In timpul Sarbatorilor, in perioadele de reduceri si cam in orice alte zile, vanzatorii reusesc prin niste metode secrete sa te pacaleasca, citim pe Solvabil.ro. Chiar daca intri in magazin fara chef, obosit si hotarat sa nu cumperi nimic, peste jumatate de ora esti la casa cu bratul plin de lucruri si un zambet pana la urechi. Cum reusesc asta?!

1. Ascunderea produselor ieftine

Produsele din magazine nu sunt aranjate in functie de culoare, material, interes sau cine stie ce alt criteriu “nevinovat.” Sunt aranjate in functie de PRET.

Statistic, primul loc in care clientii se uita cand intra intr-un magazin este imediat in dreapta. De aceea, magazinele pun acolo produsele cele mai scumpe: cat mai aproape de intrare si spre dreapta. La fel, orice produs pus intr-o vitrina speciala, inconjurat de panglici, lumini sau evidentiat in orice fel, este sigur cel care aduce cel mai mare profit magazinului.

Produsele ieftine sunt ascunse cat mai bine, fie pe rafturi inferioare, fie in spatele magazinului, ca sa nu le gasesti cu usurinta si sa cumperi ceva scump.

Alte tehnici similare de “pacalire”:

- aruncarea unor produse intr-un cos ca sa dea senzatia ca sunt la pret redus cand de fapt nu sunt;

- aruncarea unor produse scumpe in cos alaturi de unele care chiar sunt la reduceri;

- parfumarea magazinului cu esente care sa creeze o stare de confort si de relaxare, asa incat clientul sa petreaca mult timp printre rafturi (Similar si pentru muzica reconfortanta sau ultra-moderna care razbate din difuzoare ca sa te indemne sa cumperi si sa fii la moda).

- plasarea pe drumul de iesire din magazin a unor produse care atrag privirea – de multe ori accesorii sau bijuterii stralucitoare, produse mici, dar vandute la pret dublu – ca o ultima incercare de a te ispiti.

Sfatul nostru: acum ca ai aflat aceste secrete de pozitionare, indreapta-te mai intai catre spatele magazinelor, apoi revino spre intrare. In felul acesta vei gasi mai intai articolele cu pret redus si iti va trece pofta de cumparaturi pana ajungi si la cele scumpe.

2. Sentimentul de urgenta

“Ultimele zile de Reduceri!”, “Mai sunt 5 zile pana la Craciun!” - iti suna cunoscut? Vanzatorii vor sa intri intr-un fel de panica. Vor sa crezi ca esti ultimul zgarcit care n-a cumparat cadouri intregii familii si celor 20 de colegi de serviciu. Vor sa iti dea impresia ca ratezi sansa vietii tale daca nu “profiti” de reduceri.

Inaintea Sarbatorilor, magazinele chiar inchid mai tarziu din acelasi motiv. Ca sa iti dea timp si tie sa cumperi prea multe lucruri pe care nu ti le permiti!

Sfatul nostru: Nu merge la cumparaturi daca te stii influentabil. Daca este posibil, cumpara online ce-ti trebuie. Daca nu gasesti produsul online, mergi la cumparaturi in zile mai putin aglomerate sau dimineata, cand lumea nu da buzna peste tine sa-ti fure produsele din mana. Vei avea timp sa-ti cantaresti bine deciziile si nu vei avea sentimentul ca daca toti cumpara, tu nu poti ramane in urma!

3. Incurajarea lacomiei

“Cumpara produse in valoare de 300 de lei si platesti 200!”, “Ia trei perechi de blugi si iti mai dam o pereche!”, “La patru produse cumparate, al cincilea e gratuit!”

Chiar iti trebuie trei perechi de blugi? Iti lipsesc cele doua camasi, trei curele si doua hanorace pe care vrei sa ti le iei doar ca sa ajungi la 300 de lei?

Daca tu intrasei sa cumperi o camasa de 100 de lei si platesti dublu ca sa mai iei si niste lucruri care nu-ti trebuie, unde e reducerea?

Sfatul nostru: Inainte sa ajungi la casa, intreaba-te: daca nu ar fi fost “super-oferta,” as fi cumparat produsul acesta?

Citeste integral si dezbate pe Solvabil.ro