Romania va avea, in perioada 2009-2014, unul dintre cele mai ridicate ritmuri de crestere a pietei de mancare pentru copii din lume, alaturi de China, India, Brazilia si Rusia, potrivit unui raport al companiei de cercetare MarketsandMarkets citat de PR Newswire. La nivel mondial, piata de mancare pentru copii va ajunge in 2014 la 37,6 miliarde de dolari, inregistrand o rata de crestere anuala de 5%.

Mancarea imbuteliata pentru copii reprezinta cel mai mare segment al acestei piete, cu vanzari ce vor ajunge la 9,9 miliarde de dolari in 2014, si o rata anuala de crestere de 4,9%. Cerealele si mancarea congelata vor inregistra venituri record de 9,9 miliarde de dolari, respectiv 7,8 miliarde de dolari pana la finele perioadei mentionate, ca urmare a cresterii notorietatii acestui gen de alimente in Asia. In acelasi timp, piata de supe si cea de gustari va ajunge la 3,9 miliarde de dolari, respectiv 5,9 miliarde de dolari.

"In vreme ce Statele Unite si Europa detin o cota importanta a pietei de mancare pentru copii, tarile emergente, precum China, India, Brazilia, Rusia si Romania, vor inregistra cele mai mari rate de crestere", se arata in raport.

Cea mai mare piata pentru mancarea pentru copii va ramane cea din America de Nord, cu venituri de 14,17 miliarde de dolari in 2014, ceea ce reprezinta aproape 37% din totalul veniturilor. A doua piata ca marime va fi cea europeana, cu venituri de 10,8 miliarde de dolari, in vreme ce piata asiatica va inregistra, la nivel regional, cel mai mare ritm anual de crestere, de 8,6% in perioada 2009-2014.

MarketsandMarkets este o companie de cercetare si consultanta care publica 120 de rapoarte de cercetare de piata anual.