ceea ce se intampla. oamenii care lucreaza zilnic cu antenele nu dorm cu ele alaturi. Ai idee ce inseamna procesul somnului? Inseamna refacerea organismului. Cum sa-l refaci cu radiatiile in cap? Pe urma mai e ceva: cand oamenii aia de lucreaza cu antene GSM or sa-si schimbe meseria, se vor imbolnavi grav. Stii de ce? E ca o otrava pe care o iei zilnic si cand nu o mai ai, organismul se deregleaza. Mai e ceva: una e sa fie antena pe directia ta si alta e sa stai SUB ea. Cred ca nu ai habar de fizica si biologie. Mai pune mana pe carte si lasa tu profiturile rapide! Iar ultima fraza e cea mai idioata posibil. Te-ai uitat vreodata pe net dupa informatii despre asta? Stii ca in alte tari este interzisa montarea antenelor pe blocuri? Oare de ce?
  • 0 (2 voturi)    
    propunere onesta (Duminică, 9 noiembrie 2008, 13:51)

    laur1 [utilizator]

    Sunt de acord cu renuntzarea la releele GSM in prima faza, simultan cu inlocuirea comunicarii prin telefon cu comunicarea on-line prin strigaturi shi daca distantza este prea mare cu ajutorul fumurilor ca amerindienii sau ca stramoshii noshtri la venirea invadatorilor migratori. Propun in a doua faza, pentru prevenirea cancerelor de tot felul shi a incalzirii globale sa renuntzam la locuintze, imbracaminte, mancare gatita, mijloace de transport, ingrijiri medicale (de ce sa dam shpaga la doctori cand ar trebui sa fie de unica folosintza, adek sa-l ucidem pe doctoru' care ne-a facut bine in loc sa-i permitem sa traiasca), educatzie (incluzand alfabetizarea ca poate produce intelectuali shi este daunatoare), intr-un cuvant la tot ce a realizat civilizatzia. Apoi vom trai linishtitzi, fara cefalei existentziale, prin copaci undeva unde mai sunt paduri shi clima ingaduitoare, revenind la edenul biblic......
    In fine, jos cu antenele GSM din gospodariile babelor care fac umbra pamantului degeaba!!! Subscriu
    Pace
  • +1 (1 vot)    
    NIMICIREA ANTENELOR (Duminică, 25 ianuarie 2009, 21:39)

    mihai [anonim]

    ATENTIE. PERICOL DE CADERE A ANTENELOR. PROIECTUL DE LEGE SE AFLA PE MASA GUVERNANTILOR. Toate antene care sunt pe blocuri majoritatea de GSM TELEVIZIUNE SI DE RADIOAMATORI. vor fi dezinstalate si dezafectate.Asta din masura care va fi luata de ASA presupusa anvelopare a blocurilor.Adica de izolare a lor.Acest proces de dezafectare va fi unu extrem de dezastrus.SI se va vedea, costurile vor fi extrem de mari, de reinstalare, a antenelor GSM,TV SI operatori, radioamatori.Acest pericol ne va pindi numai in momentul in cazuri de urgenta cind resursele de comunicare vor fi nimicite de aceasta lege.Cei care vor sustine aceasta cauza propunem, cu procese la cedo.ATENTIE nu fiti indiferenti .OPERATORI GSM si Dragii operatori radioamatori.
  • 0 (0 voturi)    
    NU NIMICIREA LIBERTATII (Duminică, 25 ianuarie 2009, 23:08)

    mihai [anonim]

    NU NIMICIREA ANTENELOR.NU fiti indiferenti OERATORII GSM SI RADIOAMATORI.SE pare ca, cortina de FIER a europei functioneaza.VREM dreptul la libertate si libera exprimare.
  • +1 (1 vot)    
    imposilbilllll (Duminică, 25 ianuarie 2009, 23:40)

    anonim [anonim]

    NU SE POATE FACE ASA CEVA ! CEI CARE AU DREPT DE PROPIETATE INTR-UN BLOC AU TOT DREPTUL SA ISI MONTEZE O ANTENA PE BLOC!!!!!! ESTE IMPOSIBIL CE SE INTAMPLA !!!!! RUSINE CELOR CARE VOR APLICA ACEASTA LEGE DE 2 BANI !!!!!RUSINEEEEEEE!!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      ce e in capul vostru? (Marţi, 4 august 2009, 11:59)

      unul ce sufera [anonim] i-a raspuns lui anonim

      nu stiu cat de grave sunt antenele de radioamatori dar stiu sigur ca cele de GSM mi-au afectat viata. De cand e pusa antena pe blocul vecin(un an) sotul meu aude un tiuit continuu in urechi si se plange ca are simptome de cancer. Il inteapa organele interne:plamanii, rinichii, ficatul....Va asigur ca nu e o poanta si ca nu e prima oara cand vad ca sotul meu are receptorii mult mai dezvoltati decat mine si ca are dreptate. Eu probabil sunt afectata dar nu imi dau seama. Mai e ceva: suntem obositi continuu. Uneori mergem in weekend la munte si acolo toate problemele inceteaza si cand venim acasa o luam de la capat. Oricata poluare ar fi in bucuresti sigur e mai putina decat inainte asa ca nu e vina poluarii. Serviciul e la fel de obositor ca intotdeauna asa ca nu e vina lui. Atunci de ce? Va intreb: de ce nu recunoasteti adevarul? Chiar vreti sa va sinucideti si voi?
  • +1 (1 vot)    
    rusine justie (Marţi, 27 octombrie 2009, 11:23)

    Sim [anonim]

    2 ani a durat pana cand au castigat in instanta si antena a fost data jos??? vai de sanatatea oamenilor alora, mai bine puneau mana pe flex de la inceput.
  • -1 (1 vot)    
    antene camuflate (Luni, 4 ianuarie 2010, 17:25)

    andrei_yo8 [anonim]

    Ce ar fi daca majoritatea antenelor ar fi camuflate si ar avea un design atragator? Aici ma refer la antenele din orase.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri