Fotogalerie: Ministerul Turismului a pus monopol pe un targ de la care lipsesc ofertele

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 15 octombrie 2009, 17:08 Economie | Consumator

Fotogalerie: Targul de turism al Romaniei
La Romexpo, se desfasoara editia de toamna a Targului de Turism al Romaniei. O editie inedita. Ceea ce o face deosebita este lipsa ofertelor. Adica, vizitatorul care se duce la targ va avea surpriza sa constate ca nu are de unde culege informatii legate de preturi. Putem spune ca la aceasta editie nu se vinde aproape nimic. Daca in alte dati, potentialul turist pleca de la targ cu plase pline cu oferte de pret, de aceasta data nu va putea aduna decat niste pliante cu poze. De fapt, principala preocupare a expozantilor a fost prezentarea a cat mai multe poze si imagini cu peisaje din diverse zone ale tarii.

Pe langa admirarea peisajelor, pentru vizitator este si o ocazie de a-si aminti ca exista un minister al turismului. Nu de alta, dar 70% din suprafata inchiriata expozantilor a fost ocupata de Ministerul Turismului. Potrivit organizatorilor, la editia de toamna a acestui targ participa 411 firme. Suprafata totala inchiriata opertatorilor participanti la targ este de 14.000 metri patrati, din care 7.000 metri patrati suprafata utila. Daca din 7.000 de metri patrati, 5.000 de metri patrati au fost ocupati de Ministerul Turismului, ceilalti expozanti au fost nevoiti sa se inghesuie pe restul de 2.000 metri patrati.

Ministerul Turismului a platit 35% din costurile targului

Prima imagine care intra in campul vizual al potentialului turist abia sosit la targ este standul Romaniei, care este de fapt al Ministerului Turismului. Reprezentantii acestuia sustin ca nu sunt singuri pe cei 5.000 de metri patrati de la parterul pavilionului central din Romexpo. Mai sunt si administratiile publice locale.

Directorul general al Romexpo, Doru Simovici, sustine ca pentru organizarea targului, Ministerul Turismului a contribuit cu 35% din valoarea investitiei, in timp ce Camera de Comert si Industrie a Romaniei a acoperit restul de 65%. HotNews.ro a solicitat Ministerului Turismului informatii privind costul investitiei, insa pana la aceasta ora nu ne-au fost furnizate.

Deci, 5.000 de metri patrati au fost rezervati Ministerului Turismului si autoritatilor locale. Ce prezinta acestea? In mijlocul pavilionului o scena pentru spectacole si mult spatiu gol, nefolosit. Pe margine sunt standurile autoritatilor locale, toate incercand sa scoata in evidenta specificul zonelor pe care le reprezinta. In realitate, diferenta dintre standuri nu este foarte mare. La aproape fiecare stand pot fi observate aceleasi decoratiuni: carpete taranesti, obiecte din lut, razboaie de tesut, costumatii populare, colaci si nelipsitele poze cu peisaje. Din cand in cand, monotonia este sparta de cate o formatie de dansuri populare.

Promovare, dar nu si tarife

Cu ce se aleg vizitatorii dupa ce viziteaza un astfel de stand? Cu multe pliante care prezinta informatii despre zona promovata. Nimic despre preturi. Intrebati despre tarifele de Revelion, reprezentantii standurilor raspund sec ca nu au ce preturi sa prezinte, pentru ca nu au venit decat sa promoveze anumite regiuni ca destinatii turistice. Astfel, costul petrecerii Craciunului sau Revelionului intr-una din zonele turistice din Romania ramane o enigma.

"Tema principala a acestui targ este zona Maramuresului, care va fi promovată ca principala destinatie turistica. Promovam campania Craciun in Maramures", a declarat Elena Udrea, inca ministru al turismului, cu ocazia deschiderii targului de turism de la Romexpo.  

Potentialul turist care vrea cu orice chip sa afle un pret mai are o sansa: standurile aflate la etajele pavilionului. Acolo sunt inghesuiti mai multi expozanti care au legatura cu turismul: firme de transport, hoteluri, firme de alimentatie publica in turism, asociatii profesionale, oragnizatori de congrese, statiuni turistice si complexe balneare, institutii de formare profesionala in turism, edituri si publicatii de profil, cateva firme din strainatate, mai ales din Bulgaria etc.  

Razlet, din loc in loc, mai apare cate o agentie de turism care, timid, prezinta cate o oferta saraca. De fapt, agentiile de turism si touroperatorii sunt marii absenti ai targului din aceasta toamna. La celelalte editii, acestea predominau.

Patron de agentie: Ma gandesc serios sa vand afacerea!

"S-a schimbat specificul targului. Nu mai este un targ de vanzare", a declarat pentru HotNews.ro Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Intrebata de ce lipsesc agentiile de turism, aceasta a raspuns ca nu mai este rentabil sa vina la un astfel de targ. "Tot parterul, 5.000 de metri patrati, a fost luat de Ministerul Turismului. Ceilalti expozanti trebuie sa stea ingramaditi la etaj", a mai afirmat Martin. Potrivit acesteia, inchirierea unui metru patrat pe o perioada de trei zile a costat 30 de euro.

Cam aceleasi pareri le impartaseste si Dragos Raducanu, secretar general al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc. "Nu au venit pentru ca au considerat ca nu merita. E criza, iar un stand costa prea mult", a spus Raducanu. Acesta crede ca Revelionul 2010 nu va umple hotelurile, mai ales ca preturile au ramas la fel de mari ca anul trecut.

Criza financiara a lovit din plin agentiile de turism. "Ma gandesc serios sa vand afacerea", a afirmat presedintele unei agentii de turism. In ceea ce priveste viitorul agentiilor de turism, acesta nu este prea optimist. "Ma ingrijoreaza foarte tare faptul ca oamenii au inceput sa ocoleasca agentiile de turism. 75% dintre turisti nu isi mai cumpara bilete prin agentii, ci isi fac rezervari si isi aleg traseele prin Internet".  

 


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

2610 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Agentiile romanesti... (majoritatea) (Joi, 15 octombrie 2009, 17:46)

    Sergiu [anonim]

    Pai este normal sa iti faci rezervari direct... sau la agentii din alte tari.

    Camera pe care mi-am rezervat-o de revelion(Borovets) cu 84 de EUR la o agentie din Bulgaria costa 136 de EUR la o agentie din Romania... mi se pare un motiv foarte bun sa evit agentia...
    • +2 (2 voturi)    
      asta-i romania (Joi, 15 octombrie 2009, 18:31)

      jools [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

      si asa-i romanul.... din pacate majoritatea agentiilor autohtone au aceasta politica de a te jumuli. As fi vrut sa fac o reclama unei agentii seriose, dar nu pot. Tot ce pot sa zic este sa mai cauti si in Romania, pana la urma o sa dai si de unii corecti.
    • +1 (1 vot)    
      pretul din Borovets (Joi, 15 octombrie 2009, 18:58)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

      tinand cont de ce vei gasi acolo te vei convinge ca ai luat teapa pentru ca pretul real e undeva la 40-50 eur/cam.

      Borovets e o statiune sinistra frecventata de mosi si de romani
  • +2 (2 voturi)    
    Crăciun la Pleşcoi că în Maramureş e ocupat (Joi, 15 octombrie 2009, 18:32)

    iulianuss [anonim]

    Auzi tu la ea..Crăciun în Maramureş?! Nu ştie că trei sferturi din locurile de cazare sunt date de prin vară!!
    La Pleşcoi, birjar!
  • +3 (3 voturi)    
    Mda... (Joi, 15 octombrie 2009, 22:17)

    Dana [anonim]

    Aveam de gand sa trec si eu duminica pe la targ (stiind ce a fost anii trecuti), pt a vedea diverse oferte. Insa dupa articolul acesta, clar nu mai ma duc. Incerc la cel din primavara, daca si ala va fi la fel...e clar.
    Elena Udrea are niste idei de te apuca rasul. Sa-si dea DEMISIA ca e vai de capul ei.
    • +1 (1 vot)    
      bine elenaaa (Vineri, 16 octombrie 2009, 10:10)

      georgel [anonim] i-a raspuns lui Dana

      udrea a stricat combinatia iarasi. are nevoie de cascaval (impreuna cu basescu) si trebuia sa ia tot parterul. sigur comisionul a fost rezonabil, ajuta putin la camnpanie, macar pentru cateva bannere prin oras cu basescu salvatorul. nu conteaza ca nu mai merge nimeni la targ, nu se mai vand pachete, economia se duce pe p.
      tara numainui, stim toti ce ne fac zilnic dar nu facem nimic. muncim de dimineata pana seara ca sa aiba eu bani de distractie. ieeeeeee
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 16 octombrie 2009, 11:05)

        festinalente [utilizator] i-a raspuns lui georgel

        I-a dat Base jucarie :))
        Nu demisia... mai bine ar emigra!
  • 0 (0 voturi)    
    agentiile defuncte (Vineri, 16 octombrie 2009, 2:25)

    laurentiu [anonim]

    De cativa ani buni imi fac singur proiectul de vacanta.Dau cateva telefoane, scriu niste mesaje pe net, si cand ajung la destinatie ma intalnesc cu hotelierii ca si cum am fi vechi prieteni. In plus, pot negocia pretul si camera, ceea ce nu se intampla niciodata la agentii unde uniformizarea, lipsa de respect pentru client si neprofesionalismul contrasteaza flagrant cu oferta ( nu de putine ori chiar interesanta). Asadar, nu merita in Romania de azi sa te dai pe mana unor agenti de turism care nu urmaresc decat sa-ti ia banul. Anul trecut, un director iresponsabil de la Europa Travel si-a trimis clientii sa ia masa de revelion pe o terasa in aer liber, in Turcia. Un altul, de la Romadria, habar n-avea ca o rezervare se poate face si cu numarul camerei inclus. Iar cel de la Ideea Tour a spus direct ca nu-l intereseaza cum se simte turistul daca iese banul...In aceste conditii, cum sa fie targul plin la Romexpo? Mai bine mai putini si mai buni.
  • 0 (0 voturi)    
    Crucificati-ne! part 1 (Vineri, 16 octombrie 2009, 10:56)

    Patron agentie [anonim]

    Ca si patron de agentie simt din ce in ce mai mult neincrederea turistilor in serviciile oferite de cei din breasla aceasta. Doresc sa punctez cateva aspecte:

    1. Sincer, ma bucur daca omul reuseste sa se descurce pe cont propriu! Fiecare isi castiga cu greu banul si in ziua de azi trebuie sa fi atent la fiecare ban. Este normal sa decizi cum iti folosesti banii si sa cauti sa le dai maxim de valoare.
    2. Nu trebuie sa fim stigmatizati. Simplul fapt ca existam pe piata este din dorinta de a ne face si noi utili. Orice padure are si uscaciunile lui, asa cum se gasesc si agentii neserioase. Insa de aici pana la a generaliza totul prin expresii gen “astia trag si haina de pe tine, vor numai sa ma mulga de bani”, nu este normal. Turistii cu adevarat NORMALI stiu foarte bine sistemul pe care se realizeaza comercializarea pachetelor. De regula se lucreaza pe baza de cedare de comision, turoperatorul acorda un anumit procent din pachetul vandut. Astfel, agentia revanzatoare se bucura ca pe plan local poate oferi pachete turistice, iar turoperatorul se bucura ca isi vinde pachetul conceput. Iar daca eu primesc 10 Euro pentru o vanzare, din care imi scad costul telefoanelor, timpul petrecut pentru a selecta oferta specifica clientului (din multitudinea de oferte pe o anumita destinatie), dupa care platesc si comisionul de transfer bancar catre turoperator, nu ramane prea mult la urma. Daca asta se numeste capuseala, atunci fie!
    3. Daca agentiile sunt doar “jacmanitoare”, atunci nu ramane altceva, decat ca clientul sa isi caute singur oferta. Daca are el timpul necesar pentru “gugal”, sa caute din sutele de oferte, dupa care sa sune o agentie aflata poate la zeci de km distanta, fara a stii cu cine sta de vorba, daca firma sau structura de cazare exista sau e firma fantoma, daca e dispus sa dea telefoane, daca plateste el transferal, este OK.
  • 0 (0 voturi)    
    Crucificati-ne! part 2 (Vineri, 16 octombrie 2009, 10:57)

    Patron agentie [anonim]

    Agentiile reprezinta in fond un dispecerat al ofertelor, incearca sa centralizeze ofertele mai multor parteneri, tocmai pentru a asigura un spectru cat mai larg. Daca asta este un pacat, atunci fie. Insa, daca mergem pe linia asta, dam de alte exemple: de ce sa cumpere omul salamul din supermarket, unde se pune un adaos commercial, cand ar putea foarte bines a si-l cumpere de la carmangerie. Dar poate carmangeria este in alt judet… Sau de ce sa cumpar masina de la dealer, care sigur “mai face un ban pe spatele meu”, cand pot sa il cumpar de la fabrica. Dar poate fabrica e in Germania… Farmaciile primesc bonusuri daca vand un anumit medicament. Stiind asta, nu mai merg sa cumpar o aspirina?
    4. Ca si orice activitate economica, si agentia este o afacere. Este o investitie in echipamente, intr-un OM - agentul de turism, care se perfecteaza zi de zi, marketing, etc.. Cine face o investitie, se asteapta la venituri. Traim in capitalism, ne place sau nu. Daca asta e un pacat, fie.
    5. Agentiile sunt percepute din ce in ce mai negativ. Se zice ca ele “isi iau smantana” si vor doar sa face repede banul. Se uita ca isi asuma si riscuri. Pentru ca eu daca sunt o agentie mica, locala, daca o dau in bara, toate farfuriile in cad in cap, presa, scandal, etc., iar brandul meu construit cu greu, cu timpul, se duce de rapa.
    6. Este insa o fata nevazuta a acestei industrii. Si anume turistii care, sa fi diplomati, sunt “indecisi”. Cateva exemple, iar agentul meu de turism va poate povesti ore intregi, gen: “aveti ceva oferta last minute pentru maine. Dar trebuie sa vin azi cu banii?”, “aveti excursie cu autocarul la Malibu?”, “trimiteti-mi toate hotelurile all inclusive din Europa”, “Aveti oferte pentru Tunisia? Da, este la 290 Euro. Ahh, nuuuu, e mult, anul trecut am fost cu 260 Euro, vreau altceva: aveti oferte pentru Australia?“, „trimiteti-mi ofertele tuturor hotelurilor de pe litoralul romanesc“. Lista este infinita, va garantez.
  • 0 (0 voturi)    
    Crucificati-ne! part 3 (Vineri, 16 octombrie 2009, 10:57)

    Patron agentie [anonim]

    Rabdarea, puterea de concentrare, amabilitatea si dorinta de a gasi cea mai perfecta oferta sunt calitati ale unui agent de turism care sunt puse la incercare in fiecare zi! Dar ce nu se vede, se uita.
    7. Nimeni nu neaga faptul ca la anumite destinatii apropiate (gen Bulgaria, Austria) se pot face rezerva de catre turist, de acasa, din fotoliu. Experienta agentiilor turoperatoare, care se specializeaza pe anumite segmente, unde cu timpul au devenit PROFESIONISTE, nu poate fi negata!

    Aceste randuri nu sunt o pledoarie pentru agentii! Insa cand tot timpul se ataca ceva, trebuiesc clarificate cateva aspecte. Noi vom incerca sa existam in continuare, cu toate ca, ca si in alte domenii, o ducem greu momentan. Daca perseverenta noastra, optimismul poate prea naiv de a crede ca turismul va ramane un lucru frumos, daca asumarea riscurilor si curajul de a investi bani sit imp sunt de condamnat, fie! Noi ramanem pe baricade! Dar atunci va rugam, cei care va uitati de sus la noi, va rugam sa nu cumparati salam de pe raftul supermarketului, sa nu cumparati masina de la dealer, sa nu luati o aspirina pentru durerea de cap, caci atentie: “imbogatiti” anumite persoane!

    Va doresc o zi frumoasa, succes in tot ce faceti, calatorii placute si o iarna cat mai usoara! Multumesc pentru timpul alocat citirii acestor randuri!
    • 0 (0 voturi)    
      felicitari (Vineri, 16 octombrie 2009, 11:07)

      luana [anonim] i-a raspuns lui Patron agentie

      pentru modul in care va sustineti pozitia, pentru faptul ca ati avut rabdarea sa expuneti civilizat contraargumente si pentru pasiunea cu care se pare ca faceti ce faceti. un fel de "ciot" de dezbatere adevarata, mi-a facut bine sa vad asa ceva, cam lipseste de pe forumuri.

      cele bune deci
    • 0 (0 voturi)    
      adaugire (Miercuri, 21 octombrie 2009, 10:01)

      andreea [anonim] i-a raspuns lui Patron agentie

      Foarte frumos comentariul si adevarat. Si eu sunt in aceasta bransa si chiar fiecare punct din comentariu este foarte adevarat. As mai adauga totusi ca, si turistii romani sunt destul de dificili si nu fac un raport calitate-pret si chiar am intalnit persoane care plecau prin agentii de la premisa "pai eu cand ma intorc cui fac plangere daca iau direct de la hotel?@#$". Daca ne-am lua dupa touroperatorii din afara atunci poate serviciile ar fi altceva dar totul se va plati, toata consultanta, toate modificarile si toate ofertele muncite. Si apropo de cei care se plang ca agentia de turism umfla tarifele cu comisioane mari si ca daca se ia de la hotel este mai ieftin, acestia sunt cei care lucreaza in asigurari, vanzari , banci si probabil alte domenii unde surprinzator se lucreaza pe un comision. Nimeni nu lucreaza gratis ca altfel am sta toti acasa. Cum si romanii sunt vazuti rau in afara prin prisma celor care fac tara de ras asa si agentiile care au facut o afacere din pacalirea turistului si au deschis doar ca sa fie "patroni" ii fac pe acestia sa ne puna pe toti in aceeasi oala. Din pacate totul vine de"sus" si pana nu se va face o curatenie generala poate peste vro 10 ani se poate vorbi de Turism.
      Pacat de Romania, pacat de acest domeniu dar sa speram la mai bine ca nu ne costa nimic :))
  • 0 (0 voturi)    
    Criza din ultima perioada... (Vineri, 16 octombrie 2009, 12:06)

    S [anonim]

    ... se spune ca a afectat cel mai mult industia auto. In acelasi timp, 70% din publicitate (TV, presa, etc) e pentru masini.

    N-ai cum vinde daca nu esti cunoscut. Si nu poti fi cunoscut daca nu-ti promovezi afacerea, n-ai publicitate.

    Targul n-are oferte pentru ca nu sunt ofertanti, nu ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri