Corespondenta din Dublin

Romania, locul 32 din 33 de tari europene in topul sistemelor sanitare

de Cristian Roman     HotNews.ro
Luni, 28 septembrie 2009, 14:22 Economie | Consumator

Indexul sistemului sanitar european
Foto: HotNews.ro
Problemele sistemului medical romanesc sunt confirmate in cel mai mai recent studiu european dedicat sistemelor medicale din 33 de tari europene care au fost luate in calcul. Indexul Euro Health Consumer Index 2009 se afla la cea de-a cincea editie, fiind realizat de Health Power House, o organizatie cu sediul la Bruxelles care lucreaza cu suportul Comisiei Europene inca de la prima editie, din 2005.

Dupa Bulgaria, sistemul medical romanesc a fost vazut drept cel mai slab. Cum se calculeaza acest index (in total sunt 38 de indicatori, grupati in 6 categorii principale, afisate mai jos):

  • In functie de timpul de asteptare pentru tratamente;
  • In functie de timpul de asteptare pentru diverse programari si operatii;
  • In functie de drepturile pacientilor si informarea acestora;
  • In functie de sistemul informatic existent in spitale si clinici;
  • In functie de tipurile de servicii medicale existente in tara respectiva;
  • In functie de serviciile farmaceutice;

Romania a fost depasita in acest clasament chiar si de Albania si Muntenegru, tari aflate in afara Uniunii Europene. Si un amanunt important: fata de Indexul pe 2008, Romania a retrogradat 5 pozitii.

Olanda a fost desemnata, pentru al doilea an consecutiv, drept tara cu cel mai performant sistem medical din cele 27 de tari ale UE + alte 6 tari europene, urmata de Danemarca, Islanda, Austria si Elvetia. Tarile mari ale Europei ocupa urmatoarele pozitii: Germania (6), Franta (7), Marea Britanie (14), Italia (15) si Spania (21).

Cum comentati rezultatele indexului? Asteptam cititorii care locuiesc in diferite tari europene sa impartaseasca experientele personale, in special din Olanda.


Citeste mai multe despre   






















4218 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Asa de sus ????? (Luni, 28 septembrie 2009, 14:25)

    Prostu [anonim]

    Locul este onorabil ! Peste asteptarile mele !
    La mai mare !
    • +7 (7 voturi)    
      albania (Luni, 28 septembrie 2009, 16:14)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Prostu

      baietii din albania se misca mai cu talent decit ai nostrii
      vara asta bechtel a dat in folosinta vreo 70km de autostrada in albania
      • 0 (0 voturi)    
        albania (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:30)

        Stelu [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Din care nu-stiu-cati km de galerii ... e de necrezut cum ei au reusit.
  • +9 (9 voturi)    
    corect (Luni, 28 septembrie 2009, 14:31)

    all [anonim]

    Informatie corecta... poate o mica greseala suntem inaintea Bulgariei???.. daca da... nu cred ca suntem departe..
    • 0 (0 voturi)    
      Olanda (Marţi, 29 septembrie 2009, 17:39)

      mihai1982 [utilizator] i-a raspuns lui all

      Eu am locuit 2 ani in Olanda.

      Sistemul e foarte bine pus la punct.
      Dar cei care nu sunt familiarizati au probleme sa se adapteze. In schimb daca intelegi sistemul este excelent.

      E adevarat ca pentru cazurile usoare/banale poate parea un sistem inchis si greu accesibil. Spre exemplu multe prietene de a le mele se plang ca "doctorul de familie" nu le da trimiteri la ginecolog si ca face el sau ea controalele de rutina.
      Si totusi e de inteles avand in vedere ca un medic ginecolog e platit probabil de 2 ori mai bine decat un medic generalist. Si atunci nu are rost sa ii consumi timpul cu chestii simple pe care le poate face un "medic de familie".

      O alta problema sunt banii.
      In Olanda exista un sistem public-privat de sanatate. Asigrarile de sanatate sunt obligatorii pentru toti cei care locuiesc in Olanda. Cel mai ieftin plan de asigurare e cam 80-100 de Euro pe luna. Si la asta fiecare mai poate sa isi aduge optiuni pentru care platesc in plus (sper exemplu plan de asigurare dentar).
      Cele mai multe tratamente simple sunt acoperite doar in proportie de 50-75%.
      Si pe langa asta iti platesti singur medicamentle pana la limita de 500 de Eruo pe an.
      Astea sunt masuri excelenta pentru a evita risipa de resurse. Nu e posibil ca in Romania sa se dea retete de mii de Euro la cunoscuti.

      Programarile se fac din timp. Pentru niste analize mai complicate se poate astepta si o luna daca nu e caz urgent.
      Iarasi e o chestie pe care cei din afara nu prea o inteleg. Pe de alta parte e vorba de managementul eficient al resurselor. Au aparatura cea mai buna si sunt constienti ca au fost investitii importante, asa incat vor sa o foloseasca inteligent. Nu o sa cumpere 3 aparate cand se pot descurca cu 1.

      Avantajele se vad in momentul in care intr-adevar cineva are probleme serioase de sanatate. Nu mi-as dori vreodata sa am nevoie de o operatie sau de un tratament complicat. Dar daca ser intampla, mi-as dori sa fiu in Olanda. Atunci chiar se vede rezultatul banilor platiti.
  • +8 (8 voturi)    
    Facatura, dom'le (Luni, 28 septembrie 2009, 14:32)

    daniel [anonim]

    Ia sa auziti acum de la Minister ca "e facatura dom'le, nu stam asa de prost".
  • -3 (7 voturi)    
    Titlu usor confuz. (Luni, 28 septembrie 2009, 14:34)

    AlinN [anonim]

    La acel index suntem ultimii. Noi avem aproape 500 si englezii aproape 700. Inutil sa precizez ca englezii au PIB si venit pe cap de locuitor si deci si bani platiti pe cap de locuitor la asigurari de tz-spe ori mai mare decat la noi. Daca ne raportam si la nesemnificativul aspect numit "bani" cred ca suntem pe primele locuri.
    • 0 (0 voturi)    
      poate cu asigurare privata (Marţi, 29 septembrie 2009, 11:23)

      ivil [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      poti sa mori fara sa stii ce te-a lovit in UK pentru ca astepti luni intregi doar ca sa gangureasca un idiot de doctor la tine si sa se mire la la bolovanul de sare ce sta sa cada in capul copilului. dupa ce doctorilor le-a crescut salariul cel mai mult in UK si sunt printre cei mai bine platiti din lume, raspund la apel doar daca isi pot trimite factura la unul din asiguratorii privati care te jupuie. deci tot o apa si un pamant. Iar in Olanda, asigurarea este obligatorie privata...nu am auzit lucruri foarte negative despre sistem in Olanda.
      • 0 (0 voturi)    
        Esti bolnav rau.... (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:30)

        Dr. John [anonim] i-a raspuns lui ivil

        .... ti-o spune cineva din sistemul de sanatate de kkt ce functioneaza in romanica... iti doresc insanatosire grabnica, putere de munca si mai putini ochelari de cal pe cm/patrat....
  • +2 (4 voturi)    
    timpul de asteptare (Luni, 28 septembrie 2009, 14:39)

    George [anonim]

    Irlanda - a trebuit sa astept 6 luni pentru un control de specialitate ORL , control de rutina nu urgenta.
    Pentru urgente si probleme acute poti vedea un medic in aceeasi zi.
    Trebuie sa adaug ca timpul de asteptare este mare pentru asistenta publica , dar mult mai redus in clinicile private , unde platesti si pretul ..

    Am avut access la control de specialitate public in Romania in ziua in care am solicitat aceasta, asa ca, in umila mea opinie personala , banuiesc ca Romania nu sta asa prost la timpul de asteptare.
    • +2 (2 voturi)    
      spitale EU (Luni, 28 septembrie 2009, 15:23)

      alina [anonim] i-a raspuns lui George

      Nici n-ai asteptat mult ! O ruda de-a mea a asteptat la Alicante 1 AN de zile pt. operatia de hernie( si a fost o hernie urata!).
      Asa l-au programat . Asta-i tot o porcarie, nu-i asa?
      • +2 (2 voturi)    
        Franţa (Luni, 28 septembrie 2009, 16:44)

        A. [anonim] i-a raspuns lui alina

        În Franţa, o LUNĂ mi s-a cerut să aştept pt. o consultaţie banală de urologie într-un spital public. Am preferat să văd acelaşi doctor la cabinetul privat (mai scump), aşteptând doar câteva zile.
    • 0 (0 voturi)    
      ...acelasi raspuns si tie.... (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:32)

      Dr. John [anonim] i-a raspuns lui George

      ...ca si lui ivil
  • +3 (9 voturi)    
    pleaca absolventii de medicina si medicii tineri! (Luni, 28 septembrie 2009, 14:44)

    vio [anonim]

    Chiar ieri vorbeam cu o proaspat absolventa la Medicina care se pregateste intens sa-si dea rezidentiatul in Spania si sa plece. Ea a urmat studii superioare gratis aici in Romania, bani de la Stat, care s-au platit in pregatire si ...degeaba. Nu va folosi acestui Stat nici cetatenilor sai.

    Faceti ceva pentru a stopa plecarea tinerilor!
    Cand generatia de medici in varsta va iesi la pensie n-o sa mai aiba cine sa ne trateze!
    • +2 (2 voturi)    
      Ti-a dat vot negativ un babuin (Luni, 28 septembrie 2009, 15:37)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui vio

      Dar stai linistit, peste 10 ani, se vor inchina cu 2 maini la un medic.
    • +4 (4 voturi)    
      studii superioare gratis? (Luni, 28 septembrie 2009, 16:45)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui vio

      Studiile acelea "gratis" sint de fapt platite. Prin impozitele pe care le-au platit, de-o pilda, parintii absolventei. Chestia cu "statul care ne da gratis" este pentru naivi (scuze pentru eufemism!).
      "Statul" ne ia "gratis" daca tinem cont de ce primim in schimb.
      • 0 (2 voturi)    
        platite? (Marţi, 29 septembrie 2009, 10:28)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

        Platite de noi toti poate. Cei care au copiii la Medicina nu platesc impozit mai mare decat cei care-i au la ASE sau muncitori pe santier.

        E clar ca invatamantul superior complet gratuit este ineficient. Ar trebui sa existe un contract de finanare de catre stat a studiilor.

        Primesti echivalentul taxei daca indeplinesti anumite conditii si iti asumi niste obligatii dupa terminarea studiilor. Si s-a rezolvat problema.
        • 0 (0 voturi)    
          era eficient (Marţi, 29 septembrie 2009, 11:27)

          ivil [anonim] i-a raspuns lui anonim

          dar avand in vedere ca numarul locurilor cu plata e in crestere si metodele de admitere s-au relaxat, evident ca universitatile nu mai scot produse de calitate. nu este vina invatamantului gratuit, care este extrem de eficient in tari precum Suedie e.g. doar pentru ca nimeni nu este in stare sa administreze sistemul nu inseamna ca sistemul este prost.
        • 0 (0 voturi)    
          ...da invers? (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:37)

          dr. John [anonim] i-a raspuns lui anonim

          Da de ce nu te intrebi mataluta de ce medicii pregatiti pe bani (citeste burse grele!!!) prin UK, Franta, Germania, Suedia, etc.... nu vin sa practice in Romanica ta scumpa?! Oare de ce?! Ghici ciuperca intre degetele de la creieru tau mic de ce....
    • +2 (2 voturi)    
      statul roman (Luni, 28 septembrie 2009, 22:52)

      ina [anonim] i-a raspuns lui vio

      cand statul roman va fi in stare sa plateasca onorabil doctorii, atunci sa se astepte ca oamenii capabili sa ramana aici. pana atunci se uita la calendar cat mai au din mandat, ca sa-si programeze furturile.
      Dupa noua grila de salarizare, medicii sunt foarte dezavantajati. Si se mai intreaba lumea de ce calitatea santatii din Romania este desecrabila, de ce doctorii accepta spaga si asa mai departe. E pe masa Parlamentului asta de cacao o lege prin care medicii sunt obligati sa petreaca mult mai mult timp in spital si cumuland orele de munca, se interzice munca din cabinetul personal. Ca sa nu mai zic ca de trei ani medicinii de familie nu mai sunt platiti de stat, ci de Casa de Asigurari Sociale si au fost obligati sa cumpere la preturi exorbitante cabinetele din cadrul Dispensarelor si Spitalelor. Pentru 4 pereti, au trebuit sa dea din buzunar si un miliard de lei vechi, depinde de locatie.
      Nu, nu sunt doctora. Nu, nu sunt nici studenta la medicina. Sunt doar om de rand ce priveste cu ironie cum societatea asta se degradeaza pe zi ce trece...
      • 0 (0 voturi)    
        ups (Luni, 28 septembrie 2009, 23:04)

        ina [anonim] i-a raspuns lui ina

        *execrabila : D
        ups. scz
      • 0 (0 voturi)    
        ai perfecta dreptate!!! (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:38)

        dr. John [anonim] i-a raspuns lui ina

        ...ti-o spune un medic
    • 0 (0 voturi)    
      e mai usor sa fii incompetent dincolo (Marţi, 29 septembrie 2009, 11:24)

      ivil [anonim] i-a raspuns lui vio

      :D
    • 0 (0 voturi)    
      Intreaba-te mult si bine (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:34)

      Dr. John [anonim] i-a raspuns lui vio

      ....de ce pleaca medicii din romania si vin descalificatii din basarabia care nici nu stiu sa puna un diagnostic decat in ruseste....

      Uite de-aia pleaca pentru ca studiul este corect....
  • +2 (4 voturi)    
    Interesant (Luni, 28 septembrie 2009, 14:53)

    george [anonim]

    Ar fi interesant de stiut care sunt elementele luate in calcul la fiecare punct in parte. Dupa opinia mea, la punctele 2( In functie de timpul de asteptare pentru diverse programari si operatii) si 6 (In functie de serviciile farmaceutice) stam bine. Daca aveti rabdare sa cititi, pot sa va explic. La punctul 2: timpul de asteptare pentru o operatie la un pacient cu o boala cronica (pentru ca numai despre acestia putem vorbi; urgentele se opereaza fara programare si la noi si la ei) este cu mult mai scurt la noi decat in Franta, Germania, UK si asa mai departe. E usor de verificat asta.
    La punctul 6: daca avem in vedere raportul dintre numarul de cetateni si numarul de farmacii, sunt sigur ca iesim bine. Altfel, nu stiu ce se face in plus farmaciile din cele 31 de tari care se afla in fata noastra.
    In rest, daca tipurile de servicii medicale sunt mai numeroase si mai complexe in Albania sau Macedonia decat in Romania, atunci nu mai e nimic de comentat.
    Nu-i banuiesc pe europeni de manipularea datelor ca sa iesim noi rau si sa demisioneze Ferrari. Mai degraba, cred ca fiecare tara trimite datele solicitate iar pentru noi, Ministerul Sanatatii a trimis date aiuristice.
    • +4 (4 voturi)    
      in Romania nu exista statistici (Luni, 28 septembrie 2009, 15:34)

      anka [anonim] i-a raspuns lui george

      Nu cred ca servicii farmaceutice se refera la numarul de farmacii, ci la accesul pacientilor spitalizati, sau ambulator la medicamente compnsate si gratuite. In UK sau Franta in farmacii nu se gasesc foarte multe medicamente pentru bolnavul le primeste prin spital daca are nevoie de ele si nu asteapta nu stiu ce aprobari de la nu stiu ce comisii.
      In ceea ce priveste datele trimise de Ministerul Sanatatii nu stiu daca cat sunt de aiuristice, pentru ca in Romania nu exista date centralizate referitoare la boli, nr pacienti, medicatie, etc. Daca ministerul trebuie sa-si faca un buget pentru chimioterapia habar nu are pentru ca nu stie cati bolnavi sunt cu ce boli cu ce evolutie.
    • 0 (0 voturi)    
      ...marmaciii.... (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:42)

      dr.john [anonim] i-a raspuns lui george

      majoritatea tarilor UE interzic sa detii mai mult de o farmacie!!! Numai la noi exista o mafie cu lanturi intregi de farmacii. Asa ca las-o moale ca macane de iti ia auzul....
      Zilnic ai de a face cu cazuri de oamei care crapa cu zile in spitalele din romanica. apropos, cand ai fost internat ultima data intr-un spital de-al nostru?! Sincer, nu iti doresc nici tie si nici rudelor tale cele mai indepartate. nici macar dusmanilor tai...
  • +2 (2 voturi)    
    oooo (Luni, 28 septembrie 2009, 15:41)

    liviu_ [utilizator]

    am depasit bulgaria,,, e bineeee....

    eu propun sa se puna la punctaj si spaga luata, banii dati de pacienti pe medicamente ca spitalele n-au bani, si inca cateva lucruri de genu asta, nu dealta da mai avasam si noi cateva locuri
    • +2 (2 voturi)    
      Salariul de rasu' plansu' (Luni, 28 septembrie 2009, 16:33)

      Andrei-D. [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ai uitat un mic amanunt si anume salariul luat de un doctor roman. Omuletu' invata 10 ani si castiga 2000 Ron. Mie unu mi se pare bataie de joc. nu mai zic de rezidenti care muncesc 12/24h pe 8 milioane. Normal ar fi sa fie platit in functie de performante. Eu unu am avut parte de medici care nu au vrut sa ia plicu; e adevarat in proportie extrem de mica, dar exista si asemenea specimene.
  • +3 (3 voturi)    
    Asistenta medicala (Luni, 28 septembrie 2009, 15:43)

    Gabriel [anonim]

    Am locuit aproape 6 ani in Elvetia, unde am si efectuat si o operatie. Asigurarea medicala acopera 90% din costurile serviciilor medicale, minus o franciza mentionata in contractul de asigurare(de la 300 la 5000 CHF).
    Asigurarea se plateste in functie de serviciile asigurate si nu de salariu, si este obligatorie pt toata lumea. Asa se face ca in Romania, la un salariu la 1/3 din cel avut in Elvetia, platesc o asigurare de sanatate mai mare in Romania decat plateam in Elvetia!
    • +1 (1 vot)    
      Asigurări în Franţa (Luni, 28 septembrie 2009, 16:51)

      A. [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      În Franţa, asigurarea medicală obligatorie (plătită de angajator, sub formă de impozit) acoperă cam 60-70% din preţul celor mai multe îngrijiri medicale. Pentru restul de 40-30% plăteam un complement lunar de aproape 2,5% din salariu. (De reţinut că existau medicamente care nu erau acoperite decât în proporţie de 10% de asigurarea obligatorie, iar unele nu erau deloc acoperite, cum ar fi vaccinul împotriva Hepatitei A, care m-a costat vreo 45 euro.)
  • +1 (3 voturi)    
    fals (Luni, 28 septembrie 2009, 16:14)

    nam vere [anonim]

    Locuiesc in strainatate si am testat pe pielea mea sistemul medical de 'dincolo' si consider ca sistemul medical din romania e destul de bun

    Problemele sistemului nostru este coruptia/relatiile si faptul ca ne-am obisnuit noi sa ne plangem sau sa ne consideram inferiori
    • 0 (0 voturi)    
      ...foarte bine (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:44)

      dr.john [anonim] i-a raspuns lui nam vere

      ....atunci de ce nu revii in romania?! ha?!
  • +2 (2 voturi)    
    Pai (Luni, 28 septembrie 2009, 16:35)

    dan [anonim]

    Mare noroc avem cu Bulgaria asta. Ne bate in toate topurile.
  • +1 (1 vot)    
    Asa tara, asa conducatori (Luni, 28 septembrie 2009, 17:52)

    dragos [anonim]

    Pai avem drumuri mai proaste ca in Zimbabue...ma mir ca baietii din bulgaria stau mai prost ca noi la capitolul asta. Eu zic ca daca se reface topul cu mai mare atentie, cadem sub bulgari.
  • +4 (4 voturi)    
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Luni, 28 septembrie 2009, 20:17)

    gigi [anonim]

    da si eu sunt un medic tanar si agsolvent de romania.ma irita cand aud "da domle tara si statul le-o dat scoala si ei pleaca". si intreb : daca statul ,adica mama si tata care au platit la stat, m-a scolarizat inseamna ca are voie sa-si bata joc de mine cu 8 milioane.la toate campaniile din presa impotriva medicilor si spitalelor am zis un singur lucru: in 10 ani o sa va rugati sa aveti medici.
    si inca ceva: intrati pe ministerul sanatatii sa vedeti declaratia de avere a ministrului.are numa masini exorbitant de scumpe gen maserati sau ferrari.NU DONEAZA UNA SA FACEM SALVARE?
    va pup.
    ne vedem in canada
    • +2 (2 voturi)    
      de acord cu tine (Luni, 28 septembrie 2009, 23:01)

      ina [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Perfect de acord cu tine ! mult noroc in Canda...pacat ca iti va fi dor de parinti, de casa, de tot...dar macar nu mori de foame si muncesti 40 de ani sa-ti iei un apartament cu 2 camere la marginea orasului cu un container si 20 de caini pe langa el.
      Multa bafta !
    • +1 (1 vot)    
      ....ai perfecta dreptate! (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:45)

      dr. john [anonim] i-a raspuns lui gigi

      ...drum bun si iti tin pumnii. si sa nu iti para rau de ce lasi in urma. o tara bolnava nu oameni bolnavi....
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo si bafta! (Marţi, 29 septembrie 2009, 18:03)

      Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Ai ales bine. Mult noroc si sa nu te uiti in urma.
  • +1 (1 vot)    
    vai de capu nostru (Luni, 28 septembrie 2009, 23:02)

    piulita [anonim]

    in fiecare zi, la status pe messenger am '' vand cetatenie romana sau fac schimb cu orice altceva''...sunt in anu 6 la medicina am fo plecata cu bursa in paris si nu se compara sistemul lor de invatamant cu al nostru deloc la capitolul practica suntem jos tare am pus mana pe aparatura cum nu va vedea romania in multi ani de acum inainte nu voi ramane in tara in care m am nascut din nefericire..si mereu cand am contact cu spitale, banci, posta, mijloace transport, magazine...raman dezamagita de comportamentul celor care sunt pusi in scaune sa te serveasca am plecat copil de acasa de la parinti cu suflet curat si in 6 ani am ajuns o salbatica in orice moment cand ies pe strada trebuie sa fac atentie la buzunare, la geanta, la telefon , la portofel, la bonuri fiscale, sa ma gandesc de doua ori sa ies dupa ora 21 din casa si multe altele....asta e tara mea si o impart cu cine vrea.
  • 0 (0 voturi)    
    Cipru (Marţi, 29 septembrie 2009, 10:08)

    "afrodita" [anonim]

    Locuiesc in orientul asta de cca 6 ani. Despre sistemul medical public nici nu pomenesc, si sper sa nu am "sansa" de a-l cunoaste.
    In sistemul privat sunt...surpriza, foarte multi medici si stomatologi cu studii in Romania :) De evitat, din cauza preturilor si fumurilor!
    Sistemul informatic din clinici e mediocru, programul farmaciilor e jenant, se inchid la 6-7, cu pauza de siesta 1.30-4pm. Exista 1-2 farmacii cu program prelungit (dar nu non-stop!) in fiecare mare oras. Daca locuiesti la sat...ghinion.
    Mobilierul multor cabinete medicale are aer de 'ludovic al paispelea', mobila clasica, grea, covoare persane. Multe nu imi inspira curatenia aceea specifica unui spital, ca dovada am si "castigat" o bacterie la o interventie chirurgicala, unde m-am dus la pomul laudat, cica.
    Timpul de asteptare la consultatie difera de la 0 la 60 minute. Ca sa mergi pentru un x-ray, exista un singur cabinet asa-zis celebru, si e musai pentru ca doctorul specialist te trimite acolo. De blestemat ziua in care ai nevoie de 'raze': cozi infioratoare, nu se respecta programarea, aparatura de la 1900.

    Ca sa nu dau o nota negativa intregului mesaj: unele clinici sunt intr-adevar performante, am intalnit multi profesionisti cu har, umani si empatici. De asemenea, o experienta frumoasa la dentist, unde mi-am dat seama cat de norocoasa am fost sa ajung la timp, dupa dezastrul stomatologic din Ro.

    All in all, e ok. I'm alive :)

    ps: Danemarca isi merita cu prisosinta locul 2. Am experimentat pe propria-mi piele.
  • 0 (0 voturi)    
    si asta nu e tot (Marţi, 29 septembrie 2009, 10:31)

    anonim [anonim]

    Nu au luat in calcul cati oameni au fost nenorociti pe viata din cauza incompetentei si indiferentei cu care au fost tratati.
    • 0 (0 voturi)    
      tratati de aceasi doctorashi (Marţi, 29 septembrie 2009, 14:08)

      ivil [anonim] i-a raspuns lui anonim

      care alearga la prima strigare sa le curga balele in afara.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa te feresti de omul ros, span si doctor olandez (Marţi, 29 septembrie 2009, 12:16)

    Aliu [anonim]

    Stau in Olanda si numai belele am patit cu specialistii lor. Si am asigurere privata, acces la "cel mai bun spital", bla, bla, bla.
    Sunt cei mai incompetenti si tampiti doctori din Europa. Cea mai tare belea: DOI !!!! ginecologi "de la cel mai bun spital"(lol) n-au vazut o sarcina extrauterina la nevastamea la ecograf (unul in saptamana 5-6 si altul in saptamana a 8-a).
    • 0 (0 voturi)    
      ...????? (Marţi, 29 septembrie 2009, 13:48)

      dr. john [anonim] i-a raspuns lui Aliu

      ....si ce mai stai nene in olanda aia nasoala. hai omule acasa, du-o pe nevasta la spitalul din Vaslui sau Urziceni. Muulta sanatate sotiei!
      • +1 (1 vot)    
        Trebuia sa fi mers la o clinica privata in Romania (Marţi, 29 septembrie 2009, 14:16)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui dr. john

        Daca vrei sa compari cele mai bune spitale (private) din Romania cu cele mai bune spitale din Olanda, Romania castiga. Pana la urma doctorii fac diferenta nu aparatura. Problema in Romania e cauzata de lipsa de bani(si oricum se fura la greu din sistem) si salariile mici ale doctorilor. In Olanda un medic specialist poate castiga mai bine decat primul ministru. Eu zic ca in Romania ar trebui incurajata medicina privata, ca numai asa se poate opri furtul propriei caciuli din spitalele de stat. Dar cred asta nu se doreste pentru ca romanii mai bine sufera decat sa cheltuie un ban in plus pe sanatatea proprie.
        • +1 (1 vot)    
          Tarele trecutului (Marţi, 29 septembrie 2009, 14:48)

          mihaitza [anonim] i-a raspuns lui Alui

          ai mare dreptate, oamenii refuza sa plateasca serviciile de sanatate si din ideea ca "tre' sa fie gratis de la stat", si in loc sa primeasca o chitanta, prefera sa bage pe sub maneca bani, care adunati, la finalul unui tratament sau operatie, sunt mai multi decat "tariful" de la o clinica privata.
          Dar asta e una din multele urme ale comunismului care ne impiedica sa mergem inainte. Daca oamenii ar sti ca "trebuie sa platesti la doctor si sa primesti chitanta", atunci nu ar sta pana nu mai pot de durere, ar pune bani deoparte si ar planifica: luna asta ma duc la dentist, luna viitoare la ginecolog, o data pe an la analize si tot asa. Si atunci i-ar interesa si sa recupereze cheltuielile, adica sa faca asigurare privata.
          avem medici foarte buni. Dar s-au salbaticit de tot, regreseaza ca oameni cu fiecare zi de practica a meseriei, si asta spune multe despre tara in practica.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi