Angajatorii vor fi obligati sa inregistreze mai repede contractele de munca

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 15 ianuarie 2010, 17:04 Economie | Consumator

Guvernul a decis, la solicitarea Comisiei Europene, sa modifice legislatia muncii, pentru combaterea evaziunii, prin introducerea unor reguli care sa impuna firmelor sa inregistreze contractele de munca mai rapid, cu o zi inainte de inceperea activitatii, si nu in 20 zile de la angajare, cum se intampla in prezent.

Guvernul a decis insa, prin hotarare, ca firmele sa fie obligate sa includa in registrul general de evidenta a salariatilor elementele de identificare a salariatului cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii acestuia, sa anunte incetarea contractului individual de munca chiar la data incetarii relatiilor de serviciu si sa transmita registrul in format electronic la inspectoratul teritorial de munca cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat si, ulterior, de catre fiecare nou salariat, au declarat, vineri, surse oficiale, citate de Mediafax.

Angajatorii care nu respecta termenul de inregistrare a contractului de munca vor fi amendati cu 1.500 lei pentru fiecare contract individual neinregistrat, fara ca valoarea cumulata a amenzii, determinata de numarul efectiv de astfel de contracte, sa depaseasca cuantumul de 20.000 lei.

Pentru completarea registrului general de evidenta a salariatilor cu date eronate va fi aplicata o amenda cuprinsa intre 3.500 lei si 5.000 lei.

Prevederea care permite in prezent angajatorului sa achite pe loc sau in termen de cel mult 48 ore de la data incheierii procesului-verbal jumatate din minimul amenzii va fi abrogata.























6317 vizualizari

  • -8 (12 voturi)    
    Hihihi, a inceput modernizarea statului. (Vineri, 15 ianuarie 2010, 17:25)

    marius [anonim]

    Zi-le Base!
    • +3 (13 voturi)    
      wtf (Vineri, 15 ianuarie 2010, 17:31)

      STF [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Eu l-am ales pe Base, dar totusi ce are una cu alta, in cazul de fata Base cu subiectul articolului? Esti un tampit :)
      • +1 (1 vot)    
        Si ce legatura are... (Sâmbătă, 16 ianuarie 2010, 14:13)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui STF

        Faptul ca tu l-ai ales pe Base cu restul articolului?
  • -1 (11 voturi)    
    Accelerare somaj (Vineri, 15 ianuarie 2010, 17:39)

    cosmyp [utilizator]

    Pai bine mai, voi vreti sa stea omul pana ce semneaza contractul.... nu il lasi sa munceasca deloc pana ce nu reuseste cineva sa ii faca acte.

    Lasa ca e bine si asa... la cozile de la inspectoratul de munca o sa fie un stres suplimentar, ca nu era suficient cel de pana acum.
    • +3 (11 voturi)    
      e foarte bine... (Vineri, 15 ianuarie 2010, 17:55)

      nel [anonim] i-a raspuns lui cosmyp

      E foarte buna masura.
      Asi avea o modificare amenda sa fie de 10.000 lei.
      Mie mi-a expirat contractul pe durata determinata in dec 2009. Ma tot rog sa-mi trimita noul contract... dar ba e la semnat... ba la coana mare, ba la primarie... ba la scoala de fete...
      Si daca e electronic... de ce nu se trimite prin mail?
      • +7 (7 voturi)    
        Foarte bună măsura, da (Vineri, 15 ianuarie 2010, 18:17)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui nel

        Sunt de acord cu tine, măsura este necesară. Ce mă deranjează este că statul se spală pe mânuțe așa cum face el de obicei, mânca-l-ar tata să-l mănânce de scump.

        Exact ca la parcări, dăm ordin ca de azi să se înregistreze actele imediat. Le dăm însă posibilitatea firmelor să o facă imediat?

        În cazul tău, permite-mi o expresie americană, you've been duped :) (to dupe = to deceive (an unwary person)).

        Toate cele bune și succes cu contractul. În State, o astfel de firmă este imediat anunțată la DOL (Department of Labor - Ministerul Muncii). Pentru ăștia mai imigranți, așa ca mine, se numește WH4 (http://www.immihelp.com/forms/wh-4.pdf) și firma are ceva de luptat până iese la mal, așa că se feresc să facă măgării :)

        Adrian
        • -1 (3 voturi)    
          Corect ! (Vineri, 15 ianuarie 2010, 23:47)

          dami365 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          Si aici in Spania cand mergi prima zi la servici ai contractul inregistrat,semmnat,parafat ! Mai sunt poate exceptii ,dar nu multe pentru ca amenzile sunt tare mari!!!! Ar fi un inceput bun si pentru Romania !!!! Toate bune !
  • +10 (12 voturi)    
    Nu lucrez in domeniul legislatiei (Vineri, 15 ianuarie 2010, 17:50)

    Porcurorul General [utilizator]

    Insa ma intreb un singur lucru: de ce nu este posibila inregistrarea instantanee a noilor angajati printr-o aplicatie pe Internet, urmand ca actele doveditoare sa poata fi aduse in termen de - sa zicem - 10 zile de la inregistrarea online. Tehnologie exista si in loc de o firma un astfel de proiect software poate fi realizat si in parteneriat cu o institutie de invatamant, mai ales daca studentii sunt platiti iar proiectul este echivalat cu anumite materii (de tip programare, ingineria proiectelor software, baze de date).
    • +6 (8 voturi)    
      Legislația (Vineri, 15 ianuarie 2010, 18:11)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Legislația nu e făcută de noi ci de EU astfel încât nu merge ideea ta (deși bună). Sunt cu totul pentru ideea cu școlile. Să ne punem studenții la treabă în loc să dăm proiecte pe ochi frumoși către SIVECO, ASESOFT sau UTI (și lista poate continua).

      Softurile făcute de Siveco sunt groaznice (am pus dejetul pe ele, îhhh). Am putea avea și noi MIT-ul nostru (Massachusetts Institute of Technology - prestigioasă universitate din USA unde studenții lucrează la proiecte sponsorizate de foarte multe entități economice sau guvernamentale printre care și NASA).

      Ne trebuie un ministru al învățământului cu fler.

      O zi bună,
      Adrian
      • +2 (2 voturi)    
        nu e adevarat! (Vineri, 15 ianuarie 2010, 20:01)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        Arata-mi EXACT unde e "legea facuta de EU" in care se stipuleaza astfel de ayureli! Sau de nu esti in stare sa pui link-ul de pe site-ul Comisiei aici, recunoaste ca vorbesti ca sa te afli in treaba!
        • 0 (0 voturi)    
          Am citit mai sus (Vineri, 15 ianuarie 2010, 21:30)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          "Guvernul a decis, la solicitarea Comisiei Europene". Comisia Europeană ne cere să facem într-o zi. Nu am acea lege, dar nu cred că la ei merge ca la noi. Sunt convins că au un cadru legislativ care să reglementeze cum se fac aceste lucruri. În rest, vorbesc să mă aflu în treabă, într-o oarecare măsură. Cum zic americanii, here's my two cents :)

          Mulțumesc pentru comentariu,
          Adrian
      • +3 (3 voturi)    
        cu SIVECO (Vineri, 15 ianuarie 2010, 20:07)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        ai perfecta dreptate - iau bani multi, pt softuri de toata jalea >:(
      • +1 (1 vot)    
        In articol se stipuleaza termenul "inregistrat" (Vineri, 15 ianuarie 2010, 20:17)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        Nu "inregistrat in scris" sau "semnat". Asadar o trimitere electronica printr-un canal criptat (cum vor ei) inseamna "inregistrat". Iar daca Romania va avea o modalitate mai eficienta cu 500% decat UE, credeti ca celelalte state nu se vor inghesui sa adopte metoda? Poate mai si patentam ceva sa mai iasa un ban, ban pt stat, ca tot e mare jale ca nu sunt.
        • 0 (0 voturi)    
          Ideeea este bună (Vineri, 15 ianuarie 2010, 21:34)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Nu am contrazis ideea ci am spus doar că ni se impune de către Comisia Europeană și ni se dau și niște linii pe care trebuie să înaintăm (i.e. cu o zi înainte de începerea serviciului). Dacă spun când, sigur spun și cum. De aceea legile sunt însoțite de norme de aplicare.

          În general România post-decembristă a inventat mai mereu metode antiproductive sau în total contrast cu ce fac ceilalți. Poate ar trebui ca la un moment dat să ne vină mintea la cap, să descoperim că nu suntem noi inventivii planetei și moțul tortului și să mai și luăm ce e bun de pe la alții. Bun și testat. :)

          O zi bună,
          Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        Inca ceva (Vineri, 15 ianuarie 2010, 20:22)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        Ce treaba are ministrul invatamantului cu asta? Facultatile sunt autonome, asadar de ce Ministerul Finantelor nu organizeaza concurs la care sa participe cine doreste: echipe de studenti chiar si de la facultati diferite, echipe de angajati de la aceeasi firma privata si de ce nu poate si un reprezentant de la vreo facultate. Proiectele trebuie sa contina un plan de cheltuieli, etc. Sau se poate organiza un concurs de tipul "100000 euro ca premiul intai". In felul acesta vor putea intra in posesia tuturor proiectelor si vor putea alege ce e mai bun din toate. Solutii sunt. Tehnica este. Vointa ioc.
        • 0 (0 voturi)    
          Pentru că (Vineri, 15 ianuarie 2010, 21:28)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Deși ai dreptate, eu consider că cineva trebuie să aibă inițiativă. Și cum facultățile NU au, ar trebui rectorul universității să facă rost de astfel de contracte, mă gândesc eu că ministrul Educației poate ajuta prin promovarea ideii.

          Mulțumesc,
          Adrian
          • 0 (0 voturi)    
            Just (Vineri, 15 ianuarie 2010, 22:26)

            Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui ady624

            Asa e, rectorul are rol managerial. Am inteles ideea.
  • +1 (7 voturi)    
    e normal (Vineri, 15 ianuarie 2010, 17:52)

    Florin [anonim]

    Acum munceau la negru si daca erau prinsi se spunea ca abia au fost angajati si sunt in acea perioada de 20 de zile. Acum nu mai au ce sa zica.
  • +1 (5 voturi)    
    foame mare la amenzi >: (Vineri, 15 ianuarie 2010, 17:55)

    Codruta N [utilizator]

    Moaaaama! ce cretini!
    Si daca este vorba despre cineva care lucreaza "pe proiecte" - si nu stie daca va putea angaja pe cineva decat FIX dupa ce a semnat contractul (si asta uneori si la cateva zile dupa ce angajatul ar fi trebuit sa inceapa sa lucreze) ce se intampla? Sta la coada la CM, pt ca sa nu depaseasca termenul si sa nu ia amenda?

    As dori cand mai scrieti articole despre "solicitarea Comisiei Europene" (sau "solicitarea UE" samd) sa solicitati EXACT documentul in care CE (sau UE) cere EXACT ceea ce basadesc cei din guvern - sau macar un link! Fifi va rog amabili si, daca povestea cu "solicitarea CE" nu este o minciuna, puneti link-ul la articol!
  • 0 (6 voturi)    
    corect.... (Vineri, 15 ianuarie 2010, 18:00)

    nicu [anonim]

    .......da cine dracu mai face angajari in perioada asta??oricum, chiar daca asta ar fi o buna decizie, restul deciziilor luate baga majoritatea firmelor in faliment si atunci oricum nu conteaza....mai bine sa lucrii la negru iei mai multi bani si nu esti legat cu nimic de angajator. iar angajatorul nu mai plateste inca 50% din salar la stat ca sa -si cumpere pixuri astia de 500000 euro. deci toate deciziile sunt de buna calitate :)
  • +4 (6 voturi)    
    ITM Bucuresti (Vineri, 15 ianuarie 2010, 18:07)

    Gabriel [anonim]

    Pai cum sa inregistreze cu o zi inainte de angajare ca la ITM Bucuresti stai 3 zile coada. Iarasi si-au demonstrat inteligenta parlamentarii nostri iubiti.
    • -1 (3 voturi)    
      legatura? (Vineri, 15 ianuarie 2010, 18:51)

      carmen [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      Nu are nici o legatura statul la coada cu legea asta. Legea e foarte buna,iar statul la coada se face din cauza unor incompetenti sau nesimtiti,care stau pe la cafele sau barfe,care sunt angajati pe pile si habar nu au ce sa faca.La ghisee sunt 3 persoane iar pe la birourile din spate colcaie si fac bube in cot de la frecatul lor degeaba.
  • +2 (2 voturi)    
    O masură tâmpită, de sorginte socialistă (Vineri, 15 ianuarie 2010, 18:43)

    major_ballsack [utilizator]

    Dacă exista o metodă rapidă de a declara faptul că ai angajat pe cineva (de ex. printr-o aplicație pe Internet), era în regulă. Declaram imediat, și de exemplu aduceam actele într-un termen rezonabil de 5-10 zile.

    Dar nu există o astfel de metodă, și din experiență personală înregistrarea la ITM durează cam două săptămâni, prin contabilitate externă.

    Eu personal nu am zile de pierdut să stau la cozi la stat, deci măsura dezavantajează atât angajatul (care va trebui să aștepte până este înregistrat) cât și angajatorul, care nu poate beneficia de munca angajatului.

    Observ că s-a început cu stângul, și se continuă cu spor în direcția înrăutățirii mediului de afaceri care oricum este execrabil. Nu faceți nici o modernizare așa, stimabililor!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu numai asta problema (Vineri, 15 ianuarie 2010, 23:15)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui major_ballsack

      La inregistrarea unui contract de munca ai nevoie de copie certificat nastere, copie buletin, declaratie privin carnetul de munca, copie act studii, copie certificat casatorie. Daca ai puncte de lucru in provincie si trebuie sa depui la Bucuresti contractele, e nasol rau, mai ales ca pana vine angajatul cu actele, pana ajung actele in capitala trece pe putin o saptamana. Ar fi o idee sa nu se mai ceara toate hartiile aste, dar... te pui cu statul?!
  • +2 (2 voturi)    
    Le-am tras-o iar !! (Vineri, 15 ianuarie 2010, 18:48)

    gigi [anonim]

    O noua, si idioata masura din ciclul " le-am tras-o iar firmelor mici" !
    Pentru firmele mari nu va fi o problema : au contanil permanent au PR etc...
    Firmele mici nu au contabil la dispozitie nu au cine sa le faca actele in mod rapid, nu au intari pe la ITM.
    Ei si ce daca le-am tras-o iar ? Da-i dracului !
    Ceea ce nu inteleg multi, este ca aceste masuri se intorc impotriva celor si mai multi si mai mici : impozitul forfetar se duce in preturi, masura asta ma face fie sa nu mai angajez fie sa angajez cu o luna mai tarziu etc...
    Exemplu : pe 22.12.2009 a lunii preiau un proiect in care mai am nevoie de 1 om. Este clar ( prietenii stiu de ce ) ca nu am cum sa ii fac actele pana in 31.12 ale lunii ca sa ii fac contract cu 01.01. Asa ca de comun acord stabilim ca ii fac contract cu 01.02. Bineinteles ca eu o sa ii platesc salariu si pe ianuarie - dar fara CAS, CASS etc... .
    Cine castiga, cine pierde ?

    PS o sa spuneti poate de ce nu ii fac contract cu 15.01 ? Cine a facut macar o data in viata salarii la o firma ( cu toate declaratiile ) stie de ce !
    • 0 (0 voturi)    
      Adaugare (Vineri, 15 ianuarie 2010, 19:51)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Subscriu, insa la a declara cumva electronic, cu o zi inainte ( sau chiar in ziua angajarii) ca ai angajat pe cineva, urmand apoi ca in 20 de zile sa duci fizic toate actele, asta ca si masura de combatere a muncii la negru.
  • +1 (1 vot)    
    n-am nimic cu perioada (Vineri, 15 ianuarie 2010, 19:35)

    valer [anonim]

    să-l înregistreze şi cu cinci zile înainte dacă aşa vrea statul

    dar ce mi se pare culmea tâmpeniei e registrul ăla de evidenţă a salariaţilor - un ditamai catalog absolut inutil şi care trebuie completat de mână

    deci nu contează că un angajator a depus toate contractele la timp, că şi-a plătit contribuţiile, etc.
    - dacă nu a băgat o caligrafie exactă într-o chestie de carton pe care n-o foloseşte niciodată, atunci bunul stat român are dreptul să-i umfle vreo cinci mii de roni ....
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 15 ianuarie 2010, 23:26)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui valer

      Nu se mai face de mana, acum se face electronic... de fapt de prin 2007 si se depunea in termen de 5 zile de la modificare la ei la itm pe discheta.
  • +1 (1 vot)    
    Idiotii (Vineri, 15 ianuarie 2010, 20:10)

    Gigi maslina [anonim]

    Inca o tampenie.Este imposibil a respecta noile prevederi in conditiile actuale.Ar trebui aplicate sanctiunii drastice si angajatilor care nu respecta prevederile contractului de munca( de ex. perioada preavizului)!
  • +1 (1 vot)    
    registrul lui peste (Vineri, 15 ianuarie 2010, 22:03)

    gigi [anonim]

    Parlamentarii astia ar trebui mai intai de toate sa-si faca ordine in propria ograda. E clar ca e facuta doar pentru a stoarce bani din amenzi, in rest aplicabilitate practica=zero
  • 0 (0 voturi)    
    transmitere prin internet (Vineri, 15 ianuarie 2010, 23:25)

    ssss [anonim]

    Registrul electronic de evidenta al salariatilor in care se face inregistrarea unui nou contract de munca se poate actualiza si pe internet, pe baza parolei luate de la ITM.
    Asa ca e simplu, nu dureaza si se combate efectiv munca la negru!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Inregistrare contracte (Vineri, 15 ianuarie 2010, 23:43)

    MR [anonim]

    Si in viitor contractele vor trebui inregistrate inainte si de a sti ca ai nevoie de un angajat................ sa nu mai spun ca vom face angajari aleatorii ghicind nume si coduri CNP..... Lol.... Daca angajatorul doreste va si avea cineva curajul sa comenteze ca il tine 20 de zile fara contract si in ziua 20 daca merita ii face contract.....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi