Peste jumatate din consumatorii romani vor cheltui mai putini bani pe haine noi si vor amana achizitionarea de produse tehnologice, din dorinta de a economisi bani in perioada crizei, potrivit NewsIn care citeaza Sondajul Global de Evaluare a Increderii Consumatorilor. Astfel, retailul de imbracaminte va fi unul dintre cele mai afectate sectoare de actuala criza, avand in vedere ca 49% dintre consumatorii la nivel global si 56% dintre romani vor cheltui mai putin pe haine noi.

De asemenea, sectorul de tehnologie personala ar putea inregistra scaderi, datorita faptului ca 40% din consumatorii din intreaga lume se gandesc sa amane modernizarea tehnologica (mobil, laptop) din dorinta de a economisi, in timp ce in Romania mai mult de jumatate au precizat ca vor face acest lucru (55%).

Consumatorii incearca sa economiseasca si prin reducerea consumului de gaze si electricitate si achizitionarea de alimente mai ieftine

Conform sondajului realizat de Nielsen la nivel global, un consumator din doi va reduce bugetul alocat hainelor noi si va incerca sa economiseasca la facturile de gaz si electricitate. 47% dintre cei chestionati isi vor reduce distractiile in oras, in timp ce unul din trei consumatori va opta pentru produse alimentare mai ieftine.

Dintre consumatorii din Statele Unite, 67% au afirmat ca vor incerca sa economiseasca prin reducerea consumului de gaze si electricitate, in timp ce peste 50% isi vor reduce bugetul pentru divertismentul si mesele in oras. De asemenea, americanii vor cheltui mai putin pe haine noi si vor folosi mai rar masina.

70% dintre austrieci au spus ca se vor orienta spre marci mai ieftine de produse alimentare ca modalitate principala de a economisi, iar 53% dintre ei si 54% dintre nemti vor reduce bugetul pentru achizitia de haine noi. Doar 16% dintre romanii care au participat la acest sondaj au precizat ca vor cumpara alimente mai ieftine in aceasta perioada.

La nivel global, doi din trei consumatori (68%) si-au descris situatia financiara personala ca "nu foarte buna/rea" ceea ce inseamna ca extravagantele nu intra in plan pentru viitorul apropiat. In Romania, desi 7 din 10 consumatori (70%) impartasesc aceeasi idee, totusi 57% au o perceptie buna/foarte buna asupra finantelor pentru urmatoarele 12 luni.

Consumatorii se asteapta ca recesiunea sa ia sfarsit in mai putin de un an

O mare parte dintre consumatorii din tarile cu un rapid ritm de dezvoltare considera ca recesiunea va lua sfarsit in mai putin de un an, conform sondajului Nielsen. Astfel, 51% dintre indieni, 45% dintre vietnamezi si aproximativ unul din trei chinezi si rusi se asteapta ca recesiunea globala sa ia sfarsit in urmatoarele 12 luni.

"In pofida situatiei globale din prezent, corporatiile si consumatorii din pietele in plina dezvoltare sunt constienti ca pe termen mediu si lung perspectivele raman optimiste" a declarat VP Marketing, The Nielsen Company, James Russo.

Daca in Statele Unite unul din sase consumatori se asteapta ca recesiunea sa ia sfarsit in urmatoarele 12 luni, in Romania, perceptia este usor atenuata, 2 din 5 romani (40%) considerand ca tara se afla in recesiune.

"Romanii se afla inca pe valul expansiunii economice din ultima vreme si, cel putin deocamdata, nu au simtit nevoia sa isi ajusteze stilul de viata sau nivelul de consum in vreun fel" a declarat country manager Nielsen Romania, Emanuel Sanda.

Sondajul Global Consumer Confidence a fost realizat in luna octombrie, fiind intervievati 26.202 consumatori din 52 de tari.