Grupul McDonald's, pe cale sa fie dat in judecata din cauza ca "ademeneste" copiii cu jucarii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 23 iunie 2010, 12:18 Economie | Consumator

O organizatie pentru protectia consumatorilor din Statele Unite acuza grupul McDonald's de practici comerciale "incorecte si inselatoare", din cauza distribuirii de jucarii impreuna cu meniul Happy Meal, produs destinat copiilor. Reprezentantii Centrului pentru Stiinta in interesul publicului au anuntat ca vor actiona in judecata grupul McDonald's, in cazul in care compania nu renunta, in termen de 30 de zile, la distribuirea jucariilor, relateaza Telegraph.co.uk.

Potrivit organizatiei, practica McDonald's de a oferi jucarii la pachet cu meniurile ar incalca legile statelor Massachusetts, Texas, California, New Jersey, dar si din Washington.

"McDonald's este strainul de pe terenul de joaca, ce ii ademenste pe copii cu dulciuri. Sunt niste practici infioratoare, care trebuie oprite", spune Stephen Gardner, un reprezentant al organizatiei.

"Strategia de marketing a McDonald's are efectul unei recrutari a copiilor americani intr-o armata neplatita de marketeri, care isi bat la cap parintii sa le cumpere produsele acestei companii", mai spune Stephen Gardner.

Centrul pentru Stiinta in interesul publicului a dat in judecata zeci de companii, in ultimii ani. Printre "victoriile" organizatiei se numara obligarea grupului Kellogg sa creasca valoarea nutritiva a cerealelor pentru copii.

"Suntem mandri de meniurile Happy Meal, care le ofera clientilor nostri atat mancare sanatoasa, cat si jucarii de cea mai buna calitate si care corespund celor mai inalte standarde de siguranta. Oferirea de jucarii reprezinta doar o parte din distractia de care au parte familiile care aleg McDonald's", spune, la randul sau, William Whitman, vicepresedintele Departamentului de Comunicare al McDonald's.

Ultima promotie Happy Meal consta in oferirea de jucarii reprezentand personajele popularului film de animatie "Shrek pentru totdeauna". Pelicula va ajunge, in aceasta vara, si pe ecranele din Romania.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

2035 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    ??? (Miercuri, 23 iunie 2010, 12:33)

    drivex [anonim]

    Retarzii astia sunt in stare sa dea in judecata Coca-Cola pentru ca vind 2,5L la pret de 2L si Renault pentru ca in reclamele lor apar copii zimbind!
    • +1 (3 voturi)    
      atitudine! (Miercuri, 23 iunie 2010, 16:26)

      altqwerty [utilizator] i-a raspuns lui drivex

      retarzi sunt cei care cred ca astfel de jucarii/reclame sunt inofensive .. cuvantul "subliminal" le spune ceva? .. m-am ingrozit cand am vazut intr-unul din cele mai mari magazine de jucarii din lume, in buricul centrului cultural al lumii (Time Square), langa "Lego" asezate astfel de "jucarii" .. sa se-nvete copiii inca din frageda pruncie la junk food or what???

      Excelenta initiativa! Sper sa fie dusa pana la capat! Enough cu promovarea tuturor gunoaielor, pe motiv ca suntem "liberi sa schimbam canalul"!
      • -3 (3 voturi)    
        Ronald pe terenul de joaca (Miercuri, 23 iunie 2010, 16:52)

        moroes [utilizator] i-a raspuns lui altqwerty

        Atunci eu sunt un retard. Intr-adevar cred ca acele jucarii sunt inofensive.
        Faptul ca McDonald's incearca sa faca produsul sau atractiv si distractiv pentru copii nu ii transorma in necuratul. Reclama este o practica normala a comertului, indiferent cat de malefica li s-ar parea grijuliilor ca tine sau ca cei din textul de mai sus.
        Dupa aceeasi logica ar trebui infierat fiecare comerciant ce incearca sa isi imbunatateasca serviciul sau produsul, asa cum a observat foarte bine si drivex.

        Intr-adevar "esti liber sa schimbi canalul", si nu ii baga nimeni cu forta pe gat hamburgeri copilului tau. Tu hotarasti ce sa manance acesta si in ce cantitati. Si mie imi placeau la nebunie acele jucarioare din HM si nu am ajuns obenz.
        "Subliminal" cred ca se refera la altceva...
        Daca parerea ta despre produsele McD este ca sunt gunoaie, nu le cumpara, nu le da copilului tau. Dar ce drept ai tu sau altii sa interzici comerciantului sa isi promoveze un produs pentru care exista cumparatori?

        "McDonald's este strainul de pe terenul de joaca, ce ii ademenste pe copii cu dulciuri"
        Mda...
        • +2 (2 voturi)    
          Ingnoranta, bat-o vina! (Miercuri, 23 iunie 2010, 17:14)

          altqwerty [utilizator] i-a raspuns lui moroes

          "Dar ce drept ai tu sau altii sa interzici comerciantului sa isi promoveze un produs pentru care exista cumparatori?"

          Intr-un magazin de JUCARII pentru copii??? Hamburgeri si alte "minunatii"in ladita cu nisip??? Chiar nu mai avea McDonalds alt loc de promovare??? Inclin sa cred ca nu esti parinte - > iti urez mult succes in a deveni unul de exemplu! Atunci voi reveni sa te-ntreb daca ti-ai schimbat opinia intre timp (stii tu, numa' prostul ii consecvent! :)
          • -2 (2 voturi)    
            Masa fericita (Miercuri, 23 iunie 2010, 18:06)

            moroes [utilizator] i-a raspuns lui altqwerty

            Nu inteleg ce vrei sa spui prin primele doua intrebari.
            Mijloacele prin care McD hotarasc sa isi promoveze produsul ii privesc. Atata timp cat eu am posibilitatea de a le achizitiona sau nu, ar trebui sa fie liberi sa isi faca reclama cum doresc.
            Nu sunt parinte, dar nu cred ca asta e relevant.
            Vrei sa spui ca e greu sa fii un bun parinte? Desigur, nu te pot contrazice, dar asta nu este o scuza sa pasezi responsabilitatea bunastarii copilului tau asupra "societatii", a statului, a McDonaldsului.
            Efectul interzicerii restaurantului de a oferi jucarii alaturi de meniurile sale nu este doar de a strica distractia unor cpoii, La nivel de principii o astfel de interdictie ataca libertatea producatorilor si consumatorilor deopotriva. McD nu are dreptul de a se promova, clientii McD nu mai pot achizitiona produsul dorit.
            Poti argumenta ca aceste incalcari de drepturi sunt necesare pentru "binele public", al copiilor, sau cum vrei sa tu sa il formulezi, dar, repet, responsabilitatea pentru sanatatea, fizica si psihologica a copilului tau, este a ta. Nu vad de ce ar trebui sa imi fie mie interzis accesul la un produs pentru ca tu te temi de efectul acelui produs asupra copilului tau. Si faptul ca "eu nu sunt parinte" nu este un contraargument valid.
            • +1 (1 vot)    
              esti politician cumva? (Joi, 24 iunie 2010, 12:23)

              altqwerty [utilizator] i-a raspuns lui moroes

              Eu te intreb "Intr-un magazin de JUCARII pentru copii???", iar tu o tot ti cu restaurantele McD!!!

              Raspunde te rog la intrebare: ti se pare normal sa gasesti in ToysRus, pe langa "lego" si alte jucarii, machete de junk food de la McDonalds???

              Imi pot tine copilul departe de restaurantele McD (sa nu fiu inteles gresit: n-am nimic cu McD, ci cu TOATE restaurantele de junk food!!!), dar ce ma fac cand intram intr-un magazin de jucarii???

              Multumesc
              • -1 (1 vot)    
                Hamburgeri de jucarie (Joi, 24 iunie 2010, 16:09)

                moroes [utilizator] i-a raspuns lui altqwerty

                Da, la fel cum mi se pare normal sa vad reclame cu McD la televizor, pe panouri etc.
                Chiar nu vad ce e asa ingrozitor la un hamburger de plastic. Cand la moda este infierarea violentei din emisiunile / jocurile video / jucariile copiilor, un hamburger lego mi se pare chiar inofensiv.
                Te cred ca ai ceva cu toate, si cu toti: restaurante, magazine de jucarii etc. Si sunt de acord ca este un fel de mancare daunator, daca este consumat in exces. Nu vad insa pentru ce esti suparat pe Lego, Toys R Us sau McD. Ei fac ceea ce face orice afacere: incearca sa se vanda. Este decizia ta daca ii vei cumpara copiulului tau jucariile / mancarurile respective. In cantitati moderate, meniurile McD constituie o experienta inedita pentru cei mici: gustoase si distractive.
                Incercarea de a le face... mai putin distractive este pe cat de absurda pe atat de nedreapta. Mai mult, invocand ca motiv pentru asemenea masuri aberante binele copilului tau, imi cer scuze ca o spun, dar recunosti in mod implicit incapacitatea ta ca parinte de a-ti educa corespunzator copilul.
              • -1 (1 vot)    
                Hamburgeri de jucarie (Joi, 24 iunie 2010, 16:09)

                moroes [utilizator] i-a raspuns lui altqwerty

                Da, la fel cum mi se pare normal sa vad reclame cu McD la televizor, pe panouri etc.
                Chiar nu vad ce e asa ingrozitor la un hamburger de plastic. Cand la moda este infierarea violentei din emisiunile / jocurile video / jucariile copiilor, un hamburger lego mi se pare chiar inofensiv.
                Te cred ca ai ceva cu toate, si cu toti: restaurante, magazine de jucarii etc. Si sunt de acord ca este un fel de mancare daunator, daca este consumat in exces. Nu vad insa pentru ce esti suparat pe Lego, Toys R Us sau McD. Ei fac ceea ce face orice afacere: incearca sa se vanda. Este decizia ta daca ii vei cumpara copiulului tau jucariile / mancarurile respective. In cantitati moderate, meniurile McD constituie o experienta inedita pentru cei mici: gustoase si distractive.
                Incercarea de a le face... mai putin distractive este pe cat de absurda pe atat de nedreapta. Mai mult, invocand ca motiv pentru asemenea masuri aberante binele copilului tau, imi cer scuze ca o spun, dar recunosti in mod implicit incapacitatea ta ca parinte de a-ti educa corespunzator copilul.
              • -1 (1 vot)    
                Hamburgeri de jucarie (Joi, 24 iunie 2010, 20:41)

                moroes [utilizator] i-a raspuns lui altqwerty

                Da, la fel cum mi se pare normal sa vad reclame cu McD la televizor, pe panouri etc. Chiar nu vad ce e asa ingrozitor la un hamburger de plastic. Cand la moda este infierarea violentei din emisiunile / jocurile video / jucariile copiilor, un hamburger lego mi se pare chiar inofensiv. Te cred ca ai ceva cu toate, si cu toti: restaurante, magazine de jucarii etc. Si sunt de acord ca este un fel de mancare daunator, daca este consumat in exces. Nu vad insa pentru ce esti suparat pe Lego, Toys R Us sau McD. Ei fac ceea ce face orice afacere: incearca sa se vanda. Este decizia ta daca ii vei cumpara copiulului tau jucariile / mancarurile respective. In cantitati moderate, meniurile McD constituie o experienta inedita pentru cei mici: gustoase si distractive. Incercarea de a le face... mai putin distractive este pe cat de absurda pe atat de nedreapta. Mai mult, invocand ca motiv pentru asemenea masuri aberante binele copilului tau, imi cer scuze ca o spun, dar recunosti in mod implicit incapacitatea ta ca parinte de a-ti educa corespunzator copilul.
                • 0 (0 voturi)    
                  x3 (Joi, 24 iunie 2010, 21:12)

                  moroes [utilizator] i-a raspuns lui moroes

                  Scuze pentru comentariul multiplu.
  • +1 (3 voturi)    
    . (Miercuri, 23 iunie 2010, 13:17)

    adi [anonim]

    unde ii sarbatoresti ziua de nastere a copilului? la mec!
  • -1 (5 voturi)    
    vai de capul vostru (Miercuri, 23 iunie 2010, 13:31)

    zomby [anonim]

    daca sarbatoriti ziua de nastere a copilului la mec!!!!!dupa aceea spuneti ca au devenit obezi.da-ti copiilor mancare sanatoasa,nu carne tocata cu tot felul de porcarii(vezi e-uri)in ea.e normal ca firma sa ataga copiii,acestia nu merg singuri sa serveasca ceva ci cu parintii,deci o jucarie=3 menu...e ceva!!!!nuuuuu???????
    • +1 (5 voturi)    
      mec (Miercuri, 23 iunie 2010, 14:32)

      mirc [anonim] i-a raspuns lui zomby

      Care carne tocata?? Daca substanta aia dintre cele 2 felii de paine e carne eu ma calugaresc...
  • 0 (2 voturi)    
    mec (Miercuri, 23 iunie 2010, 15:14)

    zomby [anonim]

    ai dreptate mirc,eu totusi am vrut sa fiu un pic mai indulgent....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică