De ce nu mai vor romanii sa calatoreasca cu trenul?

de Cristian Orgonas     khris
Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 9:55 Economie | Consumator

In ultimii ani, numarul clientilor CFR a scazut constant. Astfel, conform Eurostat, daca in 2004, 98 de milioane de romani au calatorit cu trenul, in 2008 cifra a scazut la 75 de milioane, iar in acest an va scadea probabil cu cel putin 10% fata de anul trecut, scrie Cristian Orgonas, pe blogul lui.

In UE, trendul este complet diferit: intre 2004 si 2008, numarul pasagerilor a crescut de la 7 la 8 miliarde, iar dintre cele 27 de tari membre, doar 4 s-au confruntat cu o scadere a pietei.

In Germania spre exemplu, in ultimii patru ani, numarul pasagerilor a crescut cu 12% (de la 2.1 la 2.33 miliarde), in UK a crescut cu 24%, iar in Franta cu 13%. Impreuna, aceste trei tari asigura 58% din totalul traficului la nivelul UE.

Cum se explica scaderea numarului de pasageri in Romania, in timp ce in marea majoritate a tarilor europene  numarul acestora creste? Evolutia este cu atat mai bizara cu cat infrastructura rutiera este la pamant, si te-ai gandi ca lumea ar prefera mai degraba sa mearga cu trenul decat cu masina.

Eu am mers ultima oara cu trenul in urma cu 3-4 ani pe ruta Timisoara-Bucuresti, si nu am avut nicio problema. Daca discutam insa despre starea garilor si a trenurilor care circula pe distante scurte, de pana la 2-300 de km, situatia este complet diferita.

Cel putin in Timisoara, gara este plina de aurolaci, exista o gramada de persoane dubioase, taximetristii asteapta cuminti sa te jupoaie, iar mizeria este la ea acasa.

In trenurile de tip “personal”, este jale – scaune rupte, geamuri care nu se inchid, manele, inghesuiala, mirosuri insuportabile, persoane care fumeaza unde nu ar avea voie, etc. In aceste conditii, prefer de 1000 de ori o sosea plina de gropi, unei calatorii cu trenul.

Pe de alta parte, in ultimii doi ani am avut ocazia sa calatoresc cu trenul pe distante scurte in Germania si Franta. Diferenta este ca de la cer la pamant, si nu are legatura numai cu starea vagoanelor, ci si cu “flora si fauna” care le populeaza.

Nu stiu de ce, dar am impresia ca daca CFR-ul ar moderniza peste noapte toate trenurile, intr-un an multe dintre ele ar ajunge la fel cum arata acum. De ce? Pentru ca termenul “civilizatie” nu are nicio semnificatie pentru unii dintre romani.

Citeste restul articolului si comenteaza pe Khris, un 'blog cu atitudine'.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

7388 vizualizari

  • -15 (25 voturi)    
    Cati romani ? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:09)

    Un calator [anonim]

    98 de milioane de romani? Pai inseamna ca celelalte sute de milioane de romani utilizeaza automobilele personale?

    Sa fim serioasi eu cred ca toti cei 6 miliarde de romani au folosit macar o data trenul.

    Din acest motiv nu cred ca articolul este adevarat.
    • +15 (21 voturi)    
      cata inteligenta (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:21)

      leon [anonim] i-a raspuns lui Un calator

      doamne....mai bine taceai...vai cata inteligenta...te-ai gandit macar pt o secunda ca e vorba de nr de calatori? si ca un roman poate calatori de mai multe ori? e si exprimarea destul de proasta in articol dar cei care au 2 clase terminate si-ar fi dat seama despre ce e vorba...dar cu siguranta faci parte din acea fauna manelofila....pacat de tara asta ca e locuita....
      • +7 (9 voturi)    
        Stimate domn (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:54)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui leon

        Nu cred ca CFR-ul diferentiaza intre romani, nemti, cehi si japonezi cand vine vorba de calatori. Pentru ei orice om transportat este un calator. Evident, aveti perfecta dreptate dpdv logic: este clar vorba despre calatori, insa exact asa trebuia sa se scrie si in comunicat - calatori si nu romani. Iar daca abuzul de limbaj a fost tolerabil aici, atunci de ce sa nu il aplicam si pe sosele: in loc sa spunem pasageri sau calatori sa spunem tot romani. Si asa in fiecare zi sute de milioane de romani iau cu asalt soselele Romaniei.

        In final este asadar vorba nu de inteligenta, ci de limbaj de lemn.
        • 0 (8 voturi)    
          Lemn (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:22)

          Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui ALex

          De fag :P
          • -2 (4 voturi)    
            gandire infantila (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 21:07)

            m [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

            Niste persoane mai inteligente ar comenta legat de subiect si nu modul de exprimare al autorului.
            • +2 (2 voturi)    
              Subiectul CONCRET este AMPRENTA „ROMANISMULUI” (Duminică, 11 octombrie 2009, 18:17)

              nic273 [utilizator] i-a raspuns lui m

              Vad aici tot soiul de „cugetari”, mai mult sau mai putin „cugetate”, unele fiind de-a dreptul ..NECUGETATE.
              Persoana care s afisat acest subiect, vis-a-vis de CFR, a vrut sa scoata in evidenta NU cifrele x si y, NU ce se intampla in alte tari, CI „ROMANISMUL” CARE ACAPAREAZA TOT CE E IN TARA ASTA, acest atribut fiind unul care ilustreaza acele actiuni tembele, DISTRUCTIVE sau NECONSTRUCTIVE, dar FOARTE COSTISITOARE DE BANI SI TIMP si ENERGIE, practicate in Romania, cu un succes din ce in ce mai mare, uimitor de mare chiar, si asupra carora nu intervine nimeni sa le stopeze, din motivul ca BANII INTRA IN BUZUNARELE CUI LE-A INITIAT, (sau...NU LE-A LASAT SA SE INITIEZE, REAL, dar...BANII tot s-au cheltuit pe...floricele in gari, costume de scafandru, etc - de parca d-aia stam in tren cate o zi ca sa parcurgem 300 de km, pt.ca n-aveam FLORI IN...GARA!)) Dar, dupa aceste „INVESTITII”...„toata lumea” e fericita, mai putin bietul popor amarat-vesnic, POPORUL ROMAN, care este POPORUL MINUNE, ce nu s-a mai intalnit in istoria omenirii, fiind poporul care se hraneste timp de 4 ani (sau...5!) cu...UN MIC SI-O BERE!
              De exemplu: traseul Bucuresti - Sibiu, se parcurge CU TRENUL, in...12 ore, sau...15 ore - o minune demna de cartea recordurilor, deoarece americanii ar crede ca avem vreun tren care...merge cu spatele si care in timp ce merge scaneaza ce e sub sinele de cale-ferata...
              Bucuresti - Targu Mures, se paercurge in aproape 10 ORE, dintre care Bucuresti - Sighisoara se parcurge in 5 ORE, iar diferenta, CARE PE SOSEA ESTE DE 60 DE KILOMETRI, TRENUL CFR O FACE IN...INCA 5 ORE! Dar NIMANUI NU-I PASA, NICI POLITICIENILOR-MANELISTO-VANGHELIZATI, nici CFR-ului care sa faca ce este NECESAR cu banii din buget. probabil ca...VOM ASISTA SI LA MUNUNEA DE PRIVATIZARE A CAILOR FERATE, la halul in care se fura tot patrimoniul tarii asteia, de 20 de ani incoace si asistam neputinciosi la cele mai aberante ANTImasuri, asa cum se aplica in Rom.

              Asta a vrut sa spuna KHRIS.
      • -4 (10 voturi)    
        Matematica si carnea de porc.. e grele. (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:04)

        1/98.000.000 [anonim] i-a raspuns lui leon

        Dashteptzel, daca e vorba de numaru de calatori, da ce nu scrie autoru 98.000.000 calatori? E greu cu logica..
      • +2 (18 voturi)    
        Nu ma pot abtine (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:44)

        Un calator [anonim] i-a raspuns lui leon

        Am intervenit cu un cometariu la acest articol pentru am constat o dubla greseala. In primul rand, articolul se refera la numarul de bilete vandute si asocierea dintre numar si romani este gresita. In al doilea rand, daca s-au vandut 98 de milioane de bilete nu inseamna ca acestea au fost cumparate neaparat de catre romani. De aici rezulta ca autorul ori a interpretat statistica asa cum a inteles-o ori a tradus un material gresit.
        Este evident faptul ca autorul a gresit, bineinteles neintentionat, prin asocierea amintita.
        Libertatea de exprimare este garantata de articolul 30 din Constitutia Romaniei dar consider ca de la forma bruta a unui articol si pana la publicare trebuie sa existe cateva filtre. Acest articol poate fi interpretat in sensul corect de catre cititori si se poate intelege mesajul, insa o greseala azi, una maine etc. duc sigur la pierderea credibilitatii in profesionalismul autorilor.

        In ceea ce priveste comparatia, foarte des intalnita, intre cei care comenteaza un subiect si persoanele care asculta manele denota o imaginatie limitata si tradeaza o frustrare personala. A asculta manele este la fel cu a asculta house, rock, blues, hip-hop etc. si o astfel de comparatie oarecum sublinieaza lipsa de respect fata de toti cei care asculta un anumit gen muzical si nu fata de o persoana anume.

        Dealtfel, Romania este o tara superba chiar daca nu s-a reusit punerea in valoarea ei reala, dar asta se va intampla. E totusi pacat ca cei ce considera ca tara asta nu ar trebui sa fie locuita nu fac primul pas sa demonstreze ca locul lor nu e aici.
        • +13 (23 voturi)    
          manele ???? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:20)

          nicolae tomus [anonim] i-a raspuns lui Un calator

          "A asculta manele este la fel cu a asculta house, rock, blues, hip-hop etc. "
          NU !!!
          A asculta manele este total diferit de e spuneti. Denota lipsa de cultura, grobiansim cras, lipsa de educatie si lipsa oricarei forme de sensibilitate, denota o bruta needucata, care se comporta in majoritatea cazurilor violent, murdar , agresiv. NU am intalnit un manelist civilizat, educat, cult.
          Sorry ...
          • +9 (11 voturi)    
            subscriu (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 19:40)

            Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui nicolae tomus

            subscriu
          • -1 (5 voturi)    
            spune zau! (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 19:52)

            gelu_mihai21 [utilizator] i-a raspuns lui nicolae tomus

            A asculta manele este total diferit de e spuneti. Denota lipsa de cultura, grobiansim cras, lipsa de educatie si lipsa oricarei forme de sensibilitate, denota o bruta needucata, care se comporta in majoritatea cazurilor violent, murdar , agresiv. NU am intalnit un manelist civilizat, educat, cult.
            Oare puteti compune o manea ce denota lipsa de cultura?
            A da imi amintesc : Cine nu e cu noi......
            Sa traiti bine
            Ca de lipsa de educatie ..nu duceti lipsa!
            P.S.
            Mai iesiti din turnul de fildes al ..non violentului, curatului si non agrsivului
            Bun venit in lumea reala! sa aveti o ....seara minunata!
          • +1 (1 vot)    
            Civilizatie (Duminică, 11 octombrie 2009, 15:09)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui nicolae tomus

            Fiecare poate asculta ce doreste, inclusiv manele! Nesimtirea consta in a-i obliga pe ceilalti calatori sa-ti asculte muzica. Eu nu am nimic impotriva unui ascultator de manele cu o pereche de casti bine izolate fonic, in ambele directii.
        • +3 (3 voturi)    
          . (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 20:15)

          sep [anonim] i-a raspuns lui Un calator

          prespun ca la etc. tu te gandeai si la muzica clasica, la jazz, s.a.m.d, dar nu ai mai avut rabdare sa le treci, nu?

          vai, domne, ce comparatii ...
        • 0 (0 voturi)    
          Vă multumesc (Luni, 12 octombrie 2009, 23:30)

          Pauli [utilizator] i-a raspuns lui Un calator

          Vroiam numai să multumesc pentru comentariul lăsat aici. :-)

          O mică remarcă: la Hotnews tot scapă astfel de greseli, de care pomeneati. Cel putin din câte mi-am dat eu seama.

          Si referitor la trenuri. De doi ani de când mă plimb eu cu trenul Brasov-Cluj-Brasov, am văzut în fiecare an îmbunătătiri. Vagoane noi, vagoane modernizate, locomotive modernizate. Este adevărat că trenul face pentru 330km aprox 5 ore 30min. Dar de ce nu ne uităm la partea bună? Se fac progrese. Mai mici, dar se fac.
          În plus întâlnesc de multe ori oameni de treabă în tren. Foarte rar oameni cu care nu mă înteleg.

          Si pentru cei care cred că în „tări cu apă caldă” este altfel? Când esti nevoit să stai zilnic 1 oră în metrou în München, dai si acolo de tot felul de oameni.
          • 0 (0 voturi)    
            CFR (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 17:18)

            RSSS [anonim] i-a raspuns lui Pauli

            Pauli, lasă raţa jos că măcăne.
            Metroul este o treabă si CF alta.Nu se poate compara transportul C.F. din Germania cu C.F.R. ori cât ai fi de patriot.
      • 0 (4 voturi)    
        pt tine (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 16:52)

        sebas [anonim] i-a raspuns lui leon

        cu siguranta ca tu ai cel mult 2 clase terminate conferentiare.
    • +5 (5 voturi)    
      da, 98 de milioane (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:31)

      cippp [anonim] i-a raspuns lui Un calator

      Ce va tot mirati oameni buni-- e vorba de 98 de milioane de calatorii nu de persoane. Crezi ca ii identifica cineva pe cei care urca in tren sa vada cati indivizi au calatorit cu trenul???
    • +5 (5 voturi)    
      Esti vanghelizat (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:52)

      Catutzi [utilizator] i-a raspuns lui Un calator

      esti de acord ca pot exista 98 de milioane de bilete vandute? 98 milioane de bilete la 98 milioane de oameni...romani! Deci daca taceai, nu erai vanghelie.
      PS: si exprimarea autorului nu a fost cea mai fericita.
    • +11 (11 voturi)    
      Pentru ca se fura la CFR (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:25)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Un calator

      In loc sa investeasca banii in trenuri, gari si linii ferate noi, la CFR se fura ca in codru, ca dealtfel la toate companiile bugetare.
    • +1 (1 vot)    
      Nu e articol e un blog... (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:32)

      mm [anonim] i-a raspuns lui Un calator

      E vorba de parerea lui X sau a lui Y, numai da e pe net si capata mai multa "greutate"
    • +2 (2 voturi)    
      Ahahahaha.... (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:22)

      bgd [anonim] i-a raspuns lui Un calator

      Pacat ca postarea ta se bazeaza pe o prostie....insa e foarte amuzanta.
    • +4 (4 voturi)    
      dezgustator (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 15:52)

      esti [anonim] i-a raspuns lui Un calator

      esti msi ingramadit decat o vaca nebuna. E vorba de totalul calatorilor pe un an de zile, daca sunt unii care nu folosesc trenul, atunci altii il folosesc zilnic sau saptamanal, asadar e vorba de numarul de persoane adunate per total. Dar daca creierul tau minuscul nu poate sa proceseze o asemenea informatie banala, oare ce s-ar face daca ar avea de a face cu tabla inmultirii, daca la tabla adunarii nu se pricepe.
    • 0 (0 voturi)    
      :)) (Duminică, 11 octombrie 2009, 18:24)

      NirdoC [anonim] i-a raspuns lui Un calator

      a gresit si omu a vrut sa spuna 98 de milioane de calatorii... saracii romani is doar vreo 22 de milioane... iara ce sa mai zic de 6 miliarde ca asa cred ca toata populatia planetei e de nationalitate romana:)))
  • +6 (6 voturi)    
    pai cum altfel (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:23)

    feroviarul [anonim]

    ai putea sa faci rentabile cursele cu microbuzele mortii ale prietenilor, daca nu ingropi definitiv cfr. scenariul este simplu. 1. reduci cheltuielile reducand nr. de trenuri (ca sa impresionezi... la trenuri mai putine pui vagoane mai multe, sa se vada ca circula goale - cica mentii capacitatea), asa ca sa nu satisfaca pe nimeni... normal oamenii se intreapta spre sosea... 2. asa ai obtinut o linie nerentabila si ai motive sa o inchizi definitiv... 3.uraa.... buzunarele prietenilor ce au firme de transport auto se umfla ...
    in lumea civilizata, despre care vorbiti in articol, lucrurile se petrec exact pe dos... trenurile sunt din ce in ce mai scurte, mai rapide si cu perioada de succedare cat mai scurta. asa se atrag clientii curselor auto, care sunt mai incomode si mai nesigure si la punctualitate si chiar la integritatea calatorului. avantajele folosirii cailor ferate sunt enorme, ganditi-va la emisia de noxe / pasager, descongestionarea traficului auto, siguranta calatorului... concluzia este una singura: management orientat spre distrugere pentru favorizarea firmelor concurente. si nota bene, daca reusesc si distrugerea infrastructurii, atunci procesul poate deveni ireversibil si am asigurat piata. subiectul depaseste binisor prezumtia de incompetenta a administratorilor.
  • +9 (11 voturi)    
    De ce nu vreau eu sa calatoresc cu CFR. (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:23)

    AlinN [anonim]

    CFR face distanta de 80Km Bucuresti - Tirgoviste in 1.5 ore, la pretul de aproape 5 Euro. Scump dar prost. Ce sa mai filozofam pe aceasta tema? Ce as prefera? Distanta de 80km facuta in 35 minute la pretul de 7 euro. In felul asta oamenii din Tirgoviste ar avea ca varianta de munca Bucurestiul si asta ar favoriza mobilitatea si implicit, CFR-ul.
    De ce in Germania circula mai multi cu trenul? Din motive de munca. Cei care locuiesc in apropierea unei metropole si muncesc in metropola, le asigura existenta. Navetistii. La noi tocmai aceasta categorie este incurajata sa nu plateasca. De ce? Pai probabil se vrea vinderea CFR-ului pe nimic. Am calatorit si cu CFR-ul si cu trenuri in strainatate. Cu mici investitii conditiile sunt asemanatoare. Nu este diferenta mare.
    • -3 (7 voturi)    
      de ce nu vreau sa calatorsc cu trenul (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:26)

      marcel [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      facand abstractie ca imi cunosc bine domeniul de activitate va intreb domnule alin : Ca sa faci 80 km in 35 minute cu cat trebuie sa mergeti pe sosea????? e ca si problema aia cu un tren pleaca din gara A........ Dar nu-i nimic va vedem la Protv la stirile de la ora 17...... In rest numai de binesi sa stiti ca in mare parte va dau dreptate
      • +6 (8 voturi)    
        ? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 13:29)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui marcel

        Eu as vrea sa merg 80km cu trenul in 35 de minute. Asta inseamna cam aceeasi viteza cu care merg trenurile in Vest. Asta nu inseamna ca merg cu 160km/h cu masina. Tocmai din acest motiv cer trenului sa mearga mai rapid: este mai sigur. Dar in conditiile actuale ai de ales intre a merge 80km scump si in 1.5ore sau 80km ieftin si in 1 ora in masina ta. Normal ca nu mai mergi cu trenul. Pe termen lung insa trenul este mai sigur intrucat in mii de zile poti face erori chiar si conducand cu 80km/h. Sau chiar daca nu faci tu erori le poate face partenerul de trafic.
        • 0 (0 voturi)    
          Alinne (Duminică, 11 octombrie 2009, 1:50)

          ionut [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          trenurile din vest care merg cu 160 la ora nu sunt trenuri de navetisti... cel putin, nu de ce ce vorbesti tu nu par a fi navetisti care locuiesc in suburbii si in orase satelit, ci navetisti care vin de la sucursala DB (B de la Bank, nu Bahn) din aachen la cea din frankfurt.
          intr-un oras mare faci jumate de ora - o ora prin metrou, si la asta adaugi trenul ala de care zici tu, cu care mai mergi jumate de ora 30 de km.
          cel putin asa am vazut eu in cateva tari pe unde am locuit. sau, poate, vii cu un contraexemplu concret.
    • 0 (0 voturi)    
      cfr (Duminică, 11 octombrie 2009, 21:16)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      de acord ca viteza redusa e unul dintre multele motive pentru care evitam cfr-ul. dar cu navetistii ... daca e 7 euro pe sens ,atunci e 14 dus-intors,deci vreo 300 euro/luna,basca drumurile de la/inspre cele doua gari.clar nu e o solutie
  • +8 (12 voturi)    
    de ce nu mergem cu trenul? - simplu (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:26)

    trenule, masina mica [anonim]

    pentru ca romanii acum au descoperit masinile. nu conteaza ca drumurile sunt praf, ca e o aglomeratie de nedescris pe sosele, ca polueaza in draci... nu, nu esti om daca nu ai o masina si nu o si folosesti cat de des posibil. te injosesti daca, avand o masina, mergi totusi cu trenul.
    in vest, masina este ultima solutie, tocmai din motivele expuse mai sus (care pentru romani sunt niste contra-motive, adica bune doar de intarit exceptia).
    la noi, masinile (si mall-urile :D) sunt deocamdata o chestie de statut. la fel ca si chinezii cu poluarea, ni se pare ca avem si noi dreptul la jucariile care i-au incantat pe occidentali in urma cu 40 de ani.
    • +6 (10 voturi)    
      de ce nu merg cu trenul (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:10)

      wasabi [anonim] i-a raspuns lui trenule, masina mica

      pentru ca timpi de asteptare sunt mari. Ai mers vreodata pe ruta Bucuresti - Brasov - Cluj? De la Medias la Cluj faci 3 ore jumate chiar 4 plus o jumate de ora asteptat in gara pentru ca trenul intarzie. Cu masina stii cat fac? 2 ore jumate cu viteza de 80 - 90km/h. Am Corsa cu consum de 5%. Stii cat este un bilet la clasa a2a ? iti zic eu 35 de lei ..asta cu acceleratul cu IC este 40. Merg cu sotia la Cluj ..dus intors inseamna 160 lei. In Corsa alimentez de 70 de lei si fac acelasi drum. Si stai tu linistit ca in afara sunt si masini destule. Eu prefer sa merg cu masina decat cu trenul. Mai rapid mai ieftin mai curat.
      • +4 (10 voturi)    
        bun (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:41)

        trenule, masina mica [anonim] i-a raspuns lui wasabi

        si eu fac acelasi drum cu trenul.
        nu e mai rapid, mai ieftin, mai curat, dar e mai sigur si mai ecologic.
        inteleg sa folosesc masina in vacanta, dar pentru drumuri fara bagaje prea multe nu am nici un motiv sa nu folosesc trenul. si stiu ca intarzie o ora si ceva, dar cel putin nu ma umplu de nervi vazand ambuteiajele de pe dn1 sau de pe turda-cluj.
        • +5 (7 voturi)    
          da aşa este - ecologic (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:12)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui trenule, masina mica

          pe zona Valea Florilor - Boju, este pur ecologic - cu şoricei pe sub traverse!
      • -1 (1 vot)    
        Vezi ca incurci nitel culacalele (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 22:57)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui wasabi

        De la Bucuresti la Cluj prin Brasov sunt 437km (aproximativ, pe map24.com), adica acel Opel Corsa magnific iti arde 43.7 litri de carburant dus-intors, ce te costa cam 160-170 lei. De unde ti-a iesit tie 70? Atata iti arata computatorul de bord? Nu mai face calcule de rahat daca nu stii sa inmultesti si sa imparti, te faci de ras. Sau macar exprima-te coerent, explica in clar pentru ce faci calculele. Pentru informarea ta generala, costul carburantului devine egal cu costul biletului de tren (la CFR) de la 2 persoane in sus. Dar oare nu trebuie sa aduni la costul calatoriei si uzura masinii? Daca masina te costa 15mii de euro (cu intretinere) si faci cu ea 100mii km, atunci fiecare km te costa 15mii euro/ 100mii km= 0.15 euro/km. De la Bucuresti la Cluj si retur faci 874 km ce te costa 131 euro, adica 550 lei. Cu totul drumul ala te costa aproximativ 550+160=710 lei. Dar tu, boier mare, ai impresia ca te costa mai putin, la fel ca majoritatea romanilor ce se mint singuri si nu stiu de unde d.r.a.c.u nu le iese socoteala si nu le ajung banii. Dar mai dau si lectii altora.
        • +1 (1 vot)    
          calculul a fost pt medias-cluj (Duminică, 11 octombrie 2009, 12:01)

          costi [anonim] i-a raspuns lui Florin

          dar asa suntem noi , repede sa dam in cap. Deschide ochii mari, vad ca ai pierdut ceva timp sa argumentezi...pacat ca l-ai pierdut degeaba, faceai ceva mai constructiv! offf..
        • +2 (2 voturi)    
          daca nu stii.. (Duminică, 11 octombrie 2009, 21:21)

          wasabi [anonim] i-a raspuns lui Florin

          daca nu stii nu vorbesti. am spus clar ca drumul pe care il fac este intre MEDIAS si CLUJ. tu imi bagi bucuresti cluj si alte calcule pe care vizibil esti depasit. distanta intre M E D I A S si cluj ..pe ruta Tarnaveni este de 112 km. pana acum ai inteles ? dar tu boier mare bun la calcule esti praf. ti`am spus costul biletului de tren de la MEDIAS la CLUJ. care este pentru o singura persoana 35 lei ..D U S. inmulteste pentru 2 persoane dus-intors. iti adun eu pentru ca tu esti depasit de situatie. 4x35=150. ...L E I. acum pricepi? romane ? Tara asta este plina de astia ca tine care se apuca sa explice inaite sa cunoasca situatia. sunt satul de voi. si da nu vreau sa mai merg cu trenul. care este problema ta?
  • +6 (6 voturi)    
    si infrastructura feroviara e la pamant (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:28)

    adr [anonim]

    In benelux intre orase exista cel putin un tren pe ora iar intre orasele mari sunt chiar 3-4 trenuri (roterdam - amsterdam parca sunt 5 trenuri pe ora) trenuri care te lasa in mijlocul orasului si care circula cu viteza.
    In romania ai 2 max 3 trenuri care sunt tocmai la mama dracului (daca esti in bucuresti pana ajungi in gara de nord risti sa scapi trenul). Si can te urci in el ajungi dupa 20 de ore
    Civilizatia este o alta problema, calatoria cu nasul o alta problema
    • 0 (2 voturi)    
      Oare asa este? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:56)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui adr

      Ma refer la ce spui despre infrastructura. Eu ma intreb daca nu cumva cu aceeasi infrastructura de acum, dar eficientizata nu se pot obtine rezultate macar asemanatoare celor din Vest. Spre exemplu daca s-ar centraliza biletele si s-ar studia unde sunt mai multi calatori, s-ar indesi traseele iar acolo unde sunt putini s-ar anula/rari ar exista un grad mai mare de multumire.
  • -4 (12 voturi)    
    1/98.000.000 (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:33)

    1/98.000.000 [anonim]

    ...m-am prapadit de ras!!! 98 milioane de romani..? 75 milioane de romani..? avem, se pare, o populatie mai mare decat a UK :))
    • +5 (7 voturi)    
      alt inteligent (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:24)

      leon [anonim] i-a raspuns lui 1/98.000.000

      cauta comentariul meu de mai sus....ti se aplica si tie din plin.....
      • -2 (8 voturi)    
        Ba tu! (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:01)

        1/98.000.000 [anonim] i-a raspuns lui leon

        ..am dibuit semantica lu articolu', da' asta nu ma impiedica sa ma amuz copios de forma lui si de fraierii ca tine.
    • +1 (3 voturi)    
      da mai, 98 de milioane (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:29)

      cippp [anonim] i-a raspuns lui 1/98.000.000

      da mai, 98 de milioane de calatorii efectuate de romani. Ce nu are voie unul sa mearga de 10-20 sau 100 de ori intr-un an cu trenul?
      Greu de inteles....
    • +2 (2 voturi)    
      alo !! (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:42)

      alin [anonim] i-a raspuns lui 1/98.000.000

      aici se vb de nr de bilete vandute (nr solicitari) si nu de populatia tarii.
      se presupune ca 1bilet <=> 1 pers. nu conteaza cate calatorii face aceeasi persoana.
      daca in GER s-au vandut 2,33 miliarde bilete, nu inseamna ca GER are 2,33 miliarde locuitori. nu, tot aprox. 80-85 mil.
      te-ai prins acum cum stau lucrurile ?
    • +1 (1 vot)    
      mai citeste o data (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:53)

      Catutzi [utilizator] i-a raspuns lui 1/98.000.000

      o sa vezi ca si numarul calatorilor din celelalte tari il depaseste pe cel al locuitorilor tarii respective. Hai, gandeste un pic; stiu ca poti.
    • +2 (2 voturi)    
      altul fara creier (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 15:55)

      nu [anonim] i-a raspuns lui 1/98.000.000

      alt ingramadit. E vorba de totalul calatorilor pe un an de zile in Romania, oaie cu capac.
  • -2 (4 voturi)    
    Alooo? CFR? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:33)

    Andrei [anonim]

    Masinile sau facut mai ieftine.

    Trenurile sau facut mai jegoase; la fel cu garile.

    Nu a fost destul investit in CFR. Asta este plata.
    Poate o sa se scoale si 'ei' din somn?.......


    Lumea este satula de CFR si serviciile lor. Nu cred ca am auzit de cineva sa ajunga cu trenul in timp.
    E PE SINE!!!!
  • +10 (10 voturi)    
    Asa-i si-i pacat (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:40)

    cet23 [anonim]

    Asa este. Si e mare pacat, fiindca in anumite cazuri trebul - sau ar trebui sa fie - o varianta optima de transport din toate punctele de vedere: al pretului, al timpului si, de ce nu, din punct de vedere ecologic.
    Parerea mea este ca pentru a corecta aceasta situatie exista o singura solutie: forta. Sa exista o presiune asupra controlorilor sa renunte pe cat posibil la deja folcloricul "mersul cu nasul". Pe de alta parte, si ce-i mai important, fiecare controlor sa fie insotit de cel putin un om de ordine, inarmat.
    N-ai bilet, la prima statie cobori! Nu vrei, atunci esti coborat cu forta, iar daca te opui, poate te convinge agentul de ordine inarmat. La fel si pentru cei care distrug. La fel si pentru manelistii imputiti (scuzati-mi pleonasmul).
    Ideea e simpla: oamenii (cate generozitata sa folosim termenul asta pentru toti!) trebuie sa simta pe piele lor ca CFR-ul nu-i chiar fara caini de paza.
    Iar la ce o sa spun mai departe, aparatorii drepturilor omului (sau a animalelor? ) vor sari ca arsi. Toate regurile astea sa se aplice indiferent de etnie! Ca daca e interzisa discriminarea in functie de rasa, ce-ar fi sa fie interzisa discriminarea si cand e vorba de obligatii?
    Exista multi oameni (din toate etniile) care numai si numai de forta stiu! Asta e!
    Ma indoiesc ca se va intampla asta! Traim in Romania si suntem al dracului de democratici. Orice urme de reguli le taxam ca si dictatura.
    • +6 (6 voturi)    
      Bilet! (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:15)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Plus posibilitatea de a cumpara bilet, din tren, nu la suprapret...caci se intampla cazuri cand ajungi la tren si nu ai timp sa stai la coada, am patit eu la Predeal (unde trenul stationeaza doar 1-2 minute). Ajunsese mai devreme...in fine...

      La noi se considera pedeapsa daca vrei sa cumperi bilet in tren...penibil... :)

      In rest: viteza, deocamdata lasa de dorit...de 5 ani sunt plecat, am fost de 2 ori in RO si de fiecare data a durat mai mult calatoria pe aceleasi rute (Bucuresti - Predeal si Bucuresti Contstanta). Am platit ca prostu' la intercity Buc-Cta si a facut 5 ore...bataie de joc.

      Am cotizat la CFR mereu la clasa I etc...cred ca depinde si de noi, calatorii :) Mai ales intretinerea ...multi isi bat joc (scrijelesc, lasa gunoaie etc)...

      Sper ca intr-o zi sa consideram trenul un mijloc de transport placut si eficient prin RO.

      Bafta!
  • +6 (6 voturi)    
    Pen ca au aparut milioane de firme de microbuze (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:43)

    Licuriciul [anonim]

    D-aia.
    • +4 (4 voturi)    
      si ce? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:48)

      ramen [anonim] i-a raspuns lui Licuriciul

      Putin mai ieftin, cateodata aceleasi mirosuri, confort la microbuze e de la jalnic in jos, nu stiu cum e cu autobuzele, timpul in care care ajungi la destinatie nu difera prea mult pe unele traseie...

      PS. De fapt stiu si cum e cu unele autobuze...am fost cu unul vara...nu tu aer conditionat, mizerie cat incape, scaune de lemn jalnice, praf cat cuprinde.
  • +1 (3 voturi)    
    Sa fim sinceri (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 10:50)

    Ovidiu [anonim]

    ...daca in 2004, 98 de milioane de romani au platit biletul la tren, in 2008 cifra a scazut la 75 de milioane...
  • +7 (7 voturi)    
    . (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:02)

    xxx [anonim]

    Ieri am venit cu trenul de la Iasi la Suceava iar vagoanele erau complet modernizate recent, aratau foarte bine si erau foarte curate. Insa aceste vagoane nu pot civiliza oamenii care mananca seminte si scuipa pe jos sau beau bere si lasa dozele si pet-urile. Insa, cel putin eu, prefer trenul unui maxi oricand datorita sigurantei pe care o ofera.
    In ceea ce priveste personalele, nu are nici un rost sa se investeasca in ele pt ca se merge cu "nasu" iar nivelul de civilizatie al acestor calatori este sub orice limita de bun simt.
  • +5 (5 voturi)    
    De ce? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:11)

    Rhadoo [utilizator]

    Raspunsul e simplu. Ministerul Transporturilor si toti sefuletii pusi la CFR au furat de au rupt timp de 20 de ani, in timp ce volumul investitiilor in infrastructura a fost absolut jalnic. Ar fi fost destul timp pentru modernizare in 20 de ani, in schimb de-abia sunt in curs de finalizare doua linii, Bucuresti - Brasov si Bucuresti - Constanta.
    E adevarat ca pe multe rute, confortul pasagerilor a crescut prin inlocuirea vechilor vagoane cu unele noi, dar cu ce folos, daca viteza de deplasare este foarte scazuta?
    In alte tari mersul cu trenul e mai convenabil si mai rapid decat mersul pe autostrada. Dar ce comparatie putem face la noi, cand nici autostrazi nu avem?
  • +3 (3 voturi)    
    De ce? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:15)

    martianu [utilizator]

    Anu` asta prin august, am calatorit cu trenu`. Pe net si la ghiseu, trenu` de Vatra Dornei - Galati, cu schimbare la Iasi avea plecarea la 00:50... deci noaptea. Ajung la ghiseu` cu 20 min inainte, imi cumpar bilet si astept. La 00:40 se aude acea voce feminina robotica, cum ca trenu` are intarziere de 50 minute. Cum 50 de minute, ma intreb singur?... ca pe altcineva nu aveai pe cine (angajatii CFR de pe-acolo dadeau din umeri). Bun, stau pe peron noaptea in frig 50 de minute sa astept trenu`... numa` ca au trecut de-acum 1 ora si 10. Vine trenu` in sfarsit... Pe bilet diferenta de timp care o aveam la dispozitie sa schimb la Iasi era de 1 ora si 10 minute (ma gandeam ca am timp de-o cafea, initial), insa cu intarzierea respectiva alergam pe peron disperat sa nu pierd trenu` de Galati...
    Pe unii poate ii deranjeaza, aurolacii, scaunele rupte, mirosurile, etc (astea in mare parte sunt din vina utilizatorilor (Ce-ai domle cu scaunu`?!)) dar ce ne facem cu intarzierile? Cum 1 ora si 10 minute in august pe timp de vara? Iarna ce mai facem?
  • +4 (4 voturi)    
    viteza si confort (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:15)

    gicu [anonim]

    daca trenurile ar avea o viteza medie de 120-130 km la ora si confort - adica scaune confortabile pt distante lungi, nu ca sageata albastra, care e facuta pentru distante mici, apoi caldura REGLABILA si aerul conditionat la fel.
    Pe distante lungi Buc- Oradea, Cluj, Timisoara se fac 10-12,14 ore, e inadmisibil. Timpul trebuie redus la jumatate.
    In mersul trenurilor apar trenuri care stationeaza in fiecare gara mare cate 10-15 minute, in loc de maxim 2 minute, marind aiurea timpul petrecut in tren. CFR-ul a a uitat ca trebuie sa castige si un minut daca e posibil. Pana la Otopeni ( pt aeroport), vreo 20 km, in loc sa se faca maxim 8-10 minute, se fac vreo 45 min. Nu se poate sa mergi cu trenul cu 30km/h! La fel pana la Constanta, 5-6 ore!? Linie de mare prioritate, se taraganeaza lucrarile de ani de zile.
    Cat credeti ca va dura reabilitarea liniei Ploiesti- Brasov? 10 ani? Unii zic ca mai mult - deci directia e moarta si nici autostarda nu vom avea pana la Brasov in 10 ani!
  • +2 (2 voturi)    
    Statul e prea slab (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 11:33)

    Rollo Tomasi [anonim]

    Statul de prea slab. Se fura mult si din cauza asta nu sunt bani pentru infrastructura. In ceea ce priveste conductorii, acestia ar trebui sa aiba pregatirea necesara pentru a manui arme neletale si ar trebui inzestrati cu acestea pentru a determina personalul calator sa se comporte civilizat. Pentru eliminarea fenomenului "calatoria cu nasul" ar trebui sa existe supracontroale inopinate dese si chiar supra-supracontroale. In plus n-ar strica nici instalarea unor camere.
  • +4 (4 voturi)    
    timp-timp-timp (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:07)

    ana [anonim]

    Sunt de acord cu comentariul de mai sus legat de timp. Nu e posibil sa faci Cluj-Bucuresti in 7-8 ore (rapid/accelerat tot aia e)!! Culmea e ca fata de anii trecuti a crescut timpul de mers! Eu am circulat si cu trenul de noapte la vagon de dormit si cu trenul de zi si mi s-a parut ok din punctul de vedere al curateniei si al conditiilor. Insa daca CFR vrea mai multi calatori exista 2 chestii fff importante pe care ar trebui sa le faca:
    - reducerea timpului de mers pe orice ruta cu 30-40%
    - modernizarea statiilor si scoaterea "faunei" de acolo. Trebuie sa te simti in siguranta si confort cand esti in gara. Nu e vorba de lux, ci de ghisee la care sa nu pierzi timpul/ automate de bilete, cafenea k-lumea (nu chiosc cu cafea din plic), WC curat cu plata, magazin de suveniruri si ziare. Gara din Cluj, desi cladirea e renovata, e jalnica la ce ofera si cum arata la interior.
    Nu exista " nu se poate", ci doar " nu se vrea"!!!
  • +3 (3 voturi)    
    de ce e cfr-ul pe butuci? (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:11)

    mitza ceferista [anonim]

    pt ca singurul scop al ministrilor transporturilor si directorilor cfr infra, calatori si marfa a fost de a deturna banul public destinat investitiilor si dezvoltarii. Deturnat unde? spre partidul politic aflat pe val si, evident, in propriile buzunare. Pe de alta parte din ce am constatat personal NU SE VREA eradicarea sistemului blat pe tren. Am estimat ca pierderile cfr calatori din calatoria cu nasul se ridica la cca 20-25% din incasari. Nasul ia de la calatori si cotizeaza mai departe pana sus, foarte sus. Sindicatele il apara daca e prins cu frauda. Oare de ce?
  • +2 (2 voturi)    
    Imposibil nu e... (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:35)

    Felix Motanul [utilizator]

    Este clar ca infrastructura feroviara trebuie refacuta si adaptata la capabilitatile garniturilor noi, ca sa se poata circula cu viteza. Pe de alta parte, avem si o problema de mentalitate, care a mai fost discutata mai sus. Nu numai calatorii, ci si serviciile CFR au nevoie de "restructurare". CFR-ul ar avea nevoie de o echipa de management formata din oameni care au petrecut timp in vest (nu numai plimbat, cu chiar trait o perioada in state precum Germania, Elvetia, Austria, Franta...) si care sa dea afara pe toti "nasii" cu burta si la care le curge transpiratia pe frunte cand vin si te controleaza, pe toate doamnele care te servesc urat la ghiseu si daca le ceri restul parca le injuri de altceva... Desfiintarea firmelor de microbuze este de asemenea necesara. Si un lobby puternic care sa imbie oamenii sa foloseasca serviciile CFR, macar de felul celui care se incearca in aeroport la Otopeni pt transferul la Gara de Nord...
    • +1 (1 vot)    
      infrastructura feroviară (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:15)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Felix Motanul

      nici măcar nu a fost întreţinută - a devenit însă ... ecologică, fiind cuib pentru şoareci, sub traverse şi păsări - în traversele de pe poduri.
  • +3 (3 voturi)    
    Doua motive principale (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 12:53)

    JohnAndrew [anonim]

    Sunt doua motive principale:

    1. Pentru ca trenurile merg foarte incet, sunt multe tronsoane cu restrictii la viteza, si tronsoane pe care se circula pe o singura linie. In felul asta ajungi la Sinaia, din Bucuresti, in 4-5 ore, iar din Bucuresti in Rosiorii de Vede, in 3 ore (cu rapiduletul). Ce sa mai zic de Bucuresti-Constanta? Atunci de ce sa mai iei trenul daca pierzi atata vreme cu el?

    2. Orare FOARTE proaste, parca puse inadins sa nu mergi cu trenul. De exemplu, daca vrei sa te intorci dupa 6 seara din Valea Prahovei, nu ai decat un rapid pe la 9 si un inter city pe la 10 si ceva seara (cu aprox., depinde unde in Vale esti). Care nici astea nu opresc in toate garile de pe Vale. Asa ca daca nu ai chef sa le astepti, sa dai o caruta de bani, sau esti intr-una din garile in care nu opresc, plus ca daca nu ai chef sa faci la intoarcere 4ore-4 ore jumate, atunci de ce sa iei CFR-ul?

    SUNT CONVINS ca in spatele acestor motive exista o politica a sefilor din Transporturi de a falimenta CFR-ul, a-i scadea valoarea de piata ca apoi sa il cumpere cat mai ieftin. Deja se privatizeaza spatii din gari si anumite tronsoane, plus ca suspectez o anumita intelegere a acestora cu companiile de microbuze care probabil cotizeaza la ei pentru surplusul de clienti castigati ca urmare a orarelor proaste ale CFR.
  • +3 (3 voturi)    
    raspunsul meu (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 13:22)

    zdragomir [utilizator]

    Cursele care le faceam eu cu CFR-ul au fost anulate in decembrie 2008. Nu mai exista cele rute si acum trebuie sa schimb 2 autocare ca sa ajung unde am nevoie. Suspectez ca persoana responsabila pentru eliminarea multor rute are interese speciale in companiile de transport cu autocare.
  • +4 (4 voturi)    
    asa popor, asa cfr (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 13:34)

    Vasile Roaita [anonim]

    Sunt mare amator de calatorii cu trenul.Am iubit de mic locomotivele si implicit trenurile.Am fost cu trenul in toate judetele tarii, cu exceptia Botosaniului.
    Miercuri i-am atras atentia unui colorat ca fumeaza pe hol si a sarit la bataie.Pe nash l-a durut in c... ca ala fuma acolo.
    Mergi sa-ti iei bilet; costa sa zicem 12.000 (vechi).Analfabeta aia de la casierie iti cere sec: cinshpe mii! ...obosesti sa tot calculezi acasa de pe site cat costa.
    Pe personale e jale, asa cum scrie si autorul.
    Pe sosele e cam la fel: nu trebuie sa suporti miros de oltean sau moldovean sau de maramuresan turmentat de horinca, dar e plin de ceafa-lata care arunca pe geam tot ce nu ii trebuie in troaca, inclusiv scutecul godacului ce-i duce mai departe gena infecta.
    Nu exista lume mai toxica decat poporul roman manelist si falos, marele popor ospitalier.
    Straini, ocoliti tara asta jegoasa.
  • +2 (2 voturi)    
    raspuns... (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 13:37)

    zdragomir [utilizator]

    Multa lume critica infrastructura, dar sincer vorbind prefer sa pierd 2-3 ore pe tren decat sa imi pierd viata pe sosele.

    De ce nu vor romanii sa calatoreasca cu trenul?

    - riscul de jaf
    - riscul de a fi violata
    - control termic ineficient
    - WC-uri traumatizante
    - cersetori enervanti
    - lipsa de diferente de timp intre accelerat si rapid...

    CFR ar trebui sa renunte la a acorda reduceri si sa foloseasca veniturile pentru infrastructura si observatiile asupra confortul mentionate mai sus.
    • +2 (2 voturi)    
      Depinde de distanta (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 15:50)

      Felix Motanul [utilizator] i-a raspuns lui zdragomir

      Intr-adevar, trenul e mai sigur decat masina in Romania. Si eu prefer sa merg de la Bucuresti la Piatra Neamt cu trenul decat cu masina. Pe alte distante, de care vorbesc oamenii mai sus, e mai problematic insa. Vorbind de comfort, subscriu la toate punctele tale. Am fost in vara asta cu un tren rapid de la Bucuresti la Bacau, cu o garnitura relativ noua, fabricata la Arad si mi s-a parut proiectata foarte prost: pe langa faptul ca stai ingramadit cu cei din fata si nu ai unde sa iti intinzi picioarele, aerul conditionat nu functiona (si era aproape noua!), WC-ul era facut si ala prost, si nu prea putea fi folosit decat daca esti barbat :-), hartie igienica nu era, apa nu curgea, sapun nu era. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca anunturile de genul "Iesire de urgenta" (sau asa ceva) care erau puse in vreo 3 limbi straine, contineau cate o greseala in fiecare varianta. Eu cred ca noi romanii nici nu mai suntem in stare sa proiectam ceva ca lumea. Slava Domnului ca Dacia a fost preluata de Renault!
    • 0 (0 voturi)    
      completare (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 15:56)

      Gingis-han [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

      Foarte corect; ar mai trebui insa completata lista cu cateva puncte:
      - personal CFR de doi lei, platit din bani publici
      - calatori enervanti, jegosi, neciopliti, puturosi
      - legaturi extrem de proaste (intentionat facute, ca sa apelezi la firmele de transport auto ale maharilor din CFR, desigur)
      Ar mai fi de remarcat si neseriozitatea Ministerului transporturilor: de vreo 10 ani s-a spus ca se va moderniza cea mai importanta magistrala de cale ferata din Romania (Arad-Brasov-Bucuresti); nici nu s-au apucat de ea, intercity-ul face 11 ore, fata de 9 ore acum 2 ani.
      Cam la fel cu autostrazile - Ungaria este foarte aproape cu autostrada de Nadlac, la inceputul lui 2011 chiar o vor termina, noi....
      • +2 (2 voturi)    
        oamenii (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 20:23)

        zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Gingis-han

        Privind calatorii - situatia se remediaza intr-o buna masura cand elimina reducerile si se disciplineaza personalul.

        Privind personalul - (i-am vazut si eu... burtosii plictisiti) trebuie disciplinati mai bine, dar si recompensati cu salarii mai mari, pe merit (venituri venite din bilete la pret intreg).
  • +2 (2 voturi)    
    nu merg cu trenul pentru ca trenul nu merge (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:40)

    unu' [anonim]

    pe distanta constanta-bucuresti (225 km) trenul face 4.5 ore toretic, practic face 5 - 5.5 - 6. adauganda o ora de mers prin bucuresti si si luat bilet (coada intotdeauna) + 0.5 ore prin constanta rezulta, in medie, 7.5 ORE PENTRU UN NENOROCIT DE DRUM.
    cu masina il fac in 2.2 ore. calatorin 2 persoane in masina ma costa cat biletul pentru tren.

    deci 2.2 versus 7.5 ore, cu acelasi pret, pentru 200 de km intre 2 dintre cele mai mari orase din tzara (nu e ca si cum m-as duce la cacautii din deal).

    si sa nu-mi spuneti ca "e in reconstructie linia". fac acest drum de 10 ani. acum e in reconstructie de 3 ani, dar inainte a mai fost de 2 ori refacuta! cu aceleasi urmari. in 10 ani doar in 3 a mers trenul normal intre aceste 2 statii. si si atunci mai apareau "restrictii datorita temperaturii in sina" jumatate din timp.

    hai sictir CFR
    • 0 (0 voturi)    
      corect ! (Luni, 12 octombrie 2009, 11:29)

      altu' [anonim] i-a raspuns lui unu'

      corect ! cauze ?

      pai hai sa ne gandim putin: daca ati fi directori prin CheFeRe-ul cum ati castiga mai mult:

      -din slujba la stat sau,
      -din firmulete de maxitaxi pe acceasi distanta mai rapide si la preturi mai mici pt. calatori ?

      normal ca in felul asta faceti ca modernizarea infrastructurii Buc-C-ta de exemplu sa tina 10, si chiar mai mult daca se poate ...

      si iata intrastructura rutiera sufocata de microbuze, TIR-etc iar cea feroviara subutilizata printr-o vesnica "modernizare"
  • +3 (3 voturi)    
    La subiect (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:53)

    Moniq [utilizator]

    De ce nu doresc sa calatoresc cu trenul:
    1. Dureaza prea mult (De ce acum 3 ani - inainte de inundatii - faceam 4 ore pana la Birlad iar acum 5; la fel din Bucuresti in Constanta faceam 2 ore jumate iar acum 4; de la Bucuresti la Ploiesti faceam 30 de min iar acum 45).
    2. Sunt putine optiuni (curse) pe o relatie data.

    De ce calatoresc cu trenul:
    1. Ma simt in siguranta
    2. Cat de cat ajung la timpul stabilit
    3. Conditiile sunt de-obicei bune
    4. Nu se mai fumeaza

    Solutii
    1. Investitii in infrastructura - sa permita o viteza mai mare
    2. Prioritate pentru traficul de calatori
    3. Cand timpul de calatorie se va injumatatii vor fii mai multi clienti si vor apare mai multe curse
    4. 'Pentru nasi': sa se permita urcarea in tren numai dupa verificarea legitimatiei de calatorie sau biletele sa aiba o banda magnetica (ca la metrou)
  • +1 (1 vot)    
    de ce? de-aia ! (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 14:55)

    alex [anonim]

    exemplu :
    intreb cu 5 ore in avans la casa (CFR) din gara(lista cu plecari sosiri e scrisa de mana de un....) cand e primul tren catre ....
    raspuns: la 5 .40
    corect, doar ca la 5.40 am constatat ca de fapt trenul plecase la 16.10 !
    era un tren la 5.40 dar, DIMINEATA ! :)
    ori, eu intrebasem in jurul orei 10 AM...
    in fine, ma interesez la 17.40 dupa ce trenul plecase, de unde din cele 2 noduri de cale ferata apropiate, am cel mai devreme tren catre destinatia X.am aflat, dupa ce am intrebat de doua ori(avand in vedere patania de dimi) si m-am deplasat cu auto pana in orasul Y cca 40 km ptr ca cei doi calatori sa ia trenul mai departe catre X.
    la gara in acel oras intreaba cel interesat cat face DOUA bilete pana la X.
    raspuns : 29,8 RON
    -la INTERCITY fapt care l-a omis d-na de la celalalt ghiseu sa ne comunice -asta ptr cca 70 km !!!
    Achita suma si asteapta biletele
    surpriza ! primeste doar unul ! si, evident, il asteapta si pe cel de-al doilea...
    la intrebari, d-na de la ghiseu - f.f acra ca sa fiu bland cu exprimarea- spune ca doar UN bilet face atat, asta dupa cel putin 4 persoane au auzit intrebarea cat fac 2 bilete...
    am cerut banii inapoi, ni s-a spus ca nu se poate !
    cu amenintari ca mergem la OPC si la seful statie si, fiindca stiam ca se poate returna biletul, cu chiu cu vai a facut-o.
    bineinteles a oprit taxa de 20% ptr ca am returnat biletul ...
    si, ne-am dus fain frumos inca 70 de km cu masina...
    UITE DE-AIA NU MAI CIRCULA LUMEA CU Cac....e Frate Ro,,,e !
    no, scuze de lunga poveste REALA !
    sunt convins ca si voi aveti destule la fel sau mai interesante !
    astept reactille d-lor de la cfr ce-au postat anterior :))
  • +3 (3 voturi)    
    Fiind obiectiv (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 15:03)

    dorudascalu [utilizator]

    Poti gasi imediat cauza dezvoltarii infrastructurii feroviare intre occident si noi. Capitalismul este la ei de cand este. Bogatasii s-au organizat deja. Au familiile lor de bogati. Acestia au organizat economia prin politicienii lor, in asa fel ca sa aiba profit in industria pe care o aveau. Muncitorii trebuiau adusi la uzine. Nu i-au mutat de la tara la oras, cum au facut comunistii. Pentru asta trebuie infrastructura. Bogatasii nostri, niste scursori, aduse de la tara de comunisti, care dupa 1989 au o singura activitate, sa fure cu acte, cat mai mult din averea comunista. Crede cineva ca un om gospodar de la tara, a plecat la oras la uzina?! NU! Au plecat lichelele si puturosii. Acestia au fost instruiti de comunisti si au ajuns in organele de conducere ale statului. Copii lor, au ramas la oras. Unii nu au nici o radacina de neam de unde au plecat la uzina. Crede cineva, doar daca e idiot, ca acesti indivizi, unii dintre ei, ajungand in politica si bogati, vor avea dureri in... anus, cu ce calatoreste cetateanul roman?! Au ei in familie, vreo fabrica sau vreo uzina, unde trebuie sa aduca forta de munca din alta parte?! Normal ca nu! De ce ar fi pentru ei o prioritate calea ferata?! Si daca ei s-au orientat din mers si au vazut ca vitele de romani le dau votul, ce conditii trebuie sa le faca pe calea ferata, acestor vite care le da votul?! Conditii de bou-vagon! Eu ma astept cat de curand, ca trenurile de persoane, sa aiba pe bune, vagoane tip bou-vagon! Mai ales ca pe net, la postari, in loc sa se trimita la origini, clasa politica,(va este frica papagalilor), se face analiza de text a articolului. ca orice roman, care nu are curaj sa se ia de stapanul care aduce fanul si apa. Asa era si pe 21 decembrie 1989, la Intercontinental, cand noi cei cateva sute de manifestanti, despartiti de trupe de cei de pe bulevard, ne rugam de cei care treceau pe langa noi, sa ramana alaturi de noi. Aceiasi frica exista si acum fata de guvernanti.
    • 0 (0 voturi)    
      CFRul si...vanghelizarea politicii romanesti (Duminică, 11 octombrie 2009, 18:22)

      nic273 [utilizator] i-a raspuns lui dorudascalu

      Ti-as da 1000 de voturi, nu unul...
  • +2 (2 voturi)    
    Un motiv (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 15:55)

    big_fufu [utilizator]

    Pai sa va spun eu de ce nu mai merg cu trenul: pt ca imi e imposibil sa rezist mai mult de 2 ore pe scaunele alea cretine in compartimentele gen tramvai, ale noilor vagoane "renovate".
    Sincer vb, mai bine le lasau pe alea vechi, ca macar putea sta omeneste, basca te mai puteai intinde la un drum lung. Pt ca am fost in vara asta la un drum de 9 ore in asa ceva, si am zis ca in viata mea nu mai urc in tren; am experimentat cele mai ciudate pozitii ca nu aveam nici unde sa imi intind picioarele, nici cum sa adorm, etc. Evident, pe aia de la CFR ii doare in ..., numai salariile lor conteaza, nici macar nu ni s-a comunicat ca o sa calatorim in asa ceva. Trenul era de noapte, si s-ar fi putut pune vagon de dormit, dar de ce sa te complici cind poti sa ii chinui pe calatori, sa ii storci de bani fara nici un efort?
  • +3 (3 voturi)    
    CFR (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 16:36)

    M Andrei Iulian [anonim]

    Mai oamenii astia nu se mai satura de furat asta-i adevarul.Daca mai demult lumea se urca si pe geam ca sa ajunga in tren.Multi bani sau luat de la CFR si acum se vede rezultatul,bani care trebuiau reinvestiti.Imi pare rau dar ca sa calatoresti in Romania este jalnic.Nu am vazut nici-o locomotiva noua de constructie romaneasca,tot acelas design de pe timpul lui Ceausescu.Criticat c-a facut ale lui dar noi ce mai folosim acum este mostenire de la el si acum mai folosim,deci suntem pierduti...
  • +2 (2 voturi)    
    La asha intrebare, asha raspuns... (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 19:22)

    toro [utilizator]

    Pentru ca iti vine sa vomiti daca mergi cu un personal: miros de urina shi urme de voma pe jos, scaune pe care pielea pute shi ... ceilalti pasageri.
  • +2 (2 voturi)    
    cfr (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 19:22)

    alin b [anonim]

    Mai este si problema distributiei biletelor.CFR vrea sa pastreze monopolul vinzarii biletelor de tren, numai prin agentiile lor, sa nu care cumva sa dea pe cineva afara!au investit, de citiva ani, milioane bune, cind puteau sa intre intr-un sistem de rezervari european.daca s-ar vinde on-line, daca agentiile de turism ar vinde in toata tara, si ar face pachete, numarul calatorilor ar fi cu siguranta mai mare..dar CFR TINE DE guvern...care guvern, vai de tara asta..
    • 0 (0 voturi)    
      Cum se face in alte tari (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 23:35)

      Felix Motanul [utilizator] i-a raspuns lui alin b

      Ce sa mai zicem ca in Germania (si in orice tara din vest cred), unde au si ghisee si automate (cate 2-3 macar in orice gara), e mai ieftin cu 2 € sa iti iei biletul de la automat decat de la ghiseu. Si functionarii iti spun foarte frumos lucrul asta, chiar te sfatuiesc sa folosesti automatele. Odata mi s-a intamplat sa pierd un tren (in Germania) si m-am dus la un ghiseu sa incerc sa imi schimb biletul pt a doua zi; functionara, chiar daca biletul nu se putea schimba (scris clar pe bilet ca nu se schimba), a pus o serie de stampile si de semnaturi, si mi-a dat bilet pentru a doua zi...oare la noi cati ani lumina trebuie sa treaca sa auzi si la noi de asa ceva?
  • +1 (1 vot)    
    de ce incerc eu sa evit (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 20:50)

    dan [anonim]

    Pentru ca fac mai putin cu avionul pina in Toronto ( cu doua schimburi ) decit cu trenul pina la Bucuresti ... Daca in anno domini 2009 cuiva i se pare normal sa faca 11 ore jumate ( adaugind intirzierea de rigoare ) pe 500 si ceva de Km, respecte... Pentru ca la dus in loc de Timisoara m-am dus pina in Arad, ca de acolo pleaca ala de l-au botezat business. Relativ decent, cu singura observatie ca putea de traznea, doi angajati CFR gasisera de cuviinta sa-si ia prinzul ( parizer, ceapa, Noroc la 2L ) in vagonul de cls I... dupa care s-au trintit pe cite doua scaune ( incaltati, normal, poate mai bine asa ) si si-au facut si siesta... Si nici n-au fost deranjati, ca doara au legitimatii de serviciu... Si asta e doar la un drum.... Dar daca tot scriem toti pe aici, as fi tare curios daca cineva de la CFR citeste. Sau nu ...
  • +2 (2 voturi)    
    Romanul e masochist (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 20:58)

    Cristina [anonim]

    Ma uit la sutele de masini care au de gand sa ajunga seara din 1 Mai in Drumul Taberei si ma uit cat de des trece 41 si nu inteleg nimic. Romanul e patimas, masina mea, friptura mea, religia mea. Altceva mai stim ? Pai de ce s-a dublat numarul de masini, ca sa le tinem sa se prafuiasca ?
    Daca imi amintesc bine niciodata n-a fost cosmar mai mare pe DN1 ca la ultimul Revelion. Ce motiv au avut sa nu ia trenul ? Doar vedeau la televizor ca se fac si 14 ore cu masina. Si mai ales de ce nu au ramas acasa. Ce placere sa te inghesui. Si la mare la fel. Ce poti sa intelegi dintr-un weekend la mare ?
    Trebuie sa recunosc totusi ca am luat trenul de 2 ori in ultimul timp si spre Constanta am facut 6 ore, iar pana la Busteni 4 ore. Se cam lucreaza la liniile astea.
  • 0 (0 voturi)    
    5 ani (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 21:01)

    giutgiu-bucuresti [anonim]

    de 5 ani este cazut podul feroviar d peste raul arges ,,asa ca trenukl de la giurgiu numai ajunge la bucuresti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Timpi (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 22:21)

    Cornel [anonim]

    1993 vara am afacut cu rapidul de Bucuresti-Constanta ..fix 2h si 45'.
    Eram incantat si ma gandeam ca in 10 ani vom ajunge la 2 ore.
    Unde am ajuns?!
  • +1 (1 vot)    
    cfr-istul (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 22:35)

    nicu [anonim]

    Este o mare dezamagire pentru mine,situatia in care a ajuns cfr-ul.I-mi aduc aminte de trenurile pline de navetisti,de calatori,care calatoreau in conditii mult mai rele decat acum,dar biletele erau mult mai permisive pentru calatori.Acum multi au facut firme de transport auto,si de mult cfr-ul a fost detronat in mod intentionat,chiar de guvern.Biletele sunt enorm de scumpe ,si nu se gasesc in conditiile de transport,mai ales in ceea ce priveste infrastructura,si intarzierile dese care se petrec,la trenurile de lung parcurs.Este o situatie jenanta ,pentru un cfr-ist im-patimit...!!!...dar asta e situatia din toata tara...mai mult nu putem...!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Tren (Sâmbătă, 10 octombrie 2009, 23:03)

    Dr [anonim]

    De ce nu mergem cu trenul? Pai pentru ca, in general, cand zici tren de calatori te gandesti si apoi ai de-a face cu societatea de stat. Aia unde te injura nasul daca indraznesti sa cumperi bilet in loc sa il cinstesti pe el, aia unde legaturile sunt puse aiurea (se pierd la 2-3 minute), trenurile intarzie (multe zeci de minute, chiar pe o distanta scurta, gen Bucuresti-Ploiesti), unde vagoanele - chiar daca ies curate si maturate din revizie - sunt urgent facute praf de fauna din ele (mai ales ca nasu' inchide ochii la anumite categorii etnice si sociale).
    Alternativa feroviara exista, dar, din pacate nu peste tot. Exista societati private de transport calatori, societati care stiu ca un profit (ca doar nu sunt societati de stat, sa lucreze pe principiul timpul trece, leafa merge) se face cu personal amabil, trenuri curate, legaturi bine puse si calatori tratati egal, care isi platesc biletele (apropo, biletele si abonamentele au acelasi pret ca la CFR, nu au voie sa aiba alte tarife; se dau si aceleasi facilitati si reduceri). Se intampla asta pe unele linii secundare inchiriate de aceste societati private. Dar pe liniile principale suntem exclusiv la mana CFR-ului (normal, nu o sa dea CFR Infra trase pentru privati la ore convenabile pe infrastrucutra interoperabila, ca doar trebuie si operaotrii de maxi-taxi-uri, care cotizeaza serios la cine trebuie, sa traiasca, nu?)... adica la cea a acelor dube de marfa adaptate numite microbuze (cosciugele alea supra-incarcate, in care evaziunea fiscala e in floare si in care destul de des sunt implicate in accidente), ca trenurile vin din an in Pasti.
    In concluzie... cata vreme pe majoritatea sectiilor de circulatie exista monopolul C.F.R. Calatori... Dumnezeu cu mila.
    @dan [anonim]: eu sper sa citeasca cineva de la una din cele 3 societati private transport feroviar de calatori... poate mai obtin niste trase pe linii principale, sa le dea clasa celor de la CFR Calatori.
  • +1 (1 vot)    
    De ce iese CFR in pierdere ? (Duminică, 11 octombrie 2009, 0:43)

    Dan [anonim]

    Pentru ca in 20 de ani de „capitalism” nu exista nici o afacere romaneasca adevarata, rentabila, dar exista zeci de mii de milionari.

    Pentru ca in perioada interbelica trenul cu aburi facea distanta Bucuresti Constanta in 3 ore si acum trenul electric face 6 ore.

    Pentru ca exista romani spagari din nastere si ar merge cu „nasu” indiferent de conditii. (Apropo, nu iti place, nu te urca in tren, nu te obliga nimeni sa mergi in conditii naspa. Daca te urci in tren, plateste, pt ca asa e corect)

    Pentru ca „nasu” se oftica atunci cand gaseste calatori cu bilet si le cauta nod in papura.

    Pentru ca traim in tara circului total.
  • +3 (3 voturi)    
    veni vidi vax (Duminică, 11 octombrie 2009, 1:35)

    Isoniahtar [utilizator]

    tg. mures - bucuresti si retur, cu intercity in jur de 60-70 RON (depinde de reduceri), destul de comod, viteza: mach -25. Cu putin noroc ajungi dupa mai putin de 10 ore la destinatie.
    I rest my case.
  • +2 (2 voturi)    
    trenurile noatre (Duminică, 11 octombrie 2009, 12:27)

    dan [anonim]

    Personal consider ca sunt cateva aspecte ce nu ma motiveaza sa calatoresc cu trenul:
    1. pretul. Calatoresc ruta Bacau-Copsa Mica de cateva ori pe an. 2 persoane la clasa I platesc doar la dus acelasi pret dus intors cu masina.
    2. timpul. Sunt 340 km pe sosea.Cu masina dureaza maxim 5 ore jumatate, cu trenul.... in jur de 11 ore. Inainte (nu mai retin exact, la inceputul anilor 2000 oricum si pt fff putin timp) era legatura directa iasi-timisoara ce ma lasa in Sibiu si de acolo aveam legatura imediata pt Copsa Mica. Mergeam cca 9 ore in conditii decente, vagoane curatele, radio, etc.. Acum din pacate sunt nevoit sa schimb in brasov, unde astept mult mai mult si starea trenurilor e jalnica.
    3. confortul... no comment
    4. starea jalnica a garniturilor, a garilor, mizeria de pretutindeni cu mirosurile uneori greu de suportat.

    In concluzie, daca calatoria dura aproximativ la fel, sa nu spun mai putin, calatoream in conditii decente iar ca si pret eram mai avantajat, pot spune ca da, luam in considerare mersul cu trenul pt drumetii. Insa in conditiile actuale, imi pare sincer rau dar transportul feriviar nu are absolut nici un atuu pentru a ma determina sa-l folosesc.

    Poate pentru o persoana pe distante scurte(naveta) cred ca e o solutie viabila dar cred ca nu la fel de convenabila ca si microbuzele.
    In cazul unei familii, chiar si pe distante scurte, mersul cfr e scump comparativ cu cel auto.
  • 0 (0 voturi)    
    fiindca vor confort (Luni, 12 octombrie 2009, 2:25)

    turistul de uichend [anonim]

    explicatia mea este simpla - numarul masinilor creste de la un alt la altul ducand la o scadere a numarul de calatori.
    eu unul folosesc ruta bucuresti - sinaia/brasov si pot sa spun ca trenurile de dimineata din week-end intarziau in mod frecvent.
    de asemeni, nu imi place ca in noile vagoane ai mai putina intimitate si mai putin loc decat in cele vechi.
    nu mi se pare ok sa pui camere de supraveghere in personal, ar trebui scoase si instalate 500.000 de camere in senatul romaniei, inclusiv la toalete, sa fim siguri ca nu iau spaga.
  • 0 (0 voturi)    
    ati auzit de sosire la timp?.. (Luni, 12 octombrie 2009, 10:39)

    sander [anonim]

    Este foarte simpla explicatia: gestionare proasta. In ultimul timp nu am mai mers asa mult cu trenul, iar in acele rare ocazii, 90% din calatorii rezulta in intarzieri. Ultimele doua dati cand am mers: prima, din 40 de minute cate scriau pe bilet, am facut 65, iar pentru a doua cursa am stat in gara 45 de minute cat avea intarziere; ambele trenuri erau, cica, de tip Rapid.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu mai merg romanii cu trenul ? (Luni, 12 octombrie 2009, 11:03)

    Oha [anonim]

    Media de viteza reala este sub 50 Km/ora chiar si la intercity.
    Intarzieri de sute de minute.
    Trenuri care parcurg aceeasi distanta in acelasi timp, sau chiar mai mult, sunt incadrate la rang de rapid sau intercity doar pentru un pret mai mare.
    Orar stabilit absolut aiurea.
    • 0 (0 voturi)    
      Da! Un exemplu de ieri: (Luni, 12 octombrie 2009, 12:04)

      Calator [anonim] i-a raspuns lui Oha

      De la Predeal (18:00 acceleratul 1622) la Bucuresti (pe bilet scria 20:45) - a ajuns in Gara de Nord la 22:10.
      Calculati si viteza medie: vreo 50 km/ora
    • 0 (0 voturi)    
      Intercity (Luni, 12 octombrie 2009, 12:45)

      CareFR [anonim] i-a raspuns lui Oha

      Am calatorit vineri cu intercity IC526 Arad-Bucuresti Nord. Dupa 150 Km, la Simeria (Arad-Deva-Simeria...), avea deja 20 min. intarziere.
  • 0 (0 voturi)    
    viteza scazuta (Luni, 12 octombrie 2009, 23:13)

    cristi [anonim]

    nu mai vor sa calatoreasca cu trenul pt ca se circula cu viteza melcului acum 5 ani craiova bucuresti pe videle faceai 2.15 minute cu Inter City acum faci 2.45 daca ai noroc ,iar un rapid face 209 km in 3 ore adica merge undeva cu 70km/h cand altii au trenuri cu 2-300km/h cum sa iei trenul cand infrastructura este JALNICA
  • 0 (0 voturi)    
    greu (Miercuri, 16 decembrie 2009, 14:31)

    gogu [anonim]

    ai dreptate starea tarii este jalnica


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri