AUDIO Romania, prima tara din lume care a omologat fungicidul Initium, produs considerat cancerigen. Ministerul Agriculturii: Dupa testare, vom decide daca il vom lasa la comercializare sau nu

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 8 aprilie 2010, 17:59 Economie | Consumator

Romania este prima tara din lume care a omologat pentru testare, pe o perioada de trei ani, un fungicid care contine o substanta chimica toxica numita initium, acesta fiind utilizat in culturile de vita de vie, cartofi, rosii, castraveti si ceapa. Pana acum, celelalte tari europene s-au aratat reticente si au evitat sa aprobe folosirea acestui produs care a starnit o serie de controverse in ultima vreme."Nu exista nicio tara interesata, din informatiile pe care le am eu", a declarat pentru HotNews.ro europarlamentarul Daciana Sarbu. Oficialii Ministerului Agriculturii pun aceasta reticenta pe seama "intereselor extraordinare". Potrivit secretarului de stat Adrian Radulescu, fungicidul va fi testat timp de doi ani. Deja, este al doilea an de testare.

  • Fungicidele pe baza de Initium sunt produse de compania BASF, lider mondial in domeniul chimic. Romania pare pregatita sa foloseasca acest produs la scara larga, chiar daca in acest moment se afla doar in stadiu experimental. Cel putin asta reiese dintr-un comunicat al BASF, "viticultorii si producatorii de legume din Romania se pot bucura inca din 2010 de gama moderna de solutii pentru protectia durabila a recoltelor oferita de BASF". In acelasi comunicat se arata ca agricultorii romani prezinta un interes foarte mare pentru tehnologiile inovatoare. „Agricultorii romani vor sa fie competitori de succes pe piata europeana. Din acest motiv exista un interes foarte mare privind tehnologiile inovatoare”, a declarat Michael Hess, Director pentru Produse pentru Protectia Plantelor in Europa Centrala. Cititi aici tot comunicatul BASF.

Daciana Sarbu: Nu am inteles de ce trebuie sa fim noi primii care testam aceste produse

Europarlamentarul Daciana Sarbu a trimis o scrisoare Comisiei Europene pentru a afla
 
Urmeaza sa ma adresez si altor institutii, inclusiv celor care se ocupa de protejarea populatiei, tocmai pentru ca nu am inteles din raspunsul Comisiei, decat ca daca au fost testate conform normelor europene, pot fi autorizate (...)Si nu am inteles de ce trebuie sa fim noi primii care testam aceste produse
 
 
Daciana Sarbu, europarlamentar
mai multe amanunte despre noul produs chimic utilizat in agricultura. Daciana Sarbu a transmis doua intrebari referitoare la masurile care trebuie luate in vederea protejarii consumatorilor de eventuale efecte nocive:

  • Ce masuri considera Comisia ca ar trebui luate pentru a se asigura ca normele privind protectia si informarea consumatorilor sunt respectate in timpul testarilor de noi produse neomologate in statele membre?  
  • De ce fel de instrumente dispune Comisia pentru a se asigura ca niciun fel de produs nu este pus pe piata pana cand nu au fost stabilite clar efectele pe care acesta le are asupra organismului uman?

Raspunsul Comisiei Europene la aceste intrebari nu au adus niciun fel de lamurire. "Atunci cand autorizeaza un produs de protectie a plantelor, un stat membru trebuie sa evalueze daca standardele ridicate in materie de siguranta pentru sanatatea umana si animala si pentru mediu, astfel cum sunt prevazute in legislatia europeana, sunt indeplinite pentru toate utilizarile pentru care se acorda autorizatia. Acordarea de autorizatii provizorii nu reprezinta o derogare de la aceasta regula, prin urmare, standardele de siguranta nu sunt compromise. Un stat membru, atunci cand acorda autorizatii provizorii, decide sa efectueze intreaga evaluare a riscurilor pe cont propriu si, prin urmare, poate sa nu beneficieze pe deplin de distribuirea echitabila a sarcinilor in cadrul procedurii de evaluare inter pares. Cu toate acestea, statele membre pot accelera in acest fel intrarea unor produse inovatoare pe piata lor, ceea ce ar putea fi, de asemenea, mai sigur pentru consumatori si pentru mediu in comparatie cu alte produse", se arata in raspunsul Comisiei Europene semnat de comisarul European pentru Sanatate, John Dalli.

Contactata de HotNews.ro, Daciana Sarbu a afirmat ca va face in continuare demersuri pentru a obtine mai multe informatii. "Ideea e ca nu am inteles nici eu (n.red. raspunsul CE). Urmeaza sa ma adresez si altor institutii, inclusiv celor care se ocupa de protejarea populatiei, tocmai pentru ca nu am inteles din raspunsul Comisiei, decat ca daca au fost testate conform normelor europene, pot fi autorizate (...)Si nu am inteles de ce trebuie sa fim noi primii care testam aceste produse", a mai spus Daciana Sarbu.



Secretar de stat in Ministerul Agriculturii: Eu prefer, daca mi-ati da, numai organisme modificate genetic, si sa vedeti ca traiesc pana la 150 de ani


 
Daca ma intrebati pe mine, OMG-urile sunt mai bune decat plantele ecologice. Plantele ecologice ce inseamna? Se zice sa le lasi in natura si sa nu le tratezi cu nimic. Dar acolo sunt "n" daunatori, microtoxine, mucegaiuri care creaza mari probleme la animale
 
 
Adrian Radulescu, secretar de stat in Mininisterul Agriculturii
Oficialii Ministerului Agriculturii nu vad nicio problema in faptul ca Romania este prima tara din lume care testeaza acest produs chimic. "Este o chestiune care a tinut cap de afis, ca e initium, ca e otrava. Toate detin cate un produs care este otravitor, ca altfel nu si-ar face efectul. Problema care s-a discutat ca de ce l-am luat noi primii. Este aprobat de laboratorul UE pentru siguranta alimentelor. Noi l-am luat in testare, nu este folosit in scop comercial. Doi ani, noi il testam. Suntem in al doilea an de testare. In urma rezultatelor de laborator, vom vedea daca exista ceva rezidual in produse, daca are efecte si apoi vom decide daca il vom lasa la comercializare sau nu", a declarat pentru HotNews.ro Adrian Radulescu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii. In opinia acestuia, noul fungicid este un produs "normal".

De altfel, Adrian Radulescu nu se declara adeptul agriculturii ecologice, preferand chiar controversatele organisme modificate genetic (OMG). "Eu prefer daca mi-ati da, numai OMG, si sa vedeti ca traiesc pana la 150 de ani", a afirmat Adrian Radulescu. "Daca ma intrebati pe mine OMG-urile sunt mai bune decat plantele ecologice. Plantele ecologice ce inseamna? Se zice sa le lasi in natura si sa nu le tratezi cu nimic. Dar acolo sunt "n" daunatori, microtoxine, mucegaiuri care creaza mari probleme la animale", a adaugat secretarul de stat.


  • Fungicidul pe baza de Initium, produs utilizat in special pentru combaterea manei la vita-de-vie si legume, a starnit controverse pe motiv ca ar fi cancerigen. In schimb, compania producatoare, BASF, sustine ca produsele care contin Initium sunt sigure pentru agricultori, utilizatori, consumatori si pentru mediu, daca sunt utilizate in conformitate cu instructiunile de pe eticheta. BASF mai afirma ca studiile au aratat ca Initium nu provoaca cancer, nu este nociv pentru mamifere dupa ingestie si nu este iritant pentru ochi si piele. BASF sustine ca produsele bazate pe Initium urmeaza sa fie inregistrate in Olanda si Marea Britanie in prima jumatate a anului 2010. Cititi aici comunicatul BASF.  
  • In urma cu doua luni, senatorul Iulian Urban a cerut chiar si o ancheta parlamentara invocand faptul ca Ministerul Agriculturii refuza sa dea detalii si explicatii oficiale. Urban a cerut, de asemenea, interzicerea folosirii acestui produs in conditiile in care ar spori pana la 65% riscul de cancer de colon. Cititi aici interventiile senatorului Iulian Urban pe aceasta tema.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

9038 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    cu sau fara (Joi, 8 aprilie 2010, 18:07)

    vasile [anonim]

    cu sau fara initium, copiii de acuma o sa fie prima generatie care o sa traiasca mai putin decat parintii lor.
    de ce? la cat de nocive sunt acuma mancarurile, cate chimicale contin in ele, cate produse modfifcate genetic sunt pe piata, cat de nocive sunt frecventele de la telefoanele mobile, internetul wifi, si altele.
    • +1 (7 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 8 aprilie 2010, 18:25)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Dar o sa vezi ca o sa moara de foame , nici plantele modificate genetic nu sunt suficient de ieftine pentru majoritatea pamantenilor . Deja am avut o mica criza mondiala a alimentelor in 2007-2008.
      http://en.wikipedia.org/wiki/2007%E2%80%932008_world_food_price_crisis
      Asa ca sa vorbiti de mancare sanatoasa ca de pe vremea bunicii cand o sa fim pe planeta 3 miliarde , la fel ca atunci . Fara ingrasaminte chimice , in mod natural productia e mult mai mica , vedeti "revolutia verde" si consecintele ei , atat pozitive cat si negative .
      • +1 (1 vot)    
        natural sau nu (Joi, 8 aprilie 2010, 18:59)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui gamma

        scuze ca e in engleza:

        Some 8.98 million farmers have adopted sustainable agriculture practices on 28.92 million hectares in Asia, Latin America and Africa. Reliable data from 89 projects show higher productivity and yields: 50 percent to 100 percent increase in yield for rain-fed crops, and five percent to 10 percent for irrigated crops. Top successes include Burkina Faso, which turned a cereal deficit of 644 kg per year to an annual surplus of 153 kg; Ethiopia, where 12,500 households enjoyed a 60 percent increase in crop yields; and Honduras and Guatemala, where 45,000 families increased yields from 400 to 600 kg/ha to 2,000 to 2,500 kg/ha.

        iar linkul e aici:
        http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2003/07/02/gm-crops-part-six.aspx
        • +1 (3 voturi)    
          Fals (Joi, 8 aprilie 2010, 19:43)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui vasile

          De ce crezi ca agricultura sustenabila are succes in tarile alea si nu in cele dezvoltate ? Pentru ca daca o faci in tari dezvoltate productia scade iar daca o aplici undeva unde babuinii nu aveau habar de agricultura , da poti avea rezultate mai bune . Povesti cu recolte record in Burkina Faso nu or sa tina de foame .
          Culmea e ca sunt adeptul agriculturii sustenabile , dar stiu ca nu poate tine mai mult de 2 miliarde de oameni pe Pamant . Cine nu crede sa puna mana pe sapa , tractoarele merg cu petrol si asta e pe duca .
          • +2 (2 voturi)    
            hmm... (Joi, 8 aprilie 2010, 22:41)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui gamma

            agricultura sustenabila ar fi GAP (good agricultural practices) sau BPA la noi...agricultura ecologica (vreo 4 miliarde cred, nu 2) nu ar hrani insa populatia actuala a planetei, iar ultra intensiva ar hrani initial vreo 16 miliarde dar cu scaderi ulterioare datorita saracirii solurilor...
            BPA-ul daca nu ma insel ar hrani vreo 10-12 miliarde...
            • 0 (0 voturi)    
              Bine (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:35)

              gamma [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

              Esti mai bine documentat decat mine , dar vreau sa atrag atentia asupra faptului ca GAP - BPA nu sunt sustenabile .Sunt practici corecte bazate pe realitatea actuala , dar nu pot fi aplicate la infinit deoarece o componenta importanta a lor se bazeaza pe resurse epuizabile ... pe cale sa se epuizeze . In 2016 se anunta un nou soc petrolier - de care nu vom iesi decat printr-o noua criza iar parerea mea e ca de prin 2025 o sa incepem sa scadem ca numar .Pot exista surprize , dar in ultima vreme surprizele sunt de obicei neplacute .
              • 0 (0 voturi)    
                hmm... (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:33)

                Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui gamma

                Ceva, ceva ai dreptate, o mare parte a PPP-urilor sunt derivati ai benzenului :P. Dar si stiinta evolueaza. Avem deja insecticide biologice (extrase din crizantema de exemplu). Asa ca problema principala nu este, si nu va fi asta cred ;). Problema principala (din punctul meu de vedere) este distrugerea solurilor (resursa principala in cele din urma, vezi desertificarea Olteniei datorata monoculturii si distrugerii perdelor de vant, cu alte cuvinte un management zonal al solurilor total defectuos). Iar la nivel mondial cred ca au mai ramas doar vreo 200 de milioane de hectare de sol ce mai pot intra in circuit agricol.
                • 0 (0 voturi)    
                  Ingrijorare (Vineri, 9 aprilie 2010, 12:19)

                  gamma [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

                  Nu PPP-urile ma ingrijoreaza , ci dupa cum ai zis si tu , solurile si perspectiva ridicola unui John Deere 9400 pe baterii (cu trolee ?!).
                  http://www.farmcountrytrader.com/photos/754/10329754_1_B.jpg
                  In privinta stiintei e adevarat ca in electronica si biologie mai avansam dar in rest am cam stagnat .In explorarea spatiului cred ca regresam , NASA a ajuns sa faca autostop-ul cu rusii .
    • +6 (6 voturi)    
      hoho (Joi, 8 aprilie 2010, 18:33)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Nimic nu se compara dpdv calitativ cu produsele naturale, insa daca am face agricultura natural nu prea am putea hrani 6 miliarde de oameni.
      On topic: Daca toate tarile au refuzat, atunci ar fi trebuit sa refuzam si noi.. sau ne-am simtit flatati de "Agricultorii romani vor sa fie competitori de succes pe piata europeana. Din acest motiv exista un interes foarte mare privind tehnologiile inovatoare”
    • -1 (3 voturi)    
      e vorba de legumele aduse (Joi, 8 aprilie 2010, 19:17)

      trandafir [anonim] i-a raspuns lui vasile

      din Turcia, Iordania si de aiurea, care contin pesticide cu adevarat toxice. Initium e "banuit" a fi cancerigen...pai asa putem banui si apa de ploaie, ca ce ne cost,,,
      • 0 (0 voturi)    
        otrava... (Joi, 8 aprilie 2010, 22:51)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui trandafir

        este data de doza....
        toate PPP-urile sunt toxice...de aia si sunt incadrate pe grupe :P de la 4 la 1.

        bea 5 litri de apa sa vezi ce se intampla! :P
        Ce vreau sa spun este ca daca se respecta dozajul, intervalele de pauza, alternarea substantelor active etc., si daca se respecta regulamentele in vigoare, nu am avea de ce sa ne facem griji.
        Problemele apar insa cand nea Gheorghe a vazut ca a facut Ion cu clorotalonil, rosiile cat pepenele si da si el cu doza dubla ca le vrea cat bostanu'!
    • +5 (5 voturi)    
      ! (Joi, 8 aprilie 2010, 20:01)

      ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Problema cu chimicalele si cu alimentele modificate genetic este ca pot avea efecte vizibile doar dupa o lunga perioada de timp.

      Si e foarte greu sa demonstrezi ca ai facut cancer sau diabet , dupa ce ai mancat 10 ani legume tratate cu cine stie ce chimicale. Testele se fac pe o perioada scurta de timp iar efectele pe o perioada lunga de folosire sunt ignorate.

      Daca va uitati putin in istorie, multe medicamente ,chimicale, materiale de constructie..au fost declarate cancerigene la multi multi ani de la iesirea pe piata.

      Este important sa putem face diferenta intre alimentele naturale si cele modificate sau stropite cu cine stie ce chimicale.

      Profitul va fi pus mereu inaintea sanatatii prostimii. Asa ca ar fi bine sa avem grija de noi, singuri.
      • +1 (1 vot)    
        Asa e (Vineri, 9 aprilie 2010, 15:15)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

        Povestea "inofensivului DDT" e doar unul dintre exemple.
        Efecte cumulative, substante care nu se degradeaza in timp etc.
    • +1 (1 vot)    
      Agricultura e VARZA ! (Joi, 8 aprilie 2010, 22:04)

      Coprocultura [anonim] i-a raspuns lui vasile

      iti dai seama, daca suntem primii care l-am omologat? Cei mai "tari" din parcare... Din parcarea prostilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred (Vineri, 9 aprilie 2010, 15:09)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Ma tem ca deja suntem noi -- generatia asta care are acum 50 de ani, +/- 10 -- cei care traim mai putin decat parintii nostri.
      Nu vreau sa fiu macabru, dar o vizita intr-un cimitir spune multe in acest sens. Marea majoritate a celor decedati in ultimii 5-10 ani (poate trei sferturi, poate chiar mai multi) aveau sub 70 de ani, iar cca jumatate chiar sub 60. Rar de tot mai vezi vreunul sa fi depasit 80.
      Stiu ei de ce se opintesc atata cu cresterea varstei de pensionare...
    • 0 (0 voturi)    
      ce ne facem?! (Sâmbătă, 10 aprilie 2010, 2:51)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Serios?! Asa e?! Ai masurat tu? Cu lupa, cana sau cu metrul?

      Nu de alta dar speranta de viata e in crestere.
      In plus, de exemplu, eu imi aduc aminte ca de exemplu multe case aveau pe vremuri acoperis din azbociment, care din cate stiu este foarte cancerigen...

      Dar probabil matale le stii mai bine.

      Si mai zi matale, cat de nocive sunt "frecventele de la telefoane mobile, internetul wifi, si altele"? :))) ca sunt curios, nu de alta
  • -2 (8 voturi)    
    rabdare (Joi, 8 aprilie 2010, 18:07)

    stefan [anonim]

    Singura problema ar fi ca, prin utilizarea acestui prosus, Victor Ponta sa devina un maimutoi, asa cum acest "mic Tatulescu" (sugator de tata sirbo-nastaso-iliesciana) si-a permis sa il catalogheze pe primul ministru. Intre noi, fie vorba, cand eram copii aveam o zicala, si anume: "cine zice, ala e!"...
    • -5 (9 voturi)    
      orice ai zice (Joi, 8 aprilie 2010, 18:35)

      smen [anonim] i-a raspuns lui stefan

      ponta e cu catva clase peste piticul atomic boculet si peste stapanul sau si al tau numitul basescu betivanul national
      • -1 (1 vot)    
        Asa ti-a spus procurorul? (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:25)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui smen

        Si el , si profesorul sau de furturi Nastase sunt mari "juristi" Asa de buni ca legile-s varza (ca si tine).
  • +3 (7 voturi)    
    Si... (Joi, 8 aprilie 2010, 18:08)

    angelicus cernobilus [anonim]

    .... uite asa ne mai creste un cap, o manuta ... sau aripioare si ne ridicam la cer.
  • +9 (11 voturi)    
    păi eu propun să-l testeze (Joi, 8 aprilie 2010, 18:10)

    valer [anonim]

    exclusiv pe ei şi pe neamurile lor
  • +4 (6 voturi)    
    mai sa fie (Joi, 8 aprilie 2010, 18:14)

    cristi_an [utilizator]

    dar pana acum nu a mai fost nevoie de nu stiu ce protectie chimica pentru culturi.. acum dintr-o data avem nevoie altfel.. altfel ce?? altfel nu au baitetii desteti cum sa isi cumpere masini si vile!!! suntem cobai!!
  • +4 (6 voturi)    
    Sa iesim in strada (Joi, 8 aprilie 2010, 18:15)

    Cami [anonim]

    Azi la ora 20.00.
  • +4 (8 voturi)    
    la Universitate (Joi, 8 aprilie 2010, 18:16)

    Cami [anonim]

    Suntem 100 pe site care vrem sa facem asta? Dati da!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Ne inflamam degeaba (Joi, 8 aprilie 2010, 18:18)

    Rhadoo [utilizator]

    Nu va faceti griji. Aceasta substanta nu va fi acceptata in final nici la noi, deoarece este intr-adevar periculoasa. Aceste "testari" au fost facute pe trei ani pentru ca niste baieti "destepti" sa toace niste bani de la ministerul agriculturii. La cum merge treaba in Romania pot sa pariez ca asta a fost.
  • +7 (9 voturi)    
    Adrian Radlescu un exemplu iresponsabil (Joi, 8 aprilie 2010, 18:18)

    Constantin [anonim]

    Cu un doctorat in stiinte agricole facut la "apelul bocancilor" in 1998, actionar la foarte multe firme in domeniu si aflat la "carlige" astfel incat totul sa treaca prin conturile la care are control indirect... Acest individ ne considera prostii lui si ne da sfaturi iresponsabile. Este sustinut de partid si este platit din banii publici dar pentru interesul grupurilor de firme..
    Abject!!
    http://www.mediafax.ro/politic/bio-adrian-radulescu-presedinte-al-lapar-si-actionar-la-o-firma-care-are-in-arenda-1-600-hectare-5032531/
    • -1 (1 vot)    
      chemical boys (Joi, 8 aprilie 2010, 23:30)

      stef [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      Desteptul asta se lauda ca mananca el OMG-uri si traieste 150 ani. Pe ce baza afirma el asta? L-au convins cei de la Monsanto cu pliantele lor?
      El si restul comisiilor de la Min. Agriculturii aproba pe banda rulanta toate mizeriile, probabil cu comisioanele de rigoare. Pe sanatatea mea si a altor fraieri care n-ajung sa ale chestiile astea decat din presa.
  • +7 (9 voturi)    
    buey, golanilor!!! (Joi, 8 aprilie 2010, 18:43)

    Codruta N [utilizator]

    Da' CE suntem noi? cobai?
    Sa-l "testeze" BASF la EI, in Germania, acolooo...!!!

    Testati-l pe VOI - si pe copiii vostri si pe mamele si nevestele si amantele si nepotii VOSTRI!!!

    Da' CINE va credeti, sa "testati" orice porcarii, pe NOI???!!! Nu va e RUSINE???!!!

    De Mi Si A !!!!!!!
    • 0 (4 voturi)    
      Te inflamezi de pomana (Joi, 8 aprilie 2010, 19:15)

      haralamb [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Initium e "presupus cancerigen" fara nici un fel de dovada. Stii, e plina lumea de inculti care sustin nocivitatea glutamatului de sodiu...desi asta este compusul care face rosiile naturale (alea din curtea bunicii) sa fie gustoase.
      Aceiasi inculti vor sa ne facem sa credem ca un fungicid de ultima generatie testat si supertestat e nociv - mai bine intreaba-te ce contin legumele din Turcia, Iordania sau de unde mai vin ele in Romania (ai ghicit, contin "organofosforice" si alti compusi cu toxicitate ridicata si DOVEDITA).
      Testele din ziua de azi sunt atat de stricte, incat daca am inventa din nou aspirina, nu cred ca ar fi aprobata...
      • 0 (0 voturi)    
        putina documentare n-ar strica (Joi, 8 aprilie 2010, 21:04)

        elena [anonim] i-a raspuns lui haralamb

        Cu diferenta ca rosiile contin glutamat natural, iar glutamatul monosodic este forma artificiala si se gaseste in extrem de multe preparate.
        • 0 (0 voturi)    
          ba pardon... (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:31)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui elena

          ....o substanta chimica nu e artificiala sau naturala, e pur si simplu o substanta obtinuta pe cale artificiala sau care este continuta in mod natural in diverse.

          Daca iese altceva din sinteza nu mai e aceeasi substanta. Si in cazul MSG, se gaseste din plin si in ciuperci, fructe de mare, rosii si alte cateva alimente de baza.

          Legat de initium, e interesant scandalul pe marginea unei substante toxice. E o substanta destinata *uciderii* unor organisme, ce era sa contina, apa sfintita?
  • -2 (4 voturi)    
    stiri care arata cat de prosti sunt romanii. (Joi, 8 aprilie 2010, 19:08)

    mircea [anonim]

    Ma intreb cata raspundere au jurnalistii cand dau cate o stire tampita.Competenta Dacianei Sarbu este zero in acest domeniu.Ceva competente are taticul ei ,dar nu in acest domeniu,dar au gasit un motiv sa mai injure romanii si Romania.In aceste domenii cred ca ziaristii ar trebui sa se documenteze mai bine ,pentru-ca nu cred ca cineva isi permite sa puna pe piata in produs fara sa aiba aprobarile necesare,iar un ziarist cara face propaganda intr-un fel sau altul pare ciudat.
    • +4 (4 voturi)    
      Ciobanul da cu bata'n balta (Joi, 8 aprilie 2010, 19:31)

      etre [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Dar tu ce competenta ai sa-ti dai cu parerea ?

      Ai facut o scoala pt diploma de atotstiutor ?
      Competenta sau nu, femeia a pus niste intrebari. Un om politic nu trebuie sa fie de specialitate pt a se interesa de bunul mers al lucrurilor in tara lui. La urma urmei, pt asta este om politic. Sa legifereze.

      Alta data, in loc sa vii aici sa injuri oameni, vezi poate reusesti sa ne scutesti de prezenta ta.
      • +3 (3 voturi)    
        subscriu (Joi, 8 aprilie 2010, 20:24)

        ady [anonim] i-a raspuns lui etre

        de acord ..intrebarile sunt de bun simt
    • 0 (0 voturi)    
      ... sunt romanii (Joi, 8 aprilie 2010, 20:50)

      geo [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Noroc cu desteptaciunea ta.

      Daca vrei sa te oferi ca si cobai n-ai decat sa faci o cerere in acest sens catre BASF si vezi-ti de ”competenta” ta.

      Sau mai bine te-ai lua de mana cu iresponsabilii din minister care au aprobat aceste experimente, si sa va oferiti serviciile, cu ”raspundere” , pe cont propriu, celor de la BASF!

      Asa ca, documenteaza-te te rog, experimenteaza pe propria piele daca vrei sa experimentezi ceva, si apoi mai vorbim , daca mai avem cu cine!

      Iar pentru cei care sustin ca fara pesticide, tot felul de chimicale si OMG-uri, planeta n-ar fi in stare sa hraneasca populatia existenta, le spun ca este un mare neadevar, o mare minciuna, propagata de catre cei cu afaceri in acest domeniu!!! Ganditi-va bine fratilor si nu-i lasati doar pe altii sa gandeasca in locul vostru!
      • 0 (0 voturi)    
        si viceversa?! (Vineri, 9 aprilie 2010, 11:01)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui geo

        1.
        Am discutat si cu persoana de la IBA din laboratorul de microbiologie, am discutat cu n-spe experti (inclusiv taica-miu) am intrebat in stanga si in dreapta. Nu exista nici o dovada ca OMG-urile (nu hibrizii care elimina ppp-uri aia sunt altceva, ci omgurile rezistente la erbicide totale de exemplu) ar fi cancerigene!

        2. Daca "noi" propagam chestia asta ca avem interese te gandesti ca poate si "ei" au interese economice? Ironic, de exemplu introducerea unui soi de soia OMG rezistent la Round-up ar reduce semnificativ tratamentele cu erbicide fie pentru monocotiledonate sau dicotiledonate. Poate concurentii care vand aceste produse au si ei interese economice?

        3. in ceea ce priveste ultimul tau punct...Anul trecut 500 de milioane de oameni din lume au suferit de foame! Acum nu se prea practica agricultura ecologica (care de altfel ar fi si sensibil mai scumpa, cred ca 10-15%)! Sa vezi soc cand or incepe chinezii sa manance carne si cu lingura!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Cred ca sefii sunt madrii de tine (Joi, 8 aprilie 2010, 21:39)

      Widow's son [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Haralamb cred ca sefii tai sunt mandrii de tine... cat primesti pe post ?
    • +1 (1 vot)    
      Multumiri Dacianei Sarbu !!! (Joi, 8 aprilie 2010, 22:30)

      carmen [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Pana una alta, Daciana Sarbu este singura care se preocupa de romani si de Romania, in calitatea de europarlamentar pe care o are, spre deosebire de altii...

      Nu credeti ca, "cineva isi permite sa puna pe piata un produs fara sa aiba aprobarile necesare" ? Dvs nu traiti in Romania? Vreti sa spuneti ca RO este tara in care se respecta legile si este necesar sa se obtina aprobari pt a face tot felul de masuri contrare interesului populatiei? Sleahta de la Min. Agr. a primit comisioane grase sa faca asa ceva.

      Daciana Sarbu, iti multumesc !!!
  • -1 (1 vot)    
    Romania, latrina lumii (Joi, 8 aprilie 2010, 20:47)

    Undertaker [anonim]

    Romania, tara de c.a.c.a.t., locuita de tzarani primitivi, condusa de borfasi. Dracula, usturoi, putoare, smecherie, ortodoxie. Intuneric. Lene. Natie proasta, tanara si tampita. Asta e, ROMANI. Mi-e sila de tot ce inseamna Romania si romani.
    • +1 (1 vot)    
      Familia ta (Vineri, 9 aprilie 2010, 11:11)

      Aurelian [anonim] i-a raspuns lui Undertaker

      Prietene, postarea ta, concisa si inaltatoare, se refera la familia ta?
  • +2 (2 voturi)    
    fungicid (Joi, 8 aprilie 2010, 21:23)

    gabriela avram [anonim]

    Am o intrebare. Cum se testeaza ? Pe produse care se pun in vinzare, sau pe loturi experimentale ? Inainte sa ne agitam, asta ar trebui sa stim.
    • +1 (1 vot)    
      intrebari ridicole... (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:35)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui gabriela avram

      loturi experimentale...
      produsele obtinute, conform legii, ar trebui distruse nici macar folosite ca furaj!

      dupa ce sunt testate, si cei de la laboratoare dau ok-ul, intra in discutie la COMISIA NATIONALA DE OMOLOGARE A PRODUSELOR DE PROTECTIE A PLANTELOR.

      abia dupa aia, daca comisia il omologheaza, pot intra in comercializare. Ca de obicei, noi avem si in acest caz o procedura extrem de stufoasa si birocratica, si ati fi bucurosi ecologistilor, (:P) sa stiti ca Romania inca cere omologarea (plus taxele de rigoare ofc.) unor produse deja omologate in alte tari ale UE.
  • +1 (1 vot)    
    New World Order - Codex Alimentarius (Joi, 8 aprilie 2010, 21:27)

    PanterA [anonim]

    Petitie impotriva folosirii produsului cancerigen initium:
    http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_impotriva_folosirii_produsului_cancerigen_initium-p66425048.html

    Unele guri sustin ca "Codex Alimentarius" este o conspiratie NWO:

    "Directivele Codex-ului Alimentarius enunţate de către Directiva Europeană în ceea ce priveşte suplimentele alimentare trebuie aplicate sub ameninţarea sancţiunilor financiare.
    Iată în ce constau acestea:
    • Se intenţionează eliminarea oricărui supliment alimentar natural. Toate aceste suplimente vor fi înlocuite cu 28 de produşi de sinteză farmaceutică (prin urmare toxici), care vor fi dozaţi şi vor fi disponibili numai în farmacii, pe bază de prescripţie medicală. Magazinele noastre de produse naturiste şi suplimente alimentare vor mai avea pe raft numai cu 18 produse, cele care există pe lista Codex-ului. Tot ceea ce nu este pe listă (de exemplu coenzima Q10, glucosamine etc.), vor deveni ilegale. Adică, dacă le foloseşti, te duci la închisoare. Medicina naturistă (acupunctura, medicina energetică, ayurvedică, tibetană etc.) va fi progresiv şi insidios interzisă.
    • Agricultura şi alimentaţia animalelor vor fi reglementate conform normelor fixate de trusturile chimiei farmaceutice, care interzic din principiu aşa numita agricultură bio. În anul 2001, 12 substanţe chimice, despre care se ştie că sunt cauzatoare de cancer, au fost interzise în mod unanim de 176 de ţări, inclusiv de SUA. Codex Alimentarius aduce înapoi 7 dintre aceste substanţe interzise. Conform regulilor Codexului, aproape toate alimentele trebuie să fie iradiate. Acum nu avem decât să mâncăm roşii cu INITIUM, să aşteptăm să vedem dacă murim ca să ştie UE dacă fungicidul nemţilor este sau nu toxic."
  • 0 (0 voturi)    
    comisare (Joi, 8 aprilie 2010, 22:40)

    eraZnua [anonim]

    Dacian Ciolos ... pentru asta ai fost trimis la Bruxelles?
  • +1 (1 vot)    
    stim prea bine ca ... (Joi, 8 aprilie 2010, 22:53)

    eraZnus [anonim]

    se aproba pentru a putea fi comercializata apoi in "magazinul viselor"...

    remarc o predispozitia globala de a trece de la o alimentatie bogata in nutrienti, la una axata pe aditivi ...vezi CODEX ALIMENTARIUS

    poate o sa ai in viitor un fel de cuptor cu microunde prin care sa primesti mancare si poate alte produse chiar organice ... gen TELEPORTSHOPPING...de pe net... si le poti consuma tocmai pentru ca de-a lungul evolutiei te-ai obisnuit sa te hranesti cu cele mai nocive substante ...

    ca si cum daca trecerea de la o atmosfera bogata in oxigen s-ar face lent la una in dioxid de carbon ... plamanul nostru s-ar adapta si am viata ar merge mai departe ..
  • +1 (1 vot)    
    Ce inseamna, mai exact, "il testam"? (Joi, 8 aprilie 2010, 23:27)

    Irina [anonim]

    Unde "il testam"?
    Pe cate hectare? In ce judete?
    Pe ce tip de soluri si de culturi?
    Cu ce analize ulterioare recoltarilor?
    • 0 (0 voturi)    
      "il testam" (Vineri, 9 aprilie 2010, 1:43)

      miranda [anonim] i-a raspuns lui Irina

      Cred ca trebuie sa adaugi intrebarea fundamentala:
      Pe pielea cui "il testam"?
  • +1 (1 vot)    
    Da tata (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:24)

    Gogul [anonim]

    Testati-l ca si asa avem spor negativ de populatie. Macar sa mai micsoram din numar si asa. Propun sa incepeti cu gradinile voastre si sa va limitati la ele.
  • +2 (2 voturi)    
    Testare (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:40)

    Gigi [anonim]

    Imi place sa cred ca nu s-a tampit de tot populatia intelectuala de pe la noi. Reticenta la absolut orice noua descoperire sau predispozitia catre luarea in seama ale unor speculatii si teorii ale conspiratiei e de obicei apanajul consumatorilor de Libertatea si OTV, dar citind rapid tona de comentarii constat ca viitorul arata chiar rau.

    Cine isi poate imagina ca in secolul 21 o companie de talia BASF (nu e chiar centrul de cercetari de la CAP Fundulea) poate pune pe piata o substanta cunoscut cancerigena? Nu am timp sa scriu cate organisme europene verifica nu fiecare substanta, si fiecare subcompus chimic care exista in orice laborator BASF, nu care intra in compusi. E o tampenie sora cu moartea sa presupui ca sute de oameni inchid ochii si gura si aproba utilizarea unui produs de teapa asta care este cu 10% mai eficient decat alte fungicide performante, folosite acum si cu care nimeni nu are nici o problema.

    Treziti-va putin si ganditi logic, nu sunt niste monstri capitalisti cu bani care omoara sarmanii consumatori de rosii. E o mentalitate periculoasa care a dus la lucruri neplacute acum vreo 70-80 de ani. As pune mai degraba scandalul pe seama vreunei batai locale pe ciolanul importului substantei, asta pentru ca Romania este singura tara care face gura pe tema asta.

    Si legat de testare,se testeaza pe culturile locale in conditii specifice de crestere pentru a vedea cat de eficient este la uciderea in masa. A ciupercilor parazite, evident...
    • +1 (1 vot)    
      Nu-s de acord. (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:02)

      Gogul [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Confunzi "orice" cu "acest". Reticenta la ACEST produs nu este rodul paranoiei. "Prima tara care vrea sa-l testeze" nu mi se pare deloc normal sa fie tocmai Romania. Intelectualii care s-au tampit sunt cei care pun botul la aerele de atotstiutori ale companiilor numai pentru ca sunt de remune, cand tot de renume sunt si cele care ne fura pe fata (oare cine e cu autostrada Transilvania?). Putina decenta si prudenta ar trebui sa caracterizeze aceste decizii. Daca aia mari se dau la o parte, ce cauta vocea noastra aici? Fundulea facea treaba buna iar recoltele erau chiar bune cand se facea agricultura la noi. problema azi este gestiunea inexistenta a agriculturii, ajunse pe mana altora care-si fac propriile calcule si nu tin cont de noi, nu faptul ca nu avem fungicide mai performante decat cele obisnuite. Tichia de margaritar ne lipsea.
  • +1 (3 voturi)    
    Asta cu "cancerigen" ... (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:32)

    Costica [anonim]

    ...a venit pe aceeasi filiera cu" gainile stresate" ... produsul e in testare la noi pentru prima data , de unde dracu ati scos-o pe asta cu "cancerigen"? Va spus voua la sedinta de spiritism Vasiliu Birlic si voi l-ati crezut?
    Voi stiti ca trebuie sa faci un studiu stiintific pentru a da o astfel de categorisire? Voi va luati dupa indivizii care deja au topit calota glaciara si ghetarii din Himalaya?
    Aveti pregatire stiintifica , sa va dati sema ce aberatii sunt vehiculate?
    Aveti vreunul din voi o minima experineta ain agricultura, romaneasca sau srtaina sa va dati cu presupusul macar stiind cate ceva despre cum ajung plantele din samanta plata adulta si apoi industrializata?
    Numai bagatori de seama cu facultati de litere scriind de stiinta...
    Intru pe net si caut "INITIUM"...200 de saituri romanesti , panicate si catastrofate ca moare romanul de cancer dat de initium...dau de 2 straine...nimic. Nu tu cancer , nu tu apocalipsa pe bietul muritor...
    Mai folositi si mintea , nu numai degetele...
    • 0 (2 voturi)    
      zau? (Vineri, 9 aprilie 2010, 12:03)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Ia da cautare cu ametoctradin cum se numeste de fapt substanta. Sa vezi ce scrie pe pesticideinfo org.
      • 0 (0 voturi)    
        Falsa problema (Vineri, 9 aprilie 2010, 15:24)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Mitica

        Problema nu e ca o agricultura naturala nu ar sustine populatia lumii, ci ca 70-80% din mancare se ARUNCA ! RISIPA e problema, vedeti studiile legate de cat risipesc americanii, ei singurei au recunoscut.
        • 0 (0 voturi)    
          Risipa si prostia (Vineri, 9 aprilie 2010, 19:36)

          geo [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Ai perfecta dreptate!!! Numai ca pentru unii pare destul de greu de inteles.

          Felicitari celor doi alesi: Iulian Urban si Daciana Sarbu. Speram sa nu o lase balta de acum incolo.

          www.urbaniulian.ro

          www.dacianasarbu.wordpress.com
  • +1 (1 vot)    
    ce scrie? (Vineri, 9 aprilie 2010, 15:10)

    Gigi [anonim]

    http://pesticideinfo.org/Detail_Chemical.jsp?Rec_Id=PC43415

    Ca informatie pentru cei mai putin priceputi, clasificarea e in josul paginii. Alea de sus de care s-a legat si iubitorul de senzatii moi Urban sunt doar explicatia coloanelor din tabel.

    Nu vad absolut nimic problematic.
  • 0 (0 voturi)    
    Initium,CyclonB (Vineri, 9 aprilie 2010, 15:47)

    travis [anonim]

    Tot BASf facea in timpul razboiului al doilea mondial un insecticid foarte bun,se chema Cyclon B.Era atit de bun incite se folosea la oameni,in lagare,si-i curata de toti parazitii,chiar si de viata.Dati cu Initium toate alimentele pentru Parlament si ptr cei care au semnat ca e bun,sa manince ei cu sare.Va rog.
  • 0 (0 voturi)    
    Scandalul INITIUM : senatorul Urban catre Minister (Vineri, 9 aprilie 2010, 16:00)

    Iulian Urban [anonim]

    Scandalul INITIUM : senatorul Urban catre Ministerul Agriculturii : mancati voi otravuri, lasati produsele nealterate chimical pentru noi, prostimea !


    Inteleg pe aceasta cale sa am o reactie oficiala fata de declaratia facuta de dl. Adrian Radulescu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii care a declarat pentru Hotnews [ http://economie.hotnews.ro/stiri-consumator-7108408-audio-romania-prima-tara-din-lume-care-omologat-fungicidul-initium-produs-considerat-cancerigen-ministerul-agriculturii-dupa-testare-vom-decide-daca-vom-lasa-comercializare-sau-nu.htm ] ca el prefera sa consume numai organisme modificate genetic stropite cu cat mai mult INITIUM :
    Pai vedeti d-le secretar de stat cum sta treaba cu libertatile astea ?
    Daca Dvs. vreti sa consumati otravuri de acest gen, si invocati libertatea dvs. de a ALEGE in acest sens, in mod cu totul identic si noi , prostimea, vrem sa avem libertatea de a alege sa nu ne lasam indopati cu aceste chimicale, intrucat decizia noastra este sa putem sa ne hranim sanatos. Consider ca prin insasi argumentele Dvs. ne dati dreptate noua "anormalilor" care nu vrem sa ne lasam convinsi de utilitatea OMG si a produsului cancerigen INITIUM.
    In numele "anormalilor" - senator de Ilfov Iulian URBAN
    • 0 (0 voturi)    
      OTRAVURI? (Vineri, 9 aprilie 2010, 17:11)

      Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui Iulian Urban

      Domnule avocat, de unde competenta Dv. pentru a califica aceasta substanta ca OTRAVA? Pe ce va bazati? Pe studiile Dv. de Drept? Pe cele ale comunitatii stiintifice? Sau pe parerile pseudo-intelectualitaii care se manifesta pe multimedia?
      Imi pare ca alergati prea mult dupa publicitate - eu zic sa va rezumati la ceea ce puteti intelege (vezi exemplul cu legea rutiera, initiativa pe care o consider benefica)
  • 0 (0 voturi)    
    APA (Vineri, 9 aprilie 2010, 16:59)

    Bug Zileriu [anonim]

    Domnilor, problema cea mare nu este INITIUM, este apa! In Romania, s-a ajuns pana acolo incat o molecula de apa contine 2 atomi de hidrogen si doar unul de oxigen! Va puteti da seama, toata populatia Romaniei este in pericol de indobitocire!
  • 0 (0 voturi)    
    Hotnews = OTV?! (Sâmbătă, 10 aprilie 2010, 4:08)

    Gigel [anonim]

    Pai fratilor, citest pe Hotnews ca a fost omologat.... cand intru aici vad ca e vorba despre "omologat pentru testare".

    Cat despre "Urban a cerut, de asemenea, interzicerea folosirii acestui produs in conditiile in care ar spori pana la 65% riscul de cancer de colon.", care-i sursa pt informatia privind riscul de cancer? Acest Urban, nu? Indicati-o mai clar.

    Genul asta de senzationalism ieftin pute rau... daca Hotnews o continua pe trendul asta va trebui sa imi gasesc alta sursa.
  • 0 (0 voturi)    
    organisme modificate genetic (Sâmbătă, 10 aprilie 2010, 13:31)

    Marian Dragoi [anonim]

    La mijloc nu-i vorba de responsabilitate, ci de iresponsabilitate. Oricat ar nega autoritatile, organismele mosificate genetic nu fac decat sa combata tot chimic daunatorii, dar de data aceasta cu materialul clientului. Adica planta insasi produce toxinele pe care noi le-am fi dat, practicand agricultura traditionala.
    Spre deosebire e agricultura tranditionala, in care omul mai poate doza pesticidele in functie de conditiile climatice si de sol, adica exista un oarecare control al masurii in care substantele toxice se acumuleaza in planta, la cele modificate genetic nu mai exista acest control. Putem discuta si telefonic, nu am nimic de ascuns: 0744337436 (asta apropo de resonsabilitate)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version