India, Vietnam si China sunt cele mai atractive piete de lux internationale in 2009

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Miercuri, 10 decembrie 2008, 14:14 Economie | Consumator

India, Vietnam si China sunt cele mai atractive piete de lux internationale in 2009, fiind singurele care vor inregistra cresteri, a fost concluzia Global Luxury Forum 2008, unul din cele mai importante evenimente de business din industria de lux internationala, care a avut loc la inceputul acestei saptamani la Moscova.

Ucraina, Romania, Bulgaria si Serbia sunt cele mai atractive piete din punct de vedere al pietelor de lux in zona Est Europeana, cu toate ca si in aceste tari se inregistreaza scaderi de 5-10% ale pietelor de lux in 2008, trend-ul urmand a se mentine si in 2009.

Pe fondul crizei internationale, care incepe sa se resimta si in Romania, piata de lux va scadea cu pana la 20-25% in 2009.

Cele mai afectate sectoare vor fi auto, imobiliar, mobilier/design interior, moda, ceasuri (cu exceptia celor confectionate din aur). Cele mai putin afectate segmente vor fi segmentele de bijuterii (in special cele din aur si pietre pretioase) si accesorii (genti si pantofi din piele).

"Vom vedea si in Romania, la fel ca si in alte piete importante, trend-ul denumit international ''mix & match'' - un consumator de lux care pana acum purta numai produse de lux isi va include in listele de preferinte produse ale unor brand-uri mass market", afirma reprezentantii CPP Management Consultants Ltd.

Ungaria, Croatia, Cehia si Polonia sunt tarile care vor stagna din punct de vedere al pietelor de lux, nefiind anuntate intrari semnificative ale brand-urilor de lux internationale.

Piata de lux din Rusia a inregistrat o scadere de aproape 25% in ultimele doua luni, trend-ul fiind acelasi si pentru prima jumatate a anului 2009. Cele mai putin afectate segmente ale pietei de lux din Rusia sunt SPA, fine wines & spirits si organic foods.

Desi pe piata de lux din Mexic se inregistreaza cresteri record inca din 2006, specialistii previzioneaza o usoara scadere in a doua jumatate a anului 2009.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

293 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă