UPDATE: Ministerul Economiei a lansat programul "Cumpara romaneste!" si a anuntat doua site-uri de promovare. HotNews.ro a cumparat unul dintre domenii, neprotejat de minister

de Cristian Pantazi, Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 1 octombrie 2010, 15:38 Economie | Consumator

 documente
Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri a initiat, la nivel national, sub sloganul "Cumpara romaneste!", un program de relansare a productiei interne. Intr-o prezentare seaca a programului (vezi documentul atasat) se arata ca deja au fost finalizate cateva actiuni, una fiind rezervarea domeniilor web: www.cumpararomaneste.ro si www.produs-romanesc.ro.


UPDATE HotNews.ro a verificat daca cele doua domenii au fost intr-adevar rezervate de Ministerul Economiei, constatand ca al doilea, respectiv www.produs-romanesc.ro, nu era rezervat. In aceste conditii, HotNews.ro a rezervat domeniul pentru a demonstra incapacitatea institutiei de a-si coordona comunicarea publica cu actiunile propriu-zise. HotNews.ro anunta ca va ceda gratuit Ministerului Economiei acest domeniu.

In vederea implementarii programului, a fost aprobat proiectul "Elaborarea, implementarea si coordonarea politicii publice privind relansarea productiei interne in Romania", finantat din fonduri europene, valoarea acestuia fiind de 5,2 milioane lei. Potrivit proiectului, vor fi facute seminarii, va fi realizat un portal si va fi infiintata o revista periodica.


Ministerul Economiei sustine ca proiectul este o componenta importanta a programului national anti-criza. Pentru stimularea productiei interne, Ministerul Economiei va veni cu masuri precum "imbunatatirea cadrului legislativ si implementarea unei politici publice coerente de relansare a productiei interne". De asemenea, vor fi luate masuri pentru protectia, stimularea consumatorilor si orientarea acestora catre produsele interne. Programul nu arata care sunt in mod concret aceste masuri de stimulare a producatorilor romani.

Potrivit proiectului, vor fi realizate seminarii, va fi realizat un portal si va fi infiintata o revista periodica.

Masurile prezentate de Ministerul Economiei:
  • Dezvoltarea identitatii produsului romanesc cu implicarea activa a producatorilor interni, asociatiilor de profil, camerelor de comert, patronatelor, sindicatelor, administratiilor locale, consumatorilor
  • Promovarea produsului romanesc prin instrumente moderne, adecvate (mass-media, internet, seminarii, simpozioane, targuri si expozitii, etc.)
  • Certificarea produsului romanesc
  • Sprijinirea producatorilor interni prin imbunatatirea cadrului legislativ si implementarea unei politici publice coerente de relansare a productiei interne
  • Relansarea productiei interne
  • Protectia si stimularea consumatorilor si orientarea acestora catre produsele interne
"Proiectul, in valoare de 5,2 milioane de lei, are ca obiectiv general imbunatatirea capacitatii institutionale a MECMA de a formula, implementa, coordona si monitoriza politica publica pentru relansarea productiei interne in vederea sprijinirii economiei romanesti si se va derula pe o perioada de 1 an de la semnarea contractului de finantare", mai precizeaza Ministerul Economiei.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

9260 vizualizari

  • +34 (36 voturi)    
    Cumpara romaneste (Vineri, 1 octombrie 2010, 15:45)

    galautas [utilizator]

    I'm definitely up for that!! Cumpar si voi continua sa incerc sa cumpar cat mai multe produse romanesti incepand de la iaurtul Napolact si terminand cu samponul cu urzica:) Pacat ca micii producatori nu ajung sa isi poata prezenta produsele in hipermarketuri, deoarece si intermediarii trebuie sa "manance o paine". Pe de alta parte poate ca nici nu ar trebui ca micii producatori sa isi vanda produsele acolo, ar trebui ca noi sa mergem la ei si sa preferam sa cumparam de la ei... Insa dream on Romanie, cu speranta inainte:)
    • +23 (25 voturi)    
      @galautas (Vineri, 1 octombrie 2010, 15:51)

      Iuliana [anonim] i-a raspuns lui galautas

      Din pacate ai dreptate referitor la spaga ce se cere in supermaket-uri ca sa iti vinzi produsele. E monopol si nesimtire ce au facut marii comercianti. Mai bine facem export.
      • +5 (7 voturi)    
        Aveti dreptate dar inca nu stiti tot (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 8:48)

        ogi [anonim] i-a raspuns lui Iuliana

        Se pare ca in acest an va fi ultimul in care vom mai gasi multi furnizori romania in hipermarketuri.Pt. ca :

        >> datorita faptului ca ca aceste hypermarketuri au atras populatia la ei mag mici de cartier au murit (ref la plan national)
        >> in fiecara an isi maresc taxele impuse furnizorilor romani -anul aceste s-a ajuns la 28,5% - la anul daca imi adauga inca 1,5% eu merg in minus cu 0,5% deci voi iesi cu produsele din hypermarket
        >> DEAGEABA TOT TAM-TAM , practic furnizorii romani din ind alimentara NU LI SE PERMITE VINZAREA PRODUSELE IN ALTE STATE.
        >> spre ex: cei de la C...: abia asteapta sa scoata salamul de sibiu ca sa-si aduca salamul lor din FRANTA.

        Daca guvernantii nostri nu vor lua masuri in cca 2 ani nu vom mai avea produse romanesti pt simplul motiv ca nu vom avea piata de vinzare.De ce alti pot vinde aici dar noi nu putem vinde in UE????
        Eu si alti producatori am incercat
        Verificati va rog cite produse made in RO gasiti in hypermarketuri in alt stat UE!!!!!!!!!!!!
        Va spun eu " O "
        • +4 (6 voturi)    
          Carrefour (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 16:23)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ogi

          Se poate să ai dreptate.

          Te rog să le zici pe nume, aici nu e la TV unde CNA impune reguli tâmpite. Numai în România am văzut așa ceva... a căzut tavanul unui mall, dar nu vă spunem care că n-avem voie :D Cică e reclamă mascată. Comunisme ieftine :) ale unor oameni puși acolo să se joace de-a Dumnezeu în media.

          Presupun că te referi la Carrefour, așa este? Sau la Cora? Dacă nu mă înșel, ambele sunt franțuzești, nu?


          Adrian
    • +14 (14 voturi)    
      sa nu te inseli (Vineri, 1 octombrie 2010, 15:55)

      gazpefoc [anonim] i-a raspuns lui galautas

      am avut surpriza sa vad scris pe cascavalul delaco (ala cu mafia) produs in germania, in schimb pe hochland scrie produs in romania.. tare
      • +7 (7 voturi)    
        confuzie (Vineri, 1 octombrie 2010, 20:24)

        maria [anonim] i-a raspuns lui gazpefoc

        sa nu confundam produs in RO, cu produs de firme romanesti;atit Danone cit si Hochland produc in toate tarile unde au fabrici,sunt cazuri cin se aduc produse in vrac si se pune eticheta,sau se importa produsul ca atare.
    • +16 (16 voturi)    
      go go go (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:44)

      vali2 [utilizator] i-a raspuns lui galautas

      Sa nu uitam de produsele Farmec, de o calitate f buna dar si.. lenjeria Jolidon (desi un pic cam scumpa) :P

      Sunt de parere ca multe produse romanesti sunt de calitate superioara americanismelor si chinezariilor cu care piata e invaluita insa comerciantii le prefera pe acestea din urma datorita profitelor mari care le au de pe urma acestora.

      Sper ca o data si o data, sa realizeze si romanii ca adevarata putere se obtine prin calitate.
      • +1 (3 voturi)    
        de acord (Vineri, 1 octombrie 2010, 23:18)

        Technicus [utilizator] i-a raspuns lui vali2

        De acord, dar totusi, cate produse americane ai cumparat in ultima vreme?
        • +3 (3 voturi)    
          me (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 9:50)

          de acors si eu [anonim] i-a raspuns lui Technicus

          apropo de jolidon, acesta bate de departe produse americane comparabile ca si pret (ma refer din punct de vedere al confortului si calitatii materialelor dar si al rezistentei ... produsele americane s-au deteriorat muult mai repede ;)
    • +28 (28 voturi)    
      Bravo hotnews.ro! (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:52)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui galautas

      Primul produs romanesc cumparat a fost chiar site-ul programului!
      • +10 (10 voturi)    
        +1 (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:16)

        Coacaza [anonim] i-a raspuns lui Caligula

        tare asta
      • +2 (2 voturi)    
        e o cratima in plus (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 0:04)

        hop si voi [anonim] i-a raspuns lui Caligula

        daca v-ati fi uitat putin la cele doua domenii ati fi vazut ca al doile-a are cratima, primul nu. E clar un idiot incapabil acolo, al doile-a domeniu cumparat a fost de fapt produsromanesc.ro fara cratima cum nici primul nu are cratima
        • +4 (4 voturi)    
          te bagi in seama... (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 10:42)

          hop si tu [anonim] i-a raspuns lui hop si voi

          fara sa cercetezi. Domeniul produsromanesc.ro a fost achizitionat inca din data de 12.10.2008. Sau poate ca societatea care l-a achizitionat putea sa prevada viitoarele programe ale MECMA.
        • +2 (2 voturi)    
          /// (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 11:04)

          u2 [anonim] i-a raspuns lui hop si voi

          curios cum vezi cratimele cateodata, da` la tine pui mai multe... ca sa fie...
      • +2 (2 voturi)    
        felicitari (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 10:19)

        felicitari [anonim] i-a raspuns lui Caligula

        Ar trebui sa devina titlu pe prima pagina comentariul de mai sus!!!!
      • +2 (4 voturi)    
        Ironia sorții (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 16:26)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        Ironia sorții este că domeniile de internet, la fel ca și internetul au fost inventate nu de români ci de americani. O fi produs românesc? Sau importat? De fapt, o fi produs? Sau doar un drept intelectual?

        Cu bine,
        Adrian
    • +7 (7 voturi)    
      Napolact ... (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:13)

      Bute [utilizator] i-a raspuns lui galautas

      Vezi ca s-ar putea sa ai surpriza ca produsele Napolact sa fie facute cu lapte din Olanda si Ungaria.

      Daca scrie tara de origine Romania sau produs in Romania asta nu inseamna ca si materia prima e din Romania.

      Si pe de alta parte Napolact are ca actionar majoritar pe Friesland (firma olandeza).
      • +2 (2 voturi)    
        plusez la ce zici tu (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 17:06)

        Doru [anonim] i-a raspuns lui Bute

        m-am intalnit recent cu cineva din Ardeal care lucreaza la ei si iti pot garanta ca iaurtul si celelalte produse lactate derivate sunt facute din lapte congelat adus din Ungaria.
        nu zic ca nu este ok din pct de vedere al calitatii si al igienei dar deja notiunea care este promovata si anume aceea de "proaspat" nu mai este actuala.
        de atunci nu mai cumpar produse Napolact ( ma rog , doar inghetata am mai cumparat :P)
    • -1 (9 voturi)    
      Za dacs came from za tracs (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:58)

      Vladimir Ilicescu Leninescu [anonim] i-a raspuns lui galautas

      Asta e slogalul PSD . Nea Nelu demult a spus ;Cumparati numai produse sovietice: revolutii,caciuli cu clapa,partid socialist,partid liberal de manevra dreapta si inspiratie stainga ,kaghebism,votca din pufoaica de detinut politic din siberia cu parfum de akm,parfum masinuta,lame de ras Baltika cu vaporu,basti,galosi,nastasi,popesti,vanti,blanculesti,dragnesti,ponti,fierbatoare,si mai alse celebra papusa matriosca,aia una in alta,care se face cadou pe la alte partide de 7 Noiembrie.De ies din ele la matriosti mici si cu limba ascutita de vorbesc strimb prin toate partidele.
    • +9 (9 voturi)    
      foarte bine (Vineri, 1 octombrie 2010, 18:36)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui galautas

      si eu fac la fel, incerc cat de mult posibil sa cumpar produse romanesti, eventual ale unor companii romanesti.
      ma intereseaza sa aiba un loc de munca romanii mei, nu vreun neamt sau vreun francez.
      tara va fi mai prospera daca banii raman si se ruleaza intern si avem exporturi.
      faza cu micii producatori e dificila insa, as vrea sa vad cat mai multi ca au succes dar e greu.
      ei nu pot genera marje mari pentru hyper si supermarketuri din cauza ca la randul lor nu pot avea eficienta marilor producatori.
      si mi-e teama ca lucrurile vor merge spre rau o data cu lansarea retelelor de magazine de cartier.
      magazine gen mic.ro si ce o sa mai apara vor cumpara produse tot de la marii producatori, ca sa fie profitabile si cu marja cat mai mare.
      ordinea si curatenia din ele vor face competitie acerba micilor magazine de cartier in care proprietarii au amenajat dupa cum i-a taiat capul si nu dupa reguli stricte si know-how.
      si o alta mare problema e ca mancarea traditionala se pierde in favoarea unor otravuri prezentate frumos.
      mergeti la piata si uitati-va cu atentie, apoi mergeti la piata de gros, cea de legume.
      o sa aflati ca marea majoritate a produselor de pe pietele agroalimentare sunt produse in turcia si nu in romania. vanzatorii sunt tarani intr-adevar dar lucreaza de multe ori pentru tigani care au monopol si detin tarabele sau toata piata.
      in plus, la piata de gros legumele costa la jumatate
      sunt multe lucruri de comunicat despre consumatorul roman si ceea ce consuma si pasul asta facut de ministerul economiei, desi timid, e in directia buna
    • +5 (5 voturi)    
      corect... (Vineri, 1 octombrie 2010, 23:43)

      helium [anonim] i-a raspuns lui galautas

      Oricum produsele romanesti sunt mai bune, prefer produsele Napolact, Covalact, Albalact care sunt mai bune decat Brenac, Danone, Tnuva si restu.
      Cumparandu-le le dam sansa sa respire in ton cu concurenta si publicitatea agresiva care o fac contracandidatii.

      Vreau sa adaug aici si produsele din carne romanesti, incepand cu Avicola Bacau, Agrisol si multe altele pe langa produsele braziliene Sadia si Ferma Natural care mi se par o aberatie si un pret mai mare nejustificat.

      Dulceturi de la Raureni, muraturi Fravil de Valcea sau Buftea, pateuri Scandia si conserve Pescarusul, mult superioare Marco Polo si chiar King Oscar.

      Cumparati produse romanesti, in special lactate si muraturi pentru ca n-au rival!
      • -3 (3 voturi)    
        napolact (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 17:08)

        Doru [anonim] i-a raspuns lui helium

        napolact nu mai este romanesc decat cu numele , citeste ce am scris mai sus
    • +6 (6 voturi)    
      Din Barcelona (Vineri, 1 octombrie 2010, 23:59)

      Liberty NOII GOLANI [utilizator] i-a raspuns lui galautas

      Si noi cumparam produse Romanesti din diferite magazine, intradevar nu cumparam toata ziua dar cand avem ocazia cumparam. O idee foarte buna pt. economia Romaniei. Succes si salutari din Barcelona.
  • +1 (21 voturi)    
    Cele mai simple si bune solutii sunt: (Vineri, 1 octombrie 2010, 15:46)

    Iuliana [anonim]

    1. TVA foarte mic pt produse romanesti
    2. etichetare corespunzatoare (o emblema "Produs in Romania" care sa fie foarte vizibila pe ambalaj).

    Restul sunt aberatii... bani cheltuiti aiurea pe un program fantoma.
    • +9 (13 voturi)    
      iti raspund eu la solutii (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:22)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui Iuliana

      1. este ilegal
      2. exista, de multe ori din cauza etichetei se resping

      restul: banii sunt din surse europene pentru asa ceva, nu ii putem folosi pentru pensii/salarii/autostrazi, ti se pare aiurea ideea nu ii aduci in tara si nu "manca" si gura altora ceva din ei.

      sunt curios ce pampers gasesc made in .ro , ce componente de calculator, parfumuri si altele. voi face un efort totusi sa imi iau un costum romanesc facuta la secuiana care redus cu 30% costa 1700 ROn la doar dublu fata de marks&spencer.
      • +2 (2 voturi)    
        ai fi uimit.... (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 8:20)

        dadan [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

        comp de calculator s-au facut si se vor face in RO dar de firme straine :)....se faceau la Timisoara la Solectron tot ce se putea in materie de produse electronice - placi de baza Compaq, Placi de baza de servere Hp, tot felul de placi pentru servere, memorii , receivere de satelit, telefoane mobile , dect-uri...samd acum ii zice Flextronix dar tot rmanii mananca o paine de acolo....
      • 0 (0 voturi)    
        da' chiar! (Luni, 4 octombrie 2010, 13:21)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        nu ma asteptam sa se produca la noi memorii DDR3 si microprocesoare pe 64 de biti, dar de ce si pampersi trebuie sa aducem din import?
    • +9 (9 voturi)    
      Obligatiile Romaniei de aderare la UE (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:35)

      nicu_dicu [utilizator] i-a raspuns lui Iuliana

      Postul tu este inca o dovada ca romanul nu stie care sunt restrictiile impuse de UE cand am aderat... E si vina noastra ca popor ca nu ne-a pasat dar si a politcienilor care ne-au prezentat doar ce au vrut.

      Una din restrictii si cea mai severa este ca nici un stat sa nu aiba vre-o politica in nici un fel dea favoriza un produs din acel stat in defavoarea altui produs din alte state.


      E clar ca companiile romanesti nu dispuneau de capital sa isi promoveze propriile produse ear renumele lor era in formare ... O data cu disparitia vamei si a oricarei protectii acestea au fost ori preluate ori inchise.
      • 0 (0 voturi)    
        Da dar (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 21:13)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui nicu_dicu

        Celelalte state EU mai vechi isi proteaza si ele produsele.
        Ia vezi cae produse alimentare din afara Frantei gasesti intr-un Carefour din Franta, maxmum 5%.

        Ideea sa zicem ca ei si sa facem ce putem pentru a ne proteja altfel vom fi mancati.
    • +8 (8 voturi)    
      fara suparare Iuliana... (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:11)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui Iuliana

      Dar dumneata ai senzatia ca 24% e un TVA mic pt produsele romanesti? Sa nu mai scoti o asemenea ineptie niciodata pentru ca rad si curcile de cultura ta economica. TVA mic e pentru societatile comerciale care se aprovizioneaza din tarile UE. Asta e zero. E drept ca apoi , la vanzarea catr consumatorul final firmele romanesti incaseaza TVA-ul ala de 24 % de la clienti, pe care il varsa apoi catre bugetul de stat. In concluzie, pentru un comerciant roman este mai simplu sa se aprovizioneze din oricare din tarile UE pentru ca nu va fi obligat niciodata sa plateasca TVA-ul pe factura de aprovizionare. Asta inseamna un cost de aprovizionare total cu 24% mai mic decat daca s-ar aproviziona de la producatorii romani, carora trebuie sa le plateasca TVA-ul aferent produselor facturate in termen f scurt. Si inca ceva: obligativitatea comerciantului de a plati TVA-ul incasat catre bugetul de stat este in data de 25 a lunii urmatoare in care se face incasarea efectiva de la clientul final. Asa se si explica abundenta de produse provenind din UE ce sunt in galantarele magazinelor romanesti .
      Din punctul asta de vedere, o miscare inteligenta din partea guvernantilor si a parlamentarilor ar fi sa prevada ca si TVA-ul datorat bugetului de stat sa fie platit numai in momentul incasarii facturii propriu-zise, nu la momentul facturarii. Asa s-ar elimina un cost suplimentar pentru comerciantul roman care se aprovizioneaza cu produse romanesti, fara sa fie nevoit sa apeleze la companii off-shore sau din alte tari UE, pentru plimbarea in scripte a marfurilor prin toata Europa.
      • 0 (0 voturi)    
        mai precis (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 13:11)

        Mihai D. [anonim] i-a raspuns lui oh

        Nu are relevanta pentru profit cat este TVA la furnizorul de materie prima, ca toata diferenta de TVA ajunge tot la stat. Are relevanta doar pentru cash flow, dar nu in felul in care ai spus. De exemplu, pentru simplificare, cumpar cu 100 din UE si vand cu 124, castig 0, ca 24% e TVA; cumpar din RO cu 124 si vand cu 124, castig tot 0, dar am platit mai devreme 24 de lei. In ambele cazuri, aia 24 de lei TVA pe care trebuie sa ii dau la stat ii platesc chiar inainte sa imi recuperez banii de la client, deci nu asta e relevant. E relevant doar ca am platit mai devreme 24 de lei daca iau materie prima din Ro, deci am un cash flow mai prost.
  • +9 (11 voturi)    
    Idee excelenta (Vineri, 1 octombrie 2010, 15:51)

    Cocolores [anonim]

    din pacate are si neajunsuri grave:
    1.Nu prea exista poduse romanesti pe piata din cauza falimenului aproape total al economiei
    2.Banii alocati vor fi furati in mare parte de cei de la butoane si la fel ca si in cazul 'frunzei' efectul va fi aproape zero .
    • +8 (10 voturi)    
      Imi poate spune cineva? (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:42)

      i22eh [utilizator] i-a raspuns lui Cocolores

      Am citit si eu documentul atasat: e un pdf de 12 pagini, dar e facut pe model ppt, deci parcurgerea lui ia maxim 3 minute.

      Ce nu inteleg:
      - aceste 12 pagini au costat ministerul 5 mil de lei? sau tot ce e specificat acolo ca s-a facut si se va face?
      - site-urile trecute ca actiuni finalizate nu merg... sau cel putin eu nu pot sa le accesez...
      - in afara de ultima pagina, nu e specificat nimic concret despre CUM se vor realiza toate lucrurile pe care si le propun sau CAND se vor realiza. As vrea sa merg si eu la un seminariu, ca zice ca e pt toti "factorii interesati"...
  • +7 (13 voturi)    
    Propaganda tembela (Vineri, 1 octombrie 2010, 15:57)

    suki [anonim]

    Cui mai foloseste?
    In asa momente grele, in care multa lume e gata sa isi puna streangul de git pt datorii, unora le arde de campanii scumpe si usor imbecile. Ce inseamna produs romanesc? Se fabrica produse Nokia sau Renault in tara asta... cum putem face diferenta?
    E corect dpdv comercial sa spui asa ceva? Cind tu le vinzi altora in Uniune, nu vad de ce produsele lor ar trebui refuzate.
    Daca se doreste echilibrarea balantei economice, oare nu era suficient un indemn pe postul public tv? Trebuia musai sa mai ardem niste bani, ca doar autostrazile is gata, si nici probleme cu finantele nu avem.
  • +3 (11 voturi)    
    Din cicul e-romania (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:05)

    hhh [anonim]

    Proiectul are de fapt ca scop sa se mai fure niste bani, prin implementarea inca unui "portal guvernamental".
  • +3 (7 voturi)    
    Este legal? (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:06)

    bilbofil [utilizator]

    Ca membru al comunitatii economice europene, statul roman nu are voie sa faca discriminari intre furnizorii de pe piata interna europeana.

    Documentul la care se face referire se fereste sa prevada o incarcare expresa a obligatiilor comunitare, ceea ce nu inseamna ca in practica nu pot aparea motive de a considera ca actiunile efective sa nu fie atacate ca incalcare a liberului acces pe piata europeana. De pilda, se vorbeste de " promovarea produselor interne" ceea ce in limbaj UE nu inseamna doar produse romanesti ci din oricare din statele membre. Exista riscul ca, daca programul este pus in practica, statul roman sa plateasca amenzi usturatoare.

    O initiativa de incurajare a produselor si producatorilor romani poate fi insa perfect legal asumata de sectorul privat de asociatii ale firmelor romanesti.
    • +4 (10 voturi)    
      made in Romania (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:37)

      runa [anonim] i-a raspuns lui bilbofil

      este legal. irlanda are de la inceputul recesiunii o campanie de promovare a produselor made in ireland. produsele sunt marcate vizibil -we love Irish food" sau "proud to be Irish" sau "100 % Irish". Chiar ieri au difuzat rezultatele campaniei si procentul celor care cumpara Irish a crescut constant si este ridicat comparativ cu produsele importate.
      Se repeta peste tot -daca cumperi Irish incurajezi economia si creezi jobs si ca produsele sunt mai proaspete.
      • +1 (3 voturi)    
        asa este (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:20)

        Coacaza [anonim] i-a raspuns lui runa

        in Irlanda scrie pe bonul de la casa: din totalul produselor cumparate de tine X % au fost produse in Irlanda. Multumim

        Frumos!
      • +8 (8 voturi)    
        Sorry... (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:38)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui runa

        "Love Irish Food is a new idea set up by a group of Irish brands from the Irish food and drinks industry. A lot of the brands are ones you've heard of, some you've grown up with, some are your favourites and others you may not yet know about."

        Cel putin asa este o initiativa privata, nu de o actiune a autoritatilor irlandeze. Sectorul privat este liber sa faca reclama la ce vrea pe banii lui.
      • +2 (2 voturi)    
        legalitate (Vineri, 1 octombrie 2010, 22:32)

        bla [anonim] i-a raspuns lui runa

        daca respectivul semn de "made in Romania", made in Ireland, etc, este pus de producator, este ok. din punct de vedere a dreptului european, se iveste o problema cand o campanie de este gen este sustinuta, mai ales financiar, de catre stat. statul nu are voie sa construiasca astfel de bariere pt comert in piata interna.

        http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&numdoc=61981J0249&lg=en

        in acest context, speta "buy irish" este ff cunoscuta. ma mir ca nu s-a gandit nimeni din minister la ea. s
        ce are fi legal ar fi insa o campanie care sa sustina produsele regionale, gen "made in dobrogea" sau "made in maramures".

        http://curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/form.pl?lang=en&alljur=alljur&jurcdj=jurcdj&jurtpi=jurtpi&jurtfp=jurtfp&numaff=C-325/00&nomusuel=&docnodecision=docnodecision&allcommjo=allcommjo&affint=affint&affclose=affclose&alldocrec=alldocrec&docor=docor&docav=docav&docsom=docsom&docinf=docinf&alldocnorec=alldocnorec&docnoor=docnoor&radtypeord=on&newform=newform&docj=docj&docop=docop&docnoj=docnoj&typeord=ALL&domaine=&mots=&resmax=100&Submit=Rechercher
    • +3 (7 voturi)    
      este legal..ba unele tari europene o practica (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:41)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui bilbofil

      cu succes..exemplu : Germania. Pt. unele produse in Germania exista chiar monopol, e drept eschivat sub forma... de mierea de albine produsa de voi nu corepunde anumitor standare impuse de noi.. dar e legal (la limita) si practicat. Franta am vazut ca practica un alt sistem..incearca pe cat posibil ca produsele frantsesti sa fie la cele mai mici preturi (cel putin o parte din ele) pe cand cele din alte tari, ceva mai scumpe.
      La noi, e o situatie similara doar ca micii producatori nu ajung in supermarket, nu sunt incurajati.
      Poiana Marului este una din marcile mele favorite de produse de carne romanesti numai ca nu prea o gasesti prin magazine decat prin zona Brasovului si acolo in magazinele proprii.

      Initiativa de incurajare a produselor romanesti este binebenita, orice tara o aplica..intr-o forma sau alta.
      • +4 (4 voturi)    
        Lucruri un pic diferite (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:43)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui neutrino

        Nemtii au fost obligati sa accepte berea straina, care nu respecta "legea germana a puritatii berii". Masurile echivaletne cu o bariera vamala nu sint tolerate decit in cazuri strict limitate, de pilda, daca nu gresesc, pentru motive temeinice de sanatate publica.

        In ceea ce priveste preturile, oricine este liber sa isi stabileasca pretul de vinzare (nu la hipermarket, adevarat, dar asta e cu totul si cu totul alta poveste). Nimic nu ii impiedica pe pordcuatorii romani sa fie mai ieftini decit concurentii din restul UE. Asa cum nu ii impiecia nimeni sa creeze un brand de "Fabricat in Romania". Dar astea nu tin de stat
  • -4 (4 voturi)    
    eu (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:14)

    mda [anonim]

    singurul lucru care ar stimula consumul si productia interna este SCADEREA TVA pentru orice produs made in romania.

    si aici e cu 2 avantaje:

    - lumea cumpara ca e mai ieftin decat alea made in china
    - producatorii europeni vor fi fortati sa investeasca si sa faca fabrici in romania, adica locuri de munca, bani la buget... etc

    as face TVA de 5-10% pentru produse made in romania si comercializate tot in romania... cele pt export sa fie taxate corespunzator..
    • +5 (7 voturi)    
      nu se poate (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:34)

      jj [anonim] i-a raspuns lui mda

      tot aud cum ar trebui micsorat TVA la produsele romanesti.

      Newsflash: nu e posibil! Cele doua tratate UE, la care RO a aderat interzic categoric orice masuri care ar putea vicia concurenta la nivel comunitar - inclusiv masuri 'vagi', netarifare, ce sa mai spunem de taxare diferentiata... exceptiile permise sunt extrem de limitate si nu pot depasi 6 luni.
  • +3 (7 voturi)    
    trebuia facuta treaba asta (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:16)

    Namo [anonim]

    mult mai devreme, dupa revolutie, cand s-au deschis 'granitele', asta e una din lectiile pe care trebuie sa le invatam de la tarile democratice

    cumpararea produselor romanesti are un efect exponential, adica banii produsi o sa ramana in tara, si o sa duca la mai multe locuri de munca, budget mai mare si in final la o bunastare comuna ... statul trebuie sa creeze structura pt dezvoltarea afacerilor, sa urmareasca platirea impozitelor si sa aiba grija sa nu fie dezechilibre intre parti ... atat

    nu e greu de pus in practical, totul e posibil cu bunavointa, sper ca macar criza asta sa ne trezeasca
  • +1 (5 voturi)    
    Scuze dar nu cumva este o practica anti UE? (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:22)

    traian [anonim]

    Nu vreau sa par rau intentionat dar exceptand anumite marci de lactate sau mezeluri eu ma feresc ca de dracu de produsele romanesti.De ce?Datorita preturilor mari si caliatii indoielnice,in primul rand.Nu sunt eu de vina ca si consumator ca producatorii romani din cam toate domeniile lucreaza inca pe stilul bolsevic,la standarde diferite de calitate pentru intern si export.
    In plus,ma mir ca la nivel guvernamental se incurajeaza discriminarea altor produse europene pe piata libera.Ce va urma?Reintroducerea de taxe pe importurile intracomunitare,umilirea publica acelor care nu cumpara produse romanesti,biciuirea prin pietele agroalimentare a romanilor care beau cola sau mesteca guma in loc de shoric?
    • -6 (6 voturi)    
      Bineînţeles! (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:34)

      Ionuţ [anonim] i-a raspuns lui traian

      ... la partea cu "biciuirea prin pietele agroalimentare a romanilor care beau cola". La asta aş adauga McDonalds, Burger King, KFC şi alte porcării.

      Lăsăm deoparte "ne-românescul", dar sunt nişte produse de cea mai joasă speţă.
      • +3 (3 voturi)    
        Fiecare este liber sa aleaga! (Vineri, 1 octombrie 2010, 18:10)

        traian [anonim] i-a raspuns lui Ionuţ

        Uni mananca vaca sau beau laptele.Altii aleg sa consume ce face vaca...
  • +8 (10 voturi)    
    o idee buna (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:25)

    Rares [anonim]

    asa da ! Prietenii mei din tara imi spuneau ca au auzit la tv. romanesti ca in Canada nu e criza. Fals ! In Canada este criza mare, de anul trecut din aprilie cand au fost primele concedieri masive in fabricile de automobile, si inca mai este, in compania mea din 600 de oameni au ramas 120 (inclusiv eu am "zburat", de-aia am si avut timp sa citesc ziarele in ultima vreme :), acum mi-am gasit alt job incep peste 2 saptamani).Dar NIMENI n-a venit pe post sa prezinte apocalipsa fiindca daca ingrozesti populatia lumea tine banii la ciorapi. Au zis ca e criza, dar Canada sta bine, o sa iesim, bla-bla. Exact asta au facut : au incurajat programul "Go local !". Eu nu mai cumpar nimic de mancare de la americani, si din ce in ce mai multi canadieni fac asta, ma duc la ferma sau ma uit in magazine sa fie produs canadian. Au mai avut un program sa salvezi energia. Daca cheltuiai 10.000CAD in pus de termopane (energy saving) Guvernul iti returna anul urmator 1600CAD. Era o ocazie, mai ales daca aveai in plan sa iti schimbi ferestrele , negociai cu cel care vindea termopane la pret si mai si castigai reducerea de la guvern. Iesea bine toata lumea. Dar ce sa te faci tu cu politicienii iresponsabili din Ro care zbiara ca dementii si indeamna lumea la iesit pe strazi in loc sa se uneasca sa gaseasca solutii? Eu ce-am vazut pe la RTV n-am vazut nicaieri aici si am peste 400 de canale de tv. Atatea vorbe murdare si anarhie . O sa innebuneasca populatia. Nu se poate asa ceva , CNA-ul ala ce face?
  • -3 (3 voturi)    
    Cum sa sprijinim productia interna (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:28)

    Ana [anonim]

    cand dvs ca si ziaristi nu vedeti cum sunt sute de proiecte eligibile la min agriculturii dar nu sunt ”finantabile” si peste tot se spune ca nu se atrag fondurile ue, dar sunt sute de proiecte eligibile si foarte bune care nu obtin finantare spunandu-le ca nu au fonduri suficiente alocate de catre guvern...asa ca este totul o mare vrajeala data romanilor, care platesc timp si bani, taxe si impozite, platesc degeaba firme de consultanta pentru a accesa fonduri ue si timp si bani si avize si drumuri si benzina si nopti nedormite si stres si in final obtin un proiect eligibil dar nefinatabil...

    rusine pentru cei care scriu ca romanii nu acceseaza fonduri ue ci aceste fonduri sunt de fapt insuficiente pentru nevoile agriculturii romanesti - pentru produse romanesti....si cum vedeti dvs ? sprijinirea productiei interne ”cumpara romaneste” o mareeeeeee vrajealaaaaaaaa ! sa le dea oamenilor bani - daca au proiecte eligibile si au cofinantare...de ce atata bataie de joc?????
    • 0 (0 voturi)    
      cam cat de handicapat (Luni, 4 octombrie 2010, 11:20)

      gura sparta [utilizator] i-a raspuns lui Ana

      trebuie sa fii sa dai minus, sa nu apara aces comentariu, cred ca astia pro guvernamentali sau excesiv de optimisti nu sunt sanatosi. Altfel cum poti sa nu lasi sa se vada adevarul
  • 0 (2 voturi)    
    bravo (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:36)

    gigi [anonim]

    buna idee, pacat ca au mai avut-o si altii:

    http://cumparaproduseromanesti.ro/

    http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000125827322&ref=ts
  • +6 (8 voturi)    
    o initiativa buna (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:38)

    kalu [anonim]

    felicitari HotNews. Din pacate "guvernantii" tot nu vor intelege nimic...
    Lasand la o parte amaraciunea, eu intotdeauna voi cumpara produse romanesti si intotdeauna verific eticheta. Din pacate multe firme vand produse cu nume romanesti dar fabricate in strainatate, de exemplu: Untdelemn de la Bunica este fabricat in Ungaria, iar fabricile de la noi si-au inchis portile, iar exemple mai am multe. De aceea caut foarte atent etichetele pe care scrie: Fabricat in Romania. Toti ar trebui sa facem acelasi lucru daca vrem ca si firmele noastre sa devina competitive, preturile produselor romanesti nu sunt intotdeauna mai mari iar calitatea este de cele mai multe ori chiar mai buna.
  • +1 (3 voturi)    
    O idee buna. (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:39)

    AlinN [anonim]

    Va inchipuiti ca daca in extremis am consuma doar produse romanesti si am si exporta ceva practic am iesi pe plus? Nu ne-am mai imprumuta pentru consum. Este o solutie de baza anticriza, doar sa fim noi romanii constienti, educati sa intelegem asta.
  • +5 (5 voturi)    
    Supermarketuri si piete (Vineri, 1 octombrie 2010, 16:49)

    Dragos [anonim]

    Poate ar fi mai buna o campanie anti politici neconcurentiale ale Supermarketurilor (care cresc preturile in mod artificial) si anti spagarilor din pietele agro-alimentare (cel putin cele din Bucuresti), unde nu poti intra daca nu dai spaga la seful de piata sau ai cumva curajul sa pui un pret mai mic decat ceilalti! Din pacate ma indoiesc ca 2 site-uri si niste pompoase titluri de stire vor repara cele de mai sus (care ating in mod direct cheltuielile populatiei cu consumul).
  • -2 (4 voturi)    
    domenii (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:00)

    georgeb [utilizator]

    S-au rezervat cumpararomaneste.ro si produsromanesc.ro (fara hyphen). Deci e posibil sa ramaneti cu domeniul cumparat in brate :)

    Probabil cineva nu a inteles bine ce domenii trebuie sa fie cumparate... nu exista nici un motiv pentru care unul din domenii sa fie fara hyphen si al doilea cu. Ori le iei pe toate patru ori doar pe cele de-un fel.
    • +3 (3 voturi)    
      casca ochii! (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:46)

      dan carp [anonim] i-a raspuns lui georgeb

      Alo?! Casca ochii mai bine si citeste tot articolul (si atasamentele). Asa te asiguri ca nu te trezesti sa comentezi aiurea.

      "Domain Name: produsromanesc.ro / Registrar: Romarg SRL / Registration Date: 2008-10-12" (rotld.ro)

      Site-ul in cauza "produs-romanesc.ro" apare in proiectul Ministerului Economiei atasat la acest articol (http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2010-10-1-7880266-0-programul-cumpara-romaneste.pdf)
      • +2 (2 voturi)    
        in plus.. (Vineri, 1 octombrie 2010, 18:32)

        Motormouse, A.V. [utilizator] i-a raspuns lui dan carp

        ... produsromanesc.ro e luat de firma Bracon inca din 2008.
  • +5 (7 voturi)    
    Ar trebui sa cedati site-ul (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:05)

    Andy [anonim]

    ..in moda gratuit, dar conditionat de demisia ministrului Economiei. Pentru ca nu e in stare de nimic.
  • +1 (1 vot)    
    RO vs CN (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:37)

    benicio [utilizator]

    Eu caut sa cumpar numai produse romanesti (alimentarele sunt net mai bune), iar daca nu gasesc, cumpar "made in china", ca oricum nu am alternativa :)))))
  • +1 (1 vot)    
    intentie (Vineri, 1 octombrie 2010, 17:45)

    Jimbo [utilizator]

    Mi s-ar parea foarte OK, si perfect legal, ca in supermaketuri produsele 100% romanesti sa fie asezate langa cele din import pentru a putea fi identificate mai usor. eu as cumpara doar RO.
  • +1 (1 vot)    
    In principiu (Vineri, 1 octombrie 2010, 18:13)

    CRadu25 [utilizator]

    In general sunt de acord cu ideea achizitiei de produse romanesti. Acuma, problema e sa vedem si ce este un produs romanesc. De exemplu, mezeluri cumpar intotdeauna de la Angst (quality), cu fabrica in Romania (la Buftea) si actionariat elvetian. Sunt aceste mezeluri produse romanesti? Eu zic ca da, intrucat au fost produse aici, chiar daca profiturile se duc afara. Un exemplu "au contraire" este Delaco, care se da romanesc si importa in draci :).

    Si mai este si o problema de calitate. O sa dau un singur exemplu - pastele fainoase romanesti sunt majoritar mizerabile si n-o sa ma convinga nicio campanie sa nu cumpar paste italienesti, cu mult mai bune, chiar daca mai scumpe. Si ne-romanesti, asta este.

    Campania ar trebui facuta "la firul ierbii", prin inscriptionarea clara a produselor, asa cum bine sublinia cineva mai sus ca au facut irlandezii.
  • 0 (0 voturi)    
    DA! (Vineri, 1 octombrie 2010, 18:34)

    elimedia [anonim]

    Si eu cumpar carne de mici, slanina afumata, fanta de struguri etc
    De moment e ceea ce gasesc dincoace de granita, nu am cum sa caut prin toate etichetele sa vad daca e MADE IN ROMANIA dar cu siguranta produsele care stiu sigur ca sunt romanesti le voi cumpara cand le voi vedea in EXPORT. Cu bine!
  • +1 (1 vot)    
    nu cumpar nimic romanesc (Vineri, 1 octombrie 2010, 18:49)

    mucenic [utilizator]

    nu cumpar nimic romanesc pana nu mi se reda cetatenia romana. Mi-a fost luata ilegal de guvernul comunist, consulatul a recunoscut ca a fost o procedura ilegala, mi s-a confirmat ca nu am cazier in Romania, am cheltuit $1,000 pentru validarea actelor si taxeloi cerute si astept de 5 luni decizia ministeriala. Exista cineva in ministerul de Interne, Externe sau Ralatii cu romanii de peste hotare care saboteaza guvernul. Propun investigatie si masuri radicale. Personalul dela Consulat a fost neasteptat de civilizat
  • -1 (1 vot)    
    mama ei de limba romana.... (Vineri, 1 octombrie 2010, 18:49)

    lucid [anonim]

    "Cumpara ROMANESTE" inseamna cumpara la modul romanesc (cam ca munceste romaneste, adica puturoshenie cat cuprinde), adica alege prosteste dupa atractivitatea ambalajului si mai ales produse straineze "ca e mai bune". Achetez Francais sau Buy Britis (Irish) inseamna cu totul altceva - cumpara PRODUSUL francez, britanic sau irlandez. Asa ca ceretzi: Cumparatzi (produsul) romanesc sau Cumparatzi (produsele) romanesti sunt formularile corecte.
    Altfel, campania e OK din toate punctele de vedere - de la legislatzia EU pana la interesul natzional. Dar mi-e greu sa cred ca bizonul majoritar dambovitzean "va pune botu"", tembelismul fiind generalizat.
    • +1 (1 vot)    
      Va pune cu siguranta botul (Vineri, 1 octombrie 2010, 19:47)

      lkjiojh [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Va cumpara romaneste, asa cum ai spus. Adica va cumpara chinezarii de firma, scumpe si de proasta calitate.
  • +3 (3 voturi)    
    pretul conteaza (Vineri, 1 octombrie 2010, 19:27)

    claudiu [anonim]

    Pentru mine pretul conteaza daca in Ucraina uleiul are aceiasi calitate ca si cel romanesc si la pret cu 1 leu mai mic decat cel romanesc este logic ca sa se cumpere cel mai ieftin si daca nu este produs in Romania.
    • -1 (1 vot)    
      Mai gandeste-te... (Vineri, 1 octombrie 2010, 22:27)

      Margelatu [anonim] i-a raspuns lui claudiu

      Aparent este mai "logic" sa te bucuri ca puradelul la leul astfel "castigat/economisit", insa daca te mai gandesti putin o sa iti dai seama ca astfel fabrica romaneasca poate da faliment, angajatii ei vor deveni someri (cu ajutorul de somaj platit de catre stat din taxele si impozitele suplimentare stranse SI de la tine), nu isi vor mai plati cotizatiile la CAS si fondul de sanatate (care vor intra intr-un deficit si mai accentuat -> pensionarii, adica parintii si bunicii tai vor avea o pensie mai mica, iar tu cand vei apela la serviciile dintr-un spital romanesc ti se va ridica din umeri "nu sunt bani pentru medicamente, iar doctorii buni au emigrat in Vest, unde nu sunt umiliti cu un salariu de mizerie"), angajatii astfel "somerizati" nu isi vor mai putea cumpara de pe piata nici macar produsele strict necesare supravietuirii -> chiar si tu, ca intreprinzator privat din alt domeniu, vei avea de suferit prin faptul ca produsele tale nu se vor mai vinde la acelasi nivel si deci iti vor fi afectate incasarile si profitul, ba chiar este posibil sa fii nevoit sa iti reduci activitatea concediind din angajati si/sau reducandu-le considerabil veniturile, etc, etc, etc.

      Asa ca, in concluzie, MAI GANDESTE-TE PUTIN si vezi daca tragand linie si adunand intr-adevar "e logic" si "merita" sa te bucuri (precum un puradel la un leu "pomana") la acel leu astfel "economisit"...
      • 0 (2 voturi)    
        Protectionismul duce la nordcoreenizarea economiei (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 4:37)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Margelatu

        Sa dea faliment fabricile care nu pot supravietui fara sprijin din partea Statului si produc produse mai proaste la preturi mai ridicate!

        Voi incerca sa evit produsele romanesti, tocmai pt a contrabalansa initiativele celor care prefera sa recompenseze apartenenta etnica a unor producatori, si nu calitatea muncii lor.

        Coreea de Nord este tara in care protectionismul si-a atins culmile. Niciun produs nu provine din alte tari. Si se moare de foame pe-acolo.

        Hong Kong este un teritoriu cu tarife 0%. Nu are resurse naturale proprii. Acum 50 de ani traiau mai rau ca-n Africa. Azi au tot atatia zgarie-nori cati Romania va avea de-abia peste 300-500 de ani daca continua pe calea protectionista si socialista.
      • +3 (3 voturi)    
        cum adica (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 7:14)

        claudiu [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

        Cum adica Romania are productie de floare de soare cu 35% mai mare ca anul trecut si pretul uleiului sa creasca cu aproximativ 50%. Nu mi se pare corect si din acest motiv putem protesta NECUPARAND uleiul romanesc.
        Nu sunt prost sa dau cu 2 -3 lei mai mult pe un litru de ulei cand productia de floarea soarelui este mai mare, costurile de preoductie sunt mai mici.
        Normal ca ma eneveaza, ca le scumpesc, fara sa-si da seama ca pot sa se bage ei singuri in faliment prin majorarea pretului NEJUSTIFICATA.
        Eu voi cumpara ulei doar la reduceri sau la promotii. Gandestete la un bax 6 L sunt deja 6 lei care sunt multi. Dar daca cumperi ulei de peste granita cu 2 lei mai ieftin nu iesi cu 12 lei mai ieftin?
      • +3 (3 voturi)    
        serios? (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 7:31)

        claudiu [anonim] i-a raspuns lui Margelatu

        Producatorii autohtoni ei singuri isi baga firma in faliment, cum s-ar spune isi taie creanga de sub picioare. Si apropo care din firmele romanesti au investitor roman?
        "Scumpirea este nejustificata, mai ales ca la noi floarea-soarelui se vinde cu 320 de euro tona, iar la bursele europene se tranzactioneaza cu 370-380 de euro. De asememena, uleiul in Romania este mai scump decat in multe tari din UE", a declarat Culita Tarata, presdintele TCE 3 Brazi, pentru Adevarul.
        Stefan Poienaru, presedintele Agrofam Fetesti, si Stefan Niculae, presedintele Confederatiei Agrostar sunt de aceeasi parere. "Anul trecut, floarea-soarelui a fost foarte ieftina. Se vindea cu maximum 70 de bani kilogramul, dar procesatorii nu se inghesuiau sa ieftineasca uleiul. Acum se ingramadesc toti sa-l scumpeasca", spune Poienaru.
        http://www.ziare.com/preturi/scumpiri/scumpirea-uleiului-cu-15-la-suta-este-nejustificata-sustin-producatorii-agricoli-1038877
  • +3 (3 voturi)    
    Cumpar româneste ! (Vineri, 1 octombrie 2010, 21:08)

    the [utilizator]

    Da' de ce nu-mi trimiteti în Gallia de Sud telemea, brânza în coaja de brad, salam banatzean, cârnati de Plescoi, varza murata, Busuioaca de Bohotin ...
    ... si-mi trimiteti numai familiile de tzigani din Craiova si Urziceni ???
  • +4 (4 voturi)    
    produse romanesti (Vineri, 1 octombrie 2010, 21:09)

    nagy sandu [anonim]

    sant un producator autohton.am o livada de meri infiintata din resurse proprii.din anul 1995 plantez meri sint din judetul cluj si anul acesta am o productie de aprox.50tone mere.florina si idared.atita timp[ cit se aduc din UNGARIA mere mintind romanii ca sint mere romanesti si statul nu face nimic eu stau cu marele mele autohtone pe marginea drumului si nu pot vinde ca nu-mi permit sa le dau asa ieftin ca merele din ungaria.sa nu uitam ca ungurii chiar sint ajutati de stat nu ca noi!si la ce imi foloseste ca produc marfa romaneasca!nagy sandu
    • +1 (1 vot)    
      nu le poti exporta ? (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 0:23)

      the [utilizator] i-a raspuns lui nagy sandu

      sau sa prepari produse de casa, tarta de mere, compot, felii de mere uscate-aperitiv ...
      eu mai am idei, dumneata mai ai mere :)
      facem o cooperativa ?
      franco-ardeleana !
  • 0 (0 voturi)    
    sa se produca electronice in Romania (Vineri, 1 octombrie 2010, 22:06)

    back in business [anonim]

    cum ar fi televizoare, laptopuri, etc
    astfel luam inapoi locurile de munca de la chineji.
    • 0 (0 voturi)    
      electronice (Vineri, 1 octombrie 2010, 23:27)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui back in business

      Poti visa frumos, insa la cate miliarde (Euro) costa acum o fabrica unde sa se poata aplica tehnologia anului 2010 in fabricarea acestor produse...am mare dubiu ca o sa se faca asa ceva.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu dati inapoi... (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 13:39)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Produsele Myria : laptopuri si desktopuri vandute de Altex si conexi sunt facute in Romania. Componentele sunt de afara dar in lume sunt doar cateva locatii in care se fabrica componente pentru ca investitiile si tehnologia costa imens.
        In afara de acesti aexista linii de asamblare in romania pentru aproape orice, nu stiu cum stam la LCD-uri dar avem din celellate. Numai ca noi cumparam SI marci care nu se produc in Romania (televizoare cu diagonale mari , laptopuri de firma etc.
        • 0 (0 voturi)    
          LCD Horizon (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 17:45)

          luxian [utilizator] i-a raspuns lui Costica

          se fabrica la noi cel putin din cate stiu.
  • +1 (1 vot)    
    Domeniu vs Marca (Vineri, 1 octombrie 2010, 23:16)

    Gigel [anonim]

    Daca ministerul a inregistrat ca marci cele 2 sloganuri sau ce or fi ele atunci nu era nevoie sa se repeada sa rezerve si domeniile de net pentru ca:
    Prin înregistrarea unui nume de domeniu identic sau similar cu marca se savarseste un fapt juridic civil ilicit, ce aduce atingere dreptului la marca.
    • -1 (1 vot)    
      produs romanesc (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 11:19)

      Motormouse, A.V. [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

      produs romanesc nu se prea poate inregistra ca marca exclusiva deorece are doar doua cuvinte comune.
  • +3 (3 voturi)    
    Bravo HotNews (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 1:41)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    DAR... sa nu vi se urce la cap cum s-a urcat la altii
  • +2 (2 voturi)    
    sa ii concedieze pe acei functionari (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 9:44)

    robert [anonim]

    nu se poate face o campanie "pe genunchi". se scoala unul dimineata vine si o da in presa. apoi se trezeste ca nu are site, ca nu are ce promova, ca nu stie de unde sa inceapa. ar trebui inceput cu concedierea intregii "echipe" care s-a ocupat de acest program. de altfel unul binevenit.
  • +1 (3 voturi)    
    Intre timp, produsele romanesti dispar (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 11:49)

    John Doe [anonim]

    Mare ironie, mare.
    Ministerul economiei lanseaza site-urile astea care nici nu functioneaza si intre timp toate bulevardele sunt pline de panouri cu o ciocolata traditionala romaneasca care tocmai a schimbat tricolorul de pe ambalaj... penibil. Cautati Noul Rom pe Google sa va minunati. Tara de 2 bani...
  • 0 (0 voturi)    
    normal ca va ceda gratuit (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 15:31)

    Ovidiu Cojocaru [anonim]

    normal ca va ceda gratuit, pentru ca daca nu ar ceda gratuit, hotnews ar incalca politica ROTLD (este interzisa "vinderea" dreptului de folosinta al unui domeniu .ro) si oricum, procedura de transfer implica plata de catre minister a taxei de transfer drept de folosinta al domeniului, care e aceeasi ca si cand ar inregistra un domeniu nou
  • +1 (1 vot)    
    O aberatie (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 17:42)

    SaintLo [anonim]

    Singurul "merit" al programului este ca a ... niste bani publici. Atat. Dupa ce ai marit TVA-ul nu te astepti sa-ti creasca consumul, este elementar si orice individ trecut prin liceu poate sa prevada asta. Apoi nu reglezi consumul intern la consumatorul final, cu programe si campanii propagandistice, ci impusionezi productia interna; este de asemenea elementar. In ceea ce ma priveste, indiferent de ce zic altii, nu voi cumpara produse romanesti, atata vreme cat voi gasi produse similare, de calitate mai buna, la pret mai mic, pana nu castig marele premiu la Loto si o sa-mi permit sa ... si eu banii pe prostii si pana nu vad ca producatorii/ vanzatorii romani nu se civilizeaza si nu inceteaza sa ne trateze ca pe niste fraieri buni doar de jepcuit.
  • +1 (1 vot)    
    Hmm..produse romanesti (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 17:42)

    cosminrs [utilizator]

    Produse in romania sau produse romanesti? Ca multe sunt produse de corporatii multinationale. Dar.. prin asta sustii locurile de munca.
    Oricum. De fiecare data cumpar produse facute in zona mea. Sustin economia local, locurile de munca de la mine.
    Dar imi pare rau pentru ceva. Produsele romanesti isi schimba gustul in functie de lot si e frustrant. Pacat.
  • +1 (1 vot)    
    O prostie. (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 18:07)

    chitinicu [anonim]

    In momentul in care Ministerul Neeconomiei va face un studiu si va vedea ca mai toate investitile din toata tara se rezuma la masini de lux si informatica, va indemn sa nu cumparati produse romanesti.
    Cumparati produsele cele bune calitativ nu produse branduite cu sloganuri depasite fabricate cu o industrie made Republica Socialista Romania care este era uzata la data privatizarilor facute la colt de marii idioti ai marilor sloganuri
  • 0 (0 voturi)    
    "PRODUS IN ROMANIA" ... (Luni, 4 octombrie 2010, 11:18)

    OMULdinBANAT [anonim]

    ... este un concept EXCELENT, daca este facut CU CAP. In randul consumatorilor romani trebuie implementata cultura cumpararii produselor autohtone, respectiv comerciantii din Romania trebuie sa-si schimbe atitudinea si mentalitatea in a promova si vinde produse romanesti de CALITATE BUNA si pt. asta standardele de calitate trebuie sa fie ridicate si sa aiba materii prime NATURALE,ECOLOGICE sau "VERZI". Pe ambalajul fiecarui produs fabricat pe teritoriul Romaniei, trebuie sa apara forma tarii noastre colorata tricolor si adresa firmei si a punctului de lucru unde este fabricat produsul romanesc, daca este cazul, aceste elemente fiind necesare imaginii, promovarii PRODUSULUI ROMANESC. Din punct de vedere comercial, cel mai important, lucrurile trebuie impartite in 2 tipuri de produse: de stricta necesitate si celelalte produse. Ma refer aici la produsele alimentare de baza cum ar fi painea, carnea si produse din carne, laptele si produsele din lapte, ouale, faina, zaharul, malaiul, grisul,sarea si celelalte condimente, legumele si fructele, produse pe teritoriul Romaniei, trebuie sa aiba un T.V.A. de 15% si un ADAOS COMERCIAL (IMPUS), cel putin 1 an experimental, de maxim 5%. De asemenea super-hiper- market-urile trebuie, obligate, sa achizitioneze produsele fabricate pe teritoriul Romaniei, in mod direct fara intermediari, direct de la producator si produsele romanesti expuse in zonele cele mai bune din aceste zone comerciale. Tot in super-hiper-marketuri si mall-uri taxele de zona si taxele de raft sa fie desfintate. Toate aceste masuri si metode ar duce la o scadere semnificativa a preturilor, circuitul producator roman-comerciant/vanzator-client cumparator s-ar scurta, producatorul si-ar primii direct banii si intr-un timp mai scurt de la comerciantul-vanzator, prin scaderea preturilor ar creste consumul, deci rulajul banilor ar fi mai mare.
  • 0 (0 voturi)    
    probabil degeaba (Miercuri, 6 octombrie 2010, 22:47)

    Vlad [anonim]

    Eu stiu demult de un site, care se numeste produsin.ro si care a fost o initiativa privata. Nu stiu ce s-a intamplat si de ce a "murit", intre timp. Pacat, fiindca era ceva interesant.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version