Articolul nu mai exista in baza noastra de date






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3100 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    Service-urile auto = preturi exorbitante (Miercuri, 7 septembrie 2011, 21:43)

    conducatorauto [anonim]

    Service-urile auto cred ca-s ingrijorate ca nu mai pot sa ceara preturi uriase pentru servici proaste. o zgarietura costa peste 600 Ron si cu greu gasesti pe unii sa accepte sa o faca pentru ca-ti zic ca daca nu o schimbi o sa arate nasol rau. normal costa peste 1200 ron.

    Eu cred ca astia traiesc in alta tara nu in Romania.

    Pe de alta parte fraieri au fost asiguratorii ca le-au inghitit facturile nesimtite si au intrat pe pierderi sau le-au transferat la consumatori.

    Si ca in Romania, hotii striga cel mai tare 'prindeti hotii''. Romania = tara nesimtitilor care cer ca fraierii sa aiba bun-simt
    • +1 (7 voturi)    
      Corect (Miercuri, 7 septembrie 2011, 23:39)

      g [anonim] i-a raspuns lui conducatorauto

      In conditiile in care adaosurile de la o mana la alta sunt de 40-80% la piese auto, e si normal ca asiguratorii sa isi reduca costurile, mai ales avand in vedere faptul ca clientii primesc aceleasi piese.
      O mare parte a economiei noastre e specula, cumparatul ieftin si vandutul scump. E momentul sa se cam termine cu asta, banii se fac prin munca si nu prin inselatorie.
      • +2 (4 voturi)    
        Te inseli (Joi, 8 septembrie 2011, 9:23)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui g

        Devizele pentru firmele de asigurari se intocmesc pe baza unor programe (Audatex, Eurotax, DAT, etc) ce prevad, pe langa normative de timp si preturi pentru piesele de schimb . Astfel service-ul nu isi poate pune adaosurile "nesimtite" de care spun unii. Daca va spun ca adaosul la unele piese este in service intre 5 si 7% nu ma credeti - dar din pacate este adevarat..
        • 0 (0 voturi)    
          devize si piese (Joi, 8 septembrie 2011, 13:09)

          madrian [anonim] i-a raspuns lui Victor

          Devizele sunt facute in sistemele informatice de care spui, dar preturile pieselor din acestea sunt preturi pentru piese originale date de importator. In schimb, service-urile iau piese de producator ieftine si factureaza conform pret de original. Aceasta este schema care nu a mai fost inghitita si de aici disperarea lor pentru ca pierd bani necuveniti foarte multi.
          Ca sa va dati seama de diferente: o bara de Opel Astra in Audatex costa 1600 RON, iar la producator 400 RON(cea mai de calitate, sunt si la 90 RON).
    • +3 (3 voturi)    
      cerere versus oferta / calitate si pret (Joi, 8 septembrie 2011, 10:06)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui conducatorauto

      service-urile auto romanesti sunt extrem de ieftine comparatic cu afara:
      - vrem masini ca in afara
      - vrem servicii ca in afara
      - vrem piese de calitate
      dar nu vrem sa platim pretul real,ci mai putin pentru ca nu avem venituri...

      si da exista societati de asigurari care incearca sa te intimideze ca sa renunti la drepturile tale legale si da probabil ca propun tot felul de variante de piese si altele.

      cazuri izolate ? ma indoiesc dar e posibil.
    • +1 (1 vot)    
      interpretati corect motivul de suparare (Joi, 8 septembrie 2011, 12:28)

      ngabi_1999 [utilizator] i-a raspuns lui conducatorauto

      Service-urile reclama o problema absolut reala si diferita fata de cele intelese pana acum de cititori :

      1. Mi s-a intamplat si mie personal, ASTRA m-a obligat sa ma duc doar la anumite unitati si acolo mi-au trimis piese de Logan din China fara origine controlata si fara a se specifica in mod clar ca este pentru tipul. Iar cand am refuzat piesele mi s-a refuzat service-ul !! Piese comandate de ASTRA direct de la un furnizor anume!!
      2. CSA este mana in mana cu asiguratorii !! In problema de mai sus am trimis reclamatie la CSA si am trimis dovada prin care ASTRA imi refuza dreptul de a cere alte piese conform reglementarilor in vigoare si nici pana in ziua de azi nu mi s-a raspuns. De asemeni in reclamatie am specificat faptul ca actul in sine va deveni dovada in cazul lipsei unui raspuns in termen legal.
    • 0 (0 voturi)    
      conducatorautoanonim (Vineri, 9 septembrie 2011, 11:06)

      flangea valeriu [anonim] i-a raspuns lui conducatorauto

      succes in a comenta preturile uriase din seviceuri si sa ai parte de arepara masina pe asigurare
  • +2 (6 voturi)    
    Explicatie (Miercuri, 7 septembrie 2011, 22:19)

    fny.ro [anonim]

    Pe de-o parte, asa s-ar putea explica de ce aceeasi lucrare la service costa mai mult prin asigurare decat daca platesti tu...
  • -2 (6 voturi)    
    stai fataaaa!! (Miercuri, 7 septembrie 2011, 22:53)

    unu [anonim]

    Nu cumva asiguratorii nu vor sa plateasca piesele de schimb achizitionate de service-uri din cauza adaosurilor comerciale nesimtite? Ce alt interes ar avea asiguratorul sa se lege la acp cu achizitionarea pieselor de schimb daca service-urile ar avea un adaos comercial decent?

    Legea 136/1995 spune ca: "despagubirile ce se platesc de asigurator se stabilesc in functie de starea bunului din momentul producerii riscului asigurat. despagubirile nu pot depasi valoarea bunului din momentul producerii riscului asigurat". Asiguratorul isi ia toate masurile de precautie si este obligat sa respecte prevederile legii. Nu face comert cu piese de schimb ci si le cumpara singur direct de la importator. Garantia nu este data de service ci de producator.
  • +2 (6 voturi)    
    Achizitia de piese de catre asiguratori: PENALA! (Miercuri, 7 septembrie 2011, 23:25)

    Tudorica Lele [anonim]

    Precum spuneam si acum 2 ani, cine cumpara piese direct, ca si asigurator, poate avea probleme cu garda financiara: Vicepreşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) Tudor Baltă zice că asigurătorul nu poate cumpăra piese de maşini pentru service-uri. „Allianz-Ţiriac Asigurări nu poate avea în obiectul de activitate cumpărarea de piese pentru maşinile avariate, ci doar poate face asigurări. În caz contrar poate avea probleme cu Garda Financiară. În schimb, poate selecta anumiţi furnizori de piese de schimb şi poate recomanda service-urilor să cumpere de la aceştia“, mai zice Baltă, care susţine că nu a răsfoit încă reclamaţia ASSAI şi nu poate spune cu certitudine cine are dreptate în scandalul Allianz-Ţiriac - ASSAI.

    http://old.cotidianul.ro/allianz_iriac_atacata_la_manivela_de_mecanici-85748.html

    Sigur, nu cu garda financiara din Romania. Poate cu cea din Germania.

    Sa va asigurati bine!
    • 0 (0 voturi)    
      Germania zici? (Joi, 8 septembrie 2011, 9:38)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui Tudorica Lele

      In primul rand, niciunde in Europa nu exista "Suma Asigurata" la asigurarea autovehiculelor. Asiguratorul repara autovehiculul avariat sau il inlocuieste cu alt autovehicul avand caracteristici si valoare identice. Adica daca tu ai intrat in pom cu loganul tau verde motor 1.4 din 2005 si ai dauna totala, asiguratorul iti poate da inapoi un logan verde cu motor de 1.4 din 2005 si este complet legal. Nu-l intereseaza pe service de unde a luat asiguratorul un logan verde. Capisci?
  • -1 (3 voturi)    
    problema vine din deviz.... (Joi, 8 septembrie 2011, 0:35)

    capatu` satului [anonim]

    si din necunoasterea conditilor de asigurare atat de catre asigurati, personele pagubite, service`uri si in special autoritatea de supraveghere, ma refer la csa(care intocmeste normele legale in materia RCA) formata dintr`o adunatura de loaze numite politik, care nu fak nici macar efotu` sa citeasca normele interne publicate in Monitoru` Oficial;
    situatia se prezinta in realitate in felu` urmator:
    1. atat conditiile CASCO cat si RCA prevad plata daunei, numai ca plata daunei trebuie efectuata persoanei pagubite care trebuie sa demonstreze intinderea daunei - asiguratoru` ii face un seviciu persoanei pagubite in situatia in care plateste direkt la service, scutindu`l de efortul plati despagubirii ce ar urma ulterior sa fie recuperata de la asigurator; ca exemplu va rog sa observati ca in cazul asigurarilor de bunuri(locuinte, cladiri, etc) asiguratul isi plateste dauna si recupereaza paguba de la asigurator; atata timp cat se admite ca asiguratorul poate plati dauna catre service, nu vad care ar fi problema daca ar cumpara piesele si ar plati doar manopera;
    2. baiu` ii altu`, binenteles unitatile service nu vor sa scoata adevaru` la lumina: in urma cu 5 ani s`a lansat softul AUDATEX, intai in cadrul Asiban, ulterior la Allianz Tiriac, si restu` firmelor de asigurare - prin acest soft unitatile service au realizat profituri considerabile foarte simplu, facturau catre asiguratori preturile pieselor originale din Audatex iar ei cumparau in realitate pt. client piese ce nu erau originale, diferenta era imensa in unele cazuri de peste 10 ori mai mare; un exemplu este Allianz care in urma cu 5 ani, inainte de introducerea Audatex platea orice inventie a unitatii service fara o minima verificare;
    3. toti asiguratorii din tara sunt pe pierdere de vreo 3 ani, pierderi imense de ordinul milioanelor de euro in fiecare an, capitalu ` srain controleaza peste 75 % din piata de la noi si este normal ca manajerii sa incerce sa gaseasca solutii pt. reducerea costurilor.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu este corect ce spui. (Joi, 8 septembrie 2011, 8:22)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui capatu` satului

      Eu am avut CASCO 3 ani la ASIROM. In al 3-lea an am avut probleme cu masina. De aici a inceput .... dansul:
      1. Inspectorul mi-a spus la ce service sa ma duc. Mi-a fost clar ca nu am de ales pentru ca un tip care si el era in situatia mea dar completase formularele mai iute, cand a zis ca vrea la alt service pentru ca este reprezentanta pentru marca lui de masina, i s-a spus clar ca nu i se accepta!
      2. Am mers la service-ul recomandat, ei au intocmit un deviz care a fost transmis la Bucuresti spre verificare. S-a intors cu o valoare acceptata de 40%!!!
      3. Datorita meseriei pe care o am, verificand la viata mea zeci de devize, am solicitat service-ului devizele propuse si cele acceptate de Bucuresti; diferenta care a reiesit aparea DOAR din valoare pieselor nu din manopera, consumabile, inchideri de deviz.
      4. Am solicitat de la reprezentanta marcii pe care o am facturi pentru piesele ce trebuiau inlocuite si am constatat astfel ca valorile propuse de service erau corecte.
      5. Valorile acceptate de ASIROM erau mult mai mici la piese, indemnand astfel service-ul sa imi puna pe masina PIESE CONTRAFACUTE!!! nu piese germane originale.
      6. Solutia: am achitat eu diferenta insa am renuntat la a achita rata a 2-a la CASCO (primul an in care nu achitase cei 4000 RON integral la semnarea contractul) dar am si renuntat la acest asa zis asigurator.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu va lasati calcati in picioare (Joi, 8 septembrie 2011, 9:11)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Audit

        Dc in fiecare zi aud accelasi lucru ? Adica pe bani mei comanda insectorul X sau Y. Avem toti drepturi in tara asta.Cum puteti sa acceptati galustele lor. Si eu am avut probleme acus 2 luni si cu putina gargara si un pic de tupeu am mers direct la reprezentanta fara sa ascult timpeniile spuse de inspectorul lor.
      • -2 (4 voturi)    
        nu exista piese contrafacute (Joi, 8 septembrie 2011, 9:48)

        instabil [utilizator] i-a raspuns lui Audit

        Producatorii de piese auto sunt omologati de constructor. Care este problema?
        • +1 (1 vot)    
          Spui copilarii (Joi, 8 septembrie 2011, 11:26)

          Audit [utilizator] i-a raspuns lui instabil

          plasticararia se poate face matrite si "in fundul curtii" iar piesele facute la turci, chinezi se numesc turcisme costa 2 lei si nu le poti pune pe o masina germana. La asigurarea care o plateam neaccesata 3 ani, imi doream piese facute macar in UE!
          • 0 (0 voturi)    
            gresesti (Joi, 8 septembrie 2011, 12:19)

            instabil [utilizator] i-a raspuns lui Audit

            asiguratorul nu cumpara decat de ca producatori de piese omologati de constructor.
  • +2 (4 voturi)    
    Au dreptate (Joi, 8 septembrie 2011, 9:18)

    Cristi [anonim]

    Ce spun astia 2 este 110% adevarat si trebuie sa fi idiot sa nu realizezi ca noi, soferii pierdem.
    Concret: m-a busit unul cu masina asigurata la OMNIASIG. Astia m-au trimis la unul din service-urile "cu care au ei contract de decontari directe" cu amenintarea ca - daca ma duc in alta parte nu imi recunosc devizul (lucru care apare scris chiar si pe nota de constatare pe care suntem OBLIGATI sa o semnam!) . La service am asteptat o luna , pentru ca OMNIASIG are contract de Furnizor Exclusiv cu MATEROM, iar Materom NU OFERA TERMEN DE LIVRARE PENTRU PIESE ! Intr-un tarziu mi-au venit piesele si s-a facut masina. Dupa ce a fost gata am mai stat cu masina in service 2 saptamani pentru ca nu a venit "Acceptul de plata". Acum ma intreb: De ce Omniasig nu imi da voie sa imi repar masina unde vreau ? De ce Omniasig decide in numele meu ce marca de placute de frana si amortizoare se pun pe masina mea ? Pana la urma este vorba de elemente care tin de siguranta mea in trafic si nu in ultimul rand de viata mea. Cine este acest Omniasig care decide in numele meu ca nu trebuie sa folosesc piese decat marca "X" sau "Y" ? De ce Omniasig nu da voie service-ului sa foloseasca piese de la alt furnizor ? Fordul meu are din fabricatie placute de frana TRW si am si eu idei putine dar fixe ca sa ii pun numai placute TRW (or fi stiut nemtii aia de se sa puna acel model). Nu vreau sa ma trezesc cu cine stie ce bazdaganii pe masina fabricate pe te miri unde doar pentru ca sunt cele mai ieftine de pe piata.E viata mea si a copiilor mei in joc si cu ea nu ma joc.
    Bravo baieti.
    • -2 (2 voturi)    
      aiurea (Joi, 8 septembrie 2011, 9:54)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Omniasig nu iti impune nici un service. Omniasig iti despagubeste numai atat cat estimeaza el devizul de reparatie. Daca tu vrei piese placate cu aur Omniasig nu e obligat sa ti le plateasca.
      Nu te-a obligat nimeni sa mergi in service-ul indicat de ei...doar iti ploua in gura!
      Trebuie numai sa ai in vedere faptul ca piesele defecte de pe masina ta au un anumit grad de uzura, in timp ce Omniasig ti le cumpara cu uzura zero. Ei bine, asta e impotriva legii care spune ca "despagubirile ce se platesc de asigurator se stabilesc in functie de starea bunului din momentul producerii riscului asigurat".
      Asa ca...ciocu' mic si joc de glezna
      • +2 (2 voturi)    
        Daca nu ai dovezi nu vorbi (Joi, 8 septembrie 2011, 11:08)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui instabil

        In "Nota de Constatare" pe care esti OBLIGAT sa o semnezi se scrie "Reparatiile se pot efectua in unitatile service cu care OMNIASIG are incheiate Contracte de Parteneriat (decontare directa)" iar la punctul "c" al aceleiasi Note de Constatare se scrie "IN UNITATILE SERVICE CARE NU AU CONTRACTE DE PARTENERIAT (DECONTARE DIRECTA) , OMNIASIG NU VA ELIBERA "ACCEPT DE PLATA"
        Daca din asta tu crezi ca iti poti repara masina la ce service doresti - e treaba ta. Daca tu ai incredere orbeasca in piesele care iti sunt alese de vreo fatuca de la contabilitate pe criteriul pretului cel mai mic - atunci Asa sa te ajute Dumnezeu si numai piese de alea sa ai pe masina ! Iti urez sa ai pe masina la frane, directie si suspensii numai piese de marci necunoscute si provenienta dubioasa si sa multumesti fatucii de la firma de asigurari ca ti le-a ales !
        Conform Directivei Europene Block Excemption Regulation, intrata in vigoare in iulie anul trecut si valabila si in Romania, eu am dreptul sa imi repar masina IN ORICE SERVICE AUTORIZAT si am dreptul sa imi pun pe masina PIESE DE ORIGINE sau CALITATE ECHIVALENTA. Nu cer piese din aur - cer doar piese pentru care sa am CERTITUDINEA CALITATII. Daca ar fi sa ma iau dupa tine - ar insemna ca ar trebui sa am numai piese second hand pe masina, nu ? Daca asta e parerea ta - iti doresc ca - in caz de ... Doamne Fereste - cei de la service sa iti puna pe masina placute de frana, caseta de directie, amortizoare, bascule si bucsi numai SECOND HAND ! Poate atunci vei incepe si tu sa GANDESTI putin legat de DREPTURILE pe care le ai. Nu cred ca te-ai simti prea bine ca - la 2 zile dupa ce ai scos masina din service - in urma unui accident si ti-au fost puse piese alese de altii (second hand - dupa cum afirmi tu ca ar trebui) sa te trezesti pe Trans Alpina sau Transfagarasan fara frane sau directie. Si nu uita un lucru : Nu te incalzeste cu nimic sa mori cu legea de partea ta...
        • 0 (0 voturi)    
          second hand zici? (Joi, 8 septembrie 2011, 12:26)

          instabil [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

          Nu. Noi zic eu. Dar asiguratorul trebuie sa plateasca dupa aplicarea coeficientului de uzura corespunzator.
          "se pot efectua" nu-i tot una cu "se vor efectua"
          <<OMNIASIG NU VA ELIBERA "ACCEPT DE PLATA">> te rog sa mai studiezi putin ce ai semnat! Esti in necunostinta de cauza. Nu vor elibera accept de plata la valoarea stabilita de service ci la valoarea stabilita de Omniasig. Daca nu-ti convine ai dreptul sa mergi in instanta.
      • +1 (1 vot)    
        cata aroganta... (Joi, 8 septembrie 2011, 11:20)

        misescu [utilizator] i-a raspuns lui instabil

        pe banii lui joc de glezna? Sper ca glumesti.

        Cel mai bine te apaeri impotriva unui RCA fantoma prin incheierea unei polite casco la o firma serioasa care te despagubeste in contul RCAului celui vinovat pe baza dreptului de regres. Sa vedem atunci jocul de glezne al asiguratorului pacalitor si arogant.
        • 0 (0 voturi)    
          regres (Joi, 8 septembrie 2011, 12:27)

          instabil [utilizator] i-a raspuns lui misescu

          dreptul de regres nu are nici o legatura cu asiguratul Asiguratorul si-l exercita sau nu, incaseaza integral sau nu, e treaba lui, dar pe tine, ca si client te vede ca pe un asigurat Casco avand o dauna platita.
          • 0 (0 voturi)    
            gresit (Joi, 8 septembrie 2011, 14:06)

            eu [anonim] i-a raspuns lui instabil

            cand despagubirea se face pe Casco cu regres pe RCA vinovat, tie nu ti se imputa absolut nimic, in conditiile de asigurare Casco de la Allianz se specifica clar acest lucru cand e vina unui tert, chiar maine duc masina in service pt. ca o domnita mi-a spart un stop si o repar pe Casco cu regres ca doar nu o sa stau juma de an cu masina blocata pana plateste asiguratorul ei, adica Astra si nici n-am chef sa scot eu bani din buzunar si sa astept mult si bine pana m-or despagubi.
  • +2 (2 voturi)    
    RCA in Romania = frauda, hotie (Joi, 8 septembrie 2011, 10:37)

    Mihai [anonim]

    Poveste similara la ASIROM, in calitate de pagubit. Au impus service-ul si piesele schimbate - achizitionate de la mirobolantul MATEROM. Piesele erau de calitate indoielnica. Cu alte cuvinte, piesele de origine afectate au fost schimbate cu altele de calitate foarte slaba. Nu aveam pretentii sa fie piese pe producator suprataxate, insa acceptam fara probleme un third-party decent (Hella, Valeo etc). Din pacate s-au pus turcisme si chinezarii. Piesele vechi au fost luate de catre asigurator si vandute pe piata sh. Asta, in ciuda faptului ca am platit cota parte din piese, dat fiindca asiguratorul nu despagubea integral reparatia.
    Doar in instanta pot cere o reparatie facuta calumea.

    In toata povestea asta, asiguratorul cu greu poate fi tras la raspundere. Am facut plangere la RAR, iar dansii au deschis un dosar in care au constatat toate aceste lucruri. Practic, procedura impusa de ASIROM in colaborarea cu service-ul, scuteste asiguratorul de orice tragere la raspundere cu privire la schimbul pieselor (informatii lipsa in documentele de decont cu service-ul, legate de provenienta pieselor). Inspectorul RAR a colaborat foarte bine si si-a dat interesul pentru rezolvarea problemei. Din pacate, RAR nu poate face mai mult (dpvd legal). Ramane doar sa-i actionez eu in justitie.

    Imi este sila de subiectul asta si nu mai vreau sa aud. Sper sa nu aveti ghinionul sa ajungeti in situatia asta. Nu inteleg de ce asigurarea este obligatorie in conditiile in care ajungi bataia lor de joc. Sa nu mai vorbesc de ping-pongul facut intre asigurator si service (indrumari catre service/dealer ce nu are decont direct si drumuri batute degeaba). Ca la noi, la nimeni.
    • 0 (0 voturi)    
      RCA in Europa = minim 1000 EUR (Joi, 8 septembrie 2011, 12:28)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      de asta ce zici?
    • 0 (0 voturi)    
      numai ca si curiozitate (Joi, 8 septembrie 2011, 12:29)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      cum probezi tu acea "calitate indoielnica"?
      • 0 (0 voturi)    
        foarte simplu (Joi, 8 septembrie 2011, 18:42)

        rei [anonim] i-a raspuns lui instabil

        verifici certificatele de conformitate sau calitate ale produsului, daca nu are un asemenea certificat clar este de calitate indoielnica si/sau de provenienta indoielnica.
  • 0 (0 voturi)    
    Interpretare rau-voitoare a CSA (Joi, 8 septembrie 2011, 19:41)

    Ted [anonim]

    CSA spune ca "Acordurile dintre asiguratori si service-urile auto sunt contracte comerciale, iar reducerile oferite nu inseamna venituri pentru asiguratori". Ceea ce omite CSA-ul sa spuna este ca asiguratorii iau in considerare pe polite daunele la pretul intreg (fara discount-ul oferit de service). Astfel, pentru o dauna de 1000 de lei (la pret intreg) asiguratul inregistreaza un malus de X % pentru care in anul urmator va suporta o majorare de prima Y. In realitate asiguratorul plateste numai 850 lei catre service, dar reduce corespunzator si suma considerata dauna pentru asigurat. Practic, asiguratorul solicita si obtine de la asigurat o majorare de malus mai mare decat cea corecta.
    Daca asiguratorii sunt corecti in aceasta practica, asta inseamna ca ei considera ca discountul primit li se cuvine doar lor, nu si asiguratilor, caz in care acest discount este un VENIT MASCAT. Daca nu ar fi considerat venit, asiguratorii ar reduce si malusul asiguratilor corespunzator discountului primit de la service-uri si distribuitori. Ministerul Finantelor ar trebui sa se sesizeze, deoarece aceasta situatie reprezinta o evaziune fiscala.
    • 0 (0 voturi)    
      Malusul nu este determinat de valoarea daunelor (Vineri, 9 septembrie 2011, 11:35)

      bundy [anonim] i-a raspuns lui Ted

      Normele RCA spun ca malusul se aplica in functie de numarul de evenimente si nu in functie de valoarea daunei platite. Prin urmare malusarea este aceeasi indiferent daca dauna este de 100 lei sau de 150 lei .
      Valoarea primi de asigurare se stabileste insa prin calcule actuariale, care iau in considerare valoarea despagubirilor efectiv platite, precum si a rezervelor de dauna constituite. Calculul actuarial pentru stabilirea tarifului de prima porneste de la frecventa daunelor si valoarea medie a daunelor platite.

      In aceste conditii, plata unei despagubiri de 100 lei in loc de 150 lei se reflecta in mod direct in tariful de prima stabilit de societate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by