Cum te lasa falit reducerile: 4 strategii secrete folosite de magazine

de D.M.     Solvabil.ro
Miercuri, 19 noiembrie 2008, 1:07 Economie | Consumator

In timpul Sarbatorilor, in perioadele de reduceri si cam in orice alte zile, vanzatorii reusesc prin niste metode secrete sa te pacaleasca, citim pe Solvabil.ro.  Chiar daca intri in magazin fara chef, obosit si hotarat sa nu cumperi nimic, peste jumatate de ora esti la casa cu bratul plin de lucruri si un zambet pana la urechi. Cum reusesc asta?!

1. Ascunderea produselor ieftine

Produsele din magazine nu sunt aranjate in functie de culoare, material, interes sau cine stie ce alt criteriu “nevinovat.” Sunt aranjate in functie de PRET.

Statistic, primul loc in care clientii se uita cand intra intr-un magazin este imediat in dreapta. De aceea, magazinele pun acolo produsele cele mai scumpe: cat mai aproape de intrare si spre dreapta. La fel, orice produs pus intr-o vitrina speciala, inconjurat de panglici, lumini sau evidentiat in orice fel, este sigur cel care aduce cel mai mare profit magazinului.

Produsele ieftine sunt ascunse cat mai bine, fie pe rafturi inferioare, fie in spatele magazinului, ca sa nu le gasesti cu usurinta si sa cumperi ceva scump.

Alte tehnici similare de “pacalire”:
 
- aruncarea unor produse intr-un cos ca sa dea senzatia ca sunt la pret redus cand de fapt nu sunt;

- aruncarea unor produse scumpe in cos alaturi de unele care chiar sunt la reduceri;

- parfumarea magazinului cu esente care sa creeze o stare de confort si de relaxare, asa incat clientul sa petreaca mult timp printre rafturi (Similar si pentru muzica reconfortanta sau ultra-moderna care razbate din difuzoare ca sa te indemne sa cumperi si sa fii la moda).

- plasarea pe drumul de iesire din magazin a unor produse care atrag privirea – de multe ori accesorii sau bijuterii stralucitoare, produse mici, dar vandute la pret dublu – ca o ultima incercare de a te ispiti.  

Sfatul nostru: acum ca ai aflat aceste secrete de pozitionare, indreapta-te mai intai catre spatele magazinelor, apoi revino spre intrare. In felul acesta vei gasi mai intai articolele cu pret redus si iti va trece pofta de cumparaturi pana ajungi si la cele scumpe.

2. Sentimentul de urgenta

“Ultimele zile de Reduceri!”, “Mai sunt 5 zile pana la Craciun!” - iti suna cunoscut? Vanzatorii vor sa intri intr-un fel de panica. Vor sa crezi ca esti ultimul zgarcit care n-a cumparat cadouri intregii familii si celor 20 de colegi de serviciu. Vor sa iti dea impresia ca ratezi sansa vietii tale daca nu “profiti” de reduceri.

Inaintea Sarbatorilor, magazinele chiar inchid mai tarziu din acelasi motiv. Ca sa iti dea timp si tie sa cumperi prea multe lucruri pe care nu ti le permiti!

Sfatul nostru: Nu merge la cumparaturi daca te stii influentabil. Daca este posibil, cumpara online ce-ti trebuie. Daca nu gasesti produsul online, mergi la cumparaturi in zile mai putin aglomerate sau dimineata, cand lumea nu da buzna peste tine sa-ti fure produsele din mana. Vei avea timp sa-ti cantaresti bine deciziile si nu vei avea sentimentul ca daca toti cumpara, tu nu poti ramane in urma!  

3. Incurajarea lacomiei

“Cumpara produse in valoare de 300 de lei si platesti 200!”, “Ia trei perechi de blugi si iti mai dam o pereche!”, “La patru produse cumparate, al cincilea e gratuit!”

Chiar iti trebuie trei perechi de blugi? Iti lipsesc cele doua camasi, trei curele si doua hanorace pe care vrei sa ti le iei doar ca sa ajungi la 300 de lei?

Daca tu intrasei sa cumperi o camasa de 100 de lei si platesti dublu ca sa mai iei si niste lucruri care nu-ti trebuie, unde e reducerea?

Sfatul nostru: Inainte sa ajungi la casa, intreaba-te: daca nu ar fi fost “super-oferta,” as fi cumparat produsul acesta?

Citeste integral si dezbate pe Solvabil.ro





















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

7396 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Suna cunoscut. (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 8:40)

    Alin [anonim]

    Si eu cadeam in aceste capcane. Ma duceam sa-mi iau ceva de mancare, pentru ziua respectiva si ma intorceam cu vreo 10 sacose pline ochi, faceam vreo 4-5 transporturi masina-apartament (si evident ca in acel moment incepea si ploaia si locul de parcare era la vreo 2-300 metri de bloc). Ajuns acasa, constatam ca de mancare nu luasem mai nimic. In vreo 2-3 saptamani se umplea casa de produse pe care nu le doream.
    Vazand tendinta asta am decis sa-mi fac o lista. Nu ma duceam decat cand aveam lista consistenta, si atunci pe produsul de pe lista analizam intens cea mai buna solutie. Spre exemplu daca luam paine ma uitam ce cantitate de fibre au toate sortimentele de paine, ce cantitate de proteine, ce pret ce greutate si abia apoi luam produsul cel mai avantajos. Fac asta de vreo 2 ani si nu iau decat produsele de pe lista. Este mult mai bine asa.
    • +5 (5 voturi)    
      Bravos (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 9:25)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Si eu fac la fel. Nu sunt un client bun pentru magazine: niciodata nu mi s-a parut interesant sportul asta numit "cumparaturi".
      • +6 (6 voturi)    
        Noua ne vine mai usor (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:15)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

        Pai mai baieti, voi sunteti Alin si Razvan. Iar eu sunt Sile. E normal pentru noi. Daca ne chema Alina, Razvana sau Vasilica ar fi fost cu mult mai greu. As zice imposibil :)

        De asta merg tot mai des singur la cumparaturi..
    • +1 (1 vot)    
      hahaha (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:13)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Alin

      pe bune?
      jesus u freaks :)
  • +3 (3 voturi)    
    o parere (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 9:20)

    unul din noi [anonim]

    Stiti cum fac acele statistici ? Pe langa CCTV (camere de supraveghere) se folosesc si de cadrul de reduceri. Cadrul este nomical (CNP, nume, adresa) si se inregistreaza asocierea dintre persoana si cumparaturi. De la aceasta informatie pana la a face statistici care sa aiba rezultat luarea unor decizii de marketing in favoarea vanzatorului, evident nu e decat un click pe serverul de baza de date.

    Si uite asa apar doua intrebari ? Oare face cineva ceva pentru mine ? Se gandeste cineva la mine cand imi ofera o reducere ? Sa fim seriosi ! Doua la pret de 1 ? LOL. Hai sa facem un calcul : Cumpar un tir din produsul x cu 1.000.000 ron 1000 bucati.
    Pretul de piata este 1500 pretul de achizitie e 1000 ron.Daca le vand pe toate cu 1500 castig 500 ron la produs in total 500.000 ron. Dar ca sa le vand pe toate bucata cu bucata ma costa 100.000 spatiul de depozitare pe perioada de vanzare 10 luni. Hai sa ma scot : zic ca pretul e 1500 (ceea ce este adevarat) dar ca daca cumpara doua produse x primeste unul gratis. Deci vand trei produse cu 3000 deci profitul meu pe produs scade de la 500 la 333 pe produs. Dar imi scade si costurile cu chiria pentru ca vand produsele mai repede. CU cat ? Cu o ratie de 3. Deci in loc sa vand in 10 luni produsele le vand in 3 luni si ceva. adica ma costa 33.333 chiaria.

    Hai sa vedem daca am gandit bine :profitl nou este 333.000 ron din care scar cheltuieliele deci fac in 3 luni 300.000 ron cu o investitie de 1.000.000. Adica 10 % pe luna. Adica investesc 1.000.000 si primesc 10% pe luna. fata de 5% pe luna daca as vinde bucata cu bucata timp de 10 luni.

    Desi poate nu e cel mai clar exemplu totusi pare in continuare ca oferta e in favoarea vanzatorului nu a cumparatorului. Si pana la urma repet intrebarea : Cine ar face o propunere favorabila mie ? Poate mama si atat.

    M-am infierbantat si am uitat a doua intrebare. Dar ce mai conteaza. Good shopping !!
    • +1 (1 vot)    
      shompingu' (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 9:56)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui unul din noi

      in principiu ai dreptate. iar asta e calculul facut de orice retailer, fie el hyper, super sau tzoale&whatever. totusi, ce ai zis tu il ajuta pe CUMPARATOR. ok, poate n-are nevoie de 3 hanorace, dar bunicii mei folosesc mult ulei. pe ei ii ajuta sa ia 2 sticle+1 gratis pt ca oricum o vor folosi cu mult inaintea termenului de expirare. la fel cazul altor consumabile... si crede-ma, oamenii ca ei stiu cel mai bine diferentele intre preturi.
      pe partea cealalta nu iau partea hypermarketurilor. nu degeaba primesc atatea amenzi, personal le-as tripla pt jocurile neloiale practicate. doar ca eu sunt in target-ul celor pacalibili, si nu persoanele in varsta pt care verificarea preturilor se apropie de hobby.

      deci luati in calcul si existenta categoriei avantajate de astfel de promotii (ma refer strict la cele corecte!).
    • +3 (3 voturi)    
      ai gresit putin oferta (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:32)

      mim [anonim] i-a raspuns lui unul din noi

      2 * 1500 = 3000 / 3=1000 = pretul de achizitie, dar principiul functioneaza. totusi il consider reciproc avantajos, iar cine cumpara mai mult decat are nevoie este idiot si merita sa plateasca.
    • -2 (2 voturi)    
      o alta parere (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:55)

      brs [anonim] i-a raspuns lui unul din noi

      ba da esti prost rau de tot
      si un copil de clasa a patra vede ca, calculul tau este gresit
      daca nu esti in stare lasa-ne
    • 0 (0 voturi)    
      calcul ... (Joi, 20 noiembrie 2008, 10:20)

      asd [anonim] i-a raspuns lui unul din noi

      ce nota ai avut la mate ?
      pai daca vinzi 3 bucati (2+1 gratis) la pretul de 3000 , inseamna ca pretul pe unitate este de 1000, care este egal cu pretul de achizitie, deci unde tu vezi aici profit de 333 la produs ???
      mai bine spuneai ca vinzi 3 bucati la pretul de 4000 roni ( in loc sa vinzi 3 bucati fiecare a 1500 ), atunci e altceva.
  • 0 (0 voturi)    
    si strategia 4? unde-i strategia 4? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 9:36)

    adrian [anonim]

    suna ca aia cu "halatu, cat e halatu" dar n-am putut sa ma abtin.
    sau sunt si strategiile astea ca apostolii? cei 4 apostoli au fost 3 - luca si matei
    • +1 (1 vot)    
      strategia 4 exista dar nu aici (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:18)

      Holon [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      e la linkul dat la sfarsitul articolului
    • +1 (1 vot)    
      solvabil.ro... (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:24)

      nini [anonim] i-a raspuns lui adrian

      La sfarsitul articolului exista o nota " Citeste integral si dezbate pe solvabil.ro" . Vei gasi acolo si a patra strategie...
  • 0 (2 voturi)    
    carrefour (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 10:06)

    maya [anonim]

    Scrie pret redus, pui in cos si la casa constati ca nu este redus. Sau, sunt mai multe produse similare, gen mazare uscata, linte, fasole uscata, la unul scrie pretul, 39 de mii, iar restul sunt cu 100 de mii, daca te grabesti.... Sau la legume, sunt in mai multe locuri acelasi legume cu preturi diferite, trebuie sa stai sa lecturezi toate etichetele, apoi la cantar angajatul te intreaba uneori de unde ai luat, alte ori pune pretul care crede el...
  • +3 (3 voturi)    
    mereu pregatit (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:55)

    anca [anonim]

    parerea mea e ca trebuie sa te gandesti de acasa ce doresti sa cumperi , cat esti dispus sa cheltuiesti, si chiar daca ofertele iti fac cu ochiul trebuie sa o alegi pe cea mai potrivita.si cu cat mai putini bani sa cumperi cat mai multe lucruri , dar de care ai nevoie :)
  • 0 (2 voturi)    
    e si placere (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:47)

    shopping addicted [anonim]

    V-ati gandit vreodata ca unora ne face mare placere in a cumpara?! Iar reducerile maresc aceasta placere.
  • -1 (1 vot)    
    e si placere (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 16:47)

    shopping addicted [anonim]

    V-ati gandit vreodata ca unora ne face mare placere in a cumpara?! Iar reducerile maresc aceasta placere.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version