Cititor HotNews.ro: Pentru un garaj ai nevoie de 8 persoane cu studii superioare, iar pentru o cisterna o persoana cu 10 clase. Care e mai periculos?

de R.F.     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2009, 13:31 Economie | Consumator

Un cititor HotNews.ro ne-a semnalat intr-un mesaj trimis pe adresa redactiei o situatie legislativa care pune sub semnul intrebarii siguranta transporturilor in Romania. Conform OMT 1892/2006, pentru un garaj ai nevoie de 8 persoane cu studii superioare, iar pentru o cisterna care circula pe sosea este de ajuns o persoana cu 10 clase. E mai periculos garajul meu din curte sau camionul care circula pe strada? Dumneavostra ce credeti?, intreaba Vlad Popescu.

Stimate Domn,/Stimata Doamna datorita faptului ca in aceste zile se discuta la Ministerul Tranporturilor modificari aduse la legislatia din transporturile rutiere, inclusiv OMT 1892/2006, va aduc la cunostina (daca nu sunt cunoscute deja) urmatoarele aspecte:

Pentru a putea transporta pe drumurile publice din Romania persoane sau benzina, cherosen, hidrogen, deseuri, baterii uzate, uleiuri si alte bunuri de acest fel sunt necesare urmatoarele: - max. 10-15.000 euro pt achizitionarea unui camion sau autobus secondhand - o persoana cu min. 10 clase care sa efectueze doua cursuri care in practica dureaza cam 1 saptamana ficare pentru obtinerea celor 2 atestate profesionale de coordonator trasport si ADR (persoane) in urma unui examen cu promovabilitate de peste 90%. - aceeasi persoana cu 10 clase poate fi si soferul vehiculului de mai sus. Deci cu un buget modest o persoana fara nici o pregatire si fara cunostinte anterioare poate in max. luna sa efectueze transport rutier de marfuri sau de persoane.

Tot in Romania pt a construi un garaj de 10mp in regie proprie este nevoie de: arhitect, ing rezistenta, ing instalatii, topograf, geolog, verificator proiect, diriginte santier, RTE (responsabil tehnic de executie a lucrarilor).

Dvs ce credeti? E mai periculos garajul meu din curte sau camionul care circula pe strada?? Pentru garaj au fost necesare 8 persoane cu studii superioare iar pt. cisterna sau un autobuz de pe sosea este de ajuns o persoana cu 10 clase. NU credeti ca ar trebui luate masuri pentru a preveni evenimente tip Mihailesti si pentru a ridica gradul de siguranta si profesionalism al transporturilor din Romania? Cu stima, Vlad Popescu


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3320 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    Da, e corect. (Joi, 17 septembrie 2009, 13:44)

    Rntmpx [utilizator]

    Pentru a conduce camionul respectiv este necesar un sofer care sa stie bine SI SA RESPECTE anumite reguli. Ce conteaza in acest caz sunt simtul de raspundere si cel al datoriei, lucruri de care in Romania cam ducem lipsa, indiferent de nivelul studiilor.
  • +2 (10 voturi)    
    Nu cumpar argumentul totusi (Joi, 17 septembrie 2009, 13:51)

    ddanescu [utilizator]

    Si un garaj construit prost poate sa-l omoare pe cel care ajunge in el, sau si pe altii (in caz de cutremur?)

    Faptul ca pentru a conduce un camion nu iti trebuie multe clase si dar ca sa stii sa construiesti bine iti trebuie mai multe e cu totul alt aspect.
    • +4 (6 voturi)    
      Tara de comunisti retardati! (Joi, 17 septembrie 2009, 14:23)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui ddanescu

      Nene, garajul e in regie proprie, daca vreau pot sa-l daram pe mine si sa ma sinucid.
      Acum, a face un garaj parca nu e chiar "rocket science", 8 persoane nu e EXAGERAT?

      Comparatia cu cisterna e valida, pentru ca in cazul garajului nu-mi pot face decat mie rau, dar in cazul cisternei pot face rau si altor persoane nevinovate.
      • 0 (2 voturi)    
        hmm, de dragul argumenului (Joi, 17 septembrie 2009, 17:56)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        cate pesoane si ce studii trebuie acestea sa aibe pentru a intoarce zilnic la ora 8 un robinet intr-o centrala nucleara? (robinet care nu e intors la fix ora 8 produce risc de dezastru)
      • -2 (2 voturi)    
        retardati... (Vineri, 18 septembrie 2009, 0:10)

        pehash [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        argumentatia mi se pare penibilaaaaaa! utilizator vs constructie? pai ca sa folosesti garajul nu ai nevoie de scoala. ca sa construiesti un camion care sa poata circula pe un drum public de cati ingineri ai nevoie?
      • 0 (0 voturi)    
        retardul poate fi in alta parte (Vineri, 18 septembrie 2009, 11:15)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Poate sa se darame peste tine sau peste altul aflat intamplator pe acolo. Poate lua fo si incendia un cartier intreg. De asta sunt norme de constructie in toata lumea !
        asa ca poate cauti retardul in alta parte. In oglinda eventual. Cat despre tema data este extrem de prost pusa. 10 oameni cu studii superioare nu sunt in mod necesar mai competenti - pe un segment strict de competenta care are implicatii de securitate majore - decat unul cu 10 clase dar cu calificarile cerute. Concret - nu trebuie sa detii titluri academice pentru a suda o teava de gaz (si chiar nu cred ca un profesor universitar doctor docent este "capabil" sa faca o sudura corecta) dar este esential sa detii un atestat altfel foarte multa lume poate fi afectata. Esenta sta cred in responsabilitatea cu care se dau atestatele.
    • +3 (3 voturi)    
      garaj (Joi, 17 septembrie 2009, 15:29)

      k7 [utilizator] i-a raspuns lui ddanescu

      dar care e tampitul ala sa-si faca un garaj de mantuiala,sa-i pericliteze viata ...omul a scos in evidenta necesitatea unor aprobari( adik hartii prea multe ptr. un simplu garaj) mai ales ca e in curtea ta.sincer,( nu stiu parerea mea) de cand se tot se aude de restructurari in sectorul bugetar ...prea mult exces de zel ...primarie, fisc..etc.am simtit pe propia piele zilele acestea
      • +1 (1 vot)    
        Asa e (Vineri, 18 septembrie 2009, 1:37)

        z-oli [anonim] i-a raspuns lui k7

        nu e exces de zel, doar ca asa e procedura, ca faci un garaj , o casa sau un bloc tot trebuie sa urmezi niste "pasi"
  • -2 (6 voturi)    
    dorele... (Joi, 17 septembrie 2009, 13:55)

    mihaibig [utilizator]

    tu ai vrea sa te chinui 3 4 5 ani la facultate ca sa conduci un camion dupaia?
    in plus la mihailesti explozia a fost cauzata de pompieri care au stropit cu apa substantele chimice din camion.
    inainte sa mai ai trairi de schimbat lumea si in general de "altii ie prosti" sa te pui in ambele situatii, vezi daca iti convine, si apoi daca reusesti incearca si o situatie echidistanta. cum ai 3 puncte de vedere va castiga cea care are 2 pareri pozitive.
    spor
    • +2 (4 voturi)    
      altii chiar ie prosti (Joi, 17 septembrie 2009, 15:36)

      un om informat [anonim] i-a raspuns lui mihaibig

      Nu mai vorbi aiurea tovarase! Exploziile (ca au fost doua) nu au fost cauzate de pompieri. Nu erau cine stie ce substante chimice (o spui de parca ar fi vorba de cianura de potasiu) ci ingrasaminte chimice, mai precis azotat de amoniu. Care azotat de amoniu se intampla sa explodeze daca nu e manipulat cum trebuie. Asa ca faza cu cisterna are sens, pentru ca nu e normal ce se intampla pe strazile din Romania unde eliberarea unui permis simplu de conducere a devenit o formalitate.

      Si nenea care semnaleaza treaba de mai sus are dreptate si la faza cu garajul pentru ca e aiurea sa ai nevoie de geolog, pentru 10mp!!!

      Eu inteleg ca ai nevoie de o aprobare de urbanism (garajul tau nu trebuie sa faca nota discordanta cu arhitectura zonei), ca ai nevoie de o verificare de rezistenta a garajului, dar din moment ce constructia este in regie proprie, de ce mai am nevoie si de diriginte santier, RTE???

      Deci, si in concluzie, sa inteleg ca tu te-ai pus in situatia de a construi un garaj in regie proprie si ai zis ca e bine ca ai nevoie si de un geolog ca sa aibe cine sa se duca dupa tigari si asa ti-ai dat si tu cu parerea?

      PS. Tu chiar nu ai "trairi de schimbat lumea"???
      • +1 (1 vot)    
        trebuie (Vineri, 18 septembrie 2009, 1:41)

        ciprian [anonim] i-a raspuns lui un om informat

        ai nevoie de studiu geo, pai inginerul de rezistenta iti face fundatia dupa un studiu, ca pe urma vine beneficiarul si urla ca "e prea mult beton in fundatie"
    • +2 (2 voturi)    
      gresit (Joi, 17 septembrie 2009, 15:54)

      Bobilu [utilizator] i-a raspuns lui mihaibig

      fyi, la mihailesti, s-a intamplat altceva. Motorina din rezervor s-a amestecat cu ingrasmintele (azotat de amoniu). Adauga o baterie care nu este deconectata la timp si..booom :).Tragedia e completa.
      In rest, rationamentul e cam fortat, trebuie sa recunosc.
    • +1 (1 vot)    
      Adica ? (Joi, 17 septembrie 2009, 16:49)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui mihaibig

      Adica daca un job e "penibil" sau "solicitant fizic", nu se potriveste cu diploma de intelectual fin.
      Dar despre "riscuri" o fi invatand studentul ala in cei 4 sau 5 ani istovitori si, mai ales, despre costul ignorarii riscurilor ?
      Treaba e ca nu ai inteles nimic din ce spunea omul ala. Nu zicea nici ca unii ie prosti, ci doar ca reglementarile sunt disproportionate in raport cu riscurile aduse de o activitate sau alta. Asta ar insemna ca cineva cu pretentii de facultate sa inteleaga ca e ceva anormal la mijloc, nu sa schimbe lumea, ci sa faca ceva rational, cu cap si coada, nu sa se zburleasca.
      • 0 (0 voturi)    
        sofer 7 clase (Vineri, 18 septembrie 2009, 14:49)

        geo [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Nu conteaza cate clase ai(eu am vreo 17),dar trebuie sa ai constiinta lucrului bine facut si a posibilelor pericole.Unde in lume poti pune pe langa un sofer (pilot,mecanic tren,nava,etc) 2 politai sa-i pazeasca+3 ing.? Trebuie pedepse ca lumea: un sofer profesion.prins baut sa nu mai aiba dreptul niciodata la permis.Daca nu-i place,se poate angaja la maturat sau la impins vagoane.Soferul sa bea dupa serviciu. Idem ptr.trecerea la bariera,etc;etc.
  • +2 (6 voturi)    
    Compari mere cu pere (Joi, 17 septembrie 2009, 13:58)

    traian [anonim]

    Si nu iti iese nici macar de o tuica! Ai un mesaj in materialul trimis la Hotnews dar trebuie sa dai multe balarii la o parte ca sa il vada mai clar cititorii...Nu poti sa spui clar ca este inacceptabil ca o cisterna sa fie condusa de unul cu 10 clase!
    Chit ca,eu unul ma ma mir,credeam ca pentru a conduce o cisterna ajung si patru clase la Spiru Haret sau la orice scoala primara,in echivalent!
    Chiar crezi ca o sa lamuresti legiuitorul sa promoveze un nou act normativ prin care sa stabileasca obligativitatea masterului pentru cei care invart covrigul unei autocisterne?Ma indoiesc!
    Cat despre garajul cu pricina,sunt convins ca semnaturile cu pricina se obtin si daca ctitoresti in regie proprie constructia!
    • +1 (5 voturi)    
      De fapt compara mere cu elefanti (Joi, 17 septembrie 2009, 14:13)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui traian

      Daca trebuia sa faca comparatia corecta era ori sa construiesti un camion vs. contruit un garaj ori condus camion vs. folosit garaj.
  • +5 (5 voturi)    
    omul are 100% dreptate (Joi, 17 septembrie 2009, 13:59)

    adi [anonim]

    Va zic eu, e o crima sa-ti faci un garaj. E la fel cum ti-ai ridica o casa noua, trebuie aproape aceleasi acte, aceasi oameni, timp pierdut, alergaturi si bani - asta doar pentru acte...
    • +5 (5 voturi)    
      Autorizatii aberante (Joi, 17 septembrie 2009, 14:10)

      costel [anonim] i-a raspuns lui adi

      Daca ar fi sa continuam in nota cititorului Hotnews, ar trebui revazuta legea constructiilor, cu privire la acele aberante prevederi care te obliga sa scoti autorizatie de constructie pentru un cotet de caine, nu mai zic de garaj.Suntem de rasul Europei cu aceasta lege a constructiilor(ma refer la garaje, cotete, magazii, etc)
    • +2 (2 voturi)    
      dar daca (Joi, 17 septembrie 2009, 14:22)

      Io [anonim] i-a raspuns lui adi

      Soferul de camion, ala cu 10 clase, iti va face proiectul pentru garaj, iar tu chemi 10 vecini la o bere in garaj, iar garajul respectiv pica peste ei?
      Mai mult, aia 8 oameni cu facultate nu vor petrece nici macar o zi fiecare din ei uitandu-se la garajul tau. Cred ca e o diferenta...

      Pana la urma tot asa cum un sofer (cu sau fara doctorat in mecanica auto) iresponsabil poate sa derapeze cu camionul de explozibili in localitate, tot asa un arhitect iresponsabil poate sa dea cu batul pe un proiect care nu respecta normele.
  • +2 (4 voturi)    
    omul n-are dreptate nici cu garajul (Joi, 17 septembrie 2009, 14:19)

    stoicescu [anonim]

    Eu am construit in buricul orasului un garaj pe spatiul public angajand un tinichigiu care a construit inca un garaj, alaturat, pe acelasi spatiu public, pentru un colonel din SIE .
    Apoi colonelul SIE a facut rost , fara bataie de cap, de 2 autorizatii de constructie de la primarul Andrei Chiliman.
    O femeie din bloc ne-a reclamat la primarie si ne-a facut un bine. Dupa ce am platit o taxa la primarie ca urmare a reclamatiei, am intrat in legalitate.
    Nu este usor?
    • +2 (2 voturi)    
      roman adevarat (Joi, 17 septembrie 2009, 18:02)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui stoicescu

      si esti mandru de ce-ai facut, nu?
  • +3 (3 voturi)    
    Compara mere cu pere (Joi, 17 septembrie 2009, 14:22)

    MM [anonim]

    Ce legatura este intre condusul unui camion si constructii (fie ea si un garaj)?

    Ce-ai vrea sa te invete la facultatea de condus cisterne?

    Sa nu exageram...
  • +2 (4 voturi)    
    DA (Joi, 17 septembrie 2009, 14:31)

    anonim [anonim]

    Exista meserii pentru care nu e nevoie de studii superioare, doar de indemanare, practica si multa experienta - vezi cazul soferului. Dimpotriva, prea multa scoala strica, un doctor inginer se va plictisi repede de condus camionul si va cere sefului altceva de lucru :)

    Garajul dumitale se incadreaza intr-un ansamblu de cladiri, zilnic pe langa el va trece lume, se vor juca copii, etc. Garajul ala sta acolo cativa zeci de ani, deci e important sa fie OK.

    A, ca nu se respecta legile si se interpreteaza dupa ureche e altceva.
    • +1 (1 vot)    
      Mai gandeste-te (Vineri, 18 septembrie 2009, 9:18)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Si soferul daca ii dai o cisterna de petrol si face accident nu omoara nici un om face doar boomm
  • +4 (4 voturi)    
    Birocratia inutila (Joi, 17 septembrie 2009, 15:39)

    OVE [anonim]

    Omul are perfecta dreptate. Nu poti sa ai aceesi lege pentru un amarat care isi construieste o casa sau un mic garaj propriu ca si pentru cel care construieste un bloc.
    Normal ar fi ca pentru asa ceva sa existe proiecte standard la primarie direct avizate. Am avea si localitati mai frumoase cu cateva tipuri de case nu tigania actuala.
    Daca vrei sa-ti faci o casa care sa se invarta dupa soare, plateste.
    Omul a sesizat unul din motivele principale al blocajului actual de pe piata constructiilor. Cheltuielile birocratice suplimentare nejustificate.
    Nu inteleg de ce se uita azi, in constructii, ca productia in serie a fost motorul capitalismului prin ieftinirea produselor.
  • +2 (2 voturi)    
    Bine ca nu mi-am stricat garajul de pe vremea lui (Joi, 17 septembrie 2009, 16:32)

    Bucur [anonim]

    Ceausescu. Ma duc sa-l mai intaresc cu 2 scanduri (e de lemn).
  • +1 (1 vot)    
    nu e vorba de sofer (Joi, 17 septembrie 2009, 19:52)

    vlad [anonim]

    Nu e vorba de sofer ci de faptul ca societatea care face transportul cu cisterna respectiva poate avea doar un singur angajat cu min 10 clase care este si manager,sofer. etc.
    Tot un fel de regie proprie e si asta numai ca aici poate fi vorba de un autobus cu 40 de oameni.
  • +2 (2 voturi)    
    nu se respecta nimic... (Joi, 17 septembrie 2009, 20:20)

    papi [anonim]

    treaba este foarte serioasa cu transportul marfurilor periculoase... lucrez intr-o casa de expeditii si facem zilnic astfel de transporturi; nici nu va inchipuiti cate firme suna pentru a ridica marfa care necesita autorizatie ADR si nu detin aceasta autorizatie... iar in plus spun ca ei cara mereu asa ceva si nu i-a intrebat nimeni daca detin autorizatiile necesare, ei vor sa preia marfa si sa o transporte. noi macar verificam atent actele inainte de incarcare, dar cate firme o fac???
  • +2 (2 voturi)    
    la mai mare (Vineri, 18 septembrie 2009, 10:01)

    kk [anonim]

    traiasca domn sofer....
    de cand ma stiu soferu e unu din cel mai tare din orice sat, pt ca el are masina de firma... si asta inseamna ca el personal are masina... toate fetele de 15-16 ani normal ca-l plac pe ala cu masina.. profesoru, popa din sat, etc.. se inteleg si ei bine cu soferu, PT ca el are masina bineineles
    copii vor sa devina sofer, pt ca astfel au masina...
    asa ca... dupa 20 ani e normal ca domn sofer sa stea cu celularu la ureche cand conduce, sa numere bani si sa faca alte 10 lucru....
    aia cu garaju, sunt niste frustrati cu facultate....
    TRAIASCA DOMN SOFER!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Minte slabuta.... :)) (Vineri, 18 septembrie 2009, 11:31)

    Arrden [anonim]

    Ce legatura e intre condusul unui camion si studii superioare? Un bun sofer tre' sa aiba anumite aptitudini care tin mai mult de fizic, spirit de observatie, viteza de reactie, etc... iar pe astea nu le poti dobandi in nici o scoala, te nasti cu ele. Asa ca in unele situatii e mult mai de incredere o persoana fara scoala decat un geek cu 10 diplome. Tovarasul nostru din articol incearca sa omoare tzantzari cu tunul... patetic :).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version