Marea Britanie anunta inasprirea masurilor impotriva imigratiei muncitorilor calificati

de Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 12 noiembrie 2009, 7:20 Economie | Consumator

Premierul britanic Gordon Brown a anuntat joi o viitoare inasprire a masurilor impotriva imigratiei cu scopul de a impiedica medici si alte categorii profesionale calificate din tari nemembre ale UE sa ocupe locuri de munca in Marea Britanie.  

Brown, care urmeaza sa rosteasca joi un discurs important despre imigratie, s-a angajat sa inaspreasca sistemul actual in vigoare, bazat pe puncte si care permite alegerea migrantilor autorizati sa lucreze in tara, promitand sa reduca imigratia, scrie AFP.

"Unul dintre motivele pentru care imigratia va fi redusa este inasprirea noului sistem pe puncte in cursul lunilor urmatoare", a declarat premierul britanic intr-un interviu acordat cotidianului Daily Mail.

El a recunoscut ca imigratia a reprezentat o „forta economica, sociala si culturala pentru Marea Britanie”, dar a precizat ca intelege nelinistile privind impactul pe care l-ar avea asupra britanicilor cresterea populatiei asupra locurilor de munca, a salariilor si a costului locuintelor.  

Marea Britanie sufera o penurie de medici si de infirmiere de la sosirea la putere in 1997 a Partidului laburist condus de Gordon Brown si mii dintre cadrele necesare au fost recrutate in strainatate in ultimii ani.

Sistemul pe puncte, destinat in special sa selectioneze lucratori calificati, a intrat in vigoare in vara anului 2007.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1596 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    protectionism (Joi, 12 noiembrie 2009, 8:37)

    angel [anonim]

    englezii mai mult au sabotat Uniunea Europeana decit au contribuit la ea.
    • 0 (2 voturi)    
      corect (Joi, 12 noiembrie 2009, 9:28)

      chachapoya [utilizator] i-a raspuns lui angel

      A vrut sa fie in UE pentru beneficiile economice pe de o parte insa fara sa renunte la aroganta specifica britanica mostenita de cand era un mare imperiu pe de alta parte.
      • +1 (1 vot)    
        de ce? (Joi, 12 noiembrie 2009, 10:23)

        goe [anonim] i-a raspuns lui chachapoya

        ma intreb de ce nu facem si noi la fel, in ue, dar sa facem ce vrea muschiul nostru :))?
        • +1 (1 vot)    
          din cauza politicienilor (Joi, 12 noiembrie 2009, 13:04)

          chachapoya [utilizator] i-a raspuns lui goe

          Pentru ca avem politicieni slabi, pentru care un cos cu carnat si o damigeana de tuica reprezinta o mare realizare profesionala si se multumesc cu asta.
  • +6 (6 voturi)    
    Masuri contra imigrantilor din afara UE (Joi, 12 noiembrie 2009, 9:27)

    Europa Noastra [anonim]

    Explicatiile sunt clare si precizarea e foarte importanta: cei vizati sunt non-europenii.
    Adica valul de imigratie salbatica, ilegala, clandestina, venit din Africa si Asia.

    Doar romanii din afara tarii, care s-au confruntat cu asa ceva, pricep ca opinia publica din Europa si-a schimbat de cativa ani atitudinea fata de africani, turci, pakistanezi, arabi, etc.

    Nu e intamplator ca sunt 22 de guverne de dreapta in UE si ca partidele anti-imigratie si anti-islam castiga sistematic mai multe procente in alegeri. In Danemarca, Olanda sau Elvetia astfel de partide si-au dublat scorurile electorale. De ce?

    Pentru ca Europa nu vrea sa fie sufocata de demografia milioanelor de non-europeni, pentru ca nu vrea sa fie islamizata, pentru ca nu vrea sa fie o vaca de muls pentru cei care vin doar pentru alocatii, ajutoare si Sharya.

    Guvernul laburist si-a recunoscut singur vina in ce priveste proasta gestiune a imigratiei si e una din cauzele pentru care conservatorii ii depasesc pe laburisti cu 20 procente in sondaje.
    Ca de obicei, aplicarea unor politici imbecile de stanga conduce la intarirea imediata a dreptei si pierderea alegerilor :)

    Pentru ca exista o ruptura intre discursul politic-corect al clasei politice, ipocrit si demagogic, si ceea ce resimte cu adevarat europeanul de pe strada fata de africani, arabi si indo-pakistanezi.

    Nici un guvern european nu ar indrazni sa organizeze o consultare democratica, libera, prin referendum, despre eventuala expulzare a imigrantilor ilegali non-europeni. Pentru ca se stie deja ca opinia publica europeana ar vota foarte majoritar pt. trimiterea acasa a 15 milioane de imigranti non-europeni. Desigur, cu bani de buzunar si pe parcursul a 10 ani, dar tot acasa la ei i-ar trimite.

    Libertatea de circulatie in Europa e conceputa pt europeni, membri ai UE, nu pentru alte 6 miliarde de oameni care adesea urasc albii, crestinismul, Europa si nu incearca decat sa profite de sistemul inteligent al albilor !
    • +4 (6 voturi)    
      Imi plac oamenii care spun lucrurilor pe nume (Joi, 12 noiembrie 2009, 9:49)

      SKB [anonim] i-a raspuns lui Europa Noastra

      Sunt total de acord cu tine.

      Stiu, toti oamenii sunt egali, toti ar trebui sa avem aceleasi sanse, dar sincer ma enerveaza de mor cand vad femei cu burma pe fata in centrul Vienei. Daca-l vor pe Allah, sa stea la caprele lor in desert. Europa se vrea laica.
    • -1 (1 vot)    
      da si nu... (Joi, 12 noiembrie 2009, 11:52)

      carmabox [anonim] i-a raspuns lui Europa Noastra

      Sunt de acord cu ceea ce spui, insa nu pot sa nu remarc ca omiti ceva esential, si anume ca problema se invarte in jurul liberei circulatii a persoanelor, ci a deschiderii pietei fortei de munca. Un al doilea lucru ar fi ca in galeata asta de restrictii ne balacim si noi, laolalta cu toate natiile arabe, asiatice, africane, etc, oricat de UE am fi mai bine de doi ani. In momentul in care imi doresc drept de munca, nu mai e nici o diferenta intre mine sau pakistanez. Si daca pana acum, faceau o diferenta in functie de calificarea imigrantilor ce doresc drept de munca, ei bine, se pare se vor sa taie si treaba asta. Categoriei de "knowledge workers" i se aplica un alt parcus birocratic in ceea ce primeste obtinerea dreptului de munca, unul mult mai facil. Mi se pare ca inasprirea reglementarilor de genul asta (care oricum sunt o exceptie la legislatia comunitara) contravine grav cu tot spiritul si principiile pe care s-a fondat UE. Mai grav mi se pare ca noi astia mai mici din UE, vom sta si ne vom inclina in fata puterilor mai mari, care se joaca cu treburile astea strict dupa bunul plac.

      Iar despre ceea ce a spus Brown ca imigratia a fost o forta economica, sociala, etc, da acuma....pardon!...nici nu stiu ce se mai poate spune... Adica "da, multumim, v-am adus cat am vrut, cum am vrut, v-am folosit cum am vrut, da....acuma la revedere, nu mai avem chef! Cred ca trebuie si natiile astea mari sa fie cumva atentionate ca globul asta si cei ce-l populeaza nu sunt ratuste in bazinul lor....
  • 0 (2 voturi)    
    intrebare (Joi, 12 noiembrie 2009, 9:49)

    Tomis [utilizator]

    Am tot incercat sa inteleg ce scrie pe pagina astora de work permits dar limba de lemn ma termina.

    Situatie concreta - eu, ca programator roman care a primit o oferta de lucru de la o firma din UK (Anglia sau Scotia), am voie sa lucrez la acea firma sau nu? Am nevoie sau nu de work permit, si daca am nevoie sunt eligibil pentru a-mi fi acordat dat fiind profesia mea? Multumesc.
    • +2 (2 voturi)    
      Pentru Tomis (Joi, 12 noiembrie 2009, 10:07)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Tomis

      Buna Tomis,
      situatia in UK e un pic mai complicata si pentru asta trebuie sa le multumesti prea iubitilor nostri baieti care stau la guvernare prin rotatie de 20 de ani si fac lucruri doar pentru ei. <BR>
      Dar ca sa revenim la problema ta, NU poti lucra liber ca si angajat (employment, permanent job) dacat daca ai Blue card. Poti obtine Blue card in 2 feluri, sa te califici cu puncte (pe baza de studii, varsta si mai ales cati bani ai castigat in ultimele 12 luni, de obicei fiind necesara o suma de 1000+ GBP) sau sa lucrezi cu un alt card timp de 1 an neintrerupt aici. Alt card, inseamna ca cel care vrea sa te angajeze sa aplice pentru tine, sa obtina aprobarea dar, acest card te "leaga" de glie/angajator. <BR>
      O solutie acceptabila e sa te angajezi ca si contractor (contract). Nu pronunta cuvintele self employed pentru ca se sperie destul de repede, de asemenea nu folosi sole trader. Ce poti sa faci e sa aloci in jur de 200 de lire si sa iti faci propria firma, dureaza tot procesul cam 4 ore si se poate face totul pe internet. <BR>
      In concluzie, daca angajatorul tau accepta solutia (perfect onorabila/acceptabila/raspandita) sa fi "contractor" go for it !
      • +2 (2 voturi)    
        re: (Joi, 12 noiembrie 2009, 11:03)

        Tomis [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Multumesc pentru raspuns. Din cate am citit Blue Card-ul nu a fost imbratisat de catre Marea Britanie si Irlanda dar ca functioneaza in restul UE, de unde deduc ca daca am Blue Card nu ma ajuta in UK.

        Se pare ca singura solutie este sa fiu contractor, dar nu stiu ce presupune asta in materie de finante. Adica in momentul in care esti contractor presupun ca nu se mai numeste salariu ci venit, impozitul nu-l mai plateste angajatorul ci eu, iar atunci cand imi negociez salariul ar trebui sa t maresc taman prin prisma impozitului. As dori sa stiu cum functioneaza acest mecanism si alte lucruri de care ar trebui sa tin seama. Multumesc.
        • +1 (1 vot)    
          oricum salariul este inainte de taxe (Joi, 12 noiembrie 2009, 11:26)

          almond [anonim] i-a raspuns lui Tomis

          Sa fii atent ca in restul Europei salariile se negociaza brut, nu net. Deci sa nu te gandesti ca iei in mana cat zic ei acolo in oferta. Se aplica taxe (in UK este 20% pana in 20.000 lire/an, 40% (cred) pentru ce depaseste), asigurari etc.
    • +2 (2 voturi)    
      ai nevoie de (Joi, 12 noiembrie 2009, 10:17)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui Tomis

      accesssion worker card, pe care trebuie sa il procure firma pentru tine (sa faca documentatia). La mine a durat vreo 3-4 luni pana l-am vazut pe pasaport. Este valabil pentru o singura firma. Dupa 1 an de lucru obtii blue card (drept de lucru nelimitat). Vezi ca sunt niste ghiduri si proceduri pentru Bulgaria si Romania.
      • 0 (2 voturi)    
        Re: (Joi, 12 noiembrie 2009, 11:16)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui ionut

        Multumesc pentru raspuns, ma voi interesa despre acest accession worker card. Sunt curios - este musai sa astept 3-4 luni ca sa poti sa lucrezi?
        • +1 (1 vot)    
          ... (Joi, 12 noiembrie 2009, 21:08)

          ionut [anonim] i-a raspuns lui Tomis

          Sunt mai multi pasi, o data trebuie sa pregateasca firma documentatia, apoi sa se aprobe a w c, si apoi sa trimiti tu pasaportul ca sa emita a w c. Din momentul in care trimiti ceva la Border Agency dureaza cam o luna pana primesti un raspuns (vreo 3 saptamani pana se uita pe el, apoi il rezolva rapid, daca totul e complet)... In procedura de mai sus sunt 2 aplicatii la border agency (una firma, apoi tu) plus alte chestii, deci dureaza putin. Nu stiu daca nu e si o procedura de urgenta, macar pentru ultima parte.

          Impozitul e 20% pana in 40k pe an, 40% de la 40k la 50k si cred 50% ce e peste 50k.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Joi, 12 noiembrie 2009, 16:19)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui Tomis

      Mai e o varianta, si anume daca esti casatorit, sotia ta se poate inregistra ca self-employed in orice domeniu doreste ea, iar tu ca fiind dependent de sotia ta ai dreptul sa aplici pt blue card imediat. In cazul asta nu ai nevoie de nicio firma, nici de contract, aplici singur la Home Office. Singura restrictie e ca in primele tale 12 luni de la angajarea legala sotia ta trebuie sa continue sa fie self-employed. Dupa 12 luni ai dreptul la full blue card si sotia care pana atunci a fost self-employed are dreptul sa aplice si ea pt blue ca fiind dependenta de tine :)
      Statutul de self-employed presupune acelasi lucru ca PFA de la noi, adica iti platesti singur contributiile la National Insurance, iti tii evidenta facturilor pe care le dai clientilor tai, tii evidenta cheltuielilor pe care le-ai facut pt serviciu si ceri returnare de taxe pt ele, platesti taxe pe profit, etc.
      Trebuie sa ai un contabil care sa te ajute, sau cum e cazul tau daca vei colabora la o anumita firma ca si contractor, contabilul lor de acolo se poate ocupa si de finantele tale.
      National Insurance este minim aprox. £90 pe an, dar poate fi si mai mult. Impozitul pe profit depinde de cat de mult profit faci.
      Exista firme specializate care se ocupa de acte si de inregistrarile care se fac peste tot, contra cost evident, cam 100-150 de lire pt tine si sotie.
      Bafta!
      P.S. Daca nu esti casatorit nu ai decat sa te inregistrezi tu ca self-employed, dar asta inseamna ca nu iti vei putea modifica statutul in viitor, decat daca UK va renunta la restrictiile impuse romanilor.
      • 0 (0 voturi)    
        Re: (Joi, 12 noiembrie 2009, 16:48)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Geo

        Multumesc mult pentru informatii.
  • +1 (3 voturi)    
    Cam tarziu. (Joi, 12 noiembrie 2009, 11:08)

    AlinN [anonim]

    Inca putin si deveneau stat musulman.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version