Germania: lupta impotriva societatii de consum. Magazinele cu marfa gratuita au tot mai multi clienti

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 28 decembrie 2009, 9:19 Economie | Consumator

In Germania tot mai populare au devenit magazinele, in care marfa este gratuita.

Principiul de functionare al acestui tip de magazine este ca fiecare client sa aduca produse pe care nu le mai foloseste si poate sa ia in schimb ceea ce are nevoie. Aceste magazine s-au infiintat cu scopul de a ajuta categoriile defavorizate ale populatiei, reprezentand o forma de lupta impotriva societatii de consum.

Magazinele nu au vanzatori, nu exista preturi sau case de marcat si nici paznici. Filosofia acestui comert este, de fapt, un atac la adresa mentalitatii de consum.

Referindu-se la tipul de comert "Cumpara, si vei fi fericit!", o angajata a magazinului contesta aceasta afirmatie, declarand urmatoarele: "Mica noastra comunitate se apara, in acest fel, de teroarea cheltuielilor", titreaza "Deutsche Welle" citat de Rador.

Oamenii vin aici pentru imbracaminte, carti sau jucarii, dar si pentru obiecte de uz casnic. In ultimul timp, magazinul este vizitat de tot mai multi oameni. 

 "Se observa ca numarul oamenilor saraci a crescut. Tot mai multi sunt cei care au nevoie de ajutor social. Ei sunt fericiti cand primesc ceva, pentru care nu trebuie sa plateasca", sustine angajata magazinului din Köln.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Un barbat din Iasi sustine ca o aplicatie i-a "mancat" 20 de EURO. Ce s-a intamplat dupa ce fetita lui s-a jucat Talking Tom

Cu pisica la OPC. Mai in gluma, mai in serios, un barbat din Iasi s-a plans autoritatilor dupa ce fetita lui s-a jucat cu o aplicatie extrem de populara, numita ''Talking Tom''. Problema este ca tatal s-a trezit in final ca micuta a cheltuit aproape 20 de euro, fara sa primeasca vreun avertisment pe telefon si fara sa i se ceara o parola, cum ar fi fost normal.








16335 vizualizari
  • -5 (31 voturi)    
    victorieee... (Luni, 28 decembrie 2009, 9:28)

    Marx si Engels [anonim]

    De la fiecare dupa posibilitati, fiecaruia dupa necesitati. Ce dovada mai vrei ca istoria e ciclica !!! Oricum sa fim de acord ca un comunism german ar fi mult mai de dorit decat o democratie romaneasca. De fapt la ei a fost si un socilaism impecabil care i-a scos din criza intr-o viteza ametitoare.
    • +29 (29 voturi)    
      este o diferenta (Luni, 28 decembrie 2009, 10:10)

      blackbird [utilizator] i-a raspuns lui Marx si Engels

      Una este sa faci ca vrei... si una este sa faci ca cineva te obliga chiar daca faci exact acelasi lucru.

      Una este sa dai ca vrei sa ajuti pe cineva, Una este ca "totul este al tuturor"
      • -4 (6 voturi)    
        o aberatie (Marţi, 29 decembrie 2009, 11:58)

        ion [anonim] i-a raspuns lui blackbird

        1. In primul rand oprirea consumului duce la inchiderea fabricilor deci la somaj si apoi la tot mai multi saraci si mai putini cu bunastare care sa aduca produse in magazinele astea gratis.
        2. In cel mai scurt timp apar samsarii din estul europei care o sa ia toata marfa din magazinele astea s-o vanda in SH-uri in tarile din est cu bradul "Produse din Germania".
        Concluzia: o aberatie.
  • +28 (30 voturi)    
    ... (Luni, 28 decembrie 2009, 10:07)

    anonim [anonim]

    O idee excelenta. O mare parte din prodse sunt inlocuite cu mult inainte de a se uza fizic sau chiar moral.

    Dar la noi daca s-ar face asa ceva ar lua tiganii tot si le-ar vinde la colt de strada...
    • +32 (34 voturi)    
      ai atins marea problema.. (Luni, 28 decembrie 2009, 10:40)

      escu [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Anonimule ai atins quintesentza problemei...la ei tziganii nu au glas ....la noi sunt la putere!!!
      Aceasta este cea mai mare problema a Romaniei: :TZIGANIZAREA....nimic nu este mai grav decat aceasta!!
      • +22 (22 voturi)    
        CORECT! (Luni, 28 decembrie 2009, 14:18)

        mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui escu

        Dar o populație nu se poate “țiganiza” decât cu consimțământul ei. Deci, cine e de vină pentru “țiganizarea” României?! În niciun caz țiganii...
        • +3 (5 voturi)    
          100% de acord! (Marţi, 29 decembrie 2009, 8:37)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui mamacerghida

          avem ciudat de multe in comun cu tiganii...
    • +2 (2 voturi)    
      GRATIS si in Romania (Marţi, 29 decembrie 2009, 12:19)

      media [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Cati dintre voi stiu ca si la noi in tara exista ceva de genul asta? Intrati pe www.lucrurigratis.ro , in 2 luni de cand s-a infiintat site-ul, s-au oferit peste 1000 produse gratuite, din diverse categorii (telefoane mobile, televizoare, mobilier, electrocasnice, animale de companie, carti, chiar si un autoturism). S-a creat deja o comuitate de 1500 membri care sprijina aceasta idee. In germania tot se plateste, dar nu cu bani, e un sistem de puncte, pe site-ul acesta nu se plateste NIMIC :)
  • +3 (19 voturi)    
    Dezorganizare (Luni, 28 decembrie 2009, 10:18)

    Frobenius [anonim]

    Am inteles, nu platesc chirie si nici alte cheltuieli nu au. E... gratis. In Germania, desigur.
    Dar forfetarul pentru un astfel de magazin cit este?
    In toata Germania nu s-a gasit un metalurgist sa le puna si lor un forfetar? Sa le faca ordine prin registre?
    Sau poate e vorba de http://www.freecycle.org/
    (cu discretie, sa nu afle vreun "Pogea")
    • +8 (14 voturi)    
      Frobenius, victima sistemului (Luni, 28 decembrie 2009, 10:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Frobenius

      Vorbim de o activitate non-profit? Pai nici la noi nu este impozitata, nu te atinge nici macar forfetarul lui Pogea. Asa ca poti sa te apuci chiar azi... sau e doar gura de tine? Sarmanul om, victima a sistemului, nu poate face nimic, Pogea il tine in loc...
      Cauta in dex 'ipocrit'
      • +2 (8 voturi)    
        Ca sa vezi! (Luni, 28 decembrie 2009, 11:56)

        Frobenius [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Chestia aceea care "ma tine pe loc" era intre niste semne numite ghilimele. Mai erau si altele (tot semne) pe acolo. Un Dex intreg n-am pus, e adevarat. Nu-ti mai povestesc si despre "magazinul" meu non-profit, mi-e teama ca iar ajungem la Dex.
        Sarbatori fericite si tie! Ca-n... Biblie!
      • +3 (9 voturi)    
        Pogea iti ia bani din buzunar (Luni, 28 decembrie 2009, 12:00)

        bgd [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Nu te tine pe loc. Daca tu esti de acord sa dai bani asa pt nimic...ok, nici o problema. Insa altii nu sunt de acord. Altii se simt pur si simplu furati. Stiu...suma e mica, daca nu ti-o poti permite n-are sens sa mai tii firma, etc. Total de acord. Insa pt ce sa o platesc?
        • +4 (6 voturi)    
          pt ce o platesti (Luni, 28 decembrie 2009, 12:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          e offtopic total, dar tin sa-ti raspund. din punctul meu de vedere impozitul forfetar e ca performance managementul lui Jack Welch. esti in business ca sa faci profit. majoritatea au mai avut si nu'sh cati ani de scutiri la inceput. daca nu faci, ori ai alte motive ori inchizi baraca si o iei de la capat cu alte idei.. sau te duci si lucrezi pt unul care se pricepe mai bine ca tine. ca sa nu va mai plangeti, ministerul pt imm-uri a lansat un proiect de lege cu dedicatie.. ala cu imm starter. mai bine va consumati energia sa-i ajutati sa-l treaca de parlament.
          • +2 (2 voturi)    
            contraexemplu (Marţi, 29 decembrie 2009, 8:41)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            exista (u) firme mici cu 4-5 angajati + familia patronului, care cheltuiau si produceau cam aceleasi sume, per ansamblu; cumparau (deci traiau si altii odata cu ei), plateau salarii si CAS-uri (deci duceau si statul in spate), produceau marfa sau servicii (deci aveau valoare sociala), dar NU AVEAU PROFIT! iti dai seama ca, la o balanta cvasiegala cu zero, orice taxa forfetara distruge echilibrul? atentie, taxa, nu impozit, pentru ca taxa se pune pe orice, impozitul doar pe profit!
        • 0 (4 voturi)    
          buget (Marţi, 29 decembrie 2009, 0:06)

          victorp [anonim] i-a raspuns lui bgd

          si eu de ce sa platesc nu stiu cati pensionari de pe vremea comunistilor? si de ce sa aduc bani la buget sa construiasca ANL locuinte ca oricum n-am nici o sansa sa prind una. Pentru ca asta e sistemul sa platesti bugetarii frecatori de menta asa ca nu te mai plange de bugetar, angajatii de la privat platesc mai multe impozite decat forfetarul ala de 500e pe an !
    • 0 (0 voturi)    
      Frobenius (Marţi, 29 decembrie 2009, 6:20)

      rsss [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

      Frobenius, esti in urma cu informatia cam de cateva luni. BUNĂ DIMINEŢA "NEAŢĂ"
  • +2 (6 voturi)    
    un filmuletz despre consumatori ... (Luni, 28 decembrie 2009, 10:31)

    mihai [anonim]

    enjoy (cu sunet):

    http://www.youtube.com/watch?v=f04rawfMv6Y


    sper sa va placa,
    • 0 (0 voturi)    
      superb (Marţi, 29 decembrie 2009, 8:45)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      thx
  • +9 (13 voturi)    
    Ce victorie? (Luni, 28 decembrie 2009, 10:37)

    nelu [anonim]

    Banuiesc ca vorbesti din carti, sau din basme. Ai trait in comunism? Daca nu (si cred ca asa e), atunci afla ca erau f. multi oamenii care aveau necesitati mai mari decat ratiile alea oferite de odiosu' pe cartele. Nu mai vorbesc de caldura, lumina, gaze... Nici despre nevoia de informatii, care lipsea cu desavarsire. Asa ca eu nu mi-as mai dori comunism, iar cei care vor asa ceva se pot duce (doar acum oricine poate calatori liber oriunde in lume) in China sau Cuba, sa se sature de el.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai perfectă dreptate!!! (Luni, 28 decembrie 2009, 14:23)

      mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui nelu

      Spre deosebire de acum când, o mână de oameni s-au îmbogățit devalizând România, altă mână trăiesc decent făcând evaziune fiscală la greu (sau cei care și-au luat lumea în cap devenind sclavii Europei...), iar marea majoritate trăind la limita subzistenței...

      Menționez că am trăit în așa zisul comunism o mare parte din viață și nu am fost în niciun fel o favorizată a sistemului....
      • 0 (0 voturi)    
        completare (Marţi, 29 decembrie 2009, 8:46)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui mamacerghida

        acum, ca si atunci, se "realizeaza" tot lichelele.
  • 0 (6 voturi)    
    Prostii (Luni, 28 decembrie 2009, 10:42)

    Valentin [anonim]

    Dragi cititori, sunt jurnalist si locuiesc de 9 ani in Germania. Nu am auzit inca de asa ceva.
    Desi imi dau seama ca nu am de unde sa le stiu pe toate, fiind vorba de "magazine devenite din ce in ce mai populare" care "au tot mai multi clienti" risc sa spun ca e o inventie a autorului.
    Stimata doamna Dinu, va doresc sarbatori fericite, si va invit sa abordati subiecte reale. Sunt destule ;)
    • +3 (3 voturi)    
      "Magazin" (Luni, 28 decembrie 2009, 11:04)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Valentin

      In comentariul anterior am pus un link. S-ar putea ca denumirea de "magazin" sa nu iti sune bine dar, fiind jurnalist, ar trebui sa stii si cum sa citesti un articol "de senzatie". Daca urmaresti acel link vei gasi "magazinele" din Germania. Sau pe cele din Romania (total neinteresant, sa recunoastem!). Sau de prin alte parti. Sarbatori fericite!
      • 0 (0 voturi)    
        domnule..cauta DEX-ul (Luni, 28 decembrie 2009, 13:17)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

        se pare ca nu cunosti notiunea de magazin si confunzi magazinul cu ONG-ul. Mai mult link-ul dumitale ma duce doar la niste "magazine" care au adresa pe yahoo. Ceea e trecut acolo e ONG care exita in toate colturile lumii, nu doar in Germania. Ce ne prezinta madam Dinu e un magazin care nu are casa de marcat si vanzator. Data viitoare fii macar la fel de informat ca domnul Valentin..si nu mai ataca aiurea cand nu e cazul.
        • 0 (0 voturi)    
          Notiunea de magazin (Luni, 28 decembrie 2009, 17:04)

          Frobenius [anonim] i-a raspuns lui marlene

          E greu cu "notiunea de magazin". Am aflat si eu dintr-un "magazin saptaminal". Si mai grea este insa trecerea de la "magazin" la idee. Sau la principiu. Sau... la anul si la multi ani!
          (nu e nici un ONG; este doar o adunatura de oameni ceva mai deschisi la minte; exista si din acestia, chiar daca nu se vind prin magazine)
    • +1 (3 voturi)    
      Re: Prostii (Luni, 28 decembrie 2009, 11:19)

      Gelu Menumorut [anonim] i-a raspuns lui Valentin

      Si eu sunt de multi ani in Germania si pe bune daca asta nu e inventie, cel putin in Bayern asa ceva nu am auzit ca exista. Plus autoarea nu da nici un link la surse originale.
      @Carla Dinu/@Hotnews: puteti atasa un link spre sursa originala?
    • 0 (0 voturi)    
      Magazin (Luni, 28 decembrie 2009, 23:54)

      robert schwartz [anonim] i-a raspuns lui Valentin

      Din articolul preluat de la Deutsche Welle via Rador lipsesc cateva elemente esentiale! Dar magazinele exista! Pentru conformitat, iata link-ul
      spre originalul in limba germana:

      http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5039725,00.html
  • +7 (7 voturi)    
    Sperrmüll (Luni, 28 decembrie 2009, 11:19)

    aurel [anonim]

    Si eu traesc de 20 de ani in D. Magazinul daca exista nu face altceva decat sa ofere un spatiu fenomenului care functiona deja: de ca. 4 ori pe an exista posibilitatea sa scapi de lucruri uzate, inutile samd, depunandu-le la coltul strazii tale de exemplu. A doua zi trece o masina care le incarca si le duce la dezafectare, la gunoi. Intreresant e ce se intampla din seara depunerii si pana in dimineata colectarii: zeci de dubite mai ales cu numar de PL, CZ fac turul orasului, culegand obiectele mai bune sau cele "reparabile" respectiv cele care mai pot furniza piese. Avem de-a face cu un efect colateral al societatii de consum: patura mijlocie e f. numeroasa si potenta financiar, asa incat isi schimba mobila, aparatura samd mai des decat ar fi necesar. Sau arunca obiectele in loc sa le repare, pentru ca reparatia ar fi aproape la fel de scumpa ca un obiect nou.
    • -3 (3 voturi)    
      rusine doamna Dinu.. (Luni, 28 decembrie 2009, 12:59)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui aurel

      jalnic jurnalism..nici un link catre o sursa clara. Doar unul la subsolul articolului in limba germana care nu spune mai nimic. traiesc in NRW de 5 ani si ajung f. des in Koln..Nu am auzit de asa ceva. Mai mult dezinformati grosolan. Poate cand ati fost dumneavoastra in Germania, prima si ultima data, o fi fost vreun magazin care vroia sa scape de stocul vechi..insa chiar si asa nu cred. Am vazut magazine SH care arata mai jalnic decat in Romania. E drept exista f. multe magazine cu produse: 1 Euro (gen Kik). Numai ca acele produse de multe ori nu valoreaza nici 50 de centi. Poate ar trebui sa vb. mai mult despre impozitarea din Germania, despre sistemul sufocant uznde ca familist, platesti taxe aproape 50%, unde daca ai un copil e de preferat sa stai acasa decat sa lucrezi. Sunt multe subiecte interesante.
      • +1 (1 vot)    
        Rusine... (Marţi, 29 decembrie 2009, 0:09)

        robert schwartz [anonim] i-a raspuns lui marlene

        Stimata Marlene, Berliner Strasse 77, Köln-Mühlheim - acolo veti gasi "Umsonstladen"... Ar fi fost poate mai simplu sa cautati in google, in loc sa vorbiti despre dezinformari groslane:))
        • 0 (0 voturi)    
          domnule Robert (Marţi, 29 decembrie 2009, 3:10)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui robert schwartz

          nu am dece sa dau search pe google atata timp cat citesc un artico, preluat de undeva si as dori sa apara si sursa. merci pt. link insa dezinformarile nu sunt grosolane. Poate ati dori sa explicati la ce va referiti. La magazinele de 1 euro care vand lucruri made in china si care 1 euro valoreaza?? La KIK care are aceeasi calitate deplorabila? La impozitele graduale pe salar (clasa 3, 4, 5 si chiar 6). La programele sociale care ajung sa fie mai avantajos sa stai acasa decat sa te duci la lucru? La Plus..care tocmai ce a dat faliment ? si La Globus..etc, cu mancaruri expirate???? Am ramas oripilata cand am ajuns in Germania si a trebuit sa imi caut un pat..ca vb. aia, in Germania apartamentul se inchiriaza cu 4 pereti..si cand am fost la un SH..m-a ingrozit si pretul si calitatea..era mai preferabil sa iti iei unul de nou. Apropo, m-am uitat pe link-ul trimit de tine si am vazut suficient de mult din poze cat sa stiu cam ce e :).
  • +2 (2 voturi)    
    chirie (Luni, 28 decembrie 2009, 11:20)

    the2003s [utilizator]

    Interesanta idea, dar cine plateste costurile de functionare a magazinelor ca de ex: salarii angajati si mai ales chiria?
    • +1 (1 vot)    
      E putin ciudat (Luni, 28 decembrie 2009, 11:39)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui the2003s

      Articolul spune ca nu exista vanzatori sau paznici, dar citeaza o "angajata magazinului din Köln".

      Oare ea cu ce se ocupa? Banuiesc ca nu se pune problema contabilitatii pentru ca "nu exista preturi sau case de marcat ".

      Doamna Dinu, va rugam sa indicati cun link sau sa revizuiti putin articolul ca ne bagati in ceata.

      Cat despre costuri, nu mi-as face probleme... exista multe asociatii caritabile / de binefacere, etc.
      • +2 (2 voturi)    
        suspiciunea romaneasca (Luni, 28 decembrie 2009, 12:47)

        cucuvaia [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        >>Articolul spune ca nu exista vanzatori sau paznici, dar citeaza o "angajata magazinului din Köln".

        Oare ea cu ce se ocupa? >>

        mda. noi nu intzlegem ca, chiar gratuit acel magazin trebuie aprovizionat, cinva trebuie sa puna in rafturi si ca mai trebuie ( nu'i asa, la noi mai putzin) facuta si curatzenie....

        caci ce e romanesc nu piere: suspiciunea, indoiala, banuiala...
  • +3 (3 voturi)    
    Carcotasi (Luni, 28 decembrie 2009, 11:50)

    xyz [anonim]

    Mai, dar carcotasi sunteti. Nu mai poate ziaristul roman sa inventeze un articol ca sariti toti sa cereti linkuri catre sursa de informare. Poate femeia chiar a fost acolo si a "cumparat" ceva gratis :)

    E drept, am fost prin Barcelona si am vazut acele locuri pe care ei le numesc "ajuntament" sau ceva de genul asta. Functioneaza pe sistemul: cei care au prea multe aduc obiecte, haine, hrana si cei saraci pot veni sa ia. In baza unui control din partea autoritatilor, bineinteles, in niciun caz "intra cine vrea si ia ce vrea si cat vrea".
  • +5 (7 voturi)    
    lasand la o parte comentariile unor (Luni, 28 decembrie 2009, 12:42)

    cucuvaia [anonim]

    romani, verzi, de-altfel...
    cand un magazin din ala va fi posibil si in romania, fara sa fie vandalizat dupa o ora, atunci inseamna c'a atins si tzarisoara maturitatea morala pentru a face parte din uniune.

    pan'atunci, eroi au fost, eroi sunt inca !

    urmasi a unor barbatzi cu bratze tari....

    la multzi ani, romani !
  • +2 (2 voturi)    
    ideea nu e rea (Luni, 28 decembrie 2009, 16:06)

    simona [anonim]

    Ca idee ar fii foarte interesanta, as pune o taxa de intare din care sa acoperi o parte din cheltuieli, eu sunt in situatia ca am foarte multe lucruri pe care imi pare rau sa le arunc (hain, jucarii, etc) ... au fost organizate si la noi asa zisele colectari de lucruri dar intodeauna nu eram pe faza cu ele, plus imi era groaza sa le scot in strada ca vin tziganii si le imprastie, dupa care tot eu trebuie sa le strang...sa numai vb de mobilier ca nu ai pur si simplu unde sa-l arunci... niste vecini au aruncat in strada unde a stat saptamani pina s-a degradat de tot (mobila arata destul de bn era expirata moral))....
  • +3 (3 voturi)    
    generozitatea de odinioara (Luni, 28 decembrie 2009, 16:16)

    schnorrer [anonim]

    Eu stiu despre magazii ale "Caritas" la care oameni altruisti aduc pe socoteala lor tot felul de obiecte in stare buna pana excelenta iar nevoiasii vin si-si iau ce le trebuie. In Germania anilor '60 ziarele aveau o rubrica de anunturi in care particularii ofereau pe gratis de la mobiliar pana la televizoare, cei interesati trebuiau doar sa-si organizeze transportul. Rata de schimbare a interiorului in pas cu moda era halucinanta, la 2-3 ani se reinnoia totul si cei modesti intrau in posesia unor lucruri impecabile ba chiar luxurioase.
    • 0 (0 voturi)    
      Caritas (Marţi, 29 decembrie 2009, 8:54)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui schnorrer

      acum 2 ani am avut un "surplus" de haine, ramas de la parinti... cantitate mare, haine bune (potrivite doar varstei a treia), chiar si din piele; am sunat la Caritas si le-am cerut sa vina sa ia mormanul; raspunsul? duceti-le la curatat si apoi va asteptam cu ele la adresa... intre orele... ca atare, am impartit hainele in pachete, le-am asezat in apropierea blocului si, intr-o ora, nimic nu mai era acolo.
      • 0 (0 voturi)    
        da, (Marţi, 29 decembrie 2009, 9:21)

        schnorrer [anonim] i-a raspuns lui srpc

        "Caritas" se plange, ca orice organizatie bisericeasca, de lipsa de fonduri pentru a colecta lucrurile donate. De aceea e treaba altruistilor ca darurile sa ajunga la locul de aprovizionare al nevoiasilor. Dar e incomparabil mai simpatic decat moda spectacolelor de caritate la care donatiile sunt de fapt echivalentul reclamei facute unor indispensabili ai societatii.
        Diluarea generozitatii de odinioara e o masura a estomparii spiritului de solidaritate atat de crucial pentru supravietuirea printre mormanele razboiului. Cei care isi permit azi sa urmeze trendurile sunt cu siguranta mult mai bine pusi decat cei de-acum jumatate de secol dar nu-si mai bat capul ca ceea ce arunca ei ar putea folosi altora.
  • +1 (1 vot)    
    cred ca sunt mult mai potrivite magazinele gen.. (Marţi, 29 decembrie 2009, 2:59)

    costel [anonim]

    ...Goodwill din us,unde oameni isi aduc lucrurile de care nu mai au nevoie, care apoi sunt puse in vanzare la preturi modice iar banii obtinuti sunt folositi pentru plata angajatilor si acte caritabile.
  • 0 (0 voturi)    
    interesant dar eronat (Marţi, 29 decembrie 2009, 5:49)

    Andrei [anonim]

    Nu inteleg de ce se incepe cu "magazine" de schjimb si nu cu "fabricarea gratuita" ? :)
    Oricum ideea e veche de la antiglobalizationisti, ma mir ca au curaj sa o incerce insa problema nu e schimbul ci provenienta si valorificarea.
  • 0 (0 voturi)    
    Prin recherche se poate clarifica totul. (Marţi, 29 decembrie 2009, 11:32)

    Victor [anonim]

    Nu va mai certati asa ceva exista si nu numai de un an.
    Vad ca sunt cativa,care locuiesc in Germania si inca nu au auzit de asa ceva.Sincer,nici eu nu auzisem.


    http://www.umsonstladen.de/


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version