GfK: Valoarea bunurilor de larg consum vandute in primul semestru a crescut cu 17%

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 24 august 2009, 12:39 Economie | Consumator

Valoarea bunurilor de larg consum vandute in primul semestru al acestui an a crescut cu 17%, temperandu-si insa avansul fata de aceeasi perioada din 2008, cand se raporta o crestere de 22%, potrivit unui studiu al GfK Romania. Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei si alimentele au inregistrat cele mai importante cresteri.

“Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat”, declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.

Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cea mai mare crestere in functie de valoare, de 19% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Valoarea alimentelor si a bauturilor vandute in prima parte a anului a crescut cu 17%.

In functie de volum, ciocolata a fost una dintre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare. "Influentata in primul rand de cresterea frecventei de cumparare, categoria a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara din 2008", se arata in studiu.

Dintre produsele de baza monitorizate, vanzarile de ulei s-au mentinut relativ la acelasi nivel (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.

In segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008.

Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase – o categorie „vedeta” a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum (peste 20%) a inregistrat un avans de sub 5%.

In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%). Din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul sa afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.

Studiul GfK are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, avand la baza un esantion de 2.200 gospodarii reprezentativ national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

805 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Cresteri ?1 (Luni, 24 august 2009, 14:58)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    parca spuneati ca nimic nu mai merge in romania .
    iata deci, ca motorul american care se numeste consumul ,nu numai ca merge dar inregistreaza si cresteri fata de si- 2008.
    unde o fi criza in romania ? -in capul unora sigur este criza .
    vorba ceea " degeaba ai capul mare , daca iti sta creerul lejer in el ".
    cu stima
    gheorghe buhac
  • 0 (0 voturi)    
    scumpire=crestere??? (Luni, 24 august 2009, 15:29)

    marius [anonim]

    Suna foarte frumos titlul cu conditia sa nu citesti tot. In realitate din continut se vede ca a crescut pretul platit pentru alimente, nu volumul alimentelor vandute; cresterea de 17% este mai mica decat devalorizarea in raport cu Euro care e de 20%. Si cum totul se socoteste la Euro....
    In concluzie Romania e in paradis, viitorul e de aur, etc (daca aveti ziare din vremea lui Ceusescu o sa gasiti mesaje si mai imbucuratoare)
  • 0 (0 voturi)    
    Pai da , cum sa nu .. (Luni, 24 august 2009, 16:05)

    cocosila [anonim]

    In Romania se sta la coada la orice , cresterea consumului este elocventa in functie de numarul de burti (scadem cele feminine aflate in procesul de procreere) , pe vremea lui ceausescu se manca eco acum bagi carbogazoase zilnic , un fapt ingrijorator este faptul ca tanarul de 18 ani are ca si gadget sticla de cola de 2 litri la purtator !La revolutie eram trasi toti printr-un inel dupa 20 de ani suntem obezi , frecventa bolilor de cancer a crescut alarmant asta datorita faptului ca ... traim bine .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă