Romanii de la orase cheltuiesc cei mai multi bani in magazinele apropiate de casa si in cele unde preturile sunt mai mici - studiu Gfk

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 10 mai 2011, 12:28 Economie | Consumator

Pentru jumatate dintre romani, criteriul cel mai important dupa care isi aleg magazinul unde cheltuie cei mai multi bani pe produse alimentare si nealimentare de uz curent este apropierea de casa sau de serviciu, pecum si timpul necesar pentru a ajunge la magazin, arata un studiu realizat de Gfk in randul a peste 700 de persoane in varsta de peste 15 ani care locuiesc in mediul urban. Alte criterii tin de nivelul preturilor dar si de varietatea gamei de produse.

Apropierea de casa are o influenta si mai pregnanta in randul persoanelor intre 45 si 55 de ani, a celor cu educatie superioara, si mai ales pentru persoanele din Capitala.

Nivelul preturilor este de asemenea un motiv destul de important in alegerea magazinului, mentionat de aproximativ 46% dintre romani, cu un impact mai mare in randul femeilor sau a persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 lei, dar mai putin luat in considerare de bucuresteni.

Varietatea gamei de produse alimentare si nealimentare se regaseste ca un criteriu important pentru romanii care prefera lanturile de magazine de tip hypermarket (43%), fara a aduce modificari in clasamentul final (locul 3 in top).

Prospetimea si calitatea produselor, desi ocupa locul patru in clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populatie), este de o importanta relativ mica printre tinerii cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani, dar si a persoanelor care locuiesc in Bucuresti.

Alte criterii de o importanta relativa pentru cumparatori (sub 6%) sunt obisnuinta de a merge intr-un magazin anume (mai ales in randul romanilor care nu lucreaza), existenta promotiilor (cu un impact putin mai mare printre femei), personalul placut si posibilitatea cumpararii rapide (lipsa cozilor sau viteza achitarii la casa).

Datele fac parte din studiul Shopping Monitor realizat in noiembrie 2010 pe un numar de 737 de respondenti de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpararea produselor alimentare si nealimentare din gospodarie, esantion reprezentativ pe regiuni istorice si grad de urbanizare. Metoda de culegere a datelor a fost cea a interviurilor telefonice.


Citeste mai multe despre   



















1008 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    lol (Marţi, 10 mai 2011, 12:36)

    Mowgli [utilizator]

    un rezultat stupefiant, cine ar fi putut crede ca oamenii prefera sa faca cumparaturile cat mai aproape de casa si la preturi cat mai bune. Niciodata nu m-as fi gandit. Intuitia mea spune ca prioritate ar avea magazinele care sunt la o locatie cu un cod postal numar prim iar preturile preferate sunt cele care se divid exact cu data zilei din luna. Intradevar studiile isi fac banii, va dati seama ce esec ar fi avut marketingul celor care si-ar fi urmat intuitia si nu ar fi aruncat niste banuti pe niste studii bine facute :)
    • 0 (0 voturi)    
      Nu tin cu ursul (Marţi, 10 mai 2011, 13:56)

      SKB [anonim] i-a raspuns lui Mowgli

      Dar sa stii ca nu e chiar asa de simplu. Dupa ce am cercetat toate alternativele din zona mea, eu m-am oprit la un magazin care, pe langa preturi ok, are variatate mare de produse, loc de parcare, maxim o persoana in fata mea la casa si ambianta placuta. In ordinea asta. Surpriza, nu e cel mai apropiat de casa.
  • +2 (2 voturi)    
    noiembrie 2010 (Marţi, 10 mai 2011, 12:45)

    Ci Ciong [utilizator]

    cand era kilu de cartofi 2 lei... ce vremuri... ar cam trebuii schimbat "super-studiul" pe nici 800 de oraseni... adica 6 scari de bloc... ca sunt destule care s-au schimbat
  • 0 (0 voturi)    
    Cateodata (Marţi, 10 mai 2011, 14:02)

    luxdesign28 [utilizator]

    anumite supermarketuri care au preturi mai bune la unele produse se nimeresc si fie si mai aproape de casa. Eu mai imi faceam cumparaturile de la Plus dar de cand l-a cumparat Lidl au schimbat produsele si au marit di preturile exagerat de mult. Cu aceeasi suma de bani (aproximativ) gasesc produse mai bune.
  • 0 (0 voturi)    
    studiu? (Marţi, 10 mai 2011, 17:32)

    MirceaA [utilizator]

    pai pentru asta iti trebuie un studiu? E perfect normal ca atunci cand ai nevoie de ceva urgent te duci langa casa, iar pentru cumparaturi mai importante te duci unde-i mai ieftin.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri